Dat zijn geen deeltjes met een aandrijving. Die bestaan namelijk niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
big bang?
AA batterijtje in zaklampje..?
Dat doe ik ook, is een wijze les die ik van mijn leraar scheikunde heb meegekregen, ook al is dat inmiddels zo'n 20 jaar geleden. Maar de experimenten van de afgelopen decennia op dat vlak hebben al aangetoond dat jouw voorstelling van de "wip" gewoon niet klopt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:49 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik heb dat allemaal gehad, en ben er aan voorbij gestapt.
Lezen en leren is 1, daarna zelf denken i.p.v. met een anders diens hersenen(boeken bijv.) , combineren etc. een 2e.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 02:39 schreef P8 het volgende:
[..]
Er is nog niks ontdekt, er zijn slechts metingen die niet stroken met onze huidige kennis. Dat kan betekenen dat onze kennis niet klopt, maar dat kan ook betekenen dat de metingen niet kloppen![]()
En het is aan de heroïsche bollebozen om uit te pluizen waarom er gemeten is wat er is gemeten
quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:49 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Iedereen in dit topic kan wel lachen om TS, maar kan niet bestaat niet.
Het duurt ook een eeuwigheid voor je op snelheid bent. Anders zou je de versnelling niet overleven.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:54 schreef MissVanity het volgende:
Volgens mij is het nog steeds niet gezond voor je lichaam om sneller te reizen dan het licht![]()
Hierdoor denk ik dat tijdreizen zeker voorlopig voor mensen nog niet mogelijk is
Tja, met heel veel fantasie en weinig kennis kun je denken dat alles mogelijk is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je begrijpt waarom tot nu toe bv. sneller reizen dan het licht onmogelijk werd geacht en waarom nu niet meer.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:55 schreef fokthesystem het volgende:
Menigeen hier is dan ook geen wetenschapper.
Wetenschap, de basale definitie is: we weten niet, niets is onmogelijk.
Definities voor bewijs e.d. komen later. Niet voor niets heten bepaalde 'wetten' : 'theorie'.
Einstein kan lange tijd gelijk hebben gehad met kwesties rond licht, maar de nieuwe wetenschappers kunnen dat gaan overtreffen met neutrino's.
Wetenschap is open staan, onderzoek, niet dit is het, luidt de eind tune maar in we gaan naar huis..
Auto's zijn gemaakt met metrisch èn bijv. engelse maten gereedschap, bouten enz.
Je kan het getal 10 bij optellen maken met 1+9, maar ook met 9+1, met 3+7 of 6+4....
Neutrino's kennen meerdere wegen naar 'rome' heel snelle-wegen
Jawel hoor, ik was vroeg voorlijk, en interesseerde mij hier al heel jong voor.quote:Op zondag 25 september 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Tja, met heel veel fantasie en weinig kennis kun je denken dat alles mogelijk is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je begrijpt waarom tot nu toe bv. sneller reizen dan het licht onmogelijk werd geacht en waarom nu niet meer.
Typisch voor jouw denkwijze: de theorie half lezen en de rest dan maar verzinnen. Godwin's law stelt dat in een discussie altijd op een gegeven moment iemand de tegenstander met Hitler of de nazi's vergelijkt, en dat de maker van de vergelijking de discussie verliest. De wet gaat niet op in discussies die gaan over Hitler, de nazi's of het fascistische gedachtegoed. Lees eerst een keer wat voor je roept, en dat geldt net zo goed voor Godwins' law als voor de relativiteitstheorie die je overduidelijk ook niet begrijpt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Een wat?
Is dat zoiets als "een godwin", waarbij 1 persoon (godwin) stelde dat wie wo2 er bij haalt in een discussie als argument, die verliest, terwijl er zat discussies zijn waar geschiedenis en dus wo2 wel degelijk van invloed is?
Dat eerste is alleen waar in een vacuüm zonder weerstand, en als de heuvel of de met foam gevulde kartonnen doos geen weerstand had was er daar ook geen verschil. Belabberde vergelijking dus.quote:Op zondag 25 september 2011 17:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
2 gelijke kogels (rond) waarvan de erne lichter is, los gelaten van grote hoogte, komen gelijk aan op de grond.
Rol ze van een heuvel en dan werkt het weer ff anders, net als de impact van de 2 op bijv een met foam gevulde kartonnen doos.
Volgens Einstein waren er maar een paar mensen die zijn theorie begrepen. Niks ten nadele van jou hoor, begrijp me niet verkeerd.quote:Op zondag 25 september 2011 17:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik was vroeg voorlijk, en interesseerde mij hier al heel jong voor.
Gelukkig verloor ik nooit het eigen denken om over te gaan op blind na-blahten wat anderen voorkoken. Einstein zElf was zelf een moment klaar met zijn eigen theorie, wie weet was dat moment net ff helder, mAAr moet dat nog blijken.
Ik sluit dat niet uit.
Zo sluit ik ook niet uit dat G-d een steen kan maken die Hij niet kan optillen. Vervolgens maakt Hij dat Hij het wel kan, dan weer een zware steen, enz enz. oneindig veel keren![]()
Aliens: grofweg 50% kans, ze zijn er wel, of we zijn alleen als planeet met "ons type" leven en technieken e.d.
Licht stopt waar neutrinos door gaan (letterlijk ook) dus ze hebben al voorsprong op diverse manieren.
2 gelijke kogels (rond) waarvan de erne lichter is, los gelaten van grote hoogte, komen gelijk aan op de grond.
Rol ze van een heuvel en dan werkt het weer ff anders, net als de impact van de 2 op bijv een met foam gevulde kartonnen doos.
Denk ook bijv. aan galileo galilei zijn knikkerbaan.quote:Op zondag 25 september 2011 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat eerste is alleen waar in een vacuüm zonder weerstand,
Inderdaad, vroeger dacht men stellig dat men niet sneller dan het geluid kon, dat het voor voorwerpen de ultieme grens was.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mijn gevoel en verbeelding van deeltjes als massa in een simpele hefboom opstelling klopt gewoon![]()
Stel je een hefboom voor, een lichtstraal maar dan met massa.
Raak die aan de korte kant met een lichtstraal en de lange kant, het uiteinde gaat sneller dan het licht.
Voor velen is de snelheid als grens een soort geloof geworden, zoals ooit mensen niet 'geloofden' in treinen, auto's, vliegtuigen en onderzeeërs.
Ik geloof dat men vroeger dacht dat de mens niets kon maken dat sneller dan het geluid zou kunnen gaan (puur vanwege praktische redenen als het doorbreken van de geluidsbarrière), niet zozeer dat het theoretisch onmogelijk was sneller dan geluid te gaan.quote:Op zondag 25 september 2011 19:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Inderdaad, vroeger dacht men stellig dat men niet sneller dan het geluid kon, dat het voor voorwerpen de ultieme grens was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |