Netjesquote:Op donderdag 22 september 2011 17:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zonet 5km in 24,35 gelopen.
Nieuw pr voor mij
nice.. ik vind die 5km al ver zatquote:Op donderdag 22 september 2011 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Netjes
Na de 5,5 vandaag ga ik zaterdag voor de 6km
Langzaam maar zeker weer 's uitbreiden naar die 10km!
Is dat niet teveel?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:42 schreef Vincent17 het volgende:
Vandaag gewoon volleybaltraining, en morgen weer hardlopen.
Zoals in de OP staat: Endomondo.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:56 schreef J-Style. het volgende:
iemand had in een ander deel op mij gereageerd maar ik weet niet hoe ik die nu hier weer kan krijgen? (die reactie)
Maar is er ook een hardloop app voor Blackberry?:)
Geen idee eigenlijk? 3x in de week volleyen (2x trainen en 1x wedstrijd) en 3x in de week hardlopen. Is dit te veel?quote:
Nee hoor, kan prima. Waarom zou dat 'te veel' zijnquote:Op donderdag 22 september 2011 17:58 schreef Vincent17 het volgende:
Geen idee eigenlijk? 3x in de week volleyen (2x trainen en 1x wedstrijd) en 3x in de week hardlopen. Is dit te veel?
Heb ooit de 15 kunnen lopen, dus daar wil ik uiteindelijk wel weer op zien te komenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
nice.. ik vind die 5km al ver zat
ik gebruik de Runtastic Pro app voor BB, werkt bij mij fantastischquote:Op donderdag 22 september 2011 20:02 schreef J-Style. het volgende:
[..]
Dankje!
En het wordt inderdaad al sneller donker..
Of het teveel is voor jou weet ik niet,ik vind het iig errug knap! Hoe houd je dat vol? Voor mij zou het wel teveel zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:58 schreef Vincent17 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk? 3x in de week volleyen (2x trainen en 1x wedstrijd) en 3x in de week hardlopen. Is dit te veel?
Wow, mooie tijd. Ik hoop binnenkort ook eens onder de 25' te lopen.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zonet 5km in 24,35 gelopen.
Nieuw pr voor mij
ik zorg ook dat ik echt voor 8uur ben gaan lopen. het wordt dan snel donker en dan zie ik echt geen ene reetquote:Op donderdag 22 september 2011 21:10 schreef john243 het volgende:
Het is inderdaad erg donker geworden ineens, ik vertrek nu om 8 uur van huis en loop al snel in het donker
Same herequote:Op donderdag 22 september 2011 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
Mooie openingstekst om een onderwerp aan te snijden.
Wat doen jullie om goed zichtbaar te zijn in het donker?
Over mijn shirt trek ik zo`n oranje hesje aan met reflecterende strepen en draag een ledband om mijn arm.
Alles is een verbetering na die ^%#&^%* Bob Sinclarquote:Op donderdag 22 september 2011 22:28 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag begonnen met de nieuwe Evy
Weet nog niet of ik de muziek een verbetering vind
Mee eens, de muziek is stukken beterquote:Op donderdag 22 september 2011 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Alles is een verbetering na die ^%#&^%* Bob Sinclar
Klopt, die kon je echt uitkotsen halverwege: "world hold on"quote:Op donderdag 22 september 2011 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Nee joh dat loopt heerlijkquote:Op donderdag 22 september 2011 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Blijf dan maar vooral Evy 1 lopen, en dan de hele serie uitlopen. Kijken wat je er dan van vindt.quote:
Ja oké je kan een nummer maar zo lang rekkenquote:Op donderdag 22 september 2011 22:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Blijf dan maar vooral Evy 1 lopen, en dan de hele serie uitlopen. Kijken wat je er dan van vindt.
Weleens heel serie 1 uitgelopen?quote:Op donderdag 22 september 2011 23:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja oké je kan een nummer maar zo lang rekken
Maar verder vind ik het wel een leuk nummer
Yep, wel lang geleden dus misschien heb ik het gewoon verdrongenquote:Op donderdag 22 september 2011 23:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Weleens heel serie 1 uitgelopen?
Ik krijg moordneigingen als ik Bob Sinclar ergens hoor tegenwoordig.
Laatst was er iemand op 3fm die trots verkondigde dat ze Evy had uitgelopen..vervolgens draaiden de dj's Bob Sinclar voor haar
Hoe lang geleden dan wel niet?quote:Op donderdag 22 september 2011 23:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yep, wel lang geleden dus misschien heb ik het gewoon verdrongen
En dat is dan wel humor
Een jaar of vierquote:
Misschien dan toch maar naar serie 1 weer gaan. En anders, er is een track list online he..quote:Op donderdag 22 september 2011 23:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een jaar of vier
Maar goed ben benieuwd naar de nieuwe muziek
Vond les 1 nu niet echt leuke muziek hebben
Als het zo lang geleden is , ben ik benieuwd of je nu dusdanig gemotiveerd bent om de hele serie nogmaals uit te lopenquote:Op donderdag 22 september 2011 23:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een jaar of vier
Maar goed ben benieuwd naar de nieuwe muziek
Vond les 1 nu niet echt leuke muziek hebben
Vind je die wel beter dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Het loopschema is ook veranderd dus blijf deze wel doen
En bij de AH ook t 1 en anderquote:Op donderdag 22 september 2011 23:21 schreef Clayton1 het volgende:
Trouwens,
Bij de Lidl , volop hardloopkleding in de aanbieding. Goed spul.
Dat is zeker. Mja, hangt er maar net vanaf of je een doorzetter bent of niet, en of je lichaam het trekt. Slechte knieën enzo helpen niet met dit nieuwe schema.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Weet ik nog niet
Denk dat het wel een moeilijker schema is voor mensen met echt 0 conditie
En love generationquote:Op donderdag 22 september 2011 22:57 schreef Adelante het volgende:
[..]
Klopt, die kon je echt uitkotsen halverwege: "world hold on"![]()
Ik zat dat net te denkenquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:10 schreef motorbloempje het volgende:
Jealousy kon ik ook écht niet meer horen
Mooie route!quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:13 schreef motorbloempje het volgende:
http://afstandmeten.nl/index.php?id=717222
Dit was overigens mijn route van vandaagheb 'm voor 't eerst gelopen vandaag, en was een fijne route met weinig obstakels
volgende keer alleen maar eens om de golfclub heen
ik wilde dat nu ook doen, maar ik vond het paadje teveel op privéterrein lijken ( had vooraf wel op afstandmeten.nl gekeken) maar na nadere inspectie lijkt het toch te mogen, daar gewoon achterlangs lopen
Vlakbij Leyenburg. Opzich, kan het Zuiderpark in (maar saai inmiddels), Escamplaan loop ik af en toe, Kijkduin is nog te ver..quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:17 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, 't is ook gewoon door de stad heen hoor
waar woon je in Den Haag?
http://www.run4air.nl/in-kaart/luchtkwaliteit-amsterdam/ is in het leven geroepen omdat onderzoekers hebben aangetoond dat hardlopen in de stad toch veel "slechter" (ik denk alleen minder goedquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:55 schreef Slickk het volgende:
De stad uit langs een vrij stille weg is wel echt aan te raden. De lucht is er sowieso beter en je hoeft veel minder op het verkeer of obstakels (stoplichten, stoepranden, etc) te letten. Ik loop zelf in Groningen en na een kleine kilometer ben ik al de stad uit. Zie wel genoeg mensen in de stad lopen zelf en verschillende parken als ik er langs fiets maar moet er niet aan denken om dat zelf te doen, steeds stoppen en opletten...
Als het niet anders kan dan is het niet anders en zeker in het begin als je niet al te veel kilometers kunt lopen, maar het is zeker de moeite waard om een mooie route te vinden.
quote:Op donderdag 22 september 2011 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb ooit de 15 kunnen lopen, dus daar wil ik uiteindelijk wel weer op zien te komenHet liefst een keer een halve marathon, maar dan wil ik dat ook wel met 10km/per uur gemiddeld doen, dus dat is niet iets wat ik 'even ga proberen', dus dat wordt nog wel even flink doortrainen. Droom is een keer een halve triathlon doen
maar of ik dat ooit ga redden, dat zullen we nog wel zien. Eerst maar weer eens die 15km lopen.
Volgende week ga ik me aanmelden bij zwemteam van de universiteit hier, dus ook het zwemmen weer op peil brengen en spinnen doe ik ook al 2 tot 3 keer per week.Moet goed komen!
Zag laatst iemand die had van die led lampjes (worden oa door HEMA verkocht als reserve lampjes) aan z'n schoenen en arm geknoopt, gaat alle kanten op en valt wel op!quote:Op donderdag 22 september 2011 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
Mooie openingstekst om een onderwerp aan te snijden.
Wat doen jullie om goed zichtbaar te zijn in het donker?
