Tja jij hebt schijnbaar nooit een bus gereden(ik ook niet trouwens). Ja ja busje rondrijden.quote:Op zondag 6 november 2011 21:14 schreef Arnold_fan het volgende:
Heel simpel, omdat er dan niemand is die een zware studie wil volgen, laat staan verantwoordelijkheid wil nemen voor iets. Waarom zou je zwaar werk doen als je ook een beetje met een busje kunt rondrijden? Je moet mensen stimuleren om zoveel mogelijk uit zichzelf te halen.
Is er een reden om de natuurwetten te eerbiedigen?quote:Op zondag 6 november 2011 21:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Precies het punt.
Stel dat Henk de buschauffeur en Ingrid de neurochirurg allebei keihard werken; naar het volste van hun aangeboren vermogens.
Waarom zou de maatschappij er dan niet voor mogen kiezen om ze beiden evenveel te betalen ?
Stel dat Henk de buschauffeur keihard werkt en Ingrid de neurochirurg er de kantjes van afloopt.
Waarom zou de maatschappij er dan niet voor mogen kiezen om Ingrid te straffen omdat ze minder bijdraagt aan de maatschappij dan ze zou kunnen - en haar salaris dus onder dat van Henk te plaatsen ?
Tuurlijk, je kan dan beginnen over supply and demand etc. - maar is er een reden dat we dat principe MOETEN eerbiedigen ?
Er zullen net zoveel hersendode josti’s op busjes rondrijden die hun geld niet waard zijn als dat er ordnerschuivers op kantoor zitten. En er zit ook een hoop spul in cubicals wel te werken.quote:Op zondag 6 november 2011 21:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja jij hebt schijnbaar nooit een bus gereden(ik ook niet trouwens). Ja ja busje rondrijden.
Ik heb het volste respect voor dit soort lui. Meer dan die uitvreters op kantoor die de hele dag
met een ordner rondschouwen en uiteindelijk toch geen verantwoording willen nemen mocht het fout gaan.
Tja daar zit dan ook het verschil in salaris. Wat is er hersendood aan een bus rijden. Het is meer dan een bus rijden. Je hebt nota bene meer verantwoording dan je zult denken. Dat je geen hoge scholing nodig hebt voor het rijden van een bus dat is waar. Maar je hebt toch wel andere kwaliteiten nodig.quote:Op zondag 6 november 2011 21:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er zullen net zoveel hersendode josti’s op busjes rondrijden die hun geld niet waard zijn als dat er ordnerschuivers op kantoor zitten. En er zit ook een hoop spul in cubicals wel te werken.
Het gaat niet alleen om salaris maar vooral om aanzien, waar salaris een onderdeel van is. Elk mens wil graag werken om daar voldoening uit te halen, en salaris is daar een wezelijk onderdeel van.quote:Op zondag 6 november 2011 21:17 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat iemand die de capaciteiten heeft om bijv. straaljagers te ontwerpen uit luiheid liever de hele dag stront gaat scheppen als het salaris gelijk zou zijn ?
Waarom moeten we het salaris van beiden verdelen als de intelligentie duidelijk niet verdeeld is?quote:Op zondag 6 november 2011 21:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Precies het punt.
Stel dat Henk de buschauffeur en Ingrid de neurochirurg allebei keihard werken; naar het volste van hun aangeboren vermogens.
Waarom zou de maatschappij er dan niet voor mogen kiezen om ze beiden evenveel te betalen ?
Stel dat Henk de buschauffeur keihard werkt en Ingrid de neurochirurg er de kantjes van afloopt.
Waarom zou de maatschappij er dan niet voor mogen kiezen om Ingrid te straffen omdat ze minder bijdraagt aan de maatschappij dan ze zou kunnen - en haar salaris dus onder dat van Henk te plaatsen ?
Tuurlijk, je kan dan beginnen over supply and demand etc. - maar is er een reden dat we dat principe MOETEN eerbiedigen ?
Je hebt andere kwaliteiten nodig, maar deze zijn in groter getalen aanwezig in de maatschappij dan zij die de verantwoording kunnen dragen voor een volledige onderneming. Gestresste zakenlui kunnen nog altijd na hun burn-out in busjes rijden, waar de werkdruk en complexiteit van de taken minder hoog is, terwijl oud-buschauffeurs niet zo maar even controller bij een multinational kunnen worden.quote:Op zondag 6 november 2011 21:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja daar zit dan ook het verschil in salaris. Wat is er hersendood aan een bus rijden. Het is meer dan een bus rijden. Je hebt nota bene meer verantwoording dan je zult denken. Dat je geen hoge scholing nodig hebt voor het rijden van een bus dat is waar. Maar je hebt toch wel andere kwaliteiten nodig.
GS als een conducteur of buschauffeur niet juist handelt mocht iemand onwel worden dan is die goede arts niet eens nodig. Je onderschat de taken van dit soort functies. Heb ik het nog niet over het oplossen van geweldquote:Op zondag 6 november 2011 21:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom moeten we het salaris van beiden verdelen als de intelligentie duidelijk niet verdeeld is?
Kan je er niet vanuit gaan dat als iemand Ingrid moet betalen deze betalingsinstantie heel goed kan kijken of zij de kantjes er vanaf loopt? De maatschappij kan dit natuurlijk, als geheel, nooit zo goed als haar patienten. Haar patienten zijn bereid meer geld te betalen voor een Ingrid die hen opereert, dan een Henk die hen naar het ziekenhuis brengt.
Ik althans wel en met mij een hoop mensen. Ik heb graag een Ingrid die een goede vergoeding krijgt voor het werk dat ze levert, terwijl Henk van mij best wel een half uurtje te laat mag komen of wat verkeersregels mag overtreden, heb ik liever niet dat Ingrid als slager aan de slag gaat en fouten maakt.
Nou als machinist met diverse aanrijdingen kan ik je zeggen dat daar niet iedereen geschikt voor is. De meeste klappen al naar een aanrijding. Nog te zwijgen over de andere taken en verantwoordelijkhedenquote:Op zondag 6 november 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt andere kwaliteiten nodig, maar deze zijn in groter getalen aanwezig in de maatschappij dan zij die de verantwoording kunnen dragen voor een volledige onderneming. Gestresste zakenlui kunnen nog altijd na hun burn-out in busjes rijden, waar de werkdruk en complexiteit van de taken minder hoog is, terwijl oud-buschauffeurs niet zo maar even controller bij een multinational kunnen worden.
Een conducteur of buschauffeur zal eens tot twee keer in een dergelijke situatie komen dat het leven van zijn passagier in zijn handen ligt. Ik zeg niet dat daar geen aandacht voor mag zijn, of geen vergoeding, maar het is wel heel simpel om de taken van een neurochirurg die 5-8 levens per dag red en in zijn of haar handen heeft gelijk te stellen met dat van een conducteur die bij uitzondering te maken krijgt met extreme omstandigheden.quote:Op zondag 6 november 2011 21:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
GS als een conducteur of buschauffeur niet juist handelt mocht iemand onwel worden dan is die goede arts niet eens nodig. Je onderschat de taken van dit soort functies. Heb ik het nog niet over het oplossen van geweld
En als machinist krijg jij toch ook meer salaris dan een taxichauffeur, juist vanwege dergelijke traumatiserende ervaringen zoals zelfmoord en het groter aantal levens onder jouw vingertoppen?quote:Op zondag 6 november 2011 21:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou als machinist met diverse aanrijdingen kan ik je zeggen dat daar niet iedereen geschikt voor is. De meeste klappen al naar een aanrijding. Nog te zwijgen over de andere taken en verantwoordelijkheden
Eeehm.. je bedoelt tijdens iedere rit ? Dus duizenden levens per dag ?quote:Op zondag 6 november 2011 21:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een conducteur of buschauffeur zal eens tot twee keer in een dergelijke situatie komen dat het leven van zijn passagier in zijn handen ligt.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb geen problemen met het salaris. Dat dit vele malen hoger is zal mij worst wezen. Maar de manier waarop de upperclass al dit soort beroepen belachelijk maakt en zich zelf op een hoger platform plaatst. Dat is wat me stoort.quote:Op zondag 6 november 2011 21:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een conducteur of buschauffeur zal eens tot twee keer in een dergelijke situatie komen dat het leven van zijn passagier in zijn handen ligt. Ik zeg niet dat daar geen aandacht voor mag zijn, of geen vergoeding, maar het is wel heel simpel om de taken van een neurochirurg die 5-8 levens per dag red en in zijn of haar handen heeft gelijk te stellen met dat van een conducteur die bij uitzondering te maken krijgt met extreme omstandigheden.
Nogmaals, men kijkt in hoeverre men het belangrijk vindt dat de chauffeur kennis heeft genomen van dergelijke regels en in hoeverre de chauffeur in staat is hen in leven te brengen. Ga je nu het eisenpakket aan chauffeurs verzwaren omdat er iets kan gebeuren, dan mag dat en moet jij gewoon ex-huisartsen nemen om je rond te laten rijden, maar het meerendeel van de bevolking denkt dat er op een ritje naar het ziekenhuis minder gebeurt dan tijdens een risicovolle operatie zelf.
Tja laat maar zitten. Maar ga zelf maar eens aan de bak in dit soort beroepen. Misschien houd je het nog geen week vol. Juist omdat je het niet dagelijks doet maar toch je mannetje moet staan maakt het juist zo moeilijk. Heb ik het nog niet over het geweld richting dit soort vaklui.quote:Op zondag 6 november 2011 21:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Eeehm.. je bedoelt tijdens iedere rit ? Dus duizenden levens per dag ?
Ik bedoel ingrijpen in noodgevallen. Dat iemand een aanval krijgt of iets heeft waardoor hij eerstehulp moet verlenen. Het chauffeuren van iemand is nog altijd minder risicovol dan het opereren van een patient.quote:Op zondag 6 november 2011 21:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Eeehm.. je bedoelt tijdens iedere rit ? Dus duizenden levens per dag ?
Of de rechtzaken tegen artsen als er iets verkeerd gaat.quote:Op zondag 6 november 2011 21:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja laat maar zitten. Maar ga zelf maar eens aan de bak in dit soort beroepen. Misschien houd je het nog geen week vol. Juist omdat je het niet dagelijks doet maar toch je mannetje moet staan maakt het juist zo moeilijk. Heb ik het nog niet over het geweld richting dit soort vaklui.
Maar maakt de working class het beroep van bankier ook niet een beetje belachelijk?quote:Op zondag 6 november 2011 21:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb geen problemen met het salaris. Dat dit vele malen hoger is zal mij worst wezen. Maar de manier waarop de upperclass al dit soort beroepen belachelijk maakt en zich zelf op een hoger platform plaatst. Dat is wat me stoort.
Niet het verschil in salaris.
Och dat geld voor mij ook mocht ik door een rooie schieten en er vallen slachtoffers. Dan haal ik ook de krant en de rechter incluis ontslagquote:Op zondag 6 november 2011 21:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of de rechtzaken tegen artsen als er iets verkeerd gaat.
De kans dat jij een rood sein negeert is net zo groot als een patient die niet tevreden is met zijn operatie?quote:Op zondag 6 november 2011 21:39 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och dat geld voor mij ook mocht ik door een rooie schieten en er vallen slachtoffers. Dan haal ik ook de krant en de rechter incluis ontslag
Of de arts doet iets verkeerd mocht hij klachten krijgen. Is die kans dan groter? Dat is dan niet best. Dat zou dus betekenen dat een groot deel dus niet voldoet.quote:Op zondag 6 november 2011 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De kans dat jij een rood sein negeert is net zo groot als een patient die niet tevreden is met zijn operatie?
Dan doe je iets verkeerd.
Hier win je de strijdquote:Op zondag 6 november 2011 21:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar maakt de working class het beroep van bankier ook niet een beetje belachelijk?
Uiteindelijk onder- of overschat iedereen het beroep dat hijzelf niet kent.
Maak je maar geen zorgen, jij snapt het blijkbaar toch niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:54 schreef Harlon het volgende:
Yikes, de SP als grootste linkse oppositie partij. Zo conservatief als het maar kan en nog heilig overtuigd van een economie waar de overheid een grote invloed op uitoefent. Hier zit niemand op te wachten.
Niet per se hè?quote:Op zondag 6 november 2011 21:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Of de arts doet iets verkeerd mocht hij klachten krijgen. Is die kans dan groter? Dat is dan niet best. Dat zou dus betekenen dat een groot deel dus niet voldoet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |