abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102435239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:19 schreef Catbert het volgende:
Dat jullie het uberhaupt nog proberen. Da's net zo iets als met een gelovige in discussie gaan. "Maar bewijs dan dat God niet bestaat!" Ja hallo :')
Nou, moest je een officiele "god-bestaat" uitleg krijgen in de vorm van "Kijk dit is de lijkwade van Turijn ... voila, god bestaat" ...

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:24 schreef Catbert het volgende:
Ik haakte een beetje af toen bleek dat de mods van 't zelfde laken een pak waren, dan is het vechten tegen de bierkaai.
Elke mod moet de principes van zijn subforum hoog houden.
In W&T moet je niet over eventuele aliens beginnen en in NWS moet je ook niet afkomen met alternatieve visies op hedendaagse gebeurtenissen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:36:56 #277
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102435352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:33 schreef UncleScorp het volgende:
Elke mod moet de principes van zijn subforum hoog houden.
In W&T moet je niet over eventuele aliens beginnen en in NWS moet je ook niet afkomen met alternatieve visies op hedendaagse gebeurtenissen.
Een forum is voor discussies niet voor ongefundeerde beweringen. En daar wordt hier absoluut niet op aangestuurd. Maargoed, deze discussie heb ik eerder gehad en daar ga ik gezien de "nu heb je lekker een note!" instelling geen zin meer in :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:48:49 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_102435750
quote:

[..]

Ja, als een soort sociaal experiment is dit topic wel grappig idd. Ik was even bang dat je hoopte iemand te kunnen overtuigen :)

Ik haakte een beetje af toen bleek dat de mods van 't zelfde laken een pak waren, dan is het vechten tegen de bierkaai.
Daar is het hele subforum erg mooi voor ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_102436191
Discussiewaardig is dit au forum überhaupt niet meer. Kritiek mag iet meer, dan ben je een troll, debunker of ander tuig, mods doen net zo hard mee en modereren is er niet meer bij. BNW is dood.
pi_102436212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar is het hele subforum erg mooi voor ;)
Daarom zitten er zoveel cognitieve wetenschappers hiero :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:03:39 #281
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102436284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Discussiewaardig is dit au forum überhaupt niet meer. Kritiek mag iet meer, dan ben je een troll, debunker of ander tuig, mods doen net zo hard mee en modereren is er niet meer bij. BNW is dood.
Ah, nou. Dan ben ik tenminste niet de enige :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102437188
quote:

[..]

De mods? Je hebt alleen met mij te maken gehad. Wees blij, die D_H word ik zelfs bang van!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Je mag prima alles doen wat je net schreef, maar doe het op de aangewezen plek. Ga bijvoorbeeld niet in een 9/11 topic huilen over het subforum en de moderatie daarvan. ;)

EN NU IS HET KLAAR, IEDEREEN WEER ON-TOPIC, OF UIT HET TOPIC!
pi_102437263
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om de boel zo in te laten storten, maar vraag me tevens af wat men vind van de nieuwe claim over de aluminium en water-reactie...
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:37:25 #284
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102437406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:33 schreef oompaloompa het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om de boel zo in te laten storten, maar vraag me tevens af wat men vind van de nieuwe claim over de aluminium en water-reactie...
Wat zou aluminium precies met water doen dan?
pi_102437502
Hier is een van de persberichten er over:
http://www.google.com/hos(...)7a51a73342c78898.131

Is redelijk veel discussie over atm
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:42:44 #286
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102437625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:39 schreef oompaloompa het volgende:
Hier is een van de persberichten er over:
http://www.google.com/hos(...)7a51a73342c78898.131

Is redelijk veel discussie over atm
Tja. Beetje jammer alleen dat er wederom geen beeldmateriaal is van dit soort 'explosies'.
pi_102437698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:33 schreef oompaloompa het volgende:
Ah, kijk het goede voorbeeld is gegeven! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wat zou aluminium precies met water doen dan?
http://www.nu.nl/buitenla(...)olten-aluminium.html

Het idee is dat de aluminium smolt en reageerde met water, waardoor het explodeert. Dit zou de explosies verklaren op de verdieping onder de impact en de kleinere explosies die door het gebouw heen werden gehoord. Ook zou dit de snelle instorting verklaren.

Als we kijken naar het smeltpunt van aluminium (660.32 °C) is het goed in te denken dat het in de gesmolten fase belandde. Het water zou kunnen komen uit gesprongen waterleidingen. Ik ben alleen benieuwd naar hoeveel water exact nodig zou zijn om al het aluminium te laten exploderen, en of de kracht hiervan genoeg is om de torens in te laten storten.

Ik heb het onderzoeksartikel nog niet gezien, maar mocht iemand het aandienen dan lees ik het graag even door.

edit: Blijkbaar is 20 kilo aluminium met 20 liter water en een beetje roest als katalysator voldoende om een krater achter te laten van 30 meter:
http://techie-buzz.com/science/wtc-tower-collapse-theory.html

Voor de hoeveelheid aluminium van een vliegtuig te laten ontploffen zouden enkele honderden liters water nodig zijn. Wel wat veel, imho, maar wie weet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gray op 27-09-2011 14:49:25 ]
pi_102437970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:44 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Het idee is dat de aluminium smolt en reageerde met water, waardoor het explodeert. Dit zou de explosies verklaren op de verdieping onder de impact en de kleinere explosies die door het gebouw heen werden gehoord. Ook zou dit de snelle instorting verklaren.

Als we kijken naar het smeltpunt van aluminium (660.32 °C) is het goed in te denken dat het in de gesmolten fase belandde. Het water zou kunnen komen uit gesprongen waterleidingen. Ik ben alleen benieuwd naar hoeveel water exact nodig zou zijn om al het aluminium te laten exploderen, en of de kracht hiervan genoeg is om de torens in te laten storten.

Ik heb het onderzoeksartikel nog niet gezien, maar mocht iemand het aandienen dan lees ik het graag even door.

edit: Blijkbaar is 20 kilo aluminium met 20 liter water en een beetje roest als katalysator voldoende om een krater achter te laten van 30 meter:

Voor de hoeveelheid aluminium van een vliegtuig te laten ontploffen zouden enkele honderden liters water nodig zijn. Wel wat veel, imho, maar wie weet.
Niet al het aluminium is ontploft of hoeft te ontploffen voor deze alternatieve verklaring.
Zou me niet verbazen als de waarheid redelijk in het midden ligt. Kleine ontploffingen van aluminium her en der maar niet ontploffend aluminium als de hoofdoorzaak.
pi_102437995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:44 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Als je het verhaal zo leest zouden er gigantische explosies gezien moeten zijn. Persoonlijk vind ik dit verhaal ook niet zo plausibel. Gigantische explosies die de draagstructuur van het gebouw wegvagen, maar waar aan de buitenkant totaal niks van te zien is? Iemand hier meer over te zeggen?
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:58:08 #290
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102438264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:51 schreef oompaloompa het volgende:
Niet al het aluminium is ontploft of hoeft te ontploffen voor deze alternatieve verklaring.
Zou me niet verbazen als de waarheid redelijk in het midden ligt. Kleine ontploffingen van aluminium her en der maar niet ontploffend aluminium als de hoofdoorzaak.
Geloof best dat het een aantal van die knallen verklaart. Maar ze hebben echt eeuwen geleden doorberekend wat er met die hitte gebeurt met staal en ik snap niet waarom mensen zo graag iets willen verklaren wat er volgens mij helemaal niet was of nodig was (die grote explosie).

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:51 schreef kapiteintje het volgende:
Als je het verhaal zo leest zouden er gigantische explosies gezien moeten zijn. Persoonlijk vind ik dit verhaal ook niet zo plausibel. Gigantische explosies die de draagstructuur van het gebouw wegvagen, maar waar aan de buitenkant totaal niks van te zien is? Iemand hier meer over te zeggen?
Kijk maar eens naar die explosie bij dat gerechtsgebouw van de week. Niks geen echte 'krater' maar wel een hoop ruiten weg. Of nog beter; die explosie in Noorwegen. Gaan een hoop ramen uit, helemaal als die explosie binnen in een gebouw plaatsvindt.
pi_102438496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:58 schreef Catbert het volgende:

[..]

Geloof best dat het een aantal van die knallen verklaart. Maar ze hebben echt eeuwen geleden doorberekend wat er met die hitte gebeurt met staal en ik snap niet waarom mensen zo graag iets willen verklaren wat er volgens mij helemaal niet was of nodig was (die grote explosie).

[..]

Kijk maar eens naar die explosie bij dat gerechtsgebouw van de week. Niks geen echte 'krater' maar wel een hoop ruiten weg. Of nog beter; die explosie in Noorwegen. Gaan een hoop ramen uit, helemaal als die explosie binnen in een gebouw plaatsvindt.
Dat is toch ook geen vergelijking? We hebben het hier over een onwaarschijnlijk krachtige scheikundige reactie tussen gesmolten aluminium en water, niet over een huis-tuin-en-keuken kunstmest bommetje.
pi_102438560
quote:

[..]

Agreed. Ik besefte het al tijdens het schrijven, maar was te lui. :P
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:07:11 #293
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102438664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:03 schreef kapiteintje het volgende:
Dat is toch ook geen vergelijking? We hebben het hier over een onwaarschijnlijk krachtige scheikundige reactie tussen gesmolten aluminium en water, niet over een huis-tuin-en-keuken kunstmest bommetje.
Dat kunstmestbommetje is juist een van de meest krachtige niet-nucleaire explosieven (ANFO). Bovendien in exact de juiste verhoudingen gemengd. Komt daarnaast nog eens bij dat glas echt gruwelijk slecht tegen explosies kan dus dat het compleet onlogisch is dat er een explosie is zonder dat er glas uitvliegt ongeacht welk explosief gebruikt wordt.
pi_102438792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:07 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat kunstmestbommetje is juist een van de meest krachtige niet-nucleaire explosieven (ANFO). Bovendien in exact de juiste verhoudingen gemengd. Komt daarnaast nog eens bij dat glas echt gruwelijk slecht tegen explosies kan dus dat het compleet onlogisch is dat er een explosie is zonder dat er glas uitvliegt ongeacht welk explosief gebruikt wordt.
Niemand heeft het hier toch over glas?
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:12:34 #295
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102438869
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:10 schreef kapiteintje het volgende:
Niemand heeft het hier toch over glas?
:S

Wat snap je niet aan dat er als er ergens in die toren een grote boem is je de gevolgen van die grote boem moet zien op de beelden? Alsin; wegvliegend glas?
pi_102438883
quote:
Dus de officiele verklaring klopt niet ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:44:17 #297
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102440143
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben geïnteresseerd in cognitieve dissonantie / rationalisering / etc dus dit blijft enorm interessant :)
Dan is 9/11 truth een zeer interessant onderwerp voo rje. Maar analyseer ook even de mensen die steevast blijven geloven in de "goedheid" van hun overheid. En steevast geloven dat de verklaring van de Amerikaanse overheid niets anders dan de waarheid zou moeten zijn.

En natuurljik is het voor jou als niet-truther makkelijker. Je pakt gewoon de officiele verklaring erbij dat alles hapklaar en aannemelijk uiteenlegt. En zoekt de formules erbij zodat het allemaal inderdaad kan kloppen. Betekent nog niet dat dat ook echt de enige juiste uitleg hoeftte zijn nog de waarheid. Want de officiele verklaring blijft ook maaar een theorie. Vergeet dat niet.

PS. of onderzoek eens waarom mensen steevast denken dat complotten niet kunnen bestaan. En pak jezelf er ok even bij. Dat zou pas een goede uitdaging kwa onderzoek zijn voor je (dunkt me)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:45:10 #298
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102440173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Dan is 9/11 truth een zeer interessant onderwerp voo rje. Maar analyseer ook even de mensen die steevast blijven geloven in de "goedheid" van hun overheid. En steevast geloven dat de verklaring van de Amerikaanse overheid niets anders dan de waarheid zou moeten zijn.

En natuurljik is het voor jou als niet-truther makkelijker. Je pakt gewoon de officiele verklaring erbij dat alles hapklaar en aannemelijk uiteenlegt. En zoekt de formules erbij zodat het allemaal inderdaad kan kloppen. Betekent nog niet dat dat ook echt de enige juiste uitleg hoeftte zijn nog de waarheid. Want de officiele verklaring blijft ook maaar een theorie. Vergeet dat niet.
Lol :D
pi_102440249
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dus de officiele verklaring klopt niet ?
:P
Geen idee, kun je nooit zeker weten :)
Waarschijnlijk kloppen er een aantal details niet, uiteindelijk is het een soort weegschaal van waarschijnlijkheid. Zolang er bijvoorbeeld geen enkele andere "verklaring" een verklaring heeft voor het instorten van de torens is de beslissing wat het meest waarschijnlijk is snel gemaakt.

Zelfde zie je nu binnen de natuurkunde, veel theorien die al heel lang mee gaan en het beste beschrijven hoe de wereld werkt. Zou nu echt blijken dat de neutrinos sneller dan licht kunnen gaan moet de boel aangepast worden, geen probleem dat is juist leuk en spannend :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:44 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Natuurlijk doe ik dat eerste ook, dat valt alleen minder op in bnw :)

Dat tweede is een aanname die niet op de werkelijkheid is gebaseerd, maar daar ga ik eigenlijk al op in in mijn reactie naar Uncle Scorp.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:49:06 #300
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102440317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Geen idee, kun je nooit zeker weten :)
Waarschijnlijk kloppen er een aantal details niet, uiteindelijk is het een soort weegschaal van waarschijnlijkheid. Zolang er bijvoorbeeld geen enkele andere "verklaring" een verklaring heeft voor het instorten van de torens is de beslissing wat het meest waarschijnlijk is snel gemaakt.

Zelfde zie je nu binnen de natuurkunde, veel theorien die al heel lang mee gaan en het beste beschrijven hoe de wereld werkt. Zou nu echt blijken dat de neutrinos sneller dan licht kunnen gaan moet de boel aangepast worden, geen probleem dat is juist leuk en spannend :D

[..]

Natuurlijk doe ik dat eerste ook, dat valt alleen minder op in bnw :)

Dat tweede is een aanname die niet op de werkelijkheid is gebaseerd, maar daar ga ik eigenlijk al op in in mijn reactie naar Uncle Scorp.
Waarom zou dat niet werkelijk hoeven zijn. Bepaal jij voor anderen wat werkelijk is en wat niet?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')