Met orkaan Irene zijn er meer dan een miljoen mensen geevacueerd , waar zijn die eigenlijk ondergebracht ?quote:Op donderdag 22 september 2011 15:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik kan je wel schokkende beelden laten zien over de FEMA kampen in de VS, maar dat kan ik beter niet doen
http://www.huffingtonpost(...)hotels_n_939291.htmlquote:Op donderdag 22 september 2011 15:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Met orkaan Irene zijn er meer dan een miljoen mensen geevacueerd , waar zijn die eigenlijk ondergebracht ?
quote:Residents have been warned to expect loud noises and smoke as well as many different emergency and military vehicles.
quote:The fact that most major terror attacks have coincided with “drills” used to confuse and distract first responders not privy to the inside plan has been heavily documented, with the 7/7 attacks in London and 9/11 attacks in New York City being prime examples.
quote:Op donderdag 22 september 2011 15:55 schreef Summers het volgende:
Deze nog ff hier want mij te toevallig
Major terrorism drill
[..]
Dat bedoel ik![]()
Het verhaal is helder en hopelijk klopt het ook nog, behalve dan dat ik hoop dat het een Alien ruimteschip is met bloed mooie goed bedoelende menselijke wezensquote:Op donderdag 22 september 2011 16:03 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
http://earthsky.org/space(...)r-three-days-of-dark
Lijkt mij een helder verhaal.
Laat het dan wel vrouwelijk zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:16 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Het verhaal is helder en hopelijk klopt het ook nog, behalve dan dat ik hoop dat het een Alien ruimteschip is met bloed mooie goed bedoelende menselijke wezens
Wat mij betreft wel jaquote:Op donderdag 22 september 2011 16:19 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Laat het dan wel vrouwelijk zijn.
Jammer, maar volledig mee eens. Ik hoop dat je af en toe nog eens komt kijken.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:43 schreef Maurice76 het volgende:
Ik hou het in dit topic voor gezien. Mijn doelstelling was niet alleen interesse in het onderwerp geweest, maar ook om met de mede-posters openminded maar desondanks wel realistisch over dit onderwerp van gedachten te wisselen, en anderen, waar nodig, nieuwe dingen te leren over hoe sommige zaken in het heelal werken.
De verbittering aan het einde van deel 11 is voor mij de druppel. Uitgemaakt worden voor debunker door sommige (verbitterde?) anderen (ik noem geen namen, jullie weten wie jullie zijn) en de deur gewezen worden omdat pogingen het enigszins in een realistisch kader te plaatsen vrijwel onmogelijk worden gemaakt door een mod die alles wat in haar smaak teveel wetenschappelijk is resoluut ge-edit wordt, terwijl ze allerlei volstrekt onzinnige zaken laat staan ...
Spijt me. Ik wens de rest veel succes, maar ik verlaat dit topic. Auf wiederschnitzel in andere topics.
http://www.prisonplanet.c(...)ps-police-state.htmlquote:Op donderdag 22 september 2011 16:22 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Wat betreft de FEMA kampen.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,513257,00.html
http://www.foxnews.com/story/0,2933,513024,00.html
http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/4312850
Veel lees plezier.
Dit topic is aan het verdampenquote:Comet Elenin Fades Even More
The latest image of Elenin from Michael Mattiazzo (Sept 14th, taken under difficult circumstances0, show a much reduced comet which has faded to magnitude 10 or so. It is doubtful that it will be bright enough to see in the SOHO LASCO cameras. We will probably have to wait until October for powerful Earth-based telescopes to try and find if any of the comet survives.
UPDATE: Comet Al reports that Elenin is still visible in the STEREO HI1A imager, see his animation in Flickr. He estimates the comet is around magnitude 11 or so, pretty much agreeing with Michael's earth-bound estimates.
wetenschap is niet erg , andere mensen beletten of afzeiken omdat het niet wetenschappelijk is ,quote:Op donderdag 22 september 2011 16:43 schreef Maurice76 het volgende:
Ik hou het in dit topic voor gezien. Mijn doelstelling was niet alleen interesse in het onderwerp geweest, maar ook om met de mede-posters openminded maar desondanks wel realistisch over dit onderwerp van gedachten te wisselen, en anderen, waar nodig, nieuwe dingen te leren over hoe sommige zaken in het heelal werken.
De verbittering aan het einde van deel 11 is voor mij de druppel. Uitgemaakt worden voor debunker door sommige (verbitterde?) anderen (ik noem geen namen, jullie weten wie jullie zijn) en de deur gewezen worden omdat pogingen het enigszins in een realistisch kader te plaatsen vrijwel onmogelijk worden gemaakt door een mod die alles wat in haar smaak teveel wetenschappelijk is resoluut edit, terwijl ze allerlei volstrekt onzinnige zaken laat staan ...
Spijt me. Ik wens de rest veel succes, maar ik verlaat dit topic. Auf wiederschnitzel in andere topics.
Een komeet en terrorisme? De verzonnen verbanden worden steeds bizarder en vergezochter.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:55 schreef Summers het volgende:
Deze nog ff hier want mij te toevallig
Major terrorism drill
http://theintelhub.com/20(...)nin-alignment-dates/
[..]
[..]
Ga ik zeker nog helemaal kijken.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
http://www.prisonplanet.c(...)ps-police-state.html
Veel kijk plezier
Over die alignements kunnen we m.i. ook stoppen.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:09 schreef Balisto het volgende:
[..]
Een komeet en terrorisme? De verzonnen verbanden worden steeds bizarder en vergezochter.
En waarom begrijpen zo weinig mensen dat die zogenaamde alignments helemaal geen alignments zijn als je het driedimensionaal bekijkt?
Das humor.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:12 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Over die alignements kunnen we m.i. ook stoppen.
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das humor.
Net als dat soort mensen dat gaat goochelen met een heleboel getallen en daar dan willekeurige verbanden in gaat zoeken.
niet lezen of naar het topic in wetenschap gaan over Elenin waar alles wel klopt in jouw ogen .quote:Op donderdag 22 september 2011 17:19 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het stoort me dat die zogenaamde uitlijningen iedere topic weer terugkomen. Ook al zit je in TRU, die uitlijningen kloppen niet en daar kun je dan dus ook niet over speculeren alsof er aardbevingen door die uitlijningen kunnen voorkomen.
Maar daar zal ik wel weer commentaar op krijgen! Want je zit in TRU en daar kun je dit soort fantasieën verwachten.
Het spijt me ontzettend, maar ik kan die filmpjes niet afkijken. Je hoeft mijn mening over die filmpjes niet serieus te nemen, maar ik wil er wel even iets over kwijt. Ten eerste brengt Jesse "The Body" Ventura het meer als een avonturenverhaal dan als een documentaire. Hij somt 'feiten' van 'betrouwbare' (volgens wie?) bronnen op alsof het de enige waarheid is. Hij bekijkt alles vanuit de conspiracy kant, dat is jammer. Hij heeft geen enkel bewijs. Hij gelooft in conspiracies en benadert alles vanuit die kant om maar aan te kunnen tonen dat dat de waarheid is. Rare manier van onderzoek, dat is hetzelfde als bij wiskunde naar je antwoord toerekenen. Hij is gewoon een acteur, net als in zijn worstel periode. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
http://www.prisonplanet.c(...)ps-police-state.html
Veel kijk plezier
Je voldoet aan mijn verwachtingen.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:31 schreef Summers het volgende:
[..]
niet lezen of naar het topic in wetenschap gaan over Elenin waar alles wel klopt in jouw ogen .
Dan heb en jij je zin en de ander die wilt speculeren over vergezochte zaken ook .
Prima johquote:Op donderdag 22 september 2011 17:35 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Het spijt me ontzettend, maar ik kan die filmpjes niet afkijken. Je hoeft mijn mening over die filmpjes niet serieus te nemen, maar ik wil er wel even iets over kwijt. Ten eerste brengt Jesse "The Body" Ventura het meer als een avonturenverhaal dan als een documentaire. Hij somt 'feiten' van 'betrouwbare' (volgens wie?) bronnen op alsof het de enige waarheid is. Hij bekijkt alles vanuit de conspiracy kant, dat is jammer. Hij heeft geen enkel bewijs. Hij gelooft in conspiracies en benadert alles vanuit die kant om maar aan te kunnen tonen dat dat de waarheid is. Rare manier van onderzoek, dat is hetzelfde als bij wiskunde naar je antwoord toerekenen. Hij is gewoon een acteur, net als in zijn worstel periode. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ten tweede wordt de show gebracht als een soort van reality show. Het hele 'wij hebben de waarheid in pacht' gedoe gaat mij te ver. Hoezo zou hij trouwens precies de mensen treffen die de 'geheimen' verborgen houden, allemaal wel heel toevallig.
Als laatste legt hij nogal de nadruk op het former NAVY SEAL zijn. Hij zat bij één of ander duikteam dat later, na zijn diensttijd, is samengevoegd met de NAVY SEAL. (Pin me hier niet op vast, zou ik nog eens op moeten zoeken hoe dat precies zat.)
Nogmaals, sorry dat ik het niet helemaal heb bekeken. Maar veel dingen van Jesse ken ik al en die show is zo tenenkrommend slecht gemaakt dat ik hem niet kan afkijken.
Je bedoeld die satelliet?quote:Op zaterdag 24 september 2011 06:53 schreef Spellmeista het volgende:
Ik neem maar "even aan" dat hij niet in Zeeland is neergestort?
Al die toevalligheden. Het is echt 'uncanny' en dan zijn ook nog eens de groenteconserven in de bonus bij de Albert Heijn. Dat kan geen toeval meer zijn!!!!!quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Je bedoeld die satelliet?
Wat Elenin betreft hoop ik dat het een grote hoax is (dan ben ik er wel behoorlijk in gestonken)
Ik heb ook gewoon afspraken staan voor 27-28 september, dus ik persoonlijk heb zoiets van ik zie wel wat er gebeurt.
Maar het kan geen kwaad om eten en vooral drinken op te slaan.
quote:Op zondag 25 september 2011 00:36 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Al die toevalligheden. Het is echt 'uncanny' en dan zijn ook nog eens de groenteconserven in de bonus bij de Albert Heijn. Dat kan geen toeval meer zijn!!!!!
Zucht.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:47 schreef Leonell het volgende:
Met betrekking tot die alignments is dit ook wel interessant:
http://cave.be/miljoenen-dode-vissen-china-uitlijning-elenin/
quote:Op donderdag 22 september 2011 17:09 schreef Balisto het volgende:
En waarom begrijpen zo weinig mensen dat die zogenaamde alignments helemaal geen alignments zijn als je het driedimensionaal bekijkt?
Waarom haal je Elenin erbij terwijl dit nergens in het artikel wordt genoemd?quote:Op zondag 25 september 2011 09:35 schreef semexo het volgende:
Elenin heeft een abnormaal grote zonnevlek getriggerd:
http://www.spaceweather.com
Heeft al een aantal X-flares uitgestoten en is alleen maar aan het groeien! Begint nu richting de Aarde te draaien!
Anders kijk je zelf even in JPL http://ssd.jpl.nasa.gov/s(...)log=0;cad=0#phys_par en dan zie je dat die alignment gewoon klopt.quote:
Dat Elenin geen zonnevlam kan veroorzaken is niet met 100% zekerheid te zeggen, daarvoor is er nog veel te weinig onderzoek gedaan naar het ontstaan van CME en solar flares.quote:Op zondag 25 september 2011 20:24 schreef Balisto het volgende:
[..]
Waarom haal je Elenin erbij terwijl dit nergens in het artikel wordt genoemd?
Dat het onmogelijk is dat Elenin een zonnevlam veroorzaakt is hier bovendien al eerder uitgelegd.
en hier:quote:Op donderdag 15 september 2011 15:34 schreef AVerstraten het volgende:
Uitlijningen van Elenin als oorzaak van aardbevingen is eveneens oliekoek. Ten eerste zijn kometen daar sowieso al niet toe in staat, maar ten tweede bestaan de geclaimde uitlijningen niet, omdat de planeten en Elenin nooit op één lijn hebben gestaan. Dat lijkt zo op de tweedimensionale plaatjes die ze laten zien, maar in werkelijkheid staan alle hemellichamen op verschillende hoogtes. Geen "alignments" dus. Maar al waren ze er wel, dan zouden ze nog geen aardbevingen kunnen veroorzaken. Het is een verzinsel van mensen die niet weten waar ze over praten.
wordt dit gewoon genegeerd of er wordt, ondanks de uitleg van het tegendeel, beweerd dat het toch misschien wel mogelijk is. En men gaat vrolijk door met het plaatsen van de volgende doemlinkjes. Ik zou net zo goed tegen een muur kunnen praten.quote:Op maandag 12 september 2011 00:16 schreef Maurice76 het volgende:
De zon voelt van Elenin minder dan een auto van een vlieg die op de voorruit uiteenspat. Het mechanisme waardoor zoiets enorm onbenulligs als Elenin zo'n impact heeft op zo'n enorm voorwerp als de zon ontgaat me.
We gaan idd vrolijk door en blijven alle invalshoeken bekijken ipv 1 te negeren .quote:Op maandag 26 september 2011 15:58 schreef Balisto het volgende:
Je begrijpt dus echt niet wat ik allemaal probeer duidelijk te maken hè?
Het gaat al 13 topics zo. Als men probeert uit te leggen waarom de doembeweringen niet kloppen, zoals hier:
[..]
en hier:
[..]
wordt dit gewoon genegeerd of er wordt, ondanks de uitleg van het tegendeel, beweerd dat het toch misschien wel mogelijk is. En men gaat vrolijk door met het plaatsen van de volgende doemlinkjes. Ik zou net zo goed tegen een muur kunnen praten.
logfca negeren we anders wel vrolijk hier.quote:Op maandag 26 september 2011 16:29 schreef Summers het volgende:
[..]
We gaan idd vrolijk door en blijven alle invalshoeken bekijken ipv 1 te negeren .
Tja , het blijft TRU , en weer ontopic graag en anders in feedback .quote:Op maandag 26 september 2011 16:31 schreef gomi het volgende:
[..]
logfca negeren we anders wel vrolijk hier.
en mensen die vragen om bewijs voor bepaalde beweringen worden weggezet als troll.
yups idd niets negeren
Prima hoor, als mensen bewezen onmogelijkheden steeds weer herposten moeten ze dat natuurlijk zelf weten, maar ik hoop dat ze beseffen dat ze er niet geloofwaardiger op worden.quote:Op maandag 26 september 2011 16:29 schreef Summers het volgende:
[..]
We gaan idd vrolijk door en blijven alle invalshoeken bekijken ipv 1 te negeren .
Jaja vanavond rond 22u00 begint de 1e dagquote:Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef Balisto het volgende:
Ontopic dan, zouden die drie dagen duisternis onderhand niet eens moeten beginnen?
Logica is ook onderkennen dat er een veel groter deel is dat we nog niet kennenquote:Op maandag 26 september 2011 16:31 schreef gomi het volgende:
[..]
logfca negeren we anders wel vrolijk hier.
en mensen die vragen om bewijs voor bepaalde beweringen worden weggezet als troll.
yups idd niets negeren
maar dat heb ik nergens uitgesloten.quote:Op maandag 26 september 2011 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Logica is ook onderkennen dat er een veel groter deel is dat we nog niet kennen
Die is er al, in de hoop dat we daar geen last van krijgen.quote:Op maandag 26 september 2011 16:58 schreef Loppe het volgende:
Als er iets zal gebeuren, dan zal het een zonnestorm zijn, al dan niet uitgelokt door Elenin.
Als het huis niet weggevaagd wordt welquote:Op maandag 26 september 2011 17:08 schreef Scrummie het volgende:
Stekker eruit heeft toch geen enkele zin?
Ja maar hij impliceert dat het betonstaal werkt als een kooi van Faraday.quote:Op maandag 26 september 2011 17:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een kooi van Faraday hoort toch altijd van een metaal gemaakt te zijn?
Die doet het ook in mijn auto, dus dat is toch geen eigenschap van een kooi van Faraday?quote:Op maandag 26 september 2011 17:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar hij impliceert dat het betonstaal werkt als een kooi van Faraday.
Wat natuurlijk ook meteen zou betekenen dat je mobiel geen bereik heeft.
Een auto is ook een kooi van Faraday, maar niet voor alle straling. Bliksem wordt wel "tegengehouden", je GSM signaal niet (vanwege de hoge frequentie van die laatste).quote:Op maandag 26 september 2011 18:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die doet het ook in mijn auto, dus dat is toch geen eigenschap van een kooi van Faraday?
Bron?quote:Op maandag 26 september 2011 19:53 schreef semexo het volgende:
Alle hoge piefen zitten inmiddels in hun bunker,
W&T topic ???quote:Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef Balisto het volgende:
Kijk eens in het W&T-topic. Hij vindt het een interessant onderwerp blijkbaar. Wat maakt dat verder uit?
Er valt dan ook een hoop te lachen. Zo werd ik vanochtend wakker met een stralend zonnetje. Niks geen drie dagen duisternis.quote:Op maandag 26 september 2011 21:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
W&T topic ???
Een bende kleuters die achter het hoekje staan lachen met anderen ... zielig.
Maar goed dat er af toe 1 de oversteek waagt naar TRU of BNW, anders waren topics als deze zo doodgebloed.quote:Op maandag 26 september 2011 21:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
W&T topic ???
Een bende kleuters die achter het hoekje staan lachen met anderen ... zielig.
Yep!quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:11 schreef gewoonfaye het volgende:
Zou het vandaag en morgen en overmorgen niet enorm donker zijn doordat ene elenin tussen de aarde en de zon zou staan?
en dat willen we toch niet héquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:08 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Maar goed dat er af toe 1 de oversteek waagt naar TRU of BNW, anders waren topics als deze zo doodgebloed.
We zijn toch juist in deel 13 door de verschillende invalshoeken ? daar zijn ze op de helft van deel 1 dus waar je dat vandaan haaltquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:08 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Maar goed dat er af toe 1 de oversteek waagt naar TRU of BNW, anders waren topics als deze zo doodgebloed.
Dit was een hardnekkig fabeltje andersquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Yep!.
Niet gebeurt. Elenin fabeltje is al een tijdje voorbij voor mij. Ook dat Denver gebeuren is behoorlijk ontkracht.
Wat mij betreft: op naar het volgende "doom" vermaak!
Maar dat is toch precies wat ik zeg....quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:31 schreef Summers het volgende:
[..]
We zijn toch juist in deel 13 door de verschillende invalshoeken ? daar zijn ze op de helft van deel 1 dus waar je dat vandaan haalt
Nou wat is het probleem dan ?quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:20 schreef Scrummie het volgende:
Niet gebeurt. Elenin fabeltje is al een tijdje voorbij voor mij. Ook dat Denver gebeuren is behoorlijk ontkracht.
Wat mij betreft: op naar het volgende "doom" vermaak!
Welk probleem heb je het over? Ik heb namelijk geen probleem hoorquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou wat is het probleem dan ?
Er is een leuke topic-reeks over geweest en er is gediscussieerd over de verschillende berichtgevingen op internet, youtube etc. Bezie het als vermaak.
Het zijn bepaalde anderen die er een opgeblazen zaak van maken als was het dat wij hier velen zouden aanzetten tot zelfmoordneigingenDie persoon had blijkbaar niet door dat hij dat eventuele verwijt moest adresseren aan de makers van youtube filmpjes en niet aan diegenen die er op een nuchtere manier over praten.
Net zoals hij de rampenfilm "2012" en Hollywood klasseerde onder vermaak, ondanks het feit dat Hollywood op die manier miljoenen mensen kennis heeft laten nemen van het doomscenario 2012 ... neeeee ... dit topic in TRU was véél erger !
't is anders niet zo zonnig als piet paulusma had beloofd.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:11 schreef gewoonfaye het volgende:
Zou het vandaag en morgen en overmorgen niet enorm donker zijn doordat ene elenin tussen de aarde en de zon zou staan?
Volle zon hier...quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
't is anders niet zo zonnig als piet paulusma had beloofd.
De JPL browser is 3D.quote:Op maandag 26 september 2011 15:58 schreef Balisto het volgende:
Je begrijpt dus echt niet wat ik allemaal probeer duidelijk te maken hè?
Het gaat al 13 topics zo. Als men probeert uit te leggen waarom de doembeweringen niet kloppen, zoals hier:
[..]
en hier:
[..]
wordt dit gewoon genegeerd of er wordt, ondanks de uitleg van het tegendeel, beweerd dat het toch misschien wel mogelijk is. En men gaat vrolijk door met het plaatsen van de volgende doemlinkjes. Ik zou net zo goed tegen een muur kunnen praten.
Ik zou niet durven zeggen dat alles voorbij is , Elenin/oktober is ook vaak genoemdquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:54 schreef Bastard het volgende:
Vond het zelf ook wel leuke topics om te volgen hoor, hier en daar veel uitleg en er waren genoeg filmpjes die stof gaven tot nadenken of overwegen.
Mensen worden vaak meteen pissig als ze merken dat ze in een ander kamp zitten dan zichzelf, wat meer leven en laten leven want niemand is beter dan de ander persoon, alleen anders.
Truequote:Op dinsdag 27 september 2011 16:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zou niet durven zeggen dat alles voorbij is , Elenin/oktober is ook vaak genoemd
en Elenin als voorloper van Niburu
Deze man is niet gelieerd aan het MIT, hij heeft daar een hoogstens een certificaat gekregen. Eerste aanwijzing zou moeten zijn dat zijn email een gmail adres is en geen MIT adres.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:58 schreef Leonell het volgende:
[..]
Het is niet zonder reden dat Dr. Mensur Omerbashich, onderzoeker aan de MIT, Elenin heeft meegenomen in zijn onderzoek:ONDERZOEK
Zeker het lezen waard zijn deze artikelen van Ian Musgrave, waarin hij de beweringen van Omerbashich onderuithaalt:quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Deze man is niet gelieerd aan het MIT, hij heeft daar een hoogstens een certificaat gekregen. Eerste aanwijzing zou moeten zijn dat zijn email een gmail adres is en geen MIT adres.
Naast het gmail adres wordt een theroyalsociety adres gegeven, wat lijkt te duiden op een verband met de royal society, een wetenschapsorgaan, echter zijn email adres eindigt op .eu en geen .org
theroyalsociety.eu is slechts een webmail dienst.
Verder wordt vaak op het web een link gelegd tussen deze man en Berkeley, echter daar is weinig over te vinden, behalve één(1) publicatie, welke niets met het vakgebied te maken heeft.
Kortom, deze man staat niet bijzonder goed bekend in het wetenschapswereldje (nogal zacht uitgedrukt) en is hij er nogal op gebrand dat elke discussie over hem en zijn gepubliceerde werk van het internet verdwijnt:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1567851/pg1
Op de rationalwiki staat een stuk over deze man.
Natuurlijk, het is TRU, dus alles mag, maar een onderzoek linken aan het MIT duidt op een poging om het een wetenschappelijk tintje te geven en dat is gezien de status van deze meneer niet juist.
Zag vorig jaar voor het eerst "in het echie" het noorderlicht, dat was toch wel erg indrukwekkend...quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:02 schreef Bastard het volgende:
Er was overigens wel gisterenavond poollicht te zien (ik zag een foto uit Zeist in RTL weer) afkomstig van zonnevlekken of straling
Flinke kiezel op het grindpad.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:55 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment vliegt er een kiezeltje van 13 meter langs de aardkloot:
2011 SE58 Sep 27 0.6 LD -- 13 m
Bron: Spaceweather.com
Bedankt voor die links, ik had dit nog niet eerder gelezen. Een kritisch tegengeluid is natuurlijk altijd welkom. Er wordt wel weer erg de nadruk gelegd op de krachten die Elenin uit zou oefenen op zwaartekracht gebied, en ik ben het met je eens dat deze krachten nihil zijn in het geval Elenin een komeet zou zijn (en alles wijst in die richting).quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zeker het lezen waard zijn deze artikelen van Ian Musgrave, waarin hij de beweringen van Omerbashich onderuithaalt:
http://astroblogger.blogs(...)nin-earthquakes.html
http://astroblogger.blogs(...)-2010-x1-elenin.html
Dit was niet mijn bedoeling, de bron waar ik dit onderzoek vandaan heb http://www.bibliotecapleyades.net/default.htm stelt dat het een onderzoeker van de MIT is, en via google kom je zowel voor- als tegenstanders tegen. Een duidelijke debunk van zijn relatie met betrekking tot de MIT had ik nog niet gevonden. Excuses daarvoor, het was niet mijn bedoeling om iemand bewust op het verkeerde been te zetten, ik wilde slechts aantonen dat er meerdere invalshoeken zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is TRU, dus alles mag, maar een onderzoek linken aan het MIT duidt op een poging om het een wetenschappelijk tintje te geven en dat is gezien de status van deze meneer niet juist.
Wat moeten we er van vinden? Zonnewind komt voor. We mogen nog blij zijn de afgelopen 100 jaar.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://eindtijdnieuws.blo(...)nevlam-onderweg.html
Wat vinden jullie hier van?
Er is gelukkig nog niets gebeurd![]()
Een verband met Elenin? of gewoon toeval? ze verwachten al langer zware activiteit van de zon.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat moeten we er van vinden? Zonnewind komt voor. We mogen nog blij zijn de afgelopen 100 jaar.
Zonnewind kan zo heftig zijn dat alle elektronica op aarde kaduuk gaat.
We zitten overigens al langer op explosies te wachten want de zon is extreem rustig geweest de afgelopen decennia.
Maar nu het verband met die komeet graag?!
It ain't over till its overquote:
Aan de URL is al te zien dat het artikel het niet eens waard is om op in te gaan, maar goed:quote:Op donderdag 29 september 2011 11:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://eindtijdnieuws.blo(...)nevlam-onderweg.html
Wat vinden jullie hier van?
Ik heb nog steeds nergens een betrouwbare bron gezien voor die alsmaar terugkerende bewering dat hij in een bunker zou zitten. Die trip naar Denver is bovendien al weken/maanden gepland. Deze specifieke zonnevlam kun je echt niet zó ver van tevoren voorspellen.quote:Obama en alle belangrijke leiders zitten nu in een zwaar beveiligde ondergrondse bunker in Denver, wat aangeeft dat dit probleem zeer ernstig genomen wordt.
Dit soort beweringen worden zomaar, zonder enige bronvermelding, als waarheid neergeplempt. De oorzaak van de stroomstoring is nog niet eens bekend, maar een computerfout is het meest waarschijnlijk.quote:De Zon is tevens de oorzaak van de bijna totale blackout die de hele Zuid-Amerikaanse staat Chili raakte.
Bangmakerij scoort altijd goed blijkbaar.quote:Hier is WOII, de gevolgen van Katrina, etc. niets bij.
Gek hè, dat je gearresteerd wordt als je geclassificeerde informatie probeert te verkopen.quote:Recent twee Top NASA wetenschappers uit de weg geruimd.
De eerste NASA wetenschapper, genoemd door de FSB, was de Israëlisch-Amerikaanse dr. Stewart Nozette, die werd opgesloten in een isoleercel op 6 september.
Bron?quote:Dr. Nozette werkte nauw samen
De beste man ligt nog niet koud in de grond of wordt, over zijn lijk, betrokken bij een complottheorie waarvan hij waarschijnlijk zelf zou hebben gewalgd.quote:met zijn collega-NASA wetenschapper, de Brits-Amerikaanse dr. Michael Drake, die op 22 september als dood werd opgegeven zonder opgave van redenen door de autoriteiten.
Goh, toch wordt dat komeetje er nog even bij gehaald. Uiteraard met een ongefundeerde bewering.quote:Veel mensen zijn echter wakker genoeg om te weten dat Elenin momenteel dicht tussen de Zon en de Maan staat, hetgeen deze zonneuitbarstingen veroorzaakt.
Ook niet helemaal waar, het heeft dit prachtige noorderlicht opgeleverd:quote:Op donderdag 29 september 2011 11:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er is gelukkig nog niets gebeurd![]()
Ik denk dat er al behoorlijk veel geld is verdiend aan komeet Elenin door bang makerij (ik was er zelf ook in getrapt) Ik heb er zelf gelukkig geen geld aan uit gegevenquote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Je moet toch iets
Het is jammer dat ik zo skeptisch ben en niet zo goed kan liegen.
Er zijn bakken met geld te verdienen aan deze gelovigen en dat gebeurt ook.
Ook al eerder voorbijgekomen. Het gaat hier niet om Elenin, maar om de komeet van Halley, waarvan Leonhard Euler met grote nauwkeurigheid de omloop en massa heeft weten te bepalen.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:27 schreef Summers het volgende:
De stand van 26 sept schijnt erop te staan
In deze tijden neem ik helemaal niks meer voor waar aan al komt het 10 keer voorbij .quote:Op donderdag 29 september 2011 14:01 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ook al eerder voorbijgekomen. Het gaat hier niet om Elenin, maar om de komeet van Halley, waarvan Leonhard Euler met grote nauwkeurigheid de omloop en massa heeft weten te bepalen.
Wat is er zo speciaal aan 'deze tijden'? Zou je er in 'andere tijden' anders mee omgaan?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:53 schreef Summers het volgende:
[..]
In deze tijden neem ik helemaal niks meer voor waar aan al komt het 10 keer voorbij .
Veel aanwijzingen dat we in de eindtijd leven en er grote veranderingen komen en andere tijden kan ik niks over zeggen .quote:Op donderdag 29 september 2011 15:16 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan 'deze tijden'? Zou je er in 'andere tijden' anders mee omgaan?
It ain't over till the fat lady sings..quote:
Die stond al een tijdje in de tabel op http://www.spaceweather.com/quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:19 schreef meetthefokkers het volgende:
Ik weet niet of jullie al van deze af wisten.
http://neo.jpl.nasa.gov/news/news171.html
Leer je hier nou ook iets van of niet ?quote:Op donderdag 29 september 2011 13:22 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik denk dat er al behoorlijk veel geld is verdiend aan komeet Elenin door bang makerij (ik was er zelf ook in getrapt)
De tijd zal het leren..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:10 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Leer je hier nou ook iets van of niet ?
Tuurlijk niet. De volgende keer is het allemaal echt heel anders dan nuquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:10 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Aan de andere kant hoef je maar een keer gelijk te hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:10 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
of reconnective healing ofzoquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:45 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik wilde dat ik een goed acteur was, dan ging ik ook lezingen geven over onzin en er dik geld aan verdienen. Over onvermijdelijke doom scenarios of onzin uitkramen over het oude egypte (http://www.giza.ch/index.php?mid=TnpVdw%3D%3D) het levert bakken en bakken met geld op.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Aan de andere kant hoef je maar een keer gelijk te hebben.
Klopt!quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:42 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Inderdaad! Helaas is het ook weer zo, dat mocht er ooit eens een keer iets gebeuren wat men voorspeld heeft. Dan zijn zij de eerste die zeggen, we hadden het toch gezegd.
En dan hebben ze nog gelijk ook.![]()
Ja, alleen zie je daar wel de resultaten van. Onmiskenbaar en direct verifieerbaar. Maar daarvoor graag naar het betreffende topic.quote:
Aha, dus Randi heeft de 1 miljoen euro prijsgeld over gemaakt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, alleen zie je daar wel de resultaten van. Onmiskenbaar en direct verifieerbaar. Maar daarvoor graag naar het betreffende topic.
Waar heb jij het over?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Aha, dus Randi heeft de 1 miljoen euro prijsgeld over gemaakt?
Ohhnee, hij heeft het nog steeds
Over een organisatie die bij Onmiskenbaar en direct verifieerbaar bewijs 1 miljoen dollar prijsgeld uitreikt.quote:
Voor mij althans WAS Elenin gewoon een komeet....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat is Elenin nou eigenlijk, volgens de mensen hier?
In hun schuilkelder omdat het 21 oktober is en de wereld zo vergaatquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:12 schreef knight18 het volgende:
Waar zijn al die doemdenkers van dit topic naartoe?
O dat is op zich wel coolquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Over een organisatie die bij Onmiskenbaar en direct verifieerbaar bewijs 1 miljoen dollar prijsgeld uitreikt.
http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html
Hier de lijst van falers - die wel de ballen hadden om tenminste te gaan -
http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=43&order=desc
Ook Derek Ogilvie faalde:
http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/
Nee hoor. Die vergaat morgen pas,de beste man had namelijk een rekenfoutje gemaakt. Morgen dus even checken op internet of de wereld idd vergaan is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:14 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
In hun schuilkelder omdat het 21 oktober is en de wereld zo vergaat
Absoluut.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |