abonnement Unibet Coolblue
pi_102225802
Mijn stiefzusje (8) wordt echt ontiegelijk verpest thuis, en als ik er iets van zeg is het 'A joh.. ze is een kind'. Ja, nu nog wel ja.

Ze komt elke dag te laat maar er wordt nooit wat van gezegd. Vandaag heb ik gezegd dat ze er om half 5 moest zijn en mevrouw kom om kwart voor 5 binnen wandelen. Ik sprak haar daarop aan en het ging zo: 'J. Je bent te laat, hop, naar binnen.' - 'Ja, maar dat niet erg hoor.' - 'Jawel, je bent te laat want het is al half 5 geweest.' - 'Dat geeft niks hoor!' Tijdens dit wordt er geen enkele keer omgekeken naar ons. Stiefmams staat in de keuken dr biefstuk te hakken en mijn pa kijkt nonchalant en negerend door naar het nieuws. Ik begin hier zó ontzettend pissig om te worden!

Elke maandag ben ik al degene die haar naar logopedie brengt omdat mijn pa daar te lui voor is en ik toevallig vrij ben op die dag (tot zover dan ook het uitslapen op mn vrije dag). Verder zit ze ook niet op sport ofzo. Ze heeft op judo gezeten maar daar wou ze weer vanaf na 7 lessen wilde zij weer stoppen. Persoonlijk had ik haar dan op zijn minst het kwartaal af laten maken, maar dat hoefde dan weer niet. Nu wil hij haar niet op dansen doen (waarvan ik vind dat zij daar wel op moet, het is in de buurt en ze doet iets in een groep) omdat ze met judo al was gestopt. Het is zijn keuze om haar te laten stoppen of niet (in mijn ogen, ook al vind ze het NIET leuk, maakt ze het toch op zijn minst voor de betaalde periode af, stukje discipline).

Verder zijn er heel veel dingen. Ze is ondankbaar geworden, cadeau's en schoenen zijn vanzelfsprekend om te krijgen en een bedankje kan er ook niet meer vanaf ofzo. Laatst had ze een partijtje van een vriendin, en had mijn pa twee cadeau's gekocht. Zij mocht er een uitkiezen en de ander aan haar vriendin geven! Dus ik was het daar niet mee eens, pakte het kleinste cadeau en gaf dat aan haar, de andere legd eik o pde kast en zei die is voor je vriendin. Daarna mijn pa aangesproken en gezegd dat dat echt niet zo kan maar hij vond het wel 'zielig' om dr vriendin wel iets te geven en haar niet. :|W

Bij mij en mijn zus was hij juist heel erg gierig in de opvoeding en kwa kleding, cadeau's en schoenen. We liepen er bij als schooiers, dat is uiteraard ook niet goed maar ben blij dta ik het zo heb gehad dan dat ik ook zo hard verwend zou worden, dan zou ik nu lang en breed verpest zijn namelijk. Het is dan ook totaal geen jaloezie naar mijn zusje toe, ik ben bang dat ze een verschikkelijke draak gaat worden later terwijl ze van zichzelf juist een heel lief en dankbaar meisje was toen ze hier net kwam wonen (nu ongeveer een jaar geleden) vanuit Thailand.

In 1 jaar tijd is ze ontzettend verpest maar er wordt geen enkee fucking actie ondernomen, bah! :( Mijn pa zal wel lekker makkelijk denken van binnen van Oh als die ouder wordt dan gooi ik dr wel bij jeugdzorg en dan komt het goed en wat haar moeder precies denkt heb ik geen idee van maar ik vind dit echt ontzettend secht. Als dat meisje 18 is, ben ik 30, en zusterlijk als ik ben laat ik haar echt wel bij mij overnachten en alles in het weekend maar dan moet ze wel respect voor me hebben. Ik ben nu ook eigenlijk de enige waar ze direct naar luistert zonder tegen te stribbelen en dat merkt haar meoder volgens mij nieteens :')

Dan zijn die twee aan het bekvechten een half uur lang, tot ik er 1 woord over zeg dan is het gelijk klaar en doet mn zusje wat ze moet doen.

Zo, dat is eruit :') Ik ben heel ff weg nu na het posten maar reageer vooral ik ben straks weer terug.
pi_102225945
Wel een ontzettend korte samenvatting nu ik het terug lees maargoed, message is clear.
pi_102226094
Wat nou eigenlijk het grote probleem is, is dat ik binnenkort het huis uit ga en niemand hier haar dan nog echt opvoedt zoals dat moet.Haar moeder dreigt alleen maar als ze niet luisterd, maar onderneemt nóóit actie. Dan staat de tv aan waardoor ze amper eet, en wordt er steeds gedreigd dat ie uit gaat maar ik ben de enige die hem ook echt ooit werkelijk uit heeft gezet.
pi_102226134
Combo-breaker!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_102226190
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:33 schreef Phantomesse het volgende:
Wat nou eigenlijk het grote probleem is, is dat ik binnenkort het huis uit ga en niemand hier haar dan nog echt opvoedt zoals dat moet.Haar moeder dreigt alleen maar als ze niet luisterd, maar onderneemt nóóit actie. Dan staat de tv aan waardoor ze amper eet, en wordt er steeds gedreigd dat ie uit gaat maar ik ben de enige die hem ook echt ooit werkelijk uit heeft gezet.
lekker boeiend... probleem voor de ouders.
pi_102226201
Nee, ff zonder gein. Dit is en blijft echt de verantwoordelijkheid van de ouders, zeker als jij toch het huis uit gaat. Je kunt je niet blijven bemoeien met de opvoeding van een stiefzus, want mij betreft. Zie het dan maar als een zegen dat je er niets meer mee te maken hebt. Wellicht gaat het vanzelf goed op langere termijn.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_102226243
Ik vind je wel een beetje bemoeizuchtig overkomen. Hoe oud ben jij dat ze naar jou luistert? Toch fijn dat je haar probeert te helpen.
pi_102226272
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:37 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind je wel een beetje bemoeizuchtig overkomen. Hoe oud ben jij dat ze naar jou luistert? Toch fijn dat je haar probeert te helpen.
21.

Bemoeizuchtig? Vrijwel alle zorg wordt sowieso op mij overgedragen, als ik al die dingen moet regelen dan heb ik wel het recht om me ermee te bemoeien, ja.
pi_102226289
Ze is toch 7 je stiefzusje?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_102226307
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:38 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

21.

Bemoeizuchtig? Vrijwel alle zorg wordt sowieso op mij overgedragen, als ik al die dingen moet regelen dan heb ik wel het recht om me ermee te bemoeien, ja.
snel weggaan daar... ben je er vanaf.
pi_102226308
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:39 schreef Stokstaart het volgende:
Ze is toch 7 je stiefzusje?
Nee ze is 8 in het vorige topic staat idd 7.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:40:07 #12
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_102226318
Ik heb hetzelfde zien gebeuren met neefjes en nichtjes. Heb inderdaad ook zoiets van 'dat kán toch niet goed komen'... maar ja, het gebeurt bij zo ontzettend veel kinderen tegenwoordig, het is bijna normaal. Onvoorstelbaar hoeveel er veranderd is in een slordige 10 jaar.

We zullen vanzelf zien wat de invloed op grotere schaal is op de maatschappij. Voor nu wens ik je veel sterkte met je irritatie verbijten, want dat is al erg genoeg zonder dat je je druk moet gaan maken over die grotere schaal. Zie het inderdaad ook maar zo: binnen de kortste keren ben je daar weg.

Oh, en je hoeft niet te doen alsof je niet jaloers bent. ;) Natuurlijk ben je dat, dat is helemaal niet zo onlogisch.
pi_102226343
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

snel weggaan daar... ben je er vanaf.
Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar. Neem jij maar geen kinderen beter :P Als je er zo over denkt.
pi_102226376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:40 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar. Neem jij maar geen kinderen beter :P Als je er zo over denkt.
bij je eigen kinderen of bij andere kinderen is het een groot verschil.
Ik ga toch ook niet naar Afrika om daar anders man kinderen te helpen.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:43:40 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102226428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:40 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Het is voor mij niet zozeer een 'last', ik geef om haar. Ik WIL dat het wat wordt met haar.
Met dat gedrag wordt als ze wat ouder is vanzelf wel korte metten gemaakt.
pi_102226434
Ik snap wel dat het een ergerpunt is maar het zijn je zaken niet.
En als het om hele serieuze dingen zou gaan kan je hulp in schakelen.
Zijn het dit soort dingen zoals te laat thuiskomen of de bedtijd dan tjah.. so be it.

Mijn kinderen liggen om 19:00 in bed, die van de buren om 23:30 en zijn even oud.
Heel erg slecht in mijn optiek maar het zijn niet mijn kinderen dus ook niet mijn zaak.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:38 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

21.

Bemoeizuchtig? Vrijwel alle zorg wordt sowieso op mij overgedragen, als ik al die dingen moet regelen dan heb ik wel het recht om me ermee te bemoeien, ja.
Jij moet niets regelen, je doet het en dat is een heel verschil.
Ik vind het goed van je hoor dat je die bepaalde taken uit voert maar jij bent de ouder niet.
En je kan ook niet van de ouders verwachten dat zij het op jouw manier zullen doen.

Als jij het op een bepaalde manier wilt zien gebeuren dan zorg je ervoor dat jij de volledige zorg hebt.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:44:02 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_102226442
Kinderen hoeven echt niet per sé ergens 'op' hoor, zoals dansen of judo. Het is een vreemde eigenschap van de moderne samenleving dat mensen schijnen te denken dat dat moet.

Het lijkt er op dat dat kind tussen twee extremen zit. Haar ouders die zich nergens mee bezig houden, en een grote zus die dat misschien te veel doet. Natuurlijk is het leeftijdsverschil tussen jullie groot, maar toch betwijfel ik dat een kind echt iets aan zal nemen van haar zus of broer. Waarschijnlijk kom jij vooral over als een bazige zus, of niet?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_102226499
Ts als je het zo goed weet met opvoeden... neem dan eigen kinderen.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:48:08 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102226573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Strani het volgende:
Natuurlijk is het leeftijdsverschil tussen jullie groot, maar toch betwijfel ik dat een kind echt iets aan zal nemen van haar zus of broer. Waarschijnlijk kom jij vooral over als een bazige zus, of niet?
Vaak alleen als die broer of zus een soort vriend(in) is.
pi_102226582
Ga uit huis, hoef je haar ook niet meer koortsachtig proberen op te voeden.
I lost my glasses again
  woensdag 21 september 2011 @ 17:49:18 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102226610
je bent echt een bemoeial, het lijkt er op dat je gewoon jaloers bent op het feit dat je stiefzusje meer verwend wordt dan jij vroeger. ik ben vroeger ook echt niet verwend, maar m'n broertje wel wat meer omdat ie de laatste was en dus meer geld over was, moet ik dan maar gaan zeuren over alles?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 21 september 2011 @ 17:49:57 #22
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_102226632
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Vaak alleen als die broer of zus een soort vriend(in) is.
Ja, ik was bepaald geen vrienden met m'n broer maar hij probeerde wel de baas over me te spelen met regels en zo. Dat ging er bij mij niet in.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_102226638
Als het je echt hoog zit zou ik contact opnemen met haar school en kijken wat die ervan zeggen.
pi_102226733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
Als het je echt hoog zit zou ik contact opnemen met haar school en kijken wat die ervan zeggen.
Alsof die met de (stief)zus in gesprek gaan. Zou ik erg vreemd vinden, die heeft er namelijk niets mee te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102227223
Probeer de wijze zus te zijn, niet de opvoedende zus... Maar misschien ben je dat al :)
Dan zou jij een hele toffe zus zijn O+

TV uitzetten wijst op het andere though.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')