abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102286079
Een schitterende i told you so,

133 Teletekst vr 23 sep
CERN verbijsterd over eigen meting

` Bij een proef in CERN bij Genève is
een meting gedaan waarbij deeltjes,
neutrino's,sneller zijn gegaan dan het
licht.Medewerkers van de internationale
deeltjesversneller zijn verbijsterd,
omdat ze dachten dat dat niet kon.

Het CERN heeft de testgegevens naar
collega's in de VS en Japan gestuurd en
gevraagd de proef te herhalen in de
hoop een bevestiging te krijgen.

Volgens de relativiteitstheorie van
Albert Einstein kan niets sneller gaan
dan het licht.Als het tegendeel wordt
bewezen,betekent het dat de wetenschap
de fundamentele natuurwetten moet
herzien.

We weten meer niet dan wel.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_102286124
Goedzo, jouw ongefundeerde mening zonder enig zinvol verstand van zaken is inderdaad superieur aan de gehele kernfysica.
Extremistisch gematigd.
pi_102286138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:27 schreef P8 het volgende:
Goedzo, jouw ongefundeerde mening zonder enig zinvol verstand van zaken is inderdaad superieur aan de gehele kernfysica.
TS is een faalhaas.
pi_102286177
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:27 schreef P8 het volgende:
Mijn gevoel en verbeelding van deeltjes als massa in een simpele hefboom opstelling klopt gewoon :)
Stel je een hefboom voor, een lichtstraal maar dan met massa.
Raak die aan de korte kant met een lichtstraal en de lange kant, het uiteinde gaat sneller dan het licht.
Voor velen is de snelheid als grens een soort geloof geworden, zoals ooit mensen niet 'geloofden' in treinen, auto's, vliegtuigen en onderzeeërs.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_102286186
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:28 schreef Poepoog het volgende:
TS is een faalhaas.
Nee hoor, mijn fantasie had gewoon weer eens gelijk.
pi_102286242
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:29 schreef fokthesystem het volgende:

Raak die aan de korte kant met een lichtstraal en de lange kant, het uiteinde gaat sneller dan het licht.
Heb je nog meer van zulke pareltjes?
Weet je wat een neutrino is?
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:34:49 #7
105356 psv01
-----040-----
pi_102286318
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:32 schreef P8 het volgende:

Heb je nog meer van zulke pareltjes?
Weet je wat een neutrino is?
Ja en nu ook : zo een 'itempje' dat sneller dan het "licht as we 'knew it' kan" :)

Ze dachten dat het niet kon, ik dacht het wel en zo zijn er meer.
pi_102286346
- doe maar niet -

[ Bericht 96% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:24:18 ]
Extremistisch gematigd.
pi_102287147
Maar het is wel een coole ontdekking.
iyaaayaaaokelahkalaubegitu
  vrijdag 23 september 2011 @ 01:32:45 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102287153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:24 schreef fokthesystem het volgende:

133 Teletekst vr 23 sep

herzien.

Het zal een keer tijd worden dat die worden aangepast , good thinking ^O^
Als je nog wat bedenkt , ;)
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_102287576
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:32 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
Maar het is wel een coole ontdekking.
Er is nog niks ontdekt, er zijn slechts metingen die niet stroken met onze huidige kennis. Dat kan betekenen dat onze kennis niet klopt, maar dat kan ook betekenen dat de metingen niet kloppen ;)
En het is aan de heroïsche bollebozen om uit te pluizen waarom er gemeten is wat er is gemeten :)
Extremistisch gematigd.
pi_102288257
- doe ook maar niet -

[ Bericht 95% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:25:15 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:43:39 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102288972
Dus vandaag is het ineens wel mogelijk om sneller te 'reizen' dan het licht.. werpt mogelijk nieuw licht op zaken die eerder als onzin afgedaan werden. *)
The truth was in here.
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:54:07 #15
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102289188
Volgens mij is het nog steeds niet gezond voor je lichaam om sneller te reizen dan het licht :{
Hierdoor denk ik dat tijdreizen zeker voorlopig voor mensen nog niet mogelijk is ;)
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:56:05 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102289223
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:54 schreef MissVanity het volgende:
Volgens mij is het nog steeds niet gezond voor je lichaam om sneller te reizen dan het licht :{
Hierdoor denk ik dat tijdreizen zeker voorlopig voor mensen nog niet mogelijk is ;)
Als je in een snel vliegtuig zit voel je er ook niks van :)
The truth was in here.
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:00:50 #17
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_102289325

To boldly go where no man has gone before.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:22:06 #18
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102289813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je in een snel vliegtuig zit voel je er ook niks van :)
Die gaat ook wel een beetje langzamer dan het licht :)
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_102290460
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:32 schreef Summers het volgende:

[..]

Het zal een keer tijd worden dat die worden aangepast , good thinking ^O^
Als je nog wat bedenkt , ;)
Waarom wordt dat tijd? Heb je gegronde redenen om aan te nemen dat deze theorie niet klopt? Of is dit weer een aanname van je dat de natuurwetten volstrekt niet kloppen?

Even los daarvan, ik ben benieuwd naar zowel de herhalingen van dit experiment (zowel in CERN als door hun collegae op andere plekken in de wereld) als de onderliggende wetmatigheden die dit mogelijk maken. Wie weet moet de theorie inderdaad aangepast worden en hebben we nu een mooi punt voor een doorbraak in ons denken :).
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:54:45 #20
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_102290464
- doe nou niet -

[ Bericht 96% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:26:05 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 23 september 2011 @ 10:18:39 #21
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_102291053
Is het niet heel onlogisch om te denken dat lichtsnelheid dan variabel is? Met andere woorden, het is mogelijk dat niks sneller kan dan de maximale snelheid van licht maar dat licht an sich zich niet op 1 specifieke snelheid voortbeweegt.
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
pi_102292685
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 10:18 schreef Cuban-necktie het volgende:
Is het niet heel onlogisch om te denken dat lichtsnelheid dan variabel is? Met andere woorden, het is mogelijk dat niks sneller kan dan de maximale snelheid van licht maar dat licht an sich zich niet op 1 specifieke snelheid voortbeweegt.
Dat is al een eeuw bekend.
Licht remt af in bepaalde omstandigheden, zelfs in glas.
Licht gaat het snelst _denken dachten we tot nu_ in het 'vacuum' van de ruimte.
pi_102293816
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 02:39 schreef P8 het volgende:

[..]

Er is nog niks ontdekt, er zijn slechts metingen die niet stroken met onze huidige kennis. Dat kan betekenen dat onze kennis niet klopt, maar dat kan ook betekenen dat de metingen niet kloppen ;)
En het is aan de heroïsche bollebozen om uit te pluizen waarom er gemeten is wat er is gemeten :)
Maar als de Amerikanen en Japanners de juistheid van de metingen bevestigen is het toch een coole ontdekking van 'metingen die niet stroken met onze huidige kennis'?
iyaaayaaaokelahkalaubegitu
pi_102293875
@ Mensen die TS aanvallen: Leven met opgekropte gevoelens van stress, jaloezie en onzekerheid of iets in die richting?
@ TS: Beetje onnodig om erbij te zetten 'zoals ik al jaren aannam'. Zo roep je onnodig zulke lui op je af.
pi_102293936
Ooit konden beschavingen met gigantische stenen wel wat wij niet meer kunnen.
En die hadden geen diamant vrezen , boren e.d. TIG perfect symmetrische gezichten van 5 meter hoog, identiek aan elkaar, uit graniet. Of complete complexen van tig kilometer uit rotsen gehakt. Met perfect haakse en ronde vormen, glade waterpas muren etc.
Idem met 2, 3, 4, etage gebouwen in rotsen uit-gehakt, met vloeren, zOnder- of eveneens uitgehakte pilaren.

Je kan PI heel ver achter de komma nemen, maar nOdig is het niet meestal, pas als zaken heel groot (of ontiegelijk klein) en precies moeten worden, zijn de getallen ver achter de komma noodzaak.
Feitelijk heeft geen leerling of leraar een wiskunde opgave goed waar PI in meespeelt. Maar we ronden af en dan klopt het binnen de afspraken.

Licht zelf is niet constant, eenvoudigweg omdat ruimte en materie ook bestaan, dus rem factoren en wellicht ook 'sling shot versnelling' zoals bij zwarte gaten in de buurt.

Zouden we licht materiële kenmerken kunnen geven dan kan je een licht-balk monteren horizontaal op een draaipunt, a-symmetrisch.

Schiet vervolgens een bundel licht op de korte kant en de lange kant gaat aan diens uiteinde sneller dan het licht.

Wetenschappers zijn gelukkig doorrrrrgegaan na einstein en dit is waarschijnlijk gewoon de nieuwe PI achter de komma.
Ikzelf houdt rekening met lichtsnelheden, wellicht door iets dat geen licht is zelf, die tig keer vlotter gaan dan wat gedacht wordt (werd nu?) als absolute snelheid.

Mensen verzinnen, mensen maken.

En wat massa betreft, neem 2 nitro piston lucht buksen. 4,5 en 5,5 mm
De 1 schiet sneller, maar het kogeltje remt op weg ook vlotter af.
Wedstrijd schutters nemen liever 5,5 mm voor buiten schieten op zeg 100 meter.
Zwaardere kogel, meer druk opbouw en eenmaal op weg, moeilijker te stoppen of uit baan te brengen.
Of; schiet een veer weg met een katapult, dat wordt niks, en dan een knikker, die gaat veel sneller, bij dezelfde kracht-input.
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:06:40 #26
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_102294120
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef fokthesystem het volgende:
Ooit konden beschavingen met gigantische stenen wel wat wij niet meer kunnen.
En die hadden geen diamant vrezen , boren e.d. TIG perfect symmetrische gezichten van 5 meter hoog, identiek aan elkaar, uit graniet. Of complete complexen van tig kilometer uit rotsen gehakt. Met perfect haakse en ronde vormen, glade waterpas muren etc.
Idem met 2, 3, 4, etage gebouwen in rotsen uit-gehakt, met vloeren, zOnder- of eveneens uitgehakte pilaren.

Je kan PI heel ver achter de komma nemen, maar nOdig is het niet meestal, pas als zaken heel groot (of ontiegelijk klein) en precies moeten worden, zijn de getallen ver achter de komma noodzaak.
Feitelijk heeft geen leerling of leraar een wiskunde opgave goed waar PI in meespeelt. Maar we ronden af en dan klopt het binnen de afspraken.

Licht zelf is niet constant, eenvoudigweg omdat ruimte en materie ook bestaan, dus rem factoren en wellicht ook 'sling shot versnelling' zoals bij zwarte gaten in de buurt.

Zouden we licht materiële kenmerken kunnen geven dan kan je een licht-balk monteren horizontaal op een draaipunt, a-symmetrisch.

Schiet vervolgens een bundel licht op de korte kant en de lange kant gaat aan diens uiteinde sneller dan het licht.

Wetenschappers zijn gelukkig doorrrrrgegaan na einstein en dit is waarschijnlijk gewoon de nieuwe PI achter de komma.
Ikzelf houdt rekening met lichtsnelheden, wellicht door iets dat geen licht is zelf, die tig keer vlotter gaan dan wat gedacht wordt (werd nu?) als absolute snelheid.

Mensen verzinnen, mensen maken.

En wat massa betreft, neem 2 nitro piston lucht buksen. 4,5 en 5,5 mm
De 1 schiet sneller, maar het kogeltje remt op weg ook vlotter af.
Wedstrijd schutters nemen liever 5,5 mm voor buiten schieten op zeg 100 meter.
Zwaardere kogel, meer druk opbouw en eenmaal op weg, moeilijker te stoppen of uit baan te brengen.
Of; schiet een veer weg met een katapult, dat wordt niks, en dan een knikker, die gaat veel sneller, bij dezelfde kracht-input.
Ik ben ook niet bang voor diamant. :@
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_102295038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef fokthesystem het volgende:

Jij snapt nog altijd geen klap van tijdsdilatatie en andere relativistische effecten bij zeer extreem hoge snelheden. Lees je daar eerst maar eens over in: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdsdilatatie, http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciale_relativiteitstheorie en http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_relativiteitstheorie.
pi_102295251
Verbeelding is belangrijker dan kennis.
pi_102295345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:38 schreef Maurice76 het volgende:

Jij snapt nog altijd geen klap van tijdsdilatatie en andere relativistische effecten bij zeer extreem hoge snelheden. Lees je daar eerst maar eens over in: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdsdilatatie, http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciale_relativiteitstheorie en http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_relativiteitstheorie.
Ik heb dat allemaal gehad, en ben er aan voorbij gestapt.
Lezen en leren is 1, daarna zelf denken i.p.v. met een anders diens hersenen(boeken bijv.) , combineren etc. een 2e.
pi_102295364
He TS, jij denkt wel meer hè, volgens mijn ben je kk slim. Voortaan luisteren we allemaal naar jouw.
.
pi_102295405
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:49 schreef Golden_Pauper het volgende:
He TS, jij denkt wel meer hè, volgens mijn ben je kk slim. Voortaan luisteren we allemaal naar jouw.
Dan zeg ik: doe het niet.
Denk zelf, onderzoekt alles en behoud het 'goede'.
Neem basis kennis, neem kennis van anderen maar zie dat niet als absolute grens, je blocked jezelf dan.
pi_102295440
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:50 schreef fokthesystem het volgende:
Dan zeg ik: doe het niet.
Denk zelf, onderzoekt alles en behoud het 'goede'.
Neem basis kennis, neem kennis van anderen maar zie dat niet als absolute grens, je blocked jezelf dan.
Ja maar wat nu?
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:53:23 #33
veni, vidi, vaginalis
pi_102295484
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:52 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ja maar wat nu?
Nu gaan we de theorie van 'Rudeonline' weer erbij halen natuurlijk. :P
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:58:10 #34
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_102295632
Laten ze 't eerst nog maar eens herhalen. Ze hebben het maar één keer laten zien. Misschien is er wel een foutje geregistreerd.
pi_102295738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Laten ze 't eerst nog maar eens herhalen. Ze hebben het maar één keer laten zien. Misschien is er wel een foutje geregistreerd.
Zelfs als dat zo is, dan stel ik: de mensheid had einstein, kort geleden nog maar.
Ook het universum verbergt zaken, althans we kennen ze niet, snappen ze niet, detecteren ze nog niet enz.
Iets dat sneller dan licht kan gaan? ik voel met elke cel : ja.
pi_102295780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:53 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

Nu gaan we de theorie van 'Rudeonline' weer erbij halen natuurlijk. :P
Een wat?
Is dat zoiets als "een godwin", waarbij 1 persoon (godwin) stelde dat wie wo2 er bij haalt in een discussie als argument, die verliest, terwijl er zat discussies zijn waar geschiedenis en dus wo2 wel degelijk van invloed is?
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:03:05 #37
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_102295788
Naja, 't gaat ook maar over 60 nanoseconden, maar we zullen zien.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:03:40 #38
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102295810
duh, ik ben altijd voor het licht op min werk
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_102295848
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Het is toch al een tijd geleden uitgevoerd dit experiment, ze hebben er zelf al aardig wat nakijkwerk opzitten en publiceren het nu zodat andere labs het kunnen reproduceren/controleren.
.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:05:48 #40
veni, vidi, vaginalis
pi_102295870
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:02 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Een wat?
Is dat zoiets als "een godwin", waarbij 1 persoon (godwin) stelde dat wie wo2 er bij haalt in een discussie als argument, die verliest, terwijl er zat discussies zijn waar geschiedenis en dus wo2 wel degelijk van invloed is?
Google even op rudeonline.
pi_102296299
Neutrinos : In a fraction of a second, some of them enter a detector called OPERA in Italy where they are recorded (pictured here). If you divide the distance between those two points by the time it takes for the neutrinos to travel, you get their speed.

And when the scientists did that, they find the neutrinos get to Italy about 60 nanoseconds faster than a photon would.

Photons travel at the speed of light — they are light! — so this means the neutrinos, if this is all true, traveled faster than light speed.

Now first off, if it were this would overturn so much physics that they may as well have discovered that gravity pushes, not pulls. I’ll note these are actual particle physicists making this claim, and not some crackpots who will shake their fists at the sky and say how Galileo was laughed at too.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:21:21 #42
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102296311
- leuk, maar nee -

[ Bericht 91% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:29:05 ]
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102296320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:05 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

Google even op rudeonline.
Ik deed het eerst hier op fok, het is een fok 'lid'.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:22:37 #44
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_102296354
Ze kunnen dus weer opnieuw beginnen met al die onderzoeken
Everything seems to be different.
pi_102296385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:22 schreef yes_no_maybe het volgende:
Ze kunnen dus weer opnieuw beginnen met al die onderzoeken
Och, opnieuw...
Vergelijk het met wielen.
Ooit een top vinding, nu nog steeds.
Maar wel steeds sterker, lichter e.d.

Einstein had een (niet hEt) gelijk aan diens kant met lichtsnelheid, en wellicht hebben de nieuwe resultaten dat met de snelheid van die neutrino's.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:07:24 #46
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_102297616
Ahhh, het is rudeonline :D
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_102297828
- reactie op edit verwijderd -

[ Bericht 96% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:29:42 ]
pi_102299134
En wat 'drijft die neutrinos aan'...?
Immers, weerstand kennen ze niet of amper, VEEL MINDER dan 'licht'.
Dus aandrijving opvoeren is snelheid opvoeren.
pi_102299176
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:53 schreef fokthesystem het volgende:
En wat 'drijft die neutrinos aan'...?
Immers, weerstand kennen ze niet of amper, VEEL MINDER dan 'licht'.
Dus aandrijving opvoeren is snelheid opvoeren.
Sinds wanneer hebben deeltjes een aandrijving?
Extremistisch gematigd.
pi_102299429
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:54 schreef P8 het volgende:

Sinds wanneer hebben deeltjes een aandrijving?
big bang?
AA batterijtje in zaklampje..?
Neutrino 'aandrijving' geen idee. Misschien 'zijn ze gewoon' en 'werken op' aantrekkingskracht.
Dan zal een zwart gat snellere neutrinos hebben dan wij hier op/door de aarde.

CERN kan toch neutrino's afschieten?, dan dus ook (ooit) snEller afschieten.

De zwakste schakel ligt waarschijnlijk bij het genereren van de neutrino's, waartoe een trefplaat met zwaardere deeltjes (protonen) wordt beschoten.
http://www.astronieuws.nl/
pi_102299544
pi_102299762
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:02 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

big bang?
AA batterijtje in zaklampje..?
Dat zijn geen deeltjes met een aandrijving. Die bestaan namelijk niet.
Extremistisch gematigd.
pi_102299836
Iets met klokken en klepels :')
pi_102300141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:49 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik heb dat allemaal gehad, en ben er aan voorbij gestapt.
Lezen en leren is 1, daarna zelf denken i.p.v. met een anders diens hersenen(boeken bijv.) , combineren etc. een 2e.
Dat doe ik ook, is een wijze les die ik van mijn leraar scheikunde heb meegekregen, ook al is dat inmiddels zo'n 20 jaar geleden. Maar de experimenten van de afgelopen decennia op dat vlak hebben al aangetoond dat jouw voorstelling van de "wip" gewoon niet klopt.

Dat de theorie niet sluitend is en/of mogelijk enige herziening vereist aan de rand van wat we nu kennen, doet daar niets aan af. Zoals je de zaken voorstelt is het net alsof door deze ontdekking (nog even los van het feit dat nog moet worden onderzocht of dit inderdaad klopt, of mogelijk toch een fout is geweest) ineens de theorie als geheel naar de prullenmand kan.
pi_102305512
- wat zeg ik nou de hele tijd -

[ Bericht 90% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:30:42 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_102307156
- ik zeg toch: doe nou niet -

[ Bericht 91% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:31:33 ]
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_102308330
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 02:39 schreef P8 het volgende:

[..]

vrijdag 23 september 2011 @ 19:49:55 #58
341371 Ikbenmijnwachtwoordkwijt
En mijn email klopte niet
pi_102308778
Iedereen in dit topic kan wel lachen om TS, maar kan niet bestaat niet.
  vrijdag 23 september 2011 @ 19:56:01 #59
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_102309032
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:49 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Iedereen in dit topic kan wel lachen om TS, maar kan niet bestaat niet.
;(
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:00:31 #60
341371 Ikbenmijnwachtwoordkwijt
En mijn email klopte niet
pi_102309208
- ook al geen bijdrage -

[ Bericht 79% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:32:07 ]
pi_102314733
Menigeen hier is dan ook geen wetenschapper.
Wetenschap, de basale definitie is: we weten niet, niets is onmogelijk.
Definities voor bewijs e.d. komen later. Niet voor niets heten bepaalde 'wetten' : 'theorie'.

Einstein kan lange tijd gelijk hebben gehad met kwesties rond licht, maar de nieuwe wetenschappers kunnen dat gaan overtreffen met neutrino's.
Wetenschap is open staan, onderzoek, niet dit is het, luidt de eind tune maar in we gaan naar huis..

Auto's zijn gemaakt met metrisch èn bijv. engelse maten gereedschap, bouten enz.
Je kan het getal 10 bij optellen maken met 1+9, maar ook met 9+1, met 3+7 of 6+4....

Neutrino's kennen meerdere wegen naar 'rome' heel snelle-wegen :)
pi_102319245
edit : onzin is verderop

[ Bericht 97% gewijzigd door Summers op 23-09-2011 23:29:11 ]
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_102319332
Ik geloof er niks van. We luizen er massaal in, ik ben er nog niet achter waarom maar dat kom ik binnenkort wel.
  zaterdag 24 september 2011 @ 06:54:58 #64
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_102325098
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:38 schreef P8 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel pijnlijk als je eigen waarheid zo onder je voeten wordt weggehaald *dubbelzinnig*

BAM
pi_102331994
Ik las ook ergens dat het zomaar mogelijk is dat die neutrino door een andere dimensie is gegaan.
Zou wat zijn als ze per ongeluk de eerste wormhole hebben gecreërd.
pi_102354902
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:54 schreef MissVanity het volgende:
Het duurt ook een eeuwigheid voor je op snelheid bent. Anders zou je de versnelling niet overleven.
Maar troost je, tijdreizen is al wel mogelijk, als je je met hoge snelheid verplaatst verloopt de tijd voor jou anders dan voor de achterblijvers. Het schijnt dat het zelfs al meetbaar is als je een transatlantische vliegreis maakt. Dat is alleen niet helemaal wat je voorstelde mss., maar toch, het gebeurt wel. :P
pi_102355105
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:55 schreef fokthesystem het volgende:
Menigeen hier is dan ook geen wetenschapper.
Wetenschap, de basale definitie is: we weten niet, niets is onmogelijk.
Definities voor bewijs e.d. komen later. Niet voor niets heten bepaalde 'wetten' : 'theorie'.

Einstein kan lange tijd gelijk hebben gehad met kwesties rond licht, maar de nieuwe wetenschappers kunnen dat gaan overtreffen met neutrino's.
Wetenschap is open staan, onderzoek, niet dit is het, luidt de eind tune maar in we gaan naar huis..

Auto's zijn gemaakt met metrisch èn bijv. engelse maten gereedschap, bouten enz.
Je kan het getal 10 bij optellen maken met 1+9, maar ook met 9+1, met 3+7 of 6+4....

Neutrino's kennen meerdere wegen naar 'rome' heel snelle-wegen :)
Tja, met heel veel fantasie en weinig kennis kun je denken dat alles mogelijk is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je begrijpt waarom tot nu toe bv. sneller reizen dan het licht onmogelijk werd geacht en waarom nu niet meer.
De definitie die je aanhaalt geldt denk ik vooral voor jezelf. Wat bedoel je met 'definities voor bewijs'? Wordt een bewijs anders gedefinieerd, tegenwoordig?
Je verwijzing naar het metrisch stelsel en de Engelse maten en de vergelijking met neutrino's kan ik al helemaal niet volgen.
pi_102365336
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Tja, met heel veel fantasie en weinig kennis kun je denken dat alles mogelijk is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je begrijpt waarom tot nu toe bv. sneller reizen dan het licht onmogelijk werd geacht en waarom nu niet meer.
Jawel hoor, ik was vroeg voorlijk, en interesseerde mij hier al heel jong voor.
Gelukkig verloor ik nooit het eigen denken om over te gaan op blind na-blahten wat anderen voorkoken. Einstein zElf was zelf een moment klaar met zijn eigen theorie, wie weet was dat moment net ff helder, mAAr moet dat nog blijken.
Ik sluit dat niet uit.
Zo sluit ik ook niet uit dat G-d een steen kan maken die Hij niet kan optillen. Vervolgens maakt Hij dat Hij het wel kan, dan weer een zware steen, enz enz. oneindig veel keren :)
Aliens: grofweg 50% kans, ze zijn er wel, of we zijn alleen als planeet met "ons type" leven en technieken e.d.

Licht stopt waar neutrinos door gaan (letterlijk ook) dus ze hebben al voorsprong op diverse manieren.

2 gelijke kogels (rond) waarvan de erne lichter is, los gelaten van grote hoogte, komen gelijk aan op de grond.
Rol ze van een heuvel en dan werkt het weer ff anders, net als de impact van de 2 op bijv een met foam gevulde kartonnen doos.
pi_102366178
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:02 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Een wat?
Typisch voor jouw denkwijze: de theorie half lezen en de rest dan maar verzinnen. Godwin's law stelt dat in een discussie altijd op een gegeven moment iemand de tegenstander met Hitler of de nazi's vergelijkt, en dat de maker van de vergelijking de discussie verliest. De wet gaat niet op in discussies die gaan over Hitler, de nazi's of het fascistische gedachtegoed. Lees eerst een keer wat voor je roept, en dat geldt net zo goed voor Godwins' law als voor de relativiteitstheorie die je overduidelijk ook niet begrijpt.
pi_102366245
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:01 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

2 gelijke kogels (rond) waarvan de erne lichter is, los gelaten van grote hoogte, komen gelijk aan op de grond.
Rol ze van een heuvel en dan werkt het weer ff anders, net als de impact van de 2 op bijv een met foam gevulde kartonnen doos.
Dat eerste is alleen waar in een vacuüm zonder weerstand, en als de heuvel of de met foam gevulde kartonnen doos geen weerstand had was er daar ook geen verschil. Belabberde vergelijking dus.
pi_102366359
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:01 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Jawel hoor, ik was vroeg voorlijk, en interesseerde mij hier al heel jong voor.
Gelukkig verloor ik nooit het eigen denken om over te gaan op blind na-blahten wat anderen voorkoken. Einstein zElf was zelf een moment klaar met zijn eigen theorie, wie weet was dat moment net ff helder, mAAr moet dat nog blijken.
Ik sluit dat niet uit.
Zo sluit ik ook niet uit dat G-d een steen kan maken die Hij niet kan optillen. Vervolgens maakt Hij dat Hij het wel kan, dan weer een zware steen, enz enz. oneindig veel keren :)
Aliens: grofweg 50% kans, ze zijn er wel, of we zijn alleen als planeet met "ons type" leven en technieken e.d.

Licht stopt waar neutrinos door gaan (letterlijk ook) dus ze hebben al voorsprong op diverse manieren.

Volgens Einstein waren er maar een paar mensen die zijn theorie begrepen. Niks ten nadele van jou hoor, begrijp me niet verkeerd.
Wel was hij een fantast en een dromer. Dat heb je dan iig. gemeen.
Wat betreft dat grapje over een almachtige entiteit: natuurlijk kan die een steen maken die hij wel en niet tegelijk kan optillen. Moet kunnen als je alles kunt, toch? :P
pi_102366481
Is TS rudeonline?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_102371133
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat eerste is alleen waar in een vacuüm zonder weerstand,
Denk ook bijv. aan galileo galilei zijn knikkerbaan.
  zondag 25 september 2011 @ 19:53:03 #74
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102371215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:29 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Mijn gevoel en verbeelding van deeltjes als massa in een simpele hefboom opstelling klopt gewoon :)
Voor velen is de snelheid als grens een soort geloof geworden, zoals ooit mensen niet 'geloofden' in treinen, auto's, vliegtuigen en onderzeeërs.
Inderdaad, vroeger dacht men stellig dat men niet sneller dan het geluid kon, dat het voor voorwerpen de ultieme grens was.
How can I make this topic about me?
pi_102371740
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 19:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Inderdaad, vroeger dacht men stellig dat men niet sneller dan het geluid kon, dat het voor voorwerpen de ultieme grens was.
Ik geloof dat men vroeger dacht dat de mens niets kon maken dat sneller dan het geluid zou kunnen gaan (puur vanwege praktische redenen als het doorbreken van de geluidsbarrière), niet zozeer dat het theoretisch onmogelijk was sneller dan geluid te gaan.

Los daarvan, de hefboomtheorie van TS klopt gewoon niet, zoals al meerdere malen uitgelegd.
pi_102371862
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 19:50 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Denk ook bijv. aan galileo galilei zijn knikkerbaan.
Je spreekt jezelf hier tegen, want je zegt net dat van hoogte laten vallen een ander resultaat geeft dan van een heuvel rollen. Dat is dus niet waar, Galileo bewees het al.
pi_102372273
quote:

[..]

Het probleem was meer dat alle supersonische vliegtuigen een tijd lang uit elkaar vielen bij het doorbreken van de geluidsbarrière. De knal van de barrière vernietigde de vliegtuigen. Let op: dan vlogen ze dus -heel even- al harder dan mach 1. De 'grens' van de geluidsbarrière was dus totaal anders van aard dan de lichtsnelheid.

Het komt er op neer dat je als je versnelt, steeds meer energie nodig hebt om te versnellen. De hoeveelheid energie hangt af van de massa van het versnellende voorwerp. Als een voorwerp massa heeft, wordt als de lichtsnelheid benaderd wordt de hoeveelheid benodigde energie steeds hoger. Tussen de 99 en 100% van de lichtsnelheid wordt de benodigde hoeveelheid energie oneindig, waardoor iets met massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken. Alleen als een voorwerp geen massa heeft (bijvoorbeeld een foton) kan het de lichtsnelheid bereiken.
pi_102373481
quote:

[..]

Ik snap de vergelijking wel en ook het standpunt van TS wat dat betreft. Alleen de manier van redeneren klopt niet.
  zondag 25 september 2011 @ 20:43:33 #79
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102373957
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:13 schreef Tchock het volgende:
Het komt er op neer dat je als je versnelt, steeds meer energie nodig hebt om te versnellen. De hoeveelheid energie hangt af van de massa van het versnellende voorwerp. Als een voorwerp massa heeft, wordt als de lichtsnelheid benaderd wordt de hoeveelheid benodigde energie steeds hoger. Tussen de 99 en 100% van de lichtsnelheid wordt de benodigde hoeveelheid energie oneindig, waardoor iets met massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken. Alleen als een voorwerp geen massa heeft (bijvoorbeeld een foton) kan het de lichtsnelheid bereiken.
Ja maar dat is allemaal de redenatie volgens Einstein. En die beste man zit er dus gewoon naast. :+
pi_102374068
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maar dat is allemaal de redenatie volgens Einstein. En die beste man zit er dus gewoon naast. :+
Hij zit er nog helemaal niet naast. Pas als iedere fout is uitgesloten, het resultaat bevestigd is door andere laboratoria en er een nieuwe theorie is opgesteld kun je iets over Einstein zeggen.
  zondag 25 september 2011 @ 20:49:32 #81
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102374259
Ik vraag me nog steeds af waarom 300.000 km/sec de snelheid van het licht is. Heeft dat te maken met golflengte/grootte van een foton ofzo? Dat het niet sneller kan, dat zal best, maar waarom 300.000km/sec? Of eigenlijk is het 299.972km/sec.
  zondag 25 september 2011 @ 20:54:08 #82
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102374551
Ow wacht, dat is hevige kost om te doorgronden...
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_of_light#Upper_limit_on_speeds
pi_102374565
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom 300.000 km/sec de snelheid van het licht is. Heeft dat te maken met golflengte/grootte van een foton ofzo? Dat het niet sneller kan, dat zal best, maar waarom 300.000km/sec? Of eigenlijk is het 299.972km/sec.
Goede vraag. Hij volgt in ieder geval uit E=mc², maar dan kun je nog steeds vragen waarom juist die factor bij energieomzettingen is natuurlijk :P
  zondag 25 september 2011 @ 20:55:38 #84
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102374642
.

[ Bericht 99% gewijzigd door gebrokenglas op 25-09-2011 21:00:30 ]
pi_102375006
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Uit de wikipedia.

[..]

Eerlijk gezegd, na 4x lezen heb ik 'm nog niet scherp.
Het komt er op neer, dat als de afstand tussen twee gebeurtenissen groter is dan de tijd er tussen keer de lichtsnelheid, je niets meer kunt zeggen over welke van de twee eerder gebeurde. Daarom kan informatie van A niet meer naar B, want misschien gebeurde B wel eerder en dan zou de informatie terug in de tijd reizen. Dat schendt de casualiteit (het begrip dat de oorzaak van een gebeurtenis altijd voor het gevolg er van plaatsvindt).

Ik kan uitleggen wat er staat, maar echt begrijpen doe ik het ook niet...
pi_102375067
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:24 schreef fokthesystem het volgende:

133 Teletekst vr 23 sep

` Bij een proef in CERN bij Genève is
een meting gedaan waarbij deeltjes,
neutrino's,sneller zijn gegaan dan het
licht.Medewerkers van de internationale
deeltjesversneller zijn verbijsterd,
omdat ze dachten dat dat niet kon.

Het CERN heeft de testgegevens naar
collega's in de VS en Japan gestuurd en
gevraagd de proef te herhalen in de
hoop een bevestiging te krijgen.

herzien.

schokkend dat jij dat aannam. lekker boeiend ook.

wetenschap is juist aannames uittesten, dat er meer onbekend is dan bekend dat weten wetenschappers ook wel.
pi_102375698
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Uit de wikipedia.

[..]

Eerlijk gezegd, na 4x lezen heb ik 'm nog niet scherp.
Ik zal proberen het een beetje duidelijker te maken, maar ik snap het ook niet 100%.

Je wilt in ieder geval laten zien dat informatie niet sneller kan gaan dan licht, waarbij je uitgaat van de Speciale Relativiteitstheorie (SRT). Dan neem je twee gebeurtenissen, A en B, die bijvoorbeeld twee lichtjaar uit elkaar gebeuren. Als informatie nu sneller kon gaan dan het licht (als het bijvoorbeeld die twee lichtjaar in een jaar kon overbruggen), zou er een referentiekader zijn waarin A eerder gebeurt dan B, maar ook een waarin B eerder gebeurt dan A. Vanwege causaliteit is dat niet mogelijk.
pi_102376620
We gaan niet terug in de tijd bij snelheid c+.
Hoogstens vangen we na een poos door de ruimte vliegen oude beelden/audio op van een eeuw eerder of zo.

Stel er is een bestemming op 2 lichtjaar ver, een pokke-eind dus, en 'we konden recent al met bijna de lichtsnelheid reizen'..
Nu kunnen we ondanks inertie en dergelijke bijna 2 x de lichtsnelheid bereiken.
Gevolg = tijdreizen...? nee we zijn er gewoon iets meer dan 2 maal vlotter dan voorheen.

Het gegeven van niet meer synchroon lopende klokken en wat minder oud terug komen dan de achterblijvers is een gevolg, maar geen tijdreizen.
Je kan het zelfs zo simpel zien als het is: tijd IS en we reizen er lineair doorheen.
En tja een dragrace tussen met opgevoerde clio'tjes of 1200 PK americam muscle car's, het blijft relatief, een wedstrijd, over dezelfde afstand x, maar dan in minder tijd.

Waarneming is (bijv.) immers reflexie van licht, men is niet eerder terug dan men wegging..
Het licht van de zon gaat met c, maar we zien het 8 minuten later, tja logisch.. snelheid en afstand zijn sowieso al "relatief" als we het over lichtjaren gaan hebben.
pi_102376836
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:27 schreef fokthesystem het volgende:
We gaan niet terug in de tijd bij snelheid c+.
Hoogstens vangen we na een poos door de ruimte vliegen oude beelden/audio op van een eeuw eerder of zo.

Stel er is een bestemming op 2 lichtjaar ver, een pokke-eind dus, en 'we konden recent al met bijna de lichtsnelheid reizen'..
Nu kunnen we ondanks inertie en dergelijke bijna 2 x de lichtsnelheid bereiken.
Gevolg = tijdreizen...? nee we zijn er gewoon iets meer dan 2 maal vlotter dan voorheen.

Het gegeven van niet meer synchroon lopende klokken en wat minder oud terug komen dan de achterblijvers is een gevolg, maar geen tijdreizen.
Je kan het zelfs zo simpel zien als het is: tijd IS en we reizen er lineair doorheen.
En tja een dragrace tussen met opgevoerde clio'tjes of 1200 PK americam muscle car's, het blijft relatief, een wedstrijd, over dezelfde afstand x, maar dan in minder tijd.

Waarneming is (bijv.) immers reflexie van licht, men is niet eerder terug dan men wegging..
Het licht van de zon gaat met c, maar we zien het 8 minuten later, tja logisch.. snelheid en afstand zijn sowieso al "relatief" als we het over lichtjaren gaan hebben.
We konden niet al bijna met c reizen en we zullen dat ook nooit kunnen. 2 maal c al helemaal niet. Tijddistilatie (=tijdreizen) kan optreden bij snelheden van rond c. Verder een heleboel niet aan elkaar geknoopte onzin weer :) Je kunt duidelijk het verschil zien tussen dit topic en exact hetzelfde in W&T :')
  zondag 25 september 2011 @ 21:42:35 #90
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102377653
* gebrokenglas krabt aan zijn hoofd.

Stevige kost. En dat voor een zondagavond. :D
pi_102378380
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:42 schreef gebrokenglas het volgende:
* gebrokenglas krabt aan zijn hoofd.

Stevige kost. En dat voor een zondagavond. :D
ok waarschijnlijk moet ik dit niet doen, maar ik doe het toch; zou je uitleg willen geven over wat je precies bedoelt? ik begrijp hem niet helemaal.
pi_102381574
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

We konden niet al bijna met c reizen en we zullen dat ook nooit kunnen. 2 maal c al helemaal niet. Tijddistilatie (=tijdreizen) kan optreden bij snelheden van rond c. Verder een heleboel niet aan elkaar geknoopte onzin weer :) Je kunt duidelijk het verschil zien tussen dit topic en exact hetzelfde in W&T :')
Als ik fokthesystem in deze goed begrijp, bedoelt hij te zeggen dat niks terug kan gaan in de tijd - in feite wat men de essentie van tijdreizen noemt. In zoverre ben ik het met hem eens; de energie die hiervoor nodig is, is oneindig. Of beter gezegd, de enige manier om dat te bereiken is door middel van een negatieve snelheid - en binnen ons drie-dimensionale kader kan dat gewoonweg niet. Misschien in de imaginaire ruimte? Een andere dimensie?

Overigens heeft dit te maken met de "time's arrow", de richting van de tijd. Deze wordt o.a. bepaald door de onomkeerbaarheid van kansverdelingen (wat in principe een andere manier is van het voorstellen van entropie).
pi_102382734
tijdreizen is perfect mogelijk, alvast naar de toekomst toch
daarvoor heb je enkel heel veel snelheid nodig
een japanner stelde voor om rond de baan van een andere planeet te gaan slingeren
en volgens hem was het perfect mogelijk om zo de juiste snelheid te halen en naar de toekomst te 'reizen'
enkel is er nog geen 'voertuig' die de snelheid aankan/kan bereiken/...

ik geef het nog een 50-tal jaren
"Woah look at that dude his poo ring looms like a brown crusty donut"
pi_102383701
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 23:06 schreef SirShagalot het volgende:
tijdreizen is perfect mogelijk, alvast naar de toekomst toch
daarvoor heb je enkel heel veel snelheid nodig
een japanner stelde voor om rond de baan van een andere planeet te gaan slingeren
en volgens hem was het perfect mogelijk om zo de juiste snelheid te halen en naar de toekomst te 'reizen'
enkel is er nog geen 'voertuig' die de snelheid aankan/kan bereiken/...

ik geef het nog een 50-tal jaren
In theorie is het niet moeilijk. In de praktijk heel erg. Ik denk niet dat we binnen de komende 100 jaar naar de toekomst reizen.*

*Voor de bijdehandjes: ik bedoel serieus jaren, eeuwen de toekomst en in reizen en niet de fracties van seconden die in bijvoorbeeld het ISS de toekomst in gereisd worden.
pi_102391211
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:30 schreef Tchock het volgende:

We konden niet al bijna met c reizen en we zullen dat ook nooit kunnen.
De aarde is vlak, vliegen gaat niet, langer onder water dan een paar uur of meer dan 100 meter diep kan ook niet.

quote:
2 maal c al helemaal niet. Tijddistilatie (=tijdreizen) kan optreden bij snelheden van rond c. Verder een heleboel niet aan elkaar geknoopte onzin weer :) Je kunt duidelijk het verschil zien tussen dit topic en exact hetzelfde in W&T :')
Mijn dank is groot. Spelen met regels van anderen is mijn spelletje niet meer, zie ook nickname.
pi_102391268
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 23:30 schreef Tchock het volgende:

*Voor de bijdehandjes: ik bedoel serieus jaren, eeuwen de toekomst en in reizen en niet de fracties van seconden die in bijvoorbeeld het ISS de toekomst in gereisd worden.
Over fracties van seconden gesproken.
De mensheid maakt bijv. een neutrino netwerk, genaamd 'internet 2100' of zo.
Data verzenden we, uit de losse pols en ff lekker overdreven groot getal, met 600 miljard kilometer per seconde.
Nu ga ik een tekst tikken op fok, maar vanuit Japan.
Dan zal ik nog steeds letter voor letter typen moeten voooorrr die hier gerepresenteerd kan worden.
Snelheid in data = niet een digitale waarzegster die mijn tekst vooraf al kan geen weten en dus invullen voor ik dat doe.
De tekst komt hier ook niet vooorrr ik op de "invoeren button" klik.
pi_102397428
edit weg

[ Bericht 88% gewijzigd door Summers op 26-09-2011 15:09:36 ]
Extremistisch gematigd.
pi_102404515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 10:18 schreef Cuban-necktie het volgende:
En als ik dan ga rennen met mijn zaklamp in mijn hand? Dan heb ik lichtsnelheid + 10 km/u. Afhankelijk van mijn conditie, dat dan weer wel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102404630
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:46 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

De aarde is vlak, vliegen gaat niet, langer onder water dan een paar uur of meer dan 100 meter diep kan ook niet.

[..]

Mijn dank is groot. Spelen met regels van anderen is mijn spelletje niet meer, zie ook nickname.
Met de regels ben je ben ik bang ook alle geloofwaardigheid en logica verloren.
pi_102404679
- doe dat dan ook niet -

[ Bericht 79% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:39:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')