abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102019275
Wegmann en Gerdemann naar Katusha.
pi_102019425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:26 schreef DutchSL het volgende:
Wegmann en Gerdemann naar Katusha.
Bevestigd? Had het vanochtend wel als gerucht opgevangen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102019646
En Froome heeft voor 3 jaar bijgetekend bij Sky.
pi_102023134
quote:
Nikita Novikov voor twee jaar naar Vacansoleil-DCM

21-jarige Rus maakt overstap vanuit beloftencategorie.

Eind augustus kwamen Vacansoleil-DCM team manager Daan Luijkx en Nikita Novikov een tweejarige verbintenis overeen. Deze week volgde de handtekeningen van beide partijen onder een overeenkomst voor 2012 en 2013. De Russiche klimmer Novikov viel dit jaar op met de eindzeges in de Ronde van Slowakije en die van de Savoie. De ex-wereldkampioen op de puntenkoers bij de junioren brak dit jaar door en ziet zijn zegeteller van 2011 voorlopig op zes staan.

Team manager Daan Luijkx is blij met de nieuwe renner: “Met Novikov halen we na Lindeman en Markus wederom een renner voor de toekomst. Het is een renner die een groot deel van zijn opleiding op de baan genoot en sinds twee jaar de focus volledig op de wegsport richt. We volgen deze renner al langere tijd en kwamen snel overeen. We verwachten dat hij met zijn kwaliteiten om bergop en tegen de klok te rijden snel zijn draai gaat kunnen vinden tussen de profs.”

Novikov kiest bewust voor de Nederlandse formatie: “Ik kon kiezen uit meerdere teams en was gevleid door de verschillende aanbiedingen. Deze ploeg toonde direct veel vertrouwen in mijn kwaliteiten en daar ben ik ze zeer dankbaar voor. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Vacansoleil-DCM omdat het een international team is dat me rustig de kans geeft op het podium van de WorldTour. Ik zie volgend jaar als een jaar om te leren met een rol als knecht. Als mijn conditie goed genoeg wil ik natuurlijk ook proberen direct mijn eerste resultaten als prof te behalen. Ik ben dan ook zeer blij met mijn contract en weet dat ik als prof een lange weg te gaan heb maar de eerste stap is nu gezet. “

http://www.vacansoleildcm(...)acansoleil-dcm-.html
Fantastische aankoop van Vacansoleil.
pi_102023395
Apart, daarvan heb ik een paar weken geleden gemeld dat hij naar Katusha zou gaan. Was volgens mij ook bevestigd.
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:24:12 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102028177
Nu ook Grabsch naar Quickstep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_102028273
Lijkt me duidelijk, na Garmin wil ook Quick-Step het WK ploegentijdrit winnen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_102052545
Pozzato naar Farnese-Vini. Neemt dus de plek in van Visconti
pi_102053963
Wat een onzin die WK ploegentijdrit. Als je zoiets doet doe het dan met landenploegen (b.v. 4 renners).
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:19:25 #10
67640 SaintOfKillers
pi_102054257
Dan kan je je afvragen of we Pozzato nog veel in de klassiekers gaan zien (de niet-Italiaanse dan uiteraard).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:10:24 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_102055740
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 september 2011 14:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan kan je je afvragen of we Pozzato nog veel in de klassiekers gaan zien (de niet-Italiaanse dan uiteraard).
Dat is zo, maar aan de andere kant. De afgelopen twee jaar was Milaan-San Remo aardig van hem en daar zal hij toch wel mogen starten en hij kwam nog een keer kort aan in Parijs Roubaix. Voor de rest was het eigenlijk qua resultaat maar treurig.

Dan is een jaartje met meer kleinere koersen erbij en dan eens wat winnen denk ik niet eens zo'n slecht idee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 19 september 2011 @ 11:46:48 #12
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_102134045
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_102135022
quote:
Die is niet echt compleet. Kan je beter deze gebruiken.
  maandag 19 september 2011 @ 18:39:33 #14
67640 SaintOfKillers
pi_102147451
Al eerder gesuggereerd maar nu definitief: Paulinho naar Saxo en Brammeier naar OPQS (6e HTC renner alweer)

Het blijft wachten op aansteller Cavendish, die zijn transfer naar Sky maar niet wil bekend maken om onduidelijke redenen.
pi_102169325
- Allan Davis naar GreenEdge.
- Anacona naar Lampre, Bono, Marzano en Bole verlengen daar. Ongarato zou daar mogelijk ook naar toe gaan.
- Colli en Preidler zouden naar Team Type 1 gaan.
- Paulinho naar Saxo.
- Rabobank zou interesse hebben in van Leijen en de Greef.
pi_102217577
quote:
Vijf nieuwe renners bij Rabobank Continental Team

Rabo Continental Team heeft deze week overeenstemming bereikt met nog vijf nieuwe renners voor de ploeg van 2012. Eerder werden al Ivar Slik en Danny van Poppel vastgelegd. Daar komen nog bij Brian Megens (Cyclingteam Jo Piels), Martijn Tusveld (WV de Jonge Renner), Marco Minnaard (Rabo-Giant Offroad Team) en de Duitsers Ruben Zepuntke en Rick Zabel, zoon van voormalig topsprinter Erik Zabel.

De komst van twee jonge Duitse renners in de Nederlandse opleidingsploeg is opvallend, maar ploegleider Piet Kuijs ziet volgens Rabosport in het duo potentieel zeer sterke renners. “Het zijn talenten van een goed kaliber. Zepuntke is een allrounder, maar vooral een goed tijdrijder en Zabel is een talent voor klassiekers.” Van de drie nieuwe Nederlanders is Marco Minnaard met zijn 22 jaar de oudste en bekendste voor de Raboploeg. Hij kwam de afgelopen twee seizoenen als mountainbiker uit voor het Rabobank-Giant Offroad Team. Minnaard wil zijn carrière een andere wending geven. In 2010 eindigde hij bij het NK op de weg voor beloften op de zesde plaats. Minnaard kiest nu definitief voor de weg. De 18-jarige Martijn Tusveld geldt als één van de betere junioren van Nederland . Brian Megens, die in 2010 bij de elite begon te fietsen bij team ROJO Specialized - Wielerland.nl reed dit jaar opvallend goed in etappekoersen. De 21-jarige renner maakte vooral een sterke indruk in de Ronde van Tsjechië (13e eindklassement) en de zeer sterk bezette Kreizh Breiz (19e).

Rabosport
Zabel dus naar Rabo Continental, niet verwacht. De rest van de aankopen zijn ook wel logisch.
pi_102232212
Lancaster naar Greenedge.
pi_102290529
- Brajkovic zou onlangs doorlopend contract wegmogen bij Radioshack. Astana wordt genoemd. Gerdemann en Monfort lijken te mogen blijven. Fuglsang zou weg willen en Cancellara twijfelt.
- Baugnies naar NetApp.
- Stortoni naar Lampre, evenals Cattaneo.
- Vino wordt renner/manager volgend jaar.
- Benenati naar Farnese Vini.
- Lars Bak zou naar Lotto gaan.
- Saxo verlengd met Jonas Jorgensen, Marysz en haalt de Israelier Margaliot. Tossato en Boaro verlengen ook.
- Veuchelen verlengt 2 jaar bij de vakantieploeg, evenals Mol.
- Spanjaard Mate naar Cofidis.
- Castroviejo voor 3 jaar naar Movistar.
- Chaigneau en Reimer weg bij Skil.
- Aldag praat voor een managementpositie met OPQS.
- Klier blijft bij Garmin.
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:43:13 #19
67640 SaintOfKillers
pi_102293338
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:57 schreef Steven184 het volgende:
Gerdemann en Monfort lijken te mogen blijven.
In het geval van Monfort lijkt het eerder op moeten dan mogen, want die wilde onderhandelen met andere teams om te horen van Bruyneel dat hij nog een contract heeft waaraan hij zich dient te houden.
pi_102294346
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In het geval van Monfort lijkt het eerder op moeten dan mogen, want die wilde onderhandelen met andere teams om te horen van Bruyneel dat hij nog een contract heeft waaraan hij zich dient te houden.
Dit schijnt ook te gelden voor Fuglsang. Hetzelfde zal dus zeker voor Fabian gelden.
pi_102329683
quote:
Oscar Freire gaat nog één jaar door

Gepubliceerd door elbosco op zaterdag 24 september 2011 om 12:14.

Oscar Freire zal ook volgend seizoen in het profpeloton als renner actief zijn. Volgens de NOS heeft de Spanjaard besloten nog een jaar door te gaan. Of dat ook bij Rabobank zal zijn, is nog onbekend.

De onderhandelingen tussen de drievoudig wereldkampioen en de bankiersformatie liggen momenteel stil. Freire heeft onder meer een aanbieding van het Spaanse Movistar op zak.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_102338290
Sohrabi uiteindelijk naar AG2R. Hij wordt daarmee de eerste Iraniër in het profpeloton ooit.
pi_102338603
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 19:29 schreef TheArt het volgende:
Sohrabi uiteindelijk naar AG2R. Hij wordt daarmee de eerste Iraniër in het profpeloton ooit.
Eindelijk krijgen we nu zo'n Iraniër in de wedstrijden hier te zien! Erg benieuwd naar wat dat gaat brengen.
pi_102338648
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

jaartje movistar in de regenboogtrui :7
pi_102386901
Fuglsang naar Radioshack-Nissan-Trek, waar hij in ieder geval de Giro voor gaat rijden volgend jaar.
  maandag 26 september 2011 @ 02:03:53 #26
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_102387799
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 19:29 schreef TheArt het volgende:
In Iran worden ze niet betaald?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 26 september 2011 @ 07:50:22 #27
67640 SaintOfKillers
pi_102388532
Freire kan ook naar Geox. Er waren ook geruchten dat De Greef naar Rabo zou gaan, maar die heeft uiteindelijk gewoon bij Lotto getekend.
  maandag 26 september 2011 @ 11:29:06 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_102392230
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2011 02:03 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

In Iran worden ze niet betaald?
Ik vraag me eig af hoeveel Tabriz Petrochemical Cycling Team aan salaris over heeft in vergelijking met AG2R. Maar kan me voorstellen dat je als renner ook eens de echte klassiekers wil rijden in plaats van in Azerbeidjan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_102401408
quote:
Rabobank aast op Marianne Vos

Rabobank heeft zijn zinnen gezet op Marianne Vos. De bank wil, met het oog op de Olympische Spelen van 2012, een wielerformatie rond Nederlands succesvolste wielrenster opzetten. Dat meldde de Nederlandse krant De Telegraaf maandag.

Volgens de krant is Rabobank bereid een flink bedrag neer te leggen om in het vrouwenwielrennen te stappen. Daarmee volgt de bankenformatie het voorbeeld van andere profteams als HTC-Highroad en Garmin-Cérvelo die eveneens een vrouwentak hebben. Rabobank is sinds 1996 verbonden aan de wielerploeg van de mannen.

Vos veroverde zaterdag op het WK wielrennen zilver in de wegrit bij de vrouwen, na de Italiaanse Giorgia Bronzini. Het was al het vijfde jaar op rij dat Vos tevreden moest zijn met WK-zilver. In 2006 lukt het haar wel de regenboogtrui te veroveren.
  maandag 26 september 2011 @ 17:22:33 #30
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_102404366
quote:
Rabobank start vrouwenploeg met Vos
Uitgegeven: 26 september 2011 17:11
Laatst gewijzigd: 26 september 2011 17:19

RIJSWIJK - De Rabobank stapt ook in het vrouwenwielrennen. De grootste sponsor in het Nederlandse wielrennen zet voor 2012 een formatie op rond Marianne Vos.

"Het starten van een vrouwenploeg is een logische stap, gezien het feit dat wij de volledige breedte van de wielersport ondersteunen", zegt Bert Bruggink, lid van de raad van bestuur van Rabobank, op Rabosport.

"We zijn natuurlijk al langer betrokken bij het vrouwenwielrennen via ons partnership met de KNWU. Door nu een eigen team rond Vos te sponsoren maken we het plaatje compleet."

Toonaangevend
Vos, dit jaar wereldkampioen op de baan en in het veldrijden, is blij met haar nieuwe ploeg. "Rabobank is al jarenlang een toonaangevende ploeg en sponsor. Hun professionaliteit en structuur kan onze ploeg en het gehele vrouwenwielrennen verder brengen."

Dit seizoen rijdt Vos voor Nederland Bloeit. De samenwerking wordt aangegaan voor een duur van tenminste twee jaar en de huidige structuur van de ploeg rond Vos blijft bestaan.
pi_102404479
quote:
Rabobank Wielerploegen start in 2012 met een vrouwenploeg.

Na het zestiende jaar van de sponsoring door Rabobank Nederland van het vaderlandse wielrennen, wordt vanaf 2012 de ondersteuning uitgebreid naar het sponsoren van een vrouwenteam. De ploeg, die onder de Rabobank Wielerploegen komt te vallen, zal worden gebouwd rond meervoudig wereldkampioene Marianne Vos).

Bert Bruggink, lid van de raad van bestuur van Rabobank Nederland: "Het starten van een vrouwenploeg is een logische stap, gezien het feit dat wij de volledige breedte van de wielersport ondersteunen. We zijn natuurlijk al langer betrokken bij het vrouwen wielrennen via ons partnership met de KNWU. Door nu een eigen team rond Marianne Vos te sponsoren maken we het plaatje compleet.”

Naast het Rabobank Proteam, het Continental Team en het Offroad Team, wordt het vrouwenteam de vierde tak binnen de Rabobank Wielerploegen. “We hopen met onze ervaring en expertise de basis onder het vrouwenwielrennen te verstevigen”, aldus Harold Knebel algemeen directeur van de Rabobank Wielerploegen. “Dat de sponsoring niet geheel onverwacht komt, is duidelijk. We zijn al langere tijd in gesprek. Dit was het juiste moment Marianne en haar team te blijven ondersteunen gezien de onduidelijkheid omtrent het voortbestaan.”

Jeroen Blijlevens, ploegleider van de ploeg Vos in uiterst tevreden: "We zijn dankbaar voor de mogelijkheid die de Rabobank Wielerploegen ons biedt." Marianne Vos is ook blij met de Rabobank als partner. “Ze zijn al jarenlang een toonaangevende ploeg en sponsor. Hun professionaliteit en structuur kan onze ploeg en het gehele vrouwenwielrennen verder brengen."

De samenwerking wordt aangegaan voor een duur van tenminste twee jaar, de huidige structuur van de ploeg Vos blijft bestaan. Naast Rabobank zullen Interpolis en Giant toetreden als sponsor van het team. De komende weken worden gebruikt om de ploeg verder vorm te geven.

Rabosport
Kortom, Nederland bloeit wordt gewoon Rabobank. Gewoon een andere sponsor voor min of meer dezelfde ploeg.
pi_102405351
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kortom, Nederland bloeit wordt gewoon Rabobank. Gewoon een andere sponsor voor min of meer dezelfde ploeg.
daar lijkt het op maar ze kunnen nu natuurlijk wel extra profiteren van de kennis en ervaring van de mannenploeg :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 26 september 2011 @ 17:52:39 #33
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_102405405
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

daar lijkt het op maar ze kunnen nu natuurlijk wel extra profiteren van de kennis en ervaring van de mannenploeg :).
Precies :)
Ik zie hier veel in.
pi_102405579
Kai Reus zal als het goed is naar Skil gaan, hj wordt in elk geval weer prof.
pi_102405681
Mooi voor hem.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_102406383
Slimme zet van Rabo om met Vos in zee te gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:57 schreef Steven184 het volgende:
Kai Reus zal als het goed is naar Skil gaan, hj wordt in elk geval weer prof.
^O^
pi_102406448
Belletti naar AG2R, toch ook wel verrassend.
pi_102408383
Blijlevens dus in Rabotenue straks. Moest vroeger volgens mij niks van die Raboboys hebben. :D
pi_102410736
Blijlevens lijkt me ook wel zo'n type die vroeger ook niks van vrouwenwielrennen moest hebben. Tijden veranderen...
pi_102415417
Brajkovic, mag weg en heeft er vrede mee. Ik zeg freire weg en braiko bij rabo!!!
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_102415606
Waarom zouden ze in hemelsnaam een klassementsrenner halen? Je hebt LL Cool S voor de kleinere rittenkoersen, en dan Gesink, Mollema, Kruijswijk en Kelderman dat is meer dan genoeg hoor

miss wel interessante optie voor Vacansoleil ofzo
pi_102415770
oke en wie van hen gaat ooit een ronde winnen ala zwitserland, dauphine laat staan een van de grote 3?
pi_102415952
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:28 schreef AXI-OMA het volgende:
oke en wie van hen gaat ooit een ronde winnen ala zwitserland, dauphine laat staan een van de grote 3?
Mollema werd vierde in de Vuelta, Mollema en Kruijswijk kwamen dichtbij in Zwitserland, als Gesink eens op zn fiets blijft zitten dan zit een podium in een grote ronde (en winst als hij op Giro/Vuelta inzet) er gewoon in... maar ja goed geen zin om het te verdedigen, want je hebt het over Brajokovic die als beste resultaat in een grote ronde een 18e plek heeft in de Giro
  maandag 26 september 2011 @ 21:34:11 #44
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_102416136
Inderdaad, zo'n Brajkovic mag ook wegblijven bij Rabobank van mij.
Totaal overbodige aankoop zou dat zijn.
pi_102416271
Die voegt niet veel toe inderdaad :N
pi_102416334
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:28 schreef AXI-OMA het volgende:
De mannen die Rabo nu heeft gaan dat eerder doen dan Brajkovic lijkt me.
pi_102416627
vorig jaar dauphine gewonnen en het grootste rondetalent van het peloton
beter rabo dan bijv liquigas
pi_102416765
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:43 schreef AXI-OMA het volgende:
jouw 'talent' is wel inmiddels bijna 28 en heeft in die jaren nog steeds maar een 18e plaats gehaald in een grote ronde... een getalenteerd renner is het zeker, maar misschien haalt hij ooit een keer een verdwaalde top 10 klassering in de Giro of Vuelta, verder niet
pi_102417180
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:43 schreef AXI-OMA het volgende:
Het grootste talent van het peloton en dan toch al 28 zijn en nog nooit bewezen hebben een grote ronde aan te kunnen, heel logisch :')

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:45 schreef franklop het volgende:

[..]

jouw 'talent' is wel inmiddels bijna 28 en heeft in die jaren nog steeds maar een 18e plaats gehaald in een grote ronde... een getalenteerd renner is het zeker, maar misschien haalt hij ooit een keer een verdwaalde top 10 klassering in de Giro of Vuelta, verder niet
Hij is inmiddels wel talent af hoor, zolang draait hij al mee.
pi_102417273
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het grootste talent van het peloton en dan toch al 28 zijn en nog nooit bewezen hebben een grote ronde aan te kunnen, heel logisch :')

[..]

Hij is inmiddels wel talent af hoor, zolang draait hij al mee.
ik zei ook een getalenteerd renner, niet een talent ;) hij kan zeker wel wat, maar zeker niet meer dan een Vandenbroeck, Gesink, Nibali etc etc
pi_102417389
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:53 schreef franklop het volgende:

[..]

ik zei ook een getalenteerd renner, niet een talent ;) hij kan zeker wel wat, maar zeker niet meer dan een Vandenbroeck, Gesink, Nibali etc etc
Oh oke, dan ben ik het met je eens.

En zeker niet meer dan de namen die je noemt nee, sterker nog gewoon minder.
pi_102426383
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:17 schreef marcodej het volgende:
Blijlevens dus in Rabotenue straks. Moest vroeger volgens mij niks van die Raboboys hebben. :D
idd vroeger was hij samen met Knaven en die andere TVM jongens fel anti Rabo.
pi_102465693
Ponzi naar Astana, Cobo heeft diverse aanbiedingen maar wacht nog op Geox.
pi_102467486
- Team MTN-Qhubeka wordt procontinentaal.
- Cobo staat in de belangstelling van Astana en een ander team die RV-punten nodig heeft. Cobo is echter voor een prikje bij Geox opgepikt eind vorig jaar en wil nu een fel verbeterd contract.
- Geox heeft ook interesse in Freire. Movistar zou Freire een voorstel gedaan hebben, maar dat zou onvoldoende zijn geweest.
- Blythe, Lodewyck nu wel bevestigd bij BMC. Wyss verlengt.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 01:07 schreef wimderon het volgende:
Ponzi naar Astana, Cobo heeft diverse aanbiedingen maar wacht nog op Geox.
Ponzi had net verlengd? :? Zal wel een envelopje richting Liquigas zijn gegaan.
pi_102469930
Egoitz Garcia naar Cofidis.

Het nieuwe Colombiaanse team Coldeportes Colombia, dat ProContinentaal wordt, heeft 13 namen voor volgend seizoen:
Juan Pablo Suárez, Rafael Infantino en Edward Beltrán komen van EPM-UNE.
Robinson Chalapud, Dalivier Ospina, Juan Pablo Forero, Jarlinson Pantano, Felipe Laverde en Víctor Hugo Peña komen van Colombia es Pasión.
En dan heb je nog Carlos Julio Quintero, Wilson Marentes, Edwin Parra en Frank Osori die ook tekenden. Daar komen nog 5 renners bij die de komende weken bekend worden gemaakt.
pi_102470889
Hoe zit het nou met Thomas Dekker? Kan hij de overstap maken van Chipotle naar de grote broers bij Garmin? Of is dat einde verhaal?
pi_102471116
Nog niet bekend, maar Garmin zit bijna vol dus dat wordt moeilijk.
pi_102471420
quote:
Skil-Shimano breidt uit

De Nederlandse profformatie Skil-Shimano zal komend voorjaar een nieuwe hoofdsponsor presenteren. Om communicatief strategische plannen van het bedrijf zal pas gedurende de klassiekers de naam van deze Europese multinational bekend worden gemaakt. Hiermee is de toekomst van de ploeg van teammanager Ivan Spekenbrink voor drie jaar verzekerd.

Skil heeft afgelopen weekeinde besloten om daarmee de sponsoring van het team aan het einde van het jaar te staken. Skil kijkt terug op een succesvolle periode en is zeer tevreden met de publiciteit die de ploeg heeft gehaald.
Budget

Naast een nieuwe hoofdsponsor heeft de ploeg ook een nieuwe materiaalsponsor. Het Amerikaanse Felt, in het verleden als fietssponsor bij Garmin, heeft zich vanaf 2012 ook aan de ploeg van Spekenbrink verbonden. Het budget van de ploeg neemt hierdoor behoorlijk toe. Met de Duitse sprinters Marcel Kittel en John Degenkolb zijn de verwachtingen groot.

Met deze nieuwe stap is Spekenbrink een van de weinige teammanagers die er de afgelopen jaren is in geslaagd om een nieuwe multinational aan een wielerploeg te verbinden.

Telesport
Klinkt goed.
pi_102472160
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoe zit het nou met Thomas Dekker? Kan hij de overstap maken van Chipotle naar de grote broers bij Garmin? Of is dat einde verhaal?
Heeft nog geen duidelijkheid, de ploegen zullen natuurlijk ook niet in de rij staan op basis van zijn uitslagen tot nu toe. Hij heeft amper wat gereden, lijkt me dat hij nog wel een jaar wat moet laten zien voordat hij eventueel weer onderdak kan vinden bij een WT-ploeg.

Een Duo Normand winnen is op zich wel leuk maar zegt weinig over een Dekker in een wedstrijd in het peloton of individuele tijdrit. Denk dat Dekker nog wel een tijdje kermiskoersen blijft rijden.

Overigens heeft Dekker volgens de UCI die Duo Normand-wedstrijd niet eens gewonnen, alle duo's met WT-renners er zijn geschrapt uit de officiele uitslag :

http://www.uci.infostrada(...)3&PageNr0=-1&Cache=8

[ Bericht 11% gewijzigd door Ericr op 28-09-2011 11:59:35 ]
pi_102472213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klinkt goed.
Zeker, zonde voor hun btw dat Froome het dit jaar opeens zo goed deed in de Vuelta. Benieuwd of ze nog een dergelijke renner proberen binnen te hengelen. (Ze wilden een renner met een sterke tijdrit die in korte rondjes een leuk klassement kan rijden en zaten daarvoor achter T. Martin en Froome aan).

Kaisen bevestigt bij Lotto.
  woensdag 28 september 2011 @ 12:00:59 #61
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_102472612
Zal wel een duitse multinational zijn die nieuwe sponsor van Skil?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_102472673
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:00 schreef Sheepcidus het volgende:
Zal wel een duitse multinational zijn die nieuwe sponsor van Skil?
Kan wel eens slecht nieuws zijn indien het bedrijf geen binding heeft met NL. }:|

Aankoopbeleid wijst wel in Duitse richting ja, maar toch ook nog NL-jonkies die een kans krijgen volgend jaar. Ach, het zal wel goed komen.
pi_102473050
Machado wil weg bij RadioShack vanwege de fusie ondanks dat hij eerder dit jaar nog een contract voor 2012 had getekend en hij mag ook gaan praten met andere teams van Bruyneel.

Kaisen voor 2 jaar naar het Lotto-project, waardoor het team nu 21 renners onder contract heeft staan, te weten:
Jurgen Van den Broeck (Bel)
Jelle Vanendert (Bel)
Dennis Vanendert (Bel)
Jurgen Roelandts (Bel)
Francis De Greef (Bel)
Bart De Clercq (Bel)
Jurgen Vandewalle (Bel)
Sven Vandousselaere (Bel)
Gert Dockx (Bel)
Olivier Kaisen (Bel)
Tosh Van der Sande (Bel)
Sander Cordeel (Bel)
Jonas Vangenechten (Bel)
Gaetan Bille (Bel)
Jens Debusschere (Bel)
Andre Greipel (Dui)
Marcel Sieberg (Dui)
Vicente Reynes (Spa)
Lars Bak (Den)
Brian Bulgac (Ned)
Greg Henderson (NZl)

[ Bericht 5% gewijzigd door TheArt op 28-09-2011 12:24:51 ]
pi_102473110
Wie is Brian Bulgac? En Dennis is een broer(tje) van Jelle?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_102473264
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:17 schreef Felagund het volgende:
Wie is Brian Bulgac? En Dennis is een broer(tje) van Jelle?
Dennis is inderdaad het broertje van Jelle.

Bulgac stond altijd al te boek als Nederlands klimtalent. Is nu 23, reed vorig seizoen nog bij Rabo Continental maar kreeg daar geen nieuw contract. Hij ging dan naar Davo, het opleidingsteam van Omega Pharma-Lotto en won daarvoor de Triptygue Ardennais en de Tour de Liège.
pi_102474187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klinkt goed.
quote:
inrng the Inner Ring
Skil-Shimano will have "a new team base in South-France...accessible to cycling enthusiasts, touring cyclists, fans, companies and media."
31 minuten geleden
Ben benieuwd wat dat gaat worden :) Misschien een Franse sponsor ook?
pi_102474845
quote:
Iwan Spekenbrink kondigt nieuw topwielerteam aan
Met trots kondigt Iwan Spekenbrink, general manager van het huidige Skil-Shimano, de geboorte van een nieuw topwielerteam aan. Volgens Spekenbrink vormt de huidige structuur van zijn ploeg volgend jaar de basis van een nieuw internationaal wielerproject met een nieuwe hoofdsponsor en sterke technische partners, die garant staan voor een nieuw, ambitieus gezicht in de wereld van het moderne cyclisme. De toekomst van de ploeg is voor minimaal 3 jaar verzekerd. Een Europese multinational, waarvan de naam begin volgend jaar bekend wordt gemaakt, heeft zich voor die periode aan het project verbonden. Shimano Inc. (fietsonderdelen), Felt Bicycles (frames) en Pearl Izumi (wielerkleding) ondersteunen het ambitieuze plan.

Het management is haar huidige hoofdsponsor Skil dankbaar voor de prettige en succesvolle samenwerking en het gestelde vertrouwen de afgelopen jaren. Als Skil-Shimano heeft de jonge wielerstructuur een gestage groei doorgemaakt en een stevige basis gelegd door steeds te werken met een heldere visie, duidelijke kernwaarden en een eigen filosofie. De nieuwe set-up stelt het team in staat om definitief toe te treden tot de internationale wielertop. De hoofdsponsor zal voorjaar 2012 gepresenteerd worden als centraal onderdeel van haar nieuwe marketing- en communicatiestrategie. Tot die tijd verschijnt de ploeg als 'Project 1t4i' op de wielerwegen.

De vijf richtlijnen, verzameld in de werktitel 1t4i (Team spirit, Inspiration, Integrity, Improvement, Innovation), vormen een korte samenvatting van de missie, visie, kernwaarden en werkwijze waar het team voor staat en die bovendien gedeeld worden door de partners van de ploeg.

Het creëren van een perfecte en geloofwaardige topsportomgeving krijgt binnen de wielersport een nieuwe dimensie. Wetenschappelijke experts op het terrein van training, trainingsanalyse en voeding zorgen voor high-end aanvulling op de sportieve staf. Een eigen expert zal de technische partners permanent ondersteunen bij de voortdurende ontwikkeling van het materiaal zodat de renners de beschikking hebben over het meest competitieve uitrusting.

De ploeg krijgt onder de naam Pro Cycling Experience een nieuwe teambasis in Zuid-Frankrijk om de begeleiding van de renners te intensiveren en optimaliseren. Deze teambasis wordt tevens toegankelijk voor wielerenthousiastelingen, toerfietsers, fans, bedrijven en media.

Waar het team qua beleid en werkwijze inzet op innovatie, teamspirit en geloofwaardige topsport, zal daarnaast ook ‘groen’ gereflecteerd worden in de communicatie en uitstraling van Project 1t4i. Zo zal deze kleur een duidelijk element zijn in haar uitingen. Project 1t4i zal haar operatie C02-neutraal voeren. Bovendien fungeert de ploeg als ambassadeur van de non-profitorganisatie ‘Trees for Travel’, die zich inzet voor het behoud van de natuur door middel van C02-uitstootreductie en –compensatie.

Met beloftevolle renners als Marcel Kittel, John Degenkolb, Alexandre Geniez, Patrick Gretsch en Tom Veelers heeft de ploeg naast een sterke basis tevens de toekomst in huis. In de komende periode zal het team verder versterkt worden. Doel is deelname aan de Tour de France en alle andere grote wedstrijden. Project 1T4i verwacht in het nieuwe seizoen of in 2013 een World Tour-team te zijn. De ploeg heeft duidelijk een Frans hart, een Duitse ruggengraat en een Nederlandse basis, met een internationale focus, wat in lijn ligt van de bedrijfsactiviteiten van de hoofdsponsor en overige partners.

"We zijn erg trots dat we erin geslaagd zijn een grote internationale partner aan onze ploeg te kunnen verbinden en het vertrouwen van onze andere partners te genieten. Dat stelt ons in staat om dit ambitieuze project te realiseren en toe te treden tot de mondiale elite van de wielersport. We kijken reikhalzend uit naar de toekomst en zijn supergemotiveerd om dit project verder vorm te gaan geven", benadrukt Iwan Spekenbrink de hoge ambities van de nieuwe ploeg Project 1T4i.
Persbericht
pi_102484209
Bosch als nieuwe hoofdsponsor? En er zou nog een bekende Duitse wielrenner komen.
pi_102484218
Een of ander energiebedrijf dat aan zijn imago wil werken?
pi_102486381
Klinkt wel enigzins als energiebedrijf.
Duitse hoofsponsor kan ik me nog voorstellen maar Frans of Spaans niet. Ik bedoel die gaan toch niet in zee met een Nederlandse ploeg, zeker niet van het formaat Skil.

Ik ben benieuwd.
pi_102486939
Manuel Cardoso van RadioShack naar Caja Rural.

Sebastien Chavanel verlengt bij Europcar.

Gonzalez de Galdeano weg als technisch directeur bij Euskaltel.
pi_102518945
Wellicht Essent dan? Hebben met @home al eens een ploeg gesponserd. En vallen onder RWE paraplu.
Net efkes anges
pi_102521396
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wellicht Essent dan? Hebben met @home al eens een ploeg gesponserd. En vallen onder RWE paraplu.
Ja zoiets zat ik aan te denken. Het is nu in Nederland nog Essent-RWE, kan me best voorstellen dat die een nieuwe naam in de markt willen zetten en daar is een wielerploeg best nuttig voor.
pi_102527825
Zou wat zijn.
Net nu ik daar wegga
Net efkes anges
  donderdag 29 september 2011 @ 21:51:19 #75
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_102529770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou wat zijn.
Net nu ik daar wegga
Daarom juist ze willen hun klanten weer terugwinnen. Wel jammer dat het pas in het voorjaar bekend wordt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_102540063
Guesdon gaat in elk geval nog even door tot Parijs - Roubaix _O_ _O_ _O_

Kai Reus zou een aanbieding op zak hebben van United Healthcare
pi_102540804
Redefine, bedoelde als werknemer niet als klant
Net efkes anges
pi_102552987
Vrečer naar Geox, Kruopis naar GreenEdge.

Machado krijgt wat ie wil en blijft de komende twee seizoenen voor Bruyneel rijden, diens landgenoot Ricardo Mestre zou naar Ag2r kunnen.

Isasi wordt ploegleider bij Euskaltel.
pi_102553161
Cummings maakt BMC voor volgend seizoen compleet.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:01:51 #80
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_102556191
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

[..]

Bij Astana moeten ze wel wanhopig zijn geweest. Brajko wordt de komende jaren als (mede) kopman uitgespeeld in de Tour. _O-
pi_102625917
Sohrabi en Mizbani zouden nu dicht bij een overgang naar Geox-TMC staan.

:o
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:27:13 #82
67640 SaintOfKillers
pi_102627625
Had Sohrabi niet getekend bij AG2R? Als 't klopt, dan zou Geox plots dicht bij de World Tour komen. Alhoewel, dan moet Menchov al blijven, wat dan vermoedelijk weer niet zal gebeuren.

Ik begin ondertussen te denken dat Euskaltel misschien wel eens kan sneuvelen. Maar ja, voor de koersen waar ze iets kunnen gaan doen (rondes en klimklassiekers) zullen ze sowieso wel uitgenodigd worden en in alle andere koersen zijn ze sowieso pelotonopvulling, dus misschien niet eens een slechte zaak.
pi_102636515
Nou ik denk dat Euskaltel niet uitgenodigd gaat worden voor de Waalse klassiekers en als AG2R uit de WorldTour valt zelfs niet voor de Tour. Ze hebben niet genoeg punten en er zijn ook quasi geen Basken die punten hebben die ze zouden kunnen halen.

Aan de andere kant is dat misschien niet erg, want dan gaat Samu zich eindelijk weer eens op de Vuelta richten en hopelijk winnen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 01:12:46 #84
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_102638498
Sanchez moet maar naar Vacansoleil gaan dan
pi_102640119
Waarom maakt Cavendish nou niet gewoon eens zijn nieuwe team bekend?
pi_102640453
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:16 schreef Leatherface het volgende:
Het zou overigens Cavendish zijn die enigzins de opvolging van HTC heeft opgeblazen. De multinational die nu de nieuwe sponsor van Skil wordt, schijnt lang in gesprek te zijn geweest met Stapleton. Cavendish wilde perse in juli zekerheid hebben of hij bleef dan wel vetrok. Toen waren ze er echter nog niet uit, waardoor alles niet doorging.
pi_102640517
En Posthuma zou naar GreenEdge gaan.
pi_102642239
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:16 schreef Leatherface het volgende:
Er zijn blijkbaar nogal wat probleempjes met oa het materiaal voor volgend jaar.

quote:
Mark Cavendish op weg naar Quick.Step?

Heeft Patrick Lefevere na Zdenek Stybar en Tony Martin straks met Mark Cavendish een derde wereldkampioen op de loonlijst staan? Alles wijst alvast in die richting. Met dank aan Specialized.

Wie wordt de nieuwe werkgever van Mark Cavendish? Na het opdoeken van HTC - Highroad is de vraag al meermaals gesteld maar het antwoord nog steeds niet gegeven. Lange tijd leek Team Sky het enige en voor de hand liggende antwoord te zijn.

"Maar wij zijn sinds kort niet meer zo zeker dat hij volgend jaar bij ons zal rijden", liet een Sky-werknemer tijdens de Tour de Wallonie Picarde optekenen. "Blijkbaar zijn er een paar dingen veranderd sinds het moment dat Cavendish in Kopenhagen wereldkampioen werd."

Materiaalkwestie
Vooral één bepaald thema lijkt ervoor te zorgen dat de afstand tussen Cavendish en Team Sky groot is geworden. De wereldkampioen eist dat hij volgend seizoen op een fiets van Specialized zijn regenboogtrui mag tonen. Sky heeft echter nog een lopend contract met Pinarello en is ook niet zinnens dat contract op te zeggen. Ook Specialized zelf wil niets liever dan dat Cavendish volgend seizoen nog steeds van hun materiaal gebruik maakt.

Lefevere houdt de boot af
En zo komen we bij Omega Pharma - Quick.Step terecht. Het is een publiek geheim dat het team van Lefevere volgend seizoen niet langer op fietsen van Eddy Merckx zal fietsen. Nieuwkomer Tony Martin eiste Specialized en heeft zijn zin gekregen. Toch ontkent Patrick Lefevere dat Cavendish op komst is. "Of Cavendish volgend jaar bij mij in de ploeg fietst? I wish. Maar ik heb dertig renners onder contract", houdt de West-Vlaming de boot af.

pi_102642358
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Er zijn blijkbaar nogal wat probleempjes met oa het materiaal voor volgend jaar.

[..]

Zou zuur zijn voor alle HTC-renners die daar heen zijn gegaan om voor zichzelf te gaan rijden.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:44:46 #90
67640 SaintOfKillers
pi_102642470
OPQS heeft nu al te veel renners, daar moeten er nog steeds enkelen vertrekken, daar is echt geen plaats meer voor Cavendish en aanhangsels.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:49:22 #91
67640 SaintOfKillers
pi_102642572
Dat team van Cancellara voor zijn klassiekers wordt steeds sterker en sterker als ook Posthuma vertrekt, hij zal wel erg blij zijn.

Die zie ik echt nooit bijtekenen bij Bruyneel.
pi_102643018
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
OPQS heeft nu al te veel renners, daar moeten er nog steeds enkelen vertrekken, daar is echt geen plaats meer voor Cavendish en aanhangsels.
Engels is al duidelijk gemaakt (per brief :') ) dat hij moet ophoepelen.
pi_102643525
Maar Lefevere is dus volgens eigen zeggen niet in "gesprek" met Cav? :D Dan moeten we er serieus rekening mee houden dat hij volgend seizoen voor QS rijdt. ;)
pi_102643696
Welke ploegen rijden nog meer op dat merk?

(dat houd ik dus TOTAAL niet bij, zou niet eens weten op wat voor fiets Rabobank of Vacansoleil rijdt)
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:35:54 #95
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_102643835
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Had Sohrabi niet getekend bij AG2R? Als 't klopt, dan zou Geox plots dicht bij de World Tour komen. Alhoewel, dan moet Menchov al blijven, wat dan vermoedelijk weer niet zal gebeuren.

Moet Cobo dan ook niet blijven?
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:45:49 #96
67640 SaintOfKillers
pi_102644149
Ja, maar dier wil sowieso liever (bij Gianetti) blijven, of daar lijkt het toch op, terwijl ik de indruk krijg dat Menchov zo snel mogelijk weg wil.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:53:33 #97
67640 SaintOfKillers
pi_102644423
Volgens mij rijden nu enkel OPQS en Saxo op Specialized, het contract met Astana loopt af, geen idee of dat verlengd wordt. Ik vind het trouwens een bedenkelijke evolutie indien constructeurs zo zwaar gaan doorwegen op transfers.
pi_102645485
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Engels is al duidelijk gemaakt (per brief :') ) dat hij moet ophoepelen.
Was de aanhef dit keer wel goed?
pi_102645679
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:26 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Was de aanhef dit keer wel goed?
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-addy-engels-onzeker

Wat triest zeg hoe dit ook weer is gegaan :') Gewoon een brief met bedankt voor de samenwerking en succes verder. Quick Step :') Lefevere :')
pi_102670264
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op

josedecauwer twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:40:52 #cav Omega-Quick Step Patrick Lefevere maakt plaats in zijn team voor drie nieuwe renners !!! Fr Robert na één jaar doorgestuurd naar Lotto reageer retweet
pi_102680481
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:40 schreef Marcoss het volgende:

[..]

josedecauwer twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:40:52 #cav Omega-Quick Step Patrick Lefevere maakt plaats in zijn team voor drie nieuwe renners !!! Fr Robert na één jaar doorgestuurd naar Lotto reageer retweet
Er is helemaal nog niets getekend. Volgens mij wil Cav en zijn managementbureau gewoon meer geld bij Sky krijgen door te schermen met een aanbod van OPQS. Sky had een mondeling akkoord met Cavendish vlak voor de Tour, maar nu hij wereldkampioen is geworden komt het kamp Cavendish opeens met OPQS. Volgens mij puur voor extra geld van Sky, maar we zullen zien.

Nog meer nieuws:
- Julian Dean naar GreenEDGE.
- Malacarne van Quick Step naar Europcar.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:12:24 #103
67640 SaintOfKillers
pi_102680920
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:40 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Lefevere al volk gaat buiten werken "voor het geval dat", dat kan hij ook nog nadat er is getekend (want als het dan niets wordt, zit je plots met slechts 27 renners), dus ik ben er niet van overtuigd dat het met elkaar te maken heeft.
pi_102691660
quote:
Enkel Eisel zit nog in pakket-Cavendish

Een transfer van Mark Cavendish betekent niet dat ook zijn hele sprinttrein gekocht moet worden. Enkel de Oostenrijker Bernard Eisel hangt vast aan zijn vriend en kopman. Mark Renshaw, die bij HTC al jaren de spurt aantrekt voor Cav', tekende al bij Rabobank.

Voor een trein dienen zich zowel bij Team Sky als bij Omega Pharma-Quick Step mogelijkheden aan. Bij de Britten van Team Sky zijn er heel wat hardrijders - Thomas, Stannard, Kennaugh, Dowsett, eventueel Wiggins - die het peloton op een lint kunnen trekken, en komen er sprinters - Sutton, Swift, eventueel Hagen - in aanmerking voor de rol van locomotief.

Bij Omega Pharma-Quick Step hebben al enkele leden van de oude HTC-trein - Martin, Grabsch, Velits - getekend.

Wat de begeleiding betreft kan Cav' ook in beide kampen terecht bij een vertrouwde figuur: zijn huidige ploegleider Brian Holm bij Omega Pharma-Quick Step en zijn jeugdcoach Rod Ellingworth bij team Sky.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:39:32 #105
67640 SaintOfKillers
pi_102696174
Een man à la Renshaw (wat Swift of Sutton wel zouden kunnen) hebben ze toch niet bij OPQS
pi_102704473
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een man à la Renshaw (wat Swift of Sutton wel zouden kunnen) hebben ze toch niet bij OPQS
Als hij in het wiel van Martin alle ruimte krijgt moet Steegmans dat toch kunnen. Of Ciolek.

Of Boonen :P
pi_102704509
Malacarne naar Europcar, Quintana naar Movistar
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:56:16 #108
67640 SaintOfKillers
pi_102706980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:18 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als hij in het wiel van Martin alle ruimte krijgt moet Steegmans dat toch kunnen. Of Ciolek.

Of Boonen :P
Ik denk niet dat die op 500 meter van de finish nog een versnelling hebben.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:56:21 #109
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_102710885
quote:
Er is helemaal nog niets getekend. Volgens mij wil Cav en zijn managementbureau gewoon meer geld bij Sky krijgen door te schermen met een aanbod van OPQS. Sky had een mondeling akkoord met Cavendish vlak voor de Tour, maar nu hij wereldkampioen is geworden komt het kamp Cavendish opeens met OPQS. Volgens mij puur voor extra geld van Sky, maar we zullen zien.
Of zou Cav, net zoals Contador, misschien een persoonlijk sponsorcontract (of aanbieding) van Specialized hebben waardoor het met Sky lastig (onmogelijk) gaat worden?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:49:59 #110
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_102714260
Garmin dus - zoals verwacht - geen interesse in Dekker:

quote:
@DekkerThomas
Thomas Dekker
@ginflauide Het gaat niet om de plaatsjes, die zijn er genoeg, het gaat erom of ze het willen, dat is wat anders.. Jammer genoeg...
4 hours ago
http://twitter.com/#!/DekkerThomas
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:10:46 #111
40566 Ericr
Livewrong
pi_102715542
Dus Dekker rijdt volgend jaar nog in kermiskoersen als hij niet snel een ploeg vindt.
pi_102721145
Wellicht Acqua e Sapone of iets dergelijks.
pi_102722371
Geox :P
pi_102723072
Beter ergens anders dan Garmin dan een jaar kermiskoersen, waar zou nog meer kunnen?
pi_102723259
Mag hij wel bij dat Chipotle team blijven?
pi_102723513
Freire blijft bij Rabo.
pi_102726555
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:02 schreef Steven184 het volgende:
Freire blijft bij Rabo.
of niet?
http://www.nusport.nl/wie(...)geen-aanbieding.html
In the coolest little capital of the world
pi_102726922
Er zou mogelijk een nieuwe Italiaanse ploeg komen, genaamd Unico 1. Ze weten nog niet of ze ProContinentaal of Continentaal willen worden. Het team draait om Alessandro Bertolini (41 jaar en nu Androni). Hij zou daar aan de slag kunnen als renner en een jaar later als directeur van het team. Namen die genoemd worden, zijn die van Mariano Piccoli en Gilbert Simoni als ploegleiders en Rebellin als renner.

Maar echt iets concreets is er nog niet, dus het is afwachten.
pi_102739289
Pate naar Sky, Beppu naar GreenEdge.
pi_102868553
- Brice Feillu zou bijna rond zijn met Saur-Sojasun.
- Nordhaug zou betekenen bij Sky.
- Horner heeft voor 2 jaar getekend bij Radioshack-Nissan-Trek.
- Iranier Zagari wordt genoemd bij AG2R, prachtig :D.
- Savio zou Rebellin weer naar Androni willen halen.
- Gebroeder Haedo verlengen bij Saxo.
pi_102868710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:51 schreef wimderon het volgende:
Pate naar Sky, Beppu naar GreenEdge.
Die Beppu rijdt ook geen platte prijs maar omdat het een Japanner is ofzo wordt hij wel door iedereen aangetrokken?! :')
Jack does it in real time...
pi_102907231
quote:
‘Nog drie nieuwe renners voor Vacansoleil-DCM’

Gepubliceerd door elbosco op maandag 10 oktober 2011 om 09:37.
Vacansoleil-DCM zal nog drie nieuwe renners aantrekken. Dat vertelde teammanager Daan Luijkx tegen De Telegraaf. Daarnaast stijgt het budget van de wielerploeg tot acht miljoen euro.

Onder meer dankzij een deal met de nieuwe fietsenfabrikant Bianchi en fietskettingmaker KMC neemt het budget toe. Vacansoleil-DCM versterkte zich reeds met Kris Boeckmans (Topsport Vlaanderen), Kenny van Hummel (Skil-Shimano), Bert-Jan Lindeman (Cyclingteam Jo Piels), Barry Markus (Rabobank CT), Thomas Marczynski (CCC–Polsat –Polkowice), Jacek Morajko (CCC–Polsat –Polkowice) en Nikita Novikov (Katusha CT).
Bron: wielerflits
Album top 100 2024
pi_102907442
Is er nog iets leuks wat klassementsrenners betreft op de markt?
pi_102907691
Misschien dat ze proberen Cobo binnen te halen?

Maar ik denk eerder een renner van RSH-Leopard die over is, daarnaast misschien Lindeman?
Album top 100 2024
pi_102907895
Ik dacht meer aan Menchov dan aan Cobo.
pi_102908005
Ik was ook niet serieus. Vorig jaar hebben ze Mosquera binnen gehaald, ik denk niet dat ze nu het risico willen nemen om Cobo te contracteren. Als dat überhaupt zou lukken. Menchov denk ik ook eerder, maar ik zie liever dat ze voor jongere renners gaan. Menchov lijkt toch wat over zijn top heen.
Album top 100 2024
pi_102908157
http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=44032

Volgens biciclismo tekent Gustav Erik Larsson bij VS. Dat zou wel een goede transfer zijn.
Album top 100 2024
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:57:10 #128
67640 SaintOfKillers
pi_102908292
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:47 schreef Felagund het volgende:
Ik was ook niet serieus. Vorig jaar hebben ze Mosquera binnen gehaald, ik denk niet dat ze nu het risico willen nemen om Cobo te contracteren. Als dat überhaupt zou lukken. Menchov denk ik ook eerder, maar ik zie liever dat ze voor jongere renners gaan. Menchov lijkt toch wat over zijn top heen.
Waarom zou je klassementsrenners kopen als je Devolder hebt?

En iets serieuzer: met Poels en De Gendt en in iets mindere mate Ruijgh hebben ze sowieso al wat jonge renners die potentieel hebben getoond. Nu zijn dat misschien geen potentiële podiumkandidaten, maar ze bieden wel de nodige opties.
pi_102908905
Nu rijden ze toch vaak in rondes als Romandië, Dauphiné etc een beetje voor spek en bonen mee (vandaar ook dat ze lang onderaan bungelden in de WT stand) en alle respect voor Poels en Ruygh, maar dat zijn toch geen renners die top 10 in de Tour kunnen gaan rijden. (*)

De Gendt vind ik onverklaarbaar wat die in de laatste Tour week deed, maar daar zie ik echt geen renner voor klassementen in grote rondes in. Wel een steengoede renner natuurlijk.

(*)
edit: in 2012
pi_102908914
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef Felagund het volgende:
Misschien dat ze proberen Cobo binnen te halen?

Maar ik denk eerder een renner van RSH-Leopard die over is, daarnaast misschien Lindeman?
Lindeman heeft al een contract getekend voor volgend seizoen ;)
pi_102911850
Niet nog twee aankopen volgens woordvoerder van VS, maar verlengingen. Een daarvan is Pavarin, de ander is nog afwachten.
pi_102918881
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom zou je klassementsrenners kopen als je Devolder hebt?

En iets serieuzer: met Poels en De Gendt en in iets mindere mate Ruijgh hebben ze sowieso al wat jonge renners die potentieel hebben getoond. Nu zijn dat misschien geen potentiële podiumkandidaten, maar ze bieden wel de nodige opties.
De Gendt is zo wisselvallig als wat tot nu toe en toch ook al weer bijna 25. Ruijgh (ook al bijna 25), tja, overal blijven aanklampen en dan rond plek 20 eindigen terwijl er twee handen vol klassementsrenners uit zijn gevallen, dat schat ik toch een flink stuk lager in dan de hype rond zijn persoon deed vermoeden. Poels heeft dan nog de meeste potentie denk ik en daar kan dan prima nog een kopman bij, de koers zul je toch niet snel hoeven te gaan dragen.
pi_102919074
Het zou trouwens niet gaan om 3 aankopen (incl. Larsson), maar daarbij zijn ook contractverlengingen en 1 daarvan is voor Pavarin. Die tweede is nog niet duidelijk.
pi_102919281
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:43 schreef TheArt het volgende:
Het zou trouwens niet gaan om 3 aankopen (incl. Larsson), maar daarbij zijn ook contractverlengingen en 1 daarvan is voor Pavarin. Die tweede is nog niet duidelijk.
Zie 2 posts boven je ;)
pi_102927076
Lequatre naar Bretagne.
pi_102945450
Darryl Impey en Christian Meier zijn bevestigd bij GreenEdge.
pi_102962043
MarkCavendish twitterde op dinsdag 11-10-2011 om 17:37:52 It's....... Team Sky! reageer retweet
Is dat ook weer bekend, kan daar in ieder geval niets meer over geschreven worden.

[ Bericht 62% gewijzigd door TheArt op 11-10-2011 17:54:21 ]
pi_102962227
Wat we natuurlijk eigenlijk al bijna een jaar wisten :P

Lijkt me ook sportief gezien de beste keuze voor hem overigens.
pi_102962997
Goh, ik had verwacht dat 'ie naar Quickstep zou gaan :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:07:40 #140
67089 Gillingham
The horror...
pi_102965262
Die arme Lefèvre heeft ook een pech zeg. Grijpt hij er wéér net naast...
What's it going to be then, eh?
pi_102966042
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef Gillingham het volgende:
Die arme Lefèvre heeft ook een pech zeg. Grijpt hij er wéér net naast...
Toch heeft ie met Martin volgend jaar een fantastische renner erbij. Wint heus wel weer z'n tijdritten en in een incidentele makkelijke rond van een week kan ie ook meedoen voor de winst.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:29:18 #142
67640 SaintOfKillers
pi_102969971
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:23 schreef thettes het volgende:

[..]

Toch heeft ie met Martin volgend jaar een fantastische renner erbij. Wint heus wel weer z'n tijdritten en in een incidentele makkelijke rond van een week kan ie ook meedoen voor de winst.
Je zou dat óf Martin óf Leipheimer òf Velits toch voor top 10 moet kunnen meedoen in die komende flut-Tour.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:39:39 #143
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_102987888
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je zou dat óf Martin óf Leipheimer òf Velits toch voor top 10 moet kunnen meedoen in die komende flut-Tour.
Martin? Neuh. Als een halve Tourmalet er al te veel aan is, gaat die volgend jaar ook geen potten breken. Cav of geen Cav.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:04:32 #144
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_103020950
gejat van het CyclingNews forum

Devolder and Van Avermaet to Radioshack-Nissan?

"According to our information, Bruyneel has two fellow countrymen on his list. In Belgium they are speculating that the Ronde Van Vlaanderen winner of 2008, Stijn Devolder, as well as the recent winner of Paris-Tours, Greg Van Avermaet, could soon put themselves in the service of Radioshack-Nissan. Stijn Devolder was already with Bruyneel at the US Postal and Discovery Channel teams"

http://www.tageblatt.lu/s(...)staerkungen-24331413

*herinnert zich een tweet van Danny Nelissen* :P
pi_103028293
- Selig zou getekend hebben bij Radioshack-Nissan-Trek.
- Vacansoleil, Katusha en een Franse ploeg zitten achter Cobo, aangezien die nog niet rond is met Geox volgens Spaanse kranten. De Nederlandse ploeg ontkent.
pi_103028523
Zou het ook niet doen als ik Vacansoleil was :P
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:25:04 #147
67640 SaintOfKillers
pi_103029773
Ik kan me niet voorstellen dat Cobo Gianetti zou verlaten. Van Avermaet naar Radioshack lijkt me ook sterk, bij Devolder zou het me minder verbazen.
pi_103033592
Miyazawa zou naar Saxobank gaan, dat team wordt steeds beter
pi_103036429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:39 schreef Steven184 het volgende:
Miyazawa zou naar Saxobank gaan, dat team wordt steeds beter
Pires ook.
pi_103069442
Had het in het verkeerde topic geplaatst:

Mortensen en Denifl naar Vacansoleil, inmiddels bevestigd.

Klemme en Stamsnijder worden genoemd bij Skil. Dat laatste wordt echter hardnekkig ontkend op twitter.
pi_103107206
Cobo tekent dit weekend waarschijnlijk nieuw contract bij Geox.
Downing moet weg bij Sky.
pi_103108276
Volgens het Luxemburgse Wort verlaten de volgende renners Radioshack-Nissan-Trek:
Fabian Wegmann (D/Katusha),
Brice Feillu (F/Saur-Sojasun),
Dominic Klemme (D), Tom Stamsnijder (NL/beide Skil-Shimano),
Anders Lund (DK/Saxo Bank-SunGard),
Davide Vigano (I/Lampre),
Will Clarke (AUS/GreenEdge).

Rohregger zou dan wel blijven, Bakelandts en Gallopin komen & Selig en Bennett worden de neo's.
pi_103108314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef Steven184 het volgende:
Volgens het Luxemburgse Wort verlaten de volgende renners Radioshack-Nissan-Trek:
Fabian Wegmann (D/Katusha),
Brice Feillu (F/Saur-Sojasun),
Dominic Klemme (D), Tom Stamsnijder (NL/beide Skil-Shimano),
Anders Lund (DK/Saxo Bank-SunGard),
Davide Vigano (I/Lampre),
Will Clarke (AUS/GreenEdge).

Rohregger zou dan wel blijven, Bakelandts en Gallopin komen & Selig en Bennett worden de neo's.
Zou vreemd zijn, want ook Gerdemann was gemeld bij Katusha samen met Wegmann dus.
pi_103108450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zou vreemd zijn, want ook Gerdemann was gemeld bij Katusha samen met Wegmann dus.
Klopt, dus afwachten wat uiteindelijk waar blijkt te zijn.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:18:59 #155
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_103109410
Iemand een idee waar Rebellin volgend jaar zou kunnen rijden? Zag laatst dat hij aan Katusha was gelinkt en dat die dat meteen tegenspraken. (ik was toen op vakantie)

Ik neem aan dat de UCI niet wil dat hij bij een (potentieele) WT ploeg tekent. Androni had alleen interesse als Rebellin dopinggebruik zou toegeven.
pi_103118785
Zaugg zet zich even in de markt!
pi_103192312
Lund bevestigt bij Saxobank.
pi_103247298
Hans-Michael Holczer bevestigt bij Katusha de volgende aanwinsten:
Ángel Vicioso (Androni), Xavier Florencio (Geox), Maxim Belkov (Vacansoleil), Alexander Kristoff (BMC), en van de continentale ploeg Timofey Kritsky, Nikita Eskov en Alexei Tsatevich.

En ze zijn bezig met een grote vis. Freire wordt genoemd. Wegmann en Gerdemann zouden er niet meer heen gaan.

Betancour naar Liquigas, dat zijn contract afkoopt.

Daniel Lloyd krijgt geen nieuw contract bij Garmin.

Zargari, Shpilevsky en Gazvoda naar Ag2r. Punten!

Rubiano naar Androni.
pi_103250613
is Freire nog wat punten waard voor nieuwe ploegen voor de ranking?
pi_103267304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:42 schreef Evertjan het volgende:
91 puten, maar deadline was volgens mij de 15e.

Even mijn eigen glazen ingooien:
Betancourt en Water en Zeep ontkennen dat de Colombiaan naar Liquigas gaat.
pi_103284979
Troels Vinther naar Saxo.

Zabel gaat de sprinters coachen bij Katusha.
pi_103323446
Freire en Haller naar Katusha.
Brown blijft bij Rabo.
pi_103323594
Had ik niet verwacht, dat Brown bij Rabobank zou blijven.

Dit jaar 0 zeges. Hij zal wel de sprint mogen aantrekken voor Renshaw en/of Bos.
pi_103323925
TD toch nog naar Garmin dan? Of gewoon wat druk proberen op te voeren en denkt die manager dat het er veel beter voorstaat en maakt 'ie in werkelijkheid geen kans?

http://www.nu.nl/sport/26(...)orld-tour-reeel.html
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:09:11 #165
67640 SaintOfKillers
pi_103324770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:50 schreef DeeBee het volgende:
TD toch nog naar Garmin dan? Of gewoon wat druk proberen op te voeren en denkt die manager dat het er veel beter voorstaat en maakt 'ie in werkelijkheid geen kans?

http://www.nu.nl/sport/26(...)orld-tour-reeel.html
Dat gedoe over dat dopingverleden is zo'n nonsens, bijna elke ploeg heeft wel een discutabel figuur rondrijden (of anders zit er wel eentje in de ploegleiding).

Ik zou me eerder storen aan zijn denigrerende houding over de kleine wedstrijdjes waarin hij moest starten om zich terug te bewijzen. Het leek allemaal al teveel gevraagd om daar wat zijn best te doen en wat enthousiasme te tonen.
pi_103325421
Wil net zeggen, hoeveel jaar is Millar ondertussen al geen gewaardeerde kracht daar? :)

Dekker z'n houding zou het nog eerder zijn ja, z'n ego heeft ongeveer een extra plekje nodig in de ploeg als je hem aantrekt... :+
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:57:41 #167
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_103347357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:42 schreef Evertjan het volgende:
Lees net dat ie getekend heeft bij Katusha
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_103363322
William Clarke, Aaron Kemps & Clinton Avery naar het nieuwe Aziatische PCT Champion System.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:43:37 #169
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_103385914
quote:
'Stefan Cohnen tekent profcontract'

Wielrenner Stefan Cohnen staat op het punt een profcontract te tekenen bij de Belgische ploeg Landbouwkrediet. Daarmee kan de Sittardse coureur rekenen op deelname aan grotere wedstrijden.

Landbouwkrediet is een pro-continentale ploeg. Volgens de krant HS-Woche hoopt de 28-jarige Cohnen volgend seizoen klassiekers als de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik te rijden voor de Belgische ploeg. Landbouwkrediet heeft de transfer nog niet officieel bevestigd, maar Cohnen deed dat zelf inmiddels wel. Hij debuteert waarschijnlijk begin volgend jaar in Maleisië
bron: l1.nl
Net efkes anges
pi_103386578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

bron: l1.nl
Heel vaag, want Cohnen rijdt het slechtste seizoen in de laatste zoveel jaar. Ik ken zat andere Nederlandse renners die ik eerder die kans had gegeven, maar goed wel leuk voor hem natuurlijk.
pi_103392263
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:54 schreef TheArt het volgende:

[..]

Heel vaag, want Cohnen rijdt het slechtste seizoen in de laatste zoveel jaar. Ik ken zat andere Nederlandse renners die ik eerder die kans had gegeven, maar goed wel leuk voor hem natuurlijk.
Koopt zich in via privesponsor?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:39:31 #172
67640 SaintOfKillers
pi_103409607
Klemme naar Skil (of die afkorting die ik altijd vergeet of hoe het ook heet)
Van Leijen en Meersman naar Lotto
Roulston naar Radioshack
Karpets bevestigd naar Movistar
Menchov zeker niet naar Katusha, maar naar een "grote, buitenlandse ploeg"
pi_103411134
Durbridge en Hepburn de laatste aankopen van GreenEdge. Daarmee is de ploeg voor 2012 compleet:
quote:
Michael Albasini (Zwi) (HTC-Highroad)
Fumiyuki Beppu (Jap) (RadioShack)
Jack Bobridge (Aus) (Garmin-Cervélo)
Simon Clarke (Aus) (Astana)
Baden Cooke (Aus) (Saxo Bank-SunGard)
Allan Davis (Aus) (Astana)
Julian Dean (NZl) (Garmin-Cervélo)
Mitchell Docker (Aus) (Skil-Shimano)
Luke Durbridge (Aus) (Team Jayco-AIS)
Simon Gerrans (Aus) (Sky)
Matthew Goss (Aus) (HTC-Highroad)
Michael Hepburn (Aus) (Team Jayco-AIS)
Leigh Howard (Aus) (HTC-Highroad)
Daryl Impey (ZAf) (Team NetApp)
Jens Keukeleire (Bel) (Cofidis)
Aidis Kruopis (Lit) (Landbowkrediet)
Brett Lancaster (Aus) (Garmin-Cervélo)
Sebastián Langeveld (Ned) (Rabobank)
Robbie McEwen (Aus) (RadioShack)
Christian Meier (Can) (UnitedHealthcare)
Cameron Meyer (Aus) (Garmin-Cervélo)
Travis Meyer (Aus) (Garmin-Cervélo)
Jens Mouris (Ned) (Vacansoleil-DCM
Stuart O'Grady (Aus) (Leopard-Trek)
Wesley Sulzberger (Aus) (FDJ)
Daniel Teklehaimanot (Eri)
Svein Tuft (Can) (Spidertech)
Tomas Vaitkus (Lit) (Astana)
Pieter Weening (Ned) (Rabobank)
Matthew Wilson (Aus) (Garmin-Cervélo)
Een ploeg van 30 dus met 17 Australiërs, 3 Nederlanders, 2 Canadezen, 2 Litouwers, een Zwitser, een Belg, een Nieuw-Zeelander, een Zuid-Afrikaan, een Eritreeër en een Japanner.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:28:44 #174
67640 SaintOfKillers
pi_103411800
Riis zegt dat hij geen geld heeft voor Cobo of Menchov (al zou je dan kunnen zeggen dat De La Fuenta en co misschien nog wel haalbaar zijn), al zegt hij ook dat zijn ploeg bijna af is.
pi_103414860
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Riis zegt dat hij geen geld heeft voor Cobo of Menchov (al zou je dan kunnen zeggen dat De La Fuenta en co misschien nog wel haalbaar zijn), al zegt hij ook dat zijn ploeg bijna af is.
Wel voor de Japanner Miyazawa. Die ploeg wordt almaar indrukwekkender.
pi_103424408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:59 schreef TheArt het volgende:
Durbridge en Hepburn de laatste aankopen van GreenEdge. Daarmee is de ploeg voor 2012 compleet:
Ik had mijn twijfels toen ik het lijstje zag. Veel aardige renners, maar eigenlijk alleen Goss als puntenraper.
Toch maar even nageteld waar ze geeindigd zouden zijn in de WorldTour dit jaar. Dan blijken ze het niet heel onaardig te doen met een 13e plaats en 540 punten:
217 Goss (Winnaar MSR; 2e op WK; 2e TDU)
111 Gerrans (2e Plouay; 3e AGR)
106 C.Meyer (Winnaar TDU)
56 Weening (6e Romandie en puntjes Giro)
50 Langeveld (5e RvV)

Vraag is wel of ze in 2012 een vergelijkbaar aantal punten kunnen halen. Gerrans, Weening en Langeveld zie ik dat wel doen, Meyer en Goss toch zeker niet.

Ik schat dat ze rond de 15e stek uit gaan komen in de eindafrekening.
pi_103490230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:33 schreef Steven184 het volgende:
Had het in het verkeerde topic geplaatst:

Mortensen en Denifl naar Vacansoleil, inmiddels bevestigd.

Klemme en Stamsnijder worden genoemd bij Skil. Dat laatste wordt echter hardnekkig ontkend op twitter.
Dat laatste is nu bevestigd, Stamsnijder dus naar 1t4i.
Album top 100 2024
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:57:56 #178
67640 SaintOfKillers
pi_103495873
Samuel Sanchez ziet de toekomst van Euskaltel somber in en als de ploeg er eind 2012 mee zou ophouden, dan zou hij graag bij Contador in de ploeg rijden.

Als dat bij Riis is, mag die wel al sponsors gaan zoeken, want als je Menchov en Cobo niet kan betalen, dan lijkt Sanchez al helemaal te duur (lSanchez is toch waardevoller aangezien je die ook nog in eendagswedstrijden kan inzetten).

Eigenlijk zou er gewoon een tweede groot Spaans team moet komen, naast Movistar (Euskaltel is altijd een klein broertje geweest). Waar is de tijd dat je naast Banesto/Movistar en Euskaltel ook nog ONCE en Kelme had?
pi_103508051
Spilak naar Katusha.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:13:48 #180
40566 Ericr
Livewrong
pi_103541612
quote:
Andre Steensen, Brian Vandborg and Volodymir Gustov are the latest riders to leave Saxo Bank-Sungard, after not being offered new contracts. Team manager Bjarne Riis has publicly said that he is having budget problems and does not plan to hire any additional riders, although Alberto Contador has asked for more help in the mountains. However, he may be looking to use the money saved from those three riders to make one or more new hires.

"I unfortunately have not renewed my contract with Saxo Bank. Bjarne called me and told me that he wanted to try some new riders," Steensen told Ekstrabladet.dk.

The Dane was not happy with the decision, but accepted it, saying he was not bitter. “Life does not end because I am not riding with Saxo Bank.”

He hoped to sign on for next year with the Continental-ranked Glud & Marstrand team, for which he rode before joining CSC-Saxo Bank during the 2008 season.

Feltet.dk also reported that Vandborg and Gustov would be leaving Saxo Bank. Vandborg, 30, rode for the team from 2004 to 2006 before putting in one year each at Discovery Channel and Team GLS-Pakke Shop. He then was with Liquigas in 2009 and 2010.

Gustov, 34, was also an earlier CSC alumnus. He rode for Fassa Bartolo from 2000 to 2005, CSC from 2006 to 2008, and Cervelo in 2009 and 2010 before re-joining the Danish team this year.

http://www.cyclingnews.co(...)of-saxo-bank-sungard

Geef die ploeg nog 1 seizoen, Contador zal ook blij zijn met deze ontwikkelingen. Echt een topploeg volgende seizoen, misschien dat ze nog wat GEOX-renners kunnen oppikken anders wordt het wel heel erg karig met helpers voor Contador.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:33:41 #181
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_103558807
Van top naar flopploeg in amper 3 jaar
Net efkes anges
pi_103563655
Wegmann naar Garmin-Cervelo.

Francesco Ginanni (Androni) en Francesco Reda (Quick Step) naar Acqua e Sapone.

Rosskopf, een 22-jarige Amerikaan, naar Team Type 1.

Rutkiewicz van CCC (dat ermee stopt) naar Team NetAPP.
pi_103570712
Verrassing:

quote:
Iraniër houdt Lotto in WorldTour

BRUSSEL - Mehdi Sohrabi, een Iraniër van 30, rijdt volgend jaar voor het Belgische Lotto-Ridley. De winnaar van de Asia Tour bezorgt de Belgische ploeg broodnodige punten voor het World-Tourstatuut.
'Dat hebben we goed geheim kunnen houden, hé', grinnikt Marc Sergeant. 'Overal werd hij gemeld: bij Geox, bij AG2R en bij nog andere ploegen. Maar uiteindelijk zit hij wel mooi bij ons.' Hij, dat is Mehdi Sohrabi, een Iraniër die al drie jaar rijdt voor het Tabriz Petrochemical Cycling Team. En volgend jaar dus voor Lotto.

De reden is simpel: Sohrabi heeft punten. Véél punten, als eindwinnaar van de Asia Tour. En punten zijn in het huidige professionele wielrennen van goudwaarde. Op basis daarvan maakt de Internationale Wielerunie (UCI) een rangschikking van de beste teams ter wereld die dient als basis voor de WorldTour, de eerste klasse van het wielrennen. De eerste vijftien in die lijst zijn zeker van een World-Tourlicentie.

Door het vertrek van Philippe Gilbert was Lotto-Ridley bijlange niet zeker van een plaats bij die eerste vijftien. Greipel, Van den Broeck, Vanendert en Roelandts boden niet voldoende speelruimte tegen concurrenten als AG2R, Euskaltel en Française des Jeux. Zeker niet omdat AG2R duidelijk ook andere markten aanboorde: het Franse team kocht een Iraniër, een Rus en een Sloveen die in Aziatische wedstrijden een pak punten hadden verzameld.

'Maar de grootste slokop, dat was Sohrabi', weet Sergeant. 'Hij leek eerst op weg naar Geox, maar toen die sponsor afhaakte, waagden we onze kans. We konden bovendien snel contact leggen, want Sohrabi rijdt al drie jaar op Ridley-fietsen (volgend jaar cosponsor van Lotto, red.).'

Allemaal goed en wel, maar wat gaat een Iraniër volgend jaar in godsnaam doen op World-Tourniveau? De brave man - een spurter met fond - won dit jaar wel de Ronde van Azerbeidzjan en de Jelajah Malaysia, maar wat is dat waard op wereldniveau? 'Pas op', zegt Sergeant. 'Als je de Asia Tour wint, sta je aan de top van een continent. Hij reed en won al koersen tegen iemand als Maxim Iglinskiy. Toch geen prutser, hé? Ik zie dus niet in waarom we die jongen geen kans zouden geven.'

Buiten de grenzen

En toch: het wringt een beetje. Hoofdsponsor Lotto scheurde zich deze lente nog af van Omega Pharma omdat het een Belgisch project wil zijn. Net dan krijgt een Iraniër de voorkeur op binnenlands talent en worden ook nog renners als Lars Bak en Greg Henderson binnengehaald.

'We moeten eerlijk zijn: een puur Belgisch project is op World-Tourniveau niet te realiseren', zegt Sergeant. 'Tenzij je Gilbert hebt, maar dat was financieel onmogelijk. Als we in de WorldTour wilden blijven, moesten we punten halen. En voor punten moeten we - ook al behouden we het Belgische idee - buiten de grenzen kijken. Dat begrijpen de sponsors ook wel.'

Buiten de WorldTour vallen was immers geen optie. Want dan moesten Sergeant en co voor elke topkoers - óók de Tour - bedelen om een wildcard. Een riskante bedoening. Lotto wilde dus zo snel mogelijk zeker zijn van de licentie en dat kon alleen door bij de eerste vijftien te eindigen.
pi_103572863
Daardoor haalde Lotto die top-15 dus.

Verder gaat Van Impe zeer waarschijnlijk naar Vacansoleil.

De nieuwe Belgische ProContinentale-formatie Donckers-Accent (fusie van Donckers Koffie en Verandas Willems-Accent) gaat niet door. Daardoor zijn er opeens een tiental renners vrij, waaronder Stefan van Dijk.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:35:53 #185
67640 SaintOfKillers
pi_103573216
Lotto stond ook zonder Sohrabi al top 15.
pi_103574101
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lotto stond ook zonder Sohrabi al top 15.
Maar wel op het randje, en dan echt op het randje. Dit zal ze i.i.g. de zekerheid hebben gegeven. Dat probeerde ik meer te zeggen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:28:03 #187
67640 SaintOfKillers
pi_103574941
De marge was al groter geworden door Van Leijen.

Maar goed, het verschil met plekken 19 en lager was dermate groot dat plek 16 ook wel min of meer zeker lijkt van WT.
pi_103575164

[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 26-10-2011 11:34:49 ]
pi_103575190
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
De marge was al groter geworden door Van Leijen.

Maar goed, het verschil met plekken 19 en lager was dermate groot dat plek 16 ook wel min of meer zeker lijkt van WT.
Van Leijen bracht amper punten met zich mee, 12 geloof ik.
pi_103575958
Nathan Haas naar Garmin, tegelijkertijd heeft BigMat besloten geen cosponsor te worden van Garmin.
pi_103576098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:58 schreef Steven184 het volgende:
Nathan Haas naar Garmin, tegelijkertijd heeft BigMat besloten geen cosponsor te worden van Garmin.
Een transfer van Haas zat eraan te komen na die goede resultaten deze maand. Ook Steele Von Hoff gaat naar Garmin.

En BigMat schijnt nu in beeld te zijn als co-sponsor van FDJ.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:06:49 #192
67640 SaintOfKillers
pi_103576229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Van Leijen bracht amper punten met zich mee, 12 geloof ik.
Meersman dan. Het verschil was ooit maar 1 puntje, ondertussen waren het er al een stuk of 30, zonder Sohrabi.

Iig. een vrij belachelijke transfer, Lotto splitst zich af omdat het allemaal Belgischer moet en komt dan aanzetten met de renner die (al dan niet terecht) het voorbeeld aan het worden is van de niets toevoegende buitenlandse renner.
pi_103578268
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:02 schreef TheArt het volgende:

En BigMat schijnt nu in beeld te zijn als co-sponsor van FDJ.
Gaan ze dan samen met het pro-contiteam?
pi_103586777
Lotto is volgens mij compleet met het aantrekken van Sohrabi. Het team heeft daarmee 27 renners:
quote:
Overblijvers van Omega Pharma-Lotto:
Bart De Clercq (Bel)
Francis De Greef (Bel)
Jens Debusschere (Bel)
Kenny Dehaes (Bel)
Gert Dockx (Bel)
André Greipel (Dui)
Adam Hansen (Aus)
Olivier Kaisen (Bel)
Maarten Neyens (Bel)
Vicente Reynes (Spa)
Jürgen Roelandts (Bel)
Marcel Sieberg (Dui)
Jurgen Van den Broeck (Bel)
Jurgen Vandewalle (Bel)
Jelle Vanendert (Bel)
Frederik Willems (Bel)

Nieuwkomers:
Lars Bak (Den)
Gaetan Bille (Bel)
Brian Bulgac (Ned)
Sander Cordeel (Bel)
Greg Henderson (NZe)
Frederique Robert (Bel)
Mehdi Sohrabi (Irn)
Tosh Van der Sande (Bel)
Dennis Vanendert (Bel)
Jonas Vangenechten (Bel)
Joost Van Leijen (Ned)
Ik kan er niet echt warm van worden.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:49:14 #195
67640 SaintOfKillers
pi_103590111
De fusie tussen Veranda's Willems en Donckers Koffie gaat dus niet door, maar Veranda's Willems gaat nog wel in zijn eentje verder, nu als Accent - Veranda's Willems en dat met hun oude renners.

De Donckers Koffie helft (met als bekendste Hulsmans) heeft iets meer pech, want die hebben dus plots geen ploeg meer.
pi_103613588
Hoeveel renners heeft Garmin nu?
pi_103675197
quote:
Bart Dockx hangt zijn fiets aan de haak. "Ik weet pas sinds kort dat er bij Landbouwkrediet geen plaats meer is voor mij", zegt de 30-jarige renner in Het Nieuwsblad. "De meeste ploegen zijn al volzet. Daarom heb ik besloten om te stoppen."

Bart Dockx reed één jaar bij Bodysol en vijf jaar bij Lotto. De voorbije twee seizoenen was hij aan de slag bij Landbouwkrediet.
pi_103675247
quote:
BigMat in talks to co-sponsor FDJ
Madiot denies Millar link

BigMat is set to come on board as co-sponsor of FDJ for the 2012 season, according to a report in L’Équipe.

The building material distributor had apparently signed a letter of intent to co-sponsor Garmin-Cervélo next year, but subsequently withdrew from the deal and entered into negotiations with FDJ.

BigMat is understood to be prepared to boost Marc Madiot’s budget by around three million euro. In 2011, FDJ had a reported budget of nine million euro, and the team has never had a second title sponsor on its distinctive jersey since its formation in 1997.

While negotiations are still ongoing between the two parties, L’Équipe reports that talks are “well advanced and should finish with a partnership agreement for 2012.”

The BigMat name is already in the peloton as title sponsor of BigMat-Auber 93, and the Continental team will continue unaffected next season. The team’s 1.8 million euro budget is provided by BigMat France, while BigMat’s international entity will sponsor FDJ.

After a year at Pro Continental level, FDJ is in contention for one of the final three berths in the WorldTour for next season, but is all but guaranteed a wildcard place at the Tour de France should it fail to gain automatic entry.

BigMat's last appearance as a sponsor at the Tour de France came in 2001. When its team failed to secure invitations in the following seasons, BigMat withdrew its support, and did not return until 2010.

While Madiot is set to welcome Garmin’s purported sub-sponsor into the fold for 2012, he laughed off a suggestion that Garmin rider David Millar would also be coming to FDJ.

“We came across one another two weeks ago at the Chrono des Nations and I asked him if he wanted to come and join us. But it was a joke because he was under contract,” Madiot told L’Équipe.

The French newspaper does note that FDJ is interested in signing Garmin's Gabriel Rasch and that Philippe Gilbert has asked Madiot to find a berth for his former Omega Pharma-Lotto teammate Jussi Veikkanen.
pi_103805104
Sorabi nou naar Lotto gegaan? Die had toch al contract bij Franse ploeg? Of was dat weer gebakken lucht?
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:09:27 #200
67640 SaintOfKillers
pi_103805420
Bij Geox werd die ook al gemeld.

En Duarte vindt geen serieuze ploeg en kan terug naar Colombia :')
pi_103805545
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Geox werd die ook al gemeld.

En Duarte vindt geen serieuze ploeg en kan terug naar Colombia :')
Ik dacht dat dat zelfs al brvestigd is, had aanbiedingen van vier teams.
pi_103818418
Duarte kiest zelf voor die ploeg, kon wel aan de bak in Europa maar vond dat blijkbaar interessanter (zoals wel meer Zuid Amerikanen).
Die ploeg rijdt wel redelijk wat Europese koersen, misschien een Vuelta wildcard al zal dat moeilijk worden.
pi_103821444
La Gazetta meldt dat Menchov kan kiezen tussen Astana en Katusha, waarbij de laatste wel aan zijn salariseisen van 1,8 miljoen kan voldoen.

Fabio Felline is in onderhandeling met Farnese Vini, salariseisen van de talentvolle renner schijnt een struikelblok te zijn.

Di Luca is in gesprek met Water & Zeep.

Vigano komt de sprinttrein van Petacchi bij Lampre versterken, waarbij Petacchi heeft gemeld nog 2 jaar door te gaan. Hij zal wel soms wat vaker op lager niveau rijden en kiezen tussen de Giro en Tour.

Schmidt wordt sportief directeur bij Katusha. Aldag en Schaffrath zouden het management bij Quickstep gaan versterken volgens Tony Martin.
  dinsdag 1 november 2011 @ 10:37:41 #204
67640 SaintOfKillers
pi_103823056
Hebben ze bij Astana dan nog een renner die "spontaan" gaat stoppen met koersen om plaats te maken?
pi_103823158
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hebben ze bij Astana dan nog een renner die "spontaan" gaat stoppen met koersen om plaats te maken?
Uiteraard, alles voor het vaderland!
pi_103864288
quote:
Cobo free to leave Geox-TMC
By: Cycling NewsPublished: November 1, 13:59, Updated: November 1, 14:09Do you like this?
DS Joxean Matxin assured he had found new backers for his team

Matxin gives Vuelta winner green light to look for other team

Josean Fernández Matxín, the sport director of Spanish Geox-TMC, has given 2011 Vuelta a España winner Juan José Cobo the green light to look for another team for next season. Ten days ago, Geox announced that it was pulling its financial support of the squad, which could mean the end of the entire outfit.

On Spanish radio Cadena Cope, Matxín has admitted that he has not yet found a new sponsor and that he has agreed to let Cobo as well as David de la Fuente go if they find new team. "I told them both that they have to look for a solution now instead of waiting. That's what I would do. They have to find something else," he said. "If we, in our quest, can uphold our project then we will let them know immediately. If then they decide to stay - perfect. If they continue with another team, we'd understand."

While the UCI has already said that Geox riders are free to find other teams, the fact that the team's own director advises its star riders to actively look for another contract is not a good sign for the team's continuity. Indeed, Matxín admitted that the search for a new sponsor was difficult at this point in the year.

"Today, the situation is that there are motivated and interested companies to sponsor the project but no-one has yet made a sufficient offer. So there are talks but nothing is concrete yet and no contract is signed," he added.

Denis Menchov is already heavily rumoured to sign at another squad, possibly Katusha, and Cobo may also be interesting to a number of teams - provided they still have the budget to sign a Grand Tour winner.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 november 2011 @ 15:47:47 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_103877146
Welke ploegen hebben eigenlijk nog ruimte vrij?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_103882162
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:47 schreef rubbereend het volgende:
Welke ploegen hebben eigenlijk nog ruimte vrij?
Als Thomas Dekker fan ben ik daar ook benieuwd naar!
  woensdag 2 november 2011 @ 18:27:59 #209
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_103884225
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:32 schreef Steven184 het volgende:
La Gazetta meldt dat Menchov kan kiezen tussen Astana en Katusha, waarbij de laatste wel aan zijn salariseisen van 1,8 miljoen kan voldoen.

Fabio Felline is in onderhandeling met Farnese Vini, salariseisen van de talentvolle renner schijnt een struikelblok te zijn.

Di Luca is in gesprek met Water & Zeep.

Vigano komt de sprinttrein van Petacchi bij Lampre versterken, waarbij Petacchi heeft gemeld nog 2 jaar door te gaan. Hij zal wel soms wat vaker op lager niveau rijden en kiezen tussen de Giro en Tour.

Schmidt wordt sportief directeur bij Katusha. Aldag en Schaffrath zouden het management bij Quickstep gaan versterken volgens Tony Martin.
Het zou nog steeds het meest logisch zijn als Menchov naar Katusha gaat. Die hechten steeds meer belang aan Russische renners, daarom zou de beste ronderenner (zei het wat op retour) daar toch ook thuishoren. Tschmil is weg, dus dan zou er geen probleem meer moeten zijn. Zeker als ze het kunnen betalen.

Di-Luca naar A&S is denk ik ook een goede mogelijkheid. Garzelli blijft daar ook maar goed rijden, dus kan Danilo daar ook nog wel wat jaartjes tegenaan. En daar rijden ze toch de meest interessante wedstrijden voor hem, al zal hij misschien ook het heuvel drieluik willen rijden. Maar ja welk WT team wil hem nog hebben?
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_103884312
Wellicht heeft Saxo nog wat geld vrij voor Cobo?

Dat is toch een vrij armoedig team en een goede klimmer aan zijn zijde zou voor Contador geen overbodige luxe zijn.
pi_103884863
Riis had gezegd geen geld te hebben voor Cobo of Menchov, dus tenzij er nog een prive sponsor komt (of Contador zelf een deel van zijn riante salaris inlevert voor Cobo + wat knechten) zie ik dat niet gebeuren.
Maar als Contador straks alsnog geschorst wordt is dat helemaal een treurige ploeg natuurlijk.

Di Luca naar de ploeg van Masciarelli is vrij logisch, die ploeg + het geld + veel van de renners + de hele Masciarelli familie komen uit Pescara en directe omgeving. Di Luca komt daar ook vandaan.
Problemen met (ex) dopingzondaars hebben ze ook niet echt, en zo kan di Luca a la Rebellin lekker Italiaanse heuvelkoersjes rijden.
  woensdag 2 november 2011 @ 18:50:52 #212
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_103885154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:44 schreef DutchSL het volgende:
Riis had gezegd geen geld te hebben voor Cobo of Menchov, dus tenzij er nog een prive sponsor komt (of Contador zelf een deel van zijn riante salaris inlevert voor Cobo + wat knechten) zie ik dat niet gebeuren.
Maar als Contador straks alsnog geschorst wordt is dat helemaal een treurige ploeg natuurlijk.

Di Luca naar de ploeg van Masciarelli is vrij logisch, die ploeg + het geld + veel van de renners + de hele Masciarelli familie komen uit Pescara en directe omgeving. Di Luca komt daar ook vandaan.
Problemen met (ex) dopingzondaars hebben ze ook niet echt, en zo kan di Luca a la Rebellin lekker Italiaanse heuvelkoersjes rijden.
Aan de andere kant staan de ploegen, ondanks zijn Vuelta winst, nog niet echt in de rij voor Cobo. Het blijft natuurlijk een groot risico. Een renner die in goede doen, heel goed is, maar net zo goed hele jaren echt geen deuk in een pakje boter rijdt. Dus of hij echt uiteindelijk zoveel zou kunnen vragen?
  woensdag 2 november 2011 @ 19:22:37 #213
67640 SaintOfKillers
pi_103886687
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:32 schreef Steven184 het volgende:
Hij zou ook met Lampre praten, hopen dat hij dan maar daarheen trekt, Felline zie ik toch liever een internationaler programma afwerken
  woensdag 2 november 2011 @ 21:10:05 #214
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_103892671
De vraag is sowieso wat je aan Cobo zonder Gianetti hebt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_103989160
Luke Roberts blijft nog een jaartje bij Saxo.
pi_103989194
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij zou ook met Lampre praten, hopen dat hij dan maar daarheen trekt, Felline zie ik toch liever een internationaler programma afwerken
Datzelfde hoop ik voor Ratto, maar daarover heb ik nog niets gehoord.
pi_104023001
De Tunesier Rafaa Chtioui naar Europcar.
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:14:27 #218
14505 OProg
A Life in Music
pi_104109957
Deze is nu rond:

quote:
De transfer van Danilo Di Luca naar Acqua & Sapone is definitief. Dat schrijft Biciciclismo. De Italiaan keerde begin dit jaar terug van een dopingschorsing in het shirt van Katusha, maar stelde na een sterke Tirreno-Adriatico vooral teleur en moest vertrekken. Voor zijn dopingschorsing won Di Luca onder meer de Giro d'Italia en het complete Ardense drieluik.

Voