abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 20:40:11 #71
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_102526180
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:32 schreef Auti het volgende:
Ik had een hittegolf voorspeld rond dit tijdstip en een deel van oktober :o
Stoer.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_102526546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:40 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Stoer.
Is de Wajong bij jou al gestort?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_102527632
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:00 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Je kan met georganiseerde bus-/groepsreizen meegaan, b.v. die van Globe
en Pelikaan Reizen. Best relaxt, ik heb dat nu al vier keer gedaan, je hoeft
praktisch niets zelf te doen, je komt op de mooiste plekken.
Ik ben één keer alleen gegaan, twee keer met vrienden en één keer met familie.

Aanrader! ^O^

In zo'n gezelschap zitten altijd wel één of meerdere mensen die alleen reizen is mijn ervaring.
Wel knap hoor als je zoiets alleen aangaat...

Ik voel er toch echter niet voor, en al helemaal niet alleen. Je weet immers niet vooral of je in een leuk gezelschap belandt. In eentje ben je dan helemaal aan zo'n groep overgeleverd. Nog los of je überhaupt aansluiting zal vinden. :{

Ik zou dat dus niet doen. :)
pi_102528506
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:04 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Jammer dat je die uitgesproken behoefte aan structuur nodig hebt, maar niet ongewoon. Eigenlijk is het heel sterk dat je je beseft dat je het jammer vind dat je niet zoveel van de wereld ziet. De wens is er diep van binnen wel, je berust je er in feite niet in. Berusting sluit volgens mij de weg naar verbetering af. Je komt toch wel regelmatig buitenshuis?

Mensen met Asperger staan voortdurend voor dilemma’s. Ik heb het in zekere mate, maar begon steeds meer te beseffen dat ik er op vooruit wil gaan. En dat betekent: de structuur regelmatig doorbreken.

Voor veel mensen met Asperger leiden veel activiteiten helaas tot overprikkeling. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid stelt de bijstandsnormen vast. Die norm (het sociaal minimum) garandeert een bepaalde levensstandaard. Maar sommige mensen met ASS zijn door de prikkels veroordeeld tot een teruggetrokken, geïsoleerd bestaan. Onder het bestaansminimum dus, voor de meeste mensen niet te bevatten.
Het syndroom is als zodanig ingewikkeld en doordrongen in de persoonlijkheid. Dat maakt het zo lastig voor anderen te bevatten. Overprikkeling ligt allicht op de loer. :{

Tja, je vergelijkt je voortdurend ook met NT-ers. Dan weet je natuurlijk ook dat je ander leven leidt dan iemand die samenwoont of zelfs een gezin heeft. NT-ers hebben wat betreft een grotere "sociale bandbreedte" ;)

Het risico op voortdurend met anderen te vergelijken ligt altijd op de loer. Zeker als je verhalen hoort van andere die bijvoorbeeld heel succesvol zijn. (wat het ook mag betekenen). Je moet daar altijd mee oppassen. Het is zelfs al moeilijk en soms ongepast om zelfs 2 NT-er met elkaar te vergelijken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 29-09-2011 21:44:10 ]
pi_102529798
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het syndroom is als zodanig ingewikkeld en doordrongen in de persoonlijkheid. Dat maakt het zo lastig voor anderen te bevatten. Overprikkeling ligt allicht op de loer. :{

Tja, je vergelijkt je voortdurend ook met NT-ers. Dan weet je natuurlijk ook dat je ander leven leidt dan iemand die samenwoont of zelfs een gezin heeft. NT-ers hebben wat betreft een grotere "sociale bandbreedte" ;)

Het risico op voortdurend met anderen te vergelijken ligt altijd op de loer. Zeker als je verhalen hoort van andere die bijvoorbeeld hele succesvol zijn. (wat het ook mag betekenen). Je moet daar altijd mee oppassen. Het is zelfs al moeilijk en soms ongepast om zelfs 2 NT-er met elkaar te vergelijken. :)
Met ASS-ers vergelijken kan ook een risico zijn. Ik ben een keer naar de autismesoos geweest, en dat was een sfeer die voor mij heel onbekend was. En vergeleken met de eenzaamheid van een ‘zolderkamerautist’ is het maar een peulenschil dat ik niet zo goed in vergaderen ben. Volgens mij kun je (in zijn algemeenheid) veel steun vinden bij mensen met Asperger als je voor structuur kiest en maak je het bij NT-ers als je voor avontuur gaat, je grenzen verlegt.

Wat succes betreft... waar ik werk valt het mee qua competitiegerichtheid. Hoewel er overwegend met geld wordt gewerkt zijn de mensen zelf niet zo sterk op geld gericht.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Dan is het zonnestralen ;), sorry :D
Maar zoals ik zei, hier is het ook echt schitterend weer.. warm zelfs, zomers. Er zit ook geen regen in de lucht of in de voorspellingen, zit Schaal_9 in het buitenland?
Nope, morgen wel en rond de jaarwisseling nog een weekje bij mijn ouders (totaal geen weer natuurlijk, maar om weer eens als complete familie bij elkaar te zijn is ook wel gezellig).

Inderdaad vandaag schitterend weer, het regent zonnestralen!
pi_102530152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 15:01 schreef Auti het volgende:

[..]

Op een donderdag? Nou nou.. :D Heb je vakantie?

[..]

Soort UV lamp oid, speciaal ding wat idd ook ingezet wordt bij depressies maar bij mij ivm slaapproblemen want daar schijnt het ook bij te werken. Dat ding fopt je hersens als het ware, dat licht zorgt voor een afname/toename (whatever) van bepaalde stofjes. Of anders gezegd het is de bedoeling dat die behandeling dus de regulatie van die stofjes weer op orde doet brengen.
Zo ongeveer dan.

Ik moet 2 x 4 dgn een half uur per dag en dit was dus de eerste week en vandaag de 4e dag. Kan nu niet echt zeggen dat ik er iets van merk en het is inderdaad vreselijk om te moeten doen, zelfs al is het 'maar' een half uurtje. Beetje lezen of puzzelen, maar sowieso elke dag weer daar heen moeten om even een half uurtje geforceerd te moeten lezen vind ik niet prettig.
Het lijkt mij ook geen lolletje.

Muziekje? Oordkopjes? :)
pi_102530221
Ja, Schaal_9....... het is prachtig zomerweer. :Y

Heerlijk toch? Jij bent toch ook een zomermens? :)
  donderdag 29 september 2011 @ 23:46:43 #78
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_102535434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:22 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Ik heb 27. Best wel veel gegokt eigenlijk. :P
21 punten. Vooral opvallend dat ik dacht dat een vrouw die vijandig keek eigenlijk flirterig keek. Voortaan als ik denk dat een vrouw helemaal niks van me moet hebben dus juist op haar afstappen :+
pi_102545262
Ik had 20 punten in die test maar ik had sommige ook echt maar gegokt omdat de antwoorden niet overeen kwamen met wat ik dacht te zien.
-weg-
pi_102566539
Ik ben van plan om binnenkort naar een avond van de RAS te gaan. (Rotterdamse Autisten Soos)
Iemand ervaringen met dit soort soos'en?
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_102566633
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:24 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort naar een avond van de RAS te gaan. (Rotterdamse Autisten Soos)
Daar ben ik wel eens geweest maar ik vond er weinig aan. :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_102566848
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Daar ben ik wel eens geweest maar ik vond er weinig aan. :)
Oké, ik ben van plan eens te gaan. De eerst komende avond is een creatieve avond, ik ga daar naar toe om even te kijken of ik het wat vindt, het volgende wat dan op de agenda staat is Autisme en je toekomst. Dat vind ik wel een interessant onderwerp.

Het duurt volgens mij nog iets van 18 dagen, maar ik zal me bevindingen uiteraard hier posten. ;)
pi_102566945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:30 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Oké, ik ben van plan eens te gaan. De eerst komende avond is een creatieve avond, ik ga daar naar toe om even te kijken of ik het wat vindt, het volgende wat dan op de agenda staat is Autisme en je toekomst. Dat vind ik wel een interessant onderwerp.

Het duurt volgens mij nog iets van 18 dagen, maar ik zal me bevindingen uiteraard hier posten. ;)
Veel plezier :) en hopen dat het wel iets is voor jou.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_102573311
Andere leuke update die ik kan melden is, dat Vrijdag 7 oktober me eerste schooldag is op het S.O. Discovery College. :D

Ik heb de laatste tijd wel leuke dingen te melden. ^O^
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:51:00 #85
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102593061
Prachtig weer vandaag! 26,0 graden bij mij thuis en in De Bilt en 28,9 hier in Parijs !
In Frankrijk spreekt men van een chaleur hors normes :)

Een prima ontvangst en afsluiting in het couscousrestaurant in Quartier Latin.

Wel behoorlijk harteloos hotelpersoneel (deels) in de Franse hoofdstad. Ik moet soms nog zeggen: bonjour, je vous dit. Dit is de netste manier om je standpunt helder te maken. Maar best een aardige vrouw om te zien.

Een prachtige stad, vooral de parken. Heb gewoon een beetje mensen gekeken. Veel blote benen, mezelf incluis :)

Maar sommige mensen moet je echt een schop onder kun kont geven (lees: een lesje normen en waarden) :p
Is een beetje een apart trekje van mij, om hier wat meer op te letten :-)
pi_102593119
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 00:53 schreef Vluchtdeur het volgende:
Andere leuke update die ik kan melden is, dat Vrijdag 7 oktober me eerste schooldag is op het S.O. Discovery College. :D

Ik heb de laatste tijd wel leuke dingen te melden. ^O^
Wat is het S.O. Discovery College? En wat voor opleiding ga je daar volgen? :)

Sorry, ik ben te lui om alles terug te lezen. :@ :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_102593297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:51 schreef schaal_9 het volgende:
Prachtig weer vandaag! 26,0 graden bij mij thuis en in De Bilt en 28,9 hier in Parijs !
In Frankrijk spreekt men van een chaleur hors normes :)

Een prima ontvangst en afsluiting in het couscousrestaurant in Quartier Latin.

Wel behoorlijk harteloos hotelpersoneel (deels) in de Franse hoofdstad. Ik moet soms nog zeggen: bonjour, je vous dit. Dit is de netste manier om je standpunt helder te maken. Maar best een aardige vrouw om te zien.

Een prachtige stad, vooral de parken. Heb gewoon een beetje mensen gekeken. Veel blote benen, mezelf incluis :)

Maar sommige mensen moet je echt een schop onder kun kont geven (lees: een lesje normen en waarden) :p
Is een beetje een apart trekje van mij, om hier wat meer op te letten :-)
Bofkont ;)

Lekker genieten van de zon, ook hier in Nederland :) . Het schijnt nog nooit zo warm te zijn geweest op 1 oktober :{

Tja, schofterige mensen tref je overal. Zelfs in Frankijk ;)

Je hebt vast mooie vrouwen(benen) gezien? :P
pi_102597193
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat is het S.O. Discovery College? En wat voor opleiding ga je daar volgen? :)

Sorry, ik ben te lui om alles terug te lezen. :@ :')
Het Discovery College is een school voor speciaal onderwijs, ik ga naar een extra uitstroom jaar van Voortgezet onderwijs, ik heb mijn VMBO al gehaald maar doe toch nog een extra jaartje.

Ik zal mijn bevindingen van mijn eerst schooldag ook hier posten, voor de gene die dat leuk vinden. ^O^
pi_102597248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:44 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Het Discovery College is een school voor speciaal onderwijs, ik ga naar een extra uitstroom jaar van Voortgezet onderwijs, ik heb mijn VMBO al gehaald maar doe toch nog een extra jaartje.

Ik zal mijn bevindingen van mijn eerst schooldag ook hier posten, voor de gene die dat leuk vinden. ^O^
Leuk, ik hoor graag hoe je het vindt op die school. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:23:28 #90
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102603696
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bofkont ;)

Lekker genieten van de zon, ook hier in Nederland :) . Het schijnt nog nooit zo warm te zijn geweest op 1 oktober :{

Tja, schofterige mensen tref je overal. Zelfs in Frankijk ;)

Je hebt vast mooie vrouwen(benen) gezien? :P
Best veel mooie, slanke vrouwenbenen ja. En dat op 1 oktober! Wat dat betreft zijn de Jardin de Tuileries en Jardin du Luxembourg aanraders. Viel me op dat mensen die graag gezien willen worden in de tuin zitten (toeristen?) en de locale bevolking meer in het nabijgelegen park.

Het zijn prachtige tuinen trouwens, met veel ruimte. Maar die blote benen zijn echt een voordeel van mooi weer !
pi_102630740
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 09:23 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Best veel mooie, slanke vrouwenbenen ja. En dat op 1 oktober! Wat dat betreft zijn de Jardin de Tuileries en Jardin du Luxembourg aanraders. Viel me op dat mensen die graag gezien willen worden in de tuin zitten (toeristen?) en de locale bevolking meer in het nabijgelegen park.

Het zijn prachtige tuinen trouwens, met veel ruimte. Maar die blote benen zijn echt een voordeel van mooi weer !
Mensen in zomerkleding zijn mooier dan in winterkleding, tenminste als ze een mooi lijf hebben. :)

Je kan vaak aan de kleding merken of ze gezien willen worden.

Vandaag was het hier weer prachtig weer. Morgen ook nog, dacht ik....

Ik hoorde van een kennis dat die megasuccesvolle ondernemer die ik eerder naar verwees enkele honderden mensen in dienst zou hebben. Het blijft voor mij mystiek hoe iemand zoiets kan. Het zijn mensen die alles wat ze aanraken in goud kunnen laten veranderen :? . Heel typisch een verschijnsel wat ik niet kan verklaren :{

Hij heeft een gigantisch huis met alle luxe die je kan bedenken. Je hebt mensen die god zijn in het bedrijfsleven. Het is een wereld die ik niet begrijp. Een ene die het geluk heeft daar te mogen acteren moet zich kapot werken voor een hongerloontje, de ander werkt ook hard en woont in een kasteel met tennisbanen, zwembaden sauna's en noem maar op, en anderen staan aan de kant hun hand op te houden. :{

Wie het weet mag het zeggen. :?

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 02-10-2011 22:15:24 ]
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:38:48 #92
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102632613
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mensen in zomerkleding zijn mooier dan in winterkleding, tenminste als ze een mooi lijf hebben. :)

Je kan vaak aan de kleding merken of ze gezien willen worden.

Vandaag was het hier weer prachtig weer. Morgen ook nog, dacht ik....

Ik hoorde van een kennis dat die megasuccesvolle ondernemer die ik eerder naar verwees enkele honderden mensen in dienst zou hebben. Het blijft voor mij mystiek hoe iemand zoiets kan. Het zijn mensen die alles wat ze aanraken in goud kunnen laten veranderen :? . Heel typisch een verschijnsel wat ik niet kan verklaren :{

Hij heeft een gigantisch huis met alle luxe die je kan bedenken. Je hebt mensen die god zijn in het bedrijfsleven. Het is een wereld die ik niet begrijp. Een ene die het geluk heeft daar te mogen acteren moet zich kapot werken voor een hongerloontje, de ander werkt ook hard en woont in een kasteel met tennisbanen, zwembaden sauna's en noem maar op, en anderen staan aan de kant hun hand op te houden. :{

Ongelijkheid is er, de verschillen vallen in ons land nog redelijk mee. Het doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg-principe is een voordeel voor de minder bedeelden. Parijs kent b.v. veel grotere verschillen. Verder is het ook heel relatief. Ik heb geen relatie. Maar als ik kijk naar mensen met Asperger die nauwelijks de deur uitkomen, voel ik me bijvoorbeeld weer rijk. Voor mensen met ASS kan Rotterdam al te veel prikkels zijn en aan Parijs moeten ze al helemaal niet denken. Heb je het gevoel dat je echt moet zoeken om je zegeningen te tellen?

Volle stranden op 1 oktober. Het KNMI in De Bilt noteerde 25,6°C! Nooit gedacht dat het zo warm kan worden in deze tijd van het jaar. Nog zeldzamer dan de 27,7°C in Parijs. Bijzonder om dit mee te mogen maken. Ik had een opvallend kort, strak broekje aan - veel mannen durven dit niet maar ik vind het heel prettig (vrouwen kunnen het per slot van rekening al standaard). Vind het wel iets hebben om gezien te worden.

Reizen met de trein is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Vaak gaan mensen die elkaar niet kennen, uitgebreide gesprekken met elkaar beginnen, laat staan als er vertraging is. Er leek een paar stoelen verderop zelfs een nieuwe liefde op te bloeien.

De waarde van een reis komt bij mij vaak later pas echt tot uitdrukking :)
Het verleggen van grenzen verrijkt mijn leven, maar volgende keer toch maar met het vliegtuig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat jij ook een leuk weekend hebt gehad!

[ Bericht 2% gewijzigd door schaal_9 op 02-10-2011 22:54:01 ]
pi_102636398
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:38 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ongelijkheid is er, de verschillen vallen in ons land nog redelijk mee. Het doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg-principe is een voordeel voor de minder bedeelden. Parijs kent b.v. veel grotere verschillen. Verder is het ook heel relatief. Ik heb geen relatie. Maar als ik kijk naar mensen met Asperger die nauwelijks de deur uitkomen, voel ik me bijvoorbeeld weer rijk. Voor mensen met ASS kan Rotterdam al te veel prikkels zijn en aan Parijs moeten ze al helemaal niet denken. Heb je het gevoel dat je echt moet zoeken om je zegeningen te tellen?

Volle stranden op 1 oktober. Het KNMI in De Bilt noteerde 25,6°C! Nooit gedacht dat het zo warm kan worden in deze tijd van het jaar. Nog zeldzamer dan de 27,7°C in Parijs. Bijzonder om dit mee te mogen maken. Ik had een opvallend kort, strak broekje aan - veel mannen durven dit niet maar ik vind het heel prettig (vrouwen kunnen het per slot van rekening al standaard). Vind het wel iets hebben om gezien te worden.

Reizen met de trein is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Vaak gaan mensen die elkaar niet kennen, uitgebreide gesprekken met elkaar beginnen, laat staan als er vertraging is. Er leek een paar stoelen verderop zelfs een nieuwe liefde op te bloeien.

De waarde van een reis komt bij mij vaak later pas echt tot uitdrukking :)
Het verleggen van grenzen verrijkt mijn leven, maar volgende keer toch maar met het vliegtuig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat jij ook een leuk weekend hebt gehad!
Je hebt een goed punt, met het maaiveldprincipe dat in Nederland zo gangbaar is... De verschillen zijn in Nederland relatief klein. Toch naar mijn idee zijn de verschillen ook in Nederland veel te groot en teveel door marktidiotie gedicteerd... :{

Tja, het leven is voor mij het grootste mysterie die er is. Het noch een deterministisch proces noch een stochastische, maar wat het wel is.....wie het weet mag het zeggen. Ik hoe van logica en voorspelbaarheid (zoals denk ik wel de meeste ass-ers) en dat staat nogal haaks op alles wat met leven te maken heeft. Ik kan slecht tegen alles wat ik niet begrijp.

Jij doet het gewoon erg goed, Schaal_9! Ik sta van te kijken wat je allemaal doet. Petje af, nu weer zomaar een weekend Frankrijk. Je doet het toch maar. :) Ik kan mij voorstellen dat je dan als ass-er een rijk mens voelt en bent.

Tja, ik zie zelf ook zegeningen. Die zijn er ook :Y. Je kan links en rechts kijken, rechts zie je de mensen die het beter getroffen hebben (zoals die ondernemer) en links de mensen die het slechter hebben. Als je daar naar kijkt, ben je bijvoorbeeld al heel rijk dat je organen het goed doen, ik hoorde laatst iemand die elke week drie keer naar de dialyse moet.....Ik zou niet graag in zijn schoenen staan. :{ Ook het feit dat je in en rijk land als Nederland woont, is eigenlijk al genoeg reden om rijk te voelen.

Alles is dus relatief en nodigt je uit om altijd 2 kanten op te kijken. Maar natuurlijk raak ik ook getriggerd als ik over die ondernemer hoor die ik vroeger kende en hoor hoe die terecht is gekomen. Dat is soms wel hard als je met de enorme verschillen geconfronteerd wordt. :{

Toemaar, 27,7°C in Parijs! Hier was het ook zeldzaam heerlijk, blauwe lucht. Gewoon zomer en ja, in ook mooie zomerkleding! En je mag gewoon dragen wat jij leuk en prettig vindt, vrouwen hebben op dit punt echt niet meer rechten dan wij, en je hebt een mooi lijf dat kan niet anders en dat mag gezien worden. Niks mis mee, van mij mag het, ik hou ook van mooie schattige kleding. :)

De indrukken die je op doet met zo'n reis moeten een plekje krijgen. Zo heb je wel een mooie herinnering voor later. :Y

Het was voor mij ook een mooie weekend. Vooral dankzij het weer, best van genoten hoor met veel buiten zitten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 03-10-2011 00:05:15 ]
pi_102639570
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

`
Tja, moeten we naar een communistisch systeem toe waar een hersenchirurg evenveel verdiend als een vuilnisman?
Ze werken allebei hard, maar als je de mensen vraagt of ze het allebei voor 1400 euro netto per maand moeten doen zullen de meesten toch 'nee' antwoorden. :)

Voor de rest; ik heb helemaal niks met het zomerweer, zweet me een ongeluk en de zon is veels te fel. Moest even de stad in afgelopen zaterdag om wat boodschappen te doen en was blij dat ik m'n mp3-speler bij had met herrie anders had ik het echt niet getrokken :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_102643199
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 05:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

`
Tja, moeten we naar een communistisch systeem toe waar een hersenchirurg evenveel verdiend als een vuilnisman?
Ze werken allebei hard, maar als je de mensen vraagt of ze het allebei voor 1400 euro netto per maand moeten doen zullen de meesten toch 'nee' antwoorden. :)

Voor de rest; ik heb helemaal niks met het zomerweer, zweet me een ongeluk en de zon is veels te fel. Moest even de stad in afgelopen zaterdag om wat boodschappen te doen en was blij dat ik m'n mp3-speler bij had met herrie anders had ik het echt niet getrokken :')
Tja, een communistisch systeem is dan het andere uiterste, maar wel veel eerlijker dan het huidige hardcore kapitalisme waarin de sterksten alles hebben en de zwaksten worden gemarginaliseerd.

Natuurlijk, gun ik zo'n ondernemer z'n succes, maar moet dit echt met een een enorm kasteel, tennisbanen, sauna's, dure auto's, enorm perceel, enorme vijver, tweede enorme huis in Spanje etc. etc. etc. worden gewaardeerd :? Het voorbeeldje wat ik noem verzin ik echt niet, persoon heeft hooguit een HBOtje :') En natuurlijk blijft zo'n persoon niet alleen in het leven achter, vrouwen geilen natuurlijk op zo'n enorme maatschappelijk succesvol persoon. :')

A studeert en krijgt alles en B studeert misschien vele harder voor een hongerloontje of staat aan de kant? V-P was het niet eens met mijn vraag op "recht op succes"maar de willekeur is volstrekt stuitend. Oud en zeer matige collega studenten schieten als kometen tot in de hemel, maar ach ik kan niet vaak genoeg herhalen dat zo'n opleiding je gewoon eigenlijk valse verwachtingen kweekt als het gaat om succes. Overheid mag mensen dan weer wel vals voorlichten :?

Want dat is het huidige systeem. Heel raar. Iedereen vind dat iedereen recht heeft op goed onderwijs, want kennelijk heeft iedereen evenveel recht op succes. Daarna is het zo van zoek het zelf maar uit en dan hebben mensen ineens geen recht meer op succes? En dan geldt ineens niet meer dat iedereen dezelfde kansen moeten hebben? Wat is de maatschappij daarin dan weer grenzeloos hypocriet? We houden ons elkaar ongelofelijk voor de gek.

Er zijn meer mensen die zomerweer niet lekker vinden. :{ Jij gaat dan wel weer de goede kant op naar de winter ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 03-10-2011 11:23:02 ]
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:02:40 #96
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102646371
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:24 schreef Vluchtdeur het volgende:
Daar ben ik ook eens geweest, een spelletjesavond. Ik kwam niet zo goed in het gesprek, omdat ik wat langzaam praatte, beter gezegd: de kat uit de boom kijk. Maar: het is toch juist een avond voor tistjes? Een van de gasten (ook een broekie, eerste bezoek) had meer interesse voor het meisje. Later vertelde hij wel dat hij het moeilijk vond om zich te concentreren.

28 oktober is een soosavond over autisme en toekomst. Daar wil ik op zich wel heen. Ik het vermoeiend om bij activiteiten te zijn waar en beroep wordt gedaan op vaardigheden waar ik als Aspie (nog) weinig raad mee weet. Ik ben echt een denker, brainstormen vind ik moeilijk. En reizen geeft ook sociale situaties waar ik niet zo bekend mee ben. En dan kan het goed zijn om voor een keer wat gas terug te nemen en onder mensen met autisme te zijn.

@EchtGaaf: In het systeem draait het niet alleen om geld. Wat zou ik ermee winnen als ik in de toekomst bijvoorbeeld vanaf schaal 9 omhoog klim, maar qua (Asperger-)persoonlijkheid niet veranderd ben? Ik vind over het algemeen communicatief vaardige vrouwen leuker en dan is het wel prettig als je zelf ook een mondje mee kan praten. Een goede eerste indruk is uitgerekend voor mensen met Asperger moeilijk: wat je gaat vertellen, op welk moment.
pi_102651927
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:02 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook eens geweest, een spelletjesavond. Ik kwam niet zo goed in het gesprek, omdat ik wat langzaam praatte, beter gezegd: de kat uit de boom kijk. Maar: het is toch juist een avond voor tistjes? Een van de gasten (ook een broekie, eerste bezoek) had meer interesse voor het meisje. Later vertelde hij wel dat hij het moeilijk vond om zich te concentreren.

28 oktober is een soosavond over autisme en toekomst. Daar wil ik op zich wel heen. Ik het vermoeiend om bij activiteiten te zijn waar en beroep wordt gedaan op vaardigheden waar ik als Aspie (nog) weinig raad mee weet. Ik ben echt een denker, brainstormen vind ik moeilijk. En reizen geeft ook sociale situaties waar ik niet zo bekend mee ben. En dan kan het goed zijn om voor een keer wat gas terug te nemen en onder mensen met autisme te zijn.
Ik ga 14 oktober ook "de kat uit de boom kijken", en ik ben sowieso van plan om 28 oktober te gaan over Autisme en je toekomst. Lijkt me een interessant onderwerp om het daar eens met andere auti's over te hebben.

Wie weet zie ik je dan 28 oktober.

Vraagje moet je jezelf van te voren opgeven per email of kan je die avond gewoon naar binnen lopen? Op de website kan ik er ook geen kennis van nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vluchtdeur op 03-10-2011 16:18:37 ]
pi_102659018
EG, je moet echt wat doen met jouw kritische visie en goede vocabulaire e.d.
Wat precies weet ik niet maar je bent er zo mee bezig en je bent ook niet dom en volgt de maatschappij. Probeer eens de gemeenteraad in te komen ofzo man, ga de politiek in! >:)
Je hebt een goed stevig woordje, zo strijdig als de pest maar je sloopt jezelf als je daar niet mee vooruit komt.. Met intervalletjes afblazen van overdruk is geen oplossing, het is een pleistertje.

Ik hoop zo graag dat je nog iets vindt, je kan beter dan "dit".
Misschien moet je beginnen met collums schrijven? Vastlopen is echt kut, daar kan ik zo goed over meepraten, maar ik denk niet dat jij een hopeloos geval bent, al zal je het wel zelf moeten doen.
Je vakgebied is misschien kut maar jouw niveau is retehoog.

Pechvogels hebben geen geluk en autisten zijn rare vogels, maar in vogelvlucht heeft men overzicht.
-weg-
pi_102659387
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

...

Natuurlijk, gun ik zo'n ondernemer z'n succes, maar moet dit echt met een een enorm kasteel, tennisbanen, sauna's, dure auto's, enorm perceel, enorme vijver, tweede enorme huis in Spanje etc. etc. etc. worden gewaardeerd :?
Had jij zijn succes minder stuittend gevonden als hij het anders uitte?

quote:
A studeert en krijgt alles en B studeert misschien vele harder voor een hongerloontje of staat aan de kant? V-P was het niet eens met mijn vraag op "recht op succes"maar de willekeur is volstrekt stuitend. Oud en zeer matige collega studenten schieten als kometen tot in de hemel, maar ach ik kan niet vaak genoeg herhalen dat zo'n opleiding je gewoon eigenlijk valse verwachtingen kweekt als het gaat om succes. Overheid mag mensen dan weer wel vals voorlichten :?
Tja, 'vals voorlichten' ligt wellicht aan de opleiding/school waar je zat. De opleidingen waar ik ben wezen kijken waren heel realistisch. En waren zij het zelf niet dan de studenten wel.
'zo'n opleiding' is natuurlijk wel kort door de bocht, sommige beroepen blijft vraag naar en anderen kun je op je sloffen aanvoelen dat het moeilijk gaat worden.
Mijn ex deed Keltisch-Oud Germaans... de enige plek waar je daar wat mee kunt is een bibliotheek in Ierland :')
Die werkt nu als assistent-bedrijfsleidster bij een boekhandel. HBO was genoeg geweest maar ze heeft iig een studie gedaan waar ze lol in had.

quote:
Want dat is het huidige systeem. Heel raar. Iedereen vind dat iedereen recht heeft op goed onderwijs, want kennelijk heeft iedereen evenveel recht op succes. Daarna is het zo van zoek het zelf maar uit en dan hebben mensen ineens geen recht meer op succes? En dan geldt ineens niet meer dat iedereen dezelfde kansen moeten hebben?
onderwijs != success; het gaat erom wat je doet met de kennis die je opgedaan hebt. Een vriendin van me is nu voor haar afstuderen mensen aan het interviewen die A. Wel een diploma hebben maar geen baan. B. Een diploma en een baan C. geen diploma en wel een baan of D. geen diploma en geen baan.

A en C zijn het interessantste van de groepen eigenlijk. Hebben de mensen in groep A. een stomme studiekeuze gedaan of is er wat anders aan de hand geweest? En de mensen in groep C, waarom hebben die een baan? (En wat voor baan?)

Een goede autodidact kan ver komen als C. terwijl iemand die zich door een opleiding heenploetert en zichzelf niet weet te verkopen een goede kans heeft geen werk te vinden of ver onder zijn niveau te komen werken.

Blijft interessant en ik denk dan ook niet dat de schuld bij 1 bepaalde instantie te leggen is zonder dat er een systeem is wat zou bepalen wie welke opleiding moet doen en daar een baangarantie op zou geven.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:16:51 #100
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102661936
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:06 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Ik ga 14 oktober ook "de kat uit de boom kijken", en ik ben sowieso van plan om 28 oktober te gaan over Autisme en je toekomst. Lijkt me een interessant onderwerp om het daar eens met andere auti's over te hebben.

Wie weet zie ik je dan 28 oktober.

Vraagje moet je jezelf van te voren opgeven per email of kan je die avond gewoon naar binnen lopen? Op de website kan ik er ook geen kennis van nemen.
Je hoeft je er niet voor aan te melden. De prijzen van drankjes zijn afgestemd op het gebrek aan inkomen van mensen met Asperger. Zal interessant zijn, als tistjes onder elkaar! Ik hoop dat ik nog energie heb. Ben er toch wel aan toe na enkele sociaal voor mij heel onbekende situaties (waaronder een brainstormsessie) te zijn tegengekomen.

Jammer dat de vrolijke cassière veel achter de reservekassa werkt. Zij is heel vrolijk bij mooi weer en kan enthousiast vertellen. Ze verdient een leukere vriend :P
En afgelopen weekend was voor veel mensen perfect.

@Ceased2Be: interessant onderzoek :)

Mensen in profiel A, ik vermoed dat een aardig deel daarvan Asperger heeft. In profiel C: als je weinig scholing hebt, kun je bijvoorbeeld cassière (hôtesse de caisse) worden en dat verdient toch nog ruim 1900 euro - bruto, dat wel. Een terecht salaris, als ze vriendelijk is.

Of magazijnmedewerker, maar dan zit je, naast een salaris net boven het minimumloon wel in een onaantrekkelijke machocultuur. En in dat licht gezien moet het wel heel zuur zijn als je in profiel A zit.
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:26:46 #101
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102662431
-- laat deze toch maar zitten --

[ Bericht 30% gewijzigd door schaal_9 op 03-10-2011 20:42:28 ]
pi_102681560
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:02 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

@EchtGaaf: In het systeem draait het niet alleen om geld. Wat zou ik ermee winnen als ik in de toekomst bijvoorbeeld vanaf schaal 9 omhoog klim, maar qua (Asperger-)persoonlijkheid niet veranderd ben? Ik vind over het algemeen communicatief vaardige vrouwen leuker en dan is het wel prettig als je zelf ook een mondje mee kan praten. Een goede eerste indruk is uitgerekend voor mensen met Asperger moeilijk: wat je gaat vertellen, op welk moment.
Het valt sowieso niet mee om een lopend gepreek met ASSers te krijgen.... Autisoos is dus ongeschikt daarvoor...

Ik hoop voor je dat je wat hebt aan die bijeenkomst. :)

Tja, er is meer dan geld, daar heb je gelijk in. Maar helaas draait de wereld dan weer wel om geld. Geld bepaalt, je waarde, bepaald je plek in de samenleving. Zeker voor werkenden. Tja, ziekelijk vind ik dat dan weer wel. :{
pi_102681795
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:25 schreef Auti het volgende:
EG, je moet echt wat doen met jouw kritische visie en goede vocabulaire e.d.
Wat precies weet ik niet maar je bent er zo mee bezig en je bent ook niet dom en volgt de maatschappij. Probeer eens de gemeenteraad in te komen ofzo man, ga de politiek in! >:)
Je hebt een goed stevig woordje, zo strijdig als de pest maar je sloopt jezelf als je daar niet mee vooruit komt.. Met intervalletjes afblazen van overdruk is geen oplossing, het is een pleistertje.

Ik hoop zo graag dat je nog iets vindt, je kan beter dan "dit".
Misschien moet je beginnen met collums schrijven? Vastlopen is echt kut, daar kan ik zo goed over meepraten, maar ik denk niet dat jij een hopeloos geval bent, al zal je het wel zelf moeten doen.
Je vakgebied is misschien kut maar jouw niveau is retehoog.

Pechvogels hebben geen geluk en autisten zijn rare vogels, maar in vogelvlucht heeft men overzicht.
Dank voor je bemoediging. :)

Tja, politiek vraagt weer zo om sociale vaardigheden, he...Dan liever opiniemaker ;) Maar ja, moet je weer een BNer zijn, om een plek te krijgen. :')

Weet je wat ik zo lastig vind? Je moet in elke tak van sport extreem goed zijn om voet aan de grond te krijgen..... Concurrentie te over, er is altijd weer een ander lul die weer beter is dan ik... De dingetjes die je noemt zijn juist weer extreem gewild.. (columnist bijvoorbeeld)

Ja, mij vakgebied is 10 x niks inderdaad.

Verder, je kan beter in 1 ding extreem goed zijn dan in 100 dingen maar een beetje. Hij is verdomd moeilijk om in deze maatschappij iets te gelde te maken. :{
pi_102682504
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Had jij zijn succes minder stuittend gevonden als hij het anders uitte?

Om eerlijk te zijn vind ik het knap decadent wat hij etaleert. Twee joekels van huizen, enfin ik heb het reeds genoemd. Zijn personeel doet op zijn minst toch ook een zeer grote bijdrage aan zijn succes :? Waarom geef je die dan niet wat meer :? Het is zoiets van `alles is voor Bassie` :')
quote:
Tja, 'vals voorlichten' ligt wellicht aan de opleiding/school waar je zat. De opleidingen waar ik ben wezen kijken waren heel realistisch. En waren zij het zelf niet dan de studenten wel.
'zo'n opleiding' is natuurlijk wel kort door de bocht, sommige beroepen blijft vraag naar en anderen kun je op je sloffen aanvoelen dat het moeilijk gaat worden.
Inderdaad kan je van sommige beroepen op 3 vingers natellen dat je geen werk daarin zal vinden. Tja, dan vind ik het ook je eigen schuld. Maar in de techniek werd het allemaal wel erg rooskleurig voorgespiegeld, al zouden werkgevers je nog net niet met de Gouden Koets komen ophalen. Altijd maar weer dat geroeptoeter dat technisch personeel kunnen krijgen wat ze willen ? Ja, dag.
quote:
Mijn ex deed Keltisch-Oud Germaans... de enige plek waar je daar wat mee kunt is een bibliotheek in Ierland :')
Die werkt nu als assistent-bedrijfsleidster bij een boekhandel. HBO was genoeg geweest maar ze heeft iig een studie gedaan waar ze lol in had.

Ik heb dat nooit begrepen. Leer je 4 jaar kapot voor een vak, en dan gaan ze heel iets anders doen. Ik vind dat zo krom. Het schijnt wel een gangbare opvatting te zijn.
quote:
onderwijs != success; het gaat erom wat je doet met de kennis die je opgedaan hebt. Een vriendin van me is nu voor haar afstuderen mensen aan het interviewen die A. Wel een diploma hebben maar geen baan. B. Een diploma en een baan C. geen diploma en wel een baan of D. geen diploma en geen baan.

A en C zijn het interessantste van de groepen eigenlijk. Hebben de mensen in groep A. een stomme studiekeuze gedaan of is er wat anders aan de hand geweest? En de mensen in groep C, waarom hebben die een baan? (En wat voor baan?)

Een goede autodidact kan ver komen als C. terwijl iemand die zich door een opleiding heenploetert en zichzelf niet weet te verkopen een goede kans heeft geen werk te vinden of ver onder zijn niveau te komen werken.

Blijft interessant en ik denk dan ook niet dat de schuld bij 1 bepaalde instantie te leggen is zonder dat er een systeem is wat zou bepalen wie welke opleiding moet doen en daar een baangarantie op zou geven.
Met A en C sla je de spijker op zijn kop. Een diploma is gewoon bullshit, niet voldoende en niet noodzakelijk.

Ik zou never nooit meer zo´n mega-investering kunnen doen, dat zo weinig over kansen zegt. Die ondernemer heeft de uni never nooit van binnen gezien, vraag me af of hij volledige hbo heeft, maar is wel god in het bedrijfsleven. Je meer aan het vermogen sociaal-brutaal te kunnen glibberen. Daar kom je verder mee.

Grosso modo verdienen afgestudeerden meer. Maar komt dat door hun diploma? Ik geloof dat van niet. Het vermogen op een bepaald type werk te kunnen doen, hadden ze namelijk voor het behalen van het diploma ook al. Een enkele vaardigheid daargelaten....

Het spookje rond diploma's zal wel in stand blijven. Het geeft je hooguit hoop of een kans op succes. Meer niet. En ouders zullen hun kindjes ermee blijven hersenspoelen. Het resultaat is dat zo ongeveer iedereen in het hoger onderwijs is beland en het vod gewoon niks meer waard is. Hooguit een brevet om een op beter baan te mogen solliciteren, laat staan dat het belangrijkste selectie criterium zoals het tot 30 geleden nog wel was.

Maar ja, we vinden het kennelijk heerlijk om onszelf en anderen voor de gek te houden... Mezelf destijds incluis, koste zo ongeveer alles en leverde geen fuck op. De economie gestoeld op het marktprincipe is knetterhard..met veel varkens wordt de spoeling wel heel erg dun.. Niet iedereen mag op de eerste rang zitten. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 04-10-2011 12:50:58 ]
pi_102694037
Even naar de brievenbus om een brief te posten: wat blijkt...brievenbus weggehaald door TNT, moet nu stukken verder. *O*

Vanochtend: Menzis geeft te kennen dat ze meer zorg niet voor alle ziekenhuis meer wil vergoeden, maw steeds verder reizen voor zorg *O*

De tarieven worden stukken duurder, de service steeds minder.

Het wordt steeds leuker hier. *O*

SPOILER
Hoe privatisering alles kapot maakt. :{
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:04:11 #106
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_102699884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zou never nooit meer zo´n mega-investering kunnen doen, dat zo weinig over kansen zegt. Die ondernemer heeft de uni never nooit van binnen gezien, vraag me af of hij volledige hbo heeft, maar is wel god in het bedrijfsleven.
En weet je waarom?

Omdat die ondernemer iemand is die risico durft te nemen, kansen benut en er duizend keer harder voor werkt dan een (techniek)student voor z'n diploma.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:04:27 #107
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102703550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Even naar de brievenbus om een brief te posten: wat blijkt...brievenbus weggehaald door TNT, moet nu stukken verder. *O*

Vanochtend: Menzis geeft te kennen dat ze meer zorg niet voor alle ziekenhuis meer wil vergoeden, maw steeds verder reizen voor zorg *O*

De tarieven worden stukken duurder, de service steeds minder.

Het wordt steeds leuker hier. *O*

SPOILER
Hoe privatisering alles kapot maakt. :{
De zorg is duurder dan in omringende landen. Dat komt deels doordat we ook mensen helpen die zich weigeren te verzekeren. Dat laatste betekent ook iets hogere uitkeringslasten (immers, bij overlijden hoef je geen uitkering meer uit te betalen). Naast de nominale premie betalen mensen ook via hun inkomen. Met de vergrijzing zullen de zorguitgaven alleen maar verder oplopen.

Ik heb het geluk (?) dat ik al van de AWBZ gebruik heb gemaakt (psycholoog) en een tijdje in de uitkeringen heb gezeten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het valt sowieso niet mee om een lopend gepreek met ASSers te krijgen.... Autisoos is dus ongeschikt daarvoor...

Ik hoop voor je dat je wat hebt aan die bijeenkomst. :)

Tja, er is meer dan geld, daar heb je gelijk in. Maar helaas draait de wereld dan weer wel om geld. Geld bepaalt, je waarde, bepaald je plek in de samenleving. Zeker voor werkenden. Tja, ziekelijk vind ik dat dan weer wel. :{
Vooral bij vergaderingen komt mijn tekort op sociale interactie goed naar voren. Op zo’n bijeenkomst op een autismesoos kan ik ook de andere kant van de medaille eens zien. En dan vallen de vergaderingen misschien wel reuze mee. En het thema ‘Autisme en je toekomst’ is zo gek nog niet daar ik in de sociale zekerheid werk.

In hoeverre het je plek bepaalt in de samenleving: voor niet-werkenden is het ook (deels) bepalend. Een zolderkamerautist zal er misschien niet zo veel van merken. Iemand met Asperger moet van goede huize komen om een leuke plek in de samenleving te verwerven. Het hebben van een baan alleen is eerder tussenstation als eindpunt.
pi_102713602
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:04 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Vooral bij vergaderingen komt mijn tekort op sociale interactie goed naar voren. Op zo’n bijeenkomst op een autismesoos kan ik ook de andere kant van de medaille eens zien. En dan vallen de vergaderingen misschien wel reuze mee. En het thema ‘Autisme en je toekomst’ is zo gek nog niet daar ik in de sociale zekerheid werk.

Ach het zijn altijd maar 2 of 3 man die actief aan een vergadering meedoen, de meesten zitten er alleen maar omdat ze moeten ;)
pi_102713640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:04 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De zorg is duurder dan in omringende landen. Dat komt deels doordat we ook mensen helpen die zich weigeren te verzekeren. Dat laatste betekent ook iets hogere uitkeringslasten (immers, bij overlijden hoef je geen uitkering meer uit te betalen). Naast de nominale premie betalen mensen ook via hun inkomen. Met de vergrijzing zullen de zorguitgaven alleen maar verder oplopen.

Ik heb het geluk (?) dat ik al van de AWBZ gebruik heb gemaakt (psycholoog) en een tijdje in de uitkeringen heb gezeten.

[..]

In hoeverre het je plek bepaalt in de samenleving: voor niet-werkenden is het ook (deels) bepalend. Een zolderkamerautist zal er misschien niet zo veel van merken. Iemand met Asperger moet van goede huize komen om een leuke plek in de samenleving te verwerven. Het hebben van een baan alleen is eerder tussenstation als eindpunt.
Je zit precies op de goede plek. :Y Het thema sociale zekerheid interesseert jou zeer sterk. Bovendien heb jij een goed bruikbaar diploma die je op je werk waarschijnlijk erg goed kan gebruiken. :)

Word je niet enorm getriggerd op zo'n autisoos? Want ik dacht dat je moeite had met andere auti's in real life en zo. :{
pi_102713804
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En weet je waarom?

Omdat die ondernemer iemand is die risico durft te nemen, kansen benut en er duizend keer harder voor werkt dan een (techniek)student voor z'n diploma.
Hij 1000 x harder werk?

Nee hoor. Er zijn mensen die alle geluk aantrekken en alles in goud laten veranderen watr ze aanraken.

Ik weet het zeker: je lot is bij je geboorte al bepaald. Er zijn mensen die ploeteren en bereiken niks (ik dus, er zijn mensen die met relatief weinig doen de wereld in goud laten veranderen (die ondernemer dus = meneer Geluk :') )

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 04-10-2011 22:48:11 ]
pi_102714346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij 1000 x harder werk?

Nee hoor. Er zijn mensen die alle geluk aantrekken en alles in goud laten veranderen watr ze aanraken.

Ik weet het zeker: je lot is bij je geboorte al bepaald. Er zijn mensen die ploeteren en bereiken niks, er zijn mensen die met relatief weinig doen de wereld in goud laten veranderen.
Spijt me zeer, maar wat een gel*l...
'no fate but what we make'
Dat jij niet ziet wat die man doet wil niet zeggen dat het aan komt waaien. Over mijn pa werd altijd dezelfde onzin verteld, maar niemand die het over de 70 uur werk had en het feit dat hij al vanaf z'n 16e aan het werk was om z'n gezin te onderhouden en in geen 40 jaar op vakantie is geweest.
Mensen zien het grote huis en de nieuwe auto en trekken graag conclusies.
Bullshit, opleiding of niet het gaat ook grotendeels om het talent en de inzet van mensen en wat ze ermee doen.

quote:
Ik heb dat dus niet, ik lijk alleen ongeluk aan te trekken.
Wel met die instelling ja, had vandeweek ook iemand die zo het sollicitatiegesprek met me in ging.
'Ja waarom ik het probeer weet ik niet, ik word toch altijd overal maar ontslagen'

Dan bespaar ik hem toch een stap?
pi_102719196
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Spijt me zeer, maar wat een gel*l...
'no fate but what we make'
Dat jij niet ziet wat die man doet wil niet zeggen dat het aan komt waaien. Over mijn pa werd altijd dezelfde onzin verteld, maar niemand die het over de 70 uur werk had en het feit dat hij al vanaf z'n 16e aan het werk was om z'n gezin te onderhouden en in geen 40 jaar op vakantie is geweest.
Mensen zien het grote huis en de nieuwe auto en trekken graag conclusies.
Bullshit, opleiding of niet het gaat ook grotendeels om het talent en de inzet van mensen en wat ze ermee doen.

[..]

Wel met die instelling ja, had vandeweek ook iemand die zo het sollicitatiegesprek met me in ging.
'Ja waarom ik het probeer weet ik niet, ik word toch altijd overal maar ontslagen'

Dan bespaar ik hem toch een stap?
Dat laatste, vind je dat !?!("¤:;&! gek als die keer op keer de zak krIjgt
??

Jij weet toch ook niet hoe vaak hij aan de dijk is gezet en tig keer is afgewezen? Doe je dan niet precies hetzelfde wat jij mij over die ondernemer verwijt? :{w
pi_102721920
Ja sorry hoor, maar het raakte even een gevoelige snaar daar aangezien je het over de helft van m'n familie hebt...

Wat die man betreft; ik ben geen filantropische instelling... de afgelopen 2 jaar geen project langer dan 2 maanden, geen enkele keer uit zichzelf weggegaan, geen technische kennis en dan nog alleen maar beginnen over het feit dat heel de wereld tegen hem is?
Spijt me zeer, maar ik moet 24x7 daarmee samenwerken en daarvoor was hij gewoon niet geschikt. Enige realiteitszin was hem nogal vreemd geloof ik :')
pi_102722514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij 1000 x harder werk?

Ik weet het zeker: je lot is bij je geboorte al bepaald. Er zijn mensen die ploeteren en bereiken niks (ik dus, er zijn mensen die met relatief weinig doen de wereld in goud laten veranderen (die ondernemer dus = meneer Geluk :') )

Jij hebt duidelijk geen idee wat ondernemerschap precies is en wat voor offers je daarvoor moet brengen, zelfs de meest succesvolle ondernemer heeft z'n succes niet uit de lucht geplukt maar er hard voor moeten werken, tenzij hij z'n geld natuurlijk bij de staatsloterij heeft gewonnen.

No offence, maar als je geen idee hebt waarover je praat, alsjeblieft je frustratie niet op anderen projecteren. Ik kom uit een ondernemersfamilie en ik vind het op z'n zachtst gezegd zeer beledigend hoe jij over deze groep spreekt.
pi_102723906
Hard werken betekent voor mij echt arbeid.
-weg-
pi_102724061
fysieke arbeid neem ik aan?
pi_102724389
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:28 schreef Ceased2Be het volgende:
fysieke arbeid neem ik aan?
Ja, met alle bijkomende zaakjes als slijtage van gewrichten, rug naar de knoppen helpen, stoflongen etc. Dat betekent hard werken voor mij.
Een manager/kantoorklerk/vertegenwoordiger/ceo whatever die zegt dat hij zich de pleuris werkt omdat hij er 60-70 uur per week mee bezig is komt op mij dan weer een beetje droevig over.
Ja, veel uren.. maar je de pleuris werken? ... ruilen wilt er geen één.
-weg-
pi_102724908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Ja, met alle bijkomende zaakjes als slijtage van gewrichten, rug naar de knoppen helpen, stoflongen etc. Dat betekent hard werken voor mij.
Een manager/kantoorklerk/vertegenwoordiger/ceo whatever die zegt dat hij zich de pleuris werkt omdat hij er 60-70 uur per week mee bezig is komt op mij dan weer een beetje droevig over.
Goed punt!

Net als al die anderen die zeggen 80 tot 100 uur te werken. Maar wat is dan werk? Een "zakelijke bespreking" met veel geouwehoer? Netwerken? Is dat werk?

Als het echt werk zou zijn dan houdt niemand het 80 uur vol.

En inderdaad, ruilen wil er nooit eentje. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 05-10-2011 10:18:50 ]
pi_102725020
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 05:39 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja sorry hoor, maar het raakte even een gevoelige snaar daar aangezien je het over de helft van m'n familie hebt...

Wat die man betreft; ik ben geen filantropische instelling... de afgelopen 2 jaar geen project langer dan 2 maanden, geen enkele keer uit zichzelf weggegaan, geen technische kennis en dan nog alleen maar beginnen over het feit dat heel de wereld tegen hem is?
Spijt me zeer, maar ik moet 24x7 daarmee samenwerken en daarvoor was hij gewoon niet geschikt. Enige realiteitszin was hem nogal vreemd geloof ik :')
Het was uiteraard niet persoonlijk of op jou familie bedoeld hoor.

Uiteraard praat ik het gedrag van die gast niet goed. Verder: weet jij wat ontslag een mens aandoet? Het maakt je kapot, totaal kapot. Nog niet te spreken als het je vaker overkomt. En dan is het gewoon niet raar dat bij zo'n gast een keer wat knakt en er zelf niet meer in gelooft maar wel gedwongen wordt om in het circus van de markt moeten meedraaien waar goed presteren nooit goed genoeg is. (lees een ordinaire afvalrace is...)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 05-10-2011 10:51:17 ]
pi_102725072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 07:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen idee wat ondernemerschap precies is en wat voor offers je daarvoor moet brengen, zelfs de meest succesvolle ondernemer heeft z'n succes niet uit de lucht geplukt maar er hard voor moeten werken, tenzij hij z'n geld natuurlijk bij de staatsloterij heeft gewonnen.

No offence, maar als je geen idee hebt waarover je praat, alsjeblieft je frustratie niet op anderen projecteren. Ik kom uit een ondernemersfamilie en ik vind het op z'n zachtst gezegd zeer beledigend hoe jij over deze groep spreekt.
Laat maar. Ruik zelf maar eens aan het echte - niets ontziende kant - ipv het speelbaantje wat je nu hebt. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 05-10-2011 10:52:01 ]
pi_102725650
Ik heb alleen respect voor ondernemers die een personeelsbestand hebben die qua etnische afkomst, gehandicapten, vrouwen een afspiegeling zijn van de Nederlandse bevolking en goed is voor zijn personeel...

De ondernemer die alleen alleen maar de krenten uit de pap vist, daar heb ik geen goed woord voor.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:37:50 #122
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102726141
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Niet alleen fysieke arbeid kan zwaar zijn, al word je er wel sneller oud door. Begin anders eens met een 50-urige werkweek in plaats van een 0- of 20-urige. Een lange werkweek kan op psychologisch/mentaal gebied veel van een werknemer of ondernemer vragen. Hij of zij moet ook in de laatste uren gewoon op sterkte zijn en productiviteit leveren. Ze hebben het in die zin wel gemakkelijker dat ze veel meer vrijheid hebben om hun tijd en werkzaamheden in de delen. Bij fysieke arbeid moet je vaak doen wat de baas je opdreunt en dat is inderdaad hard werken.

[ Bericht 8% gewijzigd door schaal_9 op 05-10-2011 10:42:59 ]
pi_102726785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goed punt!

Net als al die anderen die zeggen 80 tot 100 uur te werken. Maar wat is dan werk? Een "zakelijke bespreking" met veel geouwehoer? Netwerken? Is dat werk?

Als het echt werk zou zijn dan houdt niemand het 80 uur vol.

En inderdaad, ruilen wil er nooit eentje. :')
als ik mijn werk niet doe ligt het betalingsverkeer van Nederland plat. wellicht geen echt werk wat ik doe in jouw optiek, maar toch best belangrijk ;)

daarbij moet ik de eerste fabrieksarbeider of bouwvakker nog meemaken die 8 uur per dag non stop werkt...
pi_102727033
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

als ik mijn werk niet doe ligt het betalingsverkeer van Nederland plat. wellicht geen echt werk wat ik doe in jouw optiek, maar toch best belangrijk ;)

daarbij moet ik de eerste fabrieksarbeider of bouwvakker nog meemaken die 8 uur per dag non stop werkt...
Ik heb het over een manager die 80 uur "werkt" (=ouwehoeren, "netwerken", delegeren ....)

Wat jij doet is wel echt werk.
pi_102727993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat maar. Ruik zelf maar eens aan het echte - niets ontziende kant - ipv het speelbaantje wat je nu hebt. :')

Mischien moet jij maar eens ervaring in het werkzame leven opdoen, want zoals jij erover praat heb jij blijkbaar geen idee wat er werkelijk speelt. En ik voeg tenminste waaarde toe met m'n ' speelbaantje', welke verdacht veel weg heeft van echt werk.

Analytische vaardigheden, het inzichtelijk maken van structuren van anderen, het zelf organiseren van de taken, het binnenhalen van opdrachtgevers het komt er allemaal in terug. En dat zijn allemaal opdrachtgevers die je net zo hard afrekenen als 'gewone' werknemers danwel externen.

Dus dan kan je er we'll zo laagdunkend over doen, maar dat heeft helemaal geen betekenis. Ook voor autisten is er plaats in deze wereld, ook al moeten ze er meer moeite voor doen. Maar je moet we'll willen.

Dingen waar ik allemaal heel veel van kan leren, het zorgt ervoor dat je ontwikkeling niet stilstaat. Alleen het komt niet vanzelf, je moet een keertje dingen doen waar je eigenlijk liever niet aan zou willen.
pi_102728609
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:37 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Niet alleen fysieke arbeid kan zwaar zijn, al word je er wel sneller oud door. Begin anders eens met een 50-urige werkweek in plaats van een 0- of 20-urige. Een lange werkweek kan op psychologisch/mentaal gebied veel van een werknemer of ondernemer vragen. Hij of zij moet ook in de laatste uren gewoon op sterkte zijn en productiviteit leveren. Ze hebben het in die zin wel gemakkelijker dat ze veel meer vrijheid hebben om hun tijd en werkzaamheden in de delen. Bij fysieke arbeid moet je vaak doen wat de baas je opdreunt en dat is inderdaad hard werken.
Ik heb gewerkt heh.. diverse banen e.d. en ook ploegendiensten en weken van +50 uur of dagen van 14 uur en een enkele keer zelfs nog wat langer. Dus qua uren maken kan ik wel een stukje meepraten. Ik zeg ook niet dat het niet zwaar is, zo'n niet fysieke baan, maar ik vind de term "hard" werken een beetje ongepast. Veel werken is misschien een betere.
Dat zo'n baan mentaal heel erg belastend kan zijn daar kan ik heel goed in komen, ik ben van mezelf al mentaal overbelast.
-weg-
pi_102728779
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mischien moet jij maar eens ervaring in het werkzame leven opdoen,

want zoals jij erover praat heb jij blijkbaar geen idee wat er werkelijk speelt. En ik voeg tenminste waaarde toe met m'n ' speelbaantje', welke verdacht veel weg heeft van echt werk.

Ik niet weten wat er werkelijk speelt????? _O- Ik heb &*$@# zo ongeveer alles geprobeerd hoor. :{w
quote:
Ook voor autisten is er plaats in deze wereld, ook al moeten ze er meer moeite voor doen.

Keep on dreaming...Dat merk je pas als het echt allemaal echt en serieus word en de werkgever je echt moet betalen.... Dan gelden ineens andere normen. :')
pi_102729115
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik niet weten wat er werkelijk speelt????? _O- Ik heb &*$@# zo ongeveer alles geprobeerd hoor. :{w

[..]

Keep on dreaming...Dat merk je pas als het echt allemaal echt en serieus word en de werkgever je echt moet betalen.... Dan gelden ineens andere normen. :')

Opdrachtgevers betalen gewoon marktconform, dat is zo serieus als het maar kan. Dus jouw argument slaat helemaal nergens op, voor mij is dit werk een opsteker onmdat er voor mij gewoon plaats is, zelfs zonder diploma.

Heb trouwens ook al een job offer gehad, van een bedrijf wat mij kende en mij ook zonder diploma wilde hebben (op het punt dat een diploma overgewaardeerd wordt heb je we'll gelijk).
pi_102729597
Markt is net als de gym vroeger. Het waren altijd dezelfde die als eerste en als laatste werden gekozen :')

Een grote poppenkast dus. Dat is kennelijk het leven. Je plek is bij de geboorte allang bepaald. Maatschappij komt niet verder dan elementaire basisprincipe van de sterkste wint en the winner takes it all. Net zoals in de oertijd.

Hoezo een "moderne" maatschappij? |:( :')

[ Bericht 12% gewijzigd door EchtGaaf op 05-10-2011 12:39:35 ]
pi_102730562
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe lang moeten we nog wachten dan?
Want er is een punt wat ik nog steeds niet helder heb; ik weet nog steeds niet of je een 50-er bent of dat je net 3 jaar van school af bent en dat lijkt me in een discussie als deze ook nog wel redelijk relevant.... toch?

Het punt is voor mij verder wel redelijk klaar; jouw beeld is zo compleet anders van wat ik de afgelopen 12 jaar direct heb meegemaakt en al het gezeik op managers en zelfstandigen heb ik inmiddels ook wel gehad... het beledigd teveel mensen waar ik veel mee heb en die verdomd hard werken voor hun centen. Begin het me iets te persoonlijk aan te trekken hier.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:15:13 #131
297051 schaal_9
Caissière B
pi_102753117
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hoe lang moeten we nog wachten dan?
Want er is een punt wat ik nog steeds niet helder heb; ik weet nog steeds niet of je een 50-er bent of dat je net 3 jaar van school af bent en dat lijkt me in een discussie als deze ook nog wel redelijk relevant.... toch?

Het punt is voor mij verder wel redelijk klaar; jouw beeld is zo compleet anders van wat ik de afgelopen 12 jaar direct heb meegemaakt en al het gezeik op managers en zelfstandigen heb ik inmiddels ook wel gehad... het beledigd teveel mensen waar ik veel mee heb en die verdomd hard werken voor hun centen. Begin het me iets te persoonlijk aan te trekken hier.
Ervaringen kunnen heel erg verschillen. Wat vaak voorkomt bij mensen met Asperger is:
- niet door de sollicitatieprocedure heenkomen;
- steeds weer ontslagen worden;
- het werk weten te behouden, maar wel op je tenen lopen. Mogelijk resulterend in overspannenheid.

Maar voor hetzelfde geld functioneert iemand met ASS wel goed in meerdere banen. Ook dat komt voor.

Ik schat dat ik een jaar of 12 jonger ben dan EchtGaaf en ik ben van ’80. Hoe hoger de leeftijd, hoe moeilijker het wordt om weer aan het werk te gaan.
pi_102754757
Eigenlijk is alles ook echt heel anders dan vroeger heh, het is echt hard gegaan en allemaal anders.
Ik kan het niet rijmen met de verwachtingen die ik als kind/puber had.
Ik dacht bijv vroeger dat een salaris van 3500 gulden netto echt een goed salaris was, of laten we zeggen 4000.. dan zat je echt wel goed (en volgens mij was dat toen ook wel zo) maar nu is dat allemaal anders. Ook met huizen bijvoorbeeld, een huis van 400.000 gulden.. mooie huizen waren dat, nu kan je met flink zoeken en wat mazzel een starterswoning voor een gezinnetje vinden in een kutbuurt. Auto's zijn ook dik 2 keer zo duur geworden (wat niet eigenlijk?).

In 1999 was 2700 gulden netto zo'n beetje het salaris wat je als 23 plusser verdiende als magazijnmedewerker of heftruckchauffeur. Dit is nog steeds zo, maar je koopt er veel minder voor.
God oh god wat zijn we vooruit gegaan. .. .. .. euh .. dus.
Hebben alle bazen, topfunctionarissen en beleidvoerders en bla bla bla zo vreselijk hard voor zitten werken (lees; graaien) dat we er als mensheid op vooruit kunnen gaan.
Maar we zijn helemaal niet verder gekomen... het is crisis en een zooitje.

Ik denk dat dát ook erg steekt bij EG, een beetje in het oude plaatje blijven hangen en dat kan ik hem niet kwalijk nemen want het oude plaatje was GOED! .. Dikke held die durft te beweren dat de (algehele) mensheid de afgelopen 20 jaar goed bezig is geweest.. Eerst overijverig en daarna zo inhalig als de pest. En snel bitte! Schneller!! SCHNELLER!! en veel en meer! nóg meer!

En waarom? voor als de bom valt?
-weg-
pi_102754848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:15 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ervaringen kunnen heel erg verschillen. Wat vaak voorkomt bij mensen met Asperger is:
- niet door de sollicitatieprocedure heenkomen;
- steeds weer ontslagen worden;
- het werk weten te behouden, maar wel op je tenen lopen. Mogelijk resulterend in overspannenheid.

Maar voor hetzelfde geld functioneert iemand met ASS wel goed in meerdere banen. Ook dat komt voor.

Ik schat dat ik een jaar of 12 jonger ben dan EchtGaaf en ik ben van ’80. Hoe hoger de leeftijd, hoe moeilijker het wordt om weer aan het werk te gaan.
Punt 1 en 2 zie ik net zoveel terug bij niet-ASS-ers... ik zit nog in m'n analyse-periode bij de psych dus heb sowieso nog geen labeltje gehad.
Hoe langer ik aan het werk ben hoe beter ik functioneer, al wordt ik nog steeds als 'apart' gezien, beetje typische manier van doen schijnt en nogal apart gevoel voor humor.
En ik sla wat door als ik denk/weet dat ik gelijk heb, maar dat resulteert tegenwoordig dan weer vaak in extra werk.

Ben zelf van '79 en heb sinds '97 altijd werk gehad, eerst magazijnwerk, daarna de ICT in eerst als dozenschuiver en daarna stapsgewijs omhoog. Servicemanager geworden -> overspannen geraakt voor de 2e keer en vervolgens de techniek weer ingegaan. Grenzen van m'n kunnen opgezocht en weer verder. Ben elke dag compleet versleten na een dag werken maar dat is het het waard.
Heb dus direct geen enkele ervaring met ontslagen worden, maar zie het wel met m'n vrouw die na 9 maanden solliciteren en 30 afwijzingen eindelijk een baan heeft. Een goede vriendin van me die na 60 sollicitaties in 3 maanden tijd eindelijk werk heeft weten te vinden, maar ook een ex-collega die met 80 sollicitaties in een jaar nog steeds nergens wordt uitgenodigd.
Tis allemaal kut, maar het is dan wel weer in alle lagen van de arbeidsmarkt :')
pi_102755048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:46 schreef Auti het volgende:
Eigenlijk is alles ook echt heel anders dan vroeger heh, het is echt hard gegaan en allemaal anders.
Ik kan het niet rijmen met de verwachtingen die ik als kind/puber had.
Ik dacht bijv vroeger dat een salaris van 3500 gulden netto echt een goed salaris was, of laten we zeggen 4000.. dan zat je echt wel goed (en volgens mij was dat toen ook wel zo) maar nu is dat allemaal anders. Ook met huizen bijvoorbeeld, een huis van 400.000 gulden.. mooie huizen waren dat, nu kan je met flink zoeken en wat mazzel een starterswoning voor een gezinnetje vinden in een kutbuurt. Auto's zijn ook dik 2 keer zo duur geworden (wat niet eigenlijk?).

In 1999 was 2700 gulden netto zo'n beetje het salaris wat je als 23 plusser verdiende als magazijnmedewerker of heftruckchauffeur. Dit is nog steeds zo, maar je koopt er veel minder voor.
God oh god wat zijn we vooruit gegaan. .. .. .. euh .. dus.
Hebben alle bazen, topfunctionarissen en beleidvoerders en bla bla bla zo vreselijk hard voor zitten werken (lees; graaien) dat we er als mensheid op vooruit kunnen gaan.
Maar we zijn helemaal niet verder gekomen... het is crisis en een zooitje.

Ik denk dat dát ook erg steekt bij EG, een beetje in het oude plaatje blijven hangen en dat kan ik hem niet kwalijk nemen want het oude plaatje was GOED! .. Dikke held die durft te beweren dat de (algehele) mensheid de afgelopen 20 jaar goed bezig is geweest.. Eerst overijverig en daarna zo inhalig als de pest. En snel bitte! Schneller!! SCHNELLER!! en veel en meer! nóg meer!

Weet niet of het oude plaatje 'goed' was. Toen m'n ouders hun huis kochten was dat tegen 11% rente... en dat was begin jaren '80. Toen was er ook al sprake van dat de huizenbubbel zou barsten en verklaarde iedereen ze voor gek dat ze wat gingen kopen.
30 jaar later en hetzelfde wordt beweerd.
Dat vroeger alles beter was geloof ik bar weinig van, toen ik in '99 begon kon ik voor m'n eerste loon geen huis kopen (1200 gulden per maand) en dat lukte 8 jaar later maar net met 1500 euro / maand... voor mijn gevoel is het in verhouding allemaal net zo duur gebleven, maar dat is persoonlijk.

Ben de laatste die beweerd dat alles vooruit is gegaan de afgelopen 20 jaar, maar ik geloof er niks van dat het de 20 jaar daarvoor anders werd ervaren.
Tijden veranderen, mensen niet.
pi_102755603
Ik denk dat de "versnelling" het is wat ik bedoel. Vanaf de jaren 90 is er een versnelling, die zijn er vast eerder geweest maar hebben volgens mij niet zo'n negatieve impact gehad. We worden losser en vrijer, ok.. zie dit als de nieuwe flowerpower ofzo.. zou best kunnen.
Ik denk wel dat mensen veranderen.. dat gaat langzaam maar het veranderd zeker. Dat komt met de tijd. Ik ben geen doemdenker (of nouja :D ) en heb geen glazen bol en dergelijke, ben ook niet afgestudeerd in maatschappijleer oid maar ik zie wat ik zie en ik kan er naast zitten omdat ik een "raar" figuur ben (ik denk te veel ;( ) maar ik denk dat we met zijn allen wel een beetje de verkeerde kant op gaan. In sneltreinvaart.
-weg-
pi_102755961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:04 schreef Auti het volgende:
Ik denk dat de "versnelling" het is wat ik bedoel. Vanaf de jaren 90 is er een versnelling, die zijn er vast eerder geweest maar hebben volgens mij niet zo'n negatieve impact gehad. We worden losser en vrijer, ok.. zie dit als de nieuwe flowerpower ofzo.. zou best kunnen.
Ik denk wel dat mensen veranderen.. dat gaat langzaam maar het veranderd zeker. Dat komt met de tijd. Ik ben geen doemdenker (of nouja :D ) en heb geen glazen bol en dergelijke, ben ook niet afgestudeerd in maatschappijleer oid maar ik zie wat ik zie en ik kan er naast zitten omdat ik een "raar" figuur ben (ik denk te veel ;( ) maar ik denk dat we met zijn allen wel een beetje de verkeerde kant op gaan. In sneltreinvaart.
Heb een tijdje terug een schrijven van een griekse filosoof gelezen over de losbandigheid van de jeugd... dat ding was 2500 jaar oud maar had van vorige week kunnen zijn. :)
Ze luisterden niet, het ging allemaal te snel en de wereld ging compleet naar de klote.
Ben de naam ff kwijt, kom er op terug.

Maar heb zelf juist het idee dat het allemaal weer een stuk conservatiever begint te worden dan het midden jaren '90 was.

En ja het gaat allemaal snel, maar persoonlijk vind ik dat weer geweldig om te zien... vooral op technologisch gebied. :)
pi_102764166
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:46 schreef Auti het volgende:
Dikke held die durft te beweren dat de (algehele) mensheid de afgelopen 20 jaar goed bezig is geweest.. Eerst overijverig en daarna zo inhalig als de pest. En snel bitte! Schneller!! SCHNELLER!! en veel en meer! nóg meer!

QFT

In die 20 jaar is het stukken slechter geworden...

De maatschappij is erg vluchtig, veel te snel, te individueel, te kapitalistisch. Wat te denken over de rol van de aandeelhouders...

Er is al een tijdje een demonstratie in de VS aan de gang, die zich richt tegen de groeiende ongelijkheid en steeds oneerlijker verdeling van de welvaart. Dit is alles zeggend. Steeds meer onvrede over dit hardcore kapitalisme dat steeds meer mensen gewoon uitsluit. Rijken worden steeds rijker, de armen steeds armer. Mensen pikken dit niet meer, behalve hier in NL. (met als VVD de grootste :') )

Demonstraties VS #1: NYP arresteert 80 Wall Street protesteerders

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 06-10-2011 11:10:22 ]
pi_102767816
Dat de rijken rijker worden is al wat langer aan de hand ;)

Andrew Jackson, in his 1832 bank veto, said that
when the laws undertake... to make the rich richer and the potent more powerful, the humble members of society... have a right to complain of the injustice to their Government.

En zodra je mensen macht geeft gaan ze het misbruiken, geloof ook niet dat er een systeem is wat wel werkt. Je blijft met mensen werken.
pi_102768272
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:48 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat de rijken rijker worden is al wat langer aan de hand ;)

Andrew Jackson, in his 1832 bank veto, said that
when the laws undertake... to make the rich richer and the potent more powerful, the humble members of society... have a right to complain of the injustice to their Government.

En zodra je mensen macht geeft gaan ze het misbruiken, geloof ook niet dat er een systeem is wat wel werkt. Je blijft met mensen werken.
Daar heb je dan weer gelijk in. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')