abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:42:06 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102649333
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, dan gaan de niet-rokende mensen 10 minuten per uur bij de koffieautomaat 'nadenken over werkgerelateerde problemen'. Kijken hoe productief een bedrijf dan is.
Dit is bij ons gewoon zelfs een verplichting. Is gewoon een bekende werkmethode genaamd SCRUM-en om elke dag even met z'n alle bij het koffie apparaat te staan en de laatste dingen door te spreken. Ik zie het probleem dus echt niet :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:45:27 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102649434
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik had ook zo'n collega, elk uur ging die weg en was gewoon 10 min per keer weg. Dat is anderhalf uur per dag wat buiten de reguliere pauzes valt. Ik vind het niet zo vreemd dat er uitgeklokt moet worden.
Gewoon meelopen, met een blikje bier in je hand
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:47:20 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102649479
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 3 oktober 2011 14:12 schreef Wokkel het volgende:
Naar het toilet gaan of wat drinken is uit natuurlijk oogpunt wel zo verstandig en daarmee onvermijdelijk.

Roken is een keuze.
[/quote

Roken gebeurt ook buiten de reguliere pauzes om, waardoor de roker in kwestie een 6 urige werkdag heeft ipv 8.
Is dat erg dan? Als die roker zijn werk maar af heeft toch? Van mijn part doet hij alles in 1 uur en gaat hij daarna 7 uur FOK!en.
pi_102649482
stel je voor dat je je collega iets gunt, sterker nog, stel je voor dat je collega iets krijgt en jij het hem gunt, zonder dat je loopt te huilen als een klein meisje. Wat een mooie wereld zou dat zijn O+
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_102649532
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is dat erg dan? Als die roker zijn werk maar af heeft toch?
Dat ben ik met je eens als je een bedrijf werkt dat opgaat. Werk je echter op een winkelvloer of in de bouw of iets dergelijks vind ik het persoonlijk redelijk asociaal naar je collega's als je regelmatig verdwijnt om te gaan roken.
pi_102649555
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het gros doet dat ook, dan hebben ze het doorgaans alleen over de kinderen of de honden of de vakantie of iets anders mutserigs.
En dat doen rokers natuurlijk nooit. Dat zijn robots, zonder hond, vakantie, of hobbies. Die praten nooit over dat soort dingen, dus dan is het oke.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:50:50 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102649593
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens als je een bedrijf werkt dat opgaat. Werk je echter op een winkelvloer of in de bouw of iets dergelijks vind ik het persoonlijk redelijk asociaal naar je collega's als je regelmatig verdwijnt om te gaan roken.
Oke das wat anders inderdaad. Maar dan is je baan ook 'er zijn' zegmaar (en natuurlijk dingen doen) dus dan is het asociaal om vaak even weg te gaan.
pi_102649595
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:47 schreef HostiMeister het volgende:
stel je voor dat je je collega iets gunt, sterker nog, stel je voor dat je collega iets krijgt en jij het hem gunt, zonder dat je loopt te huilen als een klein meisje. Wat een mooie wereld zou dat zijn O+
Het heeft niks met gunnen te maken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:52:27 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102649638
Ik snap alleen het probleem nog steeds niet. Vroeger rookte veel meer mensen. Hoe ging dat toen dan? Nu neemt het aantal rokers al jaren af dus zou de productiviteit juist moeten toenemen. Geen probleem toch?
pi_102649664
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap alleen het probleem nog steeds niet. Vroeger rookte veel meer mensen. Hoe ging dat toen dan? Nu neemt het aantal rokers al jaren af dus zou de productiviteit juist moeten toenemen. Geen probleem toch?
Toen rookte men op kantoor, en rookten de niet rokers passief mee.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:53:32 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_102649674
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toen mocht je ook nog gewoon op je werkplek roken hè? :P
pi_102649717
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
En dat doen rokers natuurlijk nooit. Dat zijn robots, zonder hond, vakantie, of hobbies. Die praten nooit over dat soort dingen, dus dan is het oke.
Waar het om gaat is dat iedere werknemer zowel productieve als improductieve momenten heeft. Ook niet-rokers dus. Maar blijkbaar gunnen sommigen van hen niet de ander hetzelfde. En da's best triest.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_102649753
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat iedere werknemer zowel productieve als improductieve momenten heeft. Ook niet-rokers dus. Maar blijkbaar gunnen sommigen van hen niet de ander hetzelfde. En da's best triest.
Ik zie het 'gunnen' argument niet. In dit geval is het een terechte maatregel van de werkgever zonder dat werknemers daarvoor in actie zijn gekomen. De werkgever heeft geen zin om op te draaien voor de verslavingsdrang van zijn medewerkers, en dat is zijn goed recht toch?
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:57:41 #44
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_102649800
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
Dat niet. Ik gebruik mijn rookpauzes om even lekker met mijn collega's af te geven op de collega's die moeten doorwerken met hun zure kop. Ik steek zelfs regelmatig een tweede op om de niet-rokers over het dooie punt heen te trekken.

Niks zo lekker als met je pak vol rook terug te komen op de werkplek en die afgunst te zien. Helaas is het een stukje lopen, anders had ik nog wat rook meegenomen. Zodra ik met een ploeg werk die bijna allemaal roken, rook ik een stuk minder, dan is de lol er snel af.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_102649850
quote:

[..]

Prima, dan gaan de niet-rokende mensen 10 minuten per uur bij de koffieautomaat 'nadenken over werkgerelateerde problemen'. Kijken hoe productief een bedrijf dan is.
Wat een zeur ben jij, ik rook lekker 10 peuken per dag, boeit me baas dat nou, zolang ik gewoon billable ben zal het hem worst wezen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102649939
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat een zeur ben jij, ik rook lekker 10 peuken per dag, boeit me baas dat nou, zolang ik gewoon billable ben zal het hem worst wezen.
Prima dat je dat doet, maar dat geneuzel over werk Gerelateerde problemen is een farce en dat weet ledereen.
pi_102650872
quote:

[..]

Dat doen ze nu ook al. :')

Zo'n non-discussie dit, en altijd gejammer van niet-rokers, die maar wat graag tig keer per dag ergens in het bedrijfspand met iemand staan te ouwehoeren voor de lol.

Zolang ik mijn werk af heb en dit naar tevredenheid doe moet ik gewoon een aantal keren per dag kunnen roken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 15:33:18 #48
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102650942
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef hydroven het volgende:
Ambtenaren van de Belgische deelstaat Wallonië moeten voortaan een prikklok gebruiken als ze buiten gaan roken. De tijd die ze roken wordt afgetrokken van hun arbeidstijd. Dat berichtte de Belgische krant Le Soir maandag.

De algemeen directeur van de administratie vindt dat de rokende ambtenaren voor de kantoren slecht zijn voor het imago van de dienst, schreef hij in een brief aan de medewerkers.

De vakbonden spreken van een stigmatisering van rokers. Ze willen dat de directie terugkomt op de plannen.

Bron

Als je zo redeneert, moet je ook toilet-bezoek en koffiepauze beschouwen als geen werktijd.
Ik neem aan dat toilet-gebruik een primaire behoefte is, je prima koffie kan drinken bij de meeste werkzaamheden en je ermee niemand stoort. Terwijl roken en buiten staan lastig is te combineren met de meeste werkzaamheden en dat het geen primaire behoefte is.
pi_102650981
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat doen ze nu ook al. :')

Zo'n non-discussie dit, en altijd gejammer van niet-rokers, die maar wat graag tig keer per dag ergens in het bedrijfspand met iemand staan te ouwehoeren voor de lol.

Zolang ik mijn werk af heb en dit naar tevredenheid doe moet ik gewoon een aantal keren per dag kunnen roken.
Je moet helemaal niks. Nou ja, je moet naar je werkgever luisteren als hij zegt dat je verslavingem bijhouden maar in je eigen tijd doet.
pi_102650992
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:12 schreef Wokkel het volgende:
Naar het toilet gaan of wat drinken is uit natuurlijk oogpunt wel zo verstandig en daarmee onvermijdelijk.

Roken is een keuze.
Dit dus.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:38:12 #51
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102651115
Reken mensen gewoon af op de hoeveelheid werk die ze verrichten, niet op de tijd die het ze kost om dat te doen. Als je je werk niet afkrijgt omdat je te vaak rookt/belt/kletst/internet/koffie drinkt, dan moet je daar maar in minderen of langer doorwerken.

Die hele prikklok-mentaliteit heb ik echt nooit begrepen.
pi_102651219
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je moet helemaal niks. Nou ja, je moet naar je werkgever luisteren als hij zegt dat je verslavingem bijhouden maar in je eigen tijd doet.
Gelukkig is mijn werkgever niet zo bekrompen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_102651486
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:41 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gelukkig is mijn werkgever niet zo bekrompen.
Dat dus

* hosti paft lekker verder in de baas zn tijd
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_102651522
Veel mensen werken productiever als ze na een bepaalde tijd een aantal minuten pauze houden door even naar de wc te gaan, kopje koffie te halen of misschien wel 5 minuten te gaan roken. Dat hele productieve verhaal geloof ik dus niets van.

Denk dat het grootste probleem de irritaties onderling zijn. En kan me ook wel voorstellen dat werkgevers niet blij zijn met rokende werknemers voor de deur. Ik vind het zelf ook niet uitnodigend als verkoopsters voor de winkel staan te roken of verpleegkundigen voor de ingang van het ziekenhuis.

Zet de rokers uit het zicht en stel vaste pauzes in zoals ze in de productiebranche, de zorg en het onderwijs bijvoorbeeld hebben. Ben je van al het gezeik af. Moet iedereen doen wat hij zelf wil.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:53:20 #55
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102651561
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:13 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Middels een in drievoud ondertekend formulier 1428-A-17-C-327 sub 4, uiteraard. :)
En natuurlijk minstens een dag van te voren ingediend.

Djeezus, wat een gezeik hier allemaal :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102651674
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:52 schreef Lily1987 het volgende:
Veel mensen werken productiever als ze na een bepaalde tijd een aantal minuten pauze houden door even naar de wc te gaan, kopje koffie te halen of misschien wel 5 minuten te gaan roken. Dat hele productieve verhaal geloof ik dus niets van.

Denk dat het grootste probleem de irritaties onderling zijn. En kan me ook wel voorstellen dat werkgevers niet blij zijn met rokende werknemers voor de deur. Ik vind het zelf ook niet uitnodigend als verkoopsters voor de winkel staan te roken of verpleegkundigen voor de ingang van het ziekenhuis.

Zet de rokers uit het zicht en stel vaste pauzes in zoals ze in de productiebranche, de zorg en het onderwijs bijvoorbeeld hebben. Ben je van al het gezeik af. Moet iedereen doen wat hij zelf wil.
Ik zie bij ons op de servicedesk de rokers mee doen met alle pauze's, en daarnaast roken ze ook nog 2 à 3x per dag. Die zijn dus echt minder productief te noemen als hun niet rokende collega's met hetzelfde werk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:04:28 #57
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102651875
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik zie bij ons op de servicedesk de rokers mee doen met alle pauze's, en daarnaast roken ze ook nog 2 à 3x per dag. Die zijn dus echt minder productief te noemen als hun niet rokende collega's met hetzelfde werk.
Want productiviteit staat gelijk aan de totaaltijd die je op je werkplek doorbrengt?
pi_102651922
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Want productiviteit staat gelijk aan de totaaltijd die je op je werkplek doorbrengt?
Ligt aan je werkzaamheden natuurlijk.
pi_102651984
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

In dit geval wel, zij worden als helpdesk medewerkers geacht op hun plek te zitten met een headset op en een pc voor de neus, om zo helpdesk incidenten op te lossen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:09:34 #60
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102652013
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:06 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ligt aan je werkzaamheden natuurlijk.
Bij de grote meerderheid van de banen kan je volgens mij wel hard of minder hard werken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')