Huh? Waar haal jij dat vandaan.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Deze maand is goud per saldo zelfs nog iets gestegen en daarvoor helemaal. Incident.
Iets met valutakoers schommelingen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:41 schreef tradetheday het volgende:
[..]
Huh? Waar haal jij dat vandaan.
Op 1 september, bij het ingaan van de nieuwe maand, noteerde goud 1826 dollar. Deze maand was het hoogtepunt 1920 dollar. Nu is de koers rond de 1635 dollar. Simpel rekensommetje toch?
Neemt niet weg dat de goudprijs gewoon gedaald is. Valutaschommelingen vonden de afgelopen jaren ook plaats en in mijn eerdere grafieken was te zien dat de afgelopen jaren goud ook door bleef stijgen. Dit lijkt meer op het begin van een knappende goudbubble.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:42 schreef Sokz het volgende:
[..]
Iets met valutakoers schommelingen?
Euro'squote:Op vrijdag 23 september 2011 19:41 schreef tradetheday het volgende:
[..]
Huh? Waar haal jij dat vandaan.
Op 1 september, bij het ingaan van de nieuwe maand, noteerde goud 1826 dollar. Deze maand was het hoogtepunt 1920 dollar. Nu is de koers rond de 1635 dollar. Simpel rekensommetje toch?
Sorry.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:56 schreef piepeloi55 het volgende:
Welke goudbug heeft al stiekem zijn goud gedumpt?
Het grootste neerwaartse risico van goud heb ik altijd gezien in het massaal toetreden van beleggers. Als om wat voor reden dan ook de perceptie om goud omslaat heeft dat een massale uitvlucht tot gevolg. Probeer dan maar eens als goldbug zijnde je fysieke bezit te verkopen voor een redelijke prijs. Dat gaat je niet lukken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sorry.![]()
Nee maar denk dat er opeens veel zijn die idd alles zitten te dumpen opeens.
Nooit zo snel iets zien zakken op 1 dag.
Ik snap sowieso niet dat mensen kopen met 19% BTW. Dat is altijd een negatieve edge.quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:11 schreef piepeloi55 het volgende:
Je zult maar tussen de $40-50 fysiek zilver hebben gekocht met 19% BTW. Dan ben je al een dikke 40-60% kwijt in een paar weken tijd!
In zon situatie moet je natuurlijk een wapen hebben, dan heb je zowel het goud als het voedsel.quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen kopen met 19% BTW. Dat is altijd een negatieve edge.
(oh ja, de wereld gaat ten onder. Het laatste blik bonen zal alleen te verkrijgen zijn in ruil voor goud of zilver. Wie maalt er dan om die 19%?
Als ik het laatste blik bonen had, kon je dat echt niet krijgen voor geel en of wit metaal. Dan eet ik dat zelf wel op)
TA in een notendop.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:46 schreef tradetheday het volgende:
1700 dollar zou een grote steun moeten zijn, maar hier ging de koers makkelijk doorheen.
Integendeel, voor goudbeleggers is dit de ingecalculeerde korte deflatoire fase die aan de grote stijging voorafgaat - het begint nu eindelijk leuk te worden! Net als in 2008, toen aandelen 50% en goud 25% verloren, zijn banken (en hun beleggende klanten) wanhopig op zoek naar liquiditeit. Ze dumpen hun goudbezit, en dat uit zich tijdelijk in een stevige daling. Maar ik verwacht dit keer wat minder dan 25%, want goud is de afgelopen jaren in relatief sterkere handen terechtgekomen (rijkelui, centrale banken, grote fondsen) en het erg kredietgevoelige speculatieve topje van de goudprijs is dunner dan voorheen. Bovendien zijn andere, vele malen grotere safe havens nu minder geloofwaardig dan toen; juist mensen die niet meer in de aandelen- en bondmarkets geloofden zijn in goud gestapt en die zitten er in voor een heel specifiek scenario, dat zich nu lijkt te gaan ontvouwen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:46 schreef tradetheday het volgende:
Dit lijkt meer op het begin van een knappende goudbubble.
Overmorgen .. zilver zal 100% stijgen, goud 200%quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:22 schreef KurdKasim het volgende:
Als je goud of zilver wilt kopen. Wanneer is het beste moment en welke van de 2 zal meer stijgen?
Hij is nog lang niet leeggelopen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:57 schreef piepeloi55 het volgende:
DVR, we gaan het binnen (hopelijk) niet al te lange tijd aanschouwen. Alhoewel ik vrij pessimistisch gestemd ben dat het ook nog enkele jaren kan duren.
Ik blijf erbij dat een goldbug een volgende crash moet vrezen en blij mag zijn als de bubble (wederom) lucht word ingeblazen.
Ik heb het niet over de bubble in commoditys, maar over de totale bubble wereldwijd. Beide zijn nog niet eens begonnen met leeglopen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hij is nog lang niet leeggelopen.
http://www.riotinto.com/quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:22 schreef KurdKasim het volgende:
Als je goud of zilver wilt kopen. Wanneer is het beste moment en welke van de 2 zal meer stijgen?
Large Cap Gold Mining Stocks (over 10 billion dollars):quote:Dat merkt David Lohman van www.beursvisie.eu op. De goudprijs is fors gestegen, maar de goudmijnaandelen zijn nauwelijks van de plaats gekomen. Zijn er nog andere manieren om in te spelen op een verdere stijging van de goudprijs?
Wie in goud wil beleggen en is afgeschrikt door de recente forse prijsbewegingen, heeft een aantal alternatieven tot zijn of haar beschikking. Op de eerste plaats zijn er de goudmijnaandelen. John Hathaway, manager van het Tocqueville Gold mutual fund, stelt vast dat die duidelijk zijn achtergebleven ten opzichte van het goud. Gevolg is dat ze relatief goedkoop zijn.
Goud een veilige havenquote:High-flying gold crashes in record $100 freefall.
(Reuters) - Gold crashed more than $100 on Friday, as a slide turned into a free fall, with weeks of volatility, renewed strength in the dollar and talk of hedge fund liquidation wrecking its safe-haven status.
......
PANIC SELLING
By 5:00 p.m. EDT, bullion's spot price was down 5 percent at around $1,643 an ounce, after trading between a session peak of $1,754.71 and low of $1,628.69. At $126 an ounce, the intraday move was the biggest on record in dollar terms. It was also more than 5 standard deviations beyond the normal one-day change. On a weekly basis, spot gold fell 9 percent, its biggest weekly drop since the 1980s.
Als de goudprijs stijgt dan nemen hun winsten wel heel sterk toe. Productiekosten blijven grotendeels hetzelfde, maar de prijs die ze er voor krijgen stijgt de laatste jaren bijna continu.quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
goudmijnaandelen.. dat lijkt me echt niet zo slim.
Immers er komt zowat niks meer uit. (of dat zal binnenkort zo zijn)
waar had jij ook alweer je geld inzittenquote:Op zaterdag 24 september 2011 10:50 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Goud een veilige haven, dat valt tegen bij deze en tot nog toe grootste eruptie van de crisis sinds 2008. Tot nog toe word het beeld bevestigd van een onderdeel van de bubble. Hopelijk knapt die totale bubble eens echt en krijgen we meer duidelijkheid.
Ben benieuwd wat het volgende week gaat geven, gaan dan de particulieren uit angst door media aandacht ook maar dumpen of een forse rebound?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |