abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102598665
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:41 schreef BasEnAad het volgende:
Je gaat toch ook geen email van de provider verbieden omdat mensen mp3tjes sturen :')
wel als dat het hoofddoel is geworden :Y
pi_102598739
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:13 schreef bubalus het volgende:

[..]

Nee hoor , het gebruiken van die software zonder licentie is het illegale deel daar , downloaden is niks illegaals aan
dat is en blijft een discussiepunt: een windows 7 installatie disc kan je niet publiekelijk van de MS site afhalen..
je kan de software wel proberen (30 dagen trail)
het downloaden van de ISO kan dus als illegaal gezien worden...
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:32:00 #103
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_102598799
Jongens kom op, maak je niet zo druk.

Ik heb het vonnis ook daadwerkelijk doorgelezen; het is weliswaar een slag in het gezicht van NSE, maar wie het goed leest ziet dat het eigenlijk maar een heel klein gedeelte van de business van NSE onmogelijk maakt, namelijk het ontvangen van uploads en die beschikbaar maken via de spool servers om te sturen naar andere usenetproviders, wat de rechtbank openbaarmaking noemt. Het enkel ontvangen van synchronisaties van andere usenetproviders en deze vervolgens beschikbaar stellen aan klanten en resellers is NIET door deze rechtbank in de ban gedaan. En het merendeel van de klanten is helemaal niet geïnteresseerd in het uploaden, maar wel in het downloaden.

Kortom, als NSE het slim speelt blokkeert zij alleen de uploadmogelijkheid (te weten het posten op usenet van binaries) en dan kan ze gewoon doorgaan met haar services verlenen. Dit vonnis heeft verder ook geen betrekking op buitenlandse USP's, althans daar kan Brein geen vat op krijgen.

Daarnaast was een belangrijk argument nog het feit dat alhoewel een bestand wordt gecodeerd over tig berichten in alfanumerieke reeksen, dat het ook weer bij elkaar kan worden gelijmd door *gratis* te verkrijgen software als Grabit. Zelfs met een uploadverbod in NL is e.e.a. te omzeilen door de bestanden in kwestie onleesbaar te maken zonder een betaald programma. Niet dat we dat als consumenten zouden moeten willen, maar het schopt wel de pijlers onder deze uitspraak uit (voor zover deze in hogere instantie, die er hopelijk komt, stand houdt).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_102601324
Jamaar als Brein met dit vonnis in de hand de rest ook af gaat en die blocken ook allemaal het uploaden dan heb je dus wel een probleem.

:X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102601400
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:56 schreef vosss het volgende:
Jamaar als Brein met dit vonnis in de hand de rest ook af gaat en die blocken ook allemaal het uploaden dan heb je dus wel een probleem.

dan ga je naar een buitenlandse provider..
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:34:06 #106
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102605554
* PiRANiA leest ook mee.

Wat een ontwikkelingen...
pi_102605741
Zolang er vraag naar blijft, blijft er aanbod.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:43:30 #108
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102605743
quote:
8s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:22 schreef vosss het volgende:
IK BEN BOOS :(!
Stichting BOOS tegen stichting BREIN :( :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:44:52 #109
136730 PiRANiA
pi_102605760
Zou die Tim Kuik vrienden hebben?
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:48:41 #110
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102605820
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
Vind 'ie dat belangrijk?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:01:21 #111
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_102606066
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
Zou de lul zijn eigen kinderen verraden of zou hij ook gewoon downloaden. Thuis is hij niet in functie.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:16:02 #112
136730 PiRANiA
pi_102606403
Volg ook dit topic mensen: Usenet #19
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:23:41 #113
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_102606589
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 02:01 schreef mschol het volgende:

[..]

dan ga je naar een buitenlandse provider..
dat dus.

supernews (onderdeel van giganews) bijvoorbeeld, waarvan overigens de servers ook in NL staan.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_102606660
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:56 schreef vosss het volgende:

Dan ga je naar een buitenlandse provider, zoek je een open-source/freeware vervangend programma, of misschien echt out of the box, je betaald voor de software die je wilt gaan gebruiken. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_102607592
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:26 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan ga je naar een buitenlandse provider, zoek je een open-source/freeware vervangend programma, of misschien echt out of the box, je betaald voor de software die je wilt gaan gebruiken. ;)
Ik wil best betalen voor software en/of films, maar zolang ze het lef hebben om 40-50 euro voor een bluray disc te vragen of 250 euro voor een windows upgrade dan blijf ik naar andere mogelijkheden zoeken. :{w
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_102607662
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:59 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik wil best betalen voor software en/of films, maar zolang ze het lef hebben om 40-50 euro voor een bluray disc te vragen of 250 euro voor een windows upgrade dan blijf ik naar andere mogelijkheden zoeken. :{w
welk jaar leef jij? :')

blu-rays zijn voor 10 euro of minder te krijgen..
en een windows upgrade voor 100..
pi_102608129
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:59 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Volgens mij is het woord wat je wat krampachtig probeert te verstoppen achter de term "andere mogelijkheden" gewoon stelen in geval van software hoor. }:|

En een net nieuwe film als TRON legacy op Blu-ray heb je voor grofweg de helft van wat jij denkt dat het kost. ;) En met een jaartje wachten kostie ~17 euro, kant en klaar in je brievenbus bezorgd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:23:54 #118
136730 PiRANiA
pi_102642237
quote:
dan kan brein dus bij elke ISP usenet laten platleggen met dit vonnis..

sterker nog, ze zouden elke ISP kunnen verbieden illegale content door te geven (even afgezien van het feit dat dat niet te doen is)?, maar daar lijkt het wel op neer te komen door dit stukje:
quote:
Omdat er geen schadevergoeding mag worden gevorderd, verklaart de rechtbank dat ze niet naar de beperking van aansprakelijkheid voor providers hoeft te kijken. Immers als de eiser iets niet mag eisen dan hoef je ook niet te kijken of de gedaagde zich tegen die eis kan verweren. Hier vliegt de rechtbank écht uit de bocht: het hier gaat niet alleen om aansprakelijkheid voor schade maar óók om aansprakelijkheid voor inbreuk als zodanig. De bedoeling van de wetgever is om providers te vrijwaren van claims voor wat ze doorgeven. Niet alleen schadeclaims, maar ook verbodsclaims.

Zo ontstaat er met dit vonnis de gekke situatie dat NSE wordt verweten zelf de content openbaar te maken. Maar ze doet niet meer dan wat elke provider doet: ontvangen en doorgeven van informatie die van klanten (of het grote boze internet) afkomstig is. Als díe situatie ertoe leidt dat je inbreuk maakt, dan geldt dat ook voor andere internetproviders. Ook UPC en Ziggo ontvangen informatie van klanten en geven die door aan “het publiek”, en omgekeerd ze halen informatie op van internet en geven die door aan hun klanten. Zij maken die dus ook openbaar. Wat is het verschil?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:57:21 #120
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102642763
Spuitelf. Excuus. :D

Maar slaat een ISP de data ook op dan?

[ Bericht 50% gewijzigd door SicSicSics op 03-10-2011 11:23:32 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_102643623
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:57 schreef SicSicSics het volgende:
Spuitelf. Excuus. :D

Maar slaat een ISP de data ook op dan?
die maakt wel content publiekelijk openbaar..
zie het laatste stukje van de quote..
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:30:16 #122
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102643662
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:29 schreef mschol het volgende:
die maakt wel content publiekelijk openbaar..
Een aantal alinea's ervoor geeft hij zelf aan dat de wet het criterium 'tijdelijke opslag' gebruikt. Of lees ik het/ hem verkeert?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:46:19 #123
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102645976
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Volgens mij is het woord wat je wat krampachtig probeert te verstoppen achter de term "andere mogelijkheden" gewoon stelen in geval van software hoor. }:|

quote:
En een net nieuwe film als TRON legacy op Blu-ray heb je voor grofweg de helft van wat jij denkt dat het kost. ;) En met een jaartje wachten kostie ~17 euro, kant en klaar in je brievenbus bezorgd.
Ik download altijd eerst voordat ik overga op koop. Wil namelijk eerst bepalen of ik een bepaalde film, blu-ray waardig vind.Alle films van Marvel bv heb ik eerst gedownload en verruit de meeste staan ook als blu-ray in mijn kast.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_102646760
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:46 schreef -Techno- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Ik download altijd eerst voordat ik overga op koop. Wil namelijk eerst bepalen of ik een bepaalde film, blu-ray waardig vind.Alle films van Marvel bv heb ik eerst gedownload en verruit de meeste staan ook als blu-ray in mijn kast.
Jij je zin, noemen we het piraterij in plaats van diefstal. Ik schaar het downloaden van software en games onder de noemer diefstal, maakt het wat makkelijker vergelijken in mijn hoofd. ;)

En die route bewandelen in Nederland mag ook als het om films en muziek gaat. In het geval van software is het een ander verhaal natuurlijk. En als ik zie dat er hier op het werk 1 collega op scherp staat met 2 officiële waarschuwingen voor het installeren van illegale software, heb ik persoonlijk het gevoel dat de consumenten even ver de bocht uit gevlogen zijn als de content eigenaren, en het nog veel pijn en moeite zal gaan kosten om elkaar in het midden weer tegen te komen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:27:32 #125
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102647026
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij je zin, noemen we het piraterij in plaats van diefstal. Ik schaar het downloaden van software en games onder de noemer diefstal, maakt het wat makkelijker vergelijken in mijn hoofd. ;)
Ik download nooit software. Mijn pc's draaien allemaal opensource software en voor games wijk ik uit naar de PS3 (waar ik gewoon voor betaal). Een kleine uitzondering maak ik op roms, die download ik gewoon. Heb er jaren geleden al voor betaald, heb ze alleen niet meer in bezit.
quote:
En die route bewandelen in Nederland mag ook als het om films en muziek gaat. In het geval van software is het een ander verhaal natuurlijk.
Dat weet jij, dat weet ik, alleen brein is het er niet mee eens....
quote:
En als ik zie dat er hier op het werk 1 collega op scherp staat met 2 officiële waarschuwingen voor het installeren van illegale software, heb ik persoonlijk het gevoel dat de consumenten even ver de bocht uit gevlogen zijn als de content eigenaren, en het nog veel pijn en moeite zal gaan kosten om elkaar in het midden weer tegen te komen.
Waarom installeert jouw collega illegale software op het werk?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')