Wat je hier nu zegt is dat je visie niets te maken heeft met liberalisme maar eigenlijk gewoon een persoonlijke mening is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een vreemde gevolgtrekking. Dus omdat ik voorstander ben van persoonlijke vrijheden, kunnen homo's worden weggepest? Het een heeft toch niets met het ander te maken. Natuurlijk ben ik voorstander van het verbieden van gedragingen waarvan derden de dupe worden. Geweld, diefstal, enz. Dat zijn zaken die mijns inziens strafbaar moeten zijn. Maar dat geldt wat mij betreft niet voor het dragen van kleding.
Oke, dan niet. Noem het dan gewoon het geloof in de vrijheid van het individu.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Ik zie weinig liberalisme in jullie reacties;
[..]
Bron: www.liberalemedia.nl
Het kan mij eerlijk gezegd weinig schelen wat voor stempel je er op drukt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat je hier nu zegt is dat je visie niets te maken heeft met liberalisme maar eigenlijk gewoon een persoonlijke mening is.
Dat waren met name provo's, geen hippies en dat heeft de landelijke politiek echt niet beinvloedquote:
Ik druk er geen stempel op, jij drukt een stempel op je eigen visie onder de noemer; liberaal., dat het jezelf weinig kan schelen begrijp ik hieruit wel, maar als je ineens ideologieén te pas en te ontepas gaat gebruiken vraag ik me af in hoeverre je op de hoogte bent van het liberale aspect van dit verbod?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan mij eerlijk gezegd weinig schelen wat voor stempel je er op drukt.
Je kan het verbod natuurlijk twee kanten op spinnen. Jij kiest voor deurtje nummer twee; de individuele vrijheid van de vrouw. Ik heb echter mijn twijfels of een verbod op kleding de vrouw vrij maakt, en kies voor deurtje numero uno.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik druk er geen stempel op, jij drukt een stempel op je eigen visie onder de noemer; liberaal., dat het jezelf weinig kan schelen begrijp ik hieruit wel, maar als je ineens ideologieén te pas en te ontepas gaat gebruiken vraag ik me af in hoeverre je op de hoogte bent van het liberale aspect van dit verbod?
nou vreselijk he, laten we gelijk maar het rijbewijs afschaffen als bewijs dat iemand kan rijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De identificatieplicht is dan ook de meest sneue klotewet die ooit is bedacht.
nee maar eerder zei je dat een boerkadraagster best gevraagd kan worden om haar boerka af te doen bij bv een algehele verkeerscontrole. Als ze dat niet doet is ze strafbaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als boerkadraagsters een strafbaar feit plegen dan dient hun identiteit te worden gecontroleerd, daar ben ik het mee eens. Ik beschouw het dragen van zo'n apparaat echter niet als een strafbaar feit.
Nope.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee maar eerder zei je dat een boerkadraagster best gevraagd kan worden om haar boerka af te doen bij bv een algehele verkeerscontrole. Als ze dat niet doet is ze strafbaar.
Of vind jij dat je voor deze mensen een uitzondering moet maken, dat ze boven de wet staat ?
Identificatieplicht in die zin dat je overal om je id kan worden gevraagd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou vreselijk he, laten we gelijk maar het rijbewijs afschaffen als bewijs dat iemand kan rijden.
Hoe wil je dan al die illegalen eruit halen in Nederland ? Bij elke grote controle stuiten ze op tientallen mensen die illegaal zijn of nog een fors aantal boetes/gevangenisstraf hebben uitstaan.
Wat is jouw oplossing dan om deze mensen te verwijderen uit de maatschappij, die jou geld kosten en jou overlast geven.
ja dus hoe wil je illegalen anders opsporen ?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Identificatieplicht in die zin dat je overal om je id kan worden gevraagd.
Vind jij.... ik vind de maximumsnelheid een farce, toch moet ik mij daar aan houden. Simpel toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De identificatieplicht is dan ook de meest sneue klotewet die ooit is bedacht.
Ja, maar je mag er wat mij betreft wel tegen ageren. Dit is een strijd om meningen en visies. Zo werken discussies.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Vind jij.... ik vind de maximumsnelheid een farce, toch moet ik mij daar aan houden. Simpel toch?
nog maar 1x keer danquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar je mag er wat mij betreft wel tegen ageren. Dit is een strijd om meningen en visies. Zo werken discussies.
Illegalen worden opgespoord door willekeurige mensen aan te spreken op straat?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
nog maar 1x keer dan
ja dus hoe wil je illegalen anders opsporen ?
ja door de politie bij grote controles. Elke keer pakken ze ook illegalen, die zonder ID verplichting vrij rond blijven lopen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Illegalen worden opgespoord door willekeurige mensen aan te spreken op straat?
Het staat in de wet dat het niet mag...ageren heeft derhalve ook geen nut.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar je mag er wat mij betreft wel tegen ageren. Dit is een strijd om meningen en visies. Zo werken discussies.
Dan pakken ze toch lekker geen illegalen. Ik geen obsessie met mensen het land uit trappen, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja door de politie bij grote controles. Elke keer pakken ze ook illegalen, die zonder ID verplichting vrij rond blijven lopen.
Dus oplossing ?
En wetten kunnen niet veranderen? Wetten zijn per definitie goed?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het staat in de wet dat het niet mag...ageren heeft derhalve ook geen nut.
Als de wet zegt dat je geen stofdoek voor je gezicht mag houden, dan mag dat niet. Als agent je dan wil bekeuren heb je maar je gezicht te tonen.
wat een figuur zeg.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan pakken ze toch lekker geen illegalen. Ik geen obsessie met mensen het land uit trappen, eerlijk gezegd.
Hebben we zojuist gedaan. Boerkawet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wetten kunnen niet veranderen? Wetten zijn per definitie goed?
Dus? Wil je nou zeggen dat je geen mening mag hebben over wetten ofzo?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Het staat in de wet dat het niet mag...ageren heeft derhalve ook geen nut.
Als de wet zegt dat je geen stofdoek voor je gezicht mag houden, dan mag dat niet. Als agent je dan wil bekeuren heb je maar je gezicht te tonen.
Volgens mij zegt hij dat ageren geen nut heeft.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Dus? Wil je nou zeggen dat je geen mening mag hebben over wetten ofzo?
Oh, verkeerd gequote. Was eigenlijk bedoeld op:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:08 schreef 3-voud het volgende:
Volgens mij zegt hij dat ageren geen nut heeft.
Hoe lees jij dat?
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Vind jij.... ik vind de maximumsnelheid een farce, toch moet ik mij daar aan houden. Simpel toch?
En dat is dus een utopie.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, dan niet. Noem het dan gewoon het geloof in de vrijheid van het individu.
Een zeer inzichtgevend artikel. Ik raad het alle tegenstanders aan.quote:It is, moreover, cruel to demand of a woman that she reveal parts of her body that her sense of modesty compels her to cover; to such a woman, the demand is as tyrannical, humiliating, and arbitrary as the passage of a law dictating that women bare their breasts.
All true. And yet the burqa must be banned. All forms of veiling must be, if not banned, strongly discouraged and stigmatized. The arguments against a ban are coherent and principled. They are also shallow and insufficient. They fail to take something crucial into account, and that thing is this: If Europe does not stand up now against veiling — and the conception of women and their place in society that it represents — within a generation there will be many cities in Europe where no unveiled woman will walk comfortably or safely.
http://www.nationalreview.com/articles/print/243587
helemaal gelijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:51 schreef 2030rd het volgende:
Ban the Burqa
[..]
Een zeer inzichtgevend artikel. Ik raad het alle tegenstanders aan.
Je mist het hele punt. Zonder het achterlijke verbod waar dit topic om draait, had dit hele traject niet eens in gang gezet kunnen worden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Beter lezen.
Ze zijn overgedragen aan de vreemdelingenpolitie.
Dat ze nu nog vast zitten heeft niets te maken met het feit dat ze gezichtsbedekkende kleding droegen.
Het is een gevolg van het feit dat ze zichzelf niet bekend willen maken.
Blijkbaar hebben ze dus meer te verbergen.
Prima actie zou ik zo zeggen.
Iedereen en alles is in staat om zichzelf te reguleren. Dat jij wenst gereguleerd te worden, betekent niet dat je dat aan mij moet opdringen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Of ze het dan ook goed doet is een tweede maar dat terzijde.
Regulering en wetgeving is nu eenmaal nodig.
Feit is nu eenmaal dat er alleen al in Nederland vele duizenden kinderen jaarlijks mishandeld worden, zowel geestelijk als lichamelijk.
Wees blij dat er vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid is.
Overigens wordt gezichtsbedekkende kleding totaal niet voorgeschreven door de bijbel of Koran, het wordt gewoon voorgeschreven door een stelletje geile mannen die bang zijn dat zij zichzelf niet in de hand kunnen houden en daarmee het verbod op het begeren van andere vrouwen geen recht kunnen doen.
Burgers.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou vreselijk he, laten we gelijk maar het rijbewijs afschaffen als bewijs dat iemand kan rijden.
Hoe wil je dan al die illegalen eruit halen in Nederland ? Bij elke grote controle stuiten ze op tientallen mensen die illegaal zijn of nog een fors aantal boetes/gevangenisstraf hebben uitstaan.
Wat is jouw oplossing dan om deze mensen te verwijderen uit de maatschappij, die jou geld kosten en jou overlast geven.
Juist aan jou, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Iedereen en alles is in staat om zichzelf te reguleren. Dat jij wenst gereguleerd te worden, betekent niet dat je dat aan mij moet opdringen.
Daarom juist.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Je mist het hele punt. Zonder het achterlijke verbod waar dit topic om draait, had dit hele traject niet eens in gang gezet kunnen worden.
Grootse crimineel ben je inderdaad meteen als je een bivak op hebt. Waarom niet meteen in een werkkamp in Siberië zetten, kan de muts zelfs opblijven.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:25 schreef klipper het volgende:
[..]
Daarom juist.
Een prima hulpmiddel om dit probleem beter aan te pakken.
Je mist aansluiting met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Iedereen en alles is in staat om zichzelf te reguleren. Dat jij wenst gereguleerd te worden, betekent niet dat je dat aan mij moet opdringen.
Oh oke, misschien kun jij me dan verlichten met wat de werkelijkheid werkelijk is?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Je mist aansluiting met de werkelijkheid.
Er bestaan ook mensen zoals kinderen en jongvolwassenen en ook mensen met zeer laag iq, denk aan verstandelijk gehandicapten, die leven ook in mijn werkelijkheid, misschien komen die niet voor in jou werkelijkheid maar deze mensen zijn, in tegenstelling tot wat jij zegt, niet in staat zichzelf te reguleren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:27 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Oh oke, misschien kun jij me dan verlichten met wat de werkelijkheid werkelijk is?
De vrouw is niet de dupe van het door de man verzonnen debiele gebod van het moeten dragen van een Boerka?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een vreemde gevolgtrekking. Dus omdat ik voorstander ben van persoonlijke vrijheden, kunnen homo's worden weggepest? Het een heeft toch niets met het ander te maken. Natuurlijk ben ik voorstander van het verbieden van gedragingen waarvan derden de dupe worden. Geweld, diefstal, enz. Dat zijn zaken die mijns inziens strafbaar moeten zijn. Maar dat geldt wat mij betreft niet voor het dragen van kleding.
idd, de burka dragende vrouw vind ik nog het zieligst. ik vind het triest dat vrouwen in sommige culturen zo weinig mogen, of dit en dat moeten dragen, en de mannen maar rondhopsenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De vrouw is niet de dupe van het door de man verzonnen debiele gebod van het moeten dragen van een Boerka?
Jouw mening. Als de vrouw het daar zelf mee eens is zie ik het probleem niet. Oh wacht, dan moeten ze wel gehersenspoeld zijn he?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:06 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
idd, de burka dragende vrouw vind ik nog het zieligst. ik vind het triest dat vrouwen in sommige culturen zo weinig mogen, of dit en dat moeten dragen, en de mannen maar rondhopsen
denk je nou echt dat ze 100% achter die burka staan???quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:31 schreef Northside het volgende:
[..]
Jouw mening. Als de vrouw het daar zelf mee eens is zie ik het probleem niet. Oh wacht, dan moeten ze wel gehersenspoeld zijn he?
Ik weet het niet. Maar als zij zeggen dat dat wel zo is, wie ben ik dan om ze voor leugenaar uit te maken?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:38 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
denk je nou echt dat ze 100% achter die burka staan???
wie zegt dat ? die vrouwen zelf of hun mannen ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Maar als zij zeggen dat dat wel zo is, wie ben ik dan om ze voor leugenaar uit te maken?
Ik ga er vanuit dat iemand die iets zegt of doet daar zelf achter staat. Als je dat in twijfel gaat trekken is het einde zoek. 'zegt dat meisje nou nee omdat haar vriendinnen erbij zijn en wil ze eigenlijk wel?' etc.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:48 schreef macca728 het volgende:
wie zegt dat ? die vrouwen zelf of hun mannen ?
Bullshit, bangmakerij. Als we het over hersenspoelen hebben is dit stuk een mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:52 schreef macca728 het volgende:
And yet the burqa must be banned. All forms of veiling must be, if not banned, strongly discouraged and stigmatized. The arguments against a ban are coherent and principled. They are also shallow and insufficient. They fail to take something crucial into account, and that thing is this: If Europe does not stand up now against veiling — and the conception of women and their place in society that it represents — within a generation there will be many cities in Europe where no unveiled woman will walk comfortably or safely.
nee ga maar naar Londen of Parijs, heerlijke buurtenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:10 schreef Northside het volgende:
[..]
Bullshit, bangmakerij. Als we het over hersenspoelen hebben is dit stuk een mooi voorbeeld.
Dat er achterbuurten zijn zal best, dat was altijd al zo (ook voor de Islam). Dat binnen 1 generatie geen vrouw meer los over straat kan als we nu niets doen is dikke onzin. Je laat je bang maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:59 schreef macca728 het volgende:
nee ga maar naar Londen of Parijs, heerlijke buurten
Dan ben je een modern en vooral (na)denkend mens.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Maar als zij zeggen dat dat wel zo is, wie ben ik dan om ze voor leugenaar uit te maken?
Is allemaal niet waar, vraag het maar aan Koos want hij heeft er nog nooit 1 gezien in z'n dorp.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:51 schreef 2030rd het volgende:
Ban the Burqa
[..]
Een zeer inzichtgevend artikel. Ik raad het alle tegenstanders aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |