abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:46:52 #1
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102621556
Ik heb de onderstaande link al gebruikt in een ander topic maar ik vind , gezien de actuele ontwikkelingen in Nederland , dat deze een eigen plek verdient.

Een duidelijk betoog dat niks aan impact heeft ingeleverd :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pat_Condell
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:47:02 #2
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102621565
Ahjoh, het zijn maar moslims die we dwars zitten, laat gaan joh.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_102623298
Oh, een #2 waar iedereen bang kan gaan zitten zijn voor 'de islamitische dreiging'? Was dat nog nodig?
Ja, ik generaliseer.
pi_102624323
Kledingverboden :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:41:33 #5
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102624433
Help er zit iemand met een hoofddoek bij me in de klas.
pi_102624557
Ik vind het burqaverbod ook belachelijk en een aantasting van onze vrijheden. Ja goed, er zijn problemen met de islam, maar die liggen niet in het dragen van een burqa o.i.d, maar in de soms intolerante aspecten van desbetreffend geloof. Pak dat dan aan i.p.v. de 150 (?) vrouwen die dat dragen lastig te vallen :')

Zolang deze vrouwen niemand lastig vallen en niet een uitkering trekken omdat ze met een burqa geen baan kunnen vinden, vind ik het van een dermate laag niveau om hun kleding te verbieden.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:46:16 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102624764
Geldt het verbod ook voor mannen?

En heeft iemand die exacte tekst van het verbod ergens liggen?
pi_102624852
Dragen mannen een burqa dan?
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:48:43 #9
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102624920
Ik zou er uit protest een kunnen gaan dragen.
pi_102625039
Dan krijg je een boete van de kledingpolitie.
pi_102630827
Vooral deel 1 teruglezen :

Boerka verbod Nederland

Geeft een evenwichtiger beeld van de reden van het plaatsen van dit topic en de discussie die volgde.
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:30:01 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102632100
Ok, een burqa verbieden. En het andere uiterste: schaars gekleed gaan is geen probleem? :{

M.a.w.: je bent in vrij in je doen en laten als je maar hitsig gekleed gaat. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:38:04 #13
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102635551
quote:
15s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, een burqa verbieden. En het andere uiterste: schaars gekleed gaan is geen probleem? :{

:')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_102638571
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Geldt het verbod ook voor mannen?

En heeft iemand die exacte tekst van het verbod ergens liggen?
Ik las laatst ergens dat een pij met een imkermasker nog wel getolereerd wordt. Wellicht een tip voor de boerkadraagsters.
pi_102638584
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:24 schreef Northside het volgende:
Oh, een #2 waar iedereen bang kan gaan zitten zijn voor 'de islamitische dreiging'? Was dat nog nodig?
Maar natuurlijk. Een zondebok is geen enkele maatschappij vreemd. Heerlijk, daarop afgeven als je eigen leven je niet al te veel te bieden heeft. Want laten we eerlijk zijn, als je prima in je vel zit heb je geen oog voor die ene boerkadraagster die je met een beetje mazzel eens per jaar kan spotten. Het is maar wat je wil zien..
pi_102639546
quote:
15s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:30 schreef BansheeBoy het volgende:

:') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 3 oktober 2011 @ 07:41:45 #17
3542 Gia
User under construction
pi_102639884
Het is geen boerkaverbod, dat wordt er maar van gemaakt zodat moslims weer in het verdomhoekje kunnen gaan zitten janken.

Het gaat om een verbod op gelaatsbedekkende kleding.

Je mag verder aan wat je wilt, lange soepjurk of schaars gekleed, zolang je gezicht maar zichtbaar is.
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:31:11 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102640261
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:41 schreef Gia het volgende:
Het is geen boerkaverbod, dat wordt er maar van gemaakt zodat moslims weer in het verdomhoekje kunnen gaan zitten janken.

Het gaat om een verbod op gelaatsbedekkende kleding.

Je mag verder aan wat je wilt, lange soepjurk of schaars gekleed, zolang je gezicht maar zichtbaar is.
het wordt door de politiek en voornamelijk door de PVV zo aangeduid, weer een knap staaltje van je gia :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_102640352
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:41 schreef Gia het volgende:
Maar kennelijk is dat al teveel gevraagd voor sommige mensen, gezien de ophef.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:46:15 #20
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102640393
Het is geweldig dat politici genoeg tijd hebben om aan dit soort "problemen" te werken. Het is niet alsof er een financiële crisis, criminaliteit, mileuproblemen of files zijn?

Overheidsbeleid over wat 150 vrouwen dragen, da's toch te absurd voor woorden :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102640509
Het is ook niet alsof men daar helemaal niet mee bezig is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_102640567
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar kennelijk is dat al teveel gevraagd voor sommige mensen, gezien de ophef.
De PVV, uit wiens koker deze gekkigheid kom, presenteert het anders als een boerkaverbod. Dat de VVD er vervolgens een andere draai heeft, verandert daar niets aan.
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:05:31 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102640599
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:56 schreef Ferdo het volgende:
Het is ook niet alsof men daar helemaal niet mee bezig is.
het is een mooie afleiding
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:06:04 #24
3542 Gia
User under construction
pi_102640608
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:46 schreef samvirus het volgende:
Het is geweldig dat politici genoeg tijd hebben om aan dit soort "problemen" te werken. Het is niet alsof er een financiële crisis, criminaliteit, mileuproblemen of files zijn?

Overheidsbeleid over wat 150 vrouwen dragen, da's toch te absurd voor woorden :')
Nu worden bij demonstraties vaak bivakmutsen gedragen om onherkenbaar te zijn. De politie kan die lui nu niet oppakken, want demonstreren mag. Straks kan de politie die lui wel oppakken, op grond van het dragen van gelaatsbedekkende kleding.

Die jongeren dragen die bivakmuts echt niet om vreedzaam te gaan demonstreren. Het preventief oppakken voorkomt escalatie.

Verder is het een algemeen verbod wat gewoon ook geldt voor moslimvrouwen die een boerka dragen, ondanks dat ze zelf menen op basis van 'vrijheid van godsdienst' hier een uitzondering voor te mogen vormen.

Ik kan me niet voorstellen dat er straks een wet is die specifiek de boerka verbiedt, hoe partijen dit verbod nu ook willen aanduiden. Het gaat om een verbod op gelaatsbedekkende kleding zoals de boerka.
pi_102640653
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu worden bij demonstraties vaak bivakmutsen gedragen om onherkenbaar te zijn. De politie kan die lui nu niet oppakken, want demonstreren mag. Straks kan de politie die lui wel oppakken, op grond van het dragen van gelaatsbedekkende kleding.

Die jongeren dragen die bivakmuts echt niet om vreedzaam te gaan demonstreren. Het preventief oppakken voorkomt escalatie.

Verder is het een algemeen verbod wat gewoon ook geldt voor moslimvrouwen die een boerka dragen, ondanks dat ze zelf menen op basis van 'vrijheid van godsdienst' hier een uitzondering voor te mogen vormen.

Ik kan me niet voorstellen dat er straks een wet is die specifiek de boerka verbiedt, hoe partijen dit verbod nu ook willen aanduiden. Het gaat om een verbod op gelaatsbedekkende kleding zoals de boerka.
Gia, je houdt jezelf echt voor de gek. Er verandert helemaal niets. Sinds jaar en dag bedekken relschoppers hun gezichten moet sjaals en mutsen. Kijk naar de beelden van rellen tussen voetbalhooligans en het zal je opvallen dat het gros geen bivakmuts draagt, maar simpelweg een sjaal die hem onherkenbaar maakt. Je kun dergelijke figuren preventief oppakken? Of een overvaller, denk je dat die met een bivakmuts over zn kop richting de juwelier gaat?

Het is een onzinmaatregel uit de koker van de PVV, enkel bedoeld om moslims te pesten.
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:10:22 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102640670
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:06 schreef Gia het volgende:

[..]

ja leuk om je achter gelaatsbedekkende kleding te verbergen (hihi) maar het gaat gewoon om het boerkaverbod, dat ze er een leuk sausje overheen gegooid hebben is natuurlijk leuk, maar niet de essentie van dit verbod.

prima verder hoor, daar niet van maar noem het beestje gewoon bij de naam... de PVV wilde een specifiek verbod op de boerka en die hebben ze nu, de islamisering is een flinke slag toegebracht... hoezeee *O*
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:12:44 #27
3542 Gia
User under construction
pi_102640708
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV, uit wiens koker deze gekkigheid kom, presenteert het anders als een boerkaverbod. Dat de VVD er vervolgens een andere draai heeft, verandert daar niets aan.
De PVV maakt de wet niet uit!
De VVD vindt alleen een verbod voor boerka en niqaab niet genoeg, zij willen een verbod op alle gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte.

Een integraalhelm op een motor mag, maar niet als je een winkel binnenstapt. Het is ook wel zo netjes als je die afzet als je afrekent na het tanken.
Een boerka mag om naar de moskee te gaan en je mag er ook thuis mee rondlopen.
Een bivakmuts mag onder werktijd, op een steiger bij vorst, maar niet tijdens een demonstratie of tijdens het winkelen.
Een carnavalsmasker mag tijdens het carnaval vieren, maar niet als je even naar de bank moet.

Lijkt me allemaal duidelijk zat.
pi_102641139
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:12 schreef Gia het volgende:

[..]

De PVV maakt de wet niet uit!
De VVD vindt alleen een verbod voor boerka en niqaab niet genoeg, zij willen een verbod op alle gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte.

Een integraalhelm op een motor mag, maar niet als je een winkel binnenstapt. Het is ook wel zo netjes als je die afzet als je afrekent na het tanken.
Een boerka mag om naar de moskee te gaan en je mag er ook thuis mee rondlopen.
Een bivakmuts mag onder werktijd, op een steiger bij vorst, maar niet tijdens een demonstratie of tijdens het winkelen.
Een carnavalsmasker mag tijdens het carnaval vieren, maar niet als je even naar de bank moet.

Lijkt me allemaal duidelijk zat.
Ik stel enkel vast waar dit verbod uit voortvloeit. Zonder het gejank van de PVV over boerka's, was dit verbod er nooit gekomen.
pi_102643038
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stel enkel vast waar dit verbod uit voortvloeit. Zonder het gejank van de PVV over boerka's, was dit verbod er nooit gekomen.
verbod was er allang, wordt nu alleen aangescherpt omdat moslims een uitzonderingspositie willen hebben.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:09:11 #30
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102643072
quote:
150 boerka's - Ephimenco

COLUMN 0 Gemeten naar de hoeveelheid opiniebijdragen die het jongste boerkaverbod bekritiseren, zou je bijna denken dat we hier met een breed maatschappelijk debat te maken hebben.

Er is zelfs een dominee die ons met een spookachtige boerkapreek wil verblijden. Maar in werkelijkheid is er van een verhit debat, tot in de diepe lagen van het maatschappelijk weefsel, helemaal geen sprake. In tegendeel: er bestaat een bijna algehele en in ieder geval overweldigende consensus bij de Nederlandse bevolking om deze voor vrouwen vernederende gevangenis van stof te verbieden.

Op 19 juni hield Maurice de Hond een peiling over deze kwestie. Niet minder dan 83 procent van de ondervraagden steunde de regering in haar voornemen het dragen van de boerka in de openbare ruimte te verbieden. Zowel rechts (91 procent van de VVD-kiezers) als links (73 procent van de PvdA-kiezers) is voor een verbod. Zelfs bij GroenLinks is een meerderheid voor het PVV-stokpaardje. Dat met het verbod de godsdienstvrijheid aangetast zou zijn, blijkt in ieder geval niet uit de voorkeur van CDA-kiezers (91 procent voor). Dan mag je je afvragen of de niet-representatieve, minuscule minderheid die de opiniepagina bevolkt, niet van de maatschappelijke werkelijkheid is losgeslagen. En of je op de argumenten van een dunne bovenlaag, krabbelend in zijn ivoren toren, serieus moet ingaan. Het antwoord is natuurlijk ja, want ook een minderheid heeft het recht om gehoord te worden. De vraag is alleen of het geen onsje minder zou mogen zijn.

Maar laat ik op een veelgehoord argument van deze hyperactieve minderheid ingaan. Het verbod zou puur symbolisch, te duur en nutteloos zijn omdat het een kleine groep van maar 150 vrouwen betreft. Een of twee van die 150 kom ik af en toe tegen. Ik kan iedereen verzekeren dat de commotie, onbehagen, angst (vooral bij kinderen) en soms agressiviteit die de verschijning van maar één boerkadraagster bij burgers veroorzaakt, omgekeerd evenredig is aan het aantal. Het is dan aan de wetgever om, omwille van de maatschappelijke cohesie en stabiliteit, hier paal en perk aan te stellen. En die wetgever kan juist het beperkte aantal boerkadraagsters in Nederland aanvoeren als steun voor zijn actie: om de maatschappelijke rust te garanderen, hoeft hij maar 150 vrouwen in hun religieuze excentriciteit te beperken.

En nog iets.

Er zijn in Nederland 70.000 geregistreerde naturisten. Een piepklein deel hiervan zou er misschien iets voor voelen om voortaan naakt tussen geklede mensen in de openbare ruimte te verschijnen. In de supermarkt, op straat of op kantoor. En toch is dit volgens het wetboek van strafrecht - artikel 430a, Titel II - verboden. Het gaat hier dus ook om een wettelijk verbod dat niet meer dan een handvol mogelijke kandidaten (naaktlopen) betreft. En geen haan, maar ook geen jurist of dominee, die er naar kraait. Terwijl, laten we eerlijk zijn, een adamskostuum veel sympathieker en natuurlijker oogt dan de islamitische gevangenis van stof.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)2/150-boerka-s.dhtml
_O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')