nee maar is dat niet de ander helft van het ouderlijke huis oid.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Heel lang geleden heeft er ooit een advertentie van op FOK! gestaan; dat klopt
Maar toen was het niet van mij of van mijn vriendin
heel mooi en groot gelijk dat je daar gaat wonen.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Goed geheugen heb je
Het is idd. de andere helft van het ouderlijk huis wat ik ga bewonen, (dit waren altijd al twee gescheiden woningen met gescheiden nuts voorzieningen e.d.)
Omdat mijn ouders toch beide wat "op leeftijd" zijn met allerlei kwaaltjes die daarbij horen heeft dat mij en uiteraard na goedkeuring van mijn vriendindoen besluiten om het huis naast mijn ouders te kopen.
Je krijgt toch op een moment een drang naar een eigen plek
quote:Op woensdag 28 september 2011 23:48 schreef Eelcotje84 het volgende:
Hoooo hier gaat iets fout. Waar is je meterkast foto?
Die heeft hij er als eerste uitgehaald en de stroom van zijn ouders doorgelustquote:Op woensdag 28 september 2011 23:48 schreef Eelcotje84 het volgende:
Hij staat van de buitenkant idd. erg goed in de verf; daar mag ik paps ook best een schouderklopje voor gevenquote:Op woensdag 28 september 2011 23:02 schreef bobenjanneke het volgende:
Dit wordt een VOLG topic!
Ben zeeer benieuwd?!
Buitenkant ziet er goed, degelijk en onderhouden uit.
Daar zal ook weinig werk in zitten.
Wel grappig die schakelbare lantaarn!
We hebben eigenlijk geen planning; ook geen streefdatum.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:12 schreef Doodloper het volgende:
Mooi huis!en al helemaal voor een eerste woning!
Succes ermee, al komt dat vast wel goed.Wanneer hoop je 'klaar' te zijn?
quote:Op woensdag 28 september 2011 23:30 schreef blomke het volgende:
Gefeliciteerd! Mooie woning, vooral de detaillering van het metselwerk is echt byzonder fraai!
quote:
Dat moet eigenlijk helemaal goed komen ! ; ik zelf ben installatietechnisch behoorlijk goed onderlegd; heb een goed algemeen technisch inzicht en dan hebben we mijn vader nog die behoorlijk handig is met hout e.d. en de ondersteuning van mijn vriendin natuurlijkquote:Op woensdag 28 september 2011 23:43 schreef Ml-etje het volgende:
Had al wat previews maar het is een mooi huis
Ben benieuwd wat je ervan maakt!
Foto's van de binnenkant volgen nog ! Incl. meterkast foto !quote:Op woensdag 28 september 2011 23:48 schreef Eelcotje84 het volgende:
Poeh; pff eigenlijk nog niet eens berekend ! Als ik een schatting moet maken van het vloeroppervlak zal dat ergens op het niveau van een gemiddelde rijtjes woning liggen.quote:Op donderdag 29 september 2011 01:00 schreef yinu het volgende:
Leuk! Hoeveel vierkante meter is het? Ziet er indrukwekkend uit vanuit het perspectief van een randstadbewoner...
Er is al speciaal een opening in de garage gemaakt om handig en snel van en naar de schuur te kunnen lopen in het ouderlijk huisquote:Op donderdag 29 september 2011 10:57 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd VB en vriendin.
Handig dat je om de hoek woont wat klussen betreft.
Wat zijn haar kwaliteitenquote:Op donderdag 29 september 2011 18:38 schreef Vonkenboer het volgende:.......
Dat moet eigenlijk helemaal goed komen ! ; ik zelf ben installatietechnisch behoorlijk goed onderlegd; heb een goed algemeen technisch inzicht en dan hebben we mijn vader nog die behoorlijk handig is met hout e.d. en de ondersteuning van mijn vriendin natuurlijk.
Foto's volgen vanavond nog !
Koken poetsen strijkenquote:Op donderdag 29 september 2011 19:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat zijn haar kwaliteiten![]()
En ook graag van haar een foto
Succes met het verzinnen van een passende reactie Vonkquote:Op donderdag 29 september 2011 19:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Binnenhuisarchitectuurquote:
Te bedenken dat mijn ouders om onduidelijke redenen jaren terugquote:
Geestelijke en mentale ondersteuning tijden het klussen net voor het instorten van de klus of de klussersquote:Op donderdag 29 september 2011 19:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Om mij zelf even te quoten. Het is dus een bewuste keuzequote:Op woensdag 28 september 2011 22:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Goed geheugen heb je
Het is idd. de andere helft van het ouderlijk huis wat ik ga bewonen, (dit waren altijd al twee gescheiden woningen met gescheiden nuts voorzieningen e.d.)
Omdat mijn ouders toch beide wat "op leeftijd" zijn met allerlei kwaaltjes die daarbij horen heeft dat mij en uiteraard na goedkeuring van mijn vriendindoen besluiten om het huis naast mijn ouders te kopen.
Je krijgt toch op een moment een drang naar een eigen plek
Daar zat ik ook al naar te kijken. Het is een juweeltje.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:19 schreef Ml-etje het volgende:
Die tegels! Aii!
Oh die kast met raampjes in de keuken als je die weg doet zwaait er watdie is zooo mooi!
Ja hé, wij zijn zoiets aan het zoeken voor in de keuken maar tegenwoordig zijn ze zo enorm dat je een villa nodig hebt of de kast je huis beheerst. Dit is een fijn maatje.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al naar te kijken. Het is een juweeltje.
als je hem een beetje beheerst demonteert, zijn er al twee dames gïinteresseerd in de brokstukkenquote:Op donderdag 29 september 2011 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar we slopen hem wel weg; het is dan wel authentiek maar om ruimte te creëren in het huis zal het echt weg moeten. De tegels aan de wand; in de keuken bij de schouwwillen we nog proberen voorzichtig te verwijderen zodat we ze nog kunnen hergebruiken in de nieuwe keuken.
Ik betwijfel of dat wel wil, maar we gaan in ieder geval een poging doenaangezien de rest van de tegels in de keuken wel blijven zitten
Strafplankje voor de kleinequote:Op vrijdag 30 september 2011 19:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waar is dat plankje boven de trap nou voor
Dat is een plateau waar je op kunt gaan staan terwijl je het raam in het trappengat van de binnenkant schoonmaakt. Anders kom je daar echt niet bijquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waar is dat plankje boven de trap nou voor
Handig; in een open trappegat op 2,5 meter hoogtequote:
We hebben eigenlijk geen datum in ons hoofd van dan moet het klaar zijn; we verwachten er zo ie zo de gehele winter wel mee druk te zijn en we proberen zoveel mogelijk de werkzaamheden buiten; (verwijderen schoorsteen, dichtmaken van het dak e.d.) te doen voordat de winter echt invalt. Dan kunnen we in ieder geval binnen geruime tijd verder.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:23 schreef bobenjanneke het volgende:
Wat een enorm gaaf huis!
Heb je al een planning wanneer je er wil gaan wonen?
Er zal wel een puin container komen en ik lees dat je ( heel veel koperen ) leidingen wil gaan vervangen.
Als je je ijzerwerk bij de ijzerboer inlevert kan dat weer een aardige cent opleveren.
Sterker nog; die meterkast heb ik voor een tijdje terug al gemaakt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:17 schreef gateway het volgende:
Gefelicteerd met jullie huisje Vonkie & mevr. Vonkie! leuk huisje, en heel wat te klussen! benieuwd hoe het gaat worden! Ik schat zo dat de meterkast heel wat uitgebreider gaat worden
klopt ja, dat topic kan ik me nog herinneren!quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Sterker nog; die meterkast heb ik voor een tijdje terug al gemaakt.
Heb ik ook een topic over gehad
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Sterker nog; die meterkast heb ik voor een tijdje terug al gemaakt.
Heb ik ook een topic over gehad
Er zit een Nefit Proline HRC 24 ketel uit 2004 in. Die is nog lang niet aan vervanging toequote:Op zondag 2 oktober 2011 17:59 schreef cvboer het volgende:
Goed bezig VonkieGaat vast allemaal erg mooi worden, zeker omdat je een aantal elementen van vroeger wilt behouden.
Waar ik als cv vakidioot toch wel erg benieuwd naar ben is de cvketel, wat er nu in zit, en of die eventueel vervangen wordt.
Die zou ik inderdaad mooi laten hangen. zijn fijne ketelsquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zit een Nefit Proline HRC 24 ketel uit 2004 in. Die is nog lang niet aan vervanging toe
Die blijft sowieso ! we willen toch geen regendouche in de badkamer oid. dus de CW3 klasse van het cvtoestel voldoet prima.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die zou ik inderdaad mooi laten hangen. zijn fijne ketels
We hebben de knoop wat betreft de badkamer nog niet doorgehakt; eerst de oude badkamer maar eens slopen en dan uiteindelijk gaan bedenken hoe we het één en ander willen gaan indelen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:35 schreef DJMO het volgende:
en nu serieues: ik ben vooral benieuwd naar de badkamer. wat heb je nu uiteindelijk besloten om te gaan doen? Ik heb 't andere topic niet bijgehouden, maar wil na de brainstormsessies toch wel weten hoe dat er uit gaat zien!
Tja, misschien is dat wel een beetje de mentaliteit van tegenwoordig.quote:Trouwens tof dat je naast je ouders wil blijven wonen om de genoemde redenen, een hoop van onze generatie denkt daar niet eens over na en trekt gewoon weg van de ouders
Dat hebben wij op de overloop boven. Is geen probleem; een nette strakke rand van een 8 cm hoge gipsplaatrand gemaakt en het geheel strac gestuct en gelatext. Is strakke overgang geworden, kanje venetueel accentueren met inbouwspotjes in het hoge gedeelte.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Doordat de muur tussen de woonkamer en de keuken verdwijnt ontstaat er een hoogteverschil tussen de twee ruimtes. Het plafond kan namelijk niet over de gehele verdieping op dezelfde hoogte komen, aan de ene kant kunnen we niet zakken met het plafond want dan zitten we voor het raam; en aan de andere kant kunnen we simpelweg niet hoger dan dat het nu is
Met een eigen huis ben je inderdaad nooit echt klaar. Maar voorlopig hoeft er aan de buitenzijde nog geen kozijnen of deuren geschilderd te worden; die staan allemaal nog prima in de verf en kan nog even een paar jaar mee.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:10 schreef Cybersijp het volgende:
slaap lekker Ed! Laat maar komen die verbouwing, en bedenk dat je nooit 100 % klaar bent met bouwen/veranderen nu je een eigen huis hebt natuurlijk !(spreekt voor zichzelf....
)
Die spotjes zijn wel een leuk idee; wellicht dat ik daar ook wat mee doe.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat hebben wij op de overloop boven. Is geen probleem; een nette strakke rand van een 8 cm hoge gipsplaatrand gemaakt en het geheel strac gestuct en gelatext. Is strakke overgang geworden, kanje venetueel accentueren met inbouwspotjes in het hoge gedeelte.
Dank je !quote:
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Mevr Vonkeboer heeft ook haar aandacht nodig
Nou heel erg happig ben ik niet op het werken op hoogte; zal ik ook wel nooit worden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:58 schreef AnneX het volgende:
Gelukkig het weer mee, dan valt de vreess ms. Ook wel mee.
Dus willen jullie geen haard oid?
weet je al of je voor de badkamer ook nog de nodige muurtjes gaat verplaatsen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou heel erg happig ben ik niet op het werken op hoogte; zal ik ook wel nooit worden.
Vooral het op en afstappen van de ladder naar het dak vind ik, of werken nabij de rand van het dak
![]()
Nee, ik ben blij dat hij er af is !
De schoorsteen en het rookkanaal konden we niet behouden omdat het sowieso niet op een heel handige plek zat; namelijk midden in de ruimte tussen de woonkamer en de keuken.
Misschien beslissen we in een later stadium in de ruwbouw nog wel om ergens een houtkachel + rookkanaal aan te leggen. Omdat de ruimte ook nog veranderd qua afmetingen e.d.en we daar eigenlijk nog geen goed beeld van hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |