abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102802525
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:15 schreef DrMabuse het volgende:
Afrekenen met dit soort debiel gedachtegoed is een plicht van elk weldenkend mens.

Al helemaal het niet toestaan in een Westers en ontwikkeld land.

We leven hier in Nederland , anno 2011.

Daar hoort geen Boerka (daar hebben we het nu over) of wat voor andere soort van vrouwonvriendelijke , vernederende vorm van behandeling door wat voor geloof-groepering dan ook thuis
Ik zie niemand ageren tegen de katholieke kerk? Of de gereformeerden? Minstens net zo'n vreemd gedachtegoed, maar dat mag wel blijkbaar? De rok die vrouwen in de bible belt verplicht dragen is geen probleem? Waarom niet, is hetzelfde principe?

quote:
En als je toch de neiging hebt om het fenomeen of het recht op dragen in Nederland te willen verdedigen , bekijk dan onderstaande reportage nog eens goed en stel jezelf de vraag of je dit wilt in ons land
Die burka an sich kan me gestolen worden. Ik verdedig dat ding niet, ik verdedig het recht van mensen om eigen keuzes te maken. Als iemand zo'n ding wil dragen, dan moet dat kunnen in het vrije Nederland.
Ja, ik generaliseer.
pi_102803462
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik zie niemand ageren tegen de katholieke kerk? Of de gereformeerden? Minstens net zo'n vreemd gedachtegoed, maar dat mag wel blijkbaar? De rok die vrouwen in de bible belt verplicht dragen is geen probleem? Waarom niet, is hetzelfde principe?

[..]

Die burka an sich kan me gestolen worden. Ik verdedig dat ding niet, ik verdedig het recht van mensen om eigen keuzes te maken. Als iemand zo'n ding wil dragen, dan moet dat kunnen in het vrije Nederland.
dus naaktlopen mag ook ? Hakenkruizen mag ook ??

Gelijke monikken gelijke kappen.

Of wil je boerkadragers positief discrimineren ? Pleit je daarvoor ?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:50:50 #203
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102804464
Hakenkruizen vergelijken met een burqa, met alle respect (voor je vochtige body), maar meer dan genezing kan ik je dan niet toewensen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_102804593
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Hakenkruizen vergelijken met een burqa, met alle respect (voor je vochtige body), maar meer dan genezing kan ik je dan niet toewensen. :{

Prima vergelijkbaar. Beiden worden gedragen door geestelijk gestoorde extremisten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102804684
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Prima vergelijkbaar. Beiden worden gedragen door geestelijk gestoorde extremisten.
Ik dacht de vrouwen juist worden gedwongen en derhalve niet extremistisch zijn. Ze willen het immers niet zelf, en zijn stiekem ook fel gekant tegen de boerka.

Dat is althans wat mij telkens wordt voorgehouden in dit topic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:58:42 #206
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102804734
quote:

Jup, prima vergelijking :)

Symbool voor vrouwenonderdrukking vs. symbool van een facisme gekoppeld met jodenhaat.

Beiden gevallen zijn ethisch laakbaar.Dat de meeste dragers van deze symbolen dit niet begrijpen, maakt het niet minder slecht.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:59:23 #207
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102804756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik dacht de vrouwen juist worden gedwongen en derhalve niet extremistisch zijn. Ze willen het immers niet zelf, en zijn stiekem ook fel gekant tegen de boerka.

Dat kan helemaal niet, want in de islam is geen dwang! (wordt me ook steeds verteld).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_102804784
quote:

ik reageer op het volgende sjaak

[
quote:
sub]Als iemand zo'n ding wil dragen, dan moet dat kunnen in het vrije Nederland.[/sub]
moeilijk he lezen ?
pi_102804821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Symbool voor vrouwenonderdrukking vs. symbool van een facisme gekoppeld met jodenhaat.

Beiden gevallen zijn ethisch laakbaar.Dat de meeste dragers van deze symbolen dit niet begrijpen, maakt het niet minder slecht.
ik reageerde op de stelling dat je in Nederland alles mag dragen omdat het een vrij land is.
Dat is dus al niet en terecht. Boerka hoort hier ook helemaal niet thuis.
pi_102804834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, want in de islam is geen dwang! (wordt me ook steeds verteld).
Wie heeft je dat verteld? Waar mensen samen leven, bestaat dwang. Je kunt inderdaad niet met zekerheid zeggen dat de boerkadraagsters worden gedwongen, net zoals je niet kunt zeker kunt weten of ze dat apparaat vrijwillig dragen.
pi_102804874
quote:

[..]

maar geef even antwoord, iedereen mag dragen wat hij wilt volgens jou. Dus je hebt ook geen problemen als mensen met hakenkruizen lopen ?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:03:00 #212
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102804890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie heeft je dat verteld? Waar mensen samen leven, bestaat dwang. Je kunt inderdaad niet met zekerheid zeggen dat de boerkadraagsters worden gedwongen, net zoals je niet kunt zeker kunt weten of ze dat apparaat vrijwillig dragen.
Het was dan ook een sarcastische opmerking. :)
pi_102804931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar geef even antwoord, iedereen mag dragen wat hij wilt volgens jou. Dus je hebt ook geen problemen als mensen met hakenkruizen lopen ?
Nee hoor, waarom zou ik? Iemand die een hakenkruis op zn trui draagt, diskwalificeert zichzelf. Maar nee, het hoeft van mij niet verboden te zijn.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:04:52 #214
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102804962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik reageerde op de stelling dat je in Nederland alles mag dragen omdat het een vrij land is.
Dat is dus al niet en terecht. Boerka hoort hier ook helemaal niet thuis.
Oh van mij mogen ze. Maakt ze niet minder achterlijk, alleen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:13:08 #215
13462 BansheeBoy
pi_102805223
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oprecht genezing nogmaals. Ik voel me te ver verheven boven deze domheid om een rationeel discours hierover te voeren. Voor zover dat überhaupt mogelijk is. :{

Random woord: vochtophoping

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:20:38 #216
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102805483
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Oprecht genezing nogmaals. Ik voel me te ver verheven boven deze domheid om een rationeel discours hierover te voeren. Voor zover dat überhaupt mogelijk is. :{

Leg eens uit waarom dit een domme opmerking is? De meeste moslima's dragen geen burqa, dit gebruik is inderdaad slechts te vinden in de fundamentalistische / extremistische hoek van deze religie.
Of ze geestelijk gestoord zijn is een ander verhaal (alhoewel het koesteren van extremistische denkbeelden zeker ook iets over de geestelijke gesteldheid van een individu zegt).
pi_102806479
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:19 schreef macca728 het volgende:
dus naaktlopen mag ook ? Hakenkruizen mag ook ??

Gelijke monikken gelijke kappen.

Of wil je boerkadragers positief discrimineren ? Pleit je daarvoor ?
Ik weet eigenlijk niet waarom naaktlopen niet mag. Misschien dat dat schadelijk is voor kinderen die daarmee geconfronteerd worden ofzo? Is er iemand die weet wat de wettelijke basis voor dit verbod is?

En hakenkruizen zouden rationeel gezien moeten mogen. Momenteel ligt dat allemaal nog wat gevoelig omdat het als kwetsend ervaren wordt, maar het verbod erop is ook in strijd met persoonlijke vrijheid ja.
Ja, ik generaliseer.
pi_102806527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:58 schreef DustPuppy het volgende:

En hoe zit dat met kruizen van christenen dan? In naam van dat geloof zijn ook aardig wat foute dingen gedaan. Wanneer gaan we dat symbool verbieden?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:57:08 #219
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102806631
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:52 schreef Northside het volgende:

[..]

En hoe zit dat met kruizen van christenen dan? In naam van dat geloof zijn ook aardig wat foute dingen gedaan. Wanneer gaan we dat symbool verbieden?
Ik heb nergens beweerd dat je het moet verbieden.
pi_102808084
quote:

[..]

nadat we het hoofddoekje verboden hebben...

voor beide is het al te laat, Aan boerka's kunnen we nog wat doen.
pi_102808093
quote:

[..]

Wat hebben kruizen met boerka's te maken en al helemaal in een westers land? Boerka's, je weet wel, die dingen waar men zich onherkenbaar in verstopt tegen geile moslimmannen die hun hormonen niet in bedwang kunnen houden.
pi_102808203
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:51 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet waarom naaktlopen niet mag. Misschien dat dat schadelijk is voor kinderen die daarmee geconfronteerd worden ofzo? Is er iemand die weet wat de wettelijke basis voor dit verbod is?

En hakenkruizen zouden rationeel gezien moeten mogen. Momenteel ligt dat allemaal nog wat gevoelig omdat het als kwetsend ervaren wordt, maar het verbod erop is ook in strijd met persoonlijke vrijheid ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:51 schreef Northside het volgende:

[..]

naaktlopen is zelfs niet eens verboden officieel alleen in strijd met normen en waarden.

Net zoals je in Barcelona geen bikini mag dragen in de stad. En dan hier over vrijheid zeuren.
pi_102808241
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat hebben kruizen met boerka's te maken en al helemaal in een westers land? Boerka's, je weet wel, die dingen waar men zich onherkenbaar in verstopt tegen geile moslimmannen die hun hormonen niet in bedwang kunnen houden.
Nee moslimmannen zijn per definitie onschuldig als ze een misdaad plegen tegen een vrouw. Die is minderwaardig in hun cultuur.
pi_102808306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
Beide symbolen van 'slechte' dingen. Waarom de een verbieden en de ander niet?
Ja, ik generaliseer.
pi_102808580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee moslimmannen zijn per definitie onschuldig als ze een misdaad plegen tegen een vrouw. Die is minderwaardig in hun cultuur.
Weet je, ik heb helemaal niets tegen boerka's, hoofddoekjes, geile moslimmannetjes die uit jaloeze vrouwen met zuur verminken, zweepslagen geven, stenigen enz, Maar dan wil ik dat niet in westerse landen, daar pogen we gewoon open met elkaar om te gaan van gezicht tot gezicht, geven mannen en vrouwen elkaar gewoon een hand, hebben wettelijk mannen en vrouwen evenveel rechten.

Dat ik al die afschuwlijke dingen die ze met vrouwen uithalen afkeur in islamitische heilstaten moge duidelijk wezen.
pi_102808667
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Beide symbolen van 'slechte' dingen. Waarom de een verbieden en de ander niet?
Heb je een plaat voor je kop of heb je nog niet door dat carnaval maar 3 dagen duurt en verder wij NORMALE mensen open met elkaar proberen te communiceren?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:05:54 #227
13462 BansheeBoy
pi_102808818
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dennis Bergkamp, wat mij betreft de beste voetballer aller tijden. Zijn techniek en touch zijn van een dusdanige klasse en verfijndheid dat ik je nog steeds oprechte genezing toewens. Ja. :{

pi_102809762
quote:

[..]

niet door mij
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:35:22 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102809782
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dennis Bergkamp, wat mij betreft de beste voetballer aller tijden. Zijn techniek en touch zijn van een dusdanige klasse en verfijndheid dat ik je nog steeds oprechte genezing toewens. Ja. :{

Inhoud BSB, probeer het eens. Ik weet dat je het kunt.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:39:06 #230
13462 BansheeBoy
pi_102809942
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inhoud BSB, probeer het eens. Ik weet dat je het kunt.
1 + 1 = vulkaan

Laten we hierover eens fatsoenlijk, redelijk, oprecht, serieus én inhoudelijk over in discours gaan. :{

Snap je. :{

vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:42:24 #231
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102810067
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

1 + 1 = appel

Laten we hierover eens fatsoenlijk, redelijk, oprecht en serieus over in discours gaan. :{

Snap je. :{

Physician, heal thyself.

Om te beginnen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:45:10 #232
13462 BansheeBoy
pi_102810174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Physician, heal thyself.

Om te beginnen.
En dat is nou exact mijn punt stoffig hondje. Nu komen we ergens. Alleen snappen wij het wel, nu de rest nog. :{

pi_102810207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Heb je een plaat voor je kop of heb je nog niet door dat carnaval maar 3 dagen duurt en verder wij NORMALE mensen open met elkaar proberen te communiceren?
Ah ja... wel eens in Staphorst ofzo geweest?
Ja, ik generaliseer.
pi_102810289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Weet je, ik heb helemaal niets tegen boerka's, hoofddoekjes, geile moslimmannetjes die uit jaloeze vrouwen met zuur verminken, zweepslagen geven, stenigen enz, Maar dan wil ik dat niet in westerse landen, daar pogen we gewoon open met elkaar om te gaan van gezicht tot gezicht, geven mannen en vrouwen elkaar gewoon een hand, hebben wettelijk mannen en vrouwen evenveel rechten.

Dat ik al die afschuwlijke dingen die ze met vrouwen uithalen afkeur in islamitische heilstaten moge duidelijk wezen.
helemaal mee eens. We zijn hier in Nederland en niet in een of ander moslimland waar het zo goed wonen is voor al die vrouwen.
pi_102810326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:45 schreef Northside het volgende:

[..]

hebben ze daar een boerka om ?
pi_102810749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:48 schreef macca728 het volgende:
hebben ze daar een boerka om ?
Besides the point. Zij schijnt te denken dat het geloof hier onder ons 'moderne Nederlanders' geen rol meer speelt. Dat is niet zo.
Ja, ik generaliseer.
pi_102810942
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Besides the point. Zij schijnt te denken dat het geloof hier onder ons 'moderne Nederlanders' geen rol meer speelt. Dat is niet zo.
Tuurlijk, iedereen is vrij om te geloven waarin ze willen. Nog wel.
pi_102810966
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, heel vaak zelfs.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in Staphorst wie dan ook met kleding over het hoofd zien lopen, heb daar zelfs diverse keren als organist in kerken gespeeld terwijl ik niet eens gelovig ben.

Wat voor een punt wil je eigenlijk maken?
pi_102811127
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

iemand die in onzichtbare boze geesten gelooft zegt wat over domheid...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:14:03 #240
13462 BansheeBoy
pi_102811160
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

iemand die in onzichtbare boze geesten gelooft zegt wat over domheid...
Ik heb vannacht over Wilders gedroomd, dus mijn dag kan niet meer stuk. :D

pi_102811489
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb vannacht over Wilders gedroomd, dus mijn dag kan niet meer stuk. :D

open een eigen topic daarover en ga hier ontopic. Of mag je soms niet over boerka's discussieren van jou ?
pi_102811577
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat voor een punt wil je eigenlijk maken?
Dat geloof ook onder autochtone Nederlanders een rol speelt.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:25:19 #243
13462 BansheeBoy
pi_102811601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

open een eigen topic daarover en ga hier ontopic. Of mag je soms niet over boerka's discussieren van jou ?
Die boze geesten wel ontopic? :')

pi_102811742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Of mag je soms niet over boerka's discussieren van jou ?
Wat ben jij voor een vreemd figuur? Dat zegt hij toch helemaal niet.

O nee, dat is waar ook, je wilt dat hij dat vindt zodat jij kunt zeggen: zie je wel? We mogen hier niet over discussieren van de moslims!
pi_102811816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat geloof ook onder autochtone Nederlanders een rol speelt.
En dat heeft met boerka te maken omdat?
pi_102813002
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
En dat heeft met boerka te maken omdat?
Omdat de boerka een uiting is van hun geloof. Ik heb in ieder geval nog steeds geen bronnen gezien die het tegendeel bewijzen.
Ja, ik generaliseer.
pi_102813371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:04 schreef Northside het volgende:

[..]

Omdat de boerka een uiting is van hun geloof. Ik heb in ieder geval nog steeds geen bronnen gezien die het tegendeel bewijzen.
En wat hebben anderen met HUN geloof te maken? Hebben de boekadraagsters ineens rechten om verhuld als de eerste de beste vermomde straatrover over de openbare weg te schuifelen?

Allemachtig, ik heb net zoveel met hun geloof te maken als hun seksleven. Niets, nulkommanul.

Geloof is iets persoonlijks net zoals seks, dat doe je normaal niet in het openbaar tenzij je exhabitionistisch bent zoals een potloodventer.
pi_102813591
Wat een voorbeeld ook, seks :').
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_102813658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:22 schreef Baghdaddy het volgende:
Wat een voorbeeld ook, seks :').
Te moeilijk en wil je voorlichting daarover?
pi_102813708
Wat een discriminatie hier zeg. In Nederland gelden nu eenmaal kledingregels. Wat is er mis om iedereen gelijk te behandelen? Ik zie niet in waarom (extreme) moslims een uitzondering op onze wet zouden mogen zijn. Hebben ze dat verdiend of zo? Bepaalde kleding van de ene tolereren maar van de ander niet enkel vanwege het geloof moet gewoon gestopt worden. Niet vreemd dat mensen hier tegen in opstand komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')