Sterkte, Mark!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:59 schreef Mark het volgende:
Gefeliciteerd, lubje!
![]()
Mevrouw Mark is van zaterdag tot donderdag naar het buitenland, dus ik ben tijdelijk eenoudergezin. Was het maar vast donderdag.....
Het scheelt wel dat je thuis kan werken... en niet op tijd op je werk moet zijn.. Wel geluk ook dat het 8:45 uur is, Twan moet om 8:25 uur al op school zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:21 schreef Mark het volgende:
Ach, dan maakt een half uurtje later niet zoveel uit. Maar 's ochtends moet de oudste om 8:45 in de klas zitten. En voor die tijd moet de tweeling dus bij de opvang zijn afgeleverd, want meenemen naar school schiet niet zo op.
En nu heerlijk uitrusten onder het (thuis-)werken
Hier is het me allemaal om te doen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, wat wil je, als je zelf meldt dat je jarig bent
Ik ken je gevoel, ik met C4 en als er niet doorgepost wordt zelfs met HT.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:11 schreef Mark het volgende:
Helaas zal ik altijd moet delen met Etcie qua naamtopic op mijn verjaardag
lubje32quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik ken je gevoel, ik met C4 en als er niet doorgepost wordt zelfs met HT.
Van harte Lubje, tijd voor een nickchange naar 26?
Wat was het weekend heerlijk trouwens
Ik gun 'm jou wel hoor dit jaarquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:11 schreef Mark het volgende:
Helaas zal ik altijd moet delen met Etcie qua naamtopic op mijn verjaardag
quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:21 schreef Mark het volgende:
Gun ik jou de laatste NCIS DVD-box (als je die al niet hebt)
M. ookquote:
Ik doe wel een lubje als het zover isquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maar Mark, je verjaardag staat niet in de OP, dus weet ik niet of er aan gedacht wordt...
8 jaar en ik zit net op 30% daarvanquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:20 schreef lubje25 het volgende:
Zit 7 jaar op Fok! Nog een paar posts en dan haal ik de 20.000 posts
dit is je geluksdag. Ga gauw een staatslot kopenquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:20 schreef lubje25 het volgende:
Nog zo'n 750 tot de 40.000. In mijn tempo dus nog een paar maandenquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
8 jaar en ik zit net op 30% daarvan
Nog anderhalf jaar tot ik "the big three O" haal
Dubbele taart vandaag mogelijk?quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:20 schreef lubje25 het volgende:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:21 schreef MaJo het volgende:
Het verbaasd me weer eens hoe gemakkelijk stoppen met roken me afgaatMaak me er van tevoren heel druk om en het gaat steeds echt vanzelf, te makkelijk misschien, daarom begin ik steeds weer
I know, maar ik weet van vorige keren dat het eigenlijk altijd zo gingquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Maar je bent nog geen 24 uur gestopt, we spreken elkaar nog...
Foto's gezien van de Phantom?
Je kunt inderdaad niet af en toe een sigaretje roken. Beste is om dan even iets totaal anders te gaan doen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
I know, maar ik weet van vorige keren dat het eigenlijk altijd zo gingEn daarom moet ik ook letten op de valkuil van af en toe een sigaretje roken, dat kan ik gewoon niet. Ben erg benieuwd of vriendlief het volhoudt, die begon gisteravond toch wel te twijfelen
Maar heb sowieso afgesproken dat als hij rookt dat hij dat alleen nog buiten doet
Ja zag de foto's, zag er mooi uit!
Ik kwam er ook weer achter dat ik een stuk actiever ben als ik gestopt ben puur zodat ik afleiding hebquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad niet af en toe een sigaretje roken. Beste is om dan even iets totaal anders te gaan doen.
Ik hoor het wel als je nog meer moeite krijgt om van de sigaretten af te blijvenquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kwam er ook weer achter dat ik een stuk actiever ben als ik gestopt ben puur zodat ik afleiding hebGisteren als een gek de vaat staan doen, en vanavond staan de was en de keuken schoonmaken op de planning
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kwam er ook weer achter dat ik een stuk actiever ben als ik gestopt ben puur zodat ik afleiding hebGisteren als een gek de vaat staan doen, en vanavond staan de was en de keuken schoonmaken op de planning
Nu kan ik dat inmiddels wel, maar om dat te doen net nadat je 'gestopt' bent lijkt me geen motivator. Het is nu even door de zure appel heen bijten en dan komt het vervolgens wel goed.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad niet af en toe een sigaretje roken. Beste is om dan even iets totaal anders te gaan doen.
Nou ja, het is gewoon een kwestie van proberen. Zal voor iedereen anders zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu kan ik dat inmiddels wel, maar om dat te doen net nadat je 'gestopt' bent lijkt me geen motivator. Het is nu even door de zure appel heen bijten en dan komt het vervolgens wel goed.
Ik doelde op het eerste deel van je post, over 'het af en toe een sigaretje doen'. Dat werkt dus niet...quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou ja, het is gewoon een kwestie van proberen. Zal voor iedereen anders zijn.
Het is precies wat mijn pa deed, en die was opeens gestopt na 40 jaar elke dag een pakje zware shag roken. Die ging dan een sudoku doen als 'ie behoefte kreeg. Nou, MaJo is gek op spelletjes.
Werkt het niet, dan wat anders proberen. Als je je focus maar verplaatst.
Oh die tijd komt ongetwijfeld ook nog welquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:33 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik hoor het wel als je nog meer moeite krijgt om van de sigaretten af te blijven
Dan geef ik je alvast een sleutel van de voordeur, laminaat leggen zorgt voor voldoende afleiding toch?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh die tijd komt ongetwijfeld ook nog welMaar het is minder zwaar dan ik van tevoren denk, elke keer weer
Ik vind het knap dat je dat kan, ik kan dat dus niet. Is ook wel bijzonder om te kunnen, de nicotinereceptoren in je hersenen zijn gewend aan de hoeveelheid nicotine die je dagelijks binnenkreeg. Als je dan weer nicotine binnenkrijgt van 1 sigaret dan willen de receptoren meerquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu kan ik dat inmiddels wel, maar om dat te doen net nadat je 'gestopt' bent lijkt me geen motivator. Het is nu even door de zure appel heen bijten en dan komt het vervolgens wel goed.
Dat geeft zeker afleiding jaquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:51 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dan geef ik je alvast een sleutel van de voordeur, laminaat leggen zorgt voor voldoende afleiding toch?
Als ik het kan, kan jij het ookquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat geeft zeker afleiding jaMaar ik heb nog nooit laminaat gelegd dus ik weet niet of ik daarvoor de aangewezen persoon ben
behangen dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat geeft zeker afleiding jaMaar ik heb nog nooit laminaat gelegd dus ik weet niet of ik daarvoor de aangewezen persoon ben
Ja, ik quoot hem verkeerd, maar dat bedoel ik dus ook en daarmee geef ik 'm dus gelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:52 schreef Soempie het volgende:
MM, Nem zegt: niet af en toe een sigaretje doen.
Ik denk dat mijn vriend al dolblij is als ik eindelijk dingen bij ons in huis ga doenquote:
En vanaf nu posten over van alles en nog wat, maar niet meer over sigaretten en stoppen met roken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:53 schreef MaJo het volgende:
It has been 0 weeks, 0 days, 18 hours, 18 minutes and 5 seconds since I quit.
I have saved $ 3.29 by choosing not to smoke 11 cigarettes.
More importantly, I saved 0 weeks, 0 days 2 hours 5 minutes of my life!![]()
Is goedquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En vanaf nu posten over van alles en nog wat, maar niet meer over sigaretten en stoppen met roken.
OK?
Iemand ook ineens trek in pepernoten?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:55 schreef TradeMarkie het volgende:
Anyway, ik ga naar huis, ik moet nog een dakdoorvoer plaatsen en het is nu licht en lekker weer, dus ik klim zo het dak op
Ik weet niet hoe het komt maar de laatste tijd heel weinig lekkere trek. Ik eet ontbijt, soms een boterham tussendoor en 's avonds avondeten zonder enige tussendoortjesquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Iemand ook ineens trek in pepernoten?
Sinds vanochtend staat hier bij het station de oliebollenkraam er al weer...
E. heeft me verboden om pepernoten/kruidnoten/aanverwanten te kopen voor eind oktoberquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Iemand ook ineens trek in pepernoten?
Sinds vanochtend staat hier bij het station de oliebollenkraam er al weer...
Want?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:04 schreef Etcetera het volgende:
Er komt een groot windmolenpark in Flevoland. Helpt geen zak, de windmolens in Nederland zijn pas echt effectief vanaf een metertje of 300
Hoezo te weinig wind?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Etcetera het volgende:
Te weinig wind
Maar het levert volgens mij mooi subsidie op om zo'n park neer te plempen. En als dan blijkt dat het niet effectief genoeg is over een paar jaar: oh dan zetten we hogere neer. Krijgen ze weer subsidie.
Dat ze draaien betekend niet dat ze genoeg energie opleveren om financieel gezien uit te kunnenquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoezo te weinig wind?
Hoe kunnen die dingen dan draaien?
In de USA waait het niet harder en staan ze ook niet zo hoog (wel deels in/op de heuvels) en daar heb je dit:
[ afbeelding ]
Ja ik heb 'm 2-3 dagen geleden al gezien dus ik moest steeds mijn mond houdenquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is goedBen er dus ook niet heel erg mee bezig dus dat moet goed komen
Vanavond nieuwe Dexter kijken! Nem, vond je hem goed?
Je bent dus iets aan het doen wat HÉT juiste "dieet" is: niet dieten maar een lifestyle veranderen. En dat duurt nou eenmaal langer dan dieten. Maarja, van dieten ga je jojo-en. Dus dit lijkt met een prima wegquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het komt maar de laatste tijd heel weinig lekkere trek. Ik eet ontbijt, soms een boterham tussendoor en 's avonds avondeten zonder enige tussendoortjesEn ook nauwelijks meer cola. Ik wil gewoon gezonder leven en liefst ook wat afvallen maar dat schiet niet heel erg op
Paar kilootjes, dat wel
Prijs van windenergie zal in de tussentijd wel verder gedaald zijn, en de prijs van conventionele energie gestegen lijkt me zo.quote:Wanneer de gunstigste locaties het eerst worden gebruikt, kan de helft van het wereldwijde elektriciteitsverbruik voor 6 dollarcent per kWh of minder worden opgewekt. Voor 7 dollarcent per kWh of minder kan het hele wereldelektriciteitsverbruik worden geleverd. (Hoogwijk 2004). Uiteraard moet er dan wel technologie zijn om die energie op de gewenste manier over tijd en plaats te spreiden, omdat het niet altijd overal hard genoeg waait. Anno 2006 kost het opwekken van stroom door windenergie 8,8 tot 10,3 eurocent per kWh, afhankelijk van de locatie. Het opwekken van conventionele elektrische energie kost 2,9 tot 5,8 eurocent per kWh.
Dat is een afkickverschijnselquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:02 schreef MaJo het volgende:
Waar ik wel erg zin in heb zijn mandarijnen! Zaterdag weer mijn eerste gehad, heerlijk
Bedenk net dat ik nog maar 2 boterhammen op heb vandaag, erg weinigHeb gewoon geen honger
quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:29 schreef Nembrionic het volgende:
Die hele windmolens blijven één groot discussiepunt. Maar één ding is zeker: ze zijn verrekte lelijk.
Idd, het is net puzzelen voor beginners (als het niet past, maak je het passendquote:
We zouden gisteren kijken maar toen ik om 11 uur bovenkwam lag vriendlief keihard te tukkenquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja ik heb 'm 2-3 dagen geleden al gezien dus ik moest steeds mijn mond houden
Hij is wel weer goed
Als je de seizoenstrailer bekijkt, dan belooft het een goed seizoen te worden.
Edward James Olmos speelt ook mee.
Dat is ook wel waar, maar het gaat zo verrekte langzaamquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:21 schreef Nembrionic het volgende:
Je bent dus iets aan het doen wat HÉT juiste "dieet" is: niet dieten maar een lifestyle veranderen. En dat duurt nou eenmaal langer dan dieten. Maarja, van dieten ga je jojo-en. Dus dit lijkt met een prima weg
Dat is niet logisch, afkickverschijnsel is dat je meer honger krijgt en zin om te snaaienquote:
We hebben het er inderdaad eerder over gehad. Ik had het over deze, bij Palm Springs. Ik weet niet of dat dezelfde is?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat beeld ook in de USA bij Spring Valley (volgens mij hebben we dat al eerder hier besproken): OERLELIJK!!
Goede reden dus om ze in Flevoland en/of Zeeland / Friesland neer te zetten. Hebben er relatief gezien de minste mensen last van.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat beeld ook in de USA bij Spring Valley (volgens mij hebben we dat al eerder hier besproken): OERLELIJK!!
Die foto van mij is ook van Palm Springs, weet niet hoe ik bij Spring Valley kwam...quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
We hebben het er inderdaad eerder over gehad. Ik had het over deze, bij Palm Springs. Ik weet niet of dat dezelfde is?
[ afbeelding ]
Opzich vond ik het toen voor één keer heel mooi met hoe de zon scheen en hoe groot het was...maar het is echt een draak van een feature.
Beter langzaam en permanent dan snel en tijdelijk, toch?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef MaJo het volgende:
Dat is ook wel waar, maar het gaat zo verrekte langzaamDenk ook dat ik meer lichaambeweging moet inbouwen, vooral ook omdat ik niet wil aankomen nu ik gestopt ben met roken
Dat heeft niets met logica te maken. Ga dat maar in een kliniek voor verslaafden vertellen. Dat zijn van die goede eters. (Ja, dat was sarcastischquote:Dat is niet logisch, afkickverschijnsel is dat je meer honger krijgt en zin om te snaaien
Nou, hierdoor denk ik? http://www.basinandrangewatch.org/SpringVal-Wind.htmlquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die foto van mij is ook van Palm Springs, weet niet hoe ik bij Spring Valley kwam...![]()
Ja, maar in Palm Springs ben ik geweest en heb ik de honderden (duizenden??) windmolens gezien. In Spring Valley ben ik nog nooit geweest...quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, hierdoor denk ik? http://www.basinandrangewatch.org/SpringVal-Wind.html
Ik snap het ook niet. Wel erg toevallig dat het wel beiden windparken zijnquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, maar in Palm Springs ben ik geweest en heb ik de honderden (duizenden??) windmolens gezien. In Spring Valley ben ik nog nooit geweest...
Zal wel 2 'Springs' door elkaar gehaald hebben...quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Wel erg toevallig dat het wel beiden windparken zijn
Lullige molentjes ook vergeleken met de moderne Duitse reuzen.quote:The San Gorgonio Pass Wind Farm is a wind farm located on the eastern slope of the San Gorgonio Pass in Riverside County, just east of White Water, California, United States. Developed beginning in the 1980s, it is one of three major wind farms in California, along with those at Altamont and the Tehachapi passes. The gateway into the Coachella Valley, the San Gorgonio Pass is one of the windiest places in Southern California.
As of January 2008, the farm consists of 3,218 units delivering 615 MW.[1] A single Southern California Edison Path 46 500 kV power line crosses the pass on the northern edge of San Jacinto Peak.
Huh, je had nog een kwartier.quote:
Die gekke bus van hem gaat het niet worden lijkt me, maar verder is dit wel een aardig idee om twee vliegen in 1 klap te slaan.quote:Ockels wil tweede Afsluitdijk
Valmeer kan energie opvangen en opwekken
Op verzoek van staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft Wubbo Ockels een plan bij Rijkswaterstaat ingediend voor de aanleg van een tweede Afsluitdijk. Tussen de nieuwe en de oude zeewering zou ruimte moeten komen voor een valmeer, dat kan dienen voor de opslag en opwekking van energie.
Ockels, hoogleraar Aerospace Sustainable Engineering and Technology aan de TU Delft, heeft zijn plan 'Natuurlijk Afsluitdijk' genoemd. Een valmeer kan de schommelde stroomvraag in Nederland gedurende een etmaal opvangen. Het surplus aan nachtstroom pompt water uit het valmeer door de duindijk naar de Waddenzee. Tegen de ochtend is het verval tussen het IJsselmeer en het valmeer zo groot dat spuien van IJsselmeer-water mogelijk is. Dat stroomt dan met grote kracht langs turbines die elektriciteit opwekken. Hiermee kan zo veel energie worden bespaard dat de geplande bouw van twee tot drie kolencentrales in Nederland niet neer nodig is. Volgens Ockels scheelt dat drie miljard euro. De nieuwe dijk is op deze manier snel terugverdiend. Daar de Afsluitdijk in verband met de verwachte zeespiegelstijging toch moet worden aangepakt, is de oud-astronaut met dit plan gekomen. De nieuwe zeewering moet aanzienlijk hoger worden dan de bestaande dijk. De oude Afsluitdijk krijgt een slaapfunctie en blijft daardoor, aldus Ockels, bruikbaar als vervoersverbinding. De Delftse hoogleraar wil daar zijn superbus - een elektrisch voertuig voor twintig à dertig passagiers met een snelheid van 150 tot 150 km/h - over laten rijden. Deze superbusbaan, die eerst alleen over de dijk loopt, kan in fases worden uitgebreid. Zo krijgt het noorden van Nederland alsnog een snelle verbinding met de Randstad: in plaats van de Zuiderzeelijn komt er de Noorderzeelijn tussen Groningen en Amsterdam. Daarnaast wil hij de Afsluitdijk uitrusten met 30 km zonnepaneel, het langste ter wereld. Rijkswaterstaat gaat deze en volgende maand tijdens vier bijeenkomsten met experts, onder wie Wubbo Ockels, en vertegenwoordigers van de provincies Friesland en Noord-Holland in beraad over de toekomst van de Afsluitdijk.
Nauwelijks iets extra ten opzichte van de huidige afsluitdijk lijkt me ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:41 schreef Nembrionic het volgende:
Opzich lijkt zo'n "valmeer" idee me wel wat. Ik vraag me alleen af wat het met de natuur gaat doen.
Wasdaquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, jij doet ook al aan 'Operatie Stofwolk'...
Ik sluit FOK! op tijd af, kon nog even naar de wc, meekijken met een collega die wat gedoe had met haar pc (en de mijne daarna gebruikte), en om 4 minuten voor 4 was ik weg, kon ik mooi met de sneldienst - scheelt zo'n 20 minuten + een overstapquote:
Dat komt echt overal voor.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, jij doet ook al aan 'Operatie Stofwolk'...
Als je het verkeerd kunt lezen, dan is je notatie niet goed.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
je moet altijd eerst vermenigvuldigen voor je optelt![]()
Als het (1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+1)x0 was geweest, dan inderdaad 0; want buiten haakjes halen moet allereerst. Nu kan je het lezen als: 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+(1x0). alleen die laatste '1' doet dus niet mee.
Stom gedoequote:Op maandag 3 oktober 2011 18:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
je moet altijd eerst vermenigvuldigen voor je optelt![]()
Als het (1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+1)x0 was geweest, dan inderdaad 0; want buiten haakjes halen moet allereerst. Nu kan je het lezen als: 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+(1x0). alleen die laatste '1' doet dus niet mee.
Je kan dit niet verkeerd lezen hoor?quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je het verkeerd kunt lezen, dan is je notatie niet goed.
Jawel, het is verwarrend. Je kunt het heel goed lezen zoals Etc dat deed. en dat deed ik ook. Daarom moet je haakjes gebruiken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:28 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Je kan dit niet verkeerd lezen hoor?
Net als 2 x de helft.quote:
Ja, de hele som moet je altijd eerst lezen. Blijft het voor veel mensen een verwarrend verhaal. Dus dan zijn haakjes een uitkomst. Die maken het in één oogopslag een stuk duidelijker.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
je moet technisch gezien geen haakjes gebruikenEerst de hele som lezen.
Het is dus ook niet meer van deze tijd dusquote:Dat het "mijneer van Dalen wacht op antwoord" was, was ik alweer vergetenik kon er laatst ook niet opkomen...
hier heet het 'PEMDAS' (Parentheses, Exponents, Multiplication, Division, Addition, Subtraction)
Het probleem was eigenlijk 2x1/2 of 2x0,5.quote:
Als jij het antwoord geeft wel ja.quote:
En heel veel mensen komen uit op 1.quote:
Het kan dus allebei. Als ik Wiki mag geloven dan is er een ware internetrage geweest(niets van gemerkt).quote:
Maar is het dan 6/2 * (2+1) of 6/(2(2+1))quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:33 schreef MaJo het volgende:
Ah ik snap hoe jullie op 1 komen, maar dat heeft niks te maken met dat het onduidelijk geschreven is maar dat je de regels niet kentTussen haakjes moet je altijd los behandelen van wat er buiten de haakjes staat, dat is vrij basis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgordequote:Op maandag 3 oktober 2011 19:33 schreef MaJo het volgende:
Ah ik snap hoe jullie op 1 komen, maar dat heeft niks te maken met dat het onduidelijk geschreven is maar dat je de regels niet kentTussen haakjes moet je altijd los behandelen van wat er buiten de haakjes staat, dat is vrij basis
Nogmaals...MVDWOA wordt niet meer gebruikt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar is het dan 6/2 * (2+1) of 6/(2(2+1))
Uitgaand van 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord' zou het 2e prima op kunnen gaan.
Want?quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nogmaals...MVDWOA wordt niet meer gebruikt.
Bij mij op de middelbare school (+11 jaar geleden) was die regel al niet erg gewild meerquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Want?
Zijn de regels veranderd?
Ow, wacht, dat staat in die Wiki.
Even lezen...
Bij mij op de middelbare school (+26 jaar geleden) nog wel...quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bij mij op de middelbare school (+11 jaar geleden) was die regel al niet erg gewild meer
Waarom wil jij dat wij dit wetenquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dochter Patty Brard hoopt nog op contact met moeder
waarom moeten wij dit weten
Ik wist niet eens dat dat haar naam is.quote:
Ja, ik ken haar wel namelijk:quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat haar naam is.
Moet nu ik nu in de hoek gaan staan met de ezelsoren op?
Nu spreek je jezelf tegen, want dit heeft er natuurlijk niks mee te maken met dat iemand datgene tussen haakjes verkeerd interpreteert, maar met de nieuwe regel dat vermenigvuldigen en delen aan elkaar gelijk staan. Vandaar dat de ene helft (6/2)*3 doet en de andere helft 6/(2*3) doet. Dus zelfs als je de (nieuwe) regels kent, kun je het niet verkeerd doen als je 1 uitrekent.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:33 schreef MaJo het volgende:
Is het erg als ik haar nu nog niet (her)ken?quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ik ken haar wel namelijk:
[ afbeelding ]
Welnee, ze lijkt op d'r moeder, in alle opzichten...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is het erg als ik haar nu nog niet (her)ken?
Wie is dat dan!?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:02 schreef MadMaster het volgende:
Haar hebben we trouwens ook nog bij 'ons' gehad:
[ afbeelding ]
Als ik dat dus goed begrijp...... en dan zouden sommige rekenmachines het verkeerd uitrekenen.quote:Gelijkwaardige bewerkingen worden van links naar rechts uitgevoerd.
Gek genoeg zou ik bij deze notatie voor beide 1 uitrekenen. Lekker consequent. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik een / sterker vind dan een :quote:
Omdat ze op TV geaandachtshoert heeft bij "Je zal het maar zijn".quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dochter Patty Brard hoopt nog op contact met moeder
waarom moeten wij dit weten
Ik roep ten overvloede: daarom moet men met haakjes werken! Dan is het tenminste duidelijk!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:03 schreef wyccie het volgende:
Hmm, als ik beter lees dan lijkt het zelfs dat het antwoord wel 9 moet zijn:
[..]
Als ik dat dus goed begrijp...... en dan zouden sommige rekenmachines het verkeerd uitrekenen.
[..]
Gek genoeg zou ik bij deze notatie voor beide 1 uitrekenen. Lekker consequent. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik een / sterker vind dan een :
Eva!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De helft van hunnie:
[ afbeelding ]
Wat ik vreemd vind is dat men besloten heeft de regels aan te passen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:03 schreef wyccie het volgende:
Hmm, als ik beter lees dan lijkt het zelfs dat het antwoord wel 9 moet zijn:
[..]
Gek genoeg zou ik bij deze notatie voor beide 1 uitrekenen. Lekker consequent. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik een / sterker vind dan een :
Zal wel door de computer toestenborden gekomen zijn, gok ik...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:09 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben zelf helemaal niet blij met de / om te delen.
Ik ben meer van de deellijn
---------------------------------------
Ja. Op papier zet je net zo gemakkelijk een lijntje.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zal wel door de computer toestenborden gekomen zijn, gok ik...
Op een spiegel ook...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja. Op papier zet je net zo gemakkelijk een lijntje.
Dat zou dan Maryam moeten zijn? Lijkt mij niet.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar dan op die foto van mij die andere, Dunya...
Dat is op papier met regels/lijntjes niet handig. Dan kun je een verticaal te hoge som hebben.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:09 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben zelf helemaal niet blij met de / om te delen.
Ik ben meer van de deellijn
---------------------------------------
Wiskundeblaadjes waren bij ons ALTIJD ruitjes. En je moet wel een ENORME som hebben wil die te groot zijn. Maar goed, het kan. Ga je toch gewoon door op de achterkant?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is op papier met regels niet handig. Dan kun je een verticaal te hoge som hebben.
Je hebt gelijk...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zou dan Maryam moeten zijn? Lijkt mij niet.
Dus volgens jou is de vrouw op jouw foto Maryam?quote:
Te langzame ninja-edit...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus volgens jou is de vrouw op jouw foto Maryam?
Knappe meidquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zou dan Maryam moeten zijn? Lijkt mij niet.
Als ik al tegenwoordig überhaupt sommen maak, dan heb ik niet de beschikking over ruitjespapier.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:15 schreef Nembrionic het volgende:
Wiskundeblaadjes waren bij ons ALTIJD ruitjes. En je moet wel een ENORME som hebben wil die te groot zijn. Maar goed, het kan. Ga je toch gewoon door op de achterkant?
Je bent echt van je stuk he?quote:
Maryam? Zeker weten.quote:
Nicequote:Op maandag 3 oktober 2011 20:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als ik al tegenwoordig überhaupt sommen maak, dan heb ik niet de beschikking over ruitjespapier.
Steinmann heeft overigens de Nobelprijs gewoon gekregen.
Yup. "Desi" absoluut niet.quote:
quote:
Tijd voor een romantisch avondje...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zit de hele dag al te kutten met van alles en nog wat...
In die rol zeker niet. Heb wel wat latere films van haar gezien. Daar ziet ze er wat leuker uit.quote:
Doe maar niet.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tijd voor een romantisch avondje...
Goh, wat fijn dat jij steeds kan verklaren waarom ik dingen fout doe.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:19 schreef wyccie het volgende:
Overigens snap ik de verwarring wel. Op die poster zijn die namen ook heel ongelukkig neergezet (dat is wel vaker met filmposters, dat ze niet de volgorde van de foto aanhouden), maar Eva had ook heel goed voor Marokkaanse door kunnen gaan en andersom ook.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doe maar niet.
Voor ik het weet noem ik mw. MM vandaag ineens heel anders...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is dat niet kies?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
Tijd om wyccie onder sneltoets 1 te zetten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Goh, wat fijn dat jij steeds kan verklaren waarom ik dingen fout doe.
Dank je!!
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is dat niet kies?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]In ieder geval niet keurig...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is dat niet kies?![]()
Dat lijkt me echt een kutberoep...quote:
Meer kan doen dan toekijken of heb je zelf al eens een bevalling zelf gedaan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:26 schreef wyccie het volgende:
![]()
Lijkt mij overigens wel een mooi vak.
Had alleen gedacht dat ik de bevallingen leuker zou vinden, maar misschien komt dat nog wel als ik zelf meer kan doen.
quote:
Ik heb nog geen kind gehaald, zeg maar. Nu was het inderdaad kijken en aanmoedigen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:28 schreef MadMaster het volgende:
Meer kan doen dan toekijken of heb je zelf al eens een bevalling zelf gedaan?
Lijkt me niet leuk, wel imposant...
Je zal ongetwijfeld toch wel uitleg gehad hebben op school?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:27 schreef MaJo het volgende:
Jongens nog nooit gehoord van die wiskunderegels, blijkbaar altijd gevoelsmatig goed gedaan
En 24 uur gestopt nu
Het lijkt me helemaal geen mooi vak. Andere dingen lijken me veel interessanter.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:26 schreef wyccie het volgende:
![]()
Lijkt mij overigens wel een mooi vak.
Had alleen gedacht dat ik de bevallingen leuker zou vinden, maar misschien komt dat nog wel als ik zelf meer kan doen.
Ben ik dan de enige hier die ooit een kind heeft gehaald?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:32 schreef wyccie het volgende:
Die pyjamabroek.
[..]
Ik heb nog geen kind gehaald, zeg maar. Nu was het inderdaad kijken en aanmoedigen.
Nee, ik heb mij neefje ook wel eens van school gehaald...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige hier die ooit een kind heeft gehaald?
Ik haal je nog wel in.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:35 schreef Cobra4 het volgende:
Ben ik dan de enige hier die ooit een kind heeft gehaald?
Ik vraag me af of ze echt in 2006 naar Cancun is geweest...quote:
C4 ook en die haalde bijna het nieuws...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ik heb mij neefje ook wel eens van school gehaald...
als dat niet gaat gebeuren gaat er toch iets mis.quote:
Daar wilde ik al een grap over maken, maar vond het sneu.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:36 schreef Nembrionic het volgende:
C4 ook en die haalde bijna het nieuws...
Correct!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Want het bleek na 24 uur toch niet z'n neefje te zijn?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat was het ook. Achterlijke figuren.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daar wilde ik al een grap over maken, maar vond het sneu.
Sneu voor C4 bedoelde ik, want hij was er toen echt kwaad en verdrietig om.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:38 schreef Nembrionic het volgende:
Dat was het ook. Achterlijke figuren.
Je kan gerust stellen dat ze dik is...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Overigens is dat meisje in de video toch helemaal niet dik? Ik lees amper 3 pagina's comments en dan wordt ze al 2 keer dik genoemd.
Ik bedoelde dat ook voor C4quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Sneu voor C4 bedoelde ik, want hij was er toen echt kwaad en verdrietig om.
Ik vind het een lekker dingquote:Overigens is dat meisje in de video toch helemaal niet dik? Ik lees amper 3 pagina's comments en dan wordt ze al 2 keer dik genoemd.
Dat is toch niet dik man? Dat is nou een kilootje extra.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan gerust stellen dat ze dik is...
MM dus in dit geval.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:42 schreef Nembrionic het volgende:
Maar sommigen mensen hebben echt een compleet debiel beeld van wat dik is en wat niet.
Dat moet jij niet zeggen, daar had Wyccie op moeten reageren...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is toch niet dik man? Dat is nou een kilootje extra.
Ja sorry, iets met een lap op een stier.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat moet jij niet zeggen, daar had Wyccie op moeten reageren...
Voor de goede orde, ze is zeker niet te dik.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
MM dus in dit geval.![]()
Ik vind het ook een knappe meid.
Oh, daar wil ook nog wel op reageren:quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:44 schreef MadMaster het volgende:
Dat moet jij niet zeggen, daar had Wyccie op moeten reageren...
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan gerust stellen dat ze dik is...
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:42 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vind het een lekker ding
En nee, die is echt niet dik. Maar sommigen mensen hebben echt een compleet debiel beeld van wat dik is en wat niet.
Ik geef toe, ik heb haar figuur niet...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh, daar wil ook nog wel op reageren:
kijk eens in de spiegel man!
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Sneu voor C4 bedoelde ik, want hij was er toen echt kwaad en verdrietig om.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:53 schreef TradeMarkie het volgende:
iemand dit nog meegekregen?
http://www.nu.nl/binnenla(...)uikers-gevonden.html
Ik hoorde vanmiddag wie het zijn. De ene heeft mijn eerste 3 brevetten ondertekend en de ander heb ik zelf in de opleiding meerdere keren begeleid. Allebei lid geweest van de vereniging waar ik tot anderhalf jaar geleden lid was, dat hakt er even behoorlijk in moet ik zeggen
Daar hadden we het gisteren al over. Mooi meer om te duiken, maar dit is wel erg tragisch.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:53 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik hoorde vanmiddag wie het zijn. De ene heeft mijn eerste 3 brevetten ondertekend en de ander heb ik zelf in de opleiding meerdere keren begeleid. Allebei lid geweest van de vereniging waar ik tot anderhalf jaar geleden lid was, dat hakt er even behoorlijk in moet ik zeggen
Niet meegekregen maar nasty nieuwsquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:53 schreef TradeMarkie het volgende:
Zeg dat wel, ook samen op vakantie geweest met de eerste, denk dat ik wel 30 a 40 duiken met hem gemaakt heb...bizarquote:
De grote diepte (+40 meter)quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:00 schreef MadMaster het volgende:
Wat is daar zo gevaarlijk?
Het zijn zo te lezen allemaal ervaren duikers...
I know, maar toch...quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:01 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
De grote diepte (+40 meter)
Als er dan iets niet goed gaat ben je niet zomaar boven. Maar ik ga nu niet speculeren over het hoe en waarom, geen trek in
Ik heb vanochtend het artikel in de telegraaf ook aandachtig gelezen en me hetzelfde afgevraagd, niet wetende om wie het ging. Ik dacht nog, een duikteam uit Alkmaar, dat is wel dichtbij, maar daar ken ik niemand persoonlijk...quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
I know, maar toch...
Begrijp je reactie, was ook meer een hardop afvragen bij mezelf...
Oh die zal dan ook wel geschrokken zijn...quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:10 schreef TradeMarkie het volgende:
En ik wilde het hier even melden, zodat ik het even kwijt kon, want ik was 5 minuten thuis vanmiddag, toen hoorde ik het en ben ik meteen aan het klussen geslagen. Nu kom ik net thuis en staan mn ouders op de tennisbaan en mn vriendin staat op het toneel. En m'n vader zit nog steeds op de duikvereniging waar ik dus ook zat, dus daar had ik wel even mee willen praten.
Ja, die hoorde het gister al, maar ik ben gister na de voetbal niet meer thuis geweest.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh die zal dan ook wel geschrokken zijn...
Tnxquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:11 schreef MaJo het volgende:
Je kan het sowieso hier kwijt TM. Sterkte ermee
mooi klote TMquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:53 schreef TradeMarkie het volgende:
Oeh, even luisterenquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
even tijd voor een (erg lekker) intermezzo muziekje
(zat net wat flacjes te luisteren en kwam deze tegen)
en dit is ook niet erg om naar te luisteren....
Geinig, nooit van gehoord...quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:46 schreef Nembrionic het volgende:
Gek genoeg vind ik het nummer dat ze bij mij in de kroeg draaiden erg lekker. Eigenlijk wordt het pas echt leuk na de helft. Dan krijgt het een Royskopp-vibe:
zei ik toch, intermezzo muziekje...quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:52 schreef Nembrionic het volgende:
De eerste van jou vind ik trouwens veels te rustig. Madlib is wel bijzonder lekker luisteren
En erg lekkerquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
zei ik toch, intermezzo muziekje...
Nee, ik dus ook niet maar toch lekker vind ik.quote:
Kruising tussen DeWolff en Triggerfinger, als ik het ergens mee moet vergelijken...quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mag ik je dan ook wijzen op "Steak number 8"?
Ook een leuk bandje.
Ja dat vind ik wel een goeiequote:Op maandag 3 oktober 2011 21:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kruising tussen DeWolff en Triggerfinger, als ik het ergens mee moet vergelijken...
quote:Good day.
Don't miss superb employment opportunity.
Reputable agency is seeking for energetic representative in Netherlands to help us start our business in your area .
Easy training possible.
Great income ability.
Necessity:
- 18+ age
- Only basic knowledge of Internet & computer.
- 2-3 free hours per day
Candidates must be intelligent and business motivated. Operate only few hours per day.
Any person residing in the Netherlands can become our agent.
Thank you for your attention.
Ook met je echte voornaam als aanhef?quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:19 schreef wyccie het volgende:
Heb die mail ook gehad, maar ik ben niet heel erg business minded, dus dan houdt het op.
Bij mij staat niet Good day, maar Greetings. Mijn naam is wel de subject title.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:31 schreef MadMaster het volgende:
Ook met je echte voornaam als aanhef?
Ik wel namelijk...
Ja, bij mij ook.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bij mij staat niet Good day, maar Greetings. Mijn naam is wel de subject title.
Dat is mogelijk, maar er zijn nog wel enkele verklaringen aan te dragen...quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook.
Denk dat we dezelfde mail-host hebben...
Het zal een doorverkochte spamlijst zijn. Die kan verkregen zijn na een crack, waarbij jullie allebei bij eenzelfde site hebben ingeschreven. Of de site heeft het doelbewust doorverkocht.quote:
Behoorlijk.quote:
Of voor mij. Autodidactisch gezien wel leuk voor mij...quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:18 schreef MadMaster het volgende:
Net in mail ontvangen, ieman nog interesse?
Misschien iets voor Etcetera...
[..]
Beterschap!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
idd dat, laat dat goede maar weg, want ziek.
Beterschap danquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
idd dat, laat dat goede maar weg, want ziek.
Wat een vervelend verhaalquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:08 schreef Diaan73 het volgende:
Pff vreemde ochtend... was net bij mn moeder toen mn tante belde... het ging niet goed met mn oma , mn oma had met haar specialist gebeld en ze moest naar de eerste hulp kome. Aangezien mn moeder en tante nog niet helemaal aangekleed waren, ben ik er snel op de fiets naartoe gegaan... ik zag dat ze absoluut niet met de auto naar het ziekenhuis kon, ze kon maar een klein stukje lopen (erg benauwd).. heb toen ambulance gebeld. Die heeft haar net opgehaald en mn moeder en tante zijn meegegaan. Sinds ze uit het ziekenhuis is, gaat het (nog steeds) niet goed met haar. Afgelopen zaterdag was er ook weer een huisarts geweest en die dacht dat ze vocht achter de longen had. Wij denken zelf dat ze nu een longontsteking oid heeft. Ik denk dat ze weer in het ziekenhuis moet blijven, wat ook beter voor haar is. Vannacht heeft ze de hele nacht gelegen/gezeten op de bank en haar benen waren helemaal dik en ijskoud. En ze is dan ook nog zo eigenwijs om niet te bellen vannacht en dacht dat ambulance haar niet wilde ophalen...dat ze tot last zou zijn. Nu wachten op telefoontje van mn moeder....
Ja, onvoorstelbaar. De vrouw aan de telefoon vond het juist heel normaal dat ik belde en begreep het helemaal. Erg fijn!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat een vervelend verhaal
En dan ook nog eens dat ze zichzelf tot last voelt.
Haha coolquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:00 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Ik mag aanwezig zijn bij het bezoek van prins Willem-Alexander op Noordhoff
Wat cool zeg. Hij is en blijft onze toekomstige koning..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:00 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Mijn oma is net in juli 74 geworden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het meevalt... ze heeft teveel...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:00 schreef MaJo het volgende:
Dat is heel erg oude mensen eigen, die cijferen zich dan volledig weg. Hoe oud is je oma diaan? Hopelijk valt het allemaal mee
je mag klapvee komen spelen....quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:03 schreef Etcetera het volgende:
JaHad me ingeschreven voor de gein, was in eerste instantie uitgeloot maar er zijn meer plekken beschikbaar dan gedacht en nu hebben ze nog een keer geloot
11 oktoberlekker snel ook al - en een middag niet werken
Dat laatste zegt niet alles. Mijn vader heeft bijna alle denkbare ziektes gehad en ook hij is er nog steeds. Dus niet meteen van het ergste uitgaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wat cool zeg. Hij is en blijft onze toekomstige koning..
[..]
Mijn oma is net in juli 74 geworden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het meevalt... ze heeft teveel...
Ik ben normaal ook van het positieve denken, maar mn oma heeft een zeer zware vorm van COPD, buikvlieskanker en eileiderkanker. Ze zit al 24 uur per dag aan zuurstof, heeft hulp van thuiszorg om haar te wassen enz. Aan de kanker kan ze niet geopereerd worden ivm copd. Ze heeft vorig jaar een hele zware chemokuur gehad, dat sloeg goed aan, maar de kanker is alweer in alle hevigheid terug. Ze wilden haar een minder zware kuur geven, maar door een wond aan haar been kon/mocht dat niet. Dat was eind juli. De wond is nog steeds niet dicht. Deze kuur zou ook alleen maar zijn om het "stabiel" te houden. Dus tja... ik zie het eigenlijk niet meer zo heel positief in. De artsen hadden ook gezegd dat ze in fase 4 zit. Laatste fase geloof ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat laatste zegt niet alles. Mijn vader heeft bijna alle denkbare ziektes gehad en ook hij is er nog steeds. Dus niet meteen van het ergste uitgaan
Dat valt nog te bezien...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wat cool zeg. Hij is en blijft onze toekomstige koning..
http://www.nu.nl/algemeen/2632756/de-pil-verdubbelt-kans-hiv.htmlquote:Het risico om HIV te krijgen is twee keer zo groot bij vrouwen die de pil of injecteerbare hormonale anticonceptiemiddelen gebruiken.
Niet in je handtas zitten?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Lekker is datHerinnret me er wel aan dat ik m nog moet slikken als ik weer thuis ben
Ik had van MM niets anders verwacht hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Laat Etc het toch lekker even leuk vinden MM...
Mogguh
Dat klinkt niet best neequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben normaal ook van het positieve denken, maar mn oma heeft een zeer zware vorm van COPD, buikvlieskanker en eileiderkanker. Ze zit al 24 uur per dag aan zuurstof, heeft hulp van thuiszorg om haar te wassen enz. Aan de kanker kan ze niet geopereerd worden ivm copd. Ze heeft vorig jaar een hele zware chemokuur gehad, dat sloeg goed aan, maar de kanker is alweer in alle hevigheid terug. Ze wilden haar een minder zware kuur geven, maar door een wond aan haar been kon/mocht dat niet. Dat was eind juli. De wond is nog steeds niet dicht. Deze kuur zou ook alleen maar zijn om het "stabiel" te houden. Dus tja... ik zie het eigenlijk niet meer zo heel positief in. De artsen hadden ook gezegd dat ze in fase 4 zit. Laatste fase geloof ik.
Ik wil heel graag geloven dat ze hier helemaal overheen komt, maar diep in mn hart weet ik dat dat haar niet meer gaat lukken. Ik denk echt dat het een kwestie van tijd is.
Nee, is niet eens SPEquote:
Misschien moet je dat er maar van makenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nee, is niet eens SPE(Standard Purse Equipment)
hmm ik weet niet of ik dat een goed idee vindquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Misschien moet je dat er maar van maken
Als je maar niet zegt dat .......quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:00 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |