Mint, fedora, debian, openSuse, of bijv. Kubuntu. Van Suse ben ik trouwens niet zo'n fan.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:21 schreef KNAK het volgende:
[..]
Das een strak planHeb wel een budget laptopke. Intel i-5 430 2.27GHz , 4gb ram. Zal wel genoeg zijn neem ik aan?
Met welke beginnen?Mint? Noem er eens een paar op. Wel GUI, textbased is niet aan mij besteed
Misschien is pclinuxos wel wat voor je. http://www.pclinuxos.nl/index.php?q=handleidingquote:Op woensdag 28 september 2011 21:21 schreef KNAK het volgende:
[..]
Das een strak planHeb wel een budget laptopke. Intel i-5 430 2.27GHz , 4gb ram. Zal wel genoeg zijn neem ik aan?
Met welke beginnen?Mint? Noem er eens een paar op. Wel GUI, textbased is niet aan mij besteed
Arch is ook wel leuk, beetje lastiger te installeren alleenquote:Op woensdag 28 september 2011 21:21 schreef KNAK het volgende:
[..]
OpenSUSE ziet er heel gelikt uit naar mijn mening. Ik ben er alleen geen fan van omdat de CLI commando's weer net anders zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:28 schreef Joooo-pi het volgende:
Mint, fedora, debian, openSuse, of bijv. Kubuntu. Van Suse ben ik trouwens niet zo'n fan.
Die bestaat alquote:Op woensdag 28 september 2011 21:48 schreef maartena het volgende:
[..]
OpenSUSE ziet er heel gelikt uit naar mijn mening. Ik ben er alleen geen fan van omdat de CLI commando's weer net anders zijn.
Kubuntu is overigens ook wel aardig, KDE is aardig verbeterd in de afgelopen jaren.
Fedora is een hele goede keus.
Eigenlijk zou dit topic ook gewoon "het grote Linux" topic moeten heten, er is natuurlijk veel meer dan *buntu in de Linux wereld.
Arch is geweldig maar absoluut niet voor beginners. Als je de guide volgt is de installatie niet echt moeilijk, echter wordt je zelfredzaamheid wel op de proef gesteld.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Arch is ook wel leuk, beetje lastiger te installeren alleen
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, een tijdlang Ubuntu op laptop nu (1,5 jaar ofzo). Met mijn desktop wilde ik wat nieuws proberen en Linux wat dieper leren kennen in een 30 minuten had ik alles geïnstalleerd wat ik moest hebben.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:51 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Arch is geweldig maar absoluut niet voor beginners. Als je de guide volgt is de installatie niet echt moeilijk, echter wordt je zelfredzaamheid wel op de proef gesteld.
Ikzelf draai op me desktop al enige tijd Arch met KDE, wil niks anders meer. Op mijn oude laptop draai ik Arch met openbox, geweldige combinatie voor wat oudere hardware.
Wat vind je meevallen, de installatie of de nodige zelfredzaamheid?quote:Op woensdag 28 september 2011 21:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, een tijdlang Ubuntu op laptop nu (1,5 jaar ofzo). Met mijn desktop wilde ik wat nieuws proberen en Linux wat dieper leren kennen in een 30 minuten had ik alles geïnstalleerd wat ik moest hebben.
Troubleshooten in Arch is dan weer veel makkelijker.
Installatie, ik ben redelijk zelfredzaam omdat een goed topic maken regelmatig meer moeite kost dan goed googlelen.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:04 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wat vind je meevallen, de installatie of de nodige zelfredzaamheid?
Installatie valt inderdaad wel mee. Maar voor beginners is een Arch installatie een stapje te ver imho. Nieuwe linux gebruikers willen vaak een GUI install, die heb je niet bij Arch.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Installatie, ik ben redelijk zelfredzaam omdat een goed topic maken regelmatig meer moeite kost dan goed googlelen.
Arch heeft standaard TWMquote:Op woensdag 28 september 2011 22:21 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Installatie valt inderdaad wel mee. Maar voor beginners is een Arch installatie een stapje te ver imho. Nieuwe linux gebruikers willen vaak een GUI install, die heb je niet bij Arch.
Was het niet in 10.04 dat ineens de window buttons links ipv rechts zaten?quote:Op woensdag 28 september 2011 21:10 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
12.04 zal weer een LTS (long term support) zijn, dus ik verwacht geen big changes in die versie. Misschien dat unity dan meer 'af' is.
Ik ga het 1 kans geven, maar ik ben eigenlijk ook wel toe aan iets nieuws. Mijn volgende computer krijgt sowieso een rolling release distro, waarschijnlijk Arch, want ik wil niet meer elke zes maanden alles opnieuw uitzoeken.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:25 schreef maartena het volgende:
Ik heb mijn "thin client" projectje na een compleet gefaalde, vastgelopen upgradepoging tot 11.10 beta 2, ook opnieuw geinstalleerd.... met Debian 6.02 deze keer. Beter voor een dedicated servertje. Verder zijn de meeste apps die ik erop heb gezet hetzelfde gebleven als hierboven, met Webmin als enige extra erbij.
Ubuntu is ook van mijn laptop af, dus in dit huishouden is naast diverse Windows 7 & 2008 R2 nog de volgende Linux te vinden:
2 x Debian 6
1 x Linux Mint 11.
Ik ben nu eenUbuntu-vrij huishouden.
Nee die moet je toch echt zelf installeren. En TWM is natuurlijk geen GUI install.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:35 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Arch heeft standaard TWMlekker basic
PowerIso, of je load de ISO gewoon met Virtual BOX.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:01 schreef KNAK het volgende:
We have ze virtual box up n running. Zwart scherm doordat ik niets geladen heb. De bedoeling is dus nu dat ik een ISO op CD zet en deze dan run? Even een ISO van 670-mb downloaden om even te kijken, das best wel veel
Je hoeft de iso niet op de cd te zetten natuurlijk. De iso kun je in virtualbox koppelen aan je VM, die deze dan leest "alsof" het een cd betreft.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:09 schreef KNAK het volgende:
Woon helaas niet in NL met +100 MB/S. Haal maar max 600 Kb/s mits het een goede server betreft.
Ubuntu ken ik nu wel. Ik wach wel tot 11.10 uit komt. Begrijp dat dit deze maand al gaat gebeuren.
Mint, deze maar even bekijkenMaken mensen hier toevallig gebruik van Conky?
In Nederland hebben maar weinig mensen 100+MB/secquote:Op donderdag 29 september 2011 15:09 schreef KNAK het volgende:
Woon helaas niet in NL met +100 MB/S. Haal maar max 600 Kb/s mits het een goede server betreft.
Ubuntu ken ik nu wel. Ik wach wel tot 11.10 uit komt. Begrijp dat dit deze maand al gaat gebeuren.
kB of kb? 600kb is wel een beetje sad inderdaad... Maar dan nog is'ie in een nachtje wel binnen toch? 600kB is prima te doen.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:09 schreef KNAK het volgende:
Conkyquote:Op donderdag 29 september 2011 15:09 schreef KNAK het volgende:
In welke folder zit je dan te kijken?quote:Op donderdag 29 september 2011 15:58 schreef KNAK het volgende:
Als ik zo door mijn 'program files' banjer in ubuntu merk ik op dat het echt een vreselijk zooitje is. Verwijderde apps blijven gedeeltelijk achter, geen idee hoe ik dit op kan schonen anders dan handmatig verwijderen :-/
Hoe bedoel je dit? Settings blijven nagenoeg altijd staan in je home-dir tenzij je '--purge' meeneemt tijdens het verwijderen.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:58 schreef KNAK het volgende:
Als ik zo door mijn 'program files' banjer in ubuntu merk ik op dat het echt een vreselijk zooitje is. Verwijderde apps blijven gedeeltelijk achter, geen idee hoe ik dit op kan schonen anders dan handmatig verwijderen :-/
Nog geen enkele addon geïnstalleerd. Zal zo maar Chrome installeren, kijken of dat wat veranderdquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had een tijdje dat firefox niet zo lekker werkte... bleek dat ik al weken de cache uit had staan__
Zal je wel niet helpen, maar was wel een mooie fail.
Bij mij doet hyves het nu trouwens prima, voor de update weet ik niet of het werkte.
Heb je geen greasemonkey/stylish/adblockplus-regels die roet in het eten gooien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |