abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102741338
Ban the Burqa

quote:
It is, moreover, cruel to demand of a woman that she reveal parts of her body that her sense of modesty compels her to cover; to such a woman, the demand is as tyrannical, humiliating, and arbitrary as the passage of a law dictating that women bare their breasts.

All true. And yet the burqa must be banned. All forms of veiling must be, if not banned, strongly discouraged and stigmatized. The arguments against a ban are coherent and principled. They are also shallow and insufficient. They fail to take something crucial into account, and that thing is this: If Europe does not stand up now against veiling — and the conception of women and their place in society that it represents — within a generation there will be many cities in Europe where no unveiled woman will walk comfortably or safely.

http://www.nationalreview.com/articles/print/243587
Een zeer inzichtgevend artikel. Ik raad het alle tegenstanders aan.
pi_102742114
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:51 schreef 2030rd het volgende:
Ban the Burqa

[..]

helemaal gelijk.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:32:34 #178
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102742620
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:46 schreef klipper het volgende:

[..]

Beter lezen.
Ze zijn overgedragen aan de vreemdelingenpolitie.
Dat ze nu nog vast zitten heeft niets te maken met het feit dat ze gezichtsbedekkende kleding droegen.
Het is een gevolg van het feit dat ze zichzelf niet bekend willen maken.
Blijkbaar hebben ze dus meer te verbergen.

Prima actie zou ik zo zeggen.
Je mist het hele punt. Zonder het achterlijke verbod waar dit topic om draait, had dit hele traject niet eens in gang gezet kunnen worden.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:35:19 #179
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102742696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Of ze het dan ook goed doet is een tweede maar dat terzijde.
Regulering en wetgeving is nu eenmaal nodig.
Feit is nu eenmaal dat er alleen al in Nederland vele duizenden kinderen jaarlijks mishandeld worden, zowel geestelijk als lichamelijk.

Wees blij dat er vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid is.

Overigens wordt gezichtsbedekkende kleding totaal niet voorgeschreven door de bijbel of Koran, het wordt gewoon voorgeschreven door een stelletje geile mannen die bang zijn dat zij zichzelf niet in de hand kunnen houden en daarmee het verbod op het begeren van andere vrouwen geen recht kunnen doen.
Iedereen en alles is in staat om zichzelf te reguleren. Dat jij wenst gereguleerd te worden, betekent niet dat je dat aan mij moet opdringen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:35:50 #180
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102742705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou vreselijk he, laten we gelijk maar het rijbewijs afschaffen als bewijs dat iemand kan rijden.

Hoe wil je dan al die illegalen eruit halen in Nederland ? Bij elke grote controle stuiten ze op tientallen mensen die illegaal zijn of nog een fors aantal boetes/gevangenisstraf hebben uitstaan.

Wat is jouw oplossing dan om deze mensen te verwijderen uit de maatschappij, die jou geld kosten en jou overlast geven.
Burgers.
pi_102744346
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Iedereen en alles is in staat om zichzelf te reguleren. Dat jij wenst gereguleerd te worden, betekent niet dat je dat aan mij moet opdringen.
Juist aan jou, maar dat terzijde.
pi_102744389
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Je mist het hele punt. Zonder het achterlijke verbod waar dit topic om draait, had dit hele traject niet eens in gang gezet kunnen worden.
Daarom juist.
Een prima hulpmiddel om dit probleem beter aan te pakken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:27:35 #183
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102744462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:25 schreef klipper het volgende:

[..]

Daarom juist.
Een prima hulpmiddel om dit probleem beter aan te pakken.
Grootse crimineel ben je inderdaad meteen als je een bivak op hebt. Waarom niet meteen in een werkkamp in Siberië zetten, kan de muts zelfs opblijven.
pi_102747163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Je mist aansluiting met de werkelijkheid.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:27:54 #185
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102747238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef Clan het volgende:

[..]

Je mist aansluiting met de werkelijkheid.
Oh oke, misschien kun jij me dan verlichten met wat de werkelijkheid werkelijk is?
pi_102747950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:27 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Oh oke, misschien kun jij me dan verlichten met wat de werkelijkheid werkelijk is?
Er bestaan ook mensen zoals kinderen en jongvolwassenen en ook mensen met zeer laag iq, denk aan verstandelijk gehandicapten, die leven ook in mijn werkelijkheid, misschien komen die niet voor in jou werkelijkheid maar deze mensen zijn, in tegenstelling tot wat jij zegt, niet in staat zichzelf te reguleren.
pi_102766722
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een vreemde gevolgtrekking. Dus omdat ik voorstander ben van persoonlijke vrijheden, kunnen homo's worden weggepest? Het een heeft toch niets met het ander te maken. Natuurlijk ben ik voorstander van het verbieden van gedragingen waarvan derden de dupe worden. Geweld, diefstal, enz. Dat zijn zaken die mijns inziens strafbaar moeten zijn. Maar dat geldt wat mij betreft niet voor het dragen van kleding.
De vrouw is niet de dupe van het door de man verzonnen debiele gebod van het moeten dragen van een Boerka?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:06:30 #188
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_102783351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:07 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De vrouw is niet de dupe van het door de man verzonnen debiele gebod van het moeten dragen van een Boerka?
idd, de burka dragende vrouw vind ik nog het zieligst. ik vind het triest dat vrouwen in sommige culturen zo weinig mogen, of dit en dat moeten dragen, en de mannen maar rondhopsen :r
pi_102787775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:06 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
idd, de burka dragende vrouw vind ik nog het zieligst. ik vind het triest dat vrouwen in sommige culturen zo weinig mogen, of dit en dat moeten dragen, en de mannen maar rondhopsen :r
Jouw mening. Als de vrouw het daar zelf mee eens is zie ik het probleem niet. Oh wacht, dan moeten ze wel gehersenspoeld zijn he?
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:38:43 #190
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_102788126
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Jouw mening. Als de vrouw het daar zelf mee eens is zie ik het probleem niet. Oh wacht, dan moeten ze wel gehersenspoeld zijn he?
denk je nou echt dat ze 100% achter die burka staan??? :{ , en zo wel dan zijn ze flink gehersenspoeld. Een hoofdoek staat soms nog wel leuk, maar zo'n burka is belachelijk, want help! we zien een stukje teen! sorrie ... :X
pi_102790934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:38 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
denk je nou echt dat ze 100% achter die burka staan???
Ik weet het niet. Maar als zij zeggen dat dat wel zo is, wie ben ik dan om ze voor leugenaar uit te maken?
Ja, ik generaliseer.
pi_102791847
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Maar als zij zeggen dat dat wel zo is, wie ben ik dan om ze voor leugenaar uit te maken?
wie zegt dat ? die vrouwen zelf of hun mannen ?
pi_102791992
maar de voorstanders van de boerka kunnen ook het aangehaalde artikel even lezen

And yet the burqa must be banned. All forms of veiling must be, if not banned, strongly discouraged and stigmatized. The arguments against a ban are coherent and principled. They are also shallow and insufficient. They fail to take something crucial into account, and that thing is this: If Europe does not stand up now against veiling — and the conception of women and their place in society that it represents — within a generation there will be many cities in Europe where no unveiled woman will walk comfortably or safely.

There are already many neighborhoods in Europe where scantily dressed women are not safe. In the benighted Islamic suburbs of Paris, as Samira Bellil writes in her autobiography Dans l’enfer des tournantes (“In Gang-Rape Hell”),

there are only two kinds of girls. Good girls stay home, clean the house, take care of their brothers and sisters, and only go out to go to school. . . . Those who . . . dare to wear make-up, to go out, to smoke, quickly earn the reputation as “easy” or as “little whores.”

Parents in these neighborhoods ask gynecologists to testify to their daughters’ virginity. Polygamy and forced marriages are commonplace. Many girls are banned from leaving the house at all. According to French-government statistics, rapes in the housing projects have risen between 15 and 20 percent every year since 1999. In these neighborhoods, women have indeed begun veiling only to escape harassment and violence. In the suburb of La Courneuve, 77 percent of veiled women report that they wear the veil to avoid the wrath of Islamic morality patrols. We are talking about France, not Iran.

The association of Islam and crime against women is seen throughout Europe: “The police in the Norwegian capital Oslo revealed that 2009 set yet another record: compared to 2008, there were twice as many cases of assault rapes,” the conservative Brussels Journal noted earlier this year. “In each and every case, not only in 2008 and 2009 but also in 2007, the offender was a non-Western immigrant.” These statistics are rarely discussed; they are too evocative of ancient racist tropes for anyone’s comfort. But they are facts.

The debate in Europe now concerns primarily the burqa, not less restrictive forms of veiling, such as the headscarf. The sheer outrageousness of the burqa makes it an easy target, as does the political viability of justifying such a ban on security grounds, particularly in the era of suicide bombings, even if such a justification does not entirely stand up to scrutiny. But the burqa is simply the extreme point on the continuum of veiling, and all forced veiling is not only an abomination, but contagious: Unless it is stopped, the natural tendency of this practice is to spread, for veiling is a political symbol as well as a religious one, and that symbol is of a dynamic, totalitarian ideology that has set its sights on Europe and will not be content until every woman on the planet is humbled, submissive, silent, and enslaved.
pi_102792067
At its core, the veil is the expression of the belief that female sexuality is so destructive a force that men must at all costs be protected from it; the natural correlate of this belief is that men cannot be held responsible for the desires prompted in them by an unveiled woman, including the impulse to rape her. In 2006, Sheikh Taj el-Din al-Hilali, Australia’s most senior Muslim cleric, delivered a sermon referring to a recent rape victim thus:

If you take out uncovered meat and place it outside . . . without cover, and the cats come to eat it . . . whose fault is it, the cats’ or the uncovered meat’s? The uncovered meat is the problem. If she was in her room, in her home, in her hijab, no problem would have occurred.
pi_102792737
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:48 schreef macca728 het volgende:
wie zegt dat ? die vrouwen zelf of hun mannen ?
Ik ga er vanuit dat iemand die iets zegt of doet daar zelf achter staat. Als je dat in twijfel gaat trekken is het einde zoek. 'zegt dat meisje nou nee omdat haar vriendinnen erbij zijn en wil ze eigenlijk wel?' etc.
Ja, ik generaliseer.
pi_102792793
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:52 schreef macca728 het volgende:
And yet the burqa must be banned. All forms of veiling must be, if not banned, strongly discouraged and stigmatized. The arguments against a ban are coherent and principled. They are also shallow and insufficient. They fail to take something crucial into account, and that thing is this: If Europe does not stand up now against veiling — and the conception of women and their place in society that it represents — within a generation there will be many cities in Europe where no unveiled woman will walk comfortably or safely.
Bullshit, bangmakerij. Als we het over hersenspoelen hebben is dit stuk een mooi voorbeeld. :')
Ja, ik generaliseer.
pi_102794856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:10 schreef Northside het volgende:

[..]

Bullshit, bangmakerij. Als we het over hersenspoelen hebben is dit stuk een mooi voorbeeld. :')
nee ga maar naar Londen of Parijs, heerlijke buurten
pi_102795138
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:59 schreef macca728 het volgende:
nee ga maar naar Londen of Parijs, heerlijke buurten
Dat er achterbuurten zijn zal best, dat was altijd al zo (ook voor de Islam). Dat binnen 1 generatie geen vrouw meer los over straat kan als we nu niets doen is dikke onzin. Je laat je bang maken.
Ja, ik generaliseer.
pi_102801691
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan ben je een modern en vooral (na)denkend mens.

Die een debiel soort denken en handelen , bijeengeraapt en bedacht door gefrustreerde "mannen" met een middeleeuws geloof , en opgelegd aan vrouwen , verwerpt.

En dat door "mannen" er werd en nog steeds wordt ingepraat-geslagen-gehersenspoeld op zo'n wijze dat deze vrouwen er zelf in zijn gaan geloven en helaas nog steeds in geloven.

Afrekenen met dit soort debiel gedachtegoed is een plicht van elk weldenkend mens.

Al helemaal het niet toestaan in een Westers en ontwikkeld land.

We leven hier in Nederland , anno 2011.

Daar hoort geen Boerka (daar hebben we het nu over) of wat voor andere soort van vrouwonvriendelijke , vernederende vorm van behandeling door wat voor geloof-groepering dan ook thuis

Dat is mijn mening.

Als man.

En als je toch de neiging hebt om het fenomeen of het recht op dragen in Nederland te willen verdedigen , bekijk dan onderstaande reportage nog eens goed en stel jezelf de vraag of je dit wilt in ons land :

pi_102802005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:51 schreef 2030rd het volgende:
Ban the Burqa

[..]

Is allemaal niet waar, vraag het maar aan Koos want hij heeft er nog nooit 1 gezien in z'n dorp.
En illegalen hoeven er niet uit dus waarom uberhaupt nog een paspoort uitgeven?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')