lekker boeiend... probleem voor de ouders.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:33 schreef Phantomesse het volgende:
Wat nou eigenlijk het grote probleem is, is dat ik binnenkort het huis uit ga en niemand hier haar dan nog echt opvoedt zoals dat moet.Haar moeder dreigt alleen maar als ze niet luisterd, maar onderneemt nóóit actie. Dan staat de tv aan waardoor ze amper eet, en wordt er steeds gedreigd dat ie uit gaat maar ik ben de enige die hem ook echt ooit werkelijk uit heeft gezet.
21.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:37 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind je wel een beetje bemoeizuchtig overkomen. Hoe oud ben jij dat ze naar jou luistert? Toch fijn dat je haar probeert te helpen.
snel weggaan daar... ben je er vanaf.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:38 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
21.
Bemoeizuchtig? Vrijwel alle zorg wordt sowieso op mij overgedragen, als ik al die dingen moet regelen dan heb ik wel het recht om me ermee te bemoeien, ja.
Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar. Neem jij maar geen kinderen beterquote:Op woensdag 21 september 2011 17:39 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
snel weggaan daar... ben je er vanaf.
bij je eigen kinderen of bij andere kinderen is het een groot verschil.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:40 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar. Neem jij maar geen kinderen beterAls je er zo over denkt.
Met dat gedrag wordt als ze wat ouder is vanzelf wel korte metten gemaakt.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:40 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar.
Jij moet niets regelen, je doet het en dat is een heel verschil.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:38 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
21.
Bemoeizuchtig? Vrijwel alle zorg wordt sowieso op mij overgedragen, als ik al die dingen moet regelen dan heb ik wel het recht om me ermee te bemoeien, ja.
Vaak alleen als die broer of zus een soort vriend(in) is.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Strani het volgende:
Natuurlijk is het leeftijdsverschil tussen jullie groot, maar toch betwijfel ik dat een kind echt iets aan zal nemen van haar zus of broer. Waarschijnlijk kom jij vooral over als een bazige zus, of niet?
Ja, ik was bepaald geen vrienden met m'n broer maar hij probeerde wel de baas over me te spelen met regels en zo. Dat ging er bij mij niet in.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vaak alleen als die broer of zus een soort vriend(in) is.
Alsof die met de (stief)zus in gesprek gaan. Zou ik erg vreemd vinden, die heeft er namelijk niets mee te maken.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
Als het je echt hoog zit zou ik contact opnemen met haar school en kijken wat die ervan zeggen.
precies... 15min... erg joh.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:11 schreef IrCute het volgende:
Ik vind je wel een beetje een zeikerd hoor. Een kwartier te laat thuiskomen, schokkend hoor. En ik snap ook niet waarom ze perse een sport moet beoefenen.
Dan is het al te laat.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Met dat gedrag wordt als ze wat ouder is vanzelf wel korte metten gemaakt.
Nee, totaal niet. Ik speel met haar, leg koekjes voor d'r neer als ze met haar huiswerk bezig is en een beker warme chocomelk. Neem haar ook regelmatig mee naar de speeltuin een paar uur en daarnaast zorg ik dat ze ook haar huiswerk maakt en haar jas ophangt in de gang, ja. Ik ben niet 'streng', heb nog nooit geschreeuwd tegen haar en ik dwing haar ook nergens toe, zo een toon sla ik ook totaal niet aan tegen haar. Ik vraag het, zij doet het en daarna beloon ik haar met iets kleins en geef complimentjes om haar in die dingen te stimuleren.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Strani het volgende:
Kinderen hoeven echt niet per sé ergens 'op' hoor, zoals dansen of judo. Het is een vreemde eigenschap van de moderne samenleving dat mensen schijnen te denken dat dat moet.
Het lijkt er op dat dat kind tussen twee extremen zit. Haar ouders die zich nergens mee bezig houden, en een grote zus die dat misschien te veel doet. Natuurlijk is het leeftijdsverschil tussen jullie groot, maar toch betwijfel ik dat een kind echt iets aan zal nemen van haar zus of broer. Waarschijnlijk kom jij vooral over als een bazige zus, of niet?
Ben ik ook. Ik ben totaal geen tiran, ik doe dingen op een speelse manier en probeer dingen die moeten (huiswerk enzo) toch leuk te maken. Daarna doen we iets leuks samen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vaak alleen als die broer of zus een soort vriend(in) is.
Dat, of ik wil dat het goedkomt met dit meisje. Ik ben zelf 'niet opgevoed' en daardoor in jeugdzorg terecht gekomen, ik wens haar toch iets anders toe. Jaloezie is vér te zoeken in dit verhaal, sorry. Heb gewoon last van moederinstictenquote:Op woensdag 21 september 2011 17:49 schreef Maanvis het volgende:
je bent echt een bemoeial, het lijkt er op dat je gewoon jaloers bent op het feit dat je stiefzusje meer verwend wordt dan jij vroeger. ik ben vroeger ook echt niet verwend, maar m'n broertje wel wat meer omdat ie de laatste was en dus meer geld over was, moet ik dan maar gaan zeuren over alles?
Ik ben van beide. Ik zet dan de tv af en toe wel uit, maar zodra d'r bord leeg is mag ie weer aan of ga ik wat anders met haar doen.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:06 schreef kingtoppie het volgende:
Probeer de wijze zus te zijn, niet de opvoedende zus... Maar misschien ben je dat al![]()
Dan zou jij een hele toffe zus zijn
TV uitzetten wijst op het andere though.
Ehm, ze is 8 en kinderen hebben discipline en opvoeding nodig. Kom zelf uit een gebroken gezin waarin iedereen langs elkaar heen leefde en kon doen en laten wat ie wou. Pa vaak weg en op vakantie of bezig met een van zn chickies, heb zelf dus 0 opvoeding gehad. Ik zie hier een beetje hetzelfde nu, hij leeft zijn leven, stiefmams leeft haar leven, oudere zus leeft haar leven, ik leef mijn leven. Ik ben wel heel erg getirraniseerd door mijn zus, en op die manier doe ik het bij mijn zusje echt totaal niet. Dat moet iedereen wel even weten, ik doe alles speels, praat op zachte toon en ja huiswerk maken vind ze nu ook gewoon leuk om te doen.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:59 schreef eldodo het volgende:
Waarom zou je zus moeten doen wat jij wilt of wat je ouders willen? Zij is ook een persoon. Een kind 'verwennen' met spullen en laks/verwaarlozend zijn in de omgang is zeker niet goed. Maar dat is niet jouw verantwoordelijk en evenmin de schuld van je zus.
Wat ik me afvraag is hoe de relatie is tussen jouw en je zus? En hoe is/was dat tussen jouw en je ouders? Heb je het gevoel een hechte familie te zijn, waar er aandachtig wordt geluisterd naar elkaar en interesse is voor elkaars gevoelens, gedachten en wensen?
Zelf heb ik spijt van de mate waarin ik bemoeizuchtig en bazig was naar mijn jongere broer en zus toe. Waar het in mijn gezin aan ontbrak, en dat kwam door mijn ouders, was oprechte respect, geduld en zorgzaamheid voor elkaar. Ik moest ook een tijd lang afstand nemen van mijn familie om zelf een beter persoon te worden.
Zo is de band tussen mij en mijn oudere zus ook hierdoor, en je denkt dat ik het op dezelfde manier aanpak?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:03 schreef 7Anonio7 het volgende:
Met dat bemoeizuchtige gedoe moet je echt stoppen. Ik had vroeger net zo`n zus als wat jij nu bent. Echt vreselijk. Ze bemoeide zich overal mee. Niets was goed, `k moest precies doen wat zij wilde. Daardoor is onze band ook een beetje verpest. En ik denk niet dat dat jouw doel is.
En je begrijpt niet dat als je dat allemaal laat gebeuren, een kwartier een halfuur wordt, een halfuur een uur en ze uiteindelijk tegen de tijd dat ze 13 is een heel weekend pleite blijft van huis? Zo ben ik er zelf wel van geworden namelijk in mijn puberteit.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:03 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
precies... 15min... erg joh.
Machtsmisbruik heet dat.
Onzin... waarvoor moet ze thuis zijn? eten precies.quote:En je begrijpt niet dat als je dat allemaal laat gebeuren, een kwartier een halfuur wordt, een halfuur een uur en ze uiteindelijk tegen de tijd dat ze 13 is een heel weekend pleite blijft van huis? Zo ben ik er zelf wel van geworden namelijk in mijn puberteit.
Voorkomen is beter dan genezen dacht ik, en dit noem ik allemaal nou niet bepaald feedback ik word hier keihard afgeschilderd als bazig en is mijn zaak niet en blabla. Nee, moet ik dat meisje lekker laten verotten dan tot ze afgedankt uitschot wordt van de maatschappij? Ze is heel slim en dit kind kan zeker weten heel erg veel gaan bereiken in haar leven, dat moet alleen wel gestimuleerd worden. Als het een of ander naar rotkind was van zichzelf (wat ze dus niet is) dan was het hopeloos geweest ja maar dat is ze niet, ze is ontzettend slim en het zou gewoon zonde zijn als ze er door gebrek aan opvoeding later met haar pet naar gaat gooien.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:37 schreef Pvoesss het volgende:
Dus omdat jij A doet zal een ander ook A doen?
Jammer dat je niet echt open staat voor Feedback
Naar bed gaan is geen probleem, als het bedtijd is dan is het bedtijd en gaat ze gewoon zonder mokken. Verder is ze totaal geen moeilijk kind, nog niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Onzin... waarvoor moet ze thuis zijn? eten precies.
Als ze er niet is... geen eten.
Dan komt ze echt wel op tijd.
Als ze laat naar bed wilt... moet ze dat zelf weten, maar wel de volgende ochtend wekken.
Zal ze de volgende avond vanzelf door vermoeidheid slapen....
Eigen verantwoordelijkheid laten leren... niet omdat jij het zegt maar laten nadenken wat de consequenties zijn.
Ook had het misschien wel een goede reden dat ze wat later is...
dus conclusie, je blijft nog 10 jaar thuis wonen om haar 'op te voeden'?quote:Ik weet ook heus wel mensen, dat het niet mijn verantwoordelijkheid is en dat dingen als proberen te dwingen en schelden alleen maar averechts werken (vandaar dat ze dus niet naar haar moeder luistert, die schreeuwt nogal veel) en dat doe ik dus ook totaal NIET, maar vind het gewoon zonde om dit kind te laten verpesten. Ze is niet mijn dochter nee, en ze heeft een geweldig leven hier, wat ik haar ook gun want hou ontzettend veel van dit meisje maar is het echt zo raar dat ik probeer te voorkomen dat ze later een probleemkind wordt? Want als ik er niks aan probeer te doen, gaat dat sowieso zonder enige twijfel gebeuren.
Touchéquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
dus conclusie, je blijft nog 10 jaar thuis wonen om haar 'op te voeden'?
loopt vanzelf wel los lijkt me zo.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:00 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
TouchéNee, ik ga er binnenkort uit. Ik vraag me dan ook heel erg af hoe ze het allemaal gaan regelen aangezien niemand hier tijd voor haar vrijmaakt.
Ik hoop het, en ja, ik hoor ook gewoon voor mezelf te kiezen maar vind het gewoon zonde. Ze doet het goed op school, alleen maar goedjes en uitstekend op haar rapport, heeft erg veel talenten en ze zou zeker carriere kunnen gaan maken later. Toch zonde dat dit verloren gaat door gebrek aan opvoeding? Ik hoop maar dat ze even verstandig blijft als ze nu al is, dan is er hoop. Weet niet hoe de wereld er uit gaat zien tegen de tijd dat zij ouder wordt, zou toch mooi zijn om een goede plek op de maatschappelijk ladder te hebben voor haar want echt rooskleurig ziet het er niet uit volgens mij tegen die tijdquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
loopt vanzelf wel los lijkt me zo.
Zo niet... pech, of je moet t loslaten of je moet nog 10 jaar thuis zitten.
Ik zou als ik jou was voor jezelf kiezen.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:21 schreef kingtoppie het volgende:
Of je overschat opvoeding een beetje...
Ach gossie, ik maakte ook nooit huiswerk en ben totaal niet gedisciplineerd in dingen die ik niet leuk vind... ligt dat echt aan mijn ouders?quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:27 schreef Phantomesse het volgende:
[..]![]()
Het is bij mij en eigenlijk iedereen die bij mij op internaat zat mis gegaan door gebrek aan aandacht en opvoeding thuis. Opvoeding is belangrijk man, het kan je beter meteen aangeleerd worden allemaal dan dat je het jezelf moet aanleren op latere leeftijd aangezien gewoontes moeilijk zijn om te doorbreken en andere dingen lastig zijn om aan te leren. Ben er zelf al 7 jaar mee bezig en nog steeds niet daar waar ik zou zijn als ik een normale opvoeding had gehad en gestimuleerd werd om mijn huiswerk e.d te maken.
Ik heb zelf mijn oom als voorbeeld van hoe het wel moet, zegmaar. Ondanks dat hij het heel druk heeft met zijn werk gaat hij alsnog vrijwel elke avond met zijn kinderen zitten om te helpen met hun huiswerk en te zorgen dat ze het af hebben. Het is zwaar voor hem maar hij wil dat zijn kinderen slagen, en mijn nichtje van 18 doet het aardig goed vind ik, ze verdient redelijk wat centjes met haar eigen 'schoonheidssalon' (kamer daar in huis helemaal ingericht naar de maatstaven) waar elk weekend mensen komen voor behandelingen. Mijn neefje doet atheneum en dat is grotendeels omdat mijn oom veel tijd spendeert aan het begeleiden van zijn zoon met zijn schoolwerk. Nu de laatste tijd doet mijn oom dat minder, omdat het niet meer nodig is, omdat mijn neefje het nu zelf helemaal probeert te doen evenals mijn nichtje die ook uit zichzelf bij thuiskomst eerst haar huiswerk maakt en daarna pas andere dingen doet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ach gossie, ik maakte ook nooit huiswerk en ben totaal niet gedisciplineerd in dingen die ik niet leuk vind... ligt dat echt aan mijn ouders?
Ik weet niet hoor maar een beetje meer afstand bewaren daar pleit ik nu voor, ik zeg niet dat je gelijk cold turkey moet gaan.
Goeie vraag. TS gaat hier eerders weg en accepteert gewoon dat dit meisje zeer waarschijnlijk verloren gaat in de 'gebrek aan aandacht' put. Ben gisteravond maar gewoon thuis gebleven omdat ze om elf uur in haar eentje achter de pc is achtergelaten want ouders waren naar een feestje.quote:
Om 23 uur horen kinderen van 8 allang in bed te liggen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:44 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Goeie vraag. TS gaat hier eerders weg en accepteert gewoon dat dit meisje zeer waarschijnlijk verloren gaat in de 'gebrek aan aandacht' put. Ben gisteravond maar gewoon thuis gebleven omdat ze om elf uur in haar eentje achter de pc is achtergelaten want ouders waren naar een feestje.
Ik snap dan ook niet dat ze gewoon weg zijn gegaan zonder haar eerst naar bed te brengen, en nog wel op INTERNET te laten zitten in haar eentje rond dat tijdstipquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Om 23 uur horen kinderen van 8 allang in bed te liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |