Relax, dat snap ik ook wel. Je hoeft het niet letterlijk te nemen, ik maak mijn kat en hond ook regelmatig liefdevol uit voor stomme kat cq hond.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Arme stomme eigenwijze poesjes? Ze zijn niet stom en eigenwijs, maar bang en daarom zijn ze ontsnapt.
dat opperde ik ook al, maar die heeft op t moment helaas geen vervoerquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:12 schreef senesta het volgende:
Wat voel je je machteloos dan he? Kleine kereltjes![]()
Misschien dat Oognip langs kan komen en roepen Rewino? Zijn is vertrouwd en misschien dat ze dan tevoorschijn komen?
Ik heb afgesproken om dinsdag te gaan en dan zou ik de auto van Troel lenen. Mama_mia heeft echter ook aangeboden om samen te gaan en die heeft een auto dus dan gaan we samenquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat opperde ik ook al, maar die heeft op t moment helaas geen vervoer
Ja, dat begrijp ik. Ik weet ook niet precies waar je die dingen kunt lenen, maar misschien is er in Duitsland ook een soort Amivedi/ Dierenambulance? Het is natuurlijk best veel grond en 1 kooi is dan wel weinig.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:02 schreef Rewimo het volgende:
We hebben er maar eentje. Die hebben we tot nu toe binnen gehad, omdat we hoopten dat ze binnen zaten. Maar die hoop begint te vervagen dus nu staat hij buiten. We houden de buitendeuren goed dicht voor het geval ze toch binnen zitten.
Ik denk dat _Ophelia_ dus ook bedoeltquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Arme stomme eigenwijze poesjes? Ze zijn niet stom en eigenwijs, maar bang en daarom zijn ze ontsnapt.
De kans op een egel is vrij groot. Verder zwerven hier nog minstens twee andere katten rond. Maar die moeten we niet hebbenquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:50 schreef ElisaB het volgende:
Als ze binnen niet van het voer hebben gegeten, dan lijkt het logisch te veronbderstellen dat ze buiten zitten. Het goede nieuws is dat ze waarschijnlijk in de buurt zullen blijven (want geen enkele reden om weg te gaan; beter op bekend terrein blijven).
Ik hoop dat de vangkooi gaat werken! Zou wel regelmatig ff checken, want de kans op een egel of de kat van iemand anders lijkt me wel aanwezig.
Ja dat hoop ik ookquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:33 schreef Mama_Mia het volgende:
Gelukkig is Joe weer gevondenalleen wel naar dat ze buiten zitten
hopelijk blijft Odie in de buurt nu dat Joe weer binnen is!
Ik hoop dat Oognip en ik dinsdag helemaal niet hoeven te komen want dan zijn ze er weer allebei
We blijven er voor duimen!quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk niet dat we Odie net zo te pakken kunnen krijgen als Joe. Als we de deur opendoen vliegt hij er vandoor. Hopelijk gaat hij de vangkooi in, die nu helaas wel op een andere plek staat en niet meer bij de achterdeur.
Net een enorme knuffelsessie met Joe achter de rug, met zijn drieënEerst ik, toen Christan erbij en later qltel. Dat ging prima. Ondertussen at hij brokjes uit een bakje dat Christan onder zijn neusje hield
Hmmm daar zit wel wat in, inderdaad. Staat die kooi nu ver van die plek?quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef Rewimo het volgende:
Als we de kooi nu verplaatsen ben ik bang dat we Odie weer wegjagen bij de achterdeur. Ik zit te twijfelen of we dat risico moeten nemen.
Als je Odie, als hij gevangen is, nou eens in de bench zet en daar laat wennen, dan doe je de bench los als je in de gang/kamer bij hem zit en hij niet kan ontsnappen, dan went hij echt heus wel. Bij mij rende hij uiteindelijk ook niet meer weg en ik ben in totaal niet vaker dan een keer of 10 bij Oognip geweest in die tijd, aan het einde mocht ik m oppakken en aaien en spinde hij ook.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat het met Joe hier wel goed zou komen, maar met Odie hebben we nog helemaal geen band op kunnen bouwen, en die is zoveel banger dan Joe
Joe is echt een schatje en ik denk dat hij hier prima op zijn plek zou zijn als hij gewend is. Van Odie weet ik het gewoon nietToen hij binnen was (voor hij boven zat) kon ik hem gewoon oppakken. Maar nu laat hij zich niet meer pakken, ook niet toen we hem weer beneden hadden van de week. We mogen ze binnen twee weken terugbrengen, ik denk dat dat veel te kort is voor een katje als Odie, die heeft veel meer tijd nodig om op zijn gemak te komen. Hier in huis lukt dat niet, omdat hij zich overal kan verstoppen. Hij moet echt ergens, zoals bij Oognip, waar het overzichtelijk is en waar hij niet anders kan dan bij mensen zijn.
Ik denk ook dat dat de beste keuze is.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:01 schreef Rewimo het volgende:
Toch maar naar de achterdeur, denken we. Omdat Joe daarachter zit en Odie er hopelijk op af komt.
O okee, dat had ik dan niet goed begrepen van die twee weken. Het gaat niet om het geld natuurlijk. Een bench is misschien wel een idee. Die hebben we niet maar daar kan ik wel naar op zoek.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:06 schreef Oognip het volgende:
Rewimo, je mag ze binnen 2 weken terug brengen en dan hoef je er niet voor te betalen. Breng je ze later dan 2 weken terug dan krijg je je geld niet terug en moet je wel afstandskosten betalen, maar het lijkt me toch dat je dat er wel voor over hebt?
Odie is een katje dat echt wel een paar weken nodig heeft voor hij zich op zijn gemak voelt, daar moet je echt veel tijd in steken. Maar als het je lukt is het een geweldig beestje.
Echt? Dat zou een uitkomst zijn voor Odie! Ze kunnen er dan eerst samen in.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef indaha het volgende:
O en een bench heb ik hier wel als je hem nodig zou hebben, wij meenden hem te gebruiken voor Tommie en Ollie maar dat was niet nodig, maar voor Odie zou het geen slecht idee zijn.
Je kan een asieldier (want dat is het) ten alle tijden terug brengen, maar dan wel tegen betaling uiteraard.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O okee, dat had ik dan niet goed begrepen van die twee weken. Het gaat niet om het geld natuurlijk. Een bench is misschien wel een idee. Die hebben we niet maar daar kan ik wel naar op zoek.
Wij waren toch al van plan om Rewimo binnenkort te bezoeken, maar ik wilde eigenlijk afwachten tot de katten weer terecht waren, maar als ze de bench dringend nodig heeft dan moet het eerderquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:15 schreef Cat22 het volgende:
op marktplaats zijn er vaak ook te vinden, misschien nog wel meer bij jullie in de buurt.
Of is het een verkapt excuus om Joe te zien?![]()
Ze woont nog iets zuidelijker dan mij, dus ik weet niet hoe laat je moet werken, maar da's best een ritje.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben even met Indaha aan het overleggen, ik weet niet waar zij woont. Ik moet morgen werken dus wie weet kan ik hem wel halen of zo.
Maar dan wel zorgen dat Joe intussen niet naar buiten kan glippenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:
Het feit dat Odie bij de achterdeur rondhangt is gewoon een goed teken. Die wil naar binnen, maar durft nog niet. Maar die gaat echt in zijn eentje niet zwerven hoor!
Ik zou bijna durven wedden dat het volgende gaat werken: maak een systeem, zodat je vanaf de trap de deur dicht kunt trekken. Ze de deur open en ga zelf helemaal stil op de trap zitten. Zodra Odie binnen is, trek je de deur dicht.
Gaat werken, want die poes wil gewoon naar binnen. Maar jullie zijn nog een beetje te groot voor hem
Catquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ze woont nog iets zuidelijker dan mij, dus ik weet niet hoe laat je moet werken, maar da's best een ritje.
Ik moet precies de andere kant opquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef Cat22 het volgende:
Ze woont nog iets zuidelijker dan mij, dus ik weet niet hoe laat je moet werken, maar da's best een ritje.
Lieverd, we hebben daar geen trap, het is de andere deurquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:
Het feit dat Odie bij de achterdeur rondhangt is gewoon een goed teken. Die wil naar binnen, maar durft nog niet. Maar die gaat echt in zijn eentje niet zwerven hoor!
Ik zou bijna durven wedden dat het volgende gaat werken: maak een systeem, zodat je vanaf de trap de deur dicht kunt trekken. Ze de deur open en ga zelf helemaal stil op de trap zitten. Zodra Odie binnen is, trek je de deur dicht.
Gaat werken, want die poes wil gewoon naar binnen. Maar jullie zijn nog een beetje te groot voor hem
Zuiden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Cat![]()
Ik hoop dat Odie snel naar binnen komt
Ik weet het.quote:
Bench komt hierheen. Indahaquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:27 schreef Oognip het volgende:
Dan maar wat omrijden voor de bench toch?Of van marktplaats plukken.
Helaas, glazen deuren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:28 schreef loecje het volgende:
hoe dicht komt odie bij de deur?
zit er toevallig een kattenluikje in die deur? eentje die je alleen naar binnen toe open kan zetten?
dan kan Odie zelf naar Joe toe, zonder dat joe naar buiten kan.
dat gaat niet lukken nee.quote:
Voor je werkdag begint een uur de verkeerde kant op rijden en weer terug met bench is wel iets verder dan ´wat omrijden´. Fijn dat indaha hem dinsdag kan brengen. 2 dagen Joe veilig in huis houden moet te doen zijn toch?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan maar wat omrijden voor de bench toch?Of van marktplaats plukken.
Dan maak je er een trapquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:24 schreef Rewimo het volgende:
Lieverd, we hebben daar geen trap, het is de andere deur
Je kunt ook té inventief worden.quote:
Ik zie haar ertoe in staat, Elisa B staat haar vrouwtje welquote:
Je zou het ook op zijn engels kunnen doen: trap door.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef ElisaB het volgende:
Liefjens, er hoeft geen trap te komen... ik dacht dat het de deur bij de trap was
Hi hi hi... goeie mop he
Eng he?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:45 schreef indaha het volgende:
[..]
Ik zie haar ertoe in staat, Elisa B staat haar vrouwtje wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |