abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102225802
Mijn stiefzusje (8) wordt echt ontiegelijk verpest thuis, en als ik er iets van zeg is het 'A joh.. ze is een kind'. Ja, nu nog wel ja.

Ze komt elke dag te laat maar er wordt nooit wat van gezegd. Vandaag heb ik gezegd dat ze er om half 5 moest zijn en mevrouw kom om kwart voor 5 binnen wandelen. Ik sprak haar daarop aan en het ging zo: 'J. Je bent te laat, hop, naar binnen.' - 'Ja, maar dat niet erg hoor.' - 'Jawel, je bent te laat want het is al half 5 geweest.' - 'Dat geeft niks hoor!' Tijdens dit wordt er geen enkele keer omgekeken naar ons. Stiefmams staat in de keuken dr biefstuk te hakken en mijn pa kijkt nonchalant en negerend door naar het nieuws. Ik begin hier zó ontzettend pissig om te worden!

Elke maandag ben ik al degene die haar naar logopedie brengt omdat mijn pa daar te lui voor is en ik toevallig vrij ben op die dag (tot zover dan ook het uitslapen op mn vrije dag). Verder zit ze ook niet op sport ofzo. Ze heeft op judo gezeten maar daar wou ze weer vanaf na 7 lessen wilde zij weer stoppen. Persoonlijk had ik haar dan op zijn minst het kwartaal af laten maken, maar dat hoefde dan weer niet. Nu wil hij haar niet op dansen doen (waarvan ik vind dat zij daar wel op moet, het is in de buurt en ze doet iets in een groep) omdat ze met judo al was gestopt. Het is zijn keuze om haar te laten stoppen of niet (in mijn ogen, ook al vind ze het NIET leuk, maakt ze het toch op zijn minst voor de betaalde periode af, stukje discipline).

Verder zijn er heel veel dingen. Ze is ondankbaar geworden, cadeau's en schoenen zijn vanzelfsprekend om te krijgen en een bedankje kan er ook niet meer vanaf ofzo. Laatst had ze een partijtje van een vriendin, en had mijn pa twee cadeau's gekocht. Zij mocht er een uitkiezen en de ander aan haar vriendin geven! Dus ik was het daar niet mee eens, pakte het kleinste cadeau en gaf dat aan haar, de andere legd eik o pde kast en zei die is voor je vriendin. Daarna mijn pa aangesproken en gezegd dat dat echt niet zo kan maar hij vond het wel 'zielig' om dr vriendin wel iets te geven en haar niet. :|W

Bij mij en mijn zus was hij juist heel erg gierig in de opvoeding en kwa kleding, cadeau's en schoenen. We liepen er bij als schooiers, dat is uiteraard ook niet goed maar ben blij dta ik het zo heb gehad dan dat ik ook zo hard verwend zou worden, dan zou ik nu lang en breed verpest zijn namelijk. Het is dan ook totaal geen jaloezie naar mijn zusje toe, ik ben bang dat ze een verschikkelijke draak gaat worden later terwijl ze van zichzelf juist een heel lief en dankbaar meisje was toen ze hier net kwam wonen (nu ongeveer een jaar geleden) vanuit Thailand.

In 1 jaar tijd is ze ontzettend verpest maar er wordt geen enkee fucking actie ondernomen, bah! :( Mijn pa zal wel lekker makkelijk denken van binnen van Oh als die ouder wordt dan gooi ik dr wel bij jeugdzorg en dan komt het goed en wat haar moeder precies denkt heb ik geen idee van maar ik vind dit echt ontzettend secht. Als dat meisje 18 is, ben ik 30, en zusterlijk als ik ben laat ik haar echt wel bij mij overnachten en alles in het weekend maar dan moet ze wel respect voor me hebben. Ik ben nu ook eigenlijk de enige waar ze direct naar luistert zonder tegen te stribbelen en dat merkt haar meoder volgens mij nieteens :')

Dan zijn die twee aan het bekvechten een half uur lang, tot ik er 1 woord over zeg dan is het gelijk klaar en doet mn zusje wat ze moet doen.

Zo, dat is eruit :') Ik ben heel ff weg nu na het posten maar reageer vooral ik ben straks weer terug.
pi_102225945
Wel een ontzettend korte samenvatting nu ik het terug lees maargoed, message is clear.
pi_102226094
Wat nou eigenlijk het grote probleem is, is dat ik binnenkort het huis uit ga en niemand hier haar dan nog echt opvoedt zoals dat moet.Haar moeder dreigt alleen maar als ze niet luisterd, maar onderneemt nóóit actie. Dan staat de tv aan waardoor ze amper eet, en wordt er steeds gedreigd dat ie uit gaat maar ik ben de enige die hem ook echt ooit werkelijk uit heeft gezet.
pi_102226134
Combo-breaker!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_102226190
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:33 schreef Phantomesse het volgende:
Wat nou eigenlijk het grote probleem is, is dat ik binnenkort het huis uit ga en niemand hier haar dan nog echt opvoedt zoals dat moet.Haar moeder dreigt alleen maar als ze niet luisterd, maar onderneemt nóóit actie. Dan staat de tv aan waardoor ze amper eet, en wordt er steeds gedreigd dat ie uit gaat maar ik ben de enige die hem ook echt ooit werkelijk uit heeft gezet.
lekker boeiend... probleem voor de ouders.
pi_102226201
Nee, ff zonder gein. Dit is en blijft echt de verantwoordelijkheid van de ouders, zeker als jij toch het huis uit gaat. Je kunt je niet blijven bemoeien met de opvoeding van een stiefzus, want mij betreft. Zie het dan maar als een zegen dat je er niets meer mee te maken hebt. Wellicht gaat het vanzelf goed op langere termijn.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_102226243
Ik vind je wel een beetje bemoeizuchtig overkomen. Hoe oud ben jij dat ze naar jou luistert? Toch fijn dat je haar probeert te helpen.
pi_102226272
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:37 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind je wel een beetje bemoeizuchtig overkomen. Hoe oud ben jij dat ze naar jou luistert? Toch fijn dat je haar probeert te helpen.
21.

Bemoeizuchtig? Vrijwel alle zorg wordt sowieso op mij overgedragen, als ik al die dingen moet regelen dan heb ik wel het recht om me ermee te bemoeien, ja.
pi_102226289
Ze is toch 7 je stiefzusje?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_102226307
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:38 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

21.

Bemoeizuchtig? Vrijwel alle zorg wordt sowieso op mij overgedragen, als ik al die dingen moet regelen dan heb ik wel het recht om me ermee te bemoeien, ja.
snel weggaan daar... ben je er vanaf.
pi_102226308
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:39 schreef Stokstaart het volgende:
Ze is toch 7 je stiefzusje?
Nee ze is 8 in het vorige topic staat idd 7.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:40:07 #12
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_102226318
Ik heb hetzelfde zien gebeuren met neefjes en nichtjes. Heb inderdaad ook zoiets van 'dat kán toch niet goed komen'... maar ja, het gebeurt bij zo ontzettend veel kinderen tegenwoordig, het is bijna normaal. Onvoorstelbaar hoeveel er veranderd is in een slordige 10 jaar.

We zullen vanzelf zien wat de invloed op grotere schaal is op de maatschappij. Voor nu wens ik je veel sterkte met je irritatie verbijten, want dat is al erg genoeg zonder dat je je druk moet gaan maken over die grotere schaal. Zie het inderdaad ook maar zo: binnen de kortste keren ben je daar weg.

Oh, en je hoeft niet te doen alsof je niet jaloers bent. ;) Natuurlijk ben je dat, dat is helemaal niet zo onlogisch.
pi_102226343
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

snel weggaan daar... ben je er vanaf.
Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar. Neem jij maar geen kinderen beter :P Als je er zo over denkt.
pi_102226376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:40 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar. Neem jij maar geen kinderen beter :P Als je er zo over denkt.
bij je eigen kinderen of bij andere kinderen is het een groot verschil.
Ik ga toch ook niet naar Afrika om daar anders man kinderen te helpen.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:43:40 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102226428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:40 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar.
Met dat gedrag wordt als ze wat ouder is vanzelf wel korte metten gemaakt.
pi_102226434
Ik snap wel dat het een ergerpunt is maar het zijn je zaken niet.
En als het om hele serieuze dingen zou gaan kan je hulp in schakelen.
Zijn het dit soort dingen zoals te laat thuiskomen of de bedtijd dan tjah.. so be it.

Mijn kinderen liggen om 19:00 in bed, die van de buren om 23:30 en zijn even oud.
Heel erg slecht in mijn optiek maar het zijn niet mijn kinderen dus ook niet mijn zaak.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:38 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

21.

Jij moet niets regelen, je doet het en dat is een heel verschil.
Ik vind het goed van je hoor dat je die bepaalde taken uit voert maar jij bent de ouder niet.
En je kan ook niet van de ouders verwachten dat zij het op jouw manier zullen doen.

Als jij het op een bepaalde manier wilt zien gebeuren dan zorg je ervoor dat jij de volledige zorg hebt.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:44:02 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102226442
Kinderen hoeven echt niet per sé ergens 'op' hoor, zoals dansen of judo. Het is een vreemde eigenschap van de moderne samenleving dat mensen schijnen te denken dat dat moet.

Het lijkt er op dat dat kind tussen twee extremen zit. Haar ouders die zich nergens mee bezig houden, en een grote zus die dat misschien te veel doet. Natuurlijk is het leeftijdsverschil tussen jullie groot, maar toch betwijfel ik dat een kind echt iets aan zal nemen van haar zus of broer. Waarschijnlijk kom jij vooral over als een bazige zus, of niet?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_102226499
Ts als je het zo goed weet met opvoeden... neem dan eigen kinderen.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:48:08 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102226573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Strani het volgende:
Natuurlijk is het leeftijdsverschil tussen jullie groot, maar toch betwijfel ik dat een kind echt iets aan zal nemen van haar zus of broer. Waarschijnlijk kom jij vooral over als een bazige zus, of niet?
Vaak alleen als die broer of zus een soort vriend(in) is.
pi_102226582
Ga uit huis, hoef je haar ook niet meer koortsachtig proberen op te voeden.
I lost my glasses again
  woensdag 21 september 2011 @ 17:49:18 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102226610
je bent echt een bemoeial, het lijkt er op dat je gewoon jaloers bent op het feit dat je stiefzusje meer verwend wordt dan jij vroeger. ik ben vroeger ook echt niet verwend, maar m'n broertje wel wat meer omdat ie de laatste was en dus meer geld over was, moet ik dan maar gaan zeuren over alles?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 21 september 2011 @ 17:49:57 #22
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102226632
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, ik was bepaald geen vrienden met m'n broer maar hij probeerde wel de baas over me te spelen met regels en zo. Dat ging er bij mij niet in.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_102226638
Als het je echt hoog zit zou ik contact opnemen met haar school en kijken wat die ervan zeggen.
pi_102226733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
Als het je echt hoog zit zou ik contact opnemen met haar school en kijken wat die ervan zeggen.
Alsof die met de (stief)zus in gesprek gaan. Zou ik erg vreemd vinden, die heeft er namelijk niets mee te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102227223
Probeer de wijze zus te zijn, niet de opvoedende zus... Maar misschien ben je dat al :)
Dan zou jij een hele toffe zus zijn O+

TV uitzetten wijst op het andere though.
Rustig aan.
pi_102229423
Waarom zou je zus moeten doen wat jij wilt of wat je ouders willen? Zij is ook een persoon. Een kind 'verwennen' met spullen en laks/verwaarlozend zijn in de omgang is zeker niet goed. Maar dat is niet jouw verantwoordelijk en evenmin de schuld van je zus.

Wat ik me afvraag is hoe de relatie is tussen jouw en je zus? En hoe is/was dat tussen jouw en je ouders? Heb je het gevoel een hechte familie te zijn, waar er aandachtig wordt geluisterd naar elkaar en interesse is voor elkaars gevoelens, gedachten en wensen?

Zelf heb ik spijt van de mate waarin ik bemoeizuchtig en bazig was naar mijn jongere broer en zus toe. Waar het in mijn gezin aan ontbrak, en dat kwam door mijn ouders, was oprechte respect, geduld en zorgzaamheid voor elkaar. Ik moest ook een tijd lang afstand nemen van mijn familie om zelf een beter persoon te worden.
pi_102230076
Ik vind je wel een beetje een zeikerd hoor. Een kwartier te laat thuiskomen, schokkend hoor. En ik snap ook niet waarom ze perse een sport moet beoefenen.
pi_102232399
Ik las even mee, omdat mijn zusje ook veel makkelijker werd behandeld dan ik. Ik kreeg om t minste of geringste een pak rammel of huisarrest, zij mocht doen en laten wat ze wilde.
Maar mijn god, mijn haren gaan overeind staan bij het lezen van de OP. Je bent NIET haar moeder. Wie ben jij om te zeggen dat ze een sport moet beoefenen? Of hoe laat je zusje thuis moet zijn?
Leven en laten leven, als je de dingen los laat zullen ze je ook minder ergeren :)
Ik erger mij nog steeds aan mijn zusje, als ik denk aan hoe dingen zijn gegaan. Maar goed, het is niet anders, het leeftijdsverschil was wel stukken kleiner maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan te moederen over een verwend nest dat niet eens mijn eigen kind is.
pi_102232863
Met dat bemoeizuchtige gedoe moet je echt stoppen. Ik had vroeger net zo`n zus als wat jij nu bent. Echt vreselijk. Ze bemoeide zich overal mee. Niets was goed, `k moest precies doen wat zij wilde. Daardoor is onze band ook een beetje verpest. En ik denk niet dat dat jouw doel is.
pi_102236501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:11 schreef IrCute het volgende:
Ik vind je wel een beetje een zeikerd hoor. Een kwartier te laat thuiskomen, schokkend hoor. En ik snap ook niet waarom ze perse een sport moet beoefenen.
precies... 15min... erg joh.
Machtsmisbruik heet dat.
pi_102268974
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Met dat gedrag wordt als ze wat ouder is vanzelf wel korte metten gemaakt.
Dan is het al te laat.

Je kan beter nu al consequent zijn.
pi_102269024
Ik denk wel dat TS gewoon een zus moet zijn, geen ouder.
Je kan je bezorgdheid uiten, maar verder levert het enkel gezeur op.
pi_102305385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Strani het volgende:
Kinderen hoeven echt niet per sé ergens 'op' hoor, zoals dansen of judo. Het is een vreemde eigenschap van de moderne samenleving dat mensen schijnen te denken dat dat moet.

Het lijkt er op dat dat kind tussen twee extremen zit. Haar ouders die zich nergens mee bezig houden, en een grote zus die dat misschien te veel doet. Natuurlijk is het leeftijdsverschil tussen jullie groot, maar toch betwijfel ik dat een kind echt iets aan zal nemen van haar zus of broer. Waarschijnlijk kom jij vooral over als een bazige zus, of niet?
Nee, totaal niet. Ik speel met haar, leg koekjes voor d'r neer als ze met haar huiswerk bezig is en een beker warme chocomelk. Neem haar ook regelmatig mee naar de speeltuin een paar uur en daarnaast zorg ik dat ze ook haar huiswerk maakt en haar jas ophangt in de gang, ja. Ik ben niet 'streng', heb nog nooit geschreeuwd tegen haar en ik dwing haar ook nergens toe, zo een toon sla ik ook totaal niet aan tegen haar. Ik vraag het, zij doet het en daarna beloon ik haar met iets kleins en geef complimentjes om haar in die dingen te stimuleren.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ben ik ook. Ik ben totaal geen tiran, ik doe dingen op een speelse manier en probeer dingen die moeten (huiswerk enzo) toch leuk te maken. Daarna doen we iets leuks samen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:49 schreef Maanvis het volgende:
je bent echt een bemoeial, het lijkt er op dat je gewoon jaloers bent op het feit dat je stiefzusje meer verwend wordt dan jij vroeger. ik ben vroeger ook echt niet verwend, maar m'n broertje wel wat meer omdat ie de laatste was en dus meer geld over was, moet ik dan maar gaan zeuren over alles?
Dat, of ik wil dat het goedkomt met dit meisje. Ik ben zelf 'niet opgevoed' en daardoor in jeugdzorg terecht gekomen, ik wens haar toch iets anders toe. Jaloezie is vér te zoeken in dit verhaal, sorry. Heb gewoon last van moederinsticten :')

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:06 schreef kingtoppie het volgende:
Probeer de wijze zus te zijn, niet de opvoedende zus... Maar misschien ben je dat al :)
Dan zou jij een hele toffe zus zijn O+

TV uitzetten wijst op het andere though.
Ik ben van beide. Ik zet dan de tv af en toe wel uit, maar zodra d'r bord leeg is mag ie weer aan of ga ik wat anders met haar doen.
pi_102305830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:59 schreef eldodo het volgende:
Waarom zou je zus moeten doen wat jij wilt of wat je ouders willen? Zij is ook een persoon. Een kind 'verwennen' met spullen en laks/verwaarlozend zijn in de omgang is zeker niet goed. Maar dat is niet jouw verantwoordelijk en evenmin de schuld van je zus.

Wat ik me afvraag is hoe de relatie is tussen jouw en je zus? En hoe is/was dat tussen jouw en je ouders? Heb je het gevoel een hechte familie te zijn, waar er aandachtig wordt geluisterd naar elkaar en interesse is voor elkaars gevoelens, gedachten en wensen?

Zelf heb ik spijt van de mate waarin ik bemoeizuchtig en bazig was naar mijn jongere broer en zus toe. Waar het in mijn gezin aan ontbrak, en dat kwam door mijn ouders, was oprechte respect, geduld en zorgzaamheid voor elkaar. Ik moest ook een tijd lang afstand nemen van mijn familie om zelf een beter persoon te worden.
Ehm, ze is 8 en kinderen hebben discipline en opvoeding nodig. Kom zelf uit een gebroken gezin waarin iedereen langs elkaar heen leefde en kon doen en laten wat ie wou. Pa vaak weg en op vakantie of bezig met een van zn chickies, heb zelf dus 0 opvoeding gehad. Ik zie hier een beetje hetzelfde nu, hij leeft zijn leven, stiefmams leeft haar leven, oudere zus leeft haar leven, ik leef mijn leven. Ik ben wel heel erg getirraniseerd door mijn zus, en op die manier doe ik het bij mijn zusje echt totaal niet. Dat moet iedereen wel even weten, ik doe alles speels, praat op zachte toon en ja huiswerk maken vind ze nu ook gewoon leuk om te doen.

Relatie nu tussen mij en mijn zusje is ontzettend goed, ik denk dat ze juist daarom ook wel naar mij luisterd. Hoe mijn zus het bij mij deed (proberen te dwingen met huisarrest, mn computer in beslag te nemen, mijn telefoon in beslag nemen) zal ik dan ook nóóit doen, dat is killing ja want momenteel praat ik niet tegen mijn oudere zus door dit soort dingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:03 schreef 7Anonio7 het volgende:
Met dat bemoeizuchtige gedoe moet je echt stoppen. Ik had vroeger net zo`n zus als wat jij nu bent. Echt vreselijk. Ze bemoeide zich overal mee. Niets was goed, `k moest precies doen wat zij wilde. Daardoor is onze band ook een beetje verpest. En ik denk niet dat dat jouw doel is.
Zo is de band tussen mij en mijn oudere zus ook hierdoor, en je denkt dat ik het op dezelfde manier aanpak? :') Neen. Heel veel wat mijn jongere zusje doet is juist wel goed, en in die dingen becomplimenteer en steun ik haar dan ook.

quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

precies... 15min... erg joh.
Machtsmisbruik heet dat.
En je begrijpt niet dat als je dat allemaal laat gebeuren, een kwartier een halfuur wordt, een halfuur een uur en ze uiteindelijk tegen de tijd dat ze 13 is een heel weekend pleite blijft van huis? Zo ben ik er zelf wel van geworden namelijk in mijn puberteit.
pi_102306357
Dus omdat jij A doet zal een ander ook A doen?
Jammer dat je niet echt open staat voor Feedback
pi_102306449
quote:
En je begrijpt niet dat als je dat allemaal laat gebeuren, een kwartier een halfuur wordt, een halfuur een uur en ze uiteindelijk tegen de tijd dat ze 13 is een heel weekend pleite blijft van huis? Zo ben ik er zelf wel van geworden namelijk in mijn puberteit.
Onzin... waarvoor moet ze thuis zijn? eten precies.
Als ze er niet is... geen eten.
Dan komt ze echt wel op tijd.
Als ze laat naar bed wilt... moet ze dat zelf weten, maar wel de volgende ochtend wekken.
Zal ze de volgende avond vanzelf door vermoeidheid slapen....

Eigen verantwoordelijkheid laten leren... niet omdat jij het zegt maar laten nadenken wat de consequenties zijn.

Ook had het misschien wel een goede reden dat ze wat later is...
pi_102307021
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:37 schreef Pvoesss het volgende:
Dus omdat jij A doet zal een ander ook A doen?
Jammer dat je niet echt open staat voor Feedback
Voorkomen is beter dan genezen dacht ik, en dit noem ik allemaal nou niet bepaald feedback ik word hier keihard afgeschilderd als bazig en is mijn zaak niet en blabla. Nee, moet ik dat meisje lekker laten verotten dan tot ze afgedankt uitschot wordt van de maatschappij? Ze is heel slim en dit kind kan zeker weten heel erg veel gaan bereiken in haar leven, dat moet alleen wel gestimuleerd worden. Als het een of ander naar rotkind was van zichzelf (wat ze dus niet is) dan was het hopeloos geweest ja maar dat is ze niet, ze is ontzettend slim en het zou gewoon zonde zijn als ze er door gebrek aan opvoeding later met haar pet naar gaat gooien.

quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:40 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Onzin... waarvoor moet ze thuis zijn? eten precies.
Als ze er niet is... geen eten.
Dan komt ze echt wel op tijd.
Als ze laat naar bed wilt... moet ze dat zelf weten, maar wel de volgende ochtend wekken.
Zal ze de volgende avond vanzelf door vermoeidheid slapen....

Eigen verantwoordelijkheid laten leren... niet omdat jij het zegt maar laten nadenken wat de consequenties zijn.

Ook had het misschien wel een goede reden dat ze wat later is...
Naar bed gaan is geen probleem, als het bedtijd is dan is het bedtijd en gaat ze gewoon zonder mokken. Verder is ze totaal geen moeilijk kind, nog niet.

Ik weet ook heus wel mensen, dat het niet mijn verantwoordelijkheid is en dat dingen als proberen te dwingen en schelden alleen maar averechts werken (vandaar dat ze dus niet naar haar moeder luistert, die schreeuwt nogal veel) en dat doe ik dus ook totaal NIET, maar vind het gewoon zonde om dit kind te laten verpesten. Ze is niet mijn dochter nee, en ze heeft een geweldig leven hier, wat ik haar ook gun want hou ontzettend veel van dit meisje maar is het echt zo raar dat ik probeer te voorkomen dat ze later een probleemkind wordt? Want als ik er niks aan probeer te doen, gaat dat sowieso zonder enige twijfel gebeuren.
pi_102307055
quote:
Ik weet ook heus wel mensen, dat het niet mijn verantwoordelijkheid is en dat dingen als proberen te dwingen en schelden alleen maar averechts werken (vandaar dat ze dus niet naar haar moeder luistert, die schreeuwt nogal veel) en dat doe ik dus ook totaal NIET, maar vind het gewoon zonde om dit kind te laten verpesten. Ze is niet mijn dochter nee, en ze heeft een geweldig leven hier, wat ik haar ook gun want hou ontzettend veel van dit meisje maar is het echt zo raar dat ik probeer te voorkomen dat ze later een probleemkind wordt? Want als ik er niks aan probeer te doen, gaat dat sowieso zonder enige twijfel gebeuren.
dus conclusie, je blijft nog 10 jaar thuis wonen om haar 'op te voeden'?
pi_102307110
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:58 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

dus conclusie, je blijft nog 10 jaar thuis wonen om haar 'op te voeden'?
Touché :') Nee, ik ga er binnenkort uit. Ik vraag me dan ook heel erg af hoe ze het allemaal gaan regelen aangezien niemand hier tijd voor haar vrijmaakt.
pi_102307175
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:00 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Touché :') Nee, ik ga er binnenkort uit. Ik vraag me dan ook heel erg af hoe ze het allemaal gaan regelen aangezien niemand hier tijd voor haar vrijmaakt.
loopt vanzelf wel los lijkt me zo.

Zo niet... pech, of je moet t loslaten of je moet nog 10 jaar thuis zitten.
Ik zou als ik jou was voor jezelf kiezen.
pi_102307590
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:02 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

loopt vanzelf wel los lijkt me zo.

Zo niet... pech, of je moet t loslaten of je moet nog 10 jaar thuis zitten.
Ik zou als ik jou was voor jezelf kiezen.
Ik hoop het, en ja, ik hoor ook gewoon voor mezelf te kiezen maar vind het gewoon zonde. Ze doet het goed op school, alleen maar goedjes en uitstekend op haar rapport, heeft erg veel talenten en ze zou zeker carriere kunnen gaan maken later. Toch zonde dat dit verloren gaat door gebrek aan opvoeding? Ik hoop maar dat ze even verstandig blijft als ze nu al is, dan is er hoop. Weet niet hoe de wereld er uit gaat zien tegen de tijd dat zij ouder wordt, zou toch mooi zijn om een goede plek op de maatschappelijk ladder te hebben voor haar want echt rooskleurig ziet het er niet uit volgens mij tegen die tijd :')

Zelf denk ik dat ik maar een sph'tje moet gaan volgen ofzo.
pi_102307723
Of je overschat opvoeding een beetje...
Rustig aan.
pi_102307930
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:21 schreef kingtoppie het volgende:
Of je overschat opvoeding een beetje...
:')

Het is bij mij en eigenlijk iedereen die bij mij op internaat zat mis gegaan door gebrek aan aandacht en opvoeding thuis. Opvoeding is belangrijk man, het kan je beter meteen aangeleerd worden allemaal dan dat je het jezelf moet aanleren op latere leeftijd aangezien gewoontes moeilijk zijn om te doorbreken en andere dingen lastig zijn om aan te leren. Ben er zelf al 7 jaar mee bezig en nog steeds niet daar waar ik zou zijn als ik een normale opvoeding had gehad en gestimuleerd werd om mijn huiswerk e.d te maken.
pi_102308008
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:27 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

:')

Het is bij mij en eigenlijk iedereen die bij mij op internaat zat mis gegaan door gebrek aan aandacht en opvoeding thuis. Opvoeding is belangrijk man, het kan je beter meteen aangeleerd worden allemaal dan dat je het jezelf moet aanleren op latere leeftijd aangezien gewoontes moeilijk zijn om te doorbreken en andere dingen lastig zijn om aan te leren. Ben er zelf al 7 jaar mee bezig en nog steeds niet daar waar ik zou zijn als ik een normale opvoeding had gehad en gestimuleerd werd om mijn huiswerk e.d te maken.
Ach gossie, ik maakte ook nooit huiswerk en ben totaal niet gedisciplineerd in dingen die ik niet leuk vind... ligt dat echt aan mijn ouders?

Ik weet niet hoor maar een beetje meer afstand bewaren daar pleit ik nu voor, ik zeg niet dat je gelijk cold turkey moet gaan.
Rustig aan.
pi_102331291
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ach gossie, ik maakte ook nooit huiswerk en ben totaal niet gedisciplineerd in dingen die ik niet leuk vind... ligt dat echt aan mijn ouders?

Ik weet niet hoor maar een beetje meer afstand bewaren daar pleit ik nu voor, ik zeg niet dat je gelijk cold turkey moet gaan.
Ik heb zelf mijn oom als voorbeeld van hoe het wel moet, zegmaar. Ondanks dat hij het heel druk heeft met zijn werk gaat hij alsnog vrijwel elke avond met zijn kinderen zitten om te helpen met hun huiswerk en te zorgen dat ze het af hebben. Het is zwaar voor hem maar hij wil dat zijn kinderen slagen, en mijn nichtje van 18 doet het aardig goed vind ik, ze verdient redelijk wat centjes met haar eigen 'schoonheidssalon' (kamer daar in huis helemaal ingericht naar de maatstaven) waar elk weekend mensen komen voor behandelingen. Mijn neefje doet atheneum en dat is grotendeels omdat mijn oom veel tijd spendeert aan het begeleiden van zijn zoon met zijn schoolwerk. Nu de laatste tijd doet mijn oom dat minder, omdat het niet meer nodig is, omdat mijn neefje het nu zelf helemaal probeert te doen evenals mijn nichtje die ook uit zichzelf bij thuiskomst eerst haar huiswerk maakt en daarna pas andere dingen doet.

Als ouder zijnde vind ik dat dat wel iets is wat je hoort te doen wil je dat je kinderen slagen in het leven. Niet elk kind is zo ingesteld dat het voor huiswerk zou kiezen als hij ook buiten kan gaan hangen met vrienden, en als ouder zijnde weet je dat. Als je ziet dat een kind er met de pet naar gaat gooien, steek je daar een stokje voor.

Misschien is dat 'streng' maar dat kind heeft een veel grotere kans om later succesvol te slagen in zijn leven en er met trots op terug te kijken.
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:41:09 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102331375
Waarom woont TS nog thuis?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102331425
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom woont TS nog thuis?
Goeie vraag. TS gaat hier eerders weg en accepteert gewoon dat dit meisje zeer waarschijnlijk verloren gaat in de 'gebrek aan aandacht' put. Ben gisteravond maar gewoon thuis gebleven omdat ze om elf uur in haar eentje achter de pc is achtergelaten want ouders waren naar een feestje.
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:51:01 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102331566
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:44 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Goeie vraag. TS gaat hier eerders weg en accepteert gewoon dat dit meisje zeer waarschijnlijk verloren gaat in de 'gebrek aan aandacht' put. Ben gisteravond maar gewoon thuis gebleven omdat ze om elf uur in haar eentje achter de pc is achtergelaten want ouders waren naar een feestje.
Om 23 uur horen kinderen van 8 allang in bed te liggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102331603
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Om 23 uur horen kinderen van 8 allang in bed te liggen.
Ik snap dan ook niet dat ze gewoon weg zijn gegaan zonder haar eerst naar bed te brengen, en nog wel op INTERNET te laten zitten in haar eentje rond dat tijdstip :') Heb nog een uurtje met haar gespeeld en om 12 uur naar bed gebracht.
  zondag 25 september 2011 @ 00:29:56 #50
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102348966
Wat een vreemde reacties hier.
Dus dat kind moet maar gewoon aan haar lot over worden gelaten?
Kinderen die slecht opgevoed worden, worden meestal niet echt leuke personen.
Maar je kunt niet echt veel doen als je straks uit huis gaat. Hoogstens wat instanties inschakelen, maar die doen toch niks ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')