Dit had ik vroeger met HAVO en MAVO, maar dan omgekeerd. Vond het jammer dat ik een HAVO advies kreeg, want in mijn beleving had MAVO een hoger niveau. En dat alleen maar omdat de /m/ later in het alfabet zit dan de /h/. Totdat ik dus hoorde waar de /m/ en /h/ voor staan...quote:Op maandag 26 september 2011 03:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik snapte dat al nooit ik dacht altijd dat A moeilijk was, want bovenaan ben B een soort van zwakke versie. Wij hadden geen A en B op de MAVO helaas ik vond het altijd kut als ze met verhaaltjes en plaatsjes werkten, ik had liever een formule
Dit ga ik niet weer vergeten
Gewoon altijd voorgesneden kip kopen, dan maakt het verder geen fuck meer uit.quote:Op zondag 25 september 2011 22:17 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Rood voor rauw vlees, bruin voor gaar vlees, blauw voor vis, geel voor vogels, groen voor groente
quote:Op maandag 26 september 2011 11:31 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Gewoon altijd voorgesneden kip kopen, dan maakt het verder geen fuck meer uit.
Je weet dat te hygiënisch leven heel ongezond is?quote:
Preciesquote:Op maandag 26 september 2011 19:26 schreef agenda het volgende:
[..]
Dat de kleuren van het monepolygeld overeenkomen met dezelfde waarde in dollars. Denk ik.
Oh, ja.quote:Op maandag 26 september 2011 19:26 schreef agenda het volgende:
[..]
Dat de kleuren van het monepolygeld overeenkomen met dezelfde waarde in dollars. Denk ik.
We hadden een senseo en die is nu weg. Veel mensen vinden echte koffie lekkerder.quote:Op maandag 26 september 2011 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Even over dat koffiefilter, zijn er echt nog mensen die dat gebruiken? Iedereen heeft tegenwoordig toch een Senseo?
Dat.quote:Op maandag 26 september 2011 20:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
We hadden een senseo en die is nu weg. Veel mensen vinden echte koffie lekkerder.
Filterkoffie is lekkerder en goedkoper.quote:Op maandag 26 september 2011 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Even over dat koffiefilter, zijn er echt nog mensen die dat gebruiken? Iedereen heeft tegenwoordig toch een Senseo?
True, maar niet makkelijker/sneller wanneer ochtend, haast, een combinatie van beide.quote:Op maandag 26 september 2011 20:56 schreef Dastan het volgende:
[..]
Filterkoffie is lekkerder en goedkoper.
Dat dacht je maar! Bij mij in huis komt er nooit een senseo! Ik krijg van sommige klanten wel eens een bak koffie van een senseo, maar ik ga bijkant over m'n nek van die bende! Geef mij maar gewone normale ouderwetse filterkoffie!quote:Op maandag 26 september 2011 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Iedereen? Hoeveel mensen ken jij?quote:Op maandag 26 september 2011 20:28 schreef Gwywen het volgende:
quote:Op zondag 25 september 2011 09:18 schreef fotostarter het volgende:
Dat je de randjes van een koffiefilter moet omvouwen.
Nooit gedaan, maar sinds ik het op de verpakking gelezen heb, doe ik het. Snap nu nog niet waarom
[..]
Daarom dus
Ik doe dat eigenlijk automatisch omdat hij dan een stuk beter in de filterhouder pastquote:Op maandag 26 september 2011 22:46 schreef Karina het volgende:
[..]Echt nooit geweten en bij mij klapt inderdaad de filter heel vaak om
Heldquote:Op maandag 26 september 2011 22:42 schreef Stevennn het volgende:
Dat jan met de korte achternaam = jan lul
Echt? Gooide ze altijd weg als ze vies waren.quote:Op maandag 26 september 2011 22:45 schreef IPA het volgende:
Weet niet of het hier past, maar denk het wel.
[ afbeelding ]
Dat je deze dingen kunt afwassen en dat ze het dan gewoon weer goed doen. Dacht altijd dat als ze nat werden dat ze dan zouden smelten/oplossen in het water
Hmm ook nooit op die manier over na gedacht eigenlijkquote:Op maandag 26 september 2011 23:29 schreef ZuidGrens het volgende:
Dat 'dronken' (in de zin van; bezopen) is afgeleid van de verleden tijd van drinken. Ik zag dat altijd als twee op zichzelf staande woorden.
Hier kwam ik als kind al achter, wanneer je ze wast met een beetje handzeep zijn ze zo schoon! Ooit op het plafond van mijn ouders een blauwe plek achter gelatenquote:Op maandag 26 september 2011 22:45 schreef IPA het volgende:
Weet niet of het hier past, maar denk het wel.
[ afbeelding ]
Dat je deze dingen kunt afwassen en dat ze het dan gewoon weer goed doen. Dacht altijd dat als ze nat werden dat ze dan zouden smelten/oplossen in het water
Waarom zou je denken dat mayo van kaas is gemaakt?quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:18 schreef Jadusable het volgende:
Dat mayo niet van kaas word gemaakt en dan room ijs per ongeluk is uitgevonden?
Zelfde hier... is ook een beetje een laboratorium tik omdat je daar gewoon zelf je filters vouwt van rond papier, en die maak ik ook altijd mooi passend.quote:Op maandag 26 september 2011 22:58 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik doe dat eigenlijk automatisch omdat hij dan een stuk beter in de filterhouder past
ik heb een senseo. Gebruik hem niet. Maal zelf bonen, en gebruik nog een filter. Iets meer werk, maar lekkere koffiequote:Op maandag 26 september 2011 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Softijs is nota bene door Margaret Thatcher uitgevonden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:18 schreef Jadusable het volgende:
Dat mayo niet van kaas word gemaakt en dan room ijs per ongeluk is uitgevonden?
2 italianenquote:Op dinsdag 27 september 2011 08:56 schreef Orbis het volgende:
[..]
Softijs is nota bene door Margaret Thatcher uitgevonden.
Kom je er nu na jaren achter dat dat niet waar is.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:56 schreef Orbis het volgende:
[..]
Amerikanenquote:
quote:The first commercial offering of soft serve ice cream was in 1938 by J.F. "Grandpa" McCullough and his son Alex McCullough, future co-founders of the Dairy Queen chain of soft serve and fast food restaurants.
Bummer! Dan ben ik verkeerd ingelicht, door QI nota bene. Ze had toch wel *iets* met ijs te maken?quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kom je er nu na jaren achter dat dat niet waar is.
[..]
Amerikanen
[..]
Nog nooit zo'n verkeerslicht gezien in NL, maar ken het principe.quote:Op woensdag 28 september 2011 01:06 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat de rand met ledjes om het knopje bij de verkeerslichten met de klok mee aftellen tot het groen is...
Ik heb ze ook nog nooit gezien in Amsterdam, maar bij mijn ouders zijn alle fietsersverkeerslichten zo, gek hoe dat kan verschillen per gemeente..quote:Op woensdag 28 september 2011 01:20 schreef IPA het volgende:
[..]
Nog nooit zo'n verkeerslicht gezien in NL, maar ken het principe.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:20 schreef Orbis het volgende:
[..]
Bummer! Dan ben ik verkeerd ingelicht, door QI nota bene. Ze had toch wel *iets* met ijs te maken?
Van Wikipedia.quote:In preparation for the election Roberts moved to Dartford, where she supported herself by working as a research chemist for J. Lyons and Co. in Hammersmith, part of a team developing emulsifiers for ice cream.
Ja, die heb je hier in Deventer ook, maar soms blijft het laatste ledje wel 20 seconden branden. Irritant systeemquote:Op woensdag 28 september 2011 01:06 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat de rand met ledjes om het knopje bij de verkeerslichten met de klok mee aftellen tot het groen is...
Wij hebben er in Amersfoort ook een paar, maar die dingen zijn zo inconsequent. Soms gaat hij halverwege opeens supersnel, maar heb ook gehad dat hij helemaal afgeteld was, en dat toen opeens de laatse 8 weer gingen branden en hij blij verder ging met aftellen. Dan heb je er nog niks aan.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:38 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja, die heb je hier in Deventer ook, maar soms blijft het laatste ledje wel 20 seconden branden. Irritant systeem
In Almelo(OV) zitten ze ook overal, prima systeem als je het mij vraagt! En veiligquote:Op woensdag 28 september 2011 01:06 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Die dingen werkten in Amsterdam bij m'n stageplaats voor geen meter, soms als ze bij 0 zijn springen ze weer terugquote:Op woensdag 28 september 2011 13:15 schreef haakon het volgende:
[..]
In Almelo(OV) zitten ze ook overal, prima systeem als je het mij vraagt! En veilig
Mja, vaak blijft die op het laatst ff hangen omdat er blijkbaar nog een stoplicht vervelend moet zijn en op groen blijft staan terwijl er geen auto's meer aankomen.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:56 schreef Merel1808 het volgende:
In A'dam heb je van deze (onderste):
[ afbeelding ]
In Almelo van deze:
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben al dat soort aftelsystemen hun beperkingen, die met de lichtjes blijft soms nog minutenlang op het laatste lichtje hangen, die met de cijfertjes springt soms ineens weer 5 seconden vooruit
Ja kijk euh... wat een kut reclame...quote:Op woensdag 28 september 2011 13:35 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Jaren later is overdreven, maar ik begrijp sinds gisteren pas de nieuwe radioreclame van Calve pindakaas.
Ik dacht tot nu toe dat dat kind een meisje was, en de verslaggever daarom "hey juffie" zei. Nu hoorde ik dus opeens dat hij "hey Jeffrey" zegt.
Had ik ook, ik had vroeger een cool hits for kids cd of iets, met "I want to be a hippy and I want to get stoned"quote:Op woensdag 28 september 2011 13:15 schreef remi1986 het volgende:
In 1997 kreeg ik deze cd van mijn ouders (ik was toen 11)
http://www.musicmeter.nl/album/74900
In het eerste nummer zat een zin "Komt vlugger dan een vluggertje"
Pas aantal jaar later kom je erachter wat dat nu betekent
Idd. Lief kind is het met zn euhhhhquote:Op woensdag 28 september 2011 14:46 schreef benx het volgende:
[..]
Ja kijk euh... wat een kut reclame...
"Mooier kan het niet."quote:Op woensdag 28 september 2011 14:46 schreef benx het volgende:
[..]
Ja kijk euh... wat een kut reclame...
quote:Op woensdag 28 september 2011 22:28 schreef Tchock het volgende:
Toen ik nog een klein Tchockje was dacht ik altijd dat afro-americans (term van tv, natuurlijk) negers met een afro waren.
Wat was ik toch een lief klein racistisch Tchockje
En waarom denk je dat je moeder ongelijk had dan? Want vroeger werden die zakken ook gewoon met de hand opgepakt en kon een vuilnisman zich er aan snijdenquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:08 schreef Gwywen het volgende:
Mijn moeder had me als kind wijsgemaakt dat de reden waarom glas niet in de vuilnisbak mocht: omdat de vuilnismannen zich eraan zouden snijden.
Heb ik echt jarenlang gedacht, ik heb nooit glas in een gewone vuilnisbak durven gooien, die arme vuilnismannen immers.
Pas veel later besefte ik dat glas in de glasbak moet vanwege het hergebruik.
Ik dacht altijd dat het iets met de avro van doen had...quote:Op woensdag 28 september 2011 22:28 schreef Tchock het volgende:
Toen ik nog een klein Tchockje was dacht ik altijd dat afro-americans (term van tv, natuurlijk) negers met een afro waren.
