abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2011 @ 15:10:55 #51
324665 meth77
to do or not to do
pi_102399332
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:07 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik vind het linke soep dit soort koopwoningen.Ze zijn snel gebouwd en niet ontworpen om lang te bestaan. Dit soort woningen worden te snel te oud en afgebroken. Je zal maar zo'n woning gekocht hebben die aan de einde van de levensduur zit. Raak je aan de straatstenen niet meer kwijt of ver onder de prijs.
De meesten hebben betonrot en geen cent in de VVE beschikbaar, beter een strop zoeken en jezelf gelijk ophangen
  maandag 26 september 2011 @ 15:23:07 #52
37248 BertV
Klei indiaan
pi_102399676
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:07 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]
Plus wijken met veel van dat soort jaren 50 flats, waar vroeger de middenklasse woonde, vervalt steeds meer naar de lagere klasse. Ook niet goed voor de woningprijs.
Op een vreemde manier zijn deze (tocht)flats nooit verhuurd aan "de lagere klasse".
Of dat helemaal legaal is geweest in de tijd dat het van een woningstichting is geweest? :?
Het is ook een vreemde eend in de bijt, in de beste wijk van Amersfoort.

Na 60 jaar verhuurd te zijn geweest moet er nogal wat aan vertimmerd / geïsoleerd worden, maar de bouwkwaliteit is in orde. Ik zou het overigens nooit kopen. Na ruim tien jaar huurverhogingen betaal ik nog een schijntje.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 26 september 2011 @ 15:34:30 #53
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102400023
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:23 schreef BertV het volgende:

[..]

Op een vreemde manier zijn deze (tocht)flats nooit verhuurd aan "de lagere klasse".
Of dat helemaal legaal is geweest in de tijd dat het van een woningstichting is geweest? :?
Het is ook een vreemde eend in de bijt, in de beste wijk van Amersfoort.

Na 60 jaar verhuurd te zijn geweest moet er nogal wat aan vertimmerd / geïsoleerd worden, maar de bouwkwaliteit is in orde. Ik zou het overigens nooit kopen. Na ruim tien jaar huurverhogingen betaal ik nog een schijntje.
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen :Y

Ikzelf woon in een huurappartement die ooit gebouwd was als seniorenflat voor oud ABN bankmedewerkers. Later kwamen er jongeren paartjes in wonen (middeklasse), waaronder ik. Een jaar geleden is er de eerste tokkiefamilie (vind ik) komen wonen. Het begin van het einde... Plus ik zie de wijk steeds meer achteruitgaan. Gelukkig kan ik op een gegeven moment meteen de huur opzeggen en verhuizen. Maar nu is het nog afdoende, en een van de betere locaties in mijn wijk :)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 26 september 2011 @ 17:24:09 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102404414
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 10:38 schreef SeLang het volgende:
Niemand in dit topic heeft kennelijk in de gaten dat er een sterke seizoenscomponent zit in die Fundateller. De scherpe stijging in September had ik vorige maand al aangekondigd, net als een afvlakking in de tweede helft van oktober en een daling in december.
Jawel hoor, juist die seizoenscomponent uit voorgaande jaren is in de grafiek zeer duidelijk zichtbaar. Als die Open Huizen Dag jaarlijks in oktober gehouden wordt (ik heb me er nooit zo in verdiept maar Google zegt 9 oktober 2010 en 10 oktober 2009) lijkt me dat een mooie verklaring voor de enorme toename van het huizenaanbod in september en de snelle afvlakking daarna. Het lijkt mij dat dit mensen die toch hun huis willen verkopen doet besluiten het huis sneller te koop te zetten, waardoor dit de verkoopaanbiedingen in de tijd "naar voren haalt".
Na 1 oktober verwacht ik dus niet veel stijging meer, tenzij er dit jaar iets echt fundamenteel veranderd is. We zullen zien.
censuur :O
pi_102412466
Wil er nog iemand wonen op de Breeweg in Laren NH :?

nr 6,7,9 en 11 staan te koop *O*

En nr 11 begon op 1225.000.,- en is via 1095.000 via 999.000 naar nu 895.000 _O-

En nog steeds niet verkocht :|W

http://www.funda.nl/koop/laren-nh/straat-breeweg/
pi_102413575
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 08:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Het doet je echt pijn he O-)
Hoezo? Ik ben niet degene die met ononderbouwde verhaaltjes aan komt zetten toch? Ik breng slechts wat nuance aan in de door jou als feiten gepresenteerde voorbeelden.

quote:
Verder zijn het feiten, dat jij dat populistisch noemt zegt meer over jou dan iets anders.
Feiten zonder bron. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 26 september 2011 @ 21:00:04 #57
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_102413904
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 20:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wil er nog iemand wonen op de Breeweg in Laren NH :?

nr 6,7,9 en 11 staan te koop *O*

En nr 11 begon op 1225.000.,- en is via 1095.000 via 999.000 naar nu 895.000 _O-

En nog steeds niet verkocht :|W

http://www.funda.nl/koop/laren-nh/straat-breeweg/
Ik woon nu ook in het Gooi, dus Laren zou op zich wel een optie zijn, maar ik moet eerlijk toegeven dat deze prijzen ook boven mijn budget gaan. :P

Nr. 11 is best een leuk huis, vind ik. En eerlijk is eerlijk, vergeleken met wat sommige mensen in deze buurt voor veel mindere (rijtjes-)huizen durven te vragen, vind ik de prijs nog best meevallen ook!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_102416194
Nummer 11 is spuuglelijk, zo'n huis moet je platwalsen en er vervolgens iets moois neerzetten.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102428062
Nr. 11 is niet mooi, maar ook niet spuuglelijk, gewoon een beetje gewoontjes voor dat geld.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_102428085
Sell.... sell... sell it all :D

252.125 huizen te koop

Om koning Kees maar even te citeren: "Hoge rente is geen probleem, hoge prijzen wel"
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:58:16 #61
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102428920
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sell.... sell... sell it all :D

252.125 huizen te koop

Om koning Kees maar even te citeren: "Hoge rente is geen probleem, hoge prijzen wel"
Juist, "prijzen moeten omlaag, meer smaken zijn er niet" ^O^
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102429043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Juist, "prijzen moeten omlaag, meer smaken zijn er niet" ^O^
Yep... ik heb het al vaker geroepen, de lage rente heeft het hoge prijzen dogma enkel wat extra tijd kunnen geven. De betaalbaarheid is bereikt en nu gaat het hele kaartenhuis keihard onderuit, meer mogelijkheden zijn er namelijk niet.
pi_102430435
Maar... mensen moeten wel de mogelijkheid hebben lager te gaan zitten i.v.m. hun hypotheek. Zit daar niet gewoon het probleem?
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:11:48 #64
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102430694
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:01 schreef Sloggi het volgende:
Maar... mensen moeten wel de mogelijkheid hebben lager te gaan zitten i.v.m. hun hypotheek. Zit daar niet gewoon het probleem?
Volgens mij zit er heel veel lucht in de markt. De mensen die hun huis überhaupt 10 jaar geleden of eerder hebben gekocht kunnen hun huizenprijs gerust met 30% laten zakken en om deze alsnog met winst te verkopen. En dat is de babyboom. Diegenen die hun huis afgelopen 5 jaar hebben gekocht, die hebben een probleem als de prijzen zakken en zij 'em willen verkopen.
pi_102430758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:11 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Volgens mij zit er heel veel lucht in de markt. De mensen die hun huis überhaupt 10 jaar geleden of eerder hebben gekocht kunnen hun huizenprijs gerust met 30% laten zakken en om deze alsnog met winst te verkopen. En dat is de babyboom. Diegenen die hun huis afgelopen 5 jaar hebben gekocht, die hebben een probleem als de prijzen zakken en zij 'em willen verkopen.
true
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:55:58 #66
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102431987
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:11 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Niet alleen als ze 'm willen verkkopen. Ook als ze hem moeten verkopen. Of als zij hun hypotheek moeten vernieuwen. Of als zij nadenken waar ze hadden kunnen zitten als ze later waren ingestapt.

En de uitspraak dat mensen die nu instappen, een probleem hebben, is ook al een paar jaar waar.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:17:38 #67
324665 meth77
to do or not to do
pi_102434674
zolang huizen 3 a 4 % per jaar dalenin prijs is er niets aan de hand, behalve dat banken voorzichtiger worden en soms verlies moeten nemen, ik ken wel een paar gevallen met potentieel verlies waar de bank nog niets van weet

Dure Nieuwbouwwoningen die in de verkoop staan, onder water en asap weg moeten wegens werkloos ./ scheiding
pi_102440062
Een maat van mij denkt nog altijd dat hij zijn flat in Almere over een jaar of drie met winst kan verkopen, gekocht drie a vier jaar geleden voor zo'n 170k, daarnaast staat er al meer dan een jaar eentje in de verkoop voor circa 152k, precies dezelfde woning :') :P

En dan mag je ook nog gaan concurreren met al die nieuwe woningen die ze op de markt brengen. :')
pi_102440272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Een maat van mij denkt nog altijd dat hij zijn flat in Almere over een jaar of drie met winst kan verkopen, gekocht drie a vier jaar geleden voor zo'n 170k, daarnaast staat er al meer dan een jaar eentje in de verkoop voor circa 152k, precies dezelfde woning :') :P

En dan mag je ook nog gaan concurreren met al die nieuwe woningen die ze op de markt brengen. :')
In Almere moet je geen huis kopen, dat is het afvoerputje van Flevoland. Er staat daar zo onwijs veel te koop dat ik me niet voor kan stellen dat mensen daar met plezier wonen.
pi_102440452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In Almere moet je geen huis kopen, dat is het afvoerputje van Flevoland. Er staat daar zo onwijs veel te koop dat ik me niet voor kan stellen dat mensen daar met plezier wonen.
Hij moest en zou iets nieuws kopen met een zeker aantal m2 net voor het instorten van de markt, het was Almere of :') Lelystad :') dus dan valt het nog mee ;)

En dat terwijl hij in Amsterdam werkt, nu koop je in Amsterdam wel wat redelijks voor dat geld mits je handig bent en niet gebrand bent op splinternieuw.
pi_102440590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij moest en zou iets nieuws kopen met een zeker aantal m2 net voor het instorten van de markt,
Even voor de gein gezocht op minimaal 4 kamers en minimaal 100m2 in Almere maar duur is het niet daar: http://www.funda.nl/koop/(...)pp/sorteer-prijs-op/
pi_102440854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Even voor de gein gezocht op minimaal 4 kamers en minimaal 100m2 in Almere maar duur is het niet daar: http://www.funda.nl/koop/(...)pp/sorteer-prijs-op/
Die prijzen zijn enorm gedaald, een jaar geleden kwam ik niks met 100m2 tegen onder de 155k.
Toch zou ik er niet willen wonen, maar het is wel betaalbaar voor veel mensen dus dat is opzich fijn.

Edit: soms met erfpacht en geen eigen grond zie ik nu, dat is een nadeel, dat ze dat malle systeem buiten Amsterdam hebben.
pi_102441394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Edit: soms met erfpacht en geen eigen grond zie ik nu, dat is een nadeel, dat ze dat malle systeem buiten Amsterdam hebben.
Ja, dat zag ik ook later pas. Die ik wel in eerste instantie aanklikte hadden dat dus niet. :D

Maar toch, volle eigendom: http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47266504-bosgouw-206/ (Oerlelijk dak, maar voor die prijs kun je niet tobben he)

Dat moet toch haast wel een achterbuurt zijn, als die woning voor zo weinig weg mag?
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:30:30 #74
324665 meth77
to do or not to do
pi_102441901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, dat zag ik ook later pas. Die ik wel in eerste instantie aanklikte hadden dat dus niet. :D

Maar toch, volle eigendom: http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47266504-bosgouw-206/ (Oerlelijk dak, maar voor die prijs kun je niet tobben he)

Dat moet toch haast wel een achterbuurt zijn, als die woning voor zo weinig weg mag?
ach als je een hoekhuisje met tuin zoekt
dan is het wel wat,voor starters
pi_102442069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dit zijn voormalig woningbouwwoningen in Almere Haven. Die troep is gebouwd met de maatstaven van die tijd. Ik vind het zelfs nog behoorlijk overpriced :Y

read my lips.... deze woningen kosten binnen afzienbare tijd minder dan een ton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')