Aangezien je er de klok op gelijk kunt zetten dat vroeg of vroeger dit topic geopend zal worden doe ik het maar vast. Met als aanleiding onderstaand artikel.
Die gozer die vorig jaar door Lenny in de battles werd verslagen geeft weer een nieuwe betekenis aan het begrip 'slechte verliezer'.
http://tilburg.dichtbij.nl/trend/voice-holland-doorgestoken-kaartquote:
'The Voice of Holland doorgestoken kaart'
Vrijdagavond ging het tweede seizoen van de talentenjacht ‘The Voice of Holland’ van start. Ondanks het enorm aantal kijkcijfers is niet iedereen te spreken over het succesvolle RTL-programma, bedacht door John de Mol. William Finta, kandidaat in het eerste seizoen, heeft er zelfs een bittere nasmaak aan overgehouden. “John de Mol bepaalt wie er doorgaat.”
Door Jeffrey Steijns
William Finta uit Eindhoven was een van de kandidaten uit het eerste seizoen. Hij werd in de zogeheten ‘battles’ uitgeschakeld door reggae-artiest Lenny Keylard. Finta herinnert zich het moment nog goed. “Zowel de coaches en het publiek waren erg te spreken over mijn optreden. Toch koos mijn eigen coach (Roel van Velzen, red) voor de ander.”
Onterechte uitschakeling
Een jaar later is de Eindhovenaar nog steeds verontwaardigd over zijn uitschakeling. “Ook in mijn directe omgeving was iedereen positief. Eigenlijk vond iedereen inclusief de coaches dat ik door had moeten gaan. Jeroen van der Boom (een van de coaches in het eerste seizoen, red) kwam ik later nog een keer tegen. Hij vond mijn uitschakeling ook onterecht. Maar goed, het is en blijft een televisieprogramma. Uiteindelijk bepalen de programmamakers wie er doorgaan.”
Johnny Rosenberg
In het eerste seizoen ontstond er een relletje rondom een andere kandidaat, Johnny Rosenberg. Hij werd in de liveshows weggestemd door zijn coaches Nick & Simon. Rosenberg kwam een dag later met het bericht naar buiten dat hij door John de Mol was weggestuurd, omdat hij in eerste instantie geen duet wilde zingen met James Blunt. Er was volgens de kandidaat sprake van doorgestoken kaart. Twee dagen later nam Rosenberg in het programma ‘Life4You’ zijn woorden alweer terug. “Ik denk dat het de zenuwen waren…”, aldus de zanger.
Geen inspraak
Finta heeft weinig advies voor de nieuwe kandidaten. “Je moet gewoon zoveel mogelijk genieten. Veel inspraak heb je toch niet, zelfs niet in je nummerkeuze. Je kan een lijst opgeven met de muziek die je leuk vindt en dan wordt er voor jou gekozen welk nummer het beste bij je past.”
De Eindhovenaar waarschuwt bovendien voor te hoge verwachtingen. “Van coaching is helemaal geen sprake. Op televisie ziet het wel uit alsof we getraind worden, maar in die periode heb ik de coaches maar een paar keer gezien.”
Weinig toekomst
Finta heeft een studioklusje aan The Voice overgehouden. Daarnaast mag hij regelmatig invallen voor coverbandjes. “Over het algemeen levert zo’n talentenjacht weinig op”, aldus de zanger. “Alleen als winnaar houd je er een studioalbum aan over. We hebben nu weliswaar Ben Saunders, maar ik ben benieuwd hoe lang hij het nog gaat volhouden.”
Toch heeft hij geen spijt van zijn deelname. “Ik heb een heleboel leuke mensen leren kennen. Of ik ooit nog een keer ga meedoen aan een talentenjacht? Voorlopig niet, maar zeg nooit nooit.”
Was een grijze muis. Volkomen logisch dat hij eruit vliegt tegen een kleurrijk figuur als Lenny (al was ik zelf geen fan). Lenny deed het vervolgens ook uitstekend in de liveshows, kwam ver, dus welk recht van spreken heeft zo'n William dan nog?
'Ook in mijn directe omgeving was iedereen positief.' Nee echt joh? Je vrienden, familie en buren waren positief? Oh nee, nu ben ik overtuigd! Jij had door gemoeten!
"Alleen als winnaar houd je er een studioalbum aan over."Hm, met even vluchtig tellen kom ik uit op sowieso vijf Voice kandidaten die een album uit hebben gebracht of dat heel binnenkort gaan doen + nog wat singles. En dan zal ik nog wel wat kandidaten vergeten zijn.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.