Dan maakt het ook weinig meer uit bij welke bank je zit (als het DGS het niet meer aan kan).quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omvallen.....
We hebben weliswaar het DGS, maar hoeveel is die garantie waard als straks de europascrisis echt over ons los barst
De ene bank valt wat minder snel om dan de andere...quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan maakt het ook weinig meer uit bij welke bank je zit (als het DGS het niet meer aan kan).
Uiteraard, maar als het DGS die ene bank niet kan dekken hebben we wel een groter probleem.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De ene bank valt wat minder snel om dan de andere...
Dan hebben we een grote ramp inderdaad....quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als het DGS die ene bank niet kan dekken hebben we wel een groter probleem.
Dat maakt niet uit, het DGS wordt gefinancieerd door de overige banken. Als die het niet meer kunnen betalen, heb je een kettingreactie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als een bank valt en het blijkt dat het DGS niet meer uitkeert, dan krijgen de andere banken meteen te maken met een bankrun lijkt me.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eerste keer overschrijven om de rekening te openen duurde bij mij ook erg lang, daarna is het elke keer gewoon in een werkdag overgeschreven bij mij.quote:Op zondag 25 september 2011 16:01 schreef PierreBetfair het volgende:
Overschrijving Rabo -> LPB duurt in elk geval langer dan 1 werkdag......... wat vrij vaag is anno 2011.
Al met al duurt het ongeveer een week voordat je als nieuwe klant een termijndeposito geopend hebt. Nu maar hopen dat die 3.75% morgen niet stop wordt gezet.
Zelfde ervaring, op een doordeweekse dag in de middag overmaken en het staat er de volgende middag op. Als je in het weekend overmaakt staat het er dinsdag op.quote:Op zondag 25 september 2011 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eerste keer overschrijven om de rekening te openen duurde bij mij ook erg lang, daarna is het elke keer gewoon in een werkdag overgeschreven bij mij.
Als je spaargeld dan nog waarde heeft, wordt het omgezet in een andere eenheid, net als gulden>euro. Uiteraard met een ongunstige wisselkoers...quote:Op maandag 26 september 2011 09:48 schreef QBay het volgende:
Ik vraag me ineens iets af...wat gebeurt er met een deposito als de Euro zou vallen? Wordt het dan direct omgezet naar de nieuwe munteenheid? Eindigt het deposito?
Sterktequote:Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Mijn LPB 1 jaar termijdeposito tegen 3.75% is vandaag geopend.
Net als bij zeker 5000 andere mensen! Sinds deze renteverhoging heeft LPB per dag 15 keer zoveel deposito's binnengeharkt als de rest van dit jaar...* Daar kunnen ze weer heel wat autootjes voor kopen.quote:Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Mijn LPB 1 jaar termijdeposito tegen 3.75% is vandaag geopend.
Zo weinigquote:Op maandag 26 september 2011 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Net als bij zeker 5000 andere mensen!
Ik heb nog altijd meer vertrouwen in leasemaatschappijen die investeren in auto's dan in banken die investeren in gebakken lucht...quote:Op maandag 26 september 2011 18:06 schreef Greenfolk het volgende:
Zit nog een beetje te twijfelen of ik wat geld op een LPB deposito ga zetten.. Kan het nog steeds niet zien als een echte bank. Zeker niet in deze sobere economische tijd.
Wat zijn dat voor dwazen?quote:Op maandag 26 september 2011 22:06 schreef elkravo het volgende:
ATB:
Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van dinsdag 27 september 2011 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar 2,25% (dit was 1,70%).
Eveneens op dinsdag 27 september 2011 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor ATB Internet Deposito's als volgt wijzigen:
Nieuwe tarieven per 27-09-2011 *
3 maanden vast
was 2.00 %
per 27-09-2011 2.25 %
6 maanden vast
was 2.25 %
per 27-09-2011 2.25 %
9 maanden vast
was 2.50 %
per 27-09-2011 2.50 %
1 jaar vast
was 3.05 %
per 27-09-2011 3.05 %
2 jaar vast
was 3.30 %
per 27-09-2011 3.30 %
3 jaar vast
was 3.40 %
per 27-09-2011 3.40 %
4 jaar vast
was 3.50 %
per 27-09-2011 3.50 %
5 jaar vast
was 3.60 %
per 27-09-2011 3.60 %
Haha, ik zit serieus de datum van de post te checken...quote:
Vraag me af of dit wel het juiste moment is om en DP te openen.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:50 schreef QBay het volgende:
Toch wel verleidelijk zo'n deposito van 3.75%. Nog maar even over nadenken
.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vraag me af of dit wel het juiste moment is om en DP te openen.
Why not?quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Vraag me af of dit wel het juiste moment is om en DP te openen.
Op naar de 3%quote:U heeft een SpaarOnline Rekening met een variabele rente. Wij hebben goed nieuws voor u. Aanstaande woensdag 28 september verhogen wij namelijk de rente met 0,1% naar 2,9%. U heeft daarmee op uw spaarrekening één van de hoogste rentes van Nederland.
2.9% iddquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:57 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Centraal beheer Achmea? Kreeg net ook een mailtje dat ze naar 2,9% gaan.
Wat een kutrentequote:Op maandag 26 september 2011 22:06 schreef elkravo het volgende:
ATB:
Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van dinsdag 27 september 2011 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar 2,25% (dit was 1,70%).
Eveneens op dinsdag 27 september 2011 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor ATB Internet Deposito's als volgt wijzigen:
Nieuwe tarieven per 27-09-2011 *
3 maanden vast
was 2.00 %
per 27-09-2011 2.25 %
6 maanden vast
was 2.25 %
per 27-09-2011 2.25 %
9 maanden vast
was 2.50 %
per 27-09-2011 2.50 %
1 jaar vast
was 3.05 %
per 27-09-2011 3.05 %
2 jaar vast
was 3.30 %
per 27-09-2011 3.30 %
3 jaar vast
was 3.40 %
per 27-09-2011 3.40 %
4 jaar vast
was 3.50 %
per 27-09-2011 3.50 %
5 jaar vast
was 3.60 %
per 27-09-2011 3.60 %
Vanaf vrijdag.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:15 schreef Qwea het volgende:
Actueel rentepercentage: 2,80 % (effectief per jaar)
Het is nog niet doorgevoerd
Ja echt lekker, ik had niet zo snel alweer een verhoging verwachtquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:57 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Centraal beheer Achmea? Kreeg net ook een mailtje dat ze naar 2,9% gaan.
Aangezien de vrijstelling rond de 20.000 ligt moet je uiteraard vermogensrendementsheffing betalen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Stel ik heb Eur 20.000 bij LPB staan.
En Eur 35.000 bij ASN Ideaalsparen.
En heb verder geen spaargeld / aandelen / beleggingen / eigen huis etc. etc.
Hoef ik dan geen vermogensrendementsheffing te betalen?
En als je tussen de 20k en 55k 'groen' spaart?quote:Op woensdag 28 september 2011 00:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aangezien de vrijstelling rond de 20.000 ligt moet je uiteraard vermogensrendementsheffing betalen.
Groensparen is een aflopende zaak (vanwege overheidsbezuiningen) en rente krijg je er bijna helemaal niet meer op. Bij de Rabo krijg je maar liefst 0.8% rente op je groenspaarrek.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:24 schreef leolinedance het volgende:
En als je tussen de 20k en 55k 'groen' spaart?
Bij ASN 2.6% ? Of is dat niet 'groen' genoeg?quote:Op woensdag 28 september 2011 11:01 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Groensparen is een aflopende zaak (vanwege overheidsbezuiningen) en rente krijg je er bijna helemaal niet meer op. Bij de Rabo krijg je maar liefst 0.8% rente op je groenspaarrek.
Waarom ziet het er naar uit dat LPB de 'rentestand' niet aan gaat passen?quote:Op woensdag 28 september 2011 12:07 schreef MCH het volgende:
Morgen is de peildatum voor de rentestand van LPB zoals het er nu naar uitziet geen verandering met de vorige maand ware het niet dat het 3e kwartaal ook voorbij is en LPB dus de opslag ook weer kan gaan aanpassen. Ik verwacht dat hier wel verandering in komt anders gaan ze wel erg ver achter lopen bij de andere internetbanken. Zo zie je maar weer dat een transparante renteopbouw ook weer tegen je kan gaan werken. De enige reden waarom LPB de opslag niet zou aanpassen zou nog kunnen zijn dat ze nu toch sowieso genoeg geld binnenhalen met die 1-jarige deposito actie.
ASN geeft geen fiscale rechten.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij ASN 2.6% ? Of is dat niet 'groen' genoeg?
Omdat de 1-maands Euribor nauwelijks is veranderd ten opzichte van vorige maand.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom ziet het er naar uit dat LPB de 'rentestand' niet aan gaat passen?
Aha, ben benieuwd wat het gaat wordenquote:Op woensdag 28 september 2011 12:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Omdat de 1-maands Euribor nauwelijks is veranderd ten opzichte van vorige maand.
ASN Groenprojectenfonds en ASN-Novib Microkredietfonds hebben wel dat fiscaal voordeel. Al zijn dit wel beleggingsfondsen.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:45 schreef leolinedance het volgende:
Bij ASN 2.6% ? Of is dat niet 'groen' genoeg?
quote:Belastingvoordeel
Als u belegt in het ASN Groenprojectenfonds, profiteert u – bovenop het nettorendement van het fonds – van een extra belastingvoordeel. Dit voordeel geldt voor een inleg van maximaal ¤ 55.476 (2011) in groene beleggingen. Heeft u het hele kalenderjaar dezelfde fiscale partner, dan geldt het voor u samen tot ¤ 110.952 (2011).
Het voordeel bestaat uit:
De vrijstelling voor groene beleggingen in box 3. Daardoor bespaart u per saldo 1,2% vermogensrendementsheffing.
De heffingskorting: u ontvangt een bepaald percentage van uw vrijgestelde beleggingen terug van de fiscus. Tot en met 2010 was de heffingskorting 1,3%. De korting wordt in vier stappen [...] afgebouwd.
Idemquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:25 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Mooi zo, laat ik mijn geld lekker staan ^.^
wtf maakt dat nou weer uit voor de spaarder dan? Die 0,05% zal het hem ook niet doen..quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:36 schreef Duiker_21 het volgende:
Centraal Beheer Achmea: 2.9 => 2.95 per 11/10
Waarom nu geen 3%, willen ze geen nieuwe spaarders aantrekken, maar alleen bestaande houden?!
Omdat vanuit marketing oogpunt gezien 3% meer aantrekkelijk is dan 2,95%quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
wtf maakt dat nou weer uit voor de spaarder dan? Die 0,05% zal het hem ook niet doen..
Dacht al dat je dat zou bedoelen. Denk niet dat dat bij rente ook op gaat, mensen zijn daarin wat rationeler in hun keuzes dan in de supermarkt. De besparing van 0,05% is voor een bank natuurlijk ook aanzienlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:23 schreef Greenfolk het volgende:
[..]
Omdat vanuit marketing oogpunt gezien 3% meer aantrekkelijk is dan 2,95%![]()
Waarom denk je anders dat veel producten 1,99 euro kosten en niet 2,-
Met 2,95% staan ze precies bovenaan in de lijstjes op de vergelijkingssitesquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
wtf maakt dat nou weer uit voor de spaarder dan? Die 0,05% zal het hem ook niet doen..
Dat lijkt mij belangrijker dan de 3% grens doorbreken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Met 2,95% staan ze precies bovenaan in de lijstjes op de vergelijkingssites
Blijf dan ook gewoon bij de Rabo...quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:43 schreef PierreBetfair het volgende:
Laatst postte hier iemand iets over een hoop PDFjes aan voorwaarden. Kan hyet zo snel niet terugvinden, maar ging dat over de OHRA?
Ik heb daar een 6 mnd deposito tegen 3.15% aangevraagd en kreeg 7 PDFjestoegemaild waar je een dag mee bezig bent om door te lezen.
Daarna ook nog m,oeilijk gedoe, met gebruikersnamen en wachtwoorden die ze per post toesturen.......en je moet zelf ook nog allerlei zooi per post verzenden.
Hoe hoog kun je de drempel maken om aan die shit deel te nemen
Neequote:Op zondag 9 oktober 2011 14:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Blijf dan ook gewoon bij de Rabo...
Precies, daarom maken ze er ook geen 3% van. Dat kost ze alleen maar meer geld maar zet ze niet hoger in het klassement, ook al doorbreken ze die magische 3% grens en klinkt dat natuurlijk wel leuk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat lijkt mij belangrijker dan de 3% grens doorbreken.
Dat was OHRA ja, waar ik dus geen rekening heb. Ik vertrouw banken (terecht!) niet, dus teken niets wat ik niet gelezen heb, en als ik zoveel wil lezen pak ik wel een boek.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:43 schreef PierreBetfair het volgende:
Laatst postte hier iemand iets over een hoop PDFjes aan voorwaarden. Kan hyet zo snel niet terugvinden, maar ging dat over de OHRA?
Ik heb daar een 6 mnd deposito tegen 3.15% aangevraagd en kreeg 7 PDFjestoegemaild waar je een dag mee bezig bent om door te lezen.
Mja dat is wel zo, maar tegelijkertijd bieden veel concurrenten kortlopende depositos aan van > 3%, dus denk ik toch dat het aanbieden van 3% rente op een normale spaarrekening ze meer klanten zal opleveren dan alleen maar de bovenste positie in een lijstje.quote:Op zondag 9 oktober 2011 14:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies, daarom maken ze er ook geen 3% van. Dat kost ze alleen maar meer geld maar zet ze niet hoger in het klassement, ook al doorbreken ze die magische 3% grens en klinkt dat natuurlijk wel leuk.
0.05% stijging is gewoon zielig. Daarom zetten ze in dat mailtje ook niet de oude rente, maar alleen de nieuwe. En inderdaad, op deze manier kunnen ze zichzelf vaker onder de aandacht spammen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:57 schreef Duiker_21 het volgende:
[..]
3% klinkt imho veel aantrekkelijker dan 2.95%. Maar goed, maakt niet zo veel uit, over 2/3 weken zal ik wel weer een mailtje van ze krijgen
Die is er alquote:
Dat is wel afhankelijk van hoe je die inflatie berekent. Naar mijn mening horen huizenprijzen een belangrijke component te zijn in de prijsindex, aangezien veel mensen juist daar het meeste geld aan uitgeven. Met de dalende huizenprijzen op dit moment neemt de koopkracht van je geld juist snel toe. Dat een pot jam ¤0,05 duurder is geworden dat is jammer, maar als je ¤40.000 ofzo minder betaalt voor een gemiddeld huis dan maakt me dat weinig uit.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:53 schreef AXI-OMA het volgende:
Klopt, maar als je het afzet tegen de inflatie dan is het juist weer een drama!!!
Zie: http://www.nu.nl/geldzaken/2616513/rendement-spaarrekeningen-historisch-laag.html
Hetzelfde kon je zeggen bij stijgende huizenprijzen: toen hield het CBS het inflatiecijfer kunstmatig veel lager dan het daadwerkelijk was, door "wonen" veel te licht te wegen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is wel afhankelijk van hoe je die inflatie berekent. Naar mijn mening horen huizenprijzen een belangrijke component te zijn in de prijsindex, aangezien veel mensen juist daar het meeste geld aan uitgeven. Met de dalende huizenprijzen op dit moment neemt de koopkracht van je geld juist snel toe. Dat een pot jam ¤0,05 duurder is geworden dat is jammer, maar als je ¤40.000 ofzo minder betaalt voor een gemiddeld huis dan maakt me dat weinig uit.
Anyway, ik wil dit spaartopic niet verpesten tot een huizenmarkt topic (daar zijn al reeksen voor), alleen wil ik dat inflatiecijfer wat relativeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |