abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103721966
De afvalcute is geweldig.
Had ik wel gewild, was alleen een duur gaatje geworden in het graniet.

En hahah ik zat goed ! Met de oranje bloemen.
1968 flower power !
Toch zou ik er zuinig op zijn en het niet zo gauw in de vaatwasser stoppen dan.
pi_103724485
Leuk, dat licht autistische hoekje uit de chute zodat het helemaal klopt O+. Zo zou ik het ook willen namelijk.
pi_103725171
Wij stoppen bijna alles in de vaatwasser, maar ik zou hier inderdaad voorzichtig mee zijn. In eerste instantie lijkt er niets aan de hand, maar na verloop van tijd zal de beschildering toch worden aangetast (vager worden).
pi_103746479
Ga je nog een handvat op je afvalchute deksel plaatsen? Of hoe ga je dat op een elegante manier oplossen?
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:55:14 #180
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103748531
damn! volgens mij moet je voor jezelf beginnen en voor anderen ook gaan ontwerpen en maken! Ziet er strak uit allemaal!
pi_103760116
Hier past enkel totale stilte in geheel blinde bewondering. Held :*
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:10:07 #182
151515 verita
Happy days
pi_103764615
* verita kin opraapt

Tsjonge, wat ben je toch een ongelofelijke vakman. Laurette is een enorme boffert :Y
Fijn dat alles zo mooi wordt en goed lukt.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 22:10:30 #183
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_103764645
Benoit, Je blijft een echte vakman ! _O_

Wat een oog voor details ! Ben gewoonweg verbijsterd !

Heb je er nooit aan gedacht om van je hobby echt je werk te maken ? Je zou als kleine zelfstandige best wel meubels kunnen gaan maken oid. :@
pi_103766204
Denk dat dat heel leuk is als hij eens klaar is met carriere maken ;)
Ben wel benieuwd naar de verdere constructie...hoe ga je hem legen bijv.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103766520
Hoi M
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:33 schreef Ml-etje het volgende:
Denk dat dat heel leuk is als hij eens klaar is met carriere maken ;)
Ben wel benieuwd naar de verdere constructie...hoe ga je hem legen bijv.
Die is noooooooit klaar met carriere maken en als dit huis perfect is gaat hij vast weer ergens een ander huis perfectioneren (welk een bofhuizen), kortom, het zit in zijn handen en in zijn bloed, Benoit rust nimmer. Al hoop ik van wel, genieten mag Benoit. :Y
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:36:01 #186
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_103790508
@hierboven: Heb er wel aan gedacht om ooit eens voor mezelf te beginnen. Maar nu niet. Ik doe het werk dat ik wil, ik verdien wat ik wil, en dat verbouwen is eens een hobby waar je iets aan hebt. Ik ga niet zeggen dat elk stuk van die keuken leuk is om te maken, maar ik vind het meestal bijna ontspannend om zo'n beetje op het gemak me wat hout te werken. En ik begin stilaan tevreden te worden van het resultaat.

Vandaag en morgen verlof, want het is een feestdag in Be

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 31-10-2011 17:36:23 ]
pi_103790976
Ow... Ik dacht eigenlijk dat je een soortgelijk iets voor je werk deed :O Of dat je in iedere geval een relevante cursus/opleiding gedaan hebt. Het is echt gaaf dat je dit allemaal kunt als het "gewoon" een hobby is en je dus het grootste deel van je tijd ergens anders mee bezig bent.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:10:51 #188
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_103792161
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:46 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ow... Ik dacht eigenlijk dat je een soortgelijk iets voor je werk deed :O Of dat je in iedere geval een relevante cursus/opleiding gedaan hebt. Het is echt gaaf dat je dit allemaal kunt als het "gewoon" een hobby is en je dus het grootste deel van je tijd ergens anders mee bezig bent.
Idd niet, verbouwen heeft voor mij altijd los gestaan van mijn dagtaak. Vroeger was mijn dagtaak studeren, nu is dat werken. Ik ben dus het grootste deel (ik vertrek naar m'n werk om 6u30 en ben meestal thuis rond 18u30) van de dag met iets anders bezig. Ik heb ook geen opleiding gehad tot klusser ofzo. Als ik iets wil maken, dan denk ik na over hoe ik dat ineen zou steken en ,dan doe ik dat en lukt het meestal. Ik kan het redelijk moeilijk uitleggen, maar ik zie een beeld in mijn hoofd van hoe iets ineen zit, of hoe het ineen moet steken. Het enige dat je dan nog moet uitvissen is de juiste volgorde. Ik ben het wel gewoon om met 3D programma's te werken, misschien dat ik daardoor ook op die manier denk. Toch denk ik dat iedereen wel kan klussen, mits wat moeite.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:14:00 #189
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_103842370
Weer een beetje verder. Ter info: ik zit nog steeds onder de 7000¤ die ik geresereerd had voor de keuken (incl. alle toestellen). Ik ben nu zo'n 5 weken verder dacht ik, dus ik vind het ook vlot gaan.

Het front van de vaatwasser is dubbel uitgevoerd om sterk genoeg te zijn en om voldoende houvast te hebben voor alle stukken van het frontframe

(veel foto's, maar er zijn ook nieuwe zichten bijgekomen c_/ )
pi_103842810
Kwijl... Ruimte - licht- kasten - je kont kunnen keren ( met zijn 2-en) ...

En opgeruimd w/
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:29:03 #191
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_103996114
De achterkant van het eiland is nu ook af.

Wat de binnenkant van de keuken betreft:
Alles krijgt eerst een grijze tint, daarna 2x geolied met werkbladolie voor weerstand tegen vlekken,water en om gemakkelijk schoonmaakbaar te zijn:

En hoe zou de binnenkant er dan uitzien van een niet-zelfgemaakte keuken van hetzelfde budget?

Om nog maar te zwijgen over het tactiele verschil, koud hard plastic versus de warmte en oppervlakteruwheid van echt hout.

* MMach kijkt uit naar de kleurencombinatie met frontjes en werkblad :)
pi_103999609
Lurker meldt zich.

Alle lof en complimenten voor je vakmanschap en doorzettingsvermogen. Ik volg je topics al sinds het begin en vind het prachtig om te zien hoe je schijnbaar moeiteloos zo'n enorm project aanpakt. Heb je op de kastdeuren een plaat triplex of MDF geplakt, of kijk ik verkeerd? Het geeft wel een mooi ruimtelijk effect op de deuren.
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:48:33 #193
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_104000229
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:31 schreef FleshWound het volgende:
Lurker meldt zich.

Alle lof en complimenten voor je vakmanschap en doorzettingsvermogen. Ik volg je topics al sinds het begin en vind het prachtig om te zien hoe je schijnbaar moeiteloos zo'n enorm project aanpakt. Heb je op de kastdeuren een plaat triplex of MDF geplakt, of kijk ik verkeerd? Het geeft wel een mooi ruimtelijk effect op de deuren.
TY :)
En idd, ik verlijm een plaat mdf op de voorkant (triplex en derivaten hebben veel teveel afwerking nodig aan de randen). Hier een nog ongeschuurd deurtje, dan zie je het extra plaatje zitten, en wat verder zie je dan het ruimtelijke effect eens alles dezelfde kleur heeft.
pi_104007437
Die oven :o. Wat een mooie! Heb je daar een betere foto van toevallig?
pi_104009088
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Die oven :o. Wat een mooie! Heb je daar een betere foto van toevallig?
Tada: MMach & Laurette herbouwen een huisje deel 4
pi_104009354
quote:
Ha, dank je wel. Itt de algemene consensus bij de lurkers vind ik 'm fan-tas-tisch.
  zondag 6 november 2011 @ 12:05:57 #197
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_104025400
Respect voor het vele werk dat je er in steekt, het ziet er echt goed uit!!
  zondag 6 november 2011 @ 14:12:16 #198
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_104031131
Een keuken gaat lang mee, dus zelfs als ik er maanden mee bezig zou zijn is het al de moeite waard geweest.

Weer een stukje werkblad in progress.

Dat zal nog wel even duren...
pi_104032119
Wow!!! Het wordt echt heel fraai.
Het mdf verlijmen heb ik genoteerd, wist al niet hoe we dat gingen doen maar het is eignlijk heel simpel (en doordacht!).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104032448
Wow, zo geverfd en met een stukje werkblad ziet je keuken er nog beter uit! Ziet er super uit, en je hebt bovendien iets unieks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')