Het is en blijft een infrastructuur.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Joh, sleep er nog meer kromme vergelijkingen bij. Die binaries staan ramvol met muziek, films, games en commerciële software, en van die laatste 2 is ook het downloaden ervan gewoon strafbaar volgens de wet. Kan je er nog even aids, de joden, de bilderberg kamermeisjes en je andere stokpaardjes bij halen, maar daarmee lul je je kromme verhaal niet recht.![]()
Usenet is 1 grote vergaarbak van illegale shit, en als je dat dan zonodig wilt gebruiken als een soort sneue 21ste eeuwse geus met een middelvinger naar alles wat er geld aan wil verdienen, wees dan eerlijk en zeg dat gewoon, maar ga niet van die drogredenen erbij fantaseren.
Gek genoeg zijn de bedrijven die nu het hardst gillen, juist groot geworden door het kopieren van jan en alleman.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:10 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
copyrighted software downloaden was & is wel illegaal
En genoeg mensen die eerst iets downloaden en het later alsnog kopen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is en blijft een infrastructuur.
Feit is ook dat die muziekindustrie verdient aan het downloaden. Mensen komen met meer artiesten in aanraken en zijn sneller geneigd tot een aankoop.
De fout die gemaakt wordt is dat iedere download gelijk zou staan aan een verkoop en dat is je reinste bullshit. Het komt meer in de buurt op 1 op 100.000.
En andersom: genoeg mensen die toch niet zouden kopen maar wel downloaden. Maar zonder download optie niet naar de winkel rennen. Ergo: geen gederfde inkomsten voor de graaiende muzieklabelsquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:33 schreef arucard het volgende:
[..]
En genoeg mensen die eerst iets downloaden en het later alsnog kopen.
Nee hoor , het gebruiken van die software zonder licentie is het illegale deel daar , downloaden is niks illegaals aanquote:Op vrijdag 30 september 2011 20:10 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
copyrighted software downloaden was & is wel illegaal
lijkt me naief om te denken dat er niet ook mensen die zonder de download optie wel naar de winkel zouden stappen en dit nu niet meer doenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En andersom: genoeg mensen die toch niet zouden kopen maar wel downloaden. Maar zonder download optie niet naar de winkel rennen. Ergo: geen gederfde inkomsten voor de graaiende muzieklabels
Ken jij mensen die software downloaden en er vervolgens niets mee doen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:13 schreef bubalus het volgende:
[..]
Nee hoor , het gebruiken van die software zonder licentie is het illegale deel daar , downloaden is niks illegaals aan
Wat bazel je nou over infrastructuur? Het zijn een paar servers met illegale software en games er op hoor, ze halen niet de hele AMX-IX onderuit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is en blijft een infrastructuur.
Feit is ook dat die muziekindustrie verdient aan het downloaden. Mensen komen met meer artiesten in aanraken en zijn sneller geneigd tot een aankoop.
De fout die gemaakt wordt is dat iedere download gelijk zou staan aan een verkoop en dat is je reinste bullshit. Het komt meer in de buurt op 1 op 100.000.
quote:Op donderdag 29 september 2011 16:58 schreef vosss het volgende:
Ik wens alle medewerkers van Stichting BREIN de grafkanker toe
Ik vermoed dat de medewerkers van de geluidsstudio's en de platenwinkels de notoire downloaders hetzelfde toewensen.quote:
wel als dat het hoofddoel is gewordenquote:Op donderdag 29 september 2011 16:41 schreef BasEnAad het volgende:
Je gaat toch ook geen email van de provider verbieden omdat mensen mp3tjes sturen
dat is en blijft een discussiepunt: een windows 7 installatie disc kan je niet publiekelijk van de MS site afhalen..quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:13 schreef bubalus het volgende:
[..]
Nee hoor , het gebruiken van die software zonder licentie is het illegale deel daar , downloaden is niks illegaals aan
dan ga je naar een buitenlandse provider..quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:56 schreef vosss het volgende:
Jamaar als Brein met dit vonnis in de hand de rest ook af gaat en die blocken ook allemaal het uploaden dan heb je dus wel een probleem.
Stichting BOOS tegen stichting BREINquote:
Vind 'ie dat belangrijk?quote:
Zou de lul zijn eigen kinderen verraden of zou hij ook gewoon downloaden. Thuis is hij niet in functie.quote:
dat dus.quote:Op zondag 2 oktober 2011 02:01 schreef mschol het volgende:
[..]
dan ga je naar een buitenlandse provider..
Dan ga je naar een buitenlandse provider, zoek je een open-source/freeware vervangend programma, of misschien echt out of the box, je betaald voor de software die je wilt gaan gebruiken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:56 schreef vosss het volgende:
Jamaar als Brein met dit vonnis in de hand de rest ook af gaat en die blocken ook allemaal het uploaden dan heb je dus wel een probleem.
Ik wil best betalen voor software en/of films, maar zolang ze het lef hebben om 40-50 euro voor een bluray disc te vragen of 250 euro voor een windows upgrade dan blijf ik naar andere mogelijkheden zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan ga je naar een buitenlandse provider, zoek je een open-source/freeware vervangend programma, of misschien echt out of the box, je betaald voor de software die je wilt gaan gebruiken.
welk jaar leef jij?quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:59 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik wil best betalen voor software en/of films, maar zolang ze het lef hebben om 40-50 euro voor een bluray disc te vragen of 250 euro voor een windows upgrade dan blijf ik naar andere mogelijkheden zoeken.
Volgens mij is het woord wat je wat krampachtig probeert te verstoppen achter de term "andere mogelijkheden" gewoon stelen in geval van software hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:59 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik wil best betalen voor software en/of films, maar zolang ze het lef hebben om 40-50 euro voor een bluray disc te vragen of 250 euro voor een windows upgrade dan blijf ik naar andere mogelijkheden zoeken.
dan kan brein dus bij elke ISP usenet laten platleggen met dit vonnis..quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:23 schreef PiRANiA het volgende:
http://blog.iusmentis.com(...)maakt-zelf-openbaar/
Duidelijk stuk!.
quote:Omdat er geen schadevergoeding mag worden gevorderd, verklaart de rechtbank dat ze niet naar de beperking van aansprakelijkheid voor providers hoeft te kijken. Immers als de eiser iets niet mag eisen dan hoef je ook niet te kijken of de gedaagde zich tegen die eis kan verweren. Hier vliegt de rechtbank écht uit de bocht: het hier gaat niet alleen om aansprakelijkheid voor schade maar óók om aansprakelijkheid voor inbreuk als zodanig. De bedoeling van de wetgever is om providers te vrijwaren van claims voor wat ze doorgeven. Niet alleen schadeclaims, maar ook verbodsclaims.
Zo ontstaat er met dit vonnis de gekke situatie dat NSE wordt verweten zelf de content openbaar te maken. Maar ze doet niet meer dan wat elke provider doet: ontvangen en doorgeven van informatie die van klanten (of het grote boze internet) afkomstig is. Als díe situatie ertoe leidt dat je inbreuk maakt, dan geldt dat ook voor andere internetproviders. Ook UPC en Ziggo ontvangen informatie van klanten en geven die door aan “het publiek”, en omgekeerd ze halen informatie op van internet en geven die door aan hun klanten. Zij maken die dus ook openbaar. Wat is het verschil?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |