abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:00:48 #101
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102155291
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 20:54 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

lekker, rijstepap met basterdsuikerrrrr :9~

gisteren met de kids maar wezen maccen, had nergens zin in, en dan was ik er toch even uit
Heb van het weekend weer zelf patat en mayo gemaakt en gegeten. Dus geen zin in een snackbar momentje vandaag. Rijstepap is dan lekker en simpel ;)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_102155665
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:00 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Heb van het weekend weer zelf patat en mayo gemaakt en gegeten. Dus geen zin in een snackbar momentje vandaag. Rijstepap is dan lekker en simpel ;)
ook lekker, maar ik was van 't weekend van de snelle hap, kreeg ook niet echt de kans om te koken.
Ik denk dat ik vrijdag ook maar weer eens zelf friet ga maken, heerlijk.
En hoe maak jij zelf je mayo? Moet eerlijk zeggen dat ik me daar nog weinig aan gewaagd heb. Ooit een keer of twee, maar telkens schiften
Altijd de sarcasme modus aan
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:15:08 #103
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102156198
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:06 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

ook lekker, maar ik was van 't weekend van de snelle hap, kreeg ook niet echt de kans om te koken.
Ik denk dat ik vrijdag ook maar weer eens zelf friet ga maken, heerlijk.
En hoe maak jij zelf je mayo? Moet eerlijk zeggen dat ik me daar nog weinig aan gewaagd heb. Ooit een keer of twee, maar telkens schiften
2 eidooiers mengen met 1 tl (dijon)mosterd, 1 tl citroensap, snufje zout & snufje witte peper.
Met garde goed kloppen, en tijdens het kloppen druppel voor druppel zonnebloemolie 'in' de kloppende garde druppelen. Pas als de mayo stevig wordt mag je de olie in een dun straaltje toevoegen. Ik voeg zo'n 1 1/2 kopje olie toe en is zo'n 5-8 minuten met de hand kloppen
Schift bij nooit, maar schijnt dat als je dan een druppeltje heet water toevoegd dat de schift eruit gaat.
pi_102156374
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:15 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

2 eidooiers mengen met 1 tl (dijon)mosterd, 1 tl citroensap, snufje zout & snufje witte peper.
Met garde goed kloppen, en tijdens het kloppen druppel voor druppel zonnebloemolie 'in' de kloppende garde druppelen. Pas als de mayo stevig wordt mag je de olie in een dun straaltje toevoegen. Ik voeg zo'n 1 1/2 kopje olie toe en is zo'n 5-8 minuten met de hand kloppen
Schift bij nooit, maar schijnt dat als je dan een druppeltje heet water toevoegd dat de schift eruit gaat.
dan ga ik 't toch nog maar eens proberen
pi_102156427
HNTM "ze heeft een paardenloopje"
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:20:29 #106
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102156532
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:17 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

dan ga ik 't toch nog maar eens proberen
Doen :Y
Ik maak de mayo trouwens in een geglazuurde aardewerk kom die ik op een anti-slipmatje zet. Dan 'loopt' de kom niet weg en kan je alle aandacht bij het kloppen en druppelen houden.
pi_102156785
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Doen :Y
Ik maak de mayo trouwens in een geglazuurde aardewerk kom die ik op een anti-slipmatje zet. Dan 'loopt' de kom niet weg en kan je alle aandacht bij het kloppen en druppelen houden.
antislipmatje heb ik, geglazuurde kommen ook plenty, dus dat gaat goedkomen. Heb je recept en tips even opgeschreven
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:27:32 #108
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102156991
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:24 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

antislipmatje heb ik, geglazuurde kommen ook plenty, dus dat gaat goedkomen. Heb je recept en tips even opgeschreven
Oja alle ingredienten moeten op kamertemperatuur zijn, dus geen eieren gebruiken die net uit de koelkast komt. De mayo is trouwens ongeveer een week in de koelkast houdbaar, maar bij mij voor die tijd al op.
pi_102157305
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Oja alle ingredienten moeten op kamertemperatuur zijn, dus geen eieren gebruiken die net uit de koelkast komt. De mayo is trouwens ongeveer een week in de koelkast houdbaar, maar bij mij voor die tijd al op.
dat zal hier ook geen probleem zijn, ze zijn hier nogal mayo-erig ingesteld :D Als ik ze niet tegenhou dan eten ze overal mayo bij
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:36:07 #110
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102157619
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:31 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

dat zal hier ook geen probleem zijn, ze zijn hier nogal mayo-erig ingesteld :D Als ik ze niet tegenhou dan eten ze overal mayo bij
Als je dit onder de knie hebt, zal je nog maar zelden mayo uit een potje eten, en ook je eigen kerrie-, knoflook-, cocktail-, remoulade- en tartaarsaus gaan maken :9
Als ik trouwens meer dan 4 dooiers gebruik wil ik het ook wel in de keukenmachine maken. Doe het meestal met de hand omdat ik dan beter controle heb over het proces
pi_102157823
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:36 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Als je dit onder de knie hebt, zal je nog maar zelden mayo uit een potje eten, en ook je eigen kerrie-, knoflook-, cocktail-, remoulade- en tartaarsaus gaan maken :9
Als ik trouwens meer dan 4 dooiers gebruik wil ik het ook wel in de keukenmachine maken. Doe het meestal met de hand omdat ik dan beter controle heb over het proces
en een mixer gebruiken op een lage stand ipv de garde?
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:41:28 #112
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102157953
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:39 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

en een mixer gebruiken op een lage stand ipv de garde?
Kan ook :Y
pi_102158162
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:41 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Kan ook :Y
dan ga ik het daar maar eens mee proberen. Dat lange kloppen gaat mij altijd het meest tegenstaan.

So, project catwalk is er weer op en Mark naar bed, ik heb weer ruim baan voor de TV, hahaha
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:49:01 #114
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102158443
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:44 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

dan ga ik het daar maar eens mee proberen. Dat lange kloppen gaat mij altijd het meest tegenstaan.

So, project catwalk is er weer op en Mark naar bed, ik heb weer ruim baan voor de TV, hahaha
Heb ik ook maar opgezet. Zag het begin van scrooged maar dat is niet mijn type programma. En ik moet toch zo SYTYCD nog zien.
pi_102158653
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:49 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Heb ik ook maar opgezet. Zag het begin van scrooged maar dat is niet mijn type programma. En ik moet toch zo SYTYCD nog zien.
ik heb gisteravond SYTYCD gekeken, was wel leuk

Ben benieuwd of ze nu wel iets maken wat normale mensen ook aan zouden trekken
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:53:01 #116
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102158702
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:52 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

ik heb gisteravond SYTYCD gekeken, was wel leuk

Ben benieuwd of ze nu wel iets maken wat normale mensen ook aan zouden trekken
Moest werken, en anders had ik football gekeken ;)
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 21:56:36 #117
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102158958
Winkel waar ze hun stoffen kopen is trouwens een hele leuke zaak, met belachelijk veel dingen. Verkopen ook van die 'plak' dingen die je op bijv. een tshirt kunt plakken zonder dat dit in de was erafgaat. Leuk voor een meisjespartijtje
pi_102159171
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:56 schreef MaryMouse het volgende:
Winkel waar ze hun stoffen kopen is trouwens een hele leuke zaak, met belachelijk veel dingen. Verkopen ook van die 'plak' dingen die je op bijv. een tshirt kunt plakken zonder dat dit in de was erafgaat. Leuk voor een meisjespartijtje
Britt d'r feestje was ook leuk. Ik dacht: hier kunnen die kids zich nooit de hele middag vermaken. Mark en ik hebben ons zitten vervelen op een gegeven moment. Ze hadden nog geen tijd voor ijs chips en drinken. Thuisgekomen hebben ze met z'n 10en 3 kilo friet, 20 frikandellen en 10 kroketten weg zitten werken
pi_102159222
krijg trek in iets lekkers trouwens :9~
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 22:03:25 #120
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102159375
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 21:59 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

Britt d'r feestje was ook leuk. Ik dacht: hier kunnen die kids zich nooit de hele middag vermaken. Mark en ik hebben ons zitten vervelen op een gegeven moment. Ze hadden nog geen tijd voor ijs chips en drinken. Thuisgekomen hebben ze met z'n 10en 3 kilo friet, 20 frikandellen en 10 kroketten weg zitten werken
Wat was het eigenlijk, de naam van die plek zegt mij helemaal niets dus weet ook niet wat ze hebben gedaan.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 22:03:49 #121
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102159402
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 22:00 schreef Ceetje.. het volgende:
krijg trek in iets lekkers trouwens :9~
Vetpan aanzetten dus ;)
pi_102159681
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 22:03 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Wat was het eigenlijk, de naam van die plek zegt mij helemaal niets dus weet ook niet wat ze hebben gedaan.
de ontdekhoek, daar kunnen ze zelf allerlei proefjes doen en dingetjes maken zoals zeep, zelf chips, koffie, grijpmachines, naamplaatjes, bootjes, huisje metselen, dammen en dijken bouwen, zelf een fot maken en ontwikkelen, zo hebben ze rond de 40 dingen die ze allemaal mogen doen
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 22:16:53 #123
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_102160240
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 22:08 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

de ontdekhoek, daar kunnen ze zelf allerlei proefjes doen en dingetjes maken zoals zeep, zelf chips, koffie, grijpmachines, naamplaatjes, bootjes, huisje metselen, dammen en dijken bouwen, zelf een fot maken en ontwikkelen, zo hebben ze rond de 40 dingen die ze allemaal mogen doen
Dat is wel leuk ja. Mijn nichtje wil nu met haar partijtje naar zo'n tent waar ze zelf pizza maken. Zullen ze in ieder geval niet hongerig thuiskomen
pi_102161171
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 22:16 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Dat is wel leuk ja. Mijn nichtje wil nu met haar partijtje naar zo'n tent waar ze zelf pizza maken. Zullen ze in ieder geval niet hongerig thuiskomen
nee, denk 't ook niet, hahaha
en lachen, ik had een tas vol eten/drinken bij me, en daar verkochten ze ook nog ijs en chips, maar nee hoor, ze hadden geen tijd
pi_102161403
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:15 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

alle ingrediėnten in een smalle beker van een staafmixer doen. zorg dsat de olie boven drijft en de overige ingredienten op d ebodem liggen. Staafmixer in rustig op de bodem plaatsen en op hoge snelheid laten draaien. langzaam omhoog halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')