Tapermomentquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:50 schreef knnth het volgende:
[..]
Dat gaat bij mij automatisch met een plugin voor ST: Training Load. Het berekent gelijk het ideale tapermoment voor een wedstrijd
Het moment dat je rust gaat nemen voor een wedstrijd. Ik heb het ook moeten googlen. http://en.wikipedia.org/wiki/Taperingquote:
Eerste 4 km ging het prima (zat op schema voor 27:40 - 27:45). Kreeg daarna echter steek in m'n linkerzij (quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:29 schreef TvhN het volgende:
Probeer tussen de 27:30 - 28:00 te lopen.
Ah, weer wat geleerdquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Het moment dat je rust gaat nemen voor een wedstrijd. Ik heb het ook moeten googlen. http://en.wikipedia.org/wiki/Tapering
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vandaag 45 minuten geheuveld. Ik ga nu één wekelijkse duurtraining vervangen door een heuveltraining.
Ik zou rust nemen als ik jou was, gewoon niks doen, misschien een rustig loopje op maandag/dinsdag, maar echt niet meer dan een paar km en/of 30 minuten hardlopen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:07 schreef ryan_atwood het volgende:
Mijn target voor de Halve Marathon Amsterdam volgende week is < 1.38uur.
Vandaag nog even een trimloopje 10km gedaan in 41,30.
Wat is het beste om de laatste week te doen qua training?
quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:56 schreef kepler het volgende:
Ik heb net gewoon een PR gelopen op de 10k
Er was een wedstrijdje in Rdam en het idee was om zoiets rond de 50 min te lopen (vanwege de marathon van vorige week). Maar het ging zo lekker dat ik op de 5k op een tijd van 22:30 uitkwam. Vervolgens zit er van 2k tot de 8k iemand de hele tijd schuin achter mij. Die wilde ik natuurlijk niet voorbij laten komen
Uiteindelijk met bijna volle sprint over de finish gegaan in een tijd van 43:00
Check, zojuist gezienquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:12 schreef beertenderrr het volgende:
Wel mooi: clubgenoot is in het begin gaan sprinten en is daarbij Bekele en die anderen voorbij geschoten haha.
Qua organisatie is het inderdaad dramatisch. Daarnaast vind ik het erg massaal. Wat inderdaad wel tof is, is dat er altijd veel publiek aanwezig is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:12 schreef beertenderrr het volgende:
4 mijl in 23:43slechte tijd. Hoofd stond er ook niet naar vandaag, dus totaal niet gemotiveerd om 100% te geven. Scheelt zo een minuut, want had vast wel onder de 23 gekund. Wie weet volgend jaar. Wel mooi: clubgenoot is in het begin gaan sprinten en is daarbij Bekele en die anderen voorbij geschoten haha. Bewijs mogelijk vanavond bij studio sport indien ze het laten zien. Wel mooi dat Bekele met zn grote waffel niet gewonnen heeft.
Verder was het een waardeloos evenement. Bij de start moet je vanuit je startvak eerst naar de startstreep sprinten voor een goede plaats. Na de eerste meters lag er een vrouw op de grond, werd gewoon letterlijk vertrapt, zeer bizar om te zien. Parcours is vrij saai, maar moet zeggen dat er wel overal mensen stonden, wat zeeris. Verder na afloop je tas terug krijgen is een drama. Werd verdrukt bij het ophalen omdat het gewoon hopeloos is geregeld. Vrachtwagen met 10000 tassen en 4 medewerkers. Geen idee hoe ze ooit gedacht hebben dat dat ging werken
Op zich aardige wedstrijd, jammer van de organisatie.
Waar was dit?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:12 schreef beertenderrr het volgende:
4 mijl in 23:43slechte tijd. Hoofd stond er ook niet naar vandaag, dus totaal niet gemotiveerd om 100% te geven. Scheelt zo een minuut, want had vast wel onder de 23 gekund. Wie weet volgend jaar. Wel mooi: clubgenoot is in het begin gaan sprinten en is daarbij Bekele en die anderen voorbij geschoten haha. Bewijs mogelijk vanavond bij studio sport indien ze het laten zien. Wel mooi dat Bekele met zn grote waffel niet gewonnen heeft.
Verder was het een waardeloos evenement. Bij de start moet je vanuit je startvak eerst naar de startstreep sprinten voor een goede plaats. Na de eerste meters lag er een vrouw op de grond, werd gewoon letterlijk vertrapt, zeer bizar om te zien. Parcours is vrij saai, maar moet zeggen dat er wel overal mensen stonden, wat zeeris. Verder na afloop je tas terug krijgen is een drama. Werd verdrukt bij het ophalen omdat het gewoon hopeloos is geregeld. Vrachtwagen met 10000 tassen en 4 medewerkers. Geen idee hoe ze ooit gedacht hebben dat dat ging werken
Ik bedacht me net dat ik volgens mij wel een keer sneller heb gelopenquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:36 schreef pietkanarie het volgende:
[..]zeven minuten sneller dan dat je van tevoren bedacht had. Wat was je oude pr dan??
quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:12 schreef beertenderrr het volgende:
Ik hoop wel dat die vrouw ok is!quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:39 schreef pietkanarie het volgende:
[..]het zal je maar gebeuren om door een hele groep mensen vertrapt te worden!!
Auw!
Mooie actie van je clubgenoot haha!
En Kepler... jammer dat het achteraf (misschien) toch geen pr was. Maar alsnog een goede tijd en sneller dan verwacht natuurlijk en al helemaal na een marathon... dan verwacht je toch niet echt je pr te benaderen!! Er schijnen toch wel aardig wat weken voor te staan voordat je lichaam helemaal herstelt is van een marathon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |