Dat is lief van jequote:Op zondag 25 september 2011 19:36 schreef FutureFairytale het volgende:
voor Uniek. apart avondeten maar soms heb je dat nou eenmaal wel eens. morgen weer een dag
ach dat is er zodra je je beter voelt ook zo weer vanaf, zonder enige moeitequote:Op zondag 25 september 2011 19:42 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat is lief van je
En een zak chipito's.. ze zeggen dat ik wel een paar kg aan mag komen maar dat hoeft nou niet in 1 avond![]()
Smaakt dat uit de oven?quote:Op zondag 25 september 2011 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
'falafel' van Ainsley, met bruine kikkererwtenben zeer benieuwd, ze zitten nu in de oven (jaja, oven
) met pita's, wat gegrilde groenten en knoflookyoghurt
Eindresultaatquote:Op zondag 25 september 2011 15:01 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hij gaat nu de oven in, ik post nog wel een pic als ie af is
[ afbeelding ]
Verse frambozen?quote:
Jup van de marktquote:Op maandag 26 september 2011 08:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Verse frambozen?
OT, multicorn broodje met belegen Beemster
Niet de mijnequote:
En watte?quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:28 schreef Thorical het volgende:
2 Sneetjes Hartog's volkoren met gekookt ei / tomaat. Glaasje melk toe.
Vanavond eigengemaakte roti-kip met extra kousenband en pepers en als voorafje een bara.
mooi dat het toch is gelukt! lekker hoor!quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:39 schreef MaximusTG het volgende:
Precies, dat kan je niet maken tegenover eventuele gasten...
Mn caramelflan van zondag was goed gelukt trouwens. Tenminste, de tweede keer.. de eerste keer was de melk nog te heet omdat ik aan het balen was dat het maken van de caramel in de bakjes in de oven niet werkte (stom recept). Dus toen werd het roerei. Tweede poging heb ik ook alleen dooiers gebruikt, eerste keer moesten er dooiers en hele eieren in volgens recept.
Caramel heb ik toen in pannetje gemaakt. Water + suiker, verhitten, beetje roeren af en toe. Werd mooi caramelletje. Alleen het moest volgens het recept verdeeld over de bodem en zijkanten... Nou, dat werd dus niks, caramel stolde te snel. Terwijl de bakjes ook warm waren. Dus er lag een plasje caramel in het midden van elk bakje.. Toch maar melk/eierdooier mengsel erin gedaan, uurtje au bain marie in de oven. En wonder boven wonder was de caramel heel mooi een dun laagje bovenop de flan geworden(na omdraaien natuurlijk
).
Wat is dat?quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:29 schreef MaximusTG het volgende:
Gnocchi!
[ [url=http://dl.dropbox.com/u/1974016/gnocchikl.jpg]afbeelding ]
[/url]
quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:38 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Gnocchi
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gnocchi
Gnocchiquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:41 schreef MaximusTG het volgende:
Tja, je weet niet wat je mist. Vond het er zelf wel smakelijk uit zien namelijk.
jouw pica ziet er een stuk smakelijker uit dan die op wikipediaquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:38 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Gnocchi
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gnocchi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier had iets onzinnigs kunnen staan.
Volgens mij heb je dan geen ui meer over.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:59 schreef boem-dikkie het volgende:
En hoezo duurt het een uur om uien bruin te bakken?
Jammie!! Heb je een receptje? De twee keren dat ik gnocchi maakte was de consistentie van de gnocchi verre van optimaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:29 schreef MaximusTG het volgende:
Gnocchi!
[ [url=http://dl.dropbox.com/u/1974016/gnocchikl.jpg]afbeelding ]
[/url]
ff een receptje wil ik ook nog is proberenquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Jammie!! Heb je een receptje? De twee keren dat ik gnocchi maakte was de consistentie van de gnocchi verre van optimaal.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Jammie!! Heb je een receptje? De twee keren dat ik gnocchi maakte was de consistentie van de gnocchi verre van optimaal.
Bedoel je het recept voor de gnocchi zelf? Deze gnocchi had ik niet zelf gemaakt, maar heb ze al wel eens zelf gemaakt, met recept uit de zilveren lepel;quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:56 schreef FerLaS87 het volgende:
[..]
ff een receptje wil ik ook nog is proberen
Ik bedoelde de gnocchi zelf jaquote:Op woensdag 28 september 2011 08:38 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
[..]
Bedoel je het recept voor de gnocchi zelf? Deze gnocchi had ik niet zelf gemaakt, maar heb ze al wel eens zelf gemaakt, met recept uit de zilveren lepel;
Gnocchi di patate:
4pers.
1 kg aardappels
200 g bloem + wat om te bestuiven
1 ei, losgeklopt
zout
Stoom aardappels 25 minuten of tot ze gaar zijn. Pureer als ze nog warm zijn met een aardappelknijper. Roer bloem, ei en zout erdoorheen en kneed er een zacht elastisch deeg van.
Verhouding bloem aardappel is belangrijk. Teveel bloem maakt te harde gnocchi, te veel aardappel en ze vallen uit elkaar.
Maar lange rollen van 1,5 cm dik en snij in stukjes van 2 cm. Druk met duim een kuiltje in en leg op met bloem bestoven theedoek.
Kook ze in een grote pan met wat zout, haal ze eruit met schuimspaan als ze bovendrijven.
Jahoor, dat werkte prima. Vond het alleen veel werk voor iets wat zo op is. Dat heb ik trouwens met alle pasta wel hoorquote:Op woensdag 28 september 2011 10:38 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik bedoelde de gnocchi zelf jaMaar t recept uit de zilveren lepel werkte goed voor jou? Heb de zilveren lepel nl ook, maar had het recept daaruit volgens mij nog niet geprobeerd
Gewoon oefenen en proberen. Zeker als het alleen voor jezelf is, voel je je ook niet stom tov je gasten als het mislukt (je zit alleen met een hongergevoelquote:Op woensdag 28 september 2011 12:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Kom je koken voor mij?Ben nog niet zo ervaren in koken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |