abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102652089
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Bij de grote meerderheid van de banen kan je volgens mij wel hard of minder hard werken...
Als het een baan betreft waarbij aanwezigheid van essentieel belang is dan maakt het wel uit. Een receptie zonder receptionistr, een kassa zonder kassabediende of een brandweerauto zonder chauffeur vallen niet in te halen door later wat harder te werken.
pi_102652103
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:52 schreef Lily1987 het volgende:
Veel mensen werken productiever als ze na een bepaalde tijd een aantal minuten pauze houden door even naar de wc te gaan, kopje koffie te halen of misschien wel 5 minuten te gaan roken. Dat hele productieve verhaal geloof ik dus niets van.
Verwar productiviteit niet met productie. Je moet wel erg veel productiever van roken worden wil je ieder uur 10 minuten productieverlies goed maken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:12:32 #63
3542 Gia
User under construction
pi_102652105
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef hydroven het volgende:
Als je zo redeneert, moet je ook toilet-bezoek en koffiepauze beschouwen als geen werktijd.
Dan moeten de rokers veel overwerken!! Want die houden ook koffiepauze en moeten ook plassen en poepen.

Daarbij hoef je voor een bak koffie amper van je plek. Je kunt koffie drinken tijdens het werk.
Poepen en/of plassen moet iedereen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:13:04 #64
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_102652122
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Uiteraard is de rookpauze geen werktijd. Roken is het bijhouden van een persoonlijke verslaving. Je gaat toch ook niet tijdens werktijd een fles drank zitten wegtikken?

Hoe bedrijven omgaan met koffiepauze, moeten ze zelf weten. In sommige bedrijven is er een gezamenlijke pauze, in andere bedrijven komt een koffiejuffrouw bij de bureaus langs, bij weer andere bedrijven kunnen medewerkers zelf koffie tappen bij een automaat.

En de vergelijk met toiletbezoek is simpelweg bizar. Toiletbezoek is een noodzakelijk iets; dat valt van roken beslist niet te zeggen.
Lekker hypocriet! :D
Men mag van jou wel koffie halen in de baas z'n tijd, maar niet roken? Is dat misschien omdat jij zelf graag koffie drinkt, maar zelf niet rookt?

Nou, ik drink geen koffie en thee. Ik pak gewoon een groot glas water en daar doe ik zo'n beetje de hele dag mee. Ik denk dat ik maar eens ga klagen over de koffie- en theedrinkers dat ze dat maar in hun eigen tijd moeten gaan halen. :)

quote:
Roken is het bijhouden van een persoonlijke verslaving. Je gaat toch ook niet tijdens werktijd een fles drank zitten wegtikken?
Sowieso: Pepmiddelen zoals koffie en thee. Dat is het bijhouden van een persoonlijke verslaving. Je gaat toch ook niet tijdens werktijd een fles drank zitten wegtikken?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_102652156
Het mooie is dat deze regel bedacht is door managers die op hun gemak 2 uur zitten te lunchen of regelmatig 'thuiswerken' natuurlijk...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_102652215
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima dat je dat doet, maar dat geneuzel over werk Gerelateerde problemen is een farce en dat weet ledereen.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik overleg tijdens het roken vaak juist met mensen die je normaliter niet zo vaak spreekt, kortom het is wel degelijk productief.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102652224
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:14 schreef Jarno het volgende:
Het mooie is dat deze regel bedacht is door managers die op hun gemak 2 uur zitten te lunchen of regelmatig 'thuiswerken' natuurlijk...
Moet je maar manager worden in plaats van personeel.
pi_102652274
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik overleg tijdens het roken vaak juist met mensen die je normaliter niet zo vaak spreekt, kortom het is wel degelijk productief.
Ik hoor tijdens het roken vaak de verhalen over wie de kantooreikel van de maand is, wat de ex vriend nou weer heeft geflikt en dat de motivatie voor de rest van de dag alweer vertrokken is.