Wat was ik toch een lief klein racistisch Tchockje
Ja inderdaad. En je hebt kans dat de zak scheurt en je de hele bende dus op de vloer hebt liggen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En waarom denk je dat je moeder ongelijk had dan? Want vroeger werden die zakken ook gewoon met de hand opgepakt en kon een vuilnisman zich er aan snijden
Slang ?quote:[..]. Zojuist viel het kwartje: aussie staat voor 'Australian' en is niet gewoon slang voor trainingspak![]()
Okay, zoals iets als populaire spreektaal dus...quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Meen je dit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Slang
Slang is straattaal voor straattaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij klopt dat ook, alleen vallen ze niet ter plekke dood neer, en liggen er nog steeds brokjes in het bakje, maar in de natuur overleeft een kat zonder snorharen niet.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:04 schreef Gwywen het volgende:
Oké, ze heeft me als kind ook wijsgemaakt dat katten doodgaan als je de snorharen eraf knipt.
Maar dat kan natuurlijk ook een soort ter voorkoming van toestanden geweest zijn, kind van vier
dat haar eerste schaartje heeft gekregen enz.
De snorharen hebben een functie bij het instinctief doorbijten van de ruggengraat van de prooi. Katten zien op korte afstand niet scherp en vertrouwen daarom op hun uiterst gevoelige snorharen en de lange haren boven de ogen wanneer zij een prooi hanteren. Katten zonder snorharen kunnen de "coup de grâce" (het doden van de prooi) moeilijk uitvoeren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:28 schreef exile79 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat ook, alleen vallen ze niet ter plekke dood neer, en liggen er nog steeds brokjes in het bakje, maar in de natuur overleeft een kat zonder snorharen niet.
Dat laatste wordt inderdaad aangenomen, maar is nog niet wetenschappelijk bewezen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
De snorharen hebben een functie bij het instinctief doorbijten van de ruggengraat van de prooi. Katten zien op korte afstand niet scherp en vertrouwen daarom op hun uiterst gevoelige snorharen en de lange haren boven de ogen wanneer zij een prooi hanteren. Katten zonder snorharen kunnen de "coup de grâce" (het doden van de prooi) moeilijk uitvoeren.
Meen zelf ook dat een kat de snorharen even breed heeft als 't lichaam dus als het met de snorharen ergens de zijkant raakt dan weet de kat dat ie er niet doorkan. Maar da's me eens verteld.
Echt niet, smerige troep, hollandse nep espresso.quote:Op maandag 26 september 2011 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Nee, ze vond een methode om meer lucht in een product te stoppen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:56 schreef Orbis het volgende:
[..]
De-odorant lijkt me ja. Ik had hier totaal ongerelateerd aan vanochtend ineens een aha-erlebnis dat het dus de-odorant is (als in, ont-geurer). En dat het spul dus een totaal verkeerde naam heeft aangezien je er uren later nog naar ruikt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:40 schreef LintuxCx het volgende:
Ik had laatst pas door dat 't ws niet deo-dorant maar de-odorant is.
(Of niet? Lijkt me iig wel logischer..)
Goh, nooit bij stilgestaan, maar je hebt helemaal gelijk. Komt omdat je het afkort tot Deo.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:40 schreef LintuxCx het volgende:
Ik had laatst pas door dat 't ws niet deo-dorant maar de-odorant is.
(Of niet? Lijkt me iig wel logischer..)
Ja, precies, en de klemtoon ligt ook zo dat je het volledige woord als deo-dorant uitspreekt volgens mij.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:23 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Goh, nooit bij stilgestaan, maar je hebt helemaal gelijk. Komt omdat je het afkort tot Deo.
In Amerika sloeg het niet aan, hier welquote:Op maandag 3 oktober 2011 18:59 schreef Quaintrelle het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Lingo typisch Nederlands was, maar zelfs dat blijkt ook van de Amerikanen te zijn.
In het Engels dan weer niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 05:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, precies, en de klemtoon ligt ook zo dat je het volledige woord als deo-dorant uitspreekt volgens mij.
Vroeger was dat spul gewoon geurloos meen ik. Echt puur tegen het zweet.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dat het spul dus een totaal verkeerde naam heeft aangezien je er uren later nog naar ruikt.
Je wist wel dat de naam een samenvoeging is van Lingua (taal) en Bingo?quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:59 schreef Quaintrelle het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Lingo typisch Nederlands was, maar zelfs dat blijkt ook van de Amerikanen te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |