Heb van het weekend weer zelf patat en mayo gemaakt en gegeten. Dus geen zin in een snackbar momentje vandaag. Rijstepap is dan lekker en simpelquote:Op maandag 19 september 2011 20:54 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
lekker, rijstepap met basterdsuikerrrrr![]()
gisteren met de kids maar wezen maccen, had nergens zin in, en dan was ik er toch even uit
ook lekker, maar ik was van 't weekend van de snelle hap, kreeg ook niet echt de kans om te koken.quote:Op maandag 19 september 2011 21:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb van het weekend weer zelf patat en mayo gemaakt en gegeten. Dus geen zin in een snackbar momentje vandaag. Rijstepap is dan lekker en simpel
2 eidooiers mengen met 1 tl (dijon)mosterd, 1 tl citroensap, snufje zout & snufje witte peper.quote:Op maandag 19 september 2011 21:06 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ook lekker, maar ik was van 't weekend van de snelle hap, kreeg ook niet echt de kans om te koken.
Ik denk dat ik vrijdag ook maar weer eens zelf friet ga maken, heerlijk.
En hoe maak jij zelf je mayo? Moet eerlijk zeggen dat ik me daar nog weinig aan gewaagd heb. Ooit een keer of twee, maar telkens schiften
dan ga ik 't toch nog maar eens proberenquote:Op maandag 19 september 2011 21:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
2 eidooiers mengen met 1 tl (dijon)mosterd, 1 tl citroensap, snufje zout & snufje witte peper.
Met garde goed kloppen, en tijdens het kloppen druppel voor druppel zonnebloemolie 'in' de kloppende garde druppelen. Pas als de mayo stevig wordt mag je de olie in een dun straaltje toevoegen. Ik voeg zo'n 1 1/2 kopje olie toe en is zo'n 5-8 minuten met de hand kloppen
Schift bij nooit, maar schijnt dat als je dan een druppeltje heet water toevoegd dat de schift eruit gaat.
Doenquote:Op maandag 19 september 2011 21:17 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dan ga ik 't toch nog maar eens proberen
antislipmatje heb ik, geglazuurde kommen ook plenty, dus dat gaat goedkomen. Heb je recept en tips even opgeschrevenquote:Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Doen![]()
Ik maak de mayo trouwens in een geglazuurde aardewerk kom die ik op een anti-slipmatje zet. Dan 'loopt' de kom niet weg en kan je alle aandacht bij het kloppen en druppelen houden.
Oja alle ingredienten moeten op kamertemperatuur zijn, dus geen eieren gebruiken die net uit de koelkast komt. De mayo is trouwens ongeveer een week in de koelkast houdbaar, maar bij mij voor die tijd al op.quote:Op maandag 19 september 2011 21:24 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
antislipmatje heb ik, geglazuurde kommen ook plenty, dus dat gaat goedkomen. Heb je recept en tips even opgeschreven
dat zal hier ook geen probleem zijn, ze zijn hier nogal mayo-erig ingesteldquote:Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oja alle ingredienten moeten op kamertemperatuur zijn, dus geen eieren gebruiken die net uit de koelkast komt. De mayo is trouwens ongeveer een week in de koelkast houdbaar, maar bij mij voor die tijd al op.
Als je dit onder de knie hebt, zal je nog maar zelden mayo uit een potje eten, en ook je eigen kerrie-, knoflook-, cocktail-, remoulade- en tartaarsaus gaan makenquote:Op maandag 19 september 2011 21:31 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dat zal hier ook geen probleem zijn, ze zijn hier nogal mayo-erig ingesteldAls ik ze niet tegenhou dan eten ze overal mayo bij
en een mixer gebruiken op een lage stand ipv de garde?quote:Op maandag 19 september 2011 21:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als je dit onder de knie hebt, zal je nog maar zelden mayo uit een potje eten, en ook je eigen kerrie-, knoflook-, cocktail-, remoulade- en tartaarsaus gaan maken![]()
Als ik trouwens meer dan 4 dooiers gebruik wil ik het ook wel in de keukenmachine maken. Doe het meestal met de hand omdat ik dan beter controle heb over het proces
Kan ookquote:Op maandag 19 september 2011 21:39 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
en een mixer gebruiken op een lage stand ipv de garde?
dan ga ik het daar maar eens mee proberen. Dat lange kloppen gaat mij altijd het meest tegenstaan.quote:
Heb ik ook maar opgezet. Zag het begin van scrooged maar dat is niet mijn type programma. En ik moet toch zo SYTYCD nog zien.quote:Op maandag 19 september 2011 21:44 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dan ga ik het daar maar eens mee proberen. Dat lange kloppen gaat mij altijd het meest tegenstaan.
So, project catwalk is er weer op en Mark naar bed, ik heb weer ruim baan voor de TV, hahaha
ik heb gisteravond SYTYCD gekeken, was wel leukquote:Op maandag 19 september 2011 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb ik ook maar opgezet. Zag het begin van scrooged maar dat is niet mijn type programma. En ik moet toch zo SYTYCD nog zien.
Moest werken, en anders had ik football gekekenquote:Op maandag 19 september 2011 21:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik heb gisteravond SYTYCD gekeken, was wel leuk
Ben benieuwd of ze nu wel iets maken wat normale mensen ook aan zouden trekken
Britt d'r feestje was ook leuk. Ik dacht: hier kunnen die kids zich nooit de hele middag vermaken. Mark en ik hebben ons zitten vervelen op een gegeven moment. Ze hadden nog geen tijd voor ijs chips en drinken. Thuisgekomen hebben ze met z'n 10en 3 kilo friet, 20 frikandellen en 10 kroketten weg zitten werkenquote:Op maandag 19 september 2011 21:56 schreef MaryMouse het volgende:
Winkel waar ze hun stoffen kopen is trouwens een hele leuke zaak, met belachelijk veel dingen. Verkopen ook van die 'plak' dingen die je op bijv. een tshirt kunt plakken zonder dat dit in de was erafgaat. Leuk voor een meisjespartijtje
Wat was het eigenlijk, de naam van die plek zegt mij helemaal niets dus weet ook niet wat ze hebben gedaan.quote:Op maandag 19 september 2011 21:59 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Britt d'r feestje was ook leuk. Ik dacht: hier kunnen die kids zich nooit de hele middag vermaken. Mark en ik hebben ons zitten vervelen op een gegeven moment. Ze hadden nog geen tijd voor ijs chips en drinken. Thuisgekomen hebben ze met z'n 10en 3 kilo friet, 20 frikandellen en 10 kroketten weg zitten werken
Vetpan aanzetten dusquote:Op maandag 19 september 2011 22:00 schreef Ceetje.. het volgende:
krijg trek in iets lekkers trouwens
de ontdekhoek, daar kunnen ze zelf allerlei proefjes doen en dingetjes maken zoals zeep, zelf chips, koffie, grijpmachines, naamplaatjes, bootjes, huisje metselen, dammen en dijken bouwen, zelf een fot maken en ontwikkelen, zo hebben ze rond de 40 dingen die ze allemaal mogen doenquote:Op maandag 19 september 2011 22:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wat was het eigenlijk, de naam van die plek zegt mij helemaal niets dus weet ook niet wat ze hebben gedaan.
Dat is wel leuk ja. Mijn nichtje wil nu met haar partijtje naar zo'n tent waar ze zelf pizza maken. Zullen ze in ieder geval niet hongerig thuiskomenquote:Op maandag 19 september 2011 22:08 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
de ontdekhoek, daar kunnen ze zelf allerlei proefjes doen en dingetjes maken zoals zeep, zelf chips, koffie, grijpmachines, naamplaatjes, bootjes, huisje metselen, dammen en dijken bouwen, zelf een fot maken en ontwikkelen, zo hebben ze rond de 40 dingen die ze allemaal mogen doen
nee, denk 't ook niet, hahahaquote:Op maandag 19 september 2011 22:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat is wel leuk ja. Mijn nichtje wil nu met haar partijtje naar zo'n tent waar ze zelf pizza maken. Zullen ze in ieder geval niet hongerig thuiskomen
alle ingrediënten in een smalle beker van een staafmixer doen. zorg dsat de olie boven drijft en de overige ingredienten op d ebodem liggen. Staafmixer in rustig op de bodem plaatsen en op hoge snelheid laten draaien. langzaam omhoog halenquote:Op maandag 19 september 2011 21:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
2 eidooiers mengen met 1 tl (dijon)mosterd, 1 tl citroensap, snufje zout & snufje witte peper.
Met garde goed kloppen, en tijdens het kloppen druppel voor druppel zonnebloemolie 'in' de kloppende garde druppelen. Pas als de mayo stevig wordt mag je de olie in een dun straaltje toevoegen. Ik voeg zo'n 1 1/2 kopje olie toe en is zo'n 5-8 minuten met de hand kloppen
Schift bij nooit, maar schijnt dat als je dan een druppeltje heet water toevoegd dat de schift eruit gaat.
mag je eerst wel dat boek gaan halenquote:Op maandag 19 september 2011 22:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat is wel leuk ja. Mijn nichtje wil nu met haar partijtje naar zo'n tent waar ze zelf pizza maken. Zullen ze in ieder geval niet hongerig thuiskomen
Oh, moet die methode ook maar eens proberen. Altijd luisteren naar de chefquote:Op maandag 19 september 2011 22:36 schreef superkokje het volgende:
[..]
alle ingrediënten in een smalle beker van een staafmixer doen. zorg dsat de olie boven drijft en de overige ingredienten op d ebodem liggen. Staafmixer in rustig op de bodem plaatsen en op hoge snelheid laten draaien. langzaam omhoog halen
ow, staafmixer, heb ik ooit eens cocktailsaus mee door de hele keuken laten vliegenquote:Op maandag 19 september 2011 22:36 schreef superkokje het volgende:
[..]
alle ingrediënten in een smalle beker van een staafmixer doen. zorg dsat de olie boven drijft en de overige ingredienten op d ebodem liggen. Staafmixer in rustig op de bodem plaatsen en op hoge snelheid laten draaien. langzaam omhoog halen
oei, gezondquote:Op maandag 19 september 2011 22:37 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee, niet de vetpan, heb worteltjes en komkommer
welk boekquote:Op maandag 19 september 2011 22:37 schreef superkokje het volgende:
[..]
mag je eerst wel dat boek gaan halen
je snapt niet hoe 't kan, maar ik ben gewoon moe, van 't pratenquote:Op maandag 19 september 2011 22:38 schreef superkokje het volgende:
avond meisjes
C nog gefeliciteerd met je dochter![]()
![]()
beetje opgedroogd
quote:Op maandag 19 september 2011 22:38 schreef Ceetje.. het volgende:
goeienaaf kokje![]()
![]()
![]()
dat wordt staafmixen vrijdag, doe het alleen wel buiten![]()
SNIJTECHNIEKENquote:Op maandag 19 september 2011 22:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
welk boek
Pizza is gewoon brooddeeg, met tomatensaus en kaas erop.
avond jochiequote:Op maandag 19 september 2011 22:38 schreef superkokje het volgende:
avond meisjes
C nog gefeliciteerd met je dochter![]()
![]()
beetje opgedroogd
Heb ik niet nodig voor pizza, wel voor tomatensoepquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op maandag 19 september 2011 22:41 schreef MaryMouse het volgende:
He kokje .....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
JE BENT TEGENWOORDIG MEER GEWEND AN TYPENquote:Op maandag 19 september 2011 22:39 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je snapt niet hoe 't kan, maar ik ben gewoon moe, van 't praten
nee hoor, sinds vrijdag heb ik heel veel moeten pratenquote:Op maandag 19 september 2011 22:42 schreef superkokje het volgende:
[..]
JE BENT TEGENWOORDIG MEER GEWEND AN TYPEN
anders hoor je me niet, ben ook mijn stem kwijtquote:Op maandag 19 september 2011 22:44 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee hoor, sinds vrijdag heb ik heel veel moeten praten
(ben je de capslock toets kwijt ofzo?) Je hoeft niet zo te schreeuwen
Wat heb jij dan weer gedaan?quote:Op maandag 19 september 2011 22:45 schreef superkokje het volgende:
[..]
anders hoor je me niet, ben ook mijn stem kwijt
how are youquote:
Je kookt tegenwoordig met je stemquote:
my name is Kaatjequote:
liep niet echt soepelquote:Op maandag 19 september 2011 22:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je kookt tegenwoordig met je stem
No wayquote:
oh dus je hebt streng maar rechtvaardig je stem moeten verheffenquote:
laten we het daar maar op houdenquote:Op maandag 19 september 2011 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
oh dus je hebt streng maar rechtvaardig je stem moeten verheffen
oh ja,quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 22:51 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
kaatje just learned Inliesj toedeej in het topsjef dreedje
quote:Op maandag 19 september 2011 22:51 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
kaatje just learned Inliesj toedeej in het topsjef dreedje
quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 22:55 schreef MaryMouse het volgende:
He kok, heb je je auto al weer keurig gespoten terug?
Je hebt toch wel een vervangende auto hè, of moet je nu met OV naar je werkquote:
Nein , geine lust for thatquote:Op maandag 19 september 2011 22:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
net als Bollokus the Big Bang Theory gaan kijken zónder ondertiteling
gewoon op joe toep engelse series kijkenquote:Op maandag 19 september 2011 22:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
net als Bollokus the Big Bang Theory gaan kijken zónder ondertiteling
wat zou je denkenquote:Op maandag 19 september 2011 22:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je hebt toch wel een vervangende auto hè, of moet je nu met OV naar je werk
Ah, du folge Verbotene Liebe ?quote:
nouw joe hefe no more wooden shoes...quote:Op maandag 19 september 2011 22:58 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
now breaks mijn wooden shoe alweer
quote:Op maandag 19 september 2011 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, du folge Verbotene Liebe ?
joe sie, joe lurn it good, its a fluutje of a centquote:Op maandag 19 september 2011 22:59 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
nouw joe hefe no more wooden shoes...
quote:Op maandag 19 september 2011 22:58 schreef superkokje het volgende:
[..]
wat zou je denken
rij op het moment met een vizier op de voorruit
wilde ik net zeggenquote:Op maandag 19 september 2011 22:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
tank te leen van het leger dus
dit is echt moeilijk lezen allemaalquote:Op maandag 19 september 2011 22:59 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
joe sie, joe lurn it good, its a fluutje of a cent
mercedes B klasse met 3500km op de tellerquote:Op maandag 19 september 2011 22:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
tank te leen van het leger dus
ech nie end kutten fan unjons ken I not toequote:
quote:Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef superkokje het volgende:
[..]
mercedes B klasse met 3500km op de teller
Dat is wel heel weinig. Rijd de auto fijn?quote:Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef superkokje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef superkokje het volgende:
[..]
ben er niet echt kapot vanquote:Op maandag 19 september 2011 23:02 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig. Rijd de auto fijn?
ik heb deze zin 4 keer gelezen, voordat ik hem begreepquote:Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ech nie end kutten fan unjons ken I not toe
quote:Op maandag 19 september 2011 23:02 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig. Rijd de auto fijn?
meer het type van de soepel franse bandjes dan die duitse zekerquote:
Ja, verdraaid lastig om fonetish engels te moeten schrijven als je de taal redelijk machtig bentquote:Op maandag 19 september 2011 23:03 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik heb deze zin 4 keer gelezen, voordat ik hem begreep
quote:Op maandag 19 september 2011 23:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
meer het type van de soepel franse bandjes dan die duitse zeker
hmm, mercedes is anders wel een fijne auto om in te rijden, maar ik rijd ook ook liever in een toyotaquote:
ik ook niequote:Op maandag 19 september 2011 23:03 schreef superkokje het volgende:
[..]
ben helemaal niet van de duitse auto's
quote:
Is dé zonne grote ?quote:Op maandag 19 september 2011 23:09 schreef Ceetje.. het volgende:
ik rij ook geen franse auto
alhoewel: een paar franse merken hebben exact dezelfde auto, alleen staat er dan een ander merk op.
Wij hebben een Mitsubishi New Outlander
ken ik niet betalen, anders had ik ook wel zoiets gereden. Vind de nieuwe KIA sorento erg mooiquote:Op maandag 19 september 2011 23:09 schreef Ceetje.. het volgende:
ik rij ook geen franse auto
alhoewel: een paar franse merken hebben exact dezelfde auto, alleen staat er dan een ander merk op.
Wij hebben een Mitsubishi New Outlander
quote:Op maandag 19 september 2011 23:09 schreef kaatje50 het volgende:
Dames, Heer, het is tijd voor Kaatje om te gaanVannacht elk half uur wakker geweest, dus komende nacht maar proberen in te halen
tot morgen, slaap lekker voor straks
![]()
truste KAatjequote:Op maandag 19 september 2011 23:09 schreef kaatje50 het volgende:
Dames, Heer, het is tijd voor Kaatje om te gaanVannacht elk half uur wakker geweest, dus komende nacht maar proberen in te halen
![]()
die is wel mooi om te zien, maar die rijdt niet lekker (hebben er een proefrit in gemaakt pas geleden)quote:Op maandag 19 september 2011 23:11 schreef superkokje het volgende:
[..]
ken ik niet betalen, anders had ik ook wel zoiets gereden. Vind de nieuwe KIA sorento erg mooi
truste kaatjequote:Op maandag 19 september 2011 23:09 schreef kaatje50 het volgende:
![]()
dés ok wel weer woarquote:Op maandag 19 september 2011 23:11 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
joa, dè is zunne grote, maar ik heb ook veul te vervoeren
sloap lekker en hou de buurt nie wakkerquote:Op maandag 19 september 2011 23:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dés ok wel weer woar![]()
nou goi ik echt noar m'n bed
DAt heb ik dan weer niet gedaan, zou me alleen maar meer triggeren om toch zoiets aan te schaffenquote:Op maandag 19 september 2011 23:11 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
die is wel mooi om te zien, maar die rijdt niet lekker (hebben er een proefrit in gemaakt pas geleden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |