abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102497367
quote:
SINT-JOOST-TEN-NODE - De echtgenoot van een vrouw die voor het dragen van een boerka gecontroleerd werd, heeft zich dinsdag tegen de politieagenten in Sint-Joost-ten-Node verzet. Dat heeft de woordvoerder van politiezone Noord woensdag laten weten. De 37-jarige man liet zijn echtgenote niet toe haar sluier af te nemen voor een identificatie door de agenten. Hij werd aan het parket overgedragen wegens weerspannigheid en opzettelijke slagen en verwondingen.
De feiten speelden zich dinsdag omstreeks 12.30 uur af in de Liedekerkestraat in Sint-Joost-ten-Node, toen agenten het echtpaar staande hielden om de wet op het verbod op boerkadracht in het openbaar toe te passen.

De echtgenoot van de vrouw verzette zich hevig toen de agenten haar wilden identificeren. Hij sloeg een van de agenten, die daardoor drie dagen arbeidsongeschikt is.

De man beval zijn echtgenote daarop naar hun huis in de Liedekerkestraat terug te keren. Nadat zijn vrouw vertrokken was, bedreigde hij de agenten die zich naar de vrouw wilden begeven, nog met de dood.

De vrouw krijgt nog een proces-verbaal met een administratieve geldboete.
Bron
Dat dit slag moslims zichzelf door hun manier van kleding en geloofsbelijding buitenspel zetten in de maatschappij was al bekend, dat ze maling hebben aan westerse wetgeving is ook al vaker gebleken, dit zal dan ook geen op zichzelf staand incident zijn, maar zullen we dit soort berichten nog vaker gaan tegenkomen in de media. Nu ben ik toch benieuwd hoe die halfzachtgekookte Nederlandse dienders zich in zo'n situatie zouden opstellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 29-09-2011 09:59:48 (lastig he, zon bronvermelding) ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 28 september 2011 @ 23:22:33 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_102497521
Je zou zeggen dat hij zijn vrouw slaat.
pi_102497655
Dat is nou hun cultuur.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_102497704
Maling aan westerse wetgeving? Want de rest van het westen loopt natuurlijk netjes in het gelid :')

Wil de klappen die deze man heeft uitgedeeld niet bagatelliseren ofzo, maar als een autochtoon schijt heeft aan bepaalde wetten, dan heeft diegene toch ook niet direct 'maling aan westerse wetgeving?'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102497943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
Maling aan westerse wetgeving? Want de rest van het westen loopt natuurlijk netjes in het gelid :')

Wil de klappen die deze man heeft uitgedeeld niet bagatelliseren ofzo, maar als een autochtoon schijt heeft aan bepaalde wetten, dan heeft diegene toch ook niet direct 'maling aan westerse wetgeving?'
Goed gesproken :s)
pi_102498012
quote:

Ik bedoel de denkwijze van de orthodoxe moslim, die de wetgeving simpelweg niet erkennen, of bepaalde facetten daarvan.
pi_102498147
quote:
Een politieagent is zaterdagavond naar het ziekenhuis gebracht nadat een 48-jarige Kerkradenaar hem met gebalde vuisten meerdere malen hard in zijn gezicht had geslagen. De man kon pas worden opgepakt met behulp van een omstander, pepperspray en een wapenstok, maakte de politie zondag bekend.

Deze man heeft ook maling aan de westerse wetgeving.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102498173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik bedoel de denkwijze van de orthodoxe moslim, die de wetgeving simpelweg niet erkennen, of bepaalde facetten daarvan.
Ik vind het boerkaverbod ook een bullshitwet. Heb ik nu 'maling aan westerse wetgeving'?
  woensdag 28 september 2011 @ 23:37:33 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_102498243
quote:

[..]

Je hebt pas een punt als dit vaker gebeurd. Als burka's en hun mannen massaal met geweld in opstand komen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Je plaatst iets wat in een of andere uithoek in Belgie gebeurd is.
pi_102498280
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het boerkaverbod ook een bullshitwet. Heb ik nu 'maling aan westerse wetgeving'?
Nee, dat is gewoon jouw persoonlijke mening, maar ik ben ervan overtuigd dat als een agent jou om je ID vraagt, je dat gewoon doet zonder al te veel te mekken, zoals iedereen hier in Europa over het algemeen wel doet. Dat je toevallig een ander geloof aanhangt is voor sommigen blijkbaar een reden om dat aan hun laars te lappen.
pi_102498325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je hebt pas een punt als dit vaker gebeurd. Als burka's en hun mannen massaal met geweld in opstand komen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Je plaatst iets wat in een of andere uithoek in Belgie gebeurd is.
Daarom zeg ik er ook nadrukkelijk bij dat we dit wel vaker zullen gaan zien in de media.
pi_102498341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon jouw persoonlijke mening, maar ik ben ervan overtuigd dat als een agent jou om je ID vraagt, je dat gewoon doet zonder al te veel te mekken, zoals iedereen hier in Europa over het algemeen wel doet. Dat je toevallig een ander geloof aanhangt is voor sommigen blijkbaar een reden om dat aan hun laars te lappen.
Als een agent mij zonder reden om m'n ID vraagt ga ik wel degelijk mekkeren :P
pi_102498360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Deze man heeft anders weinig zin om zijn ID-bewijs te laten zien:

En nu?
pi_102498399
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daarom zeg ik er ook nadrukkelijk bij dat we dit wel vaker zullen gaan zien in de media.
Dat burka-verbod geldt toch al langer in Belgie en Frankrijk? Heb in ieder geval niet gehoord dat het uit de hand gelopen is daar.
En dat de media er bij dit soort incidenten meteen bovenop springt, is wel duidelijk (zie topic).
pi_102498433
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die 200 wederhelften van boerkadraagsters komen in opstand?
pi_102498493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu?
Een in een trein opgevoerd toneelstukje als argument gebruiken. :')
pi_102498563
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom ben je zo zeker dat het een toneelstukje is?
pi_102498590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh, want jij hebt nog nooit autochtonen moeilijk zien doen in het uitgaansgebied toen ze gedonder kregen met de politie. Jij hebt wel een heel vreemd en naief beeld van je landgenoten.
pi_102498623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:45 schreef hydroven het volgende:

[..]

Waarom ben je zo zeker dat het een toneelstukje is?
Omdat Nederlanders zich nooit zo gedragen. Duh!
pi_102498707
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat Nederlanders zich nooit zo gedragen. Duh!
Tuurlijk, wat stom van me dat ik daar niet eerder aan dacht :{
  woensdag 28 september 2011 @ 23:49:43 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_102498759
Het is gewoon een moslimtokkie.

Henk zou zich net zo gedragen als agenten probeerden het bier van Ingrid af te pakken.
pi_102499616
Het is te hopen dat deze man strafrechtelijk wordt vervolgd en een paar weken een gevangeniscel van binnen mag bekijken. Dit soort voorbeelden toont precies aan waarom een boerkaverbod zo goed is en waarom er op gehandhaafd moet worden.
pi_102499742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het is te hopen dat deze man strafrechtelijk wordt vervolgd en een paar weken een gevangeniscel van binnen mag bekijken. Dit soort voorbeelden toont precies aan waarom een boerkaverbod zo goed is en waarom er op gehandhaafd moet worden.
Leg uit.
  donderdag 29 september 2011 @ 00:18:45 #25
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_102499777
quote:

[..]

Het is anders: veel van de sprookjes volgelingen denken dat die sprookjes boven de wet staan en dat zij zich niets van wetten hoeven aan te trekken want voor hen geld alleen de wet van het sprookje, het westers heeft er niet veel mee te maken ware het niet dat doorgaans westerse wetten botsen met de sprookjes uit de zandbak.
pi_102499789
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:49 schreef remlof het volgende:
Het is gewoon een moslimtokkie.

Henk zou zich net zo gedragen als agenten probeerden het bier van Ingrid af te pakken.
Moslimtokkie, die houden we erin.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 29 september 2011 @ 00:20:20 #27
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102499827
Gewoon in elkaar knuppelen, taser was handig geweest :D
AFCA
Qui audet adipiscitur
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 00:24:05 #28
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102499946
Moslim met geweld, je verwacht het niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 29 september 2011 @ 00:26:02 #29
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102500016
Dit is toch geen nieuws. Of je het nou met dat verbod eens bent of niet, we wisten allemaal dat dit zou gaan gebeuren. Een verwacht gevolg van het verbod.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_102500054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:24 schreef 3-voud het volgende:
Moslim met geweld, je verwacht het niet.
Nederlander met geweld, je verwacht het niet.

etc.
And remember, respect is everything!
pi_102500131
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:17 schreef Saavedra het volgende:
Leg uit.
Geweld tegen mensen in een openbare functie, zoals politie, ambulance of brandweer, moet extra zwaar worden bestraft. De straf moet in dit geval dusdanig zijn dat de dader er iets van leert en dat het leidt tot gedragsverandering.

Het feit dat handhaving van het verbod zo veel agressie bij de man oproept, toont precies aan hoe deze man zijn vrouw onderdrukt. Slaafs druipt ze af. Ze heeft het ding af te doen, de man heeft dat te accepteren. Wil hij dat niet, dan moet hij gaan wonen in een land waar mensen wel met een boerka mogen rondlopen.
pi_102500299
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geweld tegen mensen in een openbare functie, zoals politie, ambulance of brandweer, moet extra zwaar worden bestraft. De straf moet in dit geval dusdanig zijn dat de dader er iets van leert en dat het leidt tot gedragsverandering.

Het feit dat handhaving van het verbod zo veel agressie bij de man oproept, toont precies aan hoe deze man zijn vrouw onderdrukt. Slaafs druipt ze af. Ze heeft het ding af te doen, de man heeft dat te accepteren. Wil hij dat niet, dan moet hij gaan wonen in een land waar mensen wel met een boerka mogen rondlopen.
Ergens moet de wet dan gewoonweg afgeschaft worden omdat in België de vrouw een boete krijgt en sommige mannen haar dat verplichten. De vrouw zal dus 2 keer gestraft worden.
Maar dat is mijn mening en geen feit.
  donderdag 29 september 2011 @ 00:42:30 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_102500478
quote:

[..]

En nu?
Open er een topic over
Ik ben inmiddels overleden
pi_102500675
Ach mensen, waar hebben we het over? Het zijn er maar 150.

:D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_102500685
misschien waren het moslimhomo's wat ze verborgen wilden houden d.m.v. een boerka, ook een manier natuurlijk ;) , onder moslims zijn ook genoeg homo's net als bij andere mensen dat kan niet anders
pi_102502387
quote:
De man beval zijn echtgenote daarop naar hun huis in de Liedekerkestraat terug te keren. Nadat zijn vrouw vertrokken was...............

telegraaf.nl/buitenland

Dit zinnetje vond ik veel treffender.
pi_102502410
quote:

[..]

In tegenstelling tot ons autochtonen, die altijd braaf de wet volgen. We rijden nooit te hard, bellen nooit achter het stuur en fietsen altijd verlicht :)
  donderdag 29 september 2011 @ 07:57:40 #38
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102502436
Gelukkig slaan Henken nooit agenten als ze aan Ingrid zitten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 08:05:33 #39
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_102502514
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:17 schreef Saavedra het volgende:

[..]

Leg uit.
Je kan er lekker moslims mee op de kast jagen en treiteren tot ze gaan slaan, waardoor het beeld dat je va moslims hebt weer bevestigd wordt, win-win situatie voor moslimhaters. Ook als ze zich niet laten uitlokken kan je fijn je spruitjes eten met de gedachte dat ze op z'n minst getreiterd zijn *O*

hé, als PVV'ers mogen verzinnen hoe en waarom moslims denken en doen mag ik dat toch voor PVV'ers? Ik ken daar meer van dan de gemiddelde PVV'er moslims kent denk ik :P
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_102502605
Ik wil Henk wel eens zien wanneer er een verbod komt op tattoos en geblondeerd haar in het openbaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 29 september 2011 @ 08:17:54 #41
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102502648
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:15 schreef du_ke het volgende:
Ik wil Henk wel eens zien wanneer er een verbod komt op tattoos en geblondeerd haar in het openbaar.
Wil je hem nog meer redenen geven om PVV te stemmen :{?
En Henk heeft daar natuurlijk schijt aan, tenzij ze aan de tetten van Ingrid komen.
pi_102502770
quote:

[..]

En nu?
_O- _O- _O- _O- 8)7
pi_102502889
Komt ook vaak voor bij huisartsen, daar gaan de moslims ook vaak uit hun dak.
pi_102502951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:36 schreef erik666 het volgende:
Even kijken wat de variabele factor is.
pi_102502955
quote:

[..]

En nu?
Ben je nou serieus? Dit stukje is duidelijk geacteerd.
pi_102503073
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wil je hem nog meer redenen geven om PVV te stemmen :{?
En Henk heeft daar natuurlijk schijt aan, tenzij ze aan de tetten van Ingrid komen.
Als Ingrid niet meer de deur uit kan om voor hem bier te halen heeft hij daar wel degelijk een probleem mee :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 29 september 2011 @ 08:49:59 #47
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102503104
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als Ingrid niet meer de deur uit kan om voor hem bier te halen heeft hij daar wel degelijk een probleem mee :P
Ingrid, niet achter het aanrecht? Daar heeft Henk pas problemen mee.
  donderdag 29 september 2011 @ 08:57:45 #48
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_102503222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:36 schreef erik666 het volgende:
Het ergste is nog , dat ze al hun kinderen mee 'moeten' nemen omdat ze zelf geen Nederlands kunnen :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_102503845
Dat krijg je er van. Hoe haalt justitie het in zijn hoofd om iemand zich te laten legitimeren... dat ze die agent niet direct hebben doodgeslagen. Gadver wat een vervelende agent. Laat deze mensen met rust!!!
pi_102503915
Wanneer een persoon niet te identificeren is (om wat voor reden dan ook) dan moet diegene toch gewoon identificeerbaar worden? Ongeacht het geloof...
pi_102504073
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:31 schreef FL_Freak het volgende:
Wanneer een persoon niet te identificeren is (om wat voor reden dan ook) dan moet diegene toch gewoon identificeerbaar worden? Ongeacht het geloof...
Niet als je een burka hebt...dan ben je fucking speciaal ja...begrijp dat!
pi_102504135
Typisch dat ze de vrouw rustig hebben laten gaan.
pi_102504143
quote:
99s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Niet als je een burka hebt...dan ben je fucking speciaal ja...begrijp dat!
Heb jij nog nooit meegemaakt dat iemand zich weigerde te identificeren op straat ofwel in het verzet kwam tegen de politie? Natuurlijk behoort die kerel de agent geen hengst te verkopen, en daar wordt hij dan ook voor bestraft. Echter, bepaalde lieden doen overkomen alsof het enorm bijzonder is dat iemand schijt heeft aan een agent.
  donderdag 29 september 2011 @ 09:48:21 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102504307
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb jij nog nooit meegemaakt dat iemand zich weigerde te identificeren op straat ofwel in het verzet kwam tegen de politie? Natuurlijk behoort die kerel de agent geen hengst te verkopen, en daar wordt hij dan ook voor bestraft. Echter, bepaalde lieden doen overkomen alsof het enorm bijzonder is dat iemand schijt heeft aan een agent.
De boerka lokte dergelijk gedrag uit, dat is nog maller :P
  donderdag 29 september 2011 @ 09:52:08 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102504431
quote:
Door het woordje Boerka heeft het wel nieuwswaarde natuurlijk. Een bericht over Henkie die een agent in elkaar timmert levert nauwelijks reacties (meer) op. Dit nog wel...

Maar je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Het gaat nergens over de; kijk het is allemaal respectloos tuig, conclusie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_102505356
quote:

[..]

Normaal is iemand herkenbaar. In dit geval wou oom agent gewoon even het gezicht zien zodat deze gematched kon worden met het ID, hetgeen bij Westerse mensen geen probleem is. Alleen hoe durft oom agent dat te vragen!!
pi_102505473
quote:
99s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Normaal is iemand herkenbaar. In dit geval wou oom agent gewoon even het gezicht zien zodat deze gematched kon worden met het ID, hetgeen bij Westerse mensen geen probleem is. Alleen hoe durft oom agent dat te vragen!!
Jij hebt nog nooit meegemaakt dat een westers persoon zich weigerde te identificeren of simpelweg geen ID-bewijs bij zich had.

Ik probeer gewoon even te begrijpen waarom dit zo'n big deal is en waarom TS uit lijkt te gaan van clash of civilizations.
pi_102505955
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit meegemaakt dat een westers persoon zich weigerde te identificeren of simpelweg geen ID-bewijs bij zich had.

Ik probeer gewoon even te begrijpen waarom dit zo'n big deal is en waarom TS uit lijkt te gaan van clash of civilizations.
Er vanuit gaande dat het hier salafistische moslims betreft, kun je van een clash of civilisations inderdaad rustig spreken.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:31:59 #59
3542 Gia
User under construction
pi_102507463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:29 schreef Elfletterig het volgende:

Sluit me hierbij aan. Zeker geweld tegen politieagenten, brandweer, ambulancepersoneel e.d. moet zeer zwaar bestraft worden.

Voor de rest vind ik het bericht niet eens een topic waard. Zij overtrad de wet en krijgt dus terecht een boete. Eigenlijk is identificatie in zo'n geval niet nodig. Je kunt het ID van de man zien en dat van de vrouw. Naar dat adres gaat de boete. Als er gesjoemeld wordt met ID-kaarten, moet ook dat hard gestraft worden.
Geen ID bij je, dan mee naar het bureau, totdat duidelijk is wie je bent en waar al die boetes naartoe moeten.
pi_102507793
quote:

[..]

Het gaat er om dat in dit geval sprake is van een 'speciale kwestie' omdat mevrouw haar gezichtje niet wou tonen.

Als de politie iemand op een helm aanhoudt en die wil hem niet afdoen en zijn maatje zou agent in het gezicht slaan, dan had dit ook gewoon in de krant gestaan hoor.

Niets speciaals aan :)
pi_102507916
Je weigeren te identificeren, staat daar een straf op?
http://www.rijksoverheid.(...)ieplicht&ns_fee=0.00
waarom moest zij zich identificeren trouwens?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_102507969
quote:
99s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als de politie iemand op een helm aanhoudt en die wil hem niet afdoen en zijn maatje zou agent in het gezicht slaan, dan had dit ook gewoon in de krant gestaan hoor.

Niets speciaals aan :)
Dan hadden we jou hier echter niet gezien.
pi_102507984
quote:

[..]

Ik heb die weigering wel eens meegemaakt van een blanke man. Volgens mij heeft hij toen een boete gekregen en verder niets
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_102508011
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, hoe weet je dat?
  donderdag 29 september 2011 @ 11:50:06 #65
3542 Gia
User under construction
pi_102508127
quote:
Dan krijgt hij simpelweg een boete van zo'n 50 euro. Direct te voldoen, of mee naar het bureau om identiteit vast te stellen.
pi_102508169
80 stokslagen, sharia style, voor deze man.
pi_102508210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:44 schreef paddy het volgende:
Je weigeren te identificeren, staat daar een straf op?
http://www.rijksoverheid.(...)ieplicht&ns_fee=0.00
waarom moest zij zich identificeren trouwens?
Omdat ze een boerka droeg, en dat is in België verboden.

quote:
99s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh, hoe weet je dat?
Aannames doen mag altijd, nietwaar?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_102508219
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan krijgt hij simpelweg een boete van zo'n 50 euro. Direct te voldoen, of mee naar het bureau om identiteit vast te stellen.
Ja, maar die kunnen ook behoorlijk uit hun plaat gaan tegen een agent. Dit hoeft dus niet aan een cultuurverschil te liggen, het is vrij Nederlands om de politie niet te respecteren.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:57:47 #69
3542 Gia
User under construction
pi_102508392
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:52 schreef Taurus het volgende:
Ja, maar die kunnen ook behoorlijk uit hun plaat gaan tegen een agent. Dit hoeft dus niet aan een cultuurverschil te liggen, het is vrij Nederlands om de politie niet te respecteren.
Het slaan van een agent is een andere overtreding dan het niet willen legitimeren.
Op het eerste kan gevangenisstraf volgen, op het tweede hooguit een boete.

Daarnaast krijgt die vrouw nog eens een boete voor het dragen van die boerka.

En dat laatste is een wezenlijk (cultuur)verschil met iemand die gewoon zijn ID niet bij zich heeft of zich weigert te identificeren, als de situatie (welke dan ook) daarom vraagt.
pi_102508434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

En zo zijn de regels. Ik beweer ook niet dat deze agent fout heeft gehandeld en ook de losse handjes van die man praat ik niet goed.

Begrijp de insteek van TS gewoon niet, met zn verwerpen van de westerse wetgeving-gelul.
pi_102508452
Hoewel ik de identificatieplicht dikke onzin vind, maar dat is weer een ander verhaal.
pi_102508505
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Het slaan van een agent is een andere overtreding dan het niet willen legitimeren.
Op het eerste kan gevangenisstraf volgen, op het tweede hooguit een boete.

Daarnaast krijgt die vrouw nog eens een boete voor het dragen van die boerka.

En dat laatste is een wezenlijk (cultuur)verschil met iemand die gewoon zijn ID niet bij zich heeft of zich weigert te identificeren, als de situatie (welke dan ook) daarom vraagt.
Deze persoon weigerde zich te identificeren, en daar vallen mensen in dit topic over met de nadruk op het cultuurverschil, terwijl er genoeg gevallen zijn van westerse personen die zich niet willen/kunnen identificeren en zich vervolgens gewelddadig uiten naar agenten. Ik vind het althans niet overkomen als een verschil in cultuur dat die meneer zich zo gedraagt tegen die agent.
Dat de boerka een cultuurverschil is, oke, maar dat is volgens mij een ander onderwerp/ander topic.
  donderdag 29 september 2011 @ 12:08:00 #73
3542 Gia
User under construction
pi_102508706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:01 schreef Taurus het volgende:
Deze persoon weigerde zich te identificeren, en daar vallen mensen in dit topic over met de nadruk op het cultuurverschil, terwijl er genoeg gevallen zijn van westerse personen die zich niet willen/kunnen identificeren en zich vervolgens gewelddadig uiten naar agenten.
Klopt. Maar iemand die zichtbaar is hoeft zich in het algemeen niet te legitimeren. Behalve als hij een overtreding begaat of betrokken/getuige is van een bepaald voorval. (Ongeluk, vechtpartij e.d.)
quote:
Ik vind het althans niet overkomen als een verschil in cultuur dat die meneer zich zo gedraagt tegen die agent.
Nee, dát niet, maar wel het feit dat de overtreding die leidt tot het moeten legitimeren is dat één van de personen niet zichtbaar is.
quote:
Dat de boerka een cultuurverschil is, oke, maar dat is volgens mij een ander onderwerp/ander topic.
Dat is echter wel de aanleiding voor de agenten om om een ID te vragen.

Verder is het slaan van agenten, omdat je niet wil dat iemand anders je vrouw ziet, wel van een andere orde als iemand die agressief wordt, omdat hij zijn ID niet bij zich heeft. Neem aan dat deze man zijn ID wel bij zich had en zich kon legitimeren?
Gaan slaan om de eer van je vrouw te beschermen, lijkt me wel degelijk cultuurgebonden.
pi_102508746
Drie dagen arbeidsongeschikt als je geslagen wordt :') Mijn hemel wat een pussy zeg :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_102508767
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Omdat ze een boerka droeg, en dat is in België verboden.

[..]

Aannames doen mag altijd, nietwaar?
Blijkbaar.... alleen zitten zijn aannames er altijd naast, dat is dan wel weer grappig.
pi_102508849
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt. Maar iemand die zichtbaar is hoeft zich in het algemeen niet te legitimeren. Behalve als hij een overtreding begaat of betrokken/getuige is van een bepaald voorval. (Ongeluk, vechtpartij e.d.)
Deze mevrouw beging ook een overtreding, namelijk het dragen van een boerka, dus. Niet zo gek dat zij zich moest identificeren.
quote:
Nee, dát niet, maar wel het feit dat de overtreding die leidt tot het moeten legitimeren is dat één van de personen niet zichtbaar is.
Dat is een cultuurverschil ja, maar dit topic gaat toch echt over het slaan? Of is dit gewoon weer een 'vrouw draagt boerka en wat vinden wij daar van'-topic?
quote:
Dat is echter wel de aanleiding voor de agenten om om een ID te vragen.

Verder is het slaan van agenten, omdat je niet wil dat iemand anders je vrouw ziet, wel van een andere orde als iemand die agressief wordt, omdat hij zijn ID niet bij zich heeft. Neem aan dat deze man zijn ID wel bij zich had en zich kon legitimeren?
Gaan slaan om de eer van je vrouw te beschermen, lijkt me wel degelijk cultuurgebonden.
Ik weet ook niet of dat het geval was, vind dat niet duidelijk worden uit de berichtgeving. Dat een stel ruzie krijgt met de politie, of nu de man of de vrouw de aanleiding was en de man zich vervolgens agressief uit lijkt me vaker voorkomen.
pi_102510711
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En zo zijn de regels. Ik beweer ook niet dat deze agent fout heeft gehandeld en ook de losse handjes van die man praat ik niet goed.

Begrijp de insteek van TS gewoon niet, met zn verwerpen van de westerse wetgeving-gelul.
Jij begrijpt wel meer niet, dat neem ik dan ook maar gewoon voor kennisgeving aan.
pi_102510723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:35 schreef hydroven het volgende:
Ergens moet de wet dan gewoonweg afgeschaft worden omdat in België de vrouw een boete krijgt en sommige mannen haar dat verplichten. De vrouw zal dus 2 keer gestraft worden.
Maar dat is mijn mening en geen feit.
Vrouwen die in boerka rondlopen zijn vrouwen die doorgaans door hun man worden onderdrukt en die zelf niet aan de arbeidsmarkt deelnemen. Ze hebben geen baan en dus ook geen inkomen. De man - als deze al werkt - is kostwinner. Een boete die de vrouw krijgt, raakt dus direct ook de man in zijn portemonnee.

De crux is dat maatschappelijk ongewenst gedrag wordt tegengegaan en dat de boerka uit het straatbeeld verdwijnt.

quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:15 schreef du_ke het volgende:
Altijd als ik dit soort über-linkse reacties lees, beschouw ik mezelf als 'rechts', terwijl ik eerder links van het midden zit. Dit soort doorgeslagen politieke correctheid gaat er bij mij niet in. Het hebben van tattoos of geblondeerd haar is nergens (specifiek) een symbool van en betekent ook niet dat de persoon in kwestie wordt onderdrukt.

Ik vind het maar moeilijk te begrijpen dat bepaalde mensen steeds dezelfde kant op redeneren als het onderwerp 'moslims' aan bod komt. De moslim is per definitie het slachtoffer, andere mensen zijn minstens net zo erg, enzovoort. Allemaal van dat geneuzel wat niet terzake doet. Het boerkaverbod is democratisch tot stand gekomen. Als je een verbod op geblondeerd haar wilt, start je maar een burgerinitiatief, of je richt een politieke partij op die dat als speerpunt heeft.
pi_102510823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En jou niet :)
pi_102510895
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vrouwen die in boerka rondlopen zijn vrouwen die doorgaans door hun man worden onderdrukt en die zelf niet aan de arbeidsmarkt deelnemen. Ze hebben geen baan en dus ook geen inkomen. De man - als deze al werkt - is kostwinner. Een boete die de vrouw krijgt, raakt dus direct ook de man in zijn portemonnee.

De crux is dat maatschappelijk ongewenst gedrag wordt tegengegaan en dat de boerka uit het straatbeeld verdwijnt.

[..]

Altijd als ik dit soort über-linkse reacties lees, beschouw ik mezelf als 'rechts', terwijl ik eerder links van het midden zit. Dit soort doorgeslagen politieke correctheid gaat er bij mij niet in. Het hebben van tattoos of geblondeerd haar is nergens (specifiek) een symbool van en betekent ook niet dat de persoon in kwestie wordt onderdrukt.

Ik vind het maar moeilijk te begrijpen dat bepaalde mensen steeds dezelfde kant op redeneren als het onderwerp 'moslims' aan bod komt. De moslim is per definitie het slachtoffer, andere mensen zijn minstens net zo erg, enzovoort. Allemaal van dat geneuzel wat niet terzake doet. Het boerkaverbod is democratisch tot stand gekomen. Als je een verbod op geblondeerd haar wilt, start je maar een burgerinitiatief, of je richt een politieke partij op die dat als speerpunt heeft.
Dat is iets wat ik ook niet goed kan begrijpen. Is het iets over-politiek-corrects?
pi_102511189
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik ook niet goed kan begrijpen. Is het iets over-politiek-corrects?
Nee, het is ook andersom op te vatten. Een niet-boerkadrager die een agent slaat omdat 'ie zich moet identificeren na een overtreding haalt wellicht het nieuws niet eens (en soms ook wel), maar in dit topic gaat het weer over een cultuurverschil of boerka. Ik vind dat juist niet ter zake doende, eigenlijk.
pi_102511456
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:34 schreef Taurus het volgende:
Nee, het is ook andersom op te vatten. Een niet-boerkadrager die een agent slaat omdat 'ie zich moet identificeren na een overtreding haalt wellicht het nieuws niet eens (en soms ook wel), maar in dit topic gaat het weer over een cultuurverschil of boerka. Ik vind dat juist niet ter zake doende, eigenlijk.
Het doet juist zeer ter zake, om meerdere redenen. Ten eerste omdat het dragen van een boerka de aanleiding vormde voor het incident. De wetgeving daaromtrent is nog maar kort van kracht, dus het heeft sowieso al een bepaalde nieuwswaarde als iemand die wet overtreedt.

Ten tweede is het gedrag van de man een rechtstreeks gevolg van diens (religieuze / culturele) opvatting dat de vrouw haar gezicht niet mag tonen. Dus had hij alleen stennis lopen schoppen, dan was dat ook al opmerkelijk geweest. En een bevestiging van het gegeven dat mannen hun vrouw onderdrukken.

Ten derde is er fysiek geweld tegen een ambtsdrager gebruikt, voortkomend uit het voorgaande. De man meent zijn vrouw dusdanig te moeten onderdrukken en te 'verdedigen' dat hij geen respect voor de wet toont en zelfs erop los mept.

Zoiets heeft absoluut nieuwswaarde.
pi_102511559
Een bepaald deel van een bevolkingsgroep met een in mijn ogen totaal achterlijke manier van geloven dat hier ter lande daarvoor respect en rechten komt afdwingen en opeisen.

En dan is zo'n voorval het trieste resultaat.

Voor mij , een modern , atheïstisch en denkend mens zijn dit soort gebeurtenissen abject.

En als ik eerlijk ben , dit soort beleven van een geloof ook.

Hopeloos achterhaald , discriminerend , vernederend , op angst gebaseerd.

Vrouwen die bij de rechter willen afdwingen dat ze met een Boerka mogen , nee moeten rondlopen in een moderne en ontwikkelde samenleving.

Als zwart spook zijn zij het meest blij , in contact met hun Allah en dat natuurlijk allemaal uit vrije wil en zonder dwang van man of familie.

Tenenkrommend is het om hun beweegredenen te horen maar nog erger zijn hun op hoge poten aangevoerde eisen en protesten. Hysterische schreeuwen om aandacht en afdwingen van respect.

Als volwassen pubers die , omdat het verboden wordt , het juist nog meer willen en eisen.

Bij pubers gaat het over , bij dit soort groepen niet.

Wanneer zien dit soort uitwassen in dat ze hier in Nederland (en moderne samenlevingen) niet horen-passen-gewenst zijn?

Dit soort uitwassen , van een kleine groep die zichzelf de ware en oprechte moslim noemt is geweest , antiek , uitgestorven in Europa.

Althans , dat was het.

De laatste jaren proberen ze steeds meer , ook hier , een voet aan wal te krijgen.

Of dat gaat lukken is de vraag , of het bestreden moet worden is geen vraag.

Bestrijden uit alle macht van dit soort radicale groeperingen is de enige uitkomst voor het behoud van een vrij en nadenkend mens.

En niet meer met praten , tegemoetkomen , gedogen en pamperen. Die tijd is geweest.

Maar met verbieden , beboeten.

En vooral het afdwingen van respect voor en het naleven van de wetten en regels van de vrije en denkende maatschappij.

Willen ze dat niet , dan lijkt mij vrijwillige of gedwongen terugkeer naar hun heilland de enige juiste en overgebleven optie.
pi_102511747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het doet juist zeer ter zake, om meerdere redenen. Ten eerste omdat het dragen van een boerka de aanleiding vormde voor het incident. De wetgeving daaromtrent is nog maar kort van kracht, dus het heeft sowieso al een bepaalde nieuwswaarde als iemand die wet overtreedt.
Klopt, maar het overtreden van de wet is niet een cultuurverschijnsel. Het slaan van de agent ook niet, althans, niet typisch een islamitisch cultuurverschijnsel. De nieuwswaarde van het ingaan het boerkaverbod en het uitvoeren begrijp ik, maar waar TS ook duidelijk op doelt en het gros van deze reacties is vooral de reactie van de man. 'Niets aantrekken van de westerse wetgeving' etc., dát vind ik niet terecht.
quote:
[quote]
Ten tweede is het gedrag van de man een rechtstreeks gevolg van diens (religieuze / culturele) opvatting dat de vrouw haar gezicht niet mag tonen. Dus had hij alleen stennis lopen schoppen, dan was dat ook al opmerkelijk geweest. En een bevestiging van het gegeven dat mannen hun vrouw onderdrukken.
Dit weet ik niet. Sorry, maar als ik een tokkie was geweest en ik krijg ruzie met een agent zou het denk ik ook mijn tokkievriend zijn die slaags raakt met de agent. Dat lees je wel vaker (ook bij Nederlandse of westerse mensen, bedoel ik). Het is ook in de Nederlandse cultuur minder normaal dat een vrouw gaat slaan in plaats van een man.
quote:
Ten derde is er fysiek geweld tegen een ambtsdrager gebruikt, voortkomend uit het voorgaande. De man meent zijn vrouw dusdanig te moeten onderdrukken en te 'verdedigen' dat hij geen respect voor de wet toont en zelfs erop los mept.

Zoiets heeft absoluut nieuwswaarde.
Dit vind ik ook suggestief, weet jij veel of die man dat uit onderdrukking of verdediging van zijn vrouw doet. Misschien werd het gewoon een relletje.

Wat ik zie bij dit bericht is 'iemand overtreed de wet en slaat vervolgens ook nog de agent.'. Ik zie dus gewoon asociaal gedrag wat best nieuwswaardig is, vaker voorkomt, maar waarbij ík niet de klemtoon zou leggen op het feit dat ze Islamitisch zijn.

Overigens vind ik de reactie van de meneer in dit geval berijpelijker dan iemand die geen fietslicht had en zich moet identificeren, dit weigert en ruzie krijgt met de agent. Ik vind dat boerkaverbod ook belachelijk. Maar dat terzijde.
pi_102511843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:46 schreef DrMabuse het volgende:

Hopeloos achterhaald , discriminerend , vernederend , op angst gebaseerd.

Jouw woorden over religieuzen slaan op mooie wijze op jezelf terug: jij discrimineert gelovigen, jij vernedert gelovigen, dat is hopeloos achterhaald want dat gebeurt al eeuwen, en verder spreekt er een behoorlijk angst uit jouw bericht.

Dit om maar aan te tonen dat er sprake is van twee werelden die we in één wereld moeten verenigen, en ik vind niet dat de een superieur is aan de ander.
pi_102512072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jouw woorden over religieuzen slaan op mooie wijze op jezelf terug: jij discrimineert gelovigen, jij vernedert gelovigen, dat is hopeloos achterhaald want dat gebeurt al eeuwen, en verder spreekt er een behoorlijk angst uit jouw bericht.

Dit om maar aan te tonen dat er sprake is van twee werelden die we in één wereld moeten verenigen, en ik vind niet dat de een superieur is aan de ander.
Er spreekt helemaal geen angst uit zijn bericht, eerder frustratie en boosheid over dit soort dingen .
pi_102512133
Al die gelovige mensen moeten zich eens een keer verplaatsen in de mensen die niet geloven, daar zit het probleem.
Ik heb niets tegen religie maar hou het binnenshuis maar nee, je wordt er mee geconfronteerd of je wilt of niet.
En dan die arrogantie vaak alsof zij beter zijn.
Als ik een bosjesman zie op de tv die ervan overtuigd is dtr er bijv. een regengod is kan ik alleen maar een glimlach onderdrukken.
Maar jullie gelovigen ja en ik bedoel ook de paus etc. verdwijn eens een keer uit beeld.
Er zijn op de wereld meer en meer mensen die geen religie hebben.
pi_102512236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:04 schreef erik666 het volgende:
Al die gelovige mensen moeten zich eens een keer verplaatsen in de mensen die niet geloven, daar zit het probleem.
Ik heb niets tegen religie maar hou het binnenshuis maar nee, je wordt er mee geconfronteerd of je wilt of niet.
En dan die arrogantie vaak alsof zij beter zijn.
Als ik een bosjesman zie op de tv die ervan overtuigd is dtr er bijv. een regengod is kan ik alleen maar een glimlach onderdrukken.
Maar jullie gelovigen ja en ik bedoel ook de paus etc. verdwijn eens een keer uit beeld.
Er zijn op de wereld meer en meer mensen die geen religie hebben.
:')

De arrogantie ervaren zij waarschijnlijk exact hetzelfde bij atheisten zoals jij met je 'bosjesman en regengod', is dat geen arrogantie? Je spreekt jezelf op genante wijze tegen.

En waarom moet religie binnenshuis gehouden worden? Mag ik vragen waar jij last van hebt op straat, als het gaat om religie?
pi_102512326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er spreekt helemaal geen angst uit zijn bericht, eerder frustratie en boosheid over dit soort dingen .
quote:
De laatste jaren proberen ze steeds meer , ook hier , een voet aan wal te krijgen.

Of dat gaat lukken is de vraag , of het bestreden moet worden is geen vraag.
Ik vind dit druipen van de angst. Ik heb geen last van een boerka die ik op straat tegen kom, ik ben niet bang voor islamisering, dus ik wil niets 'bestrijden'. Als je iets wil bestrijden doe je dat volgens mij, uit angst, en volgens hem om tegen te gaan dat het zich verder verspreid. Daar spreekt dus wel degelijk angst uit. Angst voor een grotere invloed.
pi_102512359
Als iemand aan mijn vrouw zou zitten, zou ik hem ook de tering in slaan

Oftewel: goedgekeurd, next!
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 14:13:16 #91
341203 3-voud
pi_102512422
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:09 schreef Taurus het volgende:

Ik vind dit druipen van de angst.
Wat jij vindt maakt geen feit.
Overdrijvingen zijn onderhevig aan je onderbuik.
pi_102512447
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:51 schreef Taurus het volgende:
Klopt, maar het overtreden van de wet is niet een cultuurverschijnsel. Het slaan van de agent ook niet, althans, niet typisch een islamitisch cultuurverschijnsel. De nieuwswaarde van het ingaan het boerkaverbod en het uitvoeren begrijp ik, maar waar TS ook duidelijk op doelt en het gros van deze reacties is vooral de reactie van de man. 'Niets aantrekken van de westerse wetgeving' etc., dát vind ik niet terecht.
Ik wel, want wanneer je je vrouw nog steeds met boerka de straat op laat gaan, ook al weet je dat er een verbod op geldt, dan heb je schijt aan wetgeving. Zo had het ook nieuwswaarde dat in diverse cafés de asbakken weer op tafel kwamen. Ook mensen die schijt aan wetgeving hebben.

quote:
Dit weet ik niet. Sorry, maar als ik een tokkie was geweest en ik krijg ruzie met een agent zou het denk ik ook mijn tokkievriend zijn die slaags raakt met de agent. Dat lees je wel vaker (ook bij Nederlandse of westerse mensen, bedoel ik). Het is ook in de Nederlandse cultuur minder normaal dat een vrouw gaat slaan in plaats van een man.
Ik mag hopen dat het ook altijd nieuws blijft wanneer mensen agenten slaan. Als we daarvoor onze schouders ophalen, lijkt me sprake van moreel verval, cq. ingeburgerd, geaccepteerd gedrag dat de normaalste zaak van de wereld is.

quote:
Dit vind ik ook suggestief, weet jij veel of die man dat uit onderdrukking of verdediging van zijn vrouw doet. Misschien werd het gewoon een relletje.

Wat ik zie bij dit bericht is 'iemand overtreed de wet en slaat vervolgens ook nog de agent.'. Ik zie dus gewoon asociaal gedrag wat best nieuwswaardig is, vaker voorkomt, maar waarbij ík niet de klemtoon zou leggen op het feit dat ze Islamitisch zijn.
Ten eerste blijkt uit het artikel duidelijk dat de man niet wilde toestaan dat zijn vrouw zich identificeerde. De man wilde dus actief tegengaan dat zijn vrouw gehoor gaf aan een wettelijk bevel. De reden daarvan hangt samen met de - onderdrukkende - opvatting dat de vrouw gesluierd over straat moet.

Het hele voorval is niet los te zien van het feit dat ze islamitisch zijn. Het is absurd om dat te willen verzwijgen of om dat naar de achtergrond te verdringen. Het nieuwsfeit heeft een directe relatie met de islamitische opvatting dat vrouwen een boerka moeten dragen. De ongehoorzaamheid heeft daar direct mee te maken.

quote:
Overigens vind ik de reactie van de meneer in dit geval berijpelijker dan iemand die geen fietslicht had en zich moet identificeren, dit weigert en ruzie krijgt met de agent. Ik vind dat boerkaverbod ook belachelijk. Maar dat terzijde.
Ik vind mensen die een agent slaan, sowieso niet begrijpelijk. Verzet tegen wet- en regelgeving doe je niet door agenten te slaan. Tenminste niet in een democratisch land als Nederland (of België).

Verder vind ik het boerkaverbod een uitstekende zaak. Ik sluit me 100 procent aan bij deze jonge D66'er die deels stelling neemt tegen de softe houding van zijn eigen partij:
http://www.thijskleinpast(...)_verbieden_de_boerka

Als je niet het hele artikel wilt lezen, klik dan in elk geval even op de twee links in de derde alinea van onderen.
pi_102512450
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Trol :{w
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 14:14:04 #94
341203 3-voud
pi_102512453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Ik weet ut, op een forum is iedereen Chuck Norris.
pi_102512498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

Die twee werelden zijn domweg niet te verenigen, dat is nou net het probleem.
pi_102512500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Trol :{w
Niks troll, je laat toch niet toe dat iemand aan je vrouw zit omdat hij een fucking boete wil schrijven, flikker toch op. Schrijf die boete en donder op
pi_102512539
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

:')

De arrogantie ervaren zij waarschijnlijk exact hetzelfde bij atheisten zoals jij met je 'bosjesman en regengod', is dat geen arrogantie? Je spreekt jezelf op genante wijze tegen.

En waarom moet religie binnenshuis gehouden worden? Mag ik vragen waar jij last van hebt op straat, als het gaat om religie?
Tot voor een paar decennia merkte je idd niets op straat van gelovigen.
Daar is verandering in gekomen , dat is niemand ontgaan.
Er is een nieuw geloof bij gekomen in Nederland, een geloof met vele uitingen naar buiten toe.
Met een aantal symbolen die staan voor vrouwenonderdrukking.
Vind je het gek dat veel mensen daar aanstoot aan nemen? Dat past toch niet in het vrije Nederland?
Ieder geloof is wat mij betreft prima, maar doe het lekker op de geeigende plaatsen, zoals kerk en moskee en tempel en synagoge.
En eis niet zoveel uit naam van je geloof, want dat stoort ook. Steeds iets meer apartheid, steeds een stapje verder.
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 14:16:58 #98
341203 3-voud
pi_102512562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Niks troll, je laat toch niet toe dat iemand aan je vrouw zit omdat hij een fucking boete wil schrijven, flikker toch op. Schrijf die boete en donder op
Waar lees jij dat die agenten aan die vrouw zaten?
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 14:18:18 #99
341203 3-voud
pi_102512615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tot voor een paar decennia merkte je idd niets op straat van gelovigen.
Daar is verandering in gekomen , dat is niemand ontgaan.
Er is een nieuw geloof bij gekomen in Nederland, een geloof met vele uitingen naar buiten toe.
Met een aantal symbolen die staan voor vrouwenonderdrukking.
Vind je het gek dat veel mensen daar aanstoot aan nemen? Dat past toch niet in het vrije Nederland?
Ieder geloof is wat mij betreft prima, maar doe het lekker op de geeigende plaatsen, zoals kerk en moskee en tempel en synagoge.
En eis niet zoveel uit naam van je geloof, want dat stoort ook. Steeds iets meer apartheid, steeds een stapje verder.
Correct. Sinds ze steeds meer publieke steun krijgen zijn ze meer gaan provoceren.
Oppervlakkig, maar zo werkt de simple minded nu eenmaal.
pi_102512617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waar lees jij dat die agenten aan die vrouw zaten?
quote:
De echtgenoot van de vrouw verzette zich hevig toen de agenten haar wilden identificeren.
Boete schrijven en opdonderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')