Toemaar, Egypte!quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:13 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Eerst dit weekend nog even dernier minute naar Parijs. Waarschijnlijk het laatste mooie weekend van het warme seizoen: ook in ons eigen land wordt het maar liefst 22-25 graden! Mijn ouders zitten nog steeds in de Provence, een prachtige streek. Daar kun je tenminste nog 3 minuten lopen zonder iemand tegen te komen
Frankrijk
Dan halverwege oktober voor 8 dagen naar Hurghada. Van het strand genieten dus en tijd om boeken te lezen! Het hotel is vlakbij het centrum waar ze allemaal leuke winkeltjes hebben (ik wilde niet naar een afgelegen resort&146;). Daarbij niet afgeleid door verplichtingen als sport of boodschappen doen op het meest gunstige tijdstip. Vervoer van het vliegveld naar het hotel zit in het pakket en een eventuele excursie naar Luxor gaat gewoon via de reisorganisatie.
Van zonlicht is het wetenschappelijk bewezen dat het helpt tegen depressiesquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Soort vitaminelamp ofzoIk weet het niet. Maar ja, wie weet helpt het tegen depressie
Een half uur zitten is wel lang.
Zon vind ik altijd wel prettig hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Van zonlicht is het wetenschappelijk bewezen dat het helpt tegen depressies
Ik word alleen maar sjaggerijnig van de hitte en zon, maar heb dan nooit lichttherapie geprobeerd.
Ik heb 27. Best wel veel gegokt eigenlijk.quote:Op maandag 26 september 2011 20:40 schreef tijnbrein het volgende:
http://www.deautismecoach.nl/deautismecoach/autisme_rmetest.htm
Leuke test. Vast wel een keertje langs gekomen hier. Ik had 15 punten
Is ook heel leuk! Centre Pompidou ben ik een jaar of 2 geleden geweest. Nu je bij je ouders woont, kun je in ieder geval iets sparen voor als je echt op jezelf kan wonen. Eens zal er een keer in je situatie komen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:38 schreef Auti het volgende:
[..]
Bij de sacre coeur is heel leuk en rondom centre pompidou.
Nu huur ik zeg maar een zolderkamertje bij mijn ouders. Eigenlijk woon ik op kamers met gedeelde keuken en douche maar dan bij mijn ouders thuis.
Zeker mooi weer! Het is ook een perfect weekeinde om naar de boulevard van Scheveningen te gaan. Toen ik er was begin augustus, waren de vrouwen in ieder geval heel leuk gekleed.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toemaar, Egypte!
Lekker zonnen daar, dus. Nou hier kan dat de komende dagen ook, echt heerlijk nazomerweer.
Je bent echt een vakantieganger. En je ouders nog steeds of weer in Provence? Ze genieten kennelijk heel erg van die streek.
Het was vandaag ook weer zalig mooi weer. Heerlijk die zon!quote:Op woensdag 28 september 2011 22:16 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
[..]
Zeker mooi weer! Het is ook een perfect weekeinde om naar de boulevard van Scheveningen te gaan. Toen ik er was begin augustus, waren de vrouwen in ieder geval heel leuk gekleed.
Ja, de tijd van in de comfortzone te verblijven, lijkt voorbij te zijn. Mijn ouders zitten er weer (en nog steeds), in de Provence. Houd het maar op een vakantieganger in wording. Egypte is ook een betaalbaar vakantieland, een eind weg en tegelijkertijd niet al te ver weg. 599 euro tout-compris voor 8 dagen. Het kan zelfs iets goedkoper in het laagseizoen.
Frankrijk is een relatief prijzige bestemming, met name Parijs. Heb je zelf nog vakantiewensen?
Je kan met georganiseerde bus-/groepsreizen meegaan, b.v. die van Globequote:Op woensdag 28 september 2011 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het was vandaag ook weer zalig mooi weer. Heerlijk die zon!En dat na die mislukte zomer. Tot aan het einde van de week schijnt het zo te blijven.
![]()
Het is natuurlijk altijd mooi om naar mooie (geklede) mensen te kijken. Stranden vind ik dan al gauw te druk, of het moet een verlaten strand op Schiermonnikoog zijn, want dat is weer prachtig. Natuur is sowieso prachtig.Sunset
Het op vakantie gaan is al gauw buiten de comfortzone...Want dan ga je weer buiten je structuur die je gewend bent.
Of ik vakantiewensen heb? Aan de ene kant weer wel, maar zeker niet in mijn eentje. Want daar vind ik niks aan.Dan moet het echt met een familielid om een zeer goede bekende zijn. De andere kant is dan weer dat het weer stress geeft en dergelijke.
Het is erg lang geleden, tig jaar, dat ik voor het laatste op vakantie ben geweest. Ik mis het daarom niet echt, maar natuurlijk vind ik het aan ene kant wel jammer dat je zo wel vrijwel niets van de wereld ziet. Dat steek mij dan weer wel. Maar ja, ik heb gewoon niemand om mee op vakantie te gaan, daar begint het al mee...
Jammer dat je die uitgesproken behoefte aan structuur nodig hebt, maar niet ongewoon. Eigenlijk is het heel sterk dat je je beseft dat je het jammer vind dat je niet zoveel van de wereld ziet. De wens is er diep van binnen wel, je berust je er in feite niet in. Berusting sluit volgens mij de weg naar verbetering af. Je komt toch wel regelmatig buitenshuis?quote:Op woensdag 28 september 2011 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het was vandaag ook weer zalig mooi weer. Heerlijk die zon!En dat na die mislukte zomer. Tot aan het einde van de week schijnt het zo te blijven.
![]()
Het is natuurlijk altijd mooi om naar mooie (geklede) mensen te kijken. Stranden vind ik dan al gauw te druk, of het moet een verlaten strand op Schiermonnikoog zijn, want dat is weer prachtig. Natuur is sowieso prachtig.Sunset
Het op vakantie gaan is al gauw buiten de comfortzone...Want dan ga je weer buiten je structuur die je gewend bent.
Of ik vakantiewensen heb? Aan de ene kant weer wel, maar zeker niet in mijn eentje. Want daar vin ik niks aan.Dan moet het echt met een familielid om een zeer goede bekende zijn. De andere kant is dan weer dat het weer stress geeft en dergelijke.
Het is erg lang geleden, tig jaar, dat ik voor het laatste op vakantie ben geweest. Ik mis het daarom niet echt, maar natuurlijk vind ik het aan ene kant wel jammer dat je zo wel vrijwel niets van de wereld ziet. Dat steek mij dan weer wel. Maar ja, ik heb gewoon niemand om me op vakantie te gaan, daar begint het al mee...
Zonnenstralenquote:
Van meerdere zonnen, ja? Dat is verdomd lekker weer jonguh!quote:
haha gelukkig nietquote:Op donderdag 29 september 2011 14:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Van meerdere zonnen, ja? Dat is verdomd lekker weer jonguh!Ik zie ook helemaal niets op de buienradar.
Dan is het zonnestralenquote:Op donderdag 29 september 2011 14:41 schreef tijnbrein het volgende:
haha gelukkig niet1 zon is genoeg.
Oh ja dat klopt. Ben niet zo scherpquote:Op donderdag 29 september 2011 14:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Dan is het zonnestralen, sorry
![]()
Maar zoals ik zei, hier is het ook echt schitterend weer.. warm zelfs, zomers. Er zit ook geen regen in de lucht of in de voorspellingen, zit Schaal_9 in het buitenland?
Op een donderdag? Nou nou..quote:Op donderdag 29 september 2011 14:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh ja dat klopt. Ben niet zo scherpbeetje een kater.
Soort UV lamp oid, speciaal ding wat idd ook ingezet wordt bij depressies maar bij mij ivm slaapproblemen want daar schijnt het ook bij te werken. Dat ding fopt je hersens als het ware, dat licht zorgt voor een afname/toename (whatever) van bepaalde stofjes. Of anders gezegd het is de bedoeling dat die behandeling dus de regulatie van die stofjes weer op orde doet brengen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Soort vitaminelamp ofzoIk weet het niet. Maar ja, wie weet helpt het tegen depressie
Een half uur zitten is wel lang.
Jaquote:Op donderdag 29 september 2011 15:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Op een donderdag? Nou nou..Heb je vakantie?
Ik had het al voorspeld dat ik goed weer zou hebben in mijn vakantiequote:Op donderdag 29 september 2011 16:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is lekker, heb jij even flink mazzel met dit nazomerweer
Stoer.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:32 schreef Auti het volgende:
Ik had een hittegolf voorspeld rond dit tijdstip en een deel van oktober
Wel knap hoor als je zoiets alleen aangaat...quote:Op woensdag 28 september 2011 23:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Je kan met georganiseerde bus-/groepsreizen meegaan, b.v. die van Globe
en Pelikaan Reizen. Best relaxt, ik heb dat nu al vier keer gedaan, je hoeft
praktisch niets zelf te doen, je komt op de mooiste plekken.
Ik ben één keer alleen gegaan, twee keer met vrienden en één keer met familie.
Aanrader!![]()
In zo'n gezelschap zitten altijd wel één of meerdere mensen die alleen reizen is mijn ervaring.
Het syndroom is als zodanig ingewikkeld en doordrongen in de persoonlijkheid. Dat maakt het zo lastig voor anderen te bevatten. Overprikkeling ligt allicht op de loer.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:04 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Jammer dat je die uitgesproken behoefte aan structuur nodig hebt, maar niet ongewoon. Eigenlijk is het heel sterk dat je je beseft dat je het jammer vind dat je niet zoveel van de wereld ziet. De wens is er diep van binnen wel, je berust je er in feite niet in. Berusting sluit volgens mij de weg naar verbetering af. Je komt toch wel regelmatig buitenshuis?
Mensen met Asperger staan voortdurend voor dilemmas. Ik heb het in zekere mate, maar begon steeds meer te beseffen dat ik er op vooruit wil gaan. En dat betekent: de structuur regelmatig doorbreken.
Voor veel mensen met Asperger leiden veel activiteiten helaas tot overprikkeling. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid stelt de bijstandsnormen vast. Die norm (het sociaal minimum) garandeert een bepaalde levensstandaard. Maar sommige mensen met ASS zijn door de prikkels veroordeeld tot een teruggetrokken, geïsoleerd bestaan. Onder het bestaansminimum dus, voor de meeste mensen niet te bevatten.
Met ASS-ers vergelijken kan ook een risico zijn. Ik ben een keer naar de autismesoos geweest, en dat was een sfeer die voor mij heel onbekend was. En vergeleken met de eenzaamheid van een zolderkamerautist is het maar een peulenschil dat ik niet zo goed in vergaderen ben. Volgens mij kun je (in zijn algemeenheid) veel steun vinden bij mensen met Asperger als je voor structuur kiest en maak je het bij NT-ers als je voor avontuur gaat, je grenzen verlegt.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het syndroom is als zodanig ingewikkeld en doordrongen in de persoonlijkheid. Dat maakt het zo lastig voor anderen te bevatten. Overprikkeling ligt allicht op de loer.
Tja, je vergelijkt je voortdurend ook met NT-ers. Dan weet je natuurlijk ook dat je ander leven leidt dan iemand die samenwoont of zelfs een gezin heeft. NT-ers hebben wat betreft een grotere "sociale bandbreedte"
Het risico op voortdurend met anderen te vergelijken ligt altijd op de loer. Zeker als je verhalen hoort van andere die bijvoorbeeld hele succesvol zijn. (wat het ook mag betekenen). Je moet daar altijd mee oppassen. Het is zelfs al moeilijk en soms ongepast om zelfs 2 NT-er met elkaar te vergelijken.
Nope, morgen wel en rond de jaarwisseling nog een weekje bij mijn ouders (totaal geen weer natuurlijk, maar om weer eens als complete familie bij elkaar te zijn is ook wel gezellig).quote:Op donderdag 29 september 2011 14:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Dan is het zonnestralen, sorry
![]()
Maar zoals ik zei, hier is het ook echt schitterend weer.. warm zelfs, zomers. Er zit ook geen regen in de lucht of in de voorspellingen, zit Schaal_9 in het buitenland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |