Dat heet financiële innovatiequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:35 schreef sorcees het volgende:
[..]
hypotheek op een kippehok, het moet niet gekker worden.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 06:49 schreef Whuzz het volgende:
Hypotheeknood neemt toe
[..]
Hoe lang nog voor de Grieken óns moeten komen bail-outen?![]()
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:50 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ach.. Als de klei de ventilator raakt en het potje niet toereikend blijkt dan weet je als overheid in ieder geval precies waar je je geld heen kan storten.
De NHG is er voor de banken en niet voor de consument. Zonder het NHG stelsel zouden banken zelf opdraaien voor de verliezen bij massale wanbetaling, door het NHG stelsel is er een identificeerbare plaats die "onvoldoende geld in kas heeft' en kan bij uitputting van het fonds direct de overheid op worden getrommeld.
Ik krijg het meeste jeuk van Merel. Ontzettend zielig lopen te doen, schelden op haar huis, haar buren, kijkers, de stad en het leven in zijn algemeen en dan lees je ineens ergens "Ik woon hier overigens al bijna 32 jaar..."quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens sommigen hier is het leedvermaak, nu is dat ook wel een beetje zo natuurlijk maar ik denk dat Jane het heel goed heeft samengevat. Ik vond het overigens wel zielig voor die dame die er achter kwam dat haar hele voorgevel onder de graffiti zat.
Klink als een echte babyboomster die haar Spaanse droom in rook op ziet gaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:00 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik krijg het meeste jeuk van Merel. Ontzettend zielig lopen te doen, schelden op haar huis, haar buren, kijkers, de stad en het leven in zijn algemeen en dan lees je ineens ergens "Ik woon hier overigens al bijna 32 jaar..."
Lekker dan.. Ze heeft haar huis toendertijd voor pak en beet 90.000 gulden gekocht en loopt nu te huilen op het viva forum dat ze hem niet kwijt kan terwijl ze hem tegen het achtvoudige in de markt heeft staan als waar ze hem voor gekocht heeft.
Als ze 40 k van de prijs afhaalt heeft ze hem morgen verkocht en heeft ze alsnog een dikke winst.
mm bij nader inzien bedoelt ze waarschijnlijk dat ze al 32 jaar in Nederland woontquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Klink als een echte babyboomster die haar Spaanse droom in rook op ziet gaan![]()
Misschien kan ze hier in Nederland nog een leuke toy boy op de kop tikken
Op het VIVA forum geloven ze dat het bakken van brownies en het uitdelen van plantjes tijdens de open dag de kans op verkoop vergroot..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:12 schreef LXIV het volgende:
Dat huizen (of wat dan ook) niet voor de marktprijs te verkopen zijn is per definitie onzin. De marktprijs is nu juist de prijs waarvoor iets wél te verkopen is. Dat je de marktprijs fundamenteel te hoog of te laag vind is een ander verhaal, maar gezien de cijfers (stijging laatste 20 jaar, hypotheekhoogte tov andere landen, kwaliteit NL-se woningen) vind ik het dan weer stug dat mensen werkelijk geloven dat een marktprijs van pakweg 140K voor een 2-kamerappartementje uit 1960 een 'te lage' marktprijs is.
Uiteindelijk is het ook de schuld van de overheid (met name het CDA) die door HRA en allerlei praatjes de mensen aangemoedigd heeft om de huizenprijzen steeds hoger op te jagen. Als de huizenprijzen weer met 15% gestegen waren in een jaar werd jubelend geroepen 'We zijn allemaal weer 15% rijker geworden'. Letterlijk. Terwijl we economisch gezien natuurlijk helemaal geen vooruitgang boekten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:36 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Op het VIVA forum geloven ze dat het bakken van brownies en het uitdelen van plantjes tijdens de open dag de kans op verkoop vergroot..
Er zitten echt een paar hopeloze gevallen bij hoor. "we zijn gezakt van 208 naar 204 k maar meer kunnen we helemaal niet meer zakken! Lager kan echt niet!"
uhuh.. dan kan je net zo goed ophouden met verkopen want je huis is inmiddels gezakt naar 190 k schattebout. Dat jij toevallig 210 k hypotheek op je hut hebt maakt de markt niets uit, je huis is het niet waard.
En dan heb je er ook nog een schrikbarende hoeveelheid theemutsen bij die hun nieuwe huis al lang en breed gekocht hebben. "Moeten we dan ook het nieuwe huis te koop zetten? Ik ben zo langzamerhand radeloos!".
Echt radeloos worden ze volgens mij pas als blijkt dat hun nieuwe huis ook niet meer te verkopen is zonder restschuld...
Dit zijn ook echt wel de extreme gevallen bij elkaar denk ik zo. Ik moet de eerste nog tegenkomen die chagrijnig wordt omdat haar vent *te* relaxt erbij zit bij een open huizen dagquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:36 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Op het VIVA forum geloven ze dat het bakken van brownies en het uitdelen van plantjes tijdens de open dag de kans op verkoop vergroot..
Er zitten echt een paar hopeloze gevallen bij hoor. "we zijn gezakt van 208 naar 204 k maar meer kunnen we helemaal niet meer zakken! Lager kan echt niet!"
uhuh.. dan kan je net zo goed ophouden met verkopen want je huis is inmiddels gezakt naar 190 k schattebout. Dat jij toevallig 210 k hypotheek op je hut hebt maakt de markt niets uit, je huis is het niet waard.
En dan heb je er ook nog een schrikbarende hoeveelheid theemutsen bij die hun nieuwe huis al lang en breed gekocht hebben. "Moeten we dan ook het nieuwe huis te koop zetten? Ik ben zo langzamerhand radeloos!".
Echt radeloos worden ze volgens mij pas als blijkt dat hun nieuwe huis ook niet meer te verkopen is zonder restschuld...
Ook de banken met hun propaganda voor hun bizarre hypotheek constructies wil ik toch ook bij deze groep gooien. Wanneer banken alleen maar hypotheken met aflossingscomponenten erin hadden verstrekt konden de huizenprijzen ook niet zover door stijgen omdat de financierbaarheid dan lager zou liggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het ook de schuld van de overheid (met name het CDA) die door HRA en allerlei praatjes de mensen aangemoedigd heeft om de huizenprijzen steeds hoger op te jagen. Als de huizenprijzen weer met 15% gestegen waren in een jaar werd jubelend geroepen 'We zijn allemaal weer 15% rijker geworden'. Letterlijk. Terwijl we economisch gezien natuurlijk helemaal geen vooruitgang boekten.
Geen beter vermaak dan leedvermaak. Overigens vandalisme keur ik niet goedquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens sommigen hier is het leedvermaak, nu is dat ook wel een beetje zo natuurlijk maar ik denk dat Jane het heel goed heeft samengevat. Ik vond het overigens wel zielig voor die dame die er achter kwam dat haar hele voorgevel onder de graffiti zat.
Ik wou net vragen welke fokkers lopen daar te stoken/ troosten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
Lizettetje is een potentiële koper en heeft duidelijk een heel andere kijk tegen de zaak dan de wannabe verkopers![]()
Whuzz staat er ook nog ergens tussen om de dames een troostende schouder aan te bieden...
De HRA bestaat al erg lang en in principe betaal je gewoon meer inkomstenbelasting dan dat je had gedaan zonder HRA. Ik ben ook geen fan van de HRA hoor maar de HRA an sich de schuld geven is te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het ook de schuld van de overheid (met name het CDA) die door HRA en allerlei praatjes de mensen aangemoedigd heeft om de huizenprijzen steeds hoger op te jagen. Als de huizenprijzen weer met 15% gestegen waren in een jaar werd jubelend geroepen 'We zijn allemaal weer 15% rijker geworden'. Letterlijk. Terwijl we economisch gezien natuurlijk helemaal geen vooruitgang boekten.
Precies, jarenlang hebben we onze economische groei gefinancierd met de stijging van de huizenprijzen. We zijn echt niet zoveel productiever geworden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je even doorleest dan worden daar ook opmerkingen over gemaakt... kennelijk lijden de vrouwen aan veel meer stress dan de mannen. Die laatsten vinden het waarschijnlijk prima en hebben de afgelopen open huizendag met een koude pint in de achtertuin gezeten... "lekker even weg bij dat zeikwijf"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit zijn ook echt wel de extreme gevallen bij elkaar denk ik zo. Ik moet de eerste nog tegenkomen die chagrijnig wordt omdat haar vent *te* relaxt erbij zit bij een open huizen dag
En terecht, die hormonenbommen moet je niet in de buurt willen hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je even doorleest dan worden daar ook opmerkingen over gemaakt... kennelijk lijden de vrouwen aan veel meer stress dan de mannen. Die laatsten vinden het waarschijnlijk prima en hebben de afgelopen open huizendag met een koude pint in de achtertuin gezeten... "lekker even weg bij dat zeikwijf"
Volgens mij was Scorpie daar ook aan het jagenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik wou net vragen welke fokkers lopen daar te stoken/ troosten.
Vooral de gescheiden vrouwtjes hebben zo'n schouder nodig
Ik heb gelukkig de nuchtere, verstandige variant hier op de bank zitten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij was Scorpie daar ook aan het jagen
Tel je zegeningen. 10 minuten Vivaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig de nuchtere, verstandige variant hier op de bank zitten.
Kijk dat is nou bijvlagen zinvol.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je even doorleest dan worden daar ook opmerkingen over gemaakt... kennelijk lijden de vrouwen aan veel meer stress dan de mannen. Die laatsten vinden het waarschijnlijk prima en hebben de afgelopen open huizendag met een koude pint in de achtertuin gezeten... "lekker even weg bij dat zeikwijf"
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tel je zegeningen. 10 minuten Viva
Sommige mensen verdienen het om uitgelachen te worden.quote:we hebben zojuist getekend voor ons nieuwe huis, heb direct de makelaar aangeschoten en onze vraagprijs gaat naar 309
Ik heb goede ervaringen met een aankopend makelaar (die tevens ook mijn verkopend makelaar was en mijn huis aan de eerste kijker heeft verkocht voor de vraagprijs).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:49 schreef mister_popcorn het volgende:
Open vraag. Wat is de toegevoegde waarde van een makelaar bij een aankop van een huis?
Ik heb ab-so-luut geen hoge pet op van hen, met hun waardeloze babbels. Charlatans
Ik moet iets over hoofd zien dat voor een leek op huizengebied lastig is, toch?
Het eerste wat ik lees:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/107417/48
Nee muts, het ligt aan de PRIJS!quote:Moon, je woning ziet er tot in de puntjes verzorgd uit! Helaas zegt dat tegenwoordig niks... Maar aan je huis ligt het zeker niet!!!
Het ligt niet aan de prijs, het huis is het gewoon waard. De kopers... die willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zittenquote:
Een miljoen dubbeltjes...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het ligt niet aan de prijs, het huis is het gewoon waard. De kopers... die willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Ja ik wil ook wel voor een miljoen dubbeltjes een vrijstaand huis met dubbele inpandige garage en zwembad.quote:
Zeggen ze dadelijk ja en moet jij gaan bewijzen dat je het eigenlijk niet kan financieren , of het verplicht kopen, of genoegen nemen met een boete van 10% .quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gewoon 30% onder de vraagprijs bieden en kijken wat de reactie van de makelaar is...
Een bod uitbrengen is wat anders dan je handtekening zettenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeggen ze dadelijk ja en moet jij gaan bewijzen dat je het eigenlijk niet kan financieren , of het verplicht kopen, of genoegen nemen met een boete van 10% .
Je terugtrekken nadat je een bod gedaan hebt wat geaccepteerd is, grenst aan een compleet gebrek aan enige fatsoensnormen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een bod uitbrengen is wat anders dan je handtekening zetten
Voer voor een mooie toekomstige parlementaire enquete. 'Hoe kon het toen toch allemaal zo mis gaan'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
@ dinsdag 10:07 AM?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig de nuchtere, verstandige variant hier op de bank zitten.
Gebrek aan fatsoen is alom in de financiële sectorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Je terugtrekken nadat je een bod gedaan hebt wat geaccepteerd is, grenst aan een compleet gebrek aan enige fatsoensnormen.![]()
Jij hebt vast al een ban bij ebay
Whuzz is om. Bij vlagen stil.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 06:49 schreef Whuzz het volgende:
Hypotheeknood neemt toe
[..]
Hoe lang nog voor de Grieken óns moeten komen bail-outen?![]()
Zolang hier niets gezegd wordt wat de moeite waard is om op te reageren, lees ik gewoon mee. Zal Whuzz ook wel doen denk ik.quote:
Dus omdat hun geen fatsoen meer hebben moet je daar als particulier maar aan meedoen en je net zo asociaal gedragen. Wie de wereld wil veranderen (wat jij volgens mij wilt) zal zeker niet niet aan zulke praktijken mee moeten doen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gebrek aan fatsoen is alom in de financiële sector![]()
Bron: die link van Whuzz.quote:Wel leuk om de reacties te lezen. Het merendeel geeft of het rechtse kabinet of de bank de schuld van de problemen. Niemand zal een hand in eigen boezem steken en erkennen dat ze gewoon boven hun stand leven. Niemand durft hardop te roepen dat de onderkant van de woningmarkt jaren lang door links is weggeven aan allochtonen. Dat die voorrang krijgen boven onze eigen zwakkere bevolking die door links het idee gevoed is dat je recht heb op een baan en recht hebt op een woning. Maar op een gegeven moment is het geld op
Ik heb je in de afgelopen jaren nog maar weinig bronnen aan zien leveren die jouw eenmans polonaise doen ondersteunen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zolang hier niets gezegd wordt wat de moeite waard is om op te reageren, lees ik gewoon mee. Zal Whuzz ook wel doen denk ik.
Het lijkt hier op dit moment net een kippehok, alles kakelt door elkaar heen.
Er is geen fatsoen meer in het zakendoen, vroeger was je woord je woord, tegenwoordig loopt alles via juristen/advocaten en moet je alles.... maar dan ook alles vastleggen in contracten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat hun geen fatsoen meer hebben moet je daar als particulier maar aan meedoen en je net zo asociaal gedragen. Wie de wereld wil veranderen (wat jij volgens mij wilt) zal zeker niet niet aan zulke praktijken mee moeten doen.
Prijs is niet het enige dat bepalend is helaas. In de buurt waar mijn huis te koop staat zijn mensen echt fors in prijs gezakt (van 79k naar bv 55k) en het wordt gewoon nog niet verkocht terwijl er weinig mis is met het huis. (behalve dat de buurt beter kan maarja... randstad.. )quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:12 schreef LXIV het volgende:
Dat huizen (of wat dan ook) niet voor de marktprijs te verkopen zijn is per definitie onzin. De marktprijs is nu juist de prijs waarvoor iets wél te verkopen is. Dat je de marktprijs fundamenteel te hoog of te laag vind is een ander verhaal, maar gezien de cijfers (stijging laatste 20 jaar, hypotheekhoogte tov andere landen, kwaliteit NL-se woningen) vind ik het dan weer stug dat mensen werkelijk geloven dat een marktprijs van pakweg 140K voor een 2-kamerappartementje uit 1960 een 'te lage' marktprijs is.
Wat claimt hij dan precies volgens jou?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:04 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Ik heb je in de afgelopen jaren nog maar weinig bronnen aan zien leveren die jouw eenmans polonaise doen ondersteunen.
Dat kan ook niet als je als Zeepbel iedere keer slechts 30 seconden langskwam om wat Wikipedia gebrabbel of een filmpje te plakken en daarna (wijselijk) weer de kuierlatten nam.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:04 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Ik heb je in de afgelopen jaren nog maar weinig bronnen aan zien leveren die jouw eenmans polonaise doen ondersteunen.
20 jaar geleden kocht een oom en tante van mijn een oud pandje voor Fl. 40.000,- in een randstadghetto. voor dat geld hadden ze 3 woonlagen en een tuintje, ik denk dat het minstens 150m2 aan woonruimte was. Dus 55k in euro's voor een appartementje? in een randstadghetto is niet bepaald goedkoop te noemen..... kun je nagaan voor die 40k in Hollandse guldens kregen ze zelfs hun eigen straatjunk er voor niets bijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:55 schreef Metro2005 het volgende:
Prijs is niet het enige dat bepalend is helaas. In de buurt waar mijn huis te koop staat zijn mensen echt fors in prijs gezakt (van 79k naar bv 55k) en het wordt gewoon nog niet verkocht terwijl er weinig mis is met het huis. (behalve dat de buurt beter kan maarja... randstad.. )
55 k is een schijntje man. Tegen 5 procent rente is dat na aftrek HRA netto nog geen 1,5 k rente per jaar. 125 euro per maand rente, schuif voor de gein 375 euro per maand naar je hypotheek en je lost ook nog eens 3 k per jaar af. Probeer er maar eens voor te hurenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
20 jaar geleden kocht een oom en tante van mijn een oud pandje voor Fl. 40.000,- in een randstadghetto. voor dat geld hadden ze 3 woonlagen en een tuintje, ik denk dat het minstens 150m2 aan woonruimte was. Dus 55k in euro's voor een appartementje? in een randstadghetto is niet bepaald goedkoop te noemen..... kun je nagaan voor die 40k in Hollandse guldens kregen ze zelfs hun eigen straatjunk er voor niets bij
Das waar. Of het is hopeloos uitgewoond dan wel verouderd, of de buurt waar het in staat is 3x kut, of een combinatie van die factoren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:59 schreef Hanoying het volgende:
[..]
55 k is een schijntje man. Tegen 5 procent rente is dat na aftrek HRA netto nog geen 1,5 k rente per jaar. 125 euro per maand rente, schuif voor de gein 375 euro per maand naar je hypotheek en je lost ook nog eens 3 k per jaar af. Probeer er maar eens voor te huren
Maar goed, ik wil niet eens weten in wat voor hopeloos cultureel verrijkte buurt je zit als je voor 55 k iets koopt.
20 jaar geleden kostte een ijsje ook nog 50 gulden cent en kocht je nog een donald duck pocket voor fl. 6,95quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
20 jaar geleden kocht een oom en tante van mijn een oud pandje voor Fl. 40.000,- in een randstadghetto. voor dat geld hadden ze 3 woonlagen en een tuintje, ik denk dat het minstens 150m2 aan woonruimte was. Dus 55k in euro's voor een appartementje? in een randstadghetto is niet bepaald goedkoop te noemen..... kun je nagaan voor die 40k in Hollandse guldens kregen ze zelfs hun eigen straatjunk er voor niets bij
Verouderd wel, buurt valt nog wel mee en het huis is in redelijke staat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das waar. Of het is hopeloos uitgewoond dan wel verouderd, of de buurt waar het in staat is 3x kut, of een combinatie van die factoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |