abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:41:24 #246
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102824301
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:28 schreef maartena het volgende:

[..]

De meeste gebruikers realiseren zich ook niet dat er een wereld is buiten de app-stores. ;)
Klopt maar dat boeit de meeste gebruikers totaal niet. Nu heb je nog veel mensen die het internet afspeuren naar .exe programmas, dat gaat veranderen denk ik. De nieuwe windows gaat ook werken met een appstore en zodra dat ingeburgerd is zullen steeds minder mensen op zoek gaan op het internet naar apps. Waarom zouden ze moeilijk doen als het ook makkelijk kan? (puur bekeken vanuit een digibete blik)
Natuurlijk blijft er altijd een groep die blijft experimenteren buiten de gebaande wegen :)
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 01:57:25 #247
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102834423
Oh een repository is natuurlijk ook briljant. _O_ Ik pleit ook totaal niet voor het afschaffen ervan, ik pleit alleen ervoor dat linux distributies naast hun repository ook een MAKKELIJKE manier moet hebben om applicaties te installeren.

Kijk, linux als een OS zal nooit echt een groot marktaandeel hebben, zie MacOS wat zo rond de 8% meedoet. Maar in plaats van onder de 1%, zou het naar mijn mening prachtig zijn als Linux zo rond de 5% zou komen. En dan spreek ik over desktops en laptops. Met standaardisatie in het installeren van applicaties kun je daarmee een heel eind komen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:49:54 #248
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102836428
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef maartena het volgende:

En waarom zouden Linux gebruikers gelimiteerd moeten worden aan de USC? Het lijkt me dat ze ook daarbuiten software moeten kunnenn kiezen.
Veiligheid van MIJN systeem: IK weet zeker dat de kans op malware bijna 0 is als ik vanuit USC installeer
quote:
Jouw statement hierboven komt heel communistisch bij me over eigenlijk: WIJ bepalen wel wat voor software je mag gebruiken. ;)
Nee. Daar zit je volledig mis. Voor de software in USC is een procedure waarmee IEDEREEN software in USC kan krijgen maar daarnaast is er ook nog het principe van PPA: installeren van software vanuit een website maar met de USC controles.

Installatie van software moet veilig zijn. Het at random kunnen installeren van software zoals windows doet is DE reden voor virussen, malware, gekaapte browsers etc etc.

quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 01:57 schreef maartena het volgende:
Oh een repository is natuurlijk ook briljant. _O_ Ik pleit ook totaal niet voor het afschaffen ervan, ik pleit alleen ervoor dat linux distributies naast hun repository ook een MAKKELIJKE manier moet hebben om applicaties te installeren.

PPA PPA PPA PPA PPA PPA.
Is dat duidelijk genoeg?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:57:36 #249
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102836477
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het de populariteit van linux erg tegenhoudt. Ubuntu en andere distro's zullen altijd een achtergesteld kindje blijven als ze allemaal hun eigen weg in blijven slaan.
Nee, het enige dat 'Linux' tegenhoud is marketing. Commercials op de radio en op TV. In kranten, op websites.
pi_102844700
quote:

Kijk, linux als een OS zal nooit echt een groot marktaandeel hebben, zie MacOS wat zo rond de 8% meedoet. Maar in plaats van onder de 1%, zou het naar mijn mening prachtig zijn als Linux zo rond de 5% zou komen. En dan spreek ik over desktops en laptops. Met standaardisatie in het installeren van applicaties kun je daarmee een heel eind komen.
Wat had ik nou gezegd? 8)7
Zolang je dit waanidee niet los laat ga je nooit begrijpen hoe je besturingssysteem in elkaar zit.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:48:09 #251
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102845239
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 08:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee, het enige dat 'Linux' tegenhoud is marketing. Commercials op de radio en op TV. In kranten, op websites.
Nou ik zie mijn moeder nog wel in staat om met Linux om te gaan. Zeker de Ubuntu variant, daar kan weinig fout aan gaan. En helemaal qua stabiliteit overtreft het haar Windows PC natuurlijk.
Automatische updates aan en haar instrueren dat ze af en toe op apply moet klikken. Dat komt dan helemaal goed verder.

Ik heb het wel eens overwogen om te doen, toen dat Windows weer eens opspeelde.
Lack of common cents
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:06:47 #252
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102845792
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:48 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou ik zie mijn moeder nog wel in staat om met Linux om te gaan. Zeker de Ubuntu variant, daar kan weinig fout aan gaan. En helemaal qua stabiliteit overtreft het haar Windows PC natuurlijk.
Automatische updates aan en haar instrueren dat ze af en toe op apply moet klikken. Dat komt dan helemaal goed verder.

Ik heb het wel eens overwogen om te doen, toen dat Windows weer eens opspeelde.
Met een goeie installatie en een uitleg erbij lukt het wel.
heitieh
pi_102846103
Sowieso zouden op de computers van veel ouders/grootouders gewoon Ubuntu moeten zetten met Office+Firefox/chrome+eventueel mailprogramma+Skype/o.i.d. daarna een account maken zonder sudo mogelijkheden.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:19:56 #254
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102846122
quote:

Je veegt alle linux distributies op 1 grote hoop hiermee... dat gaat gewoon niet. De broncode is vrij en iedereen kan zijn eigen projectje starten. Hoe wil je er dan in godsnaam voor zorgen dat alle neuzen dezelfde kant opstaan? Linux ansich is geen OS maar eerder een verzamelterm in dit soort discussies.
Als je wilt dat het marktaandeel (desktops&laptops) groter wordt, dan kan je beter kijken naar andere marketingstrategieėn voor een OS zoals bv Ubuntu.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:04:45 #255
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102847231
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Sowieso zouden op de computers van veel ouders/grootouders gewoon Ubuntu moeten zetten met Office+Firefox/chrome+eventueel mailprogramma+Skype/o.i.d. daarna een account maken zonder sudo mogelijkheden.
Ik heb dat al bij 2 familieleden gedaan :)

Bij een van de beide had ik deze week een telefoontje. Ubuntu doet diskchecks om de zoveel boots. Laat deze nu net een fout vinden en in het Engels vragen gaan stellen aan de gebruiker :{

Het is goed afgelopen gelukkig. :)
heitieh
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:06:59 #256
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102847272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Juist. Mijn moeder doet met haar PC precies wat 95% van de mensen doet: ze mailt met Thunderbird, internetten met Firefox (heb haar gezegd dat blauwe icoontje maar niet te gebruiken), en ze doet wat Excel en Word. Meer niet. Nouja, dat kan echt allemaal prima onder Ubuntu icm OpenOffice. ^O^
Lack of common cents
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:27:32 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102849511
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 08:49 schreef wdn het volgende:
Veiligheid van MIJN systeem: IK weet zeker dat de kans op malware bijna 0 is als ik vanuit USC installeer
Hier heb je gelijk in. (Alhoewel je met die PPA hieronder toch wel een geinfecteerde repository zou kunnen toevoegen, in theorie, maar dat terzijde).

quote:
Nee. Daar zit je volledig mis. Voor de software in USC is een procedure waarmee IEDEREEN software in USC kan krijgen maar daarnaast is er ook nog het principe van PPA: installeren van software vanuit een website maar met de USC controles.
Toch zijn er veel onwikkelaars die dat niet doe, of daar de moeite niet voor willen nemen. Ultimate Stunts is daar een mooi voorbeeld van. Een pracht spel, maar het is in geen repository te vinden. Mensen kennen het dus niet, terwijl het gewoon helemaal veilig is.

En dan heb je OpenTTD. Als iemand die een debian servertje draait met 6 OpenTTD game servers, weet ik dat het spel lang niet overal gelijk wordt bijgehouden. Huidige versie is 1.1.3, en dat is het al een maand of twee geloof ik. Toch zit er in de Mint repo nog 1.1.2 en in debian kom je niet verder dan 1.0.4 geloof ik. Om online te kunnen spelen, moet de versie gelijk zijn aan de server, en de server update net als alle andere servers meestal binnen een week naar de nieuwse versie.

En dan.... moeten spelers dus weer aan het compileren, want de repo heeft nog niets. Nu kunnen OpenTTD en Ultimate Stunts hun eigen PPA gaan openen inderdaad, maar hebben andere linux distributies buiten Ubunu-based, of Debian-based iets aan? Nee. PPA werkt niet in Fedora of SUSE, die hebben hun eigen systeem. En dus zou een ontwikkelaar als OpenTTD drie "custom" repositories moeten bijhouden, en ze hebben al moeite genoeg om de gewone repo's bij te houden.

quote:
PPA PPA PPA PPA PPA PPA.
Is dat duidelijk genoeg?
Duidelijk genoeg voor debian-based. Niet voor redhat based, slackware based, gentoo based, suse. fedora, noem maar op. Een ontwikkelaar wil niet 5 of 6 repo's starten voor de verschillende distro's.

Ook daar moet uniformiteit in komen. Er is meer in de wereld dan Ubuntu en/of Debian based, en met je PPA opmerking lijk je dat niet te beseffen. ;)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:44:37 #258
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102850008
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in. (Alhoewel je met die PPA hieronder toch wel een geinfecteerde repository zou kunnen toevoegen, in theorie, maar dat terzijde).
Eens! Maar ook hier geld: dat is MIJN risico.

en PPA's zijn geregistreerd op LP dus ik denk dat het wel meevalt. Ik blijf er bij dat de community hier voor mij zorgt: is het rommel dan staat dit binnen minuten op alle ubuntu blogs ;)
pi_102869726
Screenshot van de GNOME 3 classic mode/fallback mode in Ubuntu 11.10, voor de mensen die Unity/GNOME 3 niet fijn vinden:
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:40:12 #260
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_102884762
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:16 schreef Boomstronk- het volgende:
Screenshot van de GNOME 3 classic mode/fallback mode in Ubuntu 11.10, voor de mensen die Unity/GNOME 3 niet fijn vinden:
[ afbeelding ]
Dit lijkt mee te vallen, dan geef ik Ubuntu toch nog een kans. Ubuntu is geweldig als het gaat om stuurprogramma's. Tot nu toe de enige distro waarin ik mijn videokaart van mijn laptop volledig kan benutten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:46:42 #261
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102885042
3 of 4 dagen, 11.10

ben benieuwd
Mai pben rai~!
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:26:10 #262
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102891858
Waar is mijn Terminal Server Client gebleven :'(

edit: laat maar. Vinagre is nu standaard

[ Bericht 15% gewijzigd door Joooo-pi op 09-10-2011 21:31:21 ]
heitieh
pi_102913362
Jammer dat de open source driver van Ati zoveel meer lawaai maakt dan de closed source. ;(
pi_102915896
Hoe gaat dat updaten van een nieuwe versie eigenlijk? Gewoon update manager runnen of een iso gebruiken?
pi_102917348
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:15 schreef FastFox91 het volgende:
Hoe gaat dat updaten van een nieuwe versie eigenlijk? Gewoon update manager runnen of een iso gebruiken?
je bedoelt upgraden naar een nieuwe release? Dat gaat gewoon via de updatemanager ja.
pi_102918167
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

je bedoelt upgraden naar een nieuwe release? Dat gaat gewoon via de updatemanager ja.
Ja, upgraden bedoelde ik. Mooi dat dat makkelijk gaat. :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:43:15 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102919070
Of je doet "apt-get -u dist-upgrade" in een terminal. :)
-
pi_102938120
Ik heb Ubuntu One weer aangeslingerd aangezien ik met Dropbox uit de opslagruimte liep. Was blij verrast dat je daar tegenwoordig 5GB op kwijt kunt! :o
pi_102940078
Kan niet wachten tot de nieuwe uit is met GNOME 3.2!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:33:55 #270
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102961408
Ubuntu one leuk en aardig, maar als je een beetje een bagger verbinding hebt dan duurt het eeuwen. Verder zou ik niet weten wat ik zou moeten uploaden. Belangrijke zaken beter toch op een ext.hd? Dan kan je er altijd bij komen als je geen i-net verbinding hebt.

Al met al wel een leuke mogelijkheid.

Bijna 11.10. Ben erg benieuwd :)
Mai pben rai~!
pi_102962788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:33 schreef KNAK het volgende:
Ubuntu one leuk en aardig, maar als je een beetje een bagger verbinding hebt dan duurt het eeuwen. Verder zou ik niet weten wat ik zou moeten uploaden. Belangrijke zaken beter toch op een ext.hd? Dan kan je er altijd bij komen als je geen i-net verbinding hebt.

Externe HD's....
a) ...gaan kapot als ze vallen
b) ...worden gestolen
c) ...kunnen niet tegen vuur
d) ...heb ik niet altijd bij me
e) ...kosten geld
:P

en dat uploaden is natuurlijk maar éénmalig. En bovendien niet zo'n probleem met een 100/100 Mbit connectie.

[ Bericht 5% gewijzigd door KomtTijd... op 11-10-2011 18:19:55 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:31:26 #272
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_102966521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:33 schreef KNAK het volgende:

Ik heb alleen mijn persoonlijke startpagina erop staan. Verder zoals je al opmerkt veel te traag om echt iets mee te doen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:10:40 #273
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102968863
Ik heb al sinds zaterdag geen updates meer gekregen in mijn beta.. klopt er iets niet??
heitieh
pi_102969895
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:10 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb al sinds zaterdag geen updates meer gekregen in mijn beta.. klopt er iets niet??
Goeie RC dan?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:30:27 #275
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_102970028
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:27 schreef maartena het volgende:

[..]

[..]

Toch zijn er veel onwikkelaars die dat niet doe, of daar de moeite niet voor willen nemen. Ultimate Stunts is daar een mooi voorbeeld van. Een pracht spel, maar het is in geen repository te vinden. Mensen kennen het dus niet, terwijl het gewoon helemaal veilig is.

En dan heb je OpenTTD. Als iemand die een debian servertje draait met 6 OpenTTD game servers, weet ik dat het spel lang niet overal gelijk wordt bijgehouden. Huidige versie is 1.1.3, en dat is het al een maand of twee geloof ik. Toch zit er in de Mint repo nog 1.1.2 en in debian kom je niet verder dan 1.0.4 geloof ik. Om online te kunnen spelen, moet de versie gelijk zijn aan de server, en de server update net als alle andere servers meestal binnen een week naar de nieuwse versie.

Dit is idd nog niet goed. Ik heb van het weekend LMDE geļnstalleerd, maar waar Ubuntu zelf aanbiedt om de Nvidiadriver te installeren zit ik met LMDE met een half zwart scherm. Uiteindelijk krijg ik het tot maximaal 1024x768. Ook Firefox blijft bij versie 5 hangen. Om nou zelf elke paar dagen te gaan kijken of er al een update is vind ik echt te veel moeite, maar je zou bij een rolling distro verwachten dat de applicaties ook regelmatig worden geüpdatet.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:52:46 #276
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102971534
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:10 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ook niet *O*
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:20:54 #277
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102973431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik ook niet *O*
Ik heb anders elke keer nog crash meldingen... :')
heitieh
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:07:13 #278
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102976901
Even deze in de gaten blijven houden de komende 48 uur:

http://releases.ubuntu.com/11.10/

Daar zal als eerste de 11.10 final ISO en torrent verschijnen.
-
pi_102986061
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:07 schreef maartena het volgende:
Even deze in de gaten blijven houden de komende 48 uur:

http://releases.ubuntu.com/11.10/

Daar zal als eerste de 11.10 final ISO en torrent verschijnen.
Hmmm komt donderdag pas uit hoor... Dus dat wordt zo rond de avond in Nederland dus...
pi_103005312
Knak, over je energieverbruikprobleem: Misschien heb je wat aan deze link uit het linux-topic:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTk4NQ
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:39:15 #281
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103006381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Knak, over je energieverbruikprobleem: Misschien heb je wat aan deze link uit het linux-topic:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTk4NQ
Ga gelijk even kijken :)
Mai pben rai~!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:46:01 #282
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_103006654
quote:
Vanaf de release van Ubuntu 11.10 “Oneiric Ocelot”, die gepland staat voor 13 oktober, hoeven gebruikers geen third-party PPA repositories meer toe te voegen om de 64-bit versie van Adobe’s Flash Player voor Linux te installeren. Flash Player 11 voor 64-bit systemen zijn meteen beschikbaar in het Ubuntu Software Centre via the “Canonical partner channel”.

De partner channel bevat meerdere pakketten – inclusief de Skype client voor Linux en de Fluendo MP3 plug-in – die, om meerdere redenen, niet meegeleverd kan worden via de standaard repositories. Voorheen was enkel de 32-bit versie van Flash Player (die ook op 64-bit systemen gebruikt kan worden d.m.v. een plug-in wrapper) beschikbaar in de channel.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:02:28 #283
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103007247
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:46 schreef henrivo het volgende:
Closed source ftw? ;)
-
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:05:50 #284
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_103007391
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Closed source ftw? ;)
Nee, 't is Ubuntu-gerelateerd, toch? :)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:08:23 #285
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103007496
Ik vind het wel een logische keuze om Flash mee te nemen in je pakketten.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:10:32 #286
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_103007601
quote:
3s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:08 schreef PiRANiA het volgende:
't Heeft alleen even moeten duren.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:13:38 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103007736
quote:
3s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:08 schreef PiRANiA het volgende:
Inderdaad :) Dit is een heel goede stap voorwaards voor Ubuntu.
-
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:21:47 #288
136730 PiRANiA
pi_103008069
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Inderdaad :) Dit is een heel goede stap voorwaards voor Ubuntu.
Voorwaards qua gebruiksvriendelijkheid inderdaad.

Ik vind het wel belangrijk om gebruikers continu te blijven wijzen op de voordelen van open software.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:41:21 #289
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103016071
Dan moet die open software wel werken natuurlijk. Flash onder Linux blijft een ramp, maar de closed source versie van Adobe blijft toch de beste.

Ik speel een paar Zynga spelletjes op facebook, en alleen de Adobe versie van Flash kan er fatsoenlijk mee omgaan.

Het is verder ook niet zo erg om closed source op je Linux te hebben, de ATI en NVidia drivers zijn ook closed source, net als een DEEL van de Virtual Box code, het extension pakket. Zolang het maar goed getest is en goed werkt kan het me werkelijk niets schelen of de broncode nu wel of niet beschikbaar is, want ik ga er toch niet aan sleutelen. :P
-
pi_103029305
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:43 schreef maartena het volgende:
Of je doet "apt-get -u dist-upgrade" in een terminal. :)
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Calculating upgrade... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:08:24 #291
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_103029433
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:41 schreef maartena het volgende:
Het is verder ook niet zo erg om closed source op je Linux te hebben, de ATI en NVidia drivers zijn ook closed source, net als een DEEL van de Virtual Box code, het extension pakket. Zolang het maar goed getest is en goed werkt kan het me werkelijk niets schelen of de broncode nu wel of niet beschikbaar is, want ik ga er toch niet aan sleutelen. :P
rms is het niet met je eens ;)

Indien je je systeem veilig wilt houden (ie. lees 'controle over je systeem wilt houden') zou je geen closed source software moeten accepteren. Je neemt namelijk de lekken (software fouten die uitgebuit kunnen worden maar ook 'phone home' acties etc etc) in die software op de koop toe.
pi_103029606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:08 schreef wdn het volgende:

[..]

rms is het niet met je eens ;)

Indien je je systeem veilig wilt houden (ie. lees 'controle over je systeem wilt houden') zou je geen closed source software moeten accepteren. Je neemt namelijk de lekken (software fouten die uitgebuit kunnen worden maar ook 'phone home' acties etc etc) in die software op de koop toe.
En daar heeft'ie best een punt mee.
Als er in ubuntu/linux veiligheidslekken ontdekt worden, dan worden ze direct gepatcht. Als er in Windows veiligheidslekken ontdekt worden, worden ze over het algemeen aan de hoogste bieder verkocht. Er bestaan in Azie/Rusland gewoon bedrijfjes die een illegale broncode van windows te pakken hebben gekregen en niets anders doen dan de hele dag exploits opzoeken en verkopen aan iedereen die maar bieden wil.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:40:55 #293
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103039106
Balen. ben moe en wil zo slapen...... nog een aantal uutjes zeker?

Dit is mijn eerste overgang/upgrade. Neem aan dat de volle mep gedownload moet worden (799mb o.i.d.) ?

edit

Lekker enthousiast hier :') zie dat ie er al is :P
Mai pben rai~!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:45:26 #294
136730 PiRANiA
pi_103039259
Topic bijna vol :o.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: