Volgens mij heb je dan geen ui meer over.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:59 schreef boem-dikkie het volgende:
En hoezo duurt het een uur om uien bruin te bakken?
Jammie!! Heb je een receptje? De twee keren dat ik gnocchi maakte was de consistentie van de gnocchi verre van optimaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:29 schreef MaximusTG het volgende:
Gnocchi!
[ [url=http://dl.dropbox.com/u/1974016/gnocchikl.jpg]afbeelding ]
[/url]
ff een receptje wil ik ook nog is proberenquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Jammie!! Heb je een receptje? De twee keren dat ik gnocchi maakte was de consistentie van de gnocchi verre van optimaal.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Jammie!! Heb je een receptje? De twee keren dat ik gnocchi maakte was de consistentie van de gnocchi verre van optimaal.
Bedoel je het recept voor de gnocchi zelf? Deze gnocchi had ik niet zelf gemaakt, maar heb ze al wel eens zelf gemaakt, met recept uit de zilveren lepel;quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:56 schreef FerLaS87 het volgende:
[..]
ff een receptje wil ik ook nog is proberen
Ik bedoelde de gnocchi zelf jaquote:Op woensdag 28 september 2011 08:38 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
[..]
Bedoel je het recept voor de gnocchi zelf? Deze gnocchi had ik niet zelf gemaakt, maar heb ze al wel eens zelf gemaakt, met recept uit de zilveren lepel;
Gnocchi di patate:
4pers.
1 kg aardappels
200 g bloem + wat om te bestuiven
1 ei, losgeklopt
zout
Stoom aardappels 25 minuten of tot ze gaar zijn. Pureer als ze nog warm zijn met een aardappelknijper. Roer bloem, ei en zout erdoorheen en kneed er een zacht elastisch deeg van.
Verhouding bloem aardappel is belangrijk. Teveel bloem maakt te harde gnocchi, te veel aardappel en ze vallen uit elkaar.
Maar lange rollen van 1,5 cm dik en snij in stukjes van 2 cm. Druk met duim een kuiltje in en leg op met bloem bestoven theedoek.
Kook ze in een grote pan met wat zout, haal ze eruit met schuimspaan als ze bovendrijven.
Jahoor, dat werkte prima. Vond het alleen veel werk voor iets wat zo op is. Dat heb ik trouwens met alle pasta wel hoorquote:Op woensdag 28 september 2011 10:38 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik bedoelde de gnocchi zelf jaMaar t recept uit de zilveren lepel werkte goed voor jou? Heb de zilveren lepel nl ook, maar had het recept daaruit volgens mij nog niet geprobeerd
Gewoon oefenen en proberen. Zeker als het alleen voor jezelf is, voel je je ook niet stom tov je gasten als het mislukt (je zit alleen met een hongergevoelquote:Op woensdag 28 september 2011 12:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Kom je koken voor mij?Ben nog niet zo ervaren in koken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |