Oke, het tokkie niveau is bereikt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Absoluut, en als jij mij niet meer kunt volgen is dat waarschijnlijk omdat jij zelf je oogkleppen nog op hebt zitten.Ik praat zo helder als water.
Ze willen het zelf. Ze kúnnen hem uit doen hoor, in Nederland althans, maar dat mag niet van hun eigen gedachtengoed. Het gaat mij er om dat er geen politie hier op straat rondloopt die ze in een boerka dwingt. Tegelijkertijd zie ik liever ook geen politie die ze verplicht dat ding uit te doen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je denkt omdat die moslim vrouwen in een land vertoeven met vrije rechten, ze daar ook de mogelijkheid voor krijgen dat zelf in te vullen.
Nou, kortzichtiger kan bijna niet.
Zelf de boerka even afdoen?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Absoluut, en als jij mij niet meer kunt volgen is dat waarschijnlijk omdat jij zelf je oogkleppen nog op hebt zitten.Ik praat zo helder als water.
Sja... waar hebben we nu met jou over zitten discussiëren dan?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ze willen het zelf. Ze kúnnen hem uit doen hoor, in Nederland althans, maar dat mag niet van hun eigen gedachtengoed.
Moord is wel per definitie slecht. Je hebt het recht niet een ander het leven te ontnemen. Deze vrouwen willen zelf een boerka aan, daarbij gaat het niet om een persoon die een ander persoon ergens toe dwingt. Waar dat wel het geval is dient díe persoon aangepakt te moeten worden en wel door een aangifte van het slachtoffer, niet door een boete te geven aan de persoon die ergens toe gedwongen wordt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Moord is ook niet per definitie slecht, toch wil jij daar niet aan.. Je punt?
Maar ze staan zelf achter dat gedachtegoed. Waarom sla jij dat gedeelte consequent over? Wil je graag dat zij gedwongen worden ofzo, voor je eigen gelijk over je afschuw over zo'n boerka?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja... waar hebben we nu met jou over zitten discussiëren dan?
Dat gedachtengoed komt van manlief en oud boekje.
We zijn eruit.
In-doc-tri-natie.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar ze staan zelf achter dat gedachtegoed.
Tokkie niveau? Is dat jouw definitie van tokkie niveau?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke, het tokkie niveau is bereikt.
Ach, van deze ene geïndoctrineerde meid het licht laten zien wordt het ook niet veel beter.
Ik vind een Nederlandse vrouw die er voor kiest een boerka te dragen niet zonder twijfel een geval van indoctrinatie. Maar we komen er inderdaad niet uit, proost.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In-doc-tri-natie.
Verder een fijn weekend gewenst en veel vitamine D met dit warme weer.
Kijk, daar gaat het mis.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind een Nederlandse vrouw die er voor kiest een boerka te dragen...
Waarom? Ik heb ze horen zeggen dat ze daarvoor kiezen, wie ben jij om dat voor onwaar aan te nemen?quote:
Onzin. Moord kan evenmin per definitie slecht zijn als het voorbeeld wat je zelf aandroeg. Hoe kun je nou beargumenteren dat elke moord, hoe veel levens of pijn deze kan besparen of verhelpen niet goed KAN zijn? Daar gaat het immers om, in de complete geschiedenis en jouw fantasie bestaat er geen enkel geval waar moord goed valt te spreken, dat geloof je zelf toch niet?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Moord is wel per definitie slecht. Je hebt het recht niet een ander het leven te ontnemen. Deze vrouwen willen zelf een boerka aan, daarbij gaat het niet om een persoon die een ander persoon ergens toe dwingt. Waar dat wel het geval is dient díe persoon aangepakt te moeten worden en wel door een aangifte van het slachtoffer, niet door een boete te geven aan de persoon die ergens toe gedwongen wordt.
Het spreekt bijna vanzelf
Mensen met een psychose staan ook achter hun gedachtengoed, maar er een grens is overschreden sluiten we ze gewoon op of sturen we ze weg voor onderzoek..quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar ze staan zelf achter dat gedachtegoed. Waarom sla jij dat gedeelte consequent over? Wil je graag dat zij gedwongen worden ofzo, voor je eigen gelijk over je afschuw over zo'n boerka?
Weet niet hoor, maar alles en iedereen wordt geïndoctrineerd. Jij stelt jouw normen en waarden boven die van, in dit geval, moslims. Maar jij bent ook maar een product van je omgeving. Daarmee wil ik niet zeggen dat we alles wat religieuze gekkies willen, ook moeten toestaan. In dit geval gaat het echter om dames die een doek over hun hoofd trekken. Ja, dat is gek en ja, dat is ronduit achterlijk. Maar in mijn optiek moet de vrijheid bestaan om een dergelijk kledingstuk te dragen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In-doc-tri-natie.
Verder een fijn weekend gewenst en veel vitamine D met dit warme weer.
Tsja een discussie met jou is dus duidelijk zinloos. Dat gemekker over bronvermelding is gewoon een manier om verder nergens op in te hoeven gaan. Je zegt die vrouwen doen het vrijwillig vanwege hun geloof, maar verder ga je nergens op in.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom geloof jij die vrouwen niet die zeggen dit uit vrije wil te doen? Jij zegt hier met een behoorlijke stelligheid dat een gedeelte zich niet veilig voelt, en de rest het 'met grote tegenzin doet'. Dat kun jij toch niet beweren? Zeg dan dat je dat vermóedt, dat is iets anders. Of heeft iemand dit ook bewezen volgens jou? Want dan wil ik wel graag een bronvermelding, inderdaad.
Prima, dan schuiven we dat hele voorbeeld opzij om een andere reden: daarbij gaat het om het controleren van andermans bestaan, bij de boerkadraagsters in Nederland niet. Die kiezen er zelf voor zo'n jurk aan te doen, om hun eigen redenen (of dit nou het willen behagen van hun man of hun god is).quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Onzin. Moord kan evenmin per definitie slecht zijn als het voorbeeld wat je zelf aandroeg. Hoe kun je nou beargumenteren dat elke moord, hoe veel levens of pijn deze kan besparen of verhelpen niet goed KAN zijn? Daar gaat het immers om, in de complete geschiedenis en jouw fantasie bestaat er geen enkel geval waar moord goed valt te spreken, dat geloof je zelf toch niet?
Dat religie per defintie slecht, achterhaald en misbruikt zou zijn ben ik het niet mee eens. Er is nog steeds geen antwoord op waarom je hier op aarde bent, en zingeving is toch wel het eerste woord dat ik associeer met religie. Mensen hebben daar inderdaad baat bij, zelfs behoefte aan, óf zijn simpelweg 'geindoctrineerd' (maar dan niet met de negatieve connotatie die dat woord heeft, in dit geval, als je het aan mij vraagt). Zij doen anderen geen kwaad, doen ze dat wel, dan moet dat worden aangepakt. Met het dragen van een boerka val je een ander echter niet lastig, dus ik kan in jouw betoogje geen enkel punt vinden dat de plank raak slaat.quote:De gedachtengoed achter religie WAS erg goed, er zitten veel wijze lessen in religie... als je maar 2000 jaar terug had geleefd, in onze realiteit, in onze wereld is religie per definitie slecht, achterhaald en misbruikt. Zelfs de mensen die er baat bij hebben vullen hun eigen moraal en "kracht" (fantasie voor atheisten) aan met dingen die hen wel goed en mooi lijken. Deze kijken ten eerste naar zichzelf en kijken daarna pas naar de religeuze kant en halen daar een midden uit; hier hebben ze zelf vrede mee en dat is allemaal prima.. Tot je er een ander mee lastig gaat vallen.
Maar dan eveneens voor alle andere soorten gezichtsbedekkende voorwerpen, of niet?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar alles en iedereen wordt geïndoctrineerd. Jij stelt jouw normen en waarden boven die van, in dit geval, moslims. Maar jij bent ook maar een product van je omgeving. Daarmee wil ik niet zeggen dat we alles wat religieuze gekkies willen, ook moeten toestaan. In dit geval gaat het echter om dames die een doek over hun hoofd trekken. Ja, dat is gek en ja, dat is ronduit achterlijk. Maar in mijn optiek moet de vrijheid bestaan om een dergelijk kledingstuk te dragen.
Omdat mensen met een psychose een gevaar kunnen zijn voor anderen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mensen met een psychose staan ook achter hun gedachtengoed, maar er een grens is overschreden sluiten we ze gewoon op of sturen we ze weg voor onderzoek..
Waarom is dat anders bij religie?
Wat mij betreft wel. Ik heb daar niet zoveel problemen mee.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar dan eveneens voor alle andere soorten gezichtsbedekkende voorwerpen, of niet?
Auto's ook. Gebrek aan daglicht ook. Waar ligt de grens?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Omdat mensen met een psychose een gevaar kunnen zijn voor anderen.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Ik heb daar niet zoveel problemen mee.
Boerkadragende vrouwen komen regelmatig op de televisie vertellen dat zij het vrijwillig dragen. Daar wil ik best wat linkjes voor je over opzoeken. Als jij beweert dat géén van de vrouwen in Nederland zo'n ding vrijwillig draagt, dan wil ik daar natuurlijk een bron van zien. Hoeft niet, maar dan neem ik jouw argument niet als geldig of goed aan.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja een discussie met jou is dus duidelijk zinloos. Dat gemekker over bronvermelding is gewoon een manier om verder nergens op in te hoeven gaan. Je zegt die vrouwen doen het vrijwillig vanwege hun geloof, maar verder ga je nergens op in.
Ik ga echt niet alles wat ooit over dit onderwerp heb gehoort en gelezen ff hier vermelden. Ga jezelf maar eerst 's inlezen en kom dan met goede argumenten dan praten we verder.
Als iemand zegt dat hij niet liegt, hoe weet je dat hij niet liegt?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Boerkadragende vrouwen komen regelmatig op de televisie vertellen dat zij het vrijwillig dragen. Daar wil ik best wat linkjes voor je over opzoeken. Als jij beweert dat géén van de vrouwen in Nederland zo'n ding vrijwillig draagt, dan wil ik daar natuurlijk een bron van zien. Hoeft niet, maar dan neem ik jouw argument niet als geldig of goed aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |