abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102332579
Aangezien je er de klok op gelijk kunt zetten dat vroeg of vroeger dit topic geopend zal worden doe ik het maar vast. Met als aanleiding onderstaand artikel.

Die gozer die vorig jaar door Lenny in de battles werd verslagen geeft weer een nieuwe betekenis aan het begrip 'slechte verliezer'.

http://tilburg.dichtbij.nl/trend/voice-holland-doorgestoken-kaart

quote:
'The Voice of Holland doorgestoken kaart'

Vrijdagavond ging het tweede seizoen van de talentenjacht ‘The Voice of Holland’ van start. Ondanks het enorm aantal kijkcijfers is niet iedereen te spreken over het succesvolle RTL-programma, bedacht door John de Mol. William Finta, kandidaat in het eerste seizoen, heeft er zelfs een bittere nasmaak aan overgehouden. “John de Mol bepaalt wie er doorgaat.”

Door Jeffrey Steijns

William Finta uit Eindhoven was een van de kandidaten uit het eerste seizoen. Hij werd in de zogeheten ‘battles’ uitgeschakeld door reggae-artiest Lenny Keylard. Finta herinnert zich het moment nog goed. “Zowel de coaches en het publiek waren erg te spreken over mijn optreden. Toch koos mijn eigen coach (Roel van Velzen, red) voor de ander.”

Onterechte uitschakeling

Een jaar later is de Eindhovenaar nog steeds verontwaardigd over zijn uitschakeling. “Ook in mijn directe omgeving was iedereen positief. Eigenlijk vond iedereen inclusief de coaches dat ik door had moeten gaan. Jeroen van der Boom (een van de coaches in het eerste seizoen, red) kwam ik later nog een keer tegen. Hij vond mijn uitschakeling ook onterecht. Maar goed, het is en blijft een televisieprogramma. Uiteindelijk bepalen de programmamakers wie er doorgaan.”

Johnny Rosenberg

In het eerste seizoen ontstond er een relletje rondom een andere kandidaat, Johnny Rosenberg. Hij werd in de liveshows weggestemd door zijn coaches Nick & Simon. Rosenberg kwam een dag later met het bericht naar buiten dat hij door John de Mol was weggestuurd, omdat hij in eerste instantie geen duet wilde zingen met James Blunt. Er was volgens de kandidaat sprake van doorgestoken kaart. Twee dagen later nam Rosenberg in het programma ‘Life4You’ zijn woorden alweer terug. “Ik denk dat het de zenuwen waren…”, aldus de zanger.

Geen inspraak

Finta heeft weinig advies voor de nieuwe kandidaten. “Je moet gewoon zoveel mogelijk genieten. Veel inspraak heb je toch niet, zelfs niet in je nummerkeuze. Je kan een lijst opgeven met de muziek die je leuk vindt en dan wordt er voor jou gekozen welk nummer het beste bij je past.”

De Eindhovenaar waarschuwt bovendien voor te hoge verwachtingen. “Van coaching is helemaal geen sprake. Op televisie ziet het wel uit alsof we getraind worden, maar in die periode heb ik de coaches maar een paar keer gezien.”

Weinig toekomst

Finta heeft een studioklusje aan The Voice overgehouden. Daarnaast mag hij regelmatig invallen voor coverbandjes. “Over het algemeen levert zo’n talentenjacht weinig op”, aldus de zanger. “Alleen als winnaar houd je er een studioalbum aan over. We hebben nu weliswaar Ben Saunders, maar ik ben benieuwd hoe lang hij het nog gaat volhouden.”

Toch heeft hij geen spijt van zijn deelname. “Ik heb een heleboel leuke mensen leren kennen. Of ik ooit nog een keer ga meedoen aan een talentenjacht? Voorlopig niet, maar zeg nooit nooit.”
:')

Was een grijze muis. Volkomen logisch dat hij eruit vliegt tegen een kleurrijk figuur als Lenny (al was ik zelf geen fan). Lenny deed het vervolgens ook uitstekend in de liveshows, kwam ver, dus welk recht van spreken heeft zo'n William dan nog?

'Ook in mijn directe omgeving was iedereen positief.'
Nee echt joh? Je vrienden, familie en buren waren positief? Oh nee, nu ben ik overtuigd! Jij had door gemoeten! :')

"Alleen als winnaar houd je er een studioalbum aan over."

Hm, met even vluchtig tellen kom ik uit op sowieso vijf Voice kandidaten die een album uit hebben gebracht of dat heel binnenkort gaan doen + nog wat singles. En dan zal ik nog wel wat kandidaten vergeten zijn.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  zaterdag 24 september 2011 @ 15:43:02 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_102332779
Noem eens iets op van het commerciële aanbod dat géén doorgestokenkaart is.

Nou? Hmm?
Je moeder is een hamster
  zaterdag 24 september 2011 @ 15:45:14 #3
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_102332831
Is toch kutprogramma.

Oh oh Cherso daarentegen :9
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_102332891
Logisch dat je zoiets gaat zeggen als je niet door bent. Heet jaloezie.
pi_102333409
Oh ja, dat is waar ook. Lenny nailde dat optreden in de battle ook nog eens!
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 16:23:02 #7
43556 miss_dynastie
pi_102333733
Ik vraag me af of hij uberhaupt wel in de battle-ronde thuishoorde eigenlijk.... Jeroen van der Boom drukte stiekem gewoon omdat het zijn eigen nummer was en Roel, tja, met hem weet je het nooit zo goed, maar echt geweldig was deze jongen niet imho.
  zaterdag 24 september 2011 @ 16:29:51 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_102333915
Uiteraard is het doorgestoken kaart, mensen die al enigzins zijn doorgebroken (of anderzijds actief zijn in de muziek) maken bij dit soort programma's helemaal geen kans.

Simpelweg vanwege allerlei mogelijk rechten die al ergens vast liggen en er dus te weining aan verdiend kan worden. Charly Luske zal bijvoorbeeld nooit winnen.
So we just called him Fred
  zaterdag 24 september 2011 @ 16:57:50 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_102334696
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vraag me af of hij uberhaupt wel in de battle-ronde thuishoorde eigenlijk....
Er kijken ook kleine kinderen naar dat programma... William ziet er eng uit. Wegwezen dus.
Daarbij was Lenny al vanaf z'n auditie een finalekandidaat.
pi_102335013
Ja euhm nee :') Grijze muis nummer 17369 of een kleurrijk persoon die overal een reggaetintje aangeeft en wel kan zingen?

Gevalletje slechte verliezer inderdaad _O-

En verder doorgestoken kaart.. Tja.. Kan me er niet druk om maken :@
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_102335510
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:43 schreef Crutch het volgende:

Nou? Hmm?
Expeditie Robinson niet! :(
  zaterdag 24 september 2011 @ 17:33:51 #12
118585 Crutch
pi_102335575
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Expeditie Robinson niet! :(
Ik denk het wel, maar goed ik kan het niet bewijzen.
Je moeder is een hamster
  maandag 26 september 2011 @ 23:14:38 #13
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_102421471
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:33 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar goed ik kan het niet bewijzen.
dan is het wel heel makkelijk om zo iets te zeggen he
Wat doe ik hier?
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:20:24 #14
118585 Crutch
pi_102429443
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:14 schreef tdrone het volgende:

[..]

dan is het wel heel makkelijk om zo iets te zeggen he
Helemaal niet makkelijk, ik zou immers graag willen dat het geen doorgestoken kaart is, maar ik heb er gewoon geen vertrouwen in.
Losse google-feitjes wil ik niet als argumenten gebruiken, vandaar geen bewijs.
Je moeder is een hamster
pi_102432700
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:43 schreef Crutch het volgende:

Nou? Hmm?
precies mensen die zo graag willen meedoen zijn de domheid zelve door wurgcontracten moetwillig te tekenen waarvan ze weten middels oud-kandidaten dat ze gewoon genaaid worden als het om geld verdienen gaat en zij niks anders dan een middel zijn om schokkend tv te maken ten favoure vd kijkcijfers. }:| Daarbij leeft RTL/SBS van scripts en vooropgezette scenario's en fakeness. :Y Kijk maar naar Herrie.. series,Expeditie robinson en meer van die zooi. :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_102435813
Tuurlijk, Ben Saunders zal vast enkel en alleen grote nadelen ondervinden van zijn deelname aan TVOH. :')
  woensdag 28 september 2011 @ 19:55:33 #17
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_102487620
Dude dacht hij serieus te kunnen winnen van Lenny :')
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:19:03 #18
16874 creno
born this way
pi_132096329
Bij de voice radio zouden de beste 5 bij de blind auditions komen op TV, laat nou de nummer 1, 3,4 en 5 zijn uitgezonden en nummer 2 niet. Zelfs eerder afgevallen kandidaten zijn gevraagd voor de blind auditions en uitgezonden.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_132103519
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:19 schreef creno het volgende:
Bij de voice radio zouden de beste 5 bij de blind auditions komen op TV, laat nou de nummer 1, 3,4 en 5 zijn uitgezonden en nummer 2 niet. Zelfs eerder afgevallen kandidaten zijn gevraagd voor de blind auditions en uitgezonden.
Hoe bedoel je?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:05:49 #20
16874 creno
born this way
pi_132104979
op radio 538 werd 'the voice radio' gehouden afgelopen zomer. De winnaar mocht een single opnemen en optreden op 538xl en de beste 5 gingen meedoen aan de opnames van de blind auditions.

Ze zijn allevijf uitgezonden op de nummer 2 na....

Bovendien zijn er van eerdere afvallers van dat radio spel benadert om ook nog mee te doen aan de auditie en daar zijn ook mensen van uitgezonden.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:08:20 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_132105060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:05 schreef creno het volgende:
Bovendien zijn er van eerdere afvallers van dat radio spel benadert om ook nog mee te doen aan de auditie en daar zijn ook mensen van uitgezonden.
Volgens mij zijn er wel vaker mensen gevraagd om mee te doen aan de audities: dat is in de Engelse versie ook zo. En zal in de US versie ook wel gebeuren. Ik vind er niet zoveel mis mee, als je hoort dat iemand goed zingt kun je ze toch vragen om mee te doen? Het is geen garantie dat ze winnen of ver komen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_132289862
Het blijft vermakelijk om te lezen hoe voormalige kandidaten klagen over reality-shows/programma's waarin zij ooit vertoefden. Elk mens met een goed stel hersens weet dat alles wat je tegenwooridg op tv ziet en wat met reality heeft temaken voor 99% doorgestoken kaart,gescript e.d. is.

Het heet niets voor niets: een SHOW!

Ik mijd daarom ook voor 99% alle Nederlandse zenders,gewoon omdat ze geen programma's hebben die ik leuk vind. }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 11:51:33 ]
pi_132591638
Nikita Doornbosch' biografie (http://www.nikitaofficial.com/index.php/bio) gezien?
quote:
2010 brought even more success as Nikita lent her vocal talents to producers “Gangsterboys” for a Dutch film. Then again performing as a backing vocalist for popular Dutch artist Nicole Bus, Wudstik
and Maroc & Roll.
Nicole Bus? Hé die doet ook mee!
..Wudstik? Hé die doet ook mee!

...en deze link (http://www.funx.nl/index.(...)tudio-in-met-madcon-)...

Tjeerd? Hé, dat is toevallig... Want ze zit nu bij zusje Oosterhuis in het team!
pi_132610654
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:20 schreef iBenny het volgende:
Nikita Doornbosch' biografie (http://www.nikitaofficial.com/index.php/bio) gezien?

[..]

Nicole Bus? Hé die doet ook mee!
..Wudstik? Hé die doet ook mee!

...en deze link (http://www.funx.nl/index.(...)tudio-in-met-madcon-)...

Tjeerd? Hé, dat is toevallig... Want ze zit nu bij zusje Oosterhuis in het team!
Ach, het muziekwereldje is klein en ons-kent-ons. Je treedt eens als backup vocalist op bij Trijntje en die zegt 'joh, wat een mooie stem heb jij, doe eens auditie voor de Voice!'. Zo gaat het nu eenmaal. Er zijn ook al een aantal mensen niet door gegaan in de audities terwijl ze goede bekenden waren van een jurylid.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:47:06 #25
3542 Gia
User under construction
pi_132611356
Och, alles in 't tv wereldje is geregisseerd.
Zelfs het Rad bij ik hou van Holland stopt zoals het script voorschtijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')