Fixed.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:22 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik nam mijn vrouw, ik zij kreeg kinderen.
Jawel want je conformeert je er wel aan. Terwijl je het verafschuwt.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:44 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Dat ik dat waarschijnlijk krijg heeft helemaal niets te maken met wel of niet hypocriet zijn.
quote:Op donderdag 29 september 2011 12:47 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jawel want je conformeert je er wel aan. Terwijl je het verafschuwt.
Dezelfde kinderen waarop jij de rest van je actieve loopbaan aan het kotsen bent, mogen straks wel weer aankomen rukken als jij zelf je reet niet meer kunt afvegen.
quote:Op donderdag 29 september 2011 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
Schandalig.
Zag laatst in een verzorgingshuis nog een man zitten, trauma arts was hij vroeger, draaide zo vaak als mogelijk de avond- en nachtdiensten zodat zijn collega's mét kinderen bij hun gezin konden zijn. Talloze mensenlevens gered en bij zijn academisch onderzoek baanbrekende vorderingen op het gebied van Alzheimer gemaakt. Helaas voor hem heeft hij alleen bij kunnen dragen, niet de uiteindelijke remedie gevonden. Nu zit hij daar, de vuile egoïst, kinderloos, alleen in een verzorgingshuis met niets dan zijn eigen falende geheugen en kinderen van een ander die voor hem zorgen. Zit hij daar, een plek bezet te houden, een plek waar ook iemand had kunnen zitten die het wél op kon brengen wat aan de maatschappij bij te dragen door kinderen te nemen/krijgen die dan weer verpleger hadden kúnnen worden maar dat niet deden omdat ze liever, net als hun pa, een uitkering wilden trekken zodat ze de hele dag Schultenbrau konden drinken en nog geld over hadden voor een 53" flatscreen ook..
Schandalig.
Er is in jouw wereldje geen ruimte voor grijstinten of zo?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
Schandalig.
Zag laatst in een verzorgingshuis nog een man zitten, trauma arts was hij vroeger, draaide zo vaak als mogelijk de avond- en nachtdiensten zodat zijn collega's mét kinderen bij hun gezin konden zijn. Talloze mensenlevens gered en bij zijn academisch onderzoek baanbrekende vorderingen op het gebied van Alzheimer gemaakt. Helaas voor hem heeft hij alleen bij kunnen dragen, niet de uiteindelijke remedie gevonden. Nu zit hij daar, de vuile egoïst, kinderloos, alleen in een verzorgingshuis met niets dan zijn eigen falende geheugen en kinderen van een ander die voor hem zorgen. Zit hij daar, een plek bezet te houden, een plek waar ook iemand had kunnen zitten die het wél op kon brengen wat aan de maatschappij bij te dragen door kinderen te nemen/krijgen die dan weer verpleger hadden kúnnen worden maar dat niet deden omdat ze liever, net als hun pa, een uitkering wilden trekken zodat ze de hele dag Schultenbrau konden drinken en nog geld over hadden voor een 53" flatscreen ook..
Schandalig.
Waarom heb je een hekel aan kinderen?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:24 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Omdat ik zelf ooit een kind was, moet ik ook maar kinderen en mag ik er niet op kotsen?![]()
Geldverslindende mormels.
Mag ik jou ook uitlachen als de wereld in anarchie vervalt na een oorlog om de grondstoffen die steeds sneller opraken, terwijl je je dode kinderen in de hand houdt?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:47 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jawel want je conformeert je er wel aan. Terwijl je het verafschuwt.
Dezelfde kinderen waarop jij de rest van je actieve loopbaan aan het kotsen bent, mogen straks wel weer aankomen rukken als jij zelf je reet niet meer kunt afvegen.
Ik zou zelf geen kinderen willen. Ik heb alles behalve een kinderwens. In een latere post werd al duidelijk dat het me geen moer uitmaakt of andere kinderen nemenquote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Waarom heb je een hekel aan kinderen?
Blijkbaar in jouw wereldje ook niet.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Er is in jouw wereldje geen ruimte voor grijstinten of zo?
Mensen met kinderen hebben een uitkering en mensen zonder kinderen zijn allemaal Wereldverbeteraars?
Nog zo'n extremist.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mag ik jou ook uitlachen als de wereld in anarchie vervalt na een oorlog om de grondstoffen die steeds sneller opraken, terwijl je je dode kinderen in de hand houdt?
Ik neem geen kinderen voor die kinderen. Jij neemt bewust het risico dat ze in een completly fucked up wereld moeten leven.
Die nemen toch ook kinderen?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:13 schreef Xperia het volgende:
Opkinderloze sukkels, wellicht zijn het vieze mannetjes die geen kinderen hebben maar wel geilen op kleine kinderen. Nuff said
![]()
![]()
Ik ga niet lopen haten op een groep mensen waar ik later zelf van afhankelijk ben hoor.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Blijkbaar in jouw wereldje ook niet.
Dat begreep ik al. Zelf heb ik ook geen kinderwens, maar en hekel aan kinderen heb ik zeker niet.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:54 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Ik zou zelf geen kinderen willen. Ik heb alles behalve een kinderwens. In een latere post werd al duidelijk dat het me geen moer uitmaakt of andere kinderen nemen
Daarnaast, kinderen nemen puur en alleen voor de maatschappij en alle andere aspecten vergeten.quote:
Ik neem aan, dat tegen de tijd dat ik afhankelijk ben van deze personen, zij geen kind meer zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ga niet lopen haten op een groep mensen waar ik later zelf van afhankelijk ben hoor.
WTF waarom ben ik een extremist als ik niet perse mijn dna in een nieuwe generatie wil pompen (tenzij we het over geile 17-jarigen hebbenquote:Op donderdag 29 september 2011 12:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nog zo'n extremist.
Wat is dat hier met die mensen?
Weet je dat zeker?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ga niet lopen haten op een groep mensen waar ik later zelf van afhankelijk ben hoor.
Ik had het meer over dat stuk van op rakende grondstoffen en dode kinderen in de hand houden.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
WTF waarom ben ik een extremist als ik niet perse mijn dna in een nieuwe generatie wil pompen (tenzij we het over geile 17-jarigen hebben)
Hier moet ik je overigens gelijk in gevenquote:Op donderdag 29 september 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik had het meer over dat stuk van op rakende grondstoffen en dode kinderen in de hand houden.
Schaarste aan grondstoffen heeft alles te maken met de menselijke benadering van technologie en verspilling, veel meer dan overbevolking.
De landen met de meeste overbevolking maken namelijk niet of nauwelijks gebruik van deze grondstoffen.
Sowieso niet erg relevant in deze discussie trouwens....
Het is meer dat je gewoon met stomzinnige argumenten komt.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
WTF waarom ben ik een extremist als ik niet perse mijn dna in een nieuwe generatie wil pompen (tenzij we het over geile 17-jarigen hebben)
Je hoeft van mij geen kinderen te nemen. Maar kinderen verafschuwen is i.m.o. vrij kansloos.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:58 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Daarnaast, kinderen nemen puur en alleen voor de maatschappij, alle andere aspecten vergeten.
Met mijn baan later ben ik bijna niet thuis, als alles verloopt zoals het moet that is, en zie ik de mormels niet. Leuk he, ouders die nooit thuis zijn, gezellig!
Meteen iemand hypocriet noemen wanneer diegene geen kinderwens heeft
Oh, en misschien is niet eens iedereen geschikt op kinderen op te voeden, maar jesus wat zijn die mensen hypocriet en egoïstisch wanneer ze geen kinderen willen.
Denk eens verder dan dat je staart lang is.
[..]
Ik neem aan, dat tegen de tijd dat ik afhankelijk ben van deze personen, zij geen kind meer zijn.
er zit een heel verschil tussen een groep haten en geen kinderen willen...quote:Op donderdag 29 september 2011 12:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Goed, het is in jou optiek kansloos, en heb ook absoluut niet gezegd dat jij dat niet mocht vinden. Ik heb alleen nadere uitleg gevraagd over waarom jij vond dat ik hypocriet bezig was. Thats all.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je hoeft van mij geen kinderen te nemen. Maar kinderen verafschuwen is i.m.o. vrij kansloos.
Zeker omdat is gebleken dat je ze hoogstwaarschijnlijk op latere leeftijd als ze volwassen zijn geworden opeens wel weer nodig blijkt te hebben. Daarom kwam ik ook tot de slotsom dat je in dit verhaal hypocriet bezig bent.
Komt neer op het idee dat mannen jou gedurende heel je jeugd negeren, nee zelfs verafschuwen. En als je dan uiteindelijk de wettelijke leeftijd bereikt waarop ze je kunnen/mogen neuken opeens weer opzoeken. Neigt zeer sterk naar zelfverrijking. Wat absoluut niet verboden is in dit land maar waar je ethisch wel je bedenkingen tegen kunt uiten.
Exact!quote:Op donderdag 29 september 2011 13:09 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
er zit een heel verschil tussen een groep haten en geen kinderen willen...
Ik wil geen kinderen, maar ik haat kinderen niet.
Ik wil geen kinderen omdat ik 0.0 moedergevoelens heb en ik denk dat ik geen goede moeder zou zijn. Kan je wel aankomen met:"dat verandert wel als je zelf kinderen hebt." Maar wat nou als dat niet het geval is? Beetje sneu voor het kind als ik erachter kom dat het niet veranderd als het kind al geboren is.
Anderen mogen best kinderen nemen/krijgen/willen. Al zijn het er 18, net als vroeger. Maar dat is gewoon niet voor mij.
Zo denk ik er dus ook over.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:09 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
er zit een heel verschil tussen een groep haten en geen kinderen willen...
Ik wil geen kinderen, maar ik haat kinderen niet.
Ik wil geen kinderen omdat ik 0.0 moedergevoelens heb en ik denk dat ik geen goede moeder zou zijn. Kan je wel aankomen met:"dat verandert wel als je zelf kinderen hebt." Maar wat nou als dat niet het geval is? Beetje sneu voor het kind als ik erachter kom dat het niet veranderd als het kind al geboren is.
Anderen mogen best kinderen nemen/krijgen/willen. Al zijn het er 18, net als vroeger. Maar dat is gewoon niet voor mij.
En dan met woorden als 'nadere uitleg' komenquote:Op donderdag 29 september 2011 13:13 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Goed, het is in jou optiek kansloos, en heb ook absoluut niet gezegd dat jij dat niet mocht vinden. Ik heb alleen nadere uitleg gevraagd over waarom jij vond dat ik hypocriet bezig was. Thats all.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 29 september 2011 13:20 schreef L0t.. het volgende:
Er mag best wat meer nagedacht worden over het krijgen van kinderen. Vooral in de lagere sociaal-economische klasse komt het op mij vaak over alsof mensen alleen maar kinderen krijgen omdat het 'erbij hoort' zonder nagedacht te hebben over de gevolgen hiervan of überhaupt erover nagedacht te hebben of ze wel een kind wíllen opvoeden.
Klopt, maar dat is een taboe, dat weet je tochquote:Op donderdag 29 september 2011 13:20 schreef L0t.. het volgende:
Er mag best wat meer nagedacht worden over het krijgen van kinderen. Vooral in de lagere sociaal-economische klasse komt het op mij vaak over alsof mensen alleen maar kinderen krijgen omdat het 'erbij hoort' zonder nagedacht te hebben over de gevolgen hiervan of überhaupt erover nagedacht te hebben of ze wel een kind wíllen opvoeden.
Omdat er met name in de media een enorm vergrootglas ligt op die lagere sociale klasse.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:20 schreef L0t.. het volgende:
Nooit in je opgekomen dat ook de lagere klasse soms gewoon graag een kindje wil? Verder helemaal met je eens hoor, die neem je niet zomaar maar een kind nemen is ook een stukje liefde, niet omdat het 'hoort' en tot welke klasse je behoort heeft daar weinig mee te maken.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:20 schreef L0t.. het volgende:
In Nederland is de natuurlijke aanwas (geboortes - sterftes) sowieso miniem. Hier in Nederland liggen echt de overbevolkingsproblemen niet hoor. Groei van inwonersaantal komt voornamelijk door immigratie. Dus in Nederland minder kinderen nemen wegens overbevolking lijkt me een beetje onzinnig als er geen wereldwijde 2-kind policy is.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:26 schreef Pijplipje het volgende:
[..]
Op korte termijn denken.
Overbevolking zal uiteindelijk het einde van onze maatschappij worden. Je ziet het nu al, alle problemen zijn te herleiden naar de overbevolking. Dit is makkelijk op te lossen door een limiet van 2 kinderen per koppel.
Oh BOOHOOquote:Op donderdag 29 september 2011 13:19 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
En dan met woorden als 'nadere uitleg' komen
Klopt. Bij hoger opgeleiden zie je ook dat mensen een kind nemen omdat het 'hoort'.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:24 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
Nooit in je opgekomen dat ook de lagere klasse soms gewoon graag een kindje wil? Verder helemaal met je eens hoor, die neem je niet zomaar maar een kind nemen is ook een stukje liefde, niet omdat het 'hoort' en tot welke klasse je behoort heeft daar weinig mee te maken.
Dan nog, wat heeft het te maken met extremisme?quote:Op donderdag 29 september 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik had het meer over dat stuk van op rakende grondstoffen en dode kinderen in de hand houden.
Schaarste aan grondstoffen heeft alles te maken met de menselijke benadering van technologie en verspilling, veel meer dan overbevolking.
De landen met de meeste overbevolking maken namelijk niet of nauwelijks gebruik van deze grondstoffen.
Sowieso niet erg relevant in deze discussie trouwens....
Ik krijg mijn I told you so moment nog welquote:Op donderdag 29 september 2011 13:04 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het is meer dat je gewoon met stomzinnige argumenten komt.
Liefde is natuurlijk belangrijk, maar je moet een kind wel op een goede manier op kunnen voeden. Sommigen zijn gewoon totaal ongeschikt om een kind op te voeden. En bij anderen laat de financiele situatie het niet toe, dus die kunnen ook beter preventiemiddelen gebruiken.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:24 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
Nooit in je opgekomen dat ook de lagere klasse soms gewoon graag een kindje wil? Verder helemaal met je eens hoor, die neem je niet zomaar maar een kind nemen is ook een stukje liefde, niet omdat het 'hoort' en tot welke klasse je behoort heeft daar weinig mee te maken.
Post-apocalyptische denkbeelden kun je beter spuien in BNW, that's all.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan nog, wat heeft het te maken met extremisme?
Ja hoor, natuurlijk kan dat, ga er vanuit dat er in de meeste gevallen ook wel echt over nagedacht is. Alleen liefde is wat mij betreft trouwens niet genoeg als criteria om een kind te krijgen. Een stuk financiële zekerheid en emotionele stabiliteit is net zo belangrijk. Wil niet zeggen dat mensen die het financieel niet zo breed hebben geen kinderen moeten nemen, maar dan toch in ieder geval geen 3.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:24 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
Ok.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:21 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
So, nou weet je het.
In Je Gezicht, zeg ik! Vies mannetje!
Goed punt, er mag wel eens wat beter worden nagedacht over kinderen nemen of niet.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:33 schreef H.FR het volgende:
[..]
Liefde is natuurlijk belangrijk, maar je moet een kind wel op een goede manier op kunnen voeden. Sommigen zijn gewoon totaal ongeschikt om een kind op te voeden. En bij anderen laat de financiele situatie het niet toe, dus die kunnen ook beter preventiemiddelen gebruiken.
Hoeveel kansen zo'n kind in de wereld heeft wel. Dan krijg je het verhaal van het zwakbegaafde stel dat na 3 uithuisplaatsingen gewoon aan de 4de begint, want ze vinden baby's zo lief.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:24 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |