Maar je kunt toch niet iets op de schop nemen zonder politieke visie? Als het allemaal zo pragmatisch geworden is kan de politiek beter afgeschaft worden, scheelt een hoop onzin.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:59 schreef Hexagon het volgende:
Nou er is bij de meeste hervormingsgezinde politici wel een consensus over wat er op de schop genomen moet worden. Over het hoe zijn wat genuanceerde meningsverschillen. Maar al die politici vinden wel dat er aan de genoemde punten dingen moeten veranderen.
Technocratie, lijkt het voorstel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar je kunt toch niet iets op de schop nemen zonder politieke visie? Als het allemaal zo pragmatisch geworden is kan de politiek beter afgeschaft worden, scheelt een hoop onzin.
Tinbergen herleeft.quote:
Ieder optimalisatieprobleem vraagt om het doen van aannames. Als je die aannames verandert kun je de uitkomsten van het model sterk beïnvloeden. Daarom is de politiek ook onmisbaar, zij moeten het ideologische raamwerk in elkaar timmeren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:08 schreef GSbrder het volgende:
De Tinbergen Norm
Ongetwijfeld een slimme knaap, daar niet van.
Tja dingen aannemen en deze als een kip zonder kop statisch doorvoeren lijkt me ook niet echt aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:15 schreef GSbrder het volgende:
Klopt, maar daar schuilt het gevaar van een te pragmatische houding dan ook in. De aannames worden continue in twijfel getrokken, moeten wij wel liberaal zijn, moeten we overheidsinmenging in beginsel afwijzen, waardoor je uiteindelijk minder progressief en hervormend kan optreden, doordat je het jezelf niet toestaat een ideologie als basis voor verder handelen te hanteren.
Te gematigd? Wat wil jij precies horen dan? Onversneden communisme?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:14 schreef Sicstus het volgende:
In deze tijd van polarisatie is voor slappe middenpartijen als D66 en PvdA geen plek meer. Ik denk en hoop dat de SP inderdaad de grootste worden. Bij gebrek aan beter stem ik er ook maar op, hoewel ik ze eigenlijk te gematigd vindt.
Er zit wat tussen een kip zonder kop en fanatisch-pragmatisme.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja dingen aannemen en deze als een kip zonder kop statisch doorvoeren lijkt me ook niet echt aantrekkelijk.
En dat bepaal jij?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:03 schreef waht het volgende:
Nee, SP is veel te extreem en onzinnig voor de meeste mensen.
Dat is gewoon een constatering, geen bepaling.quote:
D66 staat anders vrolijk op 18 zetels in de peilingen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:14 schreef Sicstus het volgende:
In deze tijd van polarisatie is voor slappe middenpartijen als D66 en PvdA geen plek meer.
Ik denk Marijnissen niet, want die heeft last van zijn gezondheid. Ik denk dan Roemer of misschien wel Agnes Kant. Ik zou Harry van Bommel wel in het kabinet willen zien.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:39 schreef Poppenkastpop het volgende:
Wie zou premier worden als de SP de grootste partij wordt? Roemer? Of komt Marijnissen weer terug?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |