abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:47:26 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102442656
Ubuntu 11.10 beta 2 ---> Linux Mint 11

Je kunt Unity niet eens meer uitschakelen in 11.10 :{w - Ja, je kunt naar "Gnome fallback mode", maar dan kun je een aantal zaken (o.a. compiz, ook al vind ik dat niet zo erg) niet meer configureren.

Gisteren Linux Mint 11 weer op mijn laptop gezet. Ziet er een stuk gelikter uit, en is gebaseerd op Ubuntu. Mint lijkt sinds de invoering van Unity ook enorm populair te worden bij de linux gebruikers.... op Distrowatch.com staat ie nu al op de 2e plaats, nog maar *net* onder Ubuntu zelf.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:47:48 #77
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102442684
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:21 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Tja, dat zou 't kunnen zijn, ik weet niet hoe ik dat met zekerheid vast stel. Als ik geen verbinding heb kan ik dus ook niet pingen naar 8.8.8.8 of google. Pingen naar m'n modem lukt meestal wel, maar ik kan niet via de browser in m'n modem komen.
Als dat zo is, dan kun je dat uitsluiten ;)
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 20:25:33 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102489000
Ik heb mijn "thin client" projectje na een compleet gefaalde, vastgelopen upgradepoging tot 11.10 beta 2, ook opnieuw geinstalleerd.... met Debian 6.02 deze keer. Beter voor een dedicated servertje. Verder zijn de meeste apps die ik erop heb gezet hetzelfde gebleven als hierboven, met Webmin als enige extra erbij.

Ubuntu is ook van mijn laptop af, dus in dit huishouden is naast diverse Windows 7 & 2008 R2 nog de volgende Linux te vinden:

2 x Debian 6
1 x Linux Mint 11.

Ik ben nu een *O* Ubuntu-vrij huishouden. *O*

Waarom trouwens? Ik ben het niet echt eens met de richting waar Ubuntu is ingeslagen. In 11.10 is Unity "verplicht", en is alleen nog met een "gnome fall-back mode" terug te schakelen naar de klassieke vorm van Gnome 3, en in die "fall back mode" moet je compiz etc weer handmatig installeren/configureren. In Linux Mint hebben ze niet gekozen voor Unity, maar voor de Mint Launcher, en dat ziet er zo uit. Iedereen zijn mening over Unity trouwens, maar ik vind het vreselijk, en geen porem.

Ik zwaai dus af mbt tot Ubuntu. Heb de afgelopen jaren, alhoewel niet als HOOFD OS, gewerkt met Ubuntu 6 t/m 11, maar er is veel meer dan alleen Ubuntu in de Linux wereld, en ik maak nu de switch naar Linux Mint voor de desktop/laptop waar Linux nodig is, en behoud het superstabiele Debian aan als OS voor servers.

:W Ubuntu :W
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 28 september 2011 @ 20:27:50 #79
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102489091
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:25 schreef maartena het volgende:
Ik heb mijn "thin client" projectje na een compleet gefaalde, vastgelopen upgradepoging tot 11.10 beta 2, ook opnieuw geinstalleerd.... met Debian 6.02 deze keer. Beter voor een dedicated servertje. Verder zijn de meeste apps die ik erop heb gezet hetzelfde gebleven als hierboven, met Webmin als enige extra erbij.

Ubuntu is ook van mijn laptop af, dus in dit huishouden is naast diverse Windows 7 & 2008 R2 nog de volgende Linux te vinden:

2 x Debian 6
1 x Linux Mint 11.

Ik ben nu een *O* Ubuntu-vrij huishouden. *O*

Waarom trouwens? Ik ben het niet echt eens met de richting waar Ubuntu is ingeslagen. In 11.10 is Unity "verplicht", en is alleen nog met een "gnome fall-back mode" terug te schakelen naar de klassieke vorm van Gnome 3, en in die "fall back mode" moet je compiz etc weer handmatig installeren/configureren. In Linux Mint hebben ze niet gekozen voor Unity, maar voor de Mint Launcher, en dat ziet er zo uit.

Ik zwaai dus af mbt tot Ubuntu. Heb de afgelopen jaren, alhoewel niet als HOOFD OS, gewerkt met Ubuntu 6 t/m 11, maar er is veel meer dan alleen Ubuntu in de Linux wereld, en ik maak nu de switch naar Linux Mint voor de desktop/laptop waar Linux nodig is, en behoud het superstabiele Debian aan als OS voor servers.

:W Ubuntu :W
Mint ziet er wel geweldig uit, trouwens :Y
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 20:39:43 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102489615
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Mint ziet er wel geweldig uit, trouwens :Y
:Y

Beter dan dat Unity in ieder geval. En het is een distro die toch debian/ubuntu-based is, dus dat scheelt met het leren van nieuwe commando's en installeren van applicaties, etc.

Voor mij, maar dat is persoonlijk, voelt de 11-series van Ubuntu aan als de "Vista van Ubuntu". Veel nieuwigheid, maar Unity zit nog vol met bugs, en neemt een hoop meer geheugen/resources in, terwijl dat niet echt nodig is.
-
  woensdag 28 september 2011 @ 20:42:29 #81
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102489742
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:39 schreef maartena het volgende:

[..]

:Y

Beter dan dat Unity in ieder geval. En het is een distro die toch debian/ubuntu-based is, dus dat scheelt met het leren van nieuwe commando's en installeren van applicaties, etc.

Voor mij, maar dat is persoonlijk, voelt de 11-series van Ubuntu aan als de "Vista van Ubuntu". Veel nieuwigheid, maar Unity zit nog vol met bugs, en neemt een hoop meer geheugen/resources in, terwijl dat niet echt nodig is.
Ach, ik zit niet zoveel achter de ubuntu pc, dus ik kijk graag hoe e.e.a. evolueert :)

Maar misschien ga ik ook wel es een uitstapje doen, hoewel unity mij niet stoort :P

edit: Bruin en oranje, daar zouden ze wel wat aan kunnen doen :')
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 20:45:40 #82
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102489895
Das lekker dan. Kom je net kijken in Linux wereldje, ben je enthousiast over iets wat je aan het proberen bent en dan wordt het keihard afgekraakt door heel veel mensen :')

Ovrstappen naar wat anders nog geen trek in :P Wacht wel op 11.10

Zal alvast we even gaan googlen naar Mint :P
Mai pben rai~!
  woensdag 28 september 2011 @ 20:56:49 #83
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102490408
Tip: Xubuntu voor de mensen die Unity niet fijn vinden.
  woensdag 28 september 2011 @ 20:58:31 #84
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102490483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:45 schreef KNAK het volgende:
Das lekker dan. Kom je net kijken in Linux wereldje, ben je enthousiast over iets wat je aan het proberen bent en dan wordt het keihard afgekraakt door heel veel mensen :')

Ovrstappen naar wat anders nog geen trek in :P Wacht wel op 11.10

Zal alvast we even gaan googlen naar Mint :P
Ik kraak het niet af hoor, integendeel :D

Maar na unity zijn er wel veel critici en niet altijd onterecht. Ik denk trouwens dat het wel goed is dat ubuntu probeert te vernieuwen. Debian met gnome was niet echt onderscheidend meer. Unity is een stap in een groter plan. Unity, lightdm en later wayland ipv x... Ben benieuwd waar het eindigt. Maar waarschijnlijk zullen die grotere veranderingen steeds tijd kosten om bugvrij te worden...
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 20:59:34 #85
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102490528
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:56 schreef VladimirPoetin het volgende:
Tip: Xubuntu voor de mensen die Unity niet fijn vinden.
Ik vind xfce niet fijn werken ;) Te basic, imo.
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 21:06:10 #86
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102490848
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:58 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik kraak het niet af hoor, integendeel :D

Maar na unity zijn er wel veel critici en niet altijd onterecht. Ik denk trouwens dat het wel goed is dat ubuntu probeert te vernieuwen. Debian met gnome was niet echt onderscheidend meer. Unity is een stap in een groter plan. Unity, lightdm en later wayland ipv x... Ben benieuwd waar het eindigt. Maar waarschijnlijk zullen die grotere veranderingen steeds tijd kosten om bugvrij te worden...
Daarom wacht ik geduldig op wat er komen gaat. Ik heb weinig recht van spreken daar ik net kom kijken en nog steeds vol met vragen zit hoe bepaalde zaken werken. Ik kan het verder ook niet vergelijken met 10.x of die ervoor.
Na 3 weken veel te hebben gelezen is het wel duidelijk dat er heel veel mensen zijn die deze verandering niets vinden. Ach... voor ik het allemaal doorheb is 12 uit, dus ik vind het wel best (tot op het moment dat ik lees over een ander OS/distro... en ik nieuwsgierig word :') )
Mai pben rai~!
  woensdag 28 september 2011 @ 21:10:21 #87
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102491027
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

Daarom wacht ik geduldig op wat er komen gaat. Ik heb weinig recht van spreken daar ik net kom kijken en nog steeds vol met vragen zit hoe bepaalde zaken werken. Ik kan het verder ook niet vergelijken met 10.x of die ervoor.
Na 3 weken veel te hebben gelezen is het wel duidelijk dat er heel veel mensen zijn die deze verandering niets vinden. Ach... voor ik het allemaal doorheb is 12 uit, dus ik vind het wel best (tot op het moment dat ik lees over een ander OS/distro... en ik nieuwsgierig word :') )
12.04 zal weer een LTS (long term support) zijn, dus ik verwacht geen big changes in die versie. Misschien dat unity dan meer 'af' is.
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 21:12:40 #88
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102491137
En als de specs van je pc het toelaat probeer je andere linuxversies lekker in virtualbox :)
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 21:20:38 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102491525
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:59 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik vind xfce niet fijn werken ;) Te basic, imo.
Eens. Alhoewel dat wel makkelijk is op servers, waar je alleen heel af en toe een grafische omgeving nodig hebt. Mijn server draait gewoon gnome 2 trouwens, maar meer heb ik daar ook niet nodig.

Mijn Linux Mint laptop draait gnome 3, compiz, en alle leuke grappen en grollen. Maar geen Unity. *O* ;)
-
  woensdag 28 september 2011 @ 21:21:32 #90
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102491566
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:12 schreef Joooo-pi het volgende:
En als de specs van je pc het toelaat probeer je andere linuxversies lekker in virtualbox :)
Das een strak plan :P Heb wel een budget laptopke. Intel i-5 430 2.27GHz , 4gb ram. Zal wel genoeg zijn neem ik aan?

Met welke beginnen? :') Mint? Noem er eens een paar op. Wel GUI, textbased is niet aan mij besteed :)
Mai pben rai~!
  woensdag 28 september 2011 @ 21:28:59 #91
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102491883
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:21 schreef KNAK het volgende:

[..]

Das een strak plan :P Heb wel een budget laptopke. Intel i-5 430 2.27GHz , 4gb ram. Zal wel genoeg zijn neem ik aan?

Met welke beginnen? :') Mint? Noem er eens een paar op. Wel GUI, textbased is niet aan mij besteed :)
Mint, fedora, debian, openSuse, of bijv. Kubuntu. Van Suse ben ik trouwens niet zo'n fan.
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 21:39:08 #92
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102492332
quote:

[..]

Misschien is pclinuxos wel wat voor je. http://www.pclinuxos.nl/index.php?q=handleiding
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_102492586
quote:

[..]

Arch is ook wel leuk, beetje lastiger te installeren alleen :)
  woensdag 28 september 2011 @ 21:48:00 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102492764
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:28 schreef Joooo-pi het volgende:
Mint, fedora, debian, openSuse, of bijv. Kubuntu. Van Suse ben ik trouwens niet zo'n fan.
OpenSUSE ziet er heel gelikt uit naar mijn mening. Ik ben er alleen geen fan van omdat de CLI commando's weer net anders zijn.

Kubuntu is overigens ook wel aardig, KDE is aardig verbeterd in de afgelopen jaren.

Fedora is een hele goede keus.

Eigenlijk zou dit topic ook gewoon "het grote Linux" topic moeten heten, er is natuurlijk veel meer dan *buntu in de Linux wereld. :D
-
  woensdag 28 september 2011 @ 21:50:02 #95
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102492873
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:48 schreef maartena het volgende:

[..]

OpenSUSE ziet er heel gelikt uit naar mijn mening. Ik ben er alleen geen fan van omdat de CLI commando's weer net anders zijn.

Kubuntu is overigens ook wel aardig, KDE is aardig verbeterd in de afgelopen jaren.

Fedora is een hele goede keus.

Eigenlijk zou dit topic ook gewoon "het grote Linux" topic moeten heten, er is natuurlijk veel meer dan *buntu in de Linux wereld. :D
Die bestaat al :D

[Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 35
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 21:51:54 #96
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102492952
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Arch is ook wel leuk, beetje lastiger te installeren alleen :)
Arch is geweldig maar absoluut niet voor beginners. Als je de guide volgt is de installatie niet echt moeilijk, echter wordt je zelfredzaamheid wel op de proef gesteld.
Ikzelf draai op me desktop al enige tijd Arch met KDE, wil niks anders meer. Op mijn oude laptop draai ik Arch met openbox, geweldige combinatie voor wat oudere hardware.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_102493326
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:51 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Arch is geweldig maar absoluut niet voor beginners. Als je de guide volgt is de installatie niet echt moeilijk, echter wordt je zelfredzaamheid wel op de proef gesteld.
Ikzelf draai op me desktop al enige tijd Arch met KDE, wil niks anders meer. Op mijn oude laptop draai ik Arch met openbox, geweldige combinatie voor wat oudere hardware.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, een tijdlang Ubuntu op laptop nu (1,5 jaar ofzo). Met mijn desktop wilde ik wat nieuws proberen en Linux wat dieper leren kennen in een 30 minuten had ik alles geïnstalleerd wat ik moest hebben.

Troubleshooten in Arch is dan weer veel makkelijker *).
  woensdag 28 september 2011 @ 22:04:59 #98
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102493635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen eigenlijk, een tijdlang Ubuntu op laptop nu (1,5 jaar ofzo). Met mijn desktop wilde ik wat nieuws proberen en Linux wat dieper leren kennen in een 30 minuten had ik alles geïnstalleerd wat ik moest hebben.

Troubleshooten in Arch is dan weer veel makkelijker *).
Wat vind je meevallen, de installatie of de nodige zelfredzaamheid?
pi_102494187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:04 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Wat vind je meevallen, de installatie of de nodige zelfredzaamheid?
Installatie, ik ben redelijk zelfredzaam omdat een goed topic maken regelmatig meer moeite kost dan goed googlelen.
  woensdag 28 september 2011 @ 22:21:03 #100
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102494507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:14 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Installatie, ik ben redelijk zelfredzaam omdat een goed topic maken regelmatig meer moeite kost dan goed googlelen.
Installatie valt inderdaad wel mee. Maar voor beginners is een Arch installatie een stapje te ver imho. Nieuwe linux gebruikers willen vaak een GUI install, die heb je niet bij Arch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')