Dat is dus niet productief :)
pi_102652277
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:15 schreef raptorix het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet te roken om die mensen te gaan spreken. Met een/twee keer roken per dag is het wel mooi geweest wat mij betreft. Dat zou mijn beleid zijn als ik manager was.
pi_102652349
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Moet je maar manager worden in plaats van personeel.
:'). Precies volgens verwachting ook. We hebben een middle management lul die zich aangesproken voelt hoor!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_102652386
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:19 schreef Jarno het volgende:
:'). Precies volgens verwachting ook. We hebben een middle management lul die zich aangesproken voelt hoor!
Ik ben geen manager hoor. ;)
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:21:10 #72
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_102652387
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:19 schreef Jarno het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:17 schreef Wokkel het volgende:
Ik hoor tijdens het roken vaak de verhalen over wie de kantooreikel van de maand is, wat de ex vriend nou weer heeft geflikt en dat de motivatie voor de rest van de dag alweer vertrokken is.

"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_102652413
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben geen manager hoor. ;)
Dan doe je vast iets anders Heel Belangrijks.
pi_102652416
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bij jou niet, bij een ander wel. Zo praat ik af en toe met collega's over een werkgerelateerde issue.
Lijkt me sterk dat er veel baantjes zijn waar je sowieso uren aan een stuk productief bent. Als ik bijvoorbeeld 8 uur aan een stuk zou werken zou dat minder productief zijn dan als ik af en toe een pauze zou nemen.

Neemt trouwens niet weg dat het nog altijd een bedrijfsbeleid is, en daar hebben mensen zich aan te houden, anders gaan ze maar ergens anders werken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_102652579
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan doe je vast iets anders Heel Belangrijks.
Ik studeer nog gewoon hoor en werk 3 dagen per week voor de professor. :) Het gaat mij niet eens om de productiviteit/productie, het werk moet gewoon af en wel op tijd, dat is het uitgangspunt. Wat betreft roken zou ik als werkgever (dus als in stel dat ik dat zou zijn) graag een gezond werknemersbestand hebben, minder roken valt daar dus onder.
pi_102652612
Een rookpauze kan natuurlijk prima zijn om contacten te leggen die je normaal niet zo makkelijk kan leggen, zelfs professioneel. Echter, de mensen zonder rookpauzes leggen die contacten blijkbaar ook maar dan op een andere manier.

Tenminste, ik heb nog nooit gehoord dat iemand op zijn werk slecht presteert omdat hij niet rookt.
pi_102652780
Ik heb wel een bij de baas van mijn vorige afdeling geopperd om ook in en uit te klokken bij het roken. Dan hoef ik in ieder geval nooit meer de discussie aan te gaan met mensen die zich schijnbaar druk maken over andermans zaken. Hij vond het geen goed idee, vooral niet omdat ik erbij melde dat het dan wel afgelopen zou zijn met mijn flexibele houding. Dan maar gewoon stipt 8 uren maken, ipv vertrekken als bepaalde dingen klaar zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102652793
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik studeer nog gewoon hoor en werk 3 dagen per week voor de professor. :) Het gaat mij niet eens om de productiviteit/productie, het werk moet gewoon af en wel op tijd, dat is het uitgangspunt. Wat betreft roken zou ik als werkgever (dus als in stel dat ik dat zou zijn) graag een gezond werknemersbestand hebben, minder roken valt daar dus onder.
Dus wat heb je dan liever, iemand die niet rookt maar wel iedere dag moet overwerken omdat ie langzaam/slecht werkt ? Of iemand die 8 keer per dag 5 minuten gaat roken, maar wel altijd zijn werk af heeft ?

En dat laatste, sinds wanneer zijn rokers vaker ziek ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_102652934
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus wat heb je dan liever, iemand die niet rookt maar wel iedere dag moet overwerken omdat ie langzaam/slecht werkt ? Of iemand die 8 keer per dag 5 minuten gaat roken, maar wel altijd zijn werk af heeft ?

En dat laatste, sinds wanneer zijn rokers vaker ziek ?
Ik rook vrij zwaar, maar heb me de laatste drie jaar 0 keren ziek gemeld, itt enkele niet rokers die voornamelijk last hebben van maandag ziekte :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102653006
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Dat maakt mij echt niet uit, ik maak ook vaak genoeg thuis wat zaken af dus met overwerken is niks mis. Overigens is het wat mij betreft wel zo dat als werknemer X klaar is, hij werknemer Y gaat helpen die nog niet klaar is.

quote:
En dat laatste, sinds wanneer zijn rokers vaker ziek?
Het is aangetoond dat roken ongezond is, of ze vaker ziek zijn vind ik nog niet eens zo interessant, ik wil gewoon gezond personeel. Dus beperkt roken, koffie en alcohol nuttigen en regelmatig sporten.
pi_102653039
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef hydroven het volgende:

Als je zo redeneert, moet je ook toilet-bezoek en koffiepauze beschouwen als geen werktijd.
Dat gebeurt al. Met een rode armband voor de menstruerende vrouw, zodat ze een geldig excuus hebben, dus voor rokers dan maar een ander kleurtje uitzoeken. :)
http://www.nu.nl/opmerkel(...)ende-werknemers.html
pi_102653139
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat maakt mij echt niet uit, ik maak ook vaak genoeg thuis wat zaken af dus met overwerken is niks mis. Overigens is het wat mij betreft wel zo dat als werknemer X klaar is, hij werknemer Y gaat helpen die nog niet klaar is.

[..]

Het is aangetoond dat roken ongezond is, of ze vaker ziek zijn vind ik nog niet eens zo interessant, ik wil gewoon gezond personeel. Dus beperkt roken, koffie en alcohol nuttigen en regelmatig sporten.
Ik zou streven naar gelukkig personeel, die werken namelijk het beste. Wat ze dan thuis doen kan me niet zo boeien. Ook als ze roken en een paar keer extra pauze nemen
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:42:48 #83
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_102653214
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:12 schreef Wokkel het volgende:
Naar het toilet gaan of wat drinken is uit natuurlijk oogpunt wel zo verstandig en daarmee onvermijdelijk.

Roken is een keuze.
en voldoende drinken bevordert de prestatie!
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
pi_102653270
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik zou streven naar gelukkig personeel, die werken namelijk het beste. Wat ze dan thuis doen kan me niet zo boeien. Ook als ze roken en een paar keer extra pauze nemen
Zie het meer in termen van aanmoedigen. Natuurlijk zou ik het niet eisen van werknemers, maar iemand die veel te zwaar is of veel te veel rookt zou ik toch wel aansporen om daar iets aan te veranderen. En buiten sporten is natuurlijk voor iedereen gezond.
pi_102653333
Hangt van de omgeving af. Kan me wel voorstellen dat als je enige bent die niet rookt, en de groep incl manager om je heen wel, je wel benadeelt voelt als zij
regelmatig rookpauze houden.
pi_102653340
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Elke arbeidsdeskundige zal aanraden om 5 minuten per uur van je werkplek weg te gaan en de benen te strekken. Of je dan gaat koffie drinken of roken maakt dan sowieso niet uit.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:46:16 #87
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102653359
Sportblessures zijn trouwens ook niet al te best voor je productiviteit.
pi_102653469
Leukste vind ik altijd dat de klagers altijd precies weten hoe lang, wat, en waar
de zogenaamde collega's die niets doen, mee bezig zijn.
Zeg ik altijd maar, " joh er kan beter 1 man niets doen als 2 ,als jij nu gewoon doorgaat met je werk ipv mij in de gaten te houden..........."
Die blikken elke keer weer priceless. :)
pi_102653509
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Sportblessures zijn trouwens ook niet al te best voor je productiviteit.
Gelukkig ben ik niet zo zeer uit op het verhogen van de productiviteit/productie. Gezonde werknemers zien er beter uit en voelen zich prettiger, dat is best wat waard. Beleid waar ik aan denk is bijvoorbeeld een pakket van positieve incentives voor werknemers die op de fiets naar het werk komen.
pi_102654250
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In dit geval wel, zij worden als helpdesk medewerkers geacht op hun plek te zitten met een headset op en een pc voor de neus, om zo helpdesk incidenten op te lossen.
Ja dan praat je over dezelfde situaties als in het onderwijs, zorg of productiewerk (fabrieken enzo). Dan lijd je werk er wel onder. Je werkgever hoort die extra pauzes te verbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')