Truequote:Op dinsdag 27 september 2011 16:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zou niet durven zeggen dat alles voorbij is , Elenin/oktober is ook vaak genoemd
en Elenin als voorloper van Niburu
Deze man is niet gelieerd aan het MIT, hij heeft daar een hoogstens een certificaat gekregen. Eerste aanwijzing zou moeten zijn dat zijn email een gmail adres is en geen MIT adres.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:58 schreef Leonell het volgende:
[..]
Het is niet zonder reden dat Dr. Mensur Omerbashich, onderzoeker aan de MIT, Elenin heeft meegenomen in zijn onderzoek:ONDERZOEK
Zeker het lezen waard zijn deze artikelen van Ian Musgrave, waarin hij de beweringen van Omerbashich onderuithaalt:quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Deze man is niet gelieerd aan het MIT, hij heeft daar een hoogstens een certificaat gekregen. Eerste aanwijzing zou moeten zijn dat zijn email een gmail adres is en geen MIT adres.
Naast het gmail adres wordt een theroyalsociety adres gegeven, wat lijkt te duiden op een verband met de royal society, een wetenschapsorgaan, echter zijn email adres eindigt op .eu en geen .org
theroyalsociety.eu is slechts een webmail dienst.
Verder wordt vaak op het web een link gelegd tussen deze man en Berkeley, echter daar is weinig over te vinden, behalve één(1) publicatie, welke niets met het vakgebied te maken heeft.
Kortom, deze man staat niet bijzonder goed bekend in het wetenschapswereldje (nogal zacht uitgedrukt) en is hij er nogal op gebrand dat elke discussie over hem en zijn gepubliceerde werk van het internet verdwijnt:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1567851/pg1
Op de rationalwiki staat een stuk over deze man.
Natuurlijk, het is TRU, dus alles mag, maar een onderzoek linken aan het MIT duidt op een poging om het een wetenschappelijk tintje te geven en dat is gezien de status van deze meneer niet juist.
Zag vorig jaar voor het eerst "in het echie" het noorderlicht, dat was toch wel erg indrukwekkend...quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:02 schreef Bastard het volgende:
Er was overigens wel gisterenavond poollicht te zien (ik zag een foto uit Zeist in RTL weer) afkomstig van zonnevlekken of straling
Flinke kiezel op het grindpad.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:55 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment vliegt er een kiezeltje van 13 meter langs de aardkloot:
2011 SE58 Sep 27 0.6 LD -- 13 m
Bron: Spaceweather.com
Bedankt voor die links, ik had dit nog niet eerder gelezen. Een kritisch tegengeluid is natuurlijk altijd welkom. Er wordt wel weer erg de nadruk gelegd op de krachten die Elenin uit zou oefenen op zwaartekracht gebied, en ik ben het met je eens dat deze krachten nihil zijn in het geval Elenin een komeet zou zijn (en alles wijst in die richting).quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zeker het lezen waard zijn deze artikelen van Ian Musgrave, waarin hij de beweringen van Omerbashich onderuithaalt:
http://astroblogger.blogs(...)nin-earthquakes.html
http://astroblogger.blogs(...)-2010-x1-elenin.html
Dit was niet mijn bedoeling, de bron waar ik dit onderzoek vandaan heb http://www.bibliotecapleyades.net/default.htm stelt dat het een onderzoeker van de MIT is, en via google kom je zowel voor- als tegenstanders tegen. Een duidelijke debunk van zijn relatie met betrekking tot de MIT had ik nog niet gevonden. Excuses daarvoor, het was niet mijn bedoeling om iemand bewust op het verkeerde been te zetten, ik wilde slechts aantonen dat er meerdere invalshoeken zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is TRU, dus alles mag, maar een onderzoek linken aan het MIT duidt op een poging om het een wetenschappelijk tintje te geven en dat is gezien de status van deze meneer niet juist.
Wat moeten we er van vinden? Zonnewind komt voor. We mogen nog blij zijn de afgelopen 100 jaar.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://eindtijdnieuws.blo(...)nevlam-onderweg.html
Wat vinden jullie hier van?
Er is gelukkig nog niets gebeurd![]()
Een verband met Elenin? of gewoon toeval? ze verwachten al langer zware activiteit van de zon.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat moeten we er van vinden? Zonnewind komt voor. We mogen nog blij zijn de afgelopen 100 jaar.
Zonnewind kan zo heftig zijn dat alle elektronica op aarde kaduuk gaat.
We zitten overigens al langer op explosies te wachten want de zon is extreem rustig geweest de afgelopen decennia.
Maar nu het verband met die komeet graag?!
It ain't over till its overquote:
Aan de URL is al te zien dat het artikel het niet eens waard is om op in te gaan, maar goed:quote:Op donderdag 29 september 2011 11:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://eindtijdnieuws.blo(...)nevlam-onderweg.html
Wat vinden jullie hier van?
Ik heb nog steeds nergens een betrouwbare bron gezien voor die alsmaar terugkerende bewering dat hij in een bunker zou zitten. Die trip naar Denver is bovendien al weken/maanden gepland. Deze specifieke zonnevlam kun je echt niet zó ver van tevoren voorspellen.quote:Obama en alle belangrijke leiders zitten nu in een zwaar beveiligde ondergrondse bunker in Denver, wat aangeeft dat dit probleem zeer ernstig genomen wordt.
Dit soort beweringen worden zomaar, zonder enige bronvermelding, als waarheid neergeplempt. De oorzaak van de stroomstoring is nog niet eens bekend, maar een computerfout is het meest waarschijnlijk.quote:De Zon is tevens de oorzaak van de bijna totale blackout die de hele Zuid-Amerikaanse staat Chili raakte.
Bangmakerij scoort altijd goed blijkbaar.quote:Hier is WOII, de gevolgen van Katrina, etc. niets bij.
Gek hè, dat je gearresteerd wordt als je geclassificeerde informatie probeert te verkopen.quote:Recent twee Top NASA wetenschappers uit de weg geruimd.
De eerste NASA wetenschapper, genoemd door de FSB, was de Israëlisch-Amerikaanse dr. Stewart Nozette, die werd opgesloten in een isoleercel op 6 september.
Bron?quote:Dr. Nozette werkte nauw samen
De beste man ligt nog niet koud in de grond of wordt, over zijn lijk, betrokken bij een complottheorie waarvan hij waarschijnlijk zelf zou hebben gewalgd.quote:met zijn collega-NASA wetenschapper, de Brits-Amerikaanse dr. Michael Drake, die op 22 september als dood werd opgegeven zonder opgave van redenen door de autoriteiten.
Goh, toch wordt dat komeetje er nog even bij gehaald. Uiteraard met een ongefundeerde bewering.quote:Veel mensen zijn echter wakker genoeg om te weten dat Elenin momenteel dicht tussen de Zon en de Maan staat, hetgeen deze zonneuitbarstingen veroorzaakt.
Ook niet helemaal waar, het heeft dit prachtige noorderlicht opgeleverd:quote:Op donderdag 29 september 2011 11:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er is gelukkig nog niets gebeurd![]()
Ik denk dat er al behoorlijk veel geld is verdiend aan komeet Elenin door bang makerij (ik was er zelf ook in getrapt) Ik heb er zelf gelukkig geen geld aan uit gegevenquote:Op donderdag 29 september 2011 12:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Je moet toch iets
Het is jammer dat ik zo skeptisch ben en niet zo goed kan liegen.
Er zijn bakken met geld te verdienen aan deze gelovigen en dat gebeurt ook.
Ook al eerder voorbijgekomen. Het gaat hier niet om Elenin, maar om de komeet van Halley, waarvan Leonhard Euler met grote nauwkeurigheid de omloop en massa heeft weten te bepalen.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:27 schreef Summers het volgende:
De stand van 26 sept schijnt erop te staan
In deze tijden neem ik helemaal niks meer voor waar aan al komt het 10 keer voorbij .quote:Op donderdag 29 september 2011 14:01 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ook al eerder voorbijgekomen. Het gaat hier niet om Elenin, maar om de komeet van Halley, waarvan Leonhard Euler met grote nauwkeurigheid de omloop en massa heeft weten te bepalen.
Wat is er zo speciaal aan 'deze tijden'? Zou je er in 'andere tijden' anders mee omgaan?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:53 schreef Summers het volgende:
[..]
In deze tijden neem ik helemaal niks meer voor waar aan al komt het 10 keer voorbij .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |