abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102327376
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waar had jij ook alweer je geld inzitten O+
Cash only.
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:30:18 #27
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102327478
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_102329431
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:25 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Cash only.
als je nou een jaartje terug goud had gekocht had je nu op +25% gezeten. Nu zit je op +2 a 3 %. 'nough said.
pi_102329504
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je nou een jaartje terug goud had gekocht had je nu op +25% gezeten. Nu zit je op +2 a 3 %. 'nough said.
Ja en als je in 1998 high tech aandelen had stond je in 99 op +200% 'nough said?
  zaterdag 24 september 2011 @ 13:09:01 #30
344884 monkyyy
pi_102329509
Als je nou in 1919 een 40$ aandeel Coca cola had gekocht, had je nu 5 miljoen $. 'nough said.
pi_102329526
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:09 schreef monkyyy het volgende:
Als je nou in 1919 een 40$ aandeel Coca cola had gekocht, had je nu 5 miljoen $. 'nough said.
een jaar is realistisch. een slordige 90 jaar iets minder.
pi_102329898
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 10:50 schreef piepeloi55 het volgende:

PANIC SELLING

By 5:00 p.m. EDT, bullion's spot price was down 5 percent at around $1,643 an ounce, after trading between a session peak of $1,754.71 and low of $1,628.69. At $126 an ounce, the intraday move was the biggest on record in dollar terms. It was also more than 5 standard deviations beyond the normal one-day change. [...]

Nuttig zeg die standaarddeviaties.... We hebben hier dus met een verschijnsel te maken dat maar eens in de 6709 jaar voorkomt. })

Ik ben sarcastisch, mocht dat nog niet opgevallen zijn
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_102332037
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
En als ik een halfjaar geleden fysiek zilver had gekocht had ik een verlies van 40-60%.

Cash is gewoon de beste belegging bij een deflatoire bust en het risico is immens groot dat de moeder alle deflatoire busts voor ons ligt ergens in de komende jaren. Niemand weet exact wanneer en hoe, maar dat die komt is vrij zeker gezien de onevenwichtigheden. Dat ik een tijdje minder rendeer als andere assets neem ik voor lief en beschouw ik als opportunity cost. Immers, als ik nu (of een jaar geleden) instap en de deflatoire bust vind plaatst heb ik mijn kruit verschoten en (fors) kapitaal verloren dat ik niet meer kan gebruiken om in te stappen op zeer goedkope niveaus met een zo goed als zekere positieve opbrengst op termijn. Daarnaast is er niet echt een andere keuze op dit moment, aangezien vrijwel alles is overgewaardeerd behalve cash.

Als ik maar een paar K te beleggen had was dat een ander verhaal, maar bij mij draait het meer om kapitaalbehoud/gestage groei dan gigantische rendementen (of verliezen). Daarbij heb ik imo een vrij goed gevoel/inzicht qua risk/reward verhouding.
pi_102332053
quote:
Ik vraag me echt af wat je nu in godsnaam gezegd denkt te hebben.

Moeten we allemaal terugreizen in de tijd om coca cola te kopen?

Nuff sad...
pi_102332074
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

En als ik een halfjaar geleden fysiek zilver had gekocht had ik een verlies van 40-60%.

Cash is gewoon de beste belegging bij een deflatoire bust en het risico is immens groot dat de moeder alle deflatoire busts voor ons ligt ergens in de komende jaren. Niemand weet exact wanneer en hoe, maar dat die komt is vrij zeker gezien de onevenwichtigheden. Dat ik een tijdje minder rendeer als andere assets neem ik voor lief en beschouw ik als opportunity cost. Immers, als ik nu (of een jaar geleden) instap en de deflatoire bust vind plaatst heb ik mijn kruit verschoten. Daarnaast is er niet echt een andere keuze op dit moment, aangezien vrijwel alles is overgewaardeerd behalve cash.

Als ik maar een paar K te beleggen had was dat een ander verhaal, maar bij mij draait het meer om kapitaalbehoud/gestage groei dan gigantische rendementen (of verliezen). Daarbij heb ik imo een vrij goed gevoel/inzicht qua risk/reward verhouding.
je hebt 'een flink bedrag' en spreidt de risico's niet? dat is sowieso oerdom.
pi_102332135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je hebt 'een flink bedrag' en spreidt de risico's niet? dat is sowieso oerdom.
Wat heeft spreiden voor zin als zowat alles behalve cash overgewaardeerd is en gekoppeld aan elkaar is. Als de bubble eens echt knapt gaat alles down en het maakt dan niet uit of je in edelmetalen, vastgoed, aandelen, risicovolle obligaties e.d. zit.

Je begrijpt volgens mij niet hoe een deflatoire bust er uitziet.
pi_102332154
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wat heeft spreiden voor zin als zowat alles behalve cash overgewaardeerd is en gekoppeld aan elkaar is. Als de bubble eens echt knapt gaat alles down en het maakt dan niet uit of je in edelmetalen, vastgoed, aandelen, risicovolle obligaties e.d. zit.

ik hoop voor jou dat je goed bent in gokken jong. ^O^
pi_102332167
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik hoop voor jou dat je goed bent in gokken jong. ^O^
Ik gok/speculeer niet, ik beleg.
pi_102332201
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:16 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik gok/speculeer niet, ik beleg.
geld is nog minder een belegging dan goud, zeker als je het niet op een bankrekening hebt staan maar thuis hebt. trouwens, als er geen geld meer is bij de banken, denk je dan dat er nog vertrouwen is in de euro en jouw geld nog lang wat waard is? en waar woon je en hoeveel heb je waar liggen O+
pi_102333780
quote:
Dat ...of die verrekte marginhikes weer...

http://www.zerohedge.com/(...)ilver-copper-margins

And there you have it: CME just hiked gold margins by 21%, silver by 16% and copper by 18%. Mystery solved.

Waarom niet de margins gewoon naar 100% dan zijn we daar ook meteen van af. Overigens heb ik medelijden met de postbode die mij over korte tijd een pakketje moet afleveren haha.
What falls down must go up
  zaterdag 24 september 2011 @ 17:17:18 #41
344884 monkyyy
pi_102335176
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat je nu in godsnaam gezegd denkt te hebben.

Moeten we allemaal terugreizen in de tijd om coca cola te kopen?

Nuff sad...
Ik deed gewoon mee in dat idiote, "resultaat-georiėnteerde-visie" geschreeuw hier.
  zaterdag 24 september 2011 @ 17:29:11 #42
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102335465
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

een jaar is realistisch. een slordige 90 jaar iets minder.
Shuddup je redeneert als een idioot.
pi_102336336
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:29 schreef Sokz het volgende:

[..]

Shuddup je redeneert als een idioot.
Right.
pi_102390196
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 10:50 schreef piepeloi55 het volgende:
Ben benieuwd wat het volgende week gaat geven, gaan dan de particulieren uit angst door media aandacht ook maar dumpen of een forse rebound?
Tot nog toe lijkt het het eerste. Vanaf 1520 is goud in bearmarket. Nog zon 4% en eerder op de dag zaten ze er nog maar 1% vanaf!
  maandag 26 september 2011 @ 10:08:45 #45
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_102390451
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Maar is er met cash niet een gigantisch risico op inflatie? Zeker als er grof bijgedrukt wordt?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_102390769
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:08 schreef _Flash_ het volgende:
Maar is er met cash niet een gigantisch risico op inflatie? Zeker als er grof bijgedrukt wordt?
Inflatie is politiek gezien onverkoopbaar door een lage gemiddelde maturity. Centrale banken kunnen bij verwachte inflatieangsten of inflatie zelf de lange rente niet drukken namelijk (ook al beweren veel goldbugs van wel). In een schuldbeladen economie met een korte maturity heb je dan zowel de negatieve effecten van een default als hoge inflatie door een stijgende rente. Met het creeren van inflatie creer je gelijktijdig een perfect storm en politici en centrale banken die zich daarmee inlaten weten dat ze direct op worden afgestraft, waarbij de focus bij het alternatief ligt op bonussen en bankiers e.d. Je kunt alleen in inflatie geloven als je ervanuitgaat dat men doelbewust aanstuurd op het vernietigen van de economie/het financiele stelsel.

Hoge en langdurige inflatie is ook arithmetisch zeer moeilijk te creeren door de onderliggende zwakke fundamenten in de werkelijke economie en het ontbreken van kredietgroei. Japan is het voorbeeld met stimulansen en QE en het massaal aanvechten van deflatie, waarbij inflatie nog steeds ver te zoeken is. Zelfs als men het wil zijn de middelen om het te bereiken beperkt, je kunt wel aan het touw trekken maar het niet duwen.

Ik vrees dus niet voor hoge en langdurige inflatie.
pi_102396201
quote:
Gold could fall to $1,100, says Marc Faber
The price of gold, which has fallen in recent weeks as part of a broader market sell-off, has even further to fall, Marc Faber, author of the Gloom Boom, and Doom Report, told CNBC Monday.

"We overshot on the upside when we went over $1,900," said the fund manager, who has 25% of his portfolio in gold.

"We're now close to bottoming at USD 1,500, and if that doesn't hold it could bottom to between USD 1,100-1,200."
Om vervolgens door te stijgen naar $10.000 aldus marc faber, voor diegene die erin geloven mooi moment om in te stappen. Ik in ieder geval niet.
  maandag 26 september 2011 @ 14:04:49 #49
344884 monkyyy
pi_102397485
Wat gebeurt er in godsnaam met zilver. 8)7
pi_102407157
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:04 schreef monkyyy het volgende:
Wat gebeurt er in godsnaam met zilver. 8)7
En de deflatoire bust is niet eens begonnen en nu al zijn dalingen bereikt die vele gold/zilver-bugs hier niet meer zagen gebeuren tot de fundamentele problemen waren opgelost! De huidige dalingen in edelmetalen hebben al heel wat percepties aan diggelen geslagen, surprise, surprise...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')