En dit stuk, waarin nog meer gevaren worden genoemd.quote:Energy Drinks verhogen het risico op overmatig, schadelijk, cafeïneverbruik en de gevolgen ervan zoals slapeloosheid, zenuwachtigheid, angst, hoofdpijn, bevingen en tachycardie maar ook op de mogelijke inductie van een cafeïneverslaving en de meer recent vastgestelde inductie van afhankelijkheid van andere stoffen (nicotine, alcohol en/of cannabis)
Ja, maar sommige bronnen beweren dat zelfs 1 blikje per dag al behoorlijk ongezond is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:40 schreef HumphreyBogart het volgende:
Je hoeft natuurlijk geen genie te zijn om te weten dat als je er een stuk of vijf per dag naar binnen slobbert het niet meer gezond is.
is ook zo.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:42 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ja, maar sommige bronnen beweren dat zelfs 1 blikje per dag al behoorlijk ongezond is.
Meerdere glazen vruchtensap per dag schijnt ook al het risico op kanker te verhogen, las ik laatst. Zolang je het met mate drinkt zal het best meevallen. Zelf drink ik ongeveer 2 halve liters Monster per dag (1 om wakker te worden en een bij het avondeten) en verder geen caffeïnehoudende dranken. Op zich geen caffeïneverslaving, alleen word ik een stuk minder snel wakker zonder m'n Monstertjequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:42 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ja, maar sommige bronnen beweren dat zelfs 1 blikje per dag al behoorlijk ongezond is.
Een liter per dag? Dat zijn dus zo'n 4 normale blikjes. Hou me op de hoogte van je gezondheid.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:51 schreef EdRendum het volgende:
[..]
Meerdere glazen vruchtensap per dag schijnt ook al het risico op kanker te verhogen, las ik laatst. Zolang je het met mate drinkt zal het best meevallen. Zelf drink ik ongeveer 2 halve liters Monster per dag (1 om wakker te worden en een bij het avondeten) en verder geen caffeïnehoudende dranken. Op zich geen caffeïneverslaving, alleen word ik een stuk minder snel wakker zonder m'n Monstertje
Ik denk dat dranken als cola en Dr Pepper schadelijker voor je zijn door de berg suiker die erin zit. Sinds ik gestopt ben met cola e.d. te drinken ben ik al een kilo of 10 kwijt.
Zou mij ook niets verbazen met die troep die er in zit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:42 schreef datisstom het volgende:
[..]
De gezondheid gaat iig een stuk beter sinds ik gestopt ben met cola e.d. Ik drink al ruim een jaar 1-2 halve liters Monster Blue per dag. Wanneer ik m'n eerste Monster van de dag opentrek (doordeweeks rond 9:30) dan hebben mijn collega's al bijna een liter koffie achter hun kiezen, wat m.i. een stuk minder gezond is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:53 schreef datisstom het volgende:
[..]
Een liter per dag? Dat zijn dus zo'n 4 normale blikjes. Hou me op de hoogte van je gezondheid.
Koffie lijkt me dan toch echt een stuk minder slecht. Koffie is gewoon een natuurproduct, in al die energydrink zit echt een hoop rotzooi/kunstmatige stoffen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:00 schreef EdRendum het volgende:
[..]
De gezondheid gaat iig een stuk beter sinds ik gestopt ben met cola e.d. Ik drink al ruim een jaar 1-2 halve liters Monster Blue per dag. Wanneer ik m'n eerste Monster van de dag opentrek (doordeweeks rond 9:30) dan hebben mijn collega's al bijna een liter koffie achter hun kiezen, wat m.i. een stuk minder gezond is.
Echt gast, die monster halve liter blikken zijn onwijs slecht voor je gezondheid daar waar koffie inderdaad een natuurproduct is. Tevens zijn die monster blikken ook uberslecht voor je tanden, veeeeeeelll slechter dan koffie. (daar waar koffie alleen je tanden wat kan laten vergelen, is een blik monster een pure aanval op je tandglazuur)quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:00 schreef EdRendum het volgende:
[..]
De gezondheid gaat iig een stuk beter sinds ik gestopt ben met cola e.d. Ik drink al ruim een jaar 1-2 halve liters Monster Blue per dag. Wanneer ik m'n eerste Monster van de dag opentrek (doordeweeks rond 9:30) dan hebben mijn collega's al bijna een liter koffie achter hun kiezen, wat m.i. een stuk minder gezond is.
Niks onwetendheid. Je gaat tegenwoordig overal langzaamaan dood van. Mensen snappen niet dat leven een ziekte is met 100% kans op sterven...quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:03 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Echt gast, die monster halve liter blikken zijn onwijs slecht voor je gezondheid daar waar koffie inderdaad een natuurproduct is. Tevens zijn die monster blikken ook uberslecht voor je tanden, veeeeeeelll slechter dan koffie. (daar waar koffie alleen je tanden wat kan laten vergelen, is een blik monster een pure aanval op je tandglazuur)
Onwetendheid hier![]()
Mijn collega's snuiven elke dag 5 gram coke. Dus als ik 3 gram per dag neem, is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:00 schreef EdRendum het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat jij concludeerde dat koffie slechter is dan dat Monster van jou, dat is gewoon simpel weg niet waar. Geeft het maar toe, het is niet erg om denk fouten te maken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:06 schreef EdRendum het volgende:
[..]
Niks onwetendheid. Je gaat tegenwoordig overal langzaamaan dood van. Mensen snappen niet dat leven een ziekte is met 100% kans op sterven...
Nee sufgerukte, ik bedoel maar te zeggen dat iedereen dingen doet die niet bepaald gezond zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Mijn collega's snuiven elke dag 5 gram coke. Dus als ik 3 gram per dag neem, is er niks aan de hand.
Voor mij is koffie een stuk minder gezond. DAAR krijg ik pas hartkloppingen e.d. van.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat jij concludeerde dat koffie slechter is dan dat Monster van jou, dat is gewoon simpel weg niet waar. Geeft het maar toe, het is niet erg om denk fouten te maken.
Verder is het leven inderdaad 1 race in een rechte lijn naar de dood, maar dat heeft niets met deze discussie te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |