Ik heb er een rekening zonder telefoon gedoe geopend hoor. Helaas ben ik daar redelijk tot de max gevuld in een 3 en 9 maands deposito reeds..quote:Op woensdag 21 september 2011 11:52 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik heb ook een LPB rekening geopend. Paar tientjes gestort en wachten tot het geverifieerd is. (Beetje vaag dat je zonder mobiele telefoon geen rekening kan openen daar.)
Eens een jaartje aankijken hoe het gaat bij deze club. Weet alleen nog niet hoeveel ik ga wegzetten.
Mobiel nummer is een verplicht veld bij het aanvragen. Op je mobiel ontvang je een tijdelijk password om in te loggen.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik heb er een rekening zonder telefoon gedoe geopend hoor. Helaas ben ik daar redelijk tot de max gevuld in een 3 en 9 maands deposito reeds..
En dat heb ik dus nu gedaan en vandaag besloten om wat ik al bij LPB had staan meteen vast te zetten en ik heb een deel van MoneYou gehaald wat ik ook bij LPB vast ga zetten voor een jaartje. 3,75% is nu gewoon een te mooi percentage om te laten liggen en ik heb het geld nu toch niet nodig (en nog genoeg vrij opneembaar voor (grote) noodgevallen).quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan kan ik er nog even een nachtje over slapen
http://www.ohra.nl/sparen/index.jspquote:De rente van 4,50% is opgebouwd uit een basisrente van 3,00% en een eenmalige bonusrente voor de eerste 6 maanden van 1,50%.
Na het verstrijken van de eerste 6 maanden ontvangt u alleen de basisrente.
Wat staat er in het kort in die voorwaarden waardoor het je maar 6 euro oplevert? Ik neem aan dat die 6 euro dus maximaal is, ongeacht het bedrag? Wat is het irritante karakter van maandsparen?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:07 schreef RemcoDelft het volgende:
@Sloggi: Heb je de ruim 20 pagina's voorwaarden doorgelezen? Die extra rente levert je hooguit 6 euro extra op... Die basisrente van 3% is wel hoog, wat dat betreft jammer dat ik m'n maandspaarrekening pas heb opgezegd (juist vanwege het irritante karakter van maandsparen, en de achterblijvende rente)...
Dacht dat je maximaal 250 euro/maand kon storten. Die 1,50% extra levert zo in de praktijk niet veel extra op.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat staat er in het kort in die voorwaarden waardoor het je maar 6 euro oplevert? Ik neem aan dat die 6 euro dus maximaal is, ongeacht het bedrag? Wat is het irritante karakter van maandsparen?
Kun je er dan niet gewoon 100k parkeren vanaf het beginquote:Op donderdag 22 september 2011 12:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Dacht dat je maximaal 250 euro/maand kon storten. Die 1,50% extra levert zo in de praktijk niet veel extra op.
Net zelf ook maar even een deposito aangemaakt. Ging me trouwens iets te makkelijk. (binnen 30 seconden was alles geregeld)quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:18 schreef GuitarJJ het volgende:
Net een mailtje van LPB; aangezien ze zijn verkozen tot 'Beste Koop' door de consumentenbond, hebben ze een actie. Bij een deposito van 1 jaar krijg je nu 3.75% rente.
[ afbeelding ]
Hoezo te makkelijk? Ik vond het wel prima.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:43 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Net zelf ook maar even een deposito aangemaakt. Ging me trouwens iets te makkelijk. (binnen 30 seconden was alles geregeld)
Maarja, ik zit nu ruim 1,5 jaar bij deze bank en ben er tot nu toe wel tevreden over.
Mensen die banken vertrouwenquote:
Dat zie ik ook in de advertentiebalk in nu.nl, maar als ik naar de website ga en mijn spaarrekening open staat er nog altijd dat het 2,75% is en op de website zelf ook..quote:
Goede invullen dan.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:09 schreef Sokz het volgende:
Westlandutrechtbank: 'Uw gebruikersnaam en/of wachtwoord is onjuist.'
Per ongeluk een spatie mee gepakt?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:52 schreef Sokz het volgende:
[..]
ctrl C » ctrl Vzo maar eens bellen.
Risico in welke zin?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over banken met de minste risico? (met info over hun protefeuilles etc.)
Omvallen.....quote:
Dan maakt het ook weinig meer uit bij welke bank je zit (als het DGS het niet meer aan kan).quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omvallen.....
We hebben weliswaar het DGS, maar hoeveel is die garantie waard als straks de europascrisis echt over ons los barst
De ene bank valt wat minder snel om dan de andere...quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan maakt het ook weinig meer uit bij welke bank je zit (als het DGS het niet meer aan kan).
Uiteraard, maar als het DGS die ene bank niet kan dekken hebben we wel een groter probleem.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De ene bank valt wat minder snel om dan de andere...
Dan hebben we een grote ramp inderdaad....quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als het DGS die ene bank niet kan dekken hebben we wel een groter probleem.
Dat maakt niet uit, het DGS wordt gefinancieerd door de overige banken. Als die het niet meer kunnen betalen, heb je een kettingreactie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als een bank valt en het blijkt dat het DGS niet meer uitkeert, dan krijgen de andere banken meteen te maken met een bankrun lijkt me.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eerste keer overschrijven om de rekening te openen duurde bij mij ook erg lang, daarna is het elke keer gewoon in een werkdag overgeschreven bij mij.quote:Op zondag 25 september 2011 16:01 schreef PierreBetfair het volgende:
Overschrijving Rabo -> LPB duurt in elk geval langer dan 1 werkdag......... wat vrij vaag is anno 2011.
Al met al duurt het ongeveer een week voordat je als nieuwe klant een termijndeposito geopend hebt. Nu maar hopen dat die 3.75% morgen niet stop wordt gezet.
Zelfde ervaring, op een doordeweekse dag in de middag overmaken en het staat er de volgende middag op. Als je in het weekend overmaakt staat het er dinsdag op.quote:Op zondag 25 september 2011 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eerste keer overschrijven om de rekening te openen duurde bij mij ook erg lang, daarna is het elke keer gewoon in een werkdag overgeschreven bij mij.
Als je spaargeld dan nog waarde heeft, wordt het omgezet in een andere eenheid, net als gulden>euro. Uiteraard met een ongunstige wisselkoers...quote:Op maandag 26 september 2011 09:48 schreef QBay het volgende:
Ik vraag me ineens iets af...wat gebeurt er met een deposito als de Euro zou vallen? Wordt het dan direct omgezet naar de nieuwe munteenheid? Eindigt het deposito?
Sterktequote:Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Mijn LPB 1 jaar termijdeposito tegen 3.75% is vandaag geopend.
Net als bij zeker 5000 andere mensen! Sinds deze renteverhoging heeft LPB per dag 15 keer zoveel deposito's binnengeharkt als de rest van dit jaar...* Daar kunnen ze weer heel wat autootjes voor kopen.quote:Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Mijn LPB 1 jaar termijdeposito tegen 3.75% is vandaag geopend.
Zo weinigquote:Op maandag 26 september 2011 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Net als bij zeker 5000 andere mensen!
Ik heb nog altijd meer vertrouwen in leasemaatschappijen die investeren in auto's dan in banken die investeren in gebakken lucht...quote:Op maandag 26 september 2011 18:06 schreef Greenfolk het volgende:
Zit nog een beetje te twijfelen of ik wat geld op een LPB deposito ga zetten.. Kan het nog steeds niet zien als een echte bank. Zeker niet in deze sobere economische tijd.
Wat zijn dat voor dwazen?quote:Op maandag 26 september 2011 22:06 schreef elkravo het volgende:
ATB:
Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van dinsdag 27 september 2011 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar 2,25% (dit was 1,70%).
Eveneens op dinsdag 27 september 2011 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor ATB Internet Deposito's als volgt wijzigen:
Nieuwe tarieven per 27-09-2011 *
3 maanden vast
was 2.00 %
per 27-09-2011 2.25 %
6 maanden vast
was 2.25 %
per 27-09-2011 2.25 %
9 maanden vast
was 2.50 %
per 27-09-2011 2.50 %
1 jaar vast
was 3.05 %