Over mijn shirt trek ik zo`n oranje hesje aan met reflecterende strepen en draag een ledband om mijn arm.
Hijgend en piepend.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
ok goed excuus, en hoe ging het ?
ik woon in een vrij slechte buurt dus loop meestal enigzins dichtbij huis. Soms als ik niet veel zin heb om ver weg te gaan als het al donker is ofzo loop ik hetzelfde stuk gewoon vier keer op en neerquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:21 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, zo'n park heb je op 'n gegeven moment ook wel gezien jaAl heb ik bij evy 1 redelijk lang met een klein parkje in Arnhem Presikhaaf gedaan
![]()
de mensen die daar hun hond uit lieten moeten wel gedacht hebben "jemig, de weg kwijt? hier?"
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik woon in een vrij slechte buurt dus loop meestal enigzins dichtbij huis. Soms als ik niet veel zin heb om ver weg te gaan als het al donker is ofzo loop ik hetzelfde stuk gewoon vier keer op en neeren dan iedere keer vriendelijk goedenavond zeggen tegen de oude mannetjes die daar op de bankjes zitten
vraag me af of ze het door hebben
quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:12 schreef Vincent17 het volgende:
Heb net les 11 gedaan, maar niet uitgelopen. Denk dat ik toch maar wat lessen terug start.
best opvallend, want lessen 10, 11 en 12 zijn een herhaling van 7, 8 en 9, toch? (in de oude Evy)quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:14 schreef N.icka het volgende:
Les 10 ,ging slecht. Mp3 viel 2keer uit en toen werd ik sjago. Benen deden zeer,had het warm en ben toen stiknijdig naar huis gewandeld. Zondag doe ik het opnieuw.
Staat niet in de lidl folder?quote:Op donderdag 22 september 2011 23:22 schreef GotC het volgende:
[..]
En bij de AH ook t 1 en anderOok fijn spul.
Nu!! Uitstel / afstelquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:42 schreef Tamashii het volgende:
Ik twijfel om nu te gaan of om 22.30.... Mmmh. Nu is te licht, dan is te donker.
veel trainingsprogramma's zijn gebaseerd op herhaling, of het nu voor beginners is of gevorderden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
[..]
best opvallend, want lessen 10, 11 en 12 zijn een herhaling van 7, 8 en 9, toch? (in de oude Evy)
Maar verder natuurlijk geen probleem! Gewoon opnieuw proberen
klopt, maar dan verwacht eigenlijk niet dat het de eerste keer wel lukt en de tweede keer nietquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
veel trainingsprogramma's zijn gebaseerd op herhaling, of het nu voor beginners is of gevorderden.
Ik volg zelf een Half M schema en daar komt ook week achter week twee maal per week draaflopen in voor (bijv. 6.5km @ 11.7km/h) of tempoloopjes...
Het gaat eigenlijk op voor veel dingen, leren is herhalen
Ik ben gewoon ergens ingestapt, omdat ik al een paar weken bezig was. Les 10 ging perfect. Maarja, dus toch maar wat lessen terug beginnen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
[..]
best opvallend, want lessen 10, 11 en 12 zijn een herhaling van 7, 8 en 9, toch? (in de oude Evy)
Maar verder natuurlijk geen probleem! Gewoon opnieuw proberen
ja, dan is het even zoeken naar de goeie lesquote:Op zaterdag 24 september 2011 12:26 schreef Vincent17 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon ergens ingestapt, omdat ik al een paar weken bezig was. Les 10 ging perfect. Maarja, dus toch maar wat lessen terug beginnen.
Dat is balen!quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:21 schreef Joooo-pi het volgende:
Nu hebben ze m'n schoenen daar gehouden
Half 8 is zonsondergang.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:13 schreef Turalyon het volgende:
Ik heb al lang niet meer gelopen, weet iemand hoe laat het donker wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2011 21:14:09 ]
quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:10 schreef ZetaOS het volgende:
Ik ren naast mijn echte training 2x in de week tussen de 3 en 6 kilometer.
Na de 6 kilometer vind ik het catabolisch effect te groot.
Ik raad iedereen aan dit mee te nemen in hun keuze langre stukken te rennen, immers is het niet echt goed voor je, verlaag^ het enorm de T waarde bij mannen en zien afstandslopers en ultra lopers er vaak maar beroerd uit.Kortom, kleine stukken tot 6 kilomter, sprinten is ook goed, echter te lang is wederom catabolisch.Snap er geen bal vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijd voor zoute chipsquote:Op zaterdag 24 september 2011 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Toch maar niet lopen. Stond daarnet op en zag héél lang sterretjesbeetje dizzy, ondanks dat ik op tijd ben gaan slapen en geen alcohol op heb gisteravond
Het zal wel... ik kan nog niet eens 6 minuten hardlopen,laat staan 6 kmquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap het ook niet, maar ik weet wel wat catabolisch effect is, nml spierafbraak. En we mogen blijkbaar max. 6 km rennen
. Geen idee wat T-waarde is, though.
Rennen is afbouwend zeg maar, je breekt behalve vet ook spiermassa af.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:14 schreef computergirl het volgende:
Wat bedoel je met catabolisch effect?
dit staat bij mij hier nu ook op het programma, lekker sjokken op een snelhied van 11km/uur volgens mijn schemaquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:25 schreef Viking84 het volgende:
Morgen 12 km doen, ben benieuwd. Het is lekker weer, maar eigenlijk loop ik liever als het geregend heeft. Meer zuurstof in de lucht enzo
. Maar niet te laat gaan iig.
Lol, dat noem ik geen sjokkenquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit staat bij mij hier nu ook op het programma, lekker sjokken op een snelhied van 11km/uur volgens mijn schema
oke, misschien wat langzamer bij jou viking maar ik moet zeggen dat je behoorlijk progressie maak sinds ik hier post.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lol, dat noem ik geen sjokken. Hier gaat het wat langzamer
. Heb de 11 km maar net gered, twee weken geleden. Neem nu water mee, hopelijk helpt dat
.
inderdaad, ik ben het ten eerste niet helemaal met die post eens en ten tweede hoort die hier niet thuis.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef Viking84 het volgende:
Wat een zeikverhaal hierboven. Ga eventueel de amateurhardlopers lastigvallen, die kunnen je fatsoenlijk van repliek dienen, de mensen hier die veelal nog geen halfuur aaneen kunnen lopen niet.
dit dus, vandaar dat je hem op het forum voor de amateurlopers niet tegen komtquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:07 schreef Turalyon het volgende:
ZetaOS![]()
![]()
x1000
Aan je post history te zien ben je zelf niet eens een ervaren loper, laat staan andere mensen advies geven.
WoW jij kunt aan mijn post historie zien of ik een ervare loper ben!?quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:07 schreef Turalyon het volgende:
ZetaOS![]()
![]()
x1000
Aan je post history te zien ben je zelf niet eens een ervaren loper, laat staan andere mensen advies geven.
Ok, want, jij vind dat er geen spierafbouw plaatsvind, of gelooft je niet in het catabolisch effect?quote:inderdaad, ik ben het ten eerste niet helemaal met die post eens en ten tweede hoort die hier niet thuis.
ik geloof idd dat er geen overmatige spierafbouw plaats vindt, hoe verklaar je bijv. de opbouw van de spieren in je benen?quote:Op zondag 25 september 2011 07:06 schreef ZetaOS het volgende:
Ok, want, jij vind dat er geen spierafbouw plaatsvind, of gelooft je niet in het catabolisch effect?
Vertel me eens wat je bedoel met "hondsberoerd"..dit is een relatief begrip.quote:Rennen is afbouwend zeg maar, je breekt behalve vet ook spiermassa af.
Tevens verlaagd lange stukken rennen je testosteronwaarde, dit is vooral bij mannen nadelig.
Vandaar hardlopers er zo hondsberoerd eruit zien. Hardlopen alleen is dus niet de oplossing voor overgewicht, zwaarlijvigheid & morbide obesitas, waar bijna alle fok!ers boven de 25 wel aan lijden.
Beter ik zal je een foto van een zeer frequente renner laten zien.quote:Op zondag 25 september 2011 07:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik geloof idd dat er geen overmatige spierafbouw plaats vindt, hoe verklaar je bijv. de opbouw van de spieren in je benen?
sommige spieren zullen misschien afnemen maar het lijkt me onvermijdelijk dat ander spieren juist opgebouwd worden
Verder verloor ik elke intresse in je argumenten door de toon die je zette in de eerste regels van je relaas
[..]
Vertel me eens wat je bedoel met "hondsberoerd"..dit is een relatief begrip.
afgaande op je postgeschiedenis ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat je aan bodybuilding doe..als je aan mij vraag dan vind ik zo'n opgeblazen poppetje er echt niet uit zien, zo onnatuurlijk... dus het is maar hoe je het bekijk.
post eens een representieve link welke je argumenten aangaande katabolische effect onderbouwt
Nee ik ben geen bodybuilder, al zal ik er voor een leek in sports zo uitzien,quote:ik er gemakshalve maar even vanuit dat je aan bodybuilding doet
Je hebt me nog steeds niet overtuigd maar goed... ik heb net zoveel respect voor Usian Bolt dan voor Haile Gebresalassie, misschien voor de laatste nog wel meer omdat hij na jaren en jaren van het uitmergelen van zijn lichaam (volgens jou dan) op 35 jarige leeftijd "met een totaal uitgebuit lichaam" een nieuw wereldrecord vestigdequote:Op zondag 25 september 2011 08:37 schreef ZetaOS het volgende:
Kortom, Sprint, Lift weights, Squat, pullups, en ren kleinere stukjes van 3 tot 6 kilomter max.
Rennen zoals hier in dit topic geleerd wordt, is bad for u.
succes, veel plezier en tel even je spieren voordat je ze allemaal kwijt bentquote:Op zondag 25 september 2011 09:09 schreef Maraca het volgende:
Ik ga even mijn lichaam uitbuiten met les 17 van Evy
Dat is het nadeel van een blauw kleur. Alles wat ik post lijkt zo officieelquote:Op zondag 25 september 2011 09:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
sorry Maraca, ik was nog aan het typen terwijl jij al gepost had...wat mij betreft is de discussie gesloten, zeker omdat de poster met plaatjes aankomt van wat volgens hem het ideale beeld is in tegenstelling tot een link naar onderbouwde informatie
De echte langeafstandslopers trainen specifiek op het stimuleren van de vetverbranding. Daarbij zal met de juiste voeding het catabolisch effect te verwaarlozen zijn, dwz voor de niet bodybuilders.quote:
Rare vraag, Wat wil je horen..quote:Op zondag 25 september 2011 10:32 schreef Wiehoe het volgende:
ZetaOS waar komt al je wijsheid van vandaag eigenlijk vandaan?
Wat maakt het uit?quote:Op zondag 25 september 2011 10:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou een rare vraag zijn?
Dat ik het over wijsheid had is raar? Kan ik lichtelijk op inkomen..quote:
En leukerquote:Op zondag 25 september 2011 11:16 schreef mazaru het volgende:
Even voor degenen die ontmoedigd raken door de posts van ZetaOS:
Joggen is beter tegen vet dan buikspieroefeningen
Conditietraining is beter dan weerstandstraining om het vet aan je buikje weg te werken, dat ontdekten wetenschappers. Joggen is dus efficiënter dan buikspieroefeningen.
http://www.goedgevoel.be/(...)pieroefeningen.dhtml
Wat maakt het uit wat de bron is..Als de informatie maar klopt.quote:
Een willekurig stukje tekst wil nog niet zeggen dat het geheel klopt.quote:Op zondag 25 september 2011 11:16 schreef mazaru het volgende:
Conditietraining is beter dan weerstandstraining om het vet aan je buikje weg te werken, dat ontdekten wetenschappers. Joggen is dus efficiënter dan buikspieroefeningen.
bel gewoon es met Evyquote:Op zondag 25 september 2011 11:32 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Een willekurig stukje tekst wil nog niet zeggen dat het geheel klopt.
Koptekst pas ook niet bij het verhaaltje daaronder, want daar gaat is het ineens over gewichtstraining ipv alleen buikspieroefeningen.
Laten we beginnen met de kop tekst:
Nou dat klopt volle 100% ALs je buikvet hebt is het niet logisch om te denken dat je dat met crunches gaat oplossen. Rennen zal absoluut beter werken in dit specifieke voorbeeld.
Echter betrek je een gehele weight trainings programma er bij, zal dat beter je buik wegwerken dan rennen.
Immers bouw je spiermassa op. Spiermassa verbruikt 24/7365 energie. Spieren zijn echte Vetburners zeg maar.
Met rennen bouw je minimaal aan je spiermassa en verlies je steeds een hoop door de catabolische werking van hardlopen vergeleken met gewichtstraining.
Heel zwart wit qua vet wegwerken ook op langere termijn:
Pure BodyBuilding VS langeafstands rennen.
WIN voor BB.
Niet erg snel.. maar goedquote:Just completed a 15.56 km run with RunKeeper
Duration 1:37:08 | Calories Burned 1566
Average Pace 6:15 / km | Average Speed 9.61 km/h | Elevation Climb 83 m..
Nee maar nav deze post Geen vieze Bodybuilder worden, toch gespierd. zie ik wel dat je geen verstand hebt van BB en pas 3 dagen geleden bent begonnen.quote:Op zondag 25 september 2011 07:06 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
WoW jij kunt aan mijn post historie zien of ik een ervare loper ben!?
Petje af!
Hij bedoelt dat bodybuilding beter is om vet weg te werken dan langeafstand lopen, niet dat ze per se beter lopen wanneer het op een marathon aankomt.quote:Op zondag 25 september 2011 11:47 schreef Wiehoe het volgende:
Ik denk dat zwemmen beter voor spieropbouw is dan hardlopen. Is hardlopen dan ineens niet goed? Je komt met iets onzinnige stelling aangezet, zonder bron (want als het waar is, waarom is een bron dan ook nodig) met onzinnige plaatjes. Je zit hier in een hardlooptopic en ook nog eens voor beginners. Geen bodybuilderstopic. Ik wil zo'n bodybuilder wel eens met zijn training een marathon zien lopen. Ze hebben toch een lichaam voor een betere performance?
Week of 10 denk ikquote:Op zondag 25 september 2011 12:59 schreef Vincent17 het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde tijd om van niks 5 km te kunnen rennen? 8 weken?
Evy 1 neemt er 10 weken voor, maar dan moet je wel van niks naar 3 keer in de week trainen. Dat vind ik een hele stap, dus ik doe 2x in de week (= ca. 15 weken)quote:Op zondag 25 september 2011 12:59 schreef Vincent17 het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde tijd om van niks 5 km te kunnen rennen? 8 weken?
Die inschattingsfout maken veel mensen: "Oh, ik heb al conditie van voetballen/volleyballen/insert een andere sport."quote:Op zondag 25 september 2011 13:25 schreef Vincent17 het volgende:
Ok. Ik train sowieso 3x in de week vanwege volleybal. Dus een beetje conditie heb ik wel. Maar vind het zo balen dat ik nu niet lang achter elkaar kan lopen zeg maar. Ik kijk nu al uit naar de tijd dat ik iets van 15 minuten achter elkaar kan lopen.
Dat is verstandig... fijn!quote:Op zondag 25 september 2011 15:48 schreef Vincent17 het volgende:
Conditioneel ging het lekker, maar lichamelijk niet. Kreeg halverwege steken in mijn zij, en mijn kuiten waren er ook niet echt blij mee. Heb dus besloten om niet dom te gaan doen, en gewoon bij les 1 te gaan beginnen
quote:Op zondag 25 september 2011 15:48 schreef Vincent17 het volgende:
Conditioneel ging het lekker, maar lichamelijk niet. Kreeg halverwege steken in mijn zij, en mijn kuiten waren er ook niet echt blij mee. Heb dus besloten om niet dom te gaan doen, en gewoon bij les 1 te gaan beginnen
Kun jij ook wel, hoor, en dan nog sneller ookquote:Op zondag 25 september 2011 15:52 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat is verstandig... fijn!
12 km Vik, damn, you go girl
quote:Op zondag 25 september 2011 11:23 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wat de bron is..Als de informatie maar klopt.
quote:Op zondag 25 september 2011 21:21 schreef Bobbine het volgende:
Ben alleen m'n motivatie kwijtHelp!
Denk aan hoe goed je je voelt als je geweest bent. Dat gevoel moet je in een doosje stoppen, dan kan je het eruit halen als je eens wat minder zin hebt.quote:Op zondag 25 september 2011 21:21 schreef Bobbine het volgende:
Ik heb de laatste weken echt zwaar verzaakt ivm vakantie en ik wil eigenlijk deze week weer beginnen. Ben alleen m'n motivatie kwijtHelp!
promise??!!quote:Op zondag 25 september 2011 23:34 schreef motorbloempje het volgende:
Netjes!
De kater stond mij lopen toch niet toedus dan morgen maar
![]()
toch even te veel van het goede gister? misschien vanavond het even in een rustig tempo los lopenquote:Op maandag 26 september 2011 08:07 schreef Viking84 het volgende:
Spierpijn! Ik ga trappen zoveel mogelijk vermijden vandaag.
Goed hoor! Was het wel een beetje te doen om zo snel naar de 10 km te gaan?quote:Op zondag 25 september 2011 23:32 schreef Together-Alone het volgende:
Vandaag de Utrechtse Singelloop (mijn eerste 'wedstrijdloop') gelopen. Had de lat niet enorm hoog liggen aangezien ik in 1,5 maand van 5 naar 10 km was gegaan, en ben nog best blij met de uitslag. Heb de 10 km in 1:10:50 gedaan, wat nog best okee is gezien het feit dat het enorm warm was en ik rond de 5 km al nodig naar het toilet moest.
Over drie weken is er nog een 10 km run, dan hoop ik een betere tijd te halen aangezien het dan echt wel kouder moet zijn.
Ja dat was eigenlijk best te doen. Ik had 1 tot 5 km met Evy gedaan en heb toen heel lang 5 km gelopen. De opbouw van 5 naar 10 heb ik eigenlijk gewoon zelf gedaan door steeds m'n route uit te breiden.quote:Op maandag 26 september 2011 09:10 schreef Wolken het volgende:
[..]
Goed hoor! Was het wel een beetje te doen om zo snel naar de 10 km te gaan?
Ik heb net les 5 gelopen, maar wat een slechte muziek deze keer! The Chihuahua song gevolgd door Mariah Carey is niet echt tempo verhogend.
Vind sowieso de muziekkeuze soms niet echt aanzwepend of relax.quote:Op maandag 26 september 2011 09:10 schreef Wolken het volgende:
[..]
Goed hoor! Was het wel een beetje te doen om zo snel naar de 10 km te gaan?
Ik heb net les 5 gelopen, maar wat een slechte muziek deze keer! The Chihuahua song gevolgd door Mariah Carey is niet echt tempo verhogend.
Heb nog de oude Evy, wil die eerst afmaken dan de nieuwe proberen.quote:Op maandag 26 september 2011 09:17 schreef douche-eendje het volgende:
Je kunt natuurlijk altijd nog de nieuwe Evy proberenEn Solique
. Goed dat je begonnen bent!
Begin maar met de nieuwe Evy, betere muziek en volgens sommigen een beter programma.quote:Op maandag 26 september 2011 09:19 schreef Solique het volgende:
[..]
Heb nog de oude Evy, wil die eerst afmaken dan de nieuwe proberen.
Was al paar keer begonnen maar steeds wegens terugkomende chronische blessure moeten stoppen.
Kan wel luisteren maar hoor nooit wat, ja achterafquote:Op maandag 26 september 2011 09:20 schreef douche-eendje het volgende:
Had ik meegekregen in de KSC ja, goed luisteren naar je lichaam nu
Zal de nieuwe vanavond eens proberen. Thanksquote:Op maandag 26 september 2011 09:21 schreef Fallen het volgende:
[..]
Begin maar met de nieuwe Evy, betere muziek en volgens sommigen een beter programma.
Echt, de muziek bij de oude Evy kwam me op een gegeven moment de strot uit.
Zolang je maar naar voren kunt kijken kun je wel lopen, toch?quote:Op maandag 26 september 2011 09:26 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ga vanmiddag na uni en voor avondeten rennen. Wilde eigenlijk nu gaan rennen, maar maakte net een onmogelijke beweging waardoor ik m'n hoofd niet meer om kan draaienhopelijk gaat dat in de loop van de middag weer wat losser zitten
![]()
!
quote:Op zondag 25 september 2011 11:59 schreef Viking84 het volgende:
12 km gedaan in iets minder dan 1 uur en 20 min. Had gehoopt op een iets snellere eindtijd, aangezien ik halverwege heel erg lekker liep, maar de laatste kilometers waren weer zwaar. Water mee was fijn!
Om ook even bij te dragen aan de discussie: het catabolische effect van hardlopen kun je (deels) wel tegengaan door direct na het lopen extra eiwitten te nuttigen (bijv. eiwitshakes) en aan krachttraining te doen. Dat je per definitie niet langer dan 6 km moet lopen is echt bs.
Het gaat om een heel ander soort training, kracht training geeft korte krachtige spieren en duurtraining lange spieren voor lange constante belasting. Je gaat toch ook geen vrachtwaren met een F1 auto vergelijks :Squote:Op zondag 25 september 2011 07:06 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
WoW jij kunt aan mijn post historie zien of ik een ervare loper ben!?
Petje af!
[..]
Ok, want, jij vind dat er geen spierafbouw plaatsvind, of gelooft je niet in het catabolisch effect?
Geloof hier wel in maar moet wel iets genuanceerd worden volgens mij, spiermasse verbrandt namelijk altijd calorieen, dus ook in rust. Heeft dus wel effect. Tijdens training verbrand je met meer spieren dus ook meer calorieen.quote:Op zondag 25 september 2011 11:16 schreef mazaru het volgende:
Je moet wel oppassen dat je lichaam de herhaling niet gaat herkennen, dan zal het na een training niet meer sterker herstellen dan je bent gestart en boek je dus weinig vooruitgang meer. Dit ondervang je al wel met die tempolopen die jezelf al aangeeftquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
veel trainingsprogramma's zijn gebaseerd op herhaling, of het nu voor beginners is of gevorderden.
Ik volg zelf een Half M schema en daar komt ook week achter week twee maal per week draaflopen in voor (bijv. 6.5km @ 11.7km/h) of tempoloopjes...
Het gaat eigenlijk op voor veel dingen, leren is herhalen
Vooropgesteld dat ik geen dokter ben en je met gezondheidsklachten beter betrouwbaar advies in kunt winnen, volgens mij is dit een lage bloeddruk. Als je start met sporten en/of dieet is het waarschijnlijk dat je bloeddruk daalt. Opzich is dit niks ergs, integenstelling tot een hoge bloeddruk waar je geen klachten van krijgt tot het te laat is. Het enige risico is dat als het heel erg is je flauw kunt vallen. Volgens mij is het met een goed eet- en drinkpatroon op te lossen. Zorg iig goed voor jezelfquote:Op zaterdag 24 september 2011 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Toch maar niet lopen. Stond daarnet op en zag héél lang sterretjesbeetje dizzy, ondanks dat ik op tijd ben gaan slapen en geen alcohol op heb gisteravond
Hopelijk morgen beter!
En daarmee bedoel je dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat hartstikke lekker. Alleen ik moet me zo inhouden om niet door te gaan. Het liefst zou ik hem na afloop nog een keer lopen, maar ik weet dat ik dan blessures krijg, dus ik hou me netjes aan het schema.quote:
Niet zo negatief, is het niet lekker om te zien dat je vorderingen maakt dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is niet nodig en het klinkt ook neerbuigendquote:Op maandag 26 september 2011 13:05 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb echt medelijden met jullie btw.
Ze bedoelt het niet zo hoor. Mij komt het over dat ze ons juist aanmoedigt omdat ze weet hoe zwaar het begin is. En ik heb ook wel eens medelijden met mezelf als ik weer om 6 uur mijn bedje uit moet omdat ik heb besloten voor mijn werk te gaan hardlopenquote:Op maandag 26 september 2011 14:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is niet nodig en het klinkt ook neerbuigend
quote:Op maandag 26 september 2011 14:13 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ze bedoelt het niet zo hoor. Mij komt het over dat ze ons juist aanmoedigt omdat ze weet hoe zwaar het begin is. En ik heb ook wel eens medelijden met mezelf als ik weer om 6 uur mijn bedje uit moet omdat ik heb besloten voor mijn werk te gaan hardlopen.
Ik ga ook eens kijken hoe ik extra eiwitten binnen ga krijgen. Als ik blijf hardlopen is het misschien wel goed voor mijn spieren.
Kom op Bobinne,quote:Op zondag 25 september 2011 21:21 schreef Bobbine het volgende:
Ik heb de laatste weken echt zwaar verzaakt ivm vakantie en ik wil eigenlijk deze week weer beginnen. Ben alleen m'n motivatie kwijtHelp!
Er zijn sowieso capsules met eiwit-spul als je er met je voeding niet uitkomt. Weet even niet van welk merk want ik heb een zakje meegekregen van een vriendin.quote:Op maandag 26 september 2011 14:13 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik ga ook eens kijken hoe ik extra eiwitten binnen ga krijgen. Als ik blijf hardlopen is het misschien wel goed voor mijn spieren.
Zonder vlees en vis kan je ook wel wat bereiken. Zag laatst onderstaand filmpje op youtube. Deze man loopt en wint een 100 mile ultramarathon en dat alleen op fruit en wat groente. Die marathon kan er dus nog wel komenquote:Op maandag 26 september 2011 15:58 schreef Wolken het volgende:
Hahaha, ik denk niet dat er ooit een marathon gaat komen! Ik heb nu als doel de Dam tot Dam loop volgend jaar en dat vind ik wel ver genoeg. Daar heb ik geen eiwitzakjes voor nodig.
Ik heb nog eens als "nadeel" dat ik vegetarier ben. Geen vlees en geen vis. Vooral met sporten en lijnen kom ik nu dus tekort.
Er is een online winkel die allerlei supplementen aanbied, dus die heb ik net maar even een mailtje gestuurd wat zij aanbevelen zonder eruit te gaan zien als een vrouwelijke Schwarzenegger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |