abonnement Unibet Coolblue
pi_102578646
Ik als energy drink consument (en tevens geen pauper) nuttig ongeveer 1 blikje per dag. Ik weet dat het ongezond is dit dat zus zo. Maar ik ben sinds gisteren me een beetje meer aan het verdiepen in de gevaren ervan. Zo ben ik erachter gekomen dat het bloedverdikkend is en dus de kans op bloedklonters vergroot. Zo kwam ik dit stukje tegen:

quote:
Energy Drinks verhogen het risico op overmatig, schadelijk, cafeïneverbruik en de gevolgen ervan zoals slapeloosheid, zenuwachtigheid, angst, hoofdpijn, bevingen en tachycardie maar ook op de mogelijke inductie van een cafeïneverslaving en de meer recent vastgestelde inductie van afhankelijkheid van andere stoffen (nicotine, alcohol en/of cannabis)
En dit stuk, waarin nog meer gevaren worden genoemd.

Ik vraag me af in hoeverre dit overdreven is. Opvallend is dat veel bronnen nogal uiteenlopende conclusies hebben. Ik bedoel, 'deskundigen' schrijven het vaak af als gevaarlijk, maar ik heb nog nooit verhalen gehoord of gelezen van individuen die dit in de praktijk zijn tegengekomen (de genoemde gevolgen dan). Ik ken zelf ook een aantal mensen die dit overmatig gebruiken en er geen last van hebben. Ok, het is niet gezond voor je. Maar is het echt zó ongezond? In een gemiddelde kop koffie zit evenveel caffeine als in een blikje van 250 ml, wat ook opmerkelijk is want de meeste kritiek naar de energy drinks is gericht op de hoeveelheid alcohol. Nou weet ik wel dat dit versterkt word met guarana en dergelijke, maar toch.

Wie drinkt wel eens meer als 1 blikje per dag? En wie heeft hier last van? Laat je horen. :)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:35:19 #2
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_102578701
Ik drink zelf koffie en energydrink, niet tegelijk uiteraard of nja meestal niet, maar merk hier eigenlijk nooit iets van.

Lijkt mij weer een typisch geval van bangmakerij.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_102578722
Beetje hetzelfde als de bijsluiter lezen van pijnstillers....
Hier staat niets.
pi_102578723
Ik ken een jongen die er iets van 8 achtermekaar had gedronken en eindigde in het ziekenhuis met hartkloppingen.
Dat was dus iemand die best jong is ( 20 jaar )
pi_102578724
Klopt,
Maar het hangt af van de persoon.

Zo ken ik iemand die 12 blikjes! redbull! per dag dronk... die nu een kunstgebit heeft.

Ik geloof dat er ook aspartaam in zit, waar je migraine van kunt krijgen..

Cafeïne verslavingen kan inderdaad..
en voor mensen die gevoelig zijn aan cafeïne kan het angst/paniekaanvallen triggeren. ( dit ook bij koffie en cola, maar in redbull of energy zit geloof ik veeeeeel meer cafeïne )
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:38:30 #6
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_102578767
TS gaat eraan.
En wat slecht voor je is.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:40:26 #7
331728 HumphreyBogart
Here's looking at you kid
pi_102578808
Je hoeft natuurlijk geen genie te zijn om te weten dat als je er een stuk of vijf per dag naar binnen slobbert het niet meer gezond is.
Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine.
pi_102578852
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:40 schreef HumphreyBogart het volgende:
Je hoeft natuurlijk geen genie te zijn om te weten dat als je er een stuk of vijf per dag naar binnen slobbert het niet meer gezond is.
Ja, maar sommige bronnen beweren dat zelfs 1 blikje per dag al behoorlijk ongezond is.
pi_102578929
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:42 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ja, maar sommige bronnen beweren dat zelfs 1 blikje per dag al behoorlijk ongezond is.
is ook zo.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:51:15 #10
66083 Platina
78th Element
pi_102579038
Het wordt allemaal zwaar overdreven. Als je 1 blikje per dag drinkt dan valt het allemaal reuze mee.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:51:57 #11
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_102579052
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:42 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ja, maar sommige bronnen beweren dat zelfs 1 blikje per dag al behoorlijk ongezond is.
Meerdere glazen vruchtensap per dag schijnt ook al het risico op kanker te verhogen, las ik laatst. Zolang je het met mate drinkt zal het best meevallen. Zelf drink ik ongeveer 2 halve liters Monster per dag (1 om wakker te worden en een bij het avondeten) en verder geen caffeïnehoudende dranken. Op zich geen caffeïneverslaving, alleen word ik een stuk minder snel wakker zonder m'n Monstertje :)
Ik denk dat dranken als cola en Dr Pepper schadelijker voor je zijn door de berg suiker die erin zit. Sinds ik gestopt ben met cola e.d. te drinken ben ik al een kilo of 10 kwijt.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:53:15 #12
66083 Platina
78th Element
pi_102579078
Overigens, leuk dat je een discussie op gang probeert te brengen. Maar misschien moet je een fatsoenlijke bron gebruiken in plaats van een artikel geschreven door iemand uit 3 VWO.
pi_102579099
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:51 schreef EdRendum het volgende:

[..]

Meerdere glazen vruchtensap per dag schijnt ook al het risico op kanker te verhogen, las ik laatst. Zolang je het met mate drinkt zal het best meevallen. Zelf drink ik ongeveer 2 halve liters Monster per dag (1 om wakker te worden en een bij het avondeten) en verder geen caffeïnehoudende dranken. Op zich geen caffeïneverslaving, alleen word ik een stuk minder snel wakker zonder m'n Monstertje :)
Ik denk dat dranken als cola en Dr Pepper schadelijker voor je zijn door de berg suiker die erin zit. Sinds ik gestopt ben met cola e.d. te drinken ben ik al een kilo of 10 kwijt.
Een liter per dag? Dat zijn dus zo'n 4 normale blikjes. Hou me op de hoogte van je gezondheid.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:55:39 #14
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102579138
Gewoon bij koffie houden.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:00:03 #15
331728 HumphreyBogart
Here's looking at you kid
pi_102579223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:42 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ja, maar sommige bronnen beweren dat zelfs 1 blikje per dag al behoorlijk ongezond is.
Zou mij ook niets verbazen met die troep die er in zit.
Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:00:11 #16
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_102579227
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:53 schreef datisstom het volgende:

[..]

Een liter per dag? Dat zijn dus zo'n 4 normale blikjes. Hou me op de hoogte van je gezondheid.
De gezondheid gaat iig een stuk beter sinds ik gestopt ben met cola e.d. Ik drink al ruim een jaar 1-2 halve liters Monster Blue per dag. Wanneer ik m'n eerste Monster van de dag opentrek (doordeweeks rond 9:30) dan hebben mijn collega's al bijna een liter koffie achter hun kiezen, wat m.i. een stuk minder gezond is.
pi_102579268
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:00 schreef EdRendum het volgende:

[..]

De gezondheid gaat iig een stuk beter sinds ik gestopt ben met cola e.d. Ik drink al ruim een jaar 1-2 halve liters Monster Blue per dag. Wanneer ik m'n eerste Monster van de dag opentrek (doordeweeks rond 9:30) dan hebben mijn collega's al bijna een liter koffie achter hun kiezen, wat m.i. een stuk minder gezond is.
Koffie lijkt me dan toch echt een stuk minder slecht. Koffie is gewoon een natuurproduct, in al die energydrink zit echt een hoop rotzooi/kunstmatige stoffen.
pi_102579297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:00 schreef EdRendum het volgende:

[..]

De gezondheid gaat iig een stuk beter sinds ik gestopt ben met cola e.d. Ik drink al ruim een jaar 1-2 halve liters Monster Blue per dag. Wanneer ik m'n eerste Monster van de dag opentrek (doordeweeks rond 9:30) dan hebben mijn collega's al bijna een liter koffie achter hun kiezen, wat m.i. een stuk minder gezond is.
Echt gast, die monster halve liter blikken zijn onwijs slecht voor je gezondheid daar waar koffie inderdaad een natuurproduct is. Tevens zijn die monster blikken ook uberslecht voor je tanden, veeeeeeelll slechter dan koffie. (daar waar koffie alleen je tanden wat kan laten vergelen, is een blik monster een pure aanval op je tandglazuur)

Onwetendheid hier :')
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:06:56 #19
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_102579373
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Echt gast, die monster halve liter blikken zijn onwijs slecht voor je gezondheid daar waar koffie inderdaad een natuurproduct is. Tevens zijn die monster blikken ook uberslecht voor je tanden, veeeeeeelll slechter dan koffie. (daar waar koffie alleen je tanden wat kan laten vergelen, is een blik monster een pure aanval op je tandglazuur)

Onwetendheid hier :')
Niks onwetendheid. Je gaat tegenwoordig overal langzaamaan dood van. Mensen snappen niet dat leven een ziekte is met 100% kans op sterven...
pi_102579398
Zit er in die monsterdrankjes ook niet gewoon een berg suiker? (en anders een nog grotere berg aspartaam?)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:08:58 #21
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102579415
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:00 schreef EdRendum het volgende:

[..]

De gezondheid gaat iig een stuk beter sinds ik gestopt ben met cola e.d. Ik drink al ruim een jaar 1-2 halve liters Monster Blue per dag. Wanneer ik m'n eerste Monster van de dag opentrek (doordeweeks rond 9:30) dan hebben mijn collega's al bijna een liter koffie achter hun kiezen, wat m.i. een stuk minder gezond is.
Mijn collega's snuiven elke dag 5 gram coke. Dus als ik 3 gram per dag neem, is er niks aan de hand.
pi_102579422
Daarbij lijkt mij 1 liter energydrank niet echt vallen onder de categorie met mate drinken.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_102579424
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:06 schreef EdRendum het volgende:

[..]

Niks onwetendheid. Je gaat tegenwoordig overal langzaamaan dood van. Mensen snappen niet dat leven een ziekte is met 100% kans op sterven...
Dat neemt niet weg dat jij concludeerde dat koffie slechter is dan dat Monster van jou, dat is gewoon simpel weg niet waar. Geeft het maar toe, het is niet erg om denk fouten te maken. :)

Verder is het leven inderdaad 1 race in een rechte lijn naar de dood, maar dat heeft niets met deze discussie te maken.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:10:24 #24
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_102579444
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Mijn collega's snuiven elke dag 5 gram coke. Dus als ik 3 gram per dag neem, is er niks aan de hand.
Nee sufgerukte, ik bedoel maar te zeggen dat iedereen dingen doet die niet bepaald gezond zijn.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:13:16 #25
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_102579506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat jij concludeerde dat koffie slechter is dan dat Monster van jou, dat is gewoon simpel weg niet waar. Geeft het maar toe, het is niet erg om denk fouten te maken. :)

Verder is het leven inderdaad 1 race in een rechte lijn naar de dood, maar dat heeft niets met deze discussie te maken.
Voor mij is koffie een stuk minder gezond. DAAR krijg ik pas hartkloppingen e.d. van.
pi_102579567
Sowieso zijn al die energydrankjes de grootste bullshit ooit.
Een gezond persoon, en zeker pubers, hebben echt geen cafeïne ed nodig "om te kunnen functioneren"

De enige reden dat je het nodig hebt is omdat je simpelweg al verslaafd ben. Laat al die zooi een weekje achterwege en je hebt het na die week echt niet meer "nodig".
pi_102579573
Een gezond persoon met een gezond verstand weet wat er gezond voor hem is, weet je dat niet heb je geen gezond verstand.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:17:40 #28
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102579581
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Echt gast, die monster halve liter blikken zijn onwijs slecht voor je gezondheid daar waar koffie inderdaad een natuurproduct is. Tevens zijn die monster blikken ook uberslecht voor je tanden, veeeeeeelll slechter dan koffie. (daar waar koffie alleen je tanden wat kan laten vergelen, is een blik monster een pure aanval op je tandglazuur)

Onwetendheid hier :')
Iets een natuurproduct noemen is opzich al kwakzalverij, daar alles een natuurproduct is.

De ingrediënten zijn bepalend voor het gevolg, niet de herkomst daarvan.
pi_102579598
Is dit niet gewoon hetzelfde als een discussie voeren over roken?
De niet-rokers geven dan allerlei voorbeelden over de gevaren en aangetoonde gevolgen van roken.
En de rokers geven allerlei drogredenen om het roep goed te praten, zoals ja maar van *insert random product* krijg je ook kanker en mijn oma is 95 geworden terwijl ze 2 pakjes per dag rookt.

Deze discussie gaat in ieder geval een beetje dezelfde kant op (en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat veel grootverbruikers van energydrank ook nog rokers zijn :X )
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:30:47 #30
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_102579841
Dit soort discussies zijn idd bij voorbaat al kansloos. De bemoeizucht van de mens blijft me verbazen... Wat geeft iemand het recht om een ander te vertellen hoe diegene z'n leven moet leiden? Ik kan in elk geval bij mijn dood zeggen dat ik heb genoten van mijn leven, de prijs die ik ervoor betaal is voor mij irrelevant. Zonder medische wetenschap had ik nooit geboren geweest, dus in mijn opinie is elke dag 100% bonustijd.
pi_102579914
Maar wat ik me afvraag is, stel ik drink een week een blikje per dag en de volgende week helemaal niks. Herstel ik me dan enigzins? Kan ik het zien als een soort balkje dat zich weer herlaadt?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:36:16 #32
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102579981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:30 schreef EdRendum het volgende:
Dit soort discussies zijn idd bij voorbaat al kansloos. De bemoeizucht van de mens blijft me verbazen... Wat geeft iemand het recht om een ander te vertellen hoe diegene z'n leven moet leiden? Ik kan in elk geval bij mijn dood zeggen dat ik heb genoten van mijn leven, de prijs die ik ervoor betaal is voor mij irrelevant. Zonder medische wetenschap had ik nooit geboren geweest, dus in mijn opinie is elke dag 100% bonustijd.
Het topic gaat oorspronkelijk ook over het gebruik hiervan, en de eventueel ervaren klachten. Maar gelijk heb je zeker :)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:39:08 #33
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102580045
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:33 schreef datisstom het volgende:
Maar wat ik me afvraag is, stel ik drink een week een blikje per dag en de volgende week helemaal niks. Herstel ik me dan enigzins? Kan ik het zien als een soort balkje dat zich weer herlaadt?
Afhankelijk van de persoon.

Ik heb zelf eens gehad dat m'n hart tekeer ging als een tierelier door de koffie. Twee drukke weken tot laat gewerkt met maximale espresso. Dokter vertelde me dat ik beter maar even kon pauzeren en minderen in mate daarna.

Hoe lang dat duurt, voel je zelf het best. Bij mij was het na twee drie dagen over, en sindsdien drink ik (gelukkig) veel en veel minder koffie.
pi_102580057
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:17 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Iets een natuurproduct noemen is opzich al kwakzalverij, daar alles een natuurproduct is.

De ingrediënten zijn bepalend voor het gevolg, niet de herkomst daarvan.
Je weet best wel hoe ik/wij dat bedoelen, het gaat inderdaad om de mate van industriële bewerking, daar waar koffie niet dermate bewerkt is als een energydrink. In principe is dan een Hummer H1 of een andere slurpende Amerikaans auto ook een natuurproduct...
pi_102580108
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:13 schreef EdRendum het volgende:

[..]

Voor mij is koffie een stuk minder gezond. DAAR krijg ik pas hartkloppingen e.d. van.
Dat is onzin, in energydrink zit veel meer suiker, cafeïne en andere toegevoegde stoffen. Dit praat je nu jezelf gewoon goed omdat jij wilt dat het zo is. Wees niet zo naïef man. ;)

Hiermee zeg ik niet dat je er mee op moet houden! Je moet gewoon zelf nemen waar je zin in hebt, maar je moet niet de feiten gaan draaien omdat het dan beter in jouw beeld past. Energydrinks zijn slechter dan koffie, punt.
pi_102580268
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:39 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Afhankelijk van de persoon.

Ik heb zelf eens gehad dat m'n hart tekeer ging als een tierelier door de koffie. Twee drukke weken tot laat gewerkt met maximale espresso. Dokter vertelde me dat ik beter maar even kon pauzeren en minderen in mate daarna.

Hoe lang dat duurt, voel je zelf het best. Bij mij was het na twee drie dagen over, en sindsdien drink ik (gelukkig) veel en veel minder koffie.
Maar is het niet gewoon dat je elke keer iets op de stapel gooit? Dat het gewoon net als roken iets blijvends is?
pi_102581058
Ik drink het meestal met een rietje om mijn tanden te ontzien.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:37:06 #38
331728 HumphreyBogart
Here's looking at you kid
pi_102581455
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:20 schreef bersenka het volgende:
Ik drink het meestal met een rietje om mijn tanden te ontzien.
Superstrakke instelling altijd wel.
Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine.
pi_102581910
Tevens, dat je tanden rotten heeft niet zo veel te maken met wat je eet of drinkt of zelfs poetst. Voor een groot deel wordt dat bepaald door je genen.

Ik heb tot nu toe meer dan 20 gaatjes gehad. Dat komt er op neer dat ik per afspraak wel een gaatje zou hebben. De tandarts zei zelf dat het meestal komt door de genen.(tevens nog eergisteren mijn 2e wortelkanaalbehandeling gehad)

Ik ken een aantal mensen die per dag letterlijk een fles 1.5 liter cola drinken en soms niet eens water. Toen vroeg ik hoe het met hun gebit zit, dan hoor ik dat ze nog nooit een gaatje hebben gehad en nog een gezond gebit hebben terwijl ze ook nog eens 1 keer per dag of zelfs helemaal niet hun tanden poetsen.

Zelf drink ik ook best vaak energydrinks en/of koffie maar zelf vind ik het belangrijk dat je genoeg water binnen krijgt.

Ik lees wel eens de ingrediënten van zo n blikje maar er zitten best hoge dosisen aan vitaminen. Hoe zit dat daarmee eigenlijk?
pi_102581999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:57 schreef Gokhan03 het volgende:
Tevens, dat je tanden rotten heeft niet zo veel te maken met wat je eet of drinkt of zelfs poetst. Voor een groot deel wordt dat bepaald door je genen.

Ik heb tot nu toe meer dan 20 gaatjes gehad. Dat komt er op neer dat ik per afspraak wel een gaatje zou hebben. De tandarts zei zelf dat het meestal komt door de genen.(tevens nog eergisteren mijn 2e wortelkanaalbehandeling gehad)

Ik ken een aantal mensen die per dag letterlijk een fles 1.5 liter cola drinken en soms niet eens water. Toen vroeg ik hoe het met hun gebit zit, dan hoor ik dat ze nog nooit een gaatje hebben gehad en nog een gezond gebit hebben terwijl ze ook nog eens 1 keer per dag of zelfs helemaal niet hun tanden poetsen.

Zelf drink ik ook best vaak energydrinks en/of koffie maar zelf vind ik het belangrijk dat je genoeg water binnen krijgt.

Ik lees wel eens de ingrediënten van zo n blikje maar er zitten best hoge dosisen aan vitaminen. Hoe zit dat daarmee eigenlijk?
"Longkanker krijgen heeft niet veel te maken met roken, het wordt voor een groot gedeelte bepaald door de genen. Mijn oma rookte 3 pakjes per dag en is 134 jaar geworden."

Dezelfde idiote redenatie.. :')
pi_102584406
Ik heb een collega die bijna een tray per dag wegdrinkt, hij leeft nog steeds.
pi_102584417
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:02 schreef babipangang het volgende:
Ik heb een collega die bijna een tray per dag wegdrinkt, hij leeft nog steeds.
Wat niet is, kan nog komen.
pi_102584904
ik drink 1 blikje perdag.
burn;)
pi_102585179
Hey TS, ik heb op wikipedia wat meer info gevonden omtrent risico's. Ik heb wel eens gelezen over iemand die tijdens het uitgaan een hartstilstand heeft gehad, maar of dat aan de energiedrank of aan een (verborgen) hartprobleem lag weet ik niet meer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Energiedrank#Risico.27s

Edit:

http://www.smh.com.au/articles/2007/08/18/1186857834956.html
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF25052009_071
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:59:34 #45
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_102585416
Ik dronk vroeger meerdere blikjes per dag (max 6). Toen ik hoofdpijn begon te krijgen op dagen dat ik ze niet dronk ben ik maar begonnen met afbouwen. Drink er nu af en toe nog 1 als ik er echt zin in heb.
pi_102585701
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:47 schreef K.A.Bouter het volgende:
Hey TS, ik heb op wikipedia wat meer info gevonden omtrent risico's. Ik heb wel eens gelezen over iemand die tijdens het uitgaan een hartstilstand heeft gehad, maar of dat aan de energiedrank of aan een (verborgen) hartprobleem lag weet ik niet meer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Energiedrank#Risico.27s

Edit:

http://www.smh.com.au/articles/2007/08/18/1186857834956.html
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF25052009_071
Die mensen zijn in het nieuws gekomen omdat ze _te_ veel Red Bull hebben gedronken. Als jij in 1 teug een fles wodka naar binnen knalt haal je het nieuws ook. Als je Red Bull met mate drinkt is er volgens mij helemaal niks aan de hand.
pi_102585920
Ik heb mijn PWS afgelopen jaar over energiedrank gehouden en daarbij ook de gevaren behandeld.
Het grootste 'gevaar', naast verslaving, de vele suikers en dat het ontzettend slecht is voor je tanden, wordt vaak over het hoofd gezien. En dat gevaar is dat energiedrank vanwege de hoge concentraties cafeïne én taurine de hartslag versneld. Daarnaast tast energiedrank de binnenkant van je bloedvaten aan.

Dus, een blikje kan heus geen kwaad. Maar er elke dag vijf wegtikken is een ander verhaal :P.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_102586112
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 17:26 schreef yosander het volgende:
Ik heb mijn PWS afgelopen jaar over energiedrank gehouden en daarbij ook de gevaren behandeld.
Het grootste 'gevaar', naast verslaving, de vele suikers en dat het ontzettend slecht is voor je tanden, wordt vaak over het hoofd gezien. En dat gevaar is dat energiedrank vanwege de hoge concentraties cafeïne én taurine de hartslag versneld. Daarnaast tast energiedrank de binnenkant van je bloedvaten aan.

Dus, een blikje kan heus geen kwaad. Maar er elke dag vijf wegtikken is een ander verhaal :P.
Maar een blikje per dag kan dus echt geen kwaad? Zelfs niet als dit zo jaren doorgaat?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:52:49 #49
66083 Platina
78th Element
pi_102586434
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 17:26 schreef yosander het volgende:
Ik heb mijn PWS afgelopen jaar over energiedrank gehouden en daarbij ook de gevaren behandeld.
Het grootste 'gevaar', naast verslaving, de vele suikers en dat het ontzettend slecht is voor je tanden, wordt vaak over het hoofd gezien. En dat gevaar is dat energiedrank vanwege de hoge concentraties cafeïne én taurine de hartslag versneld. Daarnaast tast energiedrank de binnenkant van je bloedvaten aan.

Dus, een blikje kan heus geen kwaad. Maar er elke dag vijf wegtikken is een ander verhaal :P.
Hoe wordt de binnenkant van de bleodvaten aangetast dan? Ben ik wel benieuwd naar.
pi_102587765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 17:36 schreef datisstom het volgende:

[..]

Maar een blikje per dag kan dus echt geen kwaad? Zelfs niet als dit zo jaren doorgaat?
Zou ik niet durven te zeggen. Qua cafeïne is het vergelijkbaar met 2 kopjes koffie (of 1 grote), alleen weet ik niet hoe het zit met de taurine. Want daar krijg je een gram van binnen ongeveer per blikje.
Terwijl dat voor dagelijkse hoeveelheden best veel is, zie:
quote:
Taurine occurs naturally in food, especially in seafood and meat. The mean daily intake from omnivore diets was determined to be around 58 mg (range from 9 to 372 mg) and to be low or negligible from a strict vegan diet. 43 In another study taurine intake was estimated to be generally less than 200 mg/day, even in individuals eating a high meat diet. 44 According to another study, taurine consumption was estimated to vary between 40 to 400 mg/day. 45
http://ec.europa.eu/food/fs/sc/scf/out22_en.html
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 17:52 schreef Platina het volgende:

[..]

Hoe wordt de binnenkant van de bleodvaten aangetast dan? Ben ik wel benieuwd naar.
Is niet echt bekend volgens mij, kan het in ieder geval niet zo 1-2-3 vinden.
Maar een artikel met wat meer informatie erover:
http://www.live-in-green.com/features/energy_drinks.html

Wel weet ik dat energiedrank de 'plakkerigheid' van het bloed (bloedplaatjes) verhoogd.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:21:00 #51
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_102590148
2 a 3 blikjes gofast per dag
waarom? heb er gewerkt en ben een soort van "verslaafd" geworden er aan..
vind het gewoon lekker.
drink geen koffie/bijna geen cola dus ach.. lekker belangrijk?
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_102590350
Heb er vandaag 8 gedronken... :')
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:19:25 #53
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_102600403
Ik neem dagelijks 2 soms 3 energydrinks (Golden Power van de Aldi... die ook in tests het lekkerste blijkt te zijn).
Er zit 3 keer zoveel caffeïne in als een kop koffie.
En het suikergehalte is ongeveer gelijk met een cola... (10,5 gram per 100 ml).

Wetenschappers zeggen allerlei tegenstrijdige dingen, zolang er geen eenduidige conclusie is... zou ik zeggen dat je inderdaad niet al te veel moet drinken, maar 1 blikje per dag... dat moet toch kunnen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:30:06 #54
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_102600771
ik kreeg er erge buikkrampen van en begon te trillen. (van 3 blikjes per dag ongeveer al)
o ja, en hartkloppingen.

toen was nog niet bekend dat dat door de energy kwam, maar daar was ik inmiddels zelf al achter. :{
O+
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:39:28 #55
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_102600992
Sowieso niet zonder koffie en/of energydrink kunnen :')
pi_102603397
Ik drink al 20 jaar, 15 a 20 koppen koffie per dag en leef nog steeds, kortom kan geen kwaad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 2 oktober 2011 @ 08:34:09 #57
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_102603444
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 17:15 schreef GX3 het volgende:

[..]
Als jij in 1 teug een fles wodka naar binnen knalt haal je het nieuws ook.
Ja het Russische nieuws: "Zwakkeling overleden na traditioneel Russisch ontbijt" :P

Back OT: Ik als grote koffieconsument heb weleens een blikje golden power geprobeerd maar kreeg er buikpijn van :') Vond het ook erg smerig maar over smaak valt niet te twisten. Door de hoeveelheid suiker en de zuurgraad kun je wel zeggen dat het spul per definitie niet goed voor je is (net als cola en veel andere frisdranken). Ik denk dat beide zorgelijker zijn dan bijvoorbeeld de caffeine die erin zit.

Koffie heeft hier geen last van als je het zonder suiker drinkt, dus als je je zorgen maakt kun je eens proberen over te stappen :)
pi_102605582
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 08:13 schreef raptorix het volgende:
Ik drink al 20 jaar, 15 a 20 koppen koffie per dag en leef nog steeds, kortom kan geen kwaad.
Het gaat niet alleen om de cafeïne, maar ook om de hoeveelheden taurine. Want taurine werkt op de hartspier.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_102640052
Bij ons op school zijn ze eindelijk uit het assortiment.
Goede zaak, echt onvoorstelbaar hoeveel er van die rotzooi getankt wordt
Juin uit Eigen Tuin!
pi_102640748
Ik werk met schoolkinderen, die kids zuipen echt per uur 2 van die blikjes leeg. Geen wonder dat ze zich niet meer kunnen concentreren, echt belachelijk. Ze moeten dat spul in elk geval 16+ maken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_102640760
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:39 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
Sowieso niet zonder koffie en/of energydrink kunnen :')
En roken natuurlijk.

Sukkels die zeggen: "Ja maar ik ben eraan verslaafd".
Drink of rook het dan niet.
pi_102641994
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:15 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

En roken natuurlijk.

Sukkels die zeggen: "Ja maar ik ben eraan verslaafd".
Drink of rook het dan niet.
Ja en vlees, Ja en Popmuziek, laten we een overheid instellen die ons via allerlei regeltjes beheerst, de ideale maatschappij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102642135
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:33 schreef datisstom het volgende:
Ok, het is niet gezond voor je. Maar is het echt zó ongezond? In een gemiddelde kop koffie zit evenveel caffeine als in een blikje van 250 ml, wat ook opmerkelijk is want de meeste kritiek naar de energy drinks is gericht op de hoeveelheid alcohol. Nou weet ik wel dat dit versterkt word met guarana en dergelijke, maar toch.

En terecht! Waardeloos dat je die wodka zelf nog moet toevoegen!
pi_102642848
iemand zei; koffie is tenminste natuurlijk?
zwavelzuur is ook natuurlijk.

drink er 1-2 per dag, voel me er geweldig bij. nog nooit iets overtuigends gelezen waarom het dan zo slecht is. je kan toch gewoon je tanden poetsen? en hoeveel mensen drinken niet hele sloten koffie op een dag? ik denk gevoelsmatig dat energydrink minder slecht is dan koffie. van koffie wordt ik helemaal verkrampt, van energy drink niet.
pi_102643114
Ik dronk het afgelopen half jaar ongeveer 4 blikjes per dag. Twee weken geleden naar de tandarts geweest en had 9 gaatjes! Ik raak dat spul nooit meer aan.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:34:50 #66
66083 Platina
78th Element
pi_102643794
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:10 schreef BounceHill het volgende:
Ik dronk het afgelopen half jaar ongeveer 4 blikjes per dag. Twee weken geleden naar de tandarts geweest en had 9 gaatjes! Ik raak dat spul nooit meer aan.
Ja ga maar lekker liters cola drinken op een dag en niet poetsen, krijg je weer gaatjes en kun je dan zeggen dat je cola nooit meer aanraakt.
pi_102643836
Een zo'n blikje per dag lijkt me voor een korte periode geen probleem.
Alles wat je teveel doet is schadelijk. Te veel roken, te veel eten, zelfs te veel sporten.
pi_102643912
Mensen die zeggen hoe geweldig ze zich voelen bij 1 of 2 blikjes (of meer) van dat suikerwater zijn vergeten hoe goed ze zich voelen zonder al die troep in hun lichaam. Eet eens gewoon volkorenbrood met normaal beleg, drink water, koffie met mate, beweeg. Eet zoals je opa en oma zouden eten. Herkenbare producten, wat in het seizoen is. Echt, je zult versteld staan van hoe goed je je gaat voelen en je snapt niet dat je ooit al die troep nodig dacht te hebben.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_102644025
Energie drankjes profileren zich in het algemeen met hetzelfde achterliggende idee: Door het te consumeren kunnen mensen zichzelf overtreffen, de natuurlijke grenzen van het lichaam en geest doorbreken, uitmuntend presteren, het uithoudingsvermogen verbeteren, volledige focus verkrijgen, bekwaamheid uitstralen, competitief zijn, prestatiegericht leven. De moderne maatschappij is zo geleefd, zo druk en snel, dat “normale mensen” achterblijven. De wereld is een grote wedstrijd. Energiedrankjes zijn wapens om te kunnen overleven in een dergelijke wereld. Energiedrankjes leveren een indirecte bijdrage aan het verbeteren van de kwaliteit van het leven. Maar waarom Atomic?

Atomic onderscheidt zich op twee manieren van de andere merken: Smaak en Imago. Atomic staat voor frisheid en kracht, klasse en “cool”. Atomic is fris en fruitig!

Bovendien is Atomic meer dan alleen een energiedrankje, Atomic is een beleving. De slogan van Atomic is: "Experience the energy". Wij dagen mensen daarom ook uit om in de wereld van Atomic te stappen, deel uit te maken van de smaak en cultuur van het merk....

Koop, drink, en geniet van Atomic Energy Drink!

pi_102644225
Ik drink het heel af en toe, maar qua zuurgraad is dit soort spul niet echt gezond om elke dag te drinken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102646872
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:38 schreef Jarno het volgende:
Mensen die zeggen hoe geweldig ze zich voelen bij 1 of 2 blikjes (of meer) van dat suikerwater zijn vergeten hoe goed ze zich voelen zonder al die troep in hun lichaam. Eet eens gewoon volkorenbrood met normaal beleg, drink water, koffie met mate, beweeg. Eet zoals je opa en oma zouden eten. Herkenbare producten, wat in het seizoen is. Echt, je zult versteld staan van hoe goed je je gaat voelen en je snapt niet dat je ooit al die troep nodig dacht te hebben.
jij drinkt koffie, ik energie drankjes. ik zie het verschil niet. en verder eet ik waarschijnlijk gezonder dan jij en beweeg ik genoeg. naast die 1 of 2 energy drankjes drink ik helemaal geen frisdrank.
pi_102646983
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:21 schreef okiokinl het volgende:

[..]

jij drinkt koffie, ik energie drankjes. ik zie het verschil niet.
Als je het verschil qua voedingswaarde tussen een bak zwarte koffie en een blikje Red Bull niet ziet, moet je misschien nog een keer goed kijken.

quote:
en verder eet ik waarschijnlijk gezonder dan jij
Da's nogal een aanname, maar goed, laten we het er op houden dat ik ook dáár aandacht voor heb ;).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:18:52 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102650476
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat is onzin, in energydrink zit veel meer suiker, cafeïne en andere toegevoegde stoffen. Dit praat je nu jezelf gewoon goed omdat jij wilt dat het zo is. Wees niet zo naïef man. ;)

Hiermee zeg ik niet dat je er mee op moet houden! Je moet gewoon zelf nemen waar je zin in hebt, maar je moet niet de feiten gaan draaien omdat het dan beter in jouw beeld past. Energydrinks zijn slechter dan koffie, punt.
Van euroschopper blikjes van die zooi gaan mensen niet hallucineren, koffie wel.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:21:01 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102650539
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:41 schreef DeLuiaard het volgende:
Energie drankjes profileren zich in het algemeen met hetzelfde achterliggende idee: Door het te consumeren kunnen mensen zichzelf overtreffen, de natuurlijke grenzen van het lichaam en geest doorbreken, uitmuntend presteren, het uithoudingsvermogen verbeteren, volledige focus verkrijgen, bekwaamheid uitstralen, competitief zijn, prestatiegericht leven. De moderne maatschappij is zo geleefd, zo druk en snel, dat “normale mensen” achterblijven. De wereld is een grote wedstrijd. Energiedrankjes zijn wapens om te kunnen overleven in een dergelijke wereld. Energiedrankjes leveren een indirecte bijdrage aan het verbeteren van de kwaliteit van het leven. Maar waarom Atomic?

Atomic onderscheidt zich op twee manieren van de andere merken: Smaak en Imago. Atomic staat voor frisheid en kracht, klasse en “cool”. Atomic is fris en fruitig!

Bovendien is Atomic meer dan alleen een energiedrankje, Atomic is een beleving. De slogan van Atomic is: "Experience the energy". Wij dagen mensen daarom ook uit om in de wereld van Atomic te stappen, deel uit te maken van de smaak en cultuur van het merk....

Koop, drink, en geniet van Atomic Energy Drink!

[ afbeelding ]
Matige pr
pi_102651449
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je het verschil qua voedingswaarde tussen een bak zwarte koffie en een blikje Red Bull niet ziet, moet je misschien nog een keer goed kijken.

[..]

Da's nogal een aanname, maar goed, laten we het er op houden dat ik ook dáár aandacht voor heb ;).
koffie voedingswaarde? lijkt me niet echt ertoe doen.
en ja, dat was een aanname, dat is waar. :) ik bedoelde maar, als je gewoon gezond leeft, ga je echt niet dood van een blikje redbull. een mens heeft ook suikers nodig om te verbranden.
pi_102652394
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:00 schreef okiokinl het volgende:
nog nooit iets overtuigends gelezen waarom het dan zo slecht is. je kan toch gewoon je tanden poetsen? en hoeveel mensen drinken niet hele sloten koffie op een dag? ik denk gevoelsmatig dat energydrink minder slecht is dan koffie. van koffie wordt ik helemaal verkrampt, van energy drink niet.
Leesvoer:
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 17:26 schreef yosander het volgende:
Ik heb mijn PWS afgelopen jaar over energiedrank gehouden en daarbij ook de gevaren behandeld.
Het grootste 'gevaar', naast verslaving, de vele suikers en dat het ontzettend slecht is voor je tanden, wordt vaak over het hoofd gezien. En dat gevaar is dat energiedrank vanwege de hoge concentraties cafeïne én taurine de hartslag versneld. Daarnaast tast energiedrank de binnenkant van je bloedvaten aan.

Dus, een blikje kan heus geen kwaad. Maar er elke dag vijf wegtikken is een ander verhaal :P.
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:58 schreef yosander het volgende:

[..]

Zou ik niet durven te zeggen. Qua cafeïne is het vergelijkbaar met 2 kopjes koffie (of 1 grote), alleen weet ik niet hoe het zit met de taurine. Want daar krijg je een gram van binnen ongeveer per blikje.
Terwijl dat voor dagelijkse hoeveelheden best veel is, zie:

[..]

http://ec.europa.eu/food/fs/sc/scf/out22_en.html

[..]

Is niet echt bekend volgens mij, kan het in ieder geval niet zo 1-2-3 vinden.
Maar een artikel met wat meer informatie erover:
http://www.live-in-green.com/features/energy_drinks.html

Wel weet ik dat energiedrank de 'plakkerigheid' van het bloed (bloedplaatjes) verhoogd.
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:35 schreef yosander het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de cafeïne, maar ook om de hoeveelheden taurine. Want taurine werkt op de hartspier.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:23:53 #77
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_102652476
Ik drink er zelf 2-3 of soms 4 per dag op een gewone schooldag. Ik heb nergens last van, maar door het lezen van dit topic ga ik zeker minderen. :') Verslaafd ben ik niet, nodig heb ik het niet, in vakanties bijvoorbeeld in het buitenland drink ik 1 á 2 weken geen enkel blikje zonder probleem. Ze zijn gewoon ontzettend lekker, that's it.

Niet dat ik niet van de gevaren wist, maar er op geattendeerd worden word je toch weer even 'wakker' van.
pi_102652485
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:49 schreef okiokinl het volgende:

[..]

koffie voedingswaarde? lijkt me niet echt ertoe doen.
en ja, dat was een aanname, dat is waar. :) ik bedoelde maar, als je gewoon gezond leeft, ga je echt niet dood van een blikje redbull. een mens heeft ook suikers nodig om te verbranden.
Je gaat er niet dood van als je dat een paar weken of maanden volhoud. Wat de effecten op lange termijn zijn is uiteraard niet bekend.

Maar mijn punt was meer dat je die zooi niet nodig hebt als je gewoon fatsoenlijk voor jezelf zorgt. Als je dan tóch een keer die piek nodig hebt, kan dat alsnog. Helpt het ook veel beter ook dan wanneer je bloedspiegel dagelijks die suiker rollercoaster doormaakt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_102653052
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je gaat er niet dood van als je dat een paar weken of maanden volhoud. Wat de effecten op lange termijn zijn is uiteraard niet bekend.

Maar mijn punt was meer dat je die zooi niet nodig hebt als je gewoon fatsoenlijk voor jezelf zorgt. Als je dan tóch een keer die piek nodig hebt, kan dat alsnog. Helpt het ook veel beter ook dan wanneer je bloedspiegel dagelijks die suiker rollercoaster doormaakt.
Ga eens wat dieper in op die gezonde levensstijl van je en hoe goed je je dan zou voelen? Dat zou ik wel eens willen proberen.
pi_102654851
quote:
3s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:21 schreef yosander het volgende:

[..]

Leesvoer:

[..]

[..]

[..]

de effecten van suiker en caffeine zijn wel bekend, de effecten van taurine is nog niet goed vastgesteld. daar komt het een beetje op neer. maar van wat ik lees in de EU link, heeft het ook zn goede kanten, naast de slechte.
maar goed, ik heb ook niet de illusie dat die drankjes gezond zijn. maar wel erg lekker en het geeft me toch echt meer energie, wat ik wel kan gebruiken.
pi_102654877
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je gaat er niet dood van als je dat een paar weken of maanden volhoud. Wat de effecten op lange termijn zijn is uiteraard niet bekend.

Maar mijn punt was meer dat je die zooi niet nodig hebt als je gewoon fatsoenlijk voor jezelf zorgt. Als je dan tóch een keer die piek nodig hebt, kan dat alsnog. Helpt het ook veel beter ook dan wanneer je bloedspiegel dagelijks die suiker rollercoaster doormaakt.
maar geldt dat niet ook voor koffie?
pi_102679472
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:39 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ga eens wat dieper in op die gezonde levensstijl van je en hoe goed je je dan zou voelen? Dat zou ik wel eens willen proberen.
Niet zo lastig toch? Flinke stapel volkorenbrood per dag, met afwisselend mager en wat minder mager beleg, fruit tussendoor, 's avonds gewoon een lekker bord eten wat aardappels/(verse/seizoens)groenten/vlees kan zijn, maar zeker ook pasta of rijst. 's Avonds nog een schaaltje yoghurt oid. En daarbij 2 a 3 keer per week serieus proberen te bewegen. Aan de hand van je behoefte en levensstijl kun je vetter of minder vet, eiwitrijk of wat minder, etc gaan eten.

En ja, ik eet ook wel eens een patatje of broodje shoarma. Als uitzondering. Maar voor de meeste is 2x per week al een uitzondering :').
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_102680857
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:47 schreef raptorix het volgende:
Ik drink het heel af en toe, maar qua zuurgraad is dit soort spul niet echt gezond om elke dag te drinken.
Dat dus. Als ik al zo'n drankje drink, dan gaat er gelijk een pakje Rennie achteraan... :')
pi_102686639
In m'n tiener jaren dronk ik regelmatig blikjes energiedrank, cola en AA drink etc. Daarna overgestapt op suikervrije drankjes en koffie. Sinds een jaar bijna niet meer.. alleen nog maar thee en Spa rood. Laatst toch nog even een Red Bull sugar free geprobeerd en ik werd er echt extreem onrustig van. Als je het niet (meer) gewend bent zijn die dingen echt heftig :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_102687127
Ik heb 1x een slokje redbull gehad, en de rest weggegooid, wat een zoete meuk is dat. :r
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:12:18 #86
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_102711920
Ik dronk het eerder ook wel eens, maar op een gegeven moment had ik er een paar op een avond gedronken, en ik werd me er toch beroerd van!
Hartkloppingen, tintelingen op mijn achterhoofd, het kwam gewoon haast in de buurt van het effect van pep :')
Daarna heb ik nog eens een blikje geprobeerd, maar werd er altijd weer beroerd van. Ben dus maar gestopt met die rommel. Kan gewoon niet goed zijn voor je.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:22:41 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_102712569
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Niet zo lastig toch? Flinke stapel volkorenbrood per dag, met afwisselend mager en wat minder mager beleg, fruit tussendoor, 's avonds gewoon een lekker bord eten wat aardappels/(verse/seizoens)groenten/vlees kan zijn, maar zeker ook pasta of rijst. 's Avonds nog een schaaltje yoghurt oid. En daarbij 2 a 3 keer per week serieus proberen te bewegen. Aan de hand van je behoefte en levensstijl kun je vetter of minder vet, eiwitrijk of wat minder, etc gaan eten.

En ja, ik eet ook wel eens een patatje of broodje shoarma. Als uitzondering. Maar voor de meeste is 2x per week al een uitzondering :').
Hey, dat had ik kunnen posten.
Dat "dieet" is toch een normaal, oerhollands dieet? Ik denk trouwens dat vooral drinken erg onderschat wordt. Daar zitten ook veel suikers en weet ik wat in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_102713436
Stoppoging :') *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:38:10 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102713519
Het enige dat er mis mee is is de enorme hoeveelheid suiker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:57:30 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102714723
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het enige dat er mis mee is is de enorme hoeveelheid suiker.
..zoals alle frisdrank.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:13:03 #91
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_102715687
Een glas red bull is wel heerlijk tijdens het uitgaan, tussen de glazen bier door :9~
pi_102721651
wordt je ook minder snel dronken. :)
pi_102726996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hey, dat had ik kunnen posten.
Dat "dieet" is toch een normaal, oerhollands dieet? Ik denk trouwens dat vooral drinken erg onderschat wordt. Daar zitten ook veel suikers en weet ik wat in.
Ja maar het is niet stoer. Het is als scholier natuurlijk veel stoerder om je brood in de vuilnisbak te flikkeren en elke middag in de snackbar te hangen. En 's ochtends om 9 uur aan de Red Bull te gaan. Kan op die leeftijd meestal niet zoveel kwaad, maar je krijgt het nooit of amper meer afgeleerd, dat soort gewoonten. Dat je dan op je 33e 'niet meer zonder kunt' is niet zo gek nee.

Opvoeden is ook leren eten, maar de meeste ouders gooien er met de pet naar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:01:50 #94
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_102730856
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het enige dat er mis mee is is de enorme hoeveelheid suiker.
dit, maar de lightversies zijn nog vele malen slechter
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:52:27 #95
189961 ex
aperture science
pi_102732727
Ik drink sinds ik 12/13 ben elke week een blikje of 15. Denk aan 2 per dag. (Red Bull) ook drink ik een kop koffie of 6 (per dag).

Ik heb nergens last van, heb geen gaatjes en me bloedruk/hartslag is gewoon in orde. Verder zit ik de hele dag achter een bureau. Ik beweeg wel elke avond door een flink stuk met de hond te lopen.
The cake is a lie!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:23:57 #96
236848 Nooxx
Alleskunner
pi_102750276
Ik heb eens aantal jaar terug op 1 dag 9 blikjes vrij snel achter elkaar gedronken, (als wedstrijdje met een vriend), daar helemaal geen last van gehad en sliep 's nachts als een trein :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:25:14 #97
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_102750357
Neem gewoon cola.
Everything seems to be different.
pi_102751497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:52 schreef ex het volgende:
Ik drink sinds ik 12/13 ben elke week een blikje of 15. Denk aan 2 per dag. (Red Bull) ook drink ik een kop koffie of 6 (per dag).

Ik heb nergens last van, heb geen gaatjes en me bloedruk/hartslag is gewoon in orde. Verder zit ik de hele dag achter een bureau. Ik beweeg wel elke avond door een flink stuk met de hond te lopen.
Zo, jij staat onder druk.
pi_102761560
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja maar het is niet stoer. Het is als scholier natuurlijk veel stoerder om je brood in de vuilnisbak te flikkeren en elke middag in de snackbar te hangen. En 's ochtends om 9 uur aan de Red Bull te gaan. Kan op die leeftijd meestal niet zoveel kwaad, maar je krijgt het nooit of amper meer afgeleerd, dat soort gewoonten. Dat je dan op je 33e 'niet meer zonder kunt' is niet zo gek nee.

Opvoeden is ook leren eten, maar de meeste ouders gooien er met de pet naar.
Spreek voor jezelf. :') Ik ken niemand die dat doet.
pi_102761599
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:51 schreef datisstom het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. :') Ik ken niemand die dat doet.
Nee, die chipszakken en lege flessen cola die groeien toevallig uit zichzelf op de weg van en naar het winkelcentrum hier tussen 12 en 1 elke middag... :').
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:54:13 #101
189961 ex
aperture science
pi_102911448
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:45 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Zo, jij staat onder druk.
Hoe bedoel je :P? Als in werk druk?
The cake is a lie!
pi_102912323
Energydrink is toch smerig
pi_102916657
Je tanden zullen het ook leuk vinden, al dat suiker en teringzooi.

Ik deed ooit werk op festivals.
Toen ik een keer aan het werk was op een feest in Arnhem, stond er een koelkast voor personeel.
Dat ding stond volgeladen met o.a. Red Bull, wat ik die dag een blik of 10 op heb.
Serieus, ik heb me nog nooit zo onrustig gevoeld als toen, wat een rotzooi.
pi_102916776
lol 10 blikjes, dan doe je het niet goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')