quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:44 schreef WeezerButler het volgende:
Noem 2 acts waar Liz Frazer van Cocteau Twins een mopje meezong
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:56 schreef bartrid het volgende:
Massive Attack en Future sound of london.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef Mark het volgende:
En natuurlijk het onvergetelijke Song to the Siren met This Mortal Coil
Je denkt in de goede richting.quote:
weezerbutler +1quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:34 schreef WeezerButler het volgende:
Molly's lips
Son of a gun
Jesus doesn't want me for a sunbeam
Gecheckt, kloptquote:
Wat van wie ?quote:"His shoes too small to fit his feet"
Blogman + 1quote:
Dan zit je rond 1989. kan iets positiefs zijn, bv nummer 1 zijn, of iets negatiefs, bv dood gaan, of bij een band uitelkaar gaan. Hm, ik denk nog even verder.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:44 schreef Blogman het volgende:
Vijf jaar later werd de titel bewaarheid.
ah, dat zal het wel zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:59 schreef cafca het volgende:
Free Nelson Mandela van the Special AKA
quote:Free Nelson Mandela van the Special AKA
quote:Now wait a minute, y'all
This dance ain't for everybody
Only the sexy people
So all you fly mothers, get on out there and dance
Dance, I said!
Correctemundoquote:
quote:I was angry when I met you
I think I'm angry still
We can try to talk it over
If you say you'll help me out
quote:
quote:I was angry when I met you
I think I'm angry still
We can try to talk it over
If you say you'll help me out
Don't worry baby No need to fight
Don't worry baby We'll be alright
This is the noise that keeps me awake
My head explodes and my body aches
Iets specifieker en dan ben je er.quote:Op zondag 25 september 2011 19:42 schreef Blogman het volgende:
Allemaal een liedje van Neil Diamond gecoverd ?
quote:Op zondag 25 september 2011 20:17 schreef Burnett het volgende:
Girl You'll Be A Woman Soon gecoverd?
..maar deze versie werd gezongen door..?quote:
quote:
quote:
Deze moet nog opgelost worden?quote:Op zondag 25 september 2011 21:07 schreef Burnett het volgende:
Wat is de conXie tussen Elvis Presley, Wilco en Nick Cave?
quote:You wanna call me up? take my number down
It’s
I got an answering machine that can talk to you
quote:Predictably, the song ends with them crashing, where after it is implied that both drivers have died in said crash. Several members of the band have been involved in serious motor accidents.
quote:Op maandag 26 september 2011 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rendez-vous 6:02 (UK)
2-4-6-8 Motorway (Tom Robinson band)
25 Or 6 To 4 (Chicago)
4 letter Word (Kim Wilde)
3 Steps to heaven (Eddie Cochran)
A 1000 Miles (Vanessa Carlton)
11 O'Clock tick tock (U2)
Perfect 10 (Beautiful South)
When I'm 64 (Beatles)
At 17 (Janis Ian)
Hoppelakee!quote:Op maandag 26 september 2011 15:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Da's Tupelo dan.
Geboorteplaats van Elvis, Wilco komt voort uit Uncle Tupelo en Tupelo was 1 van de 1e 'hits' van Cave & the Seeds.
checkquote:Op maandag 26 september 2011 17:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, Tinus en Bertus..
Normaal - Oerend Hard
quote:
Dat was een foutje, heb het geëditquote:
Bijna! De 2e is nog makkelijker..als je de tekst kent.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:37 schreef cafca het volgende:
Backdoor Man en ...... Shake your tailfeather?
welke plaats?quote:is een klein esdorp in het zuidwesten van de gemeente Aa en Hunze in de Nederlandse provincie Drenthe, gelegen op de Rolderrug. aan de N376 tussen de dorpen Rolde en Schoonloo.
Notorious B.I.G?quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van welke artiest is dit een spruit?
[ afbeelding ]
Hier samen met Ice Cuby..quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 27 september 2011 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ikzelf vond de gelijkenis treffend.
quote:Was ridin' alongside the highway
Rollin' up the country side
Thinkin' I'm the Devil's heatwave
What you burn in your crazy mind?
Saw a slight distraction
Standin' by the road
She was standin' there, yellow in her hair
Do you wanna?, I was thinkin', would you care?
iggy + 1quote:Op woensdag 28 september 2011 12:59 schreef iggyinthehouse het volgende:
Miles Davis heeft ze gecovered?
quote:is a band from Vancouver, British Columbia, Canada, with roots in pop, rock, and jazz. They were formed in 2007. Their current line-up consists of Bryan Davies on trumpet, Edo Van Breemen on piano and vocals, Sam Davidson on clarinet and EWI, Tariq Hussain on lap steel & electric guitar, Brennan Saul on drums and John Walsh on bass.
quote:Soms heb je van die concerten waarbij je van tevoren nooit iets van hebt gehoord, gezien of gelezen. Verwachtingen zijn er dan niet, iedere noot, iedere wending is een verrassing. Als een band op zo'n moment alles geeft en alles klopt, dan kun je pas écht spreken van een memorabel concert. Het Canadesekreeg dat zondag in de Cul de Sac voor elkaar.
CONCERT, Cul de Sac, zondag 18 september
MUZIEK
Zes Canadesen nemen het complete podium van Cul de Sac in beslag: bassist, gitarist, toetsenist/zanger, drummer, trompettist/xylofonist en een klarinetspeler die ook nog eens een midi-fluit tot zijn beschikking heeft. Geen enkel instrument is overbodig, alles is een levend(ig) onderdeel in een fenomenaal geheel dat zich kortweg laat omschrijven als hooggeschoolde indiepop. Canadezen lijken daar een patent op te hebben, want namen als Broken Social Scene, Arcade Fire en Stars schieten af en toe door het hoofd van deze recensent bij het luisteren naar.
PLUS
Zanger Edo begroet het publiek met een vrolijke 'Hallo Kruikenzeikers! Maijn moedur komt uit Tilburg, dus ik spwreek een beetje Neewderlands!'. Een charmant begin dat gelijk een vervolg kent met een nummer dat de vloer van de Cul gelijk een paar centimeter hoger laat zweven. Het samenspel van de trompettist en klarinetist is beangstigend goed, het haast jazzy drumwerk is jaloersmakend en de songs... Oh mijn god, de songs. De meeste liedjes kennen dezelfde structuur: een warm, dromerig begin krijgt een middenstuk waarin een beetje wordt gefreakt en vervolgens sluit de band het af met een dansbaar einde. Ieder nummer is een klein eposje op zichzelf en het kan niet anders dan datheel veel tijd, liefde en aandacht in ieder lied heeft gestopt.
MIN
Een enkele keer een piep tussen een nummer door en een onderbreking om ervoor te zorgen dat het geluid alleen maar beter staat. Als je dan geen professional bent, weet ik het ook niet meer.
CONCLUSIEheeft de kracht op je op te zuigen in hun zelf gecreerde zwart gat. Daar waar tijd en ruimte niet bestaan, staat alles in het teken van 'het lied'. Altijd al met iemand iets goed willen maken? Geef hem of haar een kaartje voor een concert van deze zes Canadezen. Succes verzekerd.
CIJFER
9,7
quote:Eenband is een orkestvorm met koperen blaasinstrumenten en een percussiesectie.
Brasstronaut?quote:Op woensdag 28 september 2011 16:02 schreef iggyinthehouse het volgende:
Geen brassband en geen top 40 materiaal...
Het is dus: Brass*******
Vanaf de "a" zou het echt iemand zijn die de ruimte ingaat...
K5rJ5kC +1quote:galliano
quote:
quote:was een Belgische muziekgroep. Ze begonnen met een nieuwe sound ook wel 'happy house' genoemd. Alles begon in discotheek
(Ninove) waar Fred Vandermast en Reinier dj's waren, ze maakten samen de single
die ze samen componeerden en produceerden, samen met de hulp van Star Records werd de single op vinyl geperst. In 10 dagen tijd werden er meer dan 800 exemplaren van verkocht, waarna Arcade Music de cd-single op het Bit-label uitbracht en
begin januari ’99 in de Ultra tipparade binnenkwam.
Aan de singlewerkten ook zangeres Saïda, dansers Mike en Saïda, (en een robot) mee, hij werd een ongezien succes in januari 1999. Zo werden er van deze single meer dan 25.000 exemplaren verkocht in België en stond hij 5 weken op nummer 2 in de ultratop 50.
De opvolger vanwerd 'Let's go to the Party' en kende ook succes in Nederland.
Voila, ook opgericht vanuit een Belgische discotheek, brachten de toen nieuwe stroming 'new beat' tot leven en hadden ook wat figuren die het producersteam vertegenwoordigden...quote:
quote:He kinda shoulda sorta woulda loved her if he could`ve
The story`s getting closer to the end
He kinda shoulda sorta woulda loved her if he could`ve
He`d rather be alone than pretend
Allicht.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:31 schreef pipster het volgende:
Confetti van de Lemonheads allicht, in de vorm van een vervolgvraag?!?!?!?
misschien wel erg obvious, maar wel goed natuurlijkquote:Juliana Hatfield
quote:is een Britse rockband, waarschijnlijk het best in te delen in het genre van de progressieve rock. Het is een van de centrale bands van de Canterbury-scene in de Britse popmuziek.
quote:Op donderdag 29 september 2011 17:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niks mis met Juliana Hatfield
Grappig, dat was dan weer de enige in de laatste paar topics waar ik echt nog nooit van gehoord hadquote:Op donderdag 29 september 2011 17:57 schreef Darkestrah het volgende:
Het lijkt trouwens alsof ik me hier niet meer laat zien, maar ik weet gewoon echt niks.Die van Brasstronauts kende ik wel though, maar daar was ik te laat voor. Leuke band.
Ah, daar heb ik al eens punten mee gehaald.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:01 schreef Blogman het volgende:
[ afbeelding ]
Gestolen van Rick B: Wie ?
Oh, die Kees Flodder!quote:Op donderdag 29 september 2011 18:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[offtopic]
't Zal trouwens wel ff wennen zijn, dat dit nu onze nieuwe centrale goedheiligman wordt..
[ afbeelding ]
[/offtopic]
bartrid +1quote:Robert Wyatt.
William Burroughs is goed, maar de vervolgvraag niet. Het helpt als je weet hoe Robert Wyatt's band heet.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:25 schreef Mark het volgende:
Volgens mij is dat William S Burroughs, die werd gefotografeerd door Anton Corbijn. Dat zal dan ook wel de link met de vorige vraag zijn
ah laat ook maarquote:
quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:42 schreef bartrid het volgende:
Nearly lost you van de Screaming Trees
quote:Come on baby, now come with me
If you don't come
If you don't come
If you don't come
You'll die alone
en de titel?quote:
pipster +1quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:08 schreef pipster het volgende:
Ik zie een grijs vlak, het kan ook zijn dat er een wiite pony is weg gelopen van een hoes van de deftones.
Welk nummer van wie?quote:is a 1983 crossover post-disco single written by Tim Stahl and John Guldberg of the Danish synth-pop duo
. In the U.S., the single was most successful on the dance chart where it spent three weeks at number one.
quote:If you wanna be rich
You got to be a bitch
You got to be a bitch
I said rich, rich you bitch
MadMaster +1quote:Laid Back - White Horse
Eurythmics.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:47 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Van welke groep was hij de mannelijke vertegenwoordiger?
vernoemd naar een dildo uit Naked Lunch geschreven door Burroughsquote:
Hij + 2quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zou het kunnen raden als ik weet wat de rest van het gezelschap qua aantal is.
Enige die me te binnenschoot was Malle Pietje & The Bimbos maar ik wist ook wel dat die het niet wasquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hmmm, geen alledaagse combi, dus kan al veel uitvlakken.
lubje + 1quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Dan mag jij het punt wel hebben.quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:22 schreef Arn0 het volgende:
Klaas Janszoon is het volgens mij en Jules De Coster (ben niet geheel zeker vd naam) was ook ooit in de band, drummer dacht ik. Had ook alle namen van jouw lijstje buiten Craig Ward
Laatste nummer is echter een cover, van wie?quote:1. A1. Come Closer
2. A2. Do I Want You
3. B1. KaKa Boom
4. B2. The Responsible
Neinquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:56 schreef Bosbeetle het volgende:
De man rechtsboven lijkt op een oudere versie van de zanger van depeche mode.
young gods?
Zegt me dan niks, denk.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:42 schreef ranja het volgende:
Eh, nee. De nieuwste band is dit jaar flink aan het toeren door het land, de oudere heeft in de top 40 gestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |