Israel is een staat van de VS, en de VS is imperealist. Do the math.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:00 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Binnenkort hebben we het niet meer over de palestijnen, maar over Palestina?
[..]
Of wordt de veto ingezet?
Hoeft van mij niet.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:33 schreef NorthernStar het volgende:
Der Spiegel verwijst nadrukkelijk naar de joodse achtergrond van Rosenthal en het feit dat hij met een Israëlische is getrouwd.
Waar blijft wilders nou met zijn mond vol over "dubbele loyaliteit"?
De VS is geallieerd aan Israel en staat achter de grondbeginselen van de natie en haar beschaving, maar zoek er gerust meer achter als je wilt.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Israel is een staat van de VS, en de VS is imperealist. Do the math.
Als hij daarover zou beginnen dan is het in het nadeel van zijn pro Israël standpunt zijn. Wilders wil het liefst dat we nog dieper in de hol van Israël kruipen.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:33 schreef NorthernStar het volgende:
Der Spiegel verwijst nadrukkelijk naar de joodse achtergrond van Rosenthal en het feit dat hij met een Israëlische is getrouwd.
Waar blijft wilders nou met zijn mond vol over "dubbele loyaliteit"?
True maar er hangt toch een lucht van belangenverstrengeling aan. Hij hoort daar te zitten om het Nederlands standpunt te vertegenwoordigen, niet voor Israel. En dat laatste lijkt er sterk op hier.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:46 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet.
Feit is dat NL altijd een pro Israël beleid voert, of het nou een Verhagen is of een Rosenthal maakt weinig uit.
ik vind dit trouwens nog best een rake opmerking, het is wat aan de simpele kant maar imo is er niet echt heel veel mis meequote:Op dinsdag 27 september 2011 22:27 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan gaat de onderdrukking en de oorlog door. Klaar.
Snap je het niet? Ze HEBBEN NIETS TE KIEZEN.
Dan is er ook niks mis met het volgende:quote:Op donderdag 29 september 2011 21:11 schreef sp3c het volgende:
ik vind dit trouwens nog best een rake opmerking, het is wat aan de simpele kant maar imo is er niet echt heel veel mis mee
Dus dat is wel goed maar het is fout als Israël de hele boel wil overnemen?quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:39 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Dan is er ook niks mis met het volgende:
Israël is niet bereid om een einde te maken aan de bezetting, ze zullen een pariastaat blijven en geen dag vrede kennen totdat ze van de map geveegd worden door hun buren (wat een kwestie van tijd is).
Waarom zouden ze uberhaupt iets WILLEN uithalen? Gezien de Arabische lente, zie ik daar voorlopig niets gebeuren in ieder geval.quote:Op vrijdag 30 september 2011 01:17 schreef waht het volgende:
[..]
Dus dat is wel goed maar het is fout als Israël de hele boel wil overnemen?
Er moet heel veel gebeuren voordat hun Arabische buren iets kunnen uithalen.
En dat gebeurd dus niet. Ik zie ze er voor aan om door te vechten tot de laatste man.. en met de geschiedenis in het achterhoofd denk ik zelfs dat ze in staat zijn dat, mocht het zo ver komen dat ze onder de voet worden gelopen en dat de complete staat verloren gaat, dat ze zich liever dood vechten dan overgeven. En hey... als ze dan toch dood moeten, dan nuken ze toch de hele omgeving? Ze hebben dan toch niets meer te verliezen...quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:39 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Israël is niet bereid om een einde te maken aan de bezetting, ze zullen een pariastaat blijven en geen dag vrede kennen totdat ze van de map geveegd worden door hun buren (wat een kwestie van tijd is).
Je hebt nog meer fantasie dan diegene die jij quote.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat gebeurd dus niet. Ik zie ze er voor aan om door te vechten tot de laatste man.. en met de geschiedenis in het achterhoofd denk ik zelfs dat ze in staat zijn dat, mocht het zo ver komen dat ze onder de voet worden gelopen en dat de complete staat verloren gaat, dat ze zich liever dood vechten dan overgeven. En hey... als ze dan toch dood moeten, dan nuken ze toch de hele omgeving? Ze hebben dan toch niets meer te verliezen...
Precies, ik zie ook niet hoe de buurlanden dit willen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze uberhaupt iets WILLEN uithalen? Gezien de Arabische lente, zie ik daar voorlopig niets gebeuren in ieder geval.
De wens is de vader van de gedachte, merk ik aan de ondertoon.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:39 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Kan zijn...quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt nog meer fantasie dan diegene die jij quote.
Ja, vanwege schoothondjes positie, niet eigen mening durven uitdragen. Het is een groot politiek spel, wie dat nu nog niet door heeft.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:46 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet.
Feit is dat NL altijd een pro Israël beleid voert, of het nou een Verhagen is of een Rosenthal maakt weinig uit.
Militair gezien zou het geen probleem moeten zijn. Strategisch, financieel en gezien het moreel van de troepen echter.... Ten tweede hoef je helemaal niet de denkwijze van "de moslim" te veranderen en heeft al helemaal geen reet met de Islam te maken. Typische PVV-retoriek, waarbij "Israel" zogenaamd de frontlinie van het Westen "tegen de Islam" is. Vooral blijven hangen in dergelijke dogma's.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte, merk ik aan de ondertoon.
Het enige dat een kwestie van tijd is, is de omslag in het denken binnen de islam. Egypte, Jordanië en Turkije hebben al aangegeven hoe de nieuwe realiteit werkt. Vrede sluiten met Israël en go about your business. Nu nog de denkwijze van de moslim veranderen en je bent er.
Of het mogelijk is? Kijk naar de moslims hier in Nederland die geen problemen hebben met Israël noch z'n bestaansrecht. Kijk naar de moslims in Israël zelf. Nu de rest nog.
Dat is het enige dat een kwestie van tijd is. Er zal misschien ooit nog een oorlog komen, maar tussen nu en vijftig jaar zie ik de Arabische wereld niet bij machte zijn om het militair te winnen van Israël.
Jahaa! Ik weet dat ik een buitenstaander ben die z'n bek moet houden over de islam.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Militair gezien zou het geen probleem moeten zijn. Strategisch, financieel en gezien het moreel van de troepen echter.... Ten tweede hoef je helemaal niet de denkwijze van "de moslim" te veranderen en heeft al helemaal geen reet met de Islam te maken. Typische PVV-retoriek, waarbij "Israel" zogenaamd de frontlinie van het Westen "tegen de Islam" is. Vooral blijven hangen in dergelijke dogma's.
Probeer je stelling maar te verdedigen in de VS.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Christenen dachten 60 jaar geleden nog dat "zwart'n" en andere niet-Christenen minderwaardige mensen waren, dat is nu totáál ondenkbaar.
Jij weet dat? Oh, knap dat jij dat weet. Want dat staat nergens in mijn post.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:53 schreef Karrs het volgende:
Jahaa! Ik weet dat ik een buitenstaander ben die z'n bek moet houden over de islam.
Leuk dat je de huidige moslims wil vergelijken met christenen 60 jaar geleden, maar die vergelijking is nergens op gebaseerd. Afgezien daarvan zie ik niet wat dit te maken zou hebben met de omslag "die de Islam" zou moeten maken. De gemiddelde moslim zal het een anus roesten of je een jood of christen bent. De moslimwereld bestaat bovendien wel uit meer dan het Midden-Oosten.quote:Maar of je 't nou leuk vindt of niet, dat is wat er gaat gebeuren (en wat er ook MOET gebeuren). Vergelijkend voorbeeld voor wat ik precies bedoel: Christenen dachten 60 jaar geleden nog dat "zwart'n" en andere niet-Christenen minderwaardige mensen waren, dat is nu totáál ondenkbaar. De verzuiling is nog zo'n voorbeeld; als je als PvdA'er werd geboren werd je nevernooitniet een VVD'er, luisterde je naar de AVRO en vooral niet naar de NCRV en las je het AD en zeker geen NRC. (Pin me niet vast op de exacte omroepen/kranten; het gaat om het idee). Dat is hedentendage ook wel anders. Dus het kán! En het gaat gebeuren ook. Eerder dan nóg een kansloze all-out oorlog.
Geen onderbouwing dus. Loze uitspraak.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij weet dat? Oh, knap dat jij dat weet. Want dat staat nergens in mijn post.
[..]
Leuk dat je de huidige moslims wil vergelijken met christenen 60 jaar geleden, maar die vergelijking is nergens op gebaseerd. Afgezien daarvan
Dit is totaal voorbijgaand aan wat ik schreef.quote:zie ik niet wat dit te maken zou hebben met de omslag "die de Islam" zou moeten maken. De gemiddelde moslim zal het een anus roesten of je een jood of christen bent. De moslimwereld bestaat bovendien wel uit meer dan het Midden-Oosten.
None taken. Deze discussie is dus ook weer voorbij, want verder dan een ad-hominem kom je niet. Wat is dat toch de hele tijd?quote:Het ergste van al je betogen vind ik gewoon dat je kennis over de moslims, - de mensen zelf dus - maar ook de religie zo minimaal is. En dat je daadwerkelijk gelooft in het door jezelf geschetste beeld van moslims, hun denkwijze en de Islam en haar principes. Die denkwijze lijkt te worden gekenmerkt door een type dogma die je ook terugziet bij fundamentalisten (no offence).
quote:Egypt's envoy to PA: Israel wants to retake Sinai
Yasser Othman claims Israel trying to tarnish reputation of new Cairo government, show it is unable to control border with Jewish State as pretext to recapture Sinai Peninsula
(artikel)
quote:IAF aircraft attack target in central Gaza Strip
IAF aircraft attacked a target in the central Gaza Strip Thursday night. The IDF Spokesperson's Unit stated that a direct hit was identified in the strike. The assault came as a response to the fire of rockets toward Israel on Thursday. (bron)
Die Egyptenaren moeten niet janken, ze hebben die woestijn teruggekregen nadat zij een oorlog zijn begonnen.quote:
Blijkbaar ben jij ervan overtuigd dat de bevolking van de VS "zwartn" en anderen als minderwaardige mensen beschouwen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probeer je stelling maar te verdedigen in de VS.
idd Egypte moet weer de aandacht verleggen . nadat de aanval op de Israelishe ambassade . het volkzich nu weer keert tegen het leger . wat voorspelbaar was .quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:02 schreef waht het volgende:
[..]
Die Egyptenaren moeten niet janken, ze hebben die woestijn teruggekregen nadat zij een oorlog zijn begonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |