quote:
Voor een hond ook en inderdaad zoals miss_sly zegt liever met 'y'... De mooiste meisjesnaam ever hebben wij natuurlijk al gegevenquote:
maar das dan weer standaard.. vind ikquote:..Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de klank wel leuk, maar ik zou er dan wel Kyra van maken.
Het is imo niet direct standaard, maar gewoon zoals het hoortquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:26 schreef dewshine het volgende:
[..]
maar das dan weer standaard.. vind ik
djayden,, kweet niet,, het heeft voor mij iets..
en raven.. ik hou van apart:D
vind kira ook mooierquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik zou het als Kira schrijven. Vind ik mooier. Djayden vind ik ronduit afschuwelijk, sorry
Ja ik ook en ook bij hoe zijn kuif, oorbel en kettinkje eruit zien.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:39 schreef Estrys het volgende:
Djayden
Op de een of andere manier heb ik daar meteen een beeld bij van hoe het kind eruit ziet.
Leuk!quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:40 schreef Spewey het volgende:
Net geboortekaartje gezien van:
Everblessed Harmony
(okok, papa en mama zijn bajan, maar dan nog)
en ik was het subtiel aan het verwoordenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:41 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja ik ook en ook bij hoe zijn kuif, oorbel en kettinkje eruit zien.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:39 schreef Estrys het volgende:
Djayden
Op de een of andere manier heb ik daar meteen een beeld bij van hoe het kind eruit ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., ik kan dan ook alleen maar meidennamen verzinnen. Jongensnamen kwamen we bij de jongste dan ook niet uit.
Ik mis toch nog een A tussen de y en de rquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de klank wel leuk, maar ik zou er dan wel Kyra van maken.
dan zou ik er gelijk cyara van makenquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik mis toch nog een A tussen de y en de r
Verschilt natuurlijk ook per kind. Ken een Boudewijn en een Sil die ongeveer even oud waren, waarvan de eerste z'n naam ongeveer een jaar eerder foutloos kon schrijven dan de tweede...quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ach ja, mijn dochter heet Isabeau. Zal ook wel even duren voordat dat fatsoenlijk uit haar pen komt. Daar kan ik niet van wakkerliggen
quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:22 schreef dewshine het volgende:
[..]
dan zou ik er gelijk cyara van maken
En de volgende vind ik geweldig vanwege de uitgeschreven uitspraakquote:Ciara: (kie-ra) donker; het suggereert donker haar en bruine ogen
quote:Roisin: (ro-sjeen) kleine roos
Isabeauquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ach ja, mijn dochter heet Isabeau. Zal ook wel even duren voordat dat fatsoenlijk uit haar pen komt. Daar kan ik niet van wakkerliggen
mn broertje heet axel, heeft dat een speciale betekenis?quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik voor Ciara
[..]
En de volgende vind ik geweldig vanwege de uitgeschreven uitspraak
[..]
quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:16 schreef milka82 het volgende:
Op het moment ben ik helemaal verliefd op de naam Ronja, een stoere maar toch wel duidelijke meidennaam.
We hebben al twee meidenIk heb in de nacht dat de weeën begonnen nog met het namenboek op schoot gezeten omdat ik nog steeds geen jongensnaam hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., ik kan dan ook alleen maar meidennamen verzinnen. Jongensnamen kwamen we bij de jongste dan ook niet uit.Was dus zeer content met een meisje
meisjes namen zijn gewoon makkelijkerquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik heb in de nacht dat de weeën begonnen nog met het namenboek op schoot gezeten omdat ik nog steeds geen jongensnaam hadWas dus zeer content met een meisje
Dat klikt bekend, wij hadden een shortlist met allemaal net niet namenquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik heb in de nacht dat de weeën begonnen nog met het namenboek op schoot gezeten omdat ik nog steeds geen jongensnaam hadWas dus zeer content met een meisje
Zelfs dat had ik niet. Nou hadden ze me ook een meisje "beloofd" hoor, maar het gebeurt vaak zat dat ze er naast zitten, dat was dus mijn angst ineensquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat klikt bekend, wij hadden een shortlist met allemaal net niet namenZo blij met ons meisje
Bij ons was niks beloofd... dus we moesten wel iets verzinnenquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:10 schreef mirannie het volgende:
[..]
Zelfs dat had ik niet. Nou hadden ze me ook een meisje "beloofd" hoor, maar het gebeurt vaak zat dat ze er naast zitten, dat was dus mijn angst ineens
Dan heb je het echt zwaar!! Wat had je op je shortlist?quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij ons was niks beloofd... dus we moesten wel iets verzinnen
vertelvertelquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:31 schreef Vlindur het volgende:
Onze meisjes namen staat ook al zo'n 10 jaar vast. We hebben er alleen zo weinig aan. We krijgen wéér een jongetje![]()
Al krijgt die natuurlijk ook super namen.![]()
ik Delanoquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:15 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind Djayden echt met afstand de lelijkste naam ever. Jayden is al rampzalig, maar dan nog even een volkomen overbodige D ervoor. Pfff.....
Sorry, nu even wat diplomatieker: apart zeg
Keesquote:Op zaterdag 24 september 2011 18:57 schreef Fee01 het volgende:
Leuk topic! Ik vind Djayden ook best lelijk, maar goed, ieder z'n eigen ding!
Voor een meisje vind ik Feline en Jolie leuk
Voor een jongen David, of gewoon Kees
Mooie namen <3quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:57 schreef Fee01 het volgende:
Leuk topic! Ik vind Djayden ook best lelijk, maar goed, ieder z'n eigen ding!
Voor een meisje vind ik Feline en Jolie leuk
Voor een jongen David, of gewoon Kees
Die zag ik laatst nog in de supermarkt op een kaartje, met als 2e naam s.tefano... Mijn keuze is het niet zeg maarquote:Op zaterdag 24 september 2011 19:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik Delano
dat kan je niet eens normaal uitspreken zonder te klinken als een tokkie
maar die user hier met r djennifer en djulian gooit ook hoge ogen hoor
Mijn vriend komt uit Tunesie en daarom wil ik toch wat van "zijn cultuur" meegeven.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:37 schreef bitterend het volgende:
TJ waarom in het Arabisch eigenlijk?
Ik heb eigenlijk weinig met de betekenis van namen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:37 schreef Keshet het volgende:
Vanyel, ik vind ook dat de klank belangrijker is dan de betekenis maar ik vind de betekenis ook belangrijk.
Niet dat ik vind dat een naam echt iets moet betekenen maar de betekenis moet me wel aanstaan, als u begrijpt wat ik bedoel.
Deshine, de namen die je gekozen hebt zijn niet mijn smaak maar ik hoop dat je de kindjes mag krijgen die je die namen geven kunt.
TJ, ik spreek geen Arabisch. Do tell.
Ik voel me gediscrimineerd. Je zet het er wel in het Arabisch neer en ik spreek/lees geen Arabisch dus nu voel ik me buiten gesloten. Mag ik ondertiteling?quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:41 schreef TimeJumper het volgende:
Hmmm, ik wilde hem hier eigenlijk nog "geheim" houden![]()
Gewoon consequent jouw eigen taal spreken en jouw man de zijne, dan gaat het vanzelfquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:48 schreef bitterend het volgende:
Tj dat wist ik nietleuk hoor
we gaan onze meid ook tweetalig proberen op te voeden...maar ze moet het wel leuk vinden!
Haha ja dat zou kunnen...moet kijken of dat gaat lukken...heb mijn moeder taal al 15 jaar niet actief gesprokenquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Gewoon consequent jouw eigen taal spreken en jouw man de zijne, dan gaat het vanzelf
arme TJ...denk niet dat ze het openbaar wou makenquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:59 schreef Pvoesss het volgende:
IK WEET DE NAAAM!!! dankjewel voor de foto
Volgens mij vinden ze daar helemaal niks van als je het gewoon doet. Mijn kinderen worden 2talig opgevoed en ze spreken allebei beide talen. Ze vinden het gewoon normaal. Mijn zoon zegt nog niet zoveel, maar hij kan al dingen zeggen in beide talen (drinken/agua). Maar mijn dochter, en ze is pas 3, kan al heel goed het onderscheid maken tussen wie ze in welke taal aan moet spreken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:48 schreef bitterend het volgende:
Tj dat wist ik nietleuk hoor
we gaan onze meid ook tweetalig proberen op te voeden...maar ze moet het wel leuk vinden!
Ik wist heul niet dat jij arabisch spreekt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:59 schreef Pvoesss het volgende:
Beetje off topic, maar consequent jouw taal spreken is de enige manier om tweetaligheid zinvol aan te kunnen bieden.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef bitterend het volgende:
[..]
Haha ja dat zou kunnen...moet kijken of dat gaat lukken...heb mijn moeder taal al 15 jaar niet actief gesproken
Daar heb je wel gelijk inquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:03 schreef Pvoesss het volgende:
Dan moet je niet de foto in het topic zetten!
ik pm je even, anders gaan we te offtopicquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:06 schreef bitterend het volgende:
amaranta goed om te lezen!
spreek je consequent Spaans met ze allebei? ik spreek gewoon NL met mijn man...ik weet niet zo goed hoe ik Hebreeuws zou moeten introduceren zeg maar...gewoon dingen noemen in het Hebreeuws? ik dacht meer aan dat ze later dat als extra taal gaat leren om met opa en oma te kunnen praten (die spreken geen NL)
love you 2!quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik wist heul niet dat jij arabisch spreekt.
أحبك
Ja hoiquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:47 schreef MiniVla het volgende:
Tsja, Linda betekent (zo uit m'n hoofd) slang. Vraag me af hoeveel ouders zich daarvan bewust waren in de jaren tachtig. Ik zou me van een evt. gekke betekenis niets aantrekken. Want idd: hoe vaak heb je het daar nou over?
Ja hoorquote:
Knap, vertaalmachine? of eigen kennis?quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:59 schreef Pvoesss het volgende:
quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
arme TJ...denk niet dat ze het openbaar wou maken
Ik had er al rekening mee gehouden dat er vast iemand het kon lezen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:03 schreef Pvoesss het volgende:
Dan moet je niet de foto in het topic zetten!
Goh Bitterend , Hebreeuwsquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:06 schreef bitterend het volgende:
amaranta goed om te lezen!
spreek je consequent Spaans met ze allebei? ik spreek gewoon NL met mijn man...ik weet niet zo goed hoe ik Hebreeuws zou moeten introduceren zeg maar...gewoon dingen noemen in het Hebreeuws? ik dacht meer aan dat ze later dat als extra taal gaat leren om met opa en oma te kunnen praten (die spreken geen NL)
klopt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:01 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja hoi![]()
Maar in het Spaans schijnt het mooi te betekenen... Amaranta?
Het is B.enthe met een puntje hoor. Stel dat iemand gaat googlen.quote:Op zondag 25 september 2011 12:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Benthe en Lobke
Benthe en Amarins (oh sjit, toch een a)
Benthe en Mare
Benthe en Maaike
Benthe en Teuntje
Benthe en Yohanna (hey, een J mocht niet)
Benthe en Minke
Benthe en Sjoerd
Benthe en Yarno
Benthe en Ids
Benthe en Wouter
Benthe en Pieter
Ik moet zó wennen aan die H in benthe. Ken de naam als Bente.
Haha k ken mn hele leven dus al een b ente en j.arnoquote:[b]Op zondag 25 september 2011 12:56 schreef debuurvrouw
B.enthe en Yarno
Ik moet zó wennen aan die H in b.enthe. Ken de naam als B.ente.
Benthe & Robin of Robhinquote:Op zondag 25 september 2011 12:13 schreef Bleie het volgende:
Mag ik hier ook om inspiratie vragen? Wij zijn hard op zoek naar een naam voor onze tweede spruit. Eerste is een meisje dat (soms) luistert naar de naam B.enthe.
Voor de tweede hebben we nog niet heel veel inspiratie. De namen die we indertijd als 'reserve' hadden, vinden we niet mooi meer of niet bij B. passen.
Voor een meisje komen we nog niet verder dan Diede/Dide, maar ik twijfel toch of het dé naam is. Voor een jongen vinden we beiden Thijmen erg leuk, maar ik vind Roemer en Quinten ook wel heel mooi. Manlief moet nog erg wennen aan Roemer.
We houden het meest van Hollandse/Friese namen, met twee lettergrepen. Beginletters geen B, J of A. Input is meer dan welkom!
De echte pippa? Dat is voor mij die van budgie de kleine helicopter...quote:Op zondag 25 september 2011 15:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Bij de naam Pippa moet je wél even weten of dat schaap over een jaar of 20 een mooi strak achterwerk heeft of . net als de echte Pippa en kontvullingen bij nodig had
quote:Op zondag 25 september 2011 13:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
al is mijn werkelijke mening dat namen helemaal niet bij elkaar hoeven te passen, het is niet zo dat ze later bij een sollicitatie gaan vragen, en? Hoe heet je zus? Oh, heet ze priscilla? Nee dat past niet bij jouw naam, helaas, afgewezen.
Kan ik me voorstellen... Zeker als het een écht typisch Friese naam is!quote:Op zondag 25 september 2011 16:26 schreef Bleie het volgende:
Dank! Mare en Mirthe zijn leuk
En ik vond t met die h nou eenmaal leuker. En ik vind het ook leuk als namen een beetje bij elkaar passen. Mijn nichtje heeft bij haar eerste een Friese naam en bij de tweede een Franse, en dat vind ik toch echt een beetje gek.
quote:Op zondag 25 september 2011 13:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is B.enthe met een puntje hoor. Stel dat iemand gaat googlen.
Maargoed, B.enthe en Minke vind ik heel leuk bij elkaar.
al is mijn werkelijke mening dat namen helemaal niet bij elkaar hoeven te passen, het is niet zo dat ze later bij een sollicitatie gaan vragen, en? Hoe heet je zus? Oh, heet ze priscilla? Nee dat past niet bij jouw naam, helaas, afgewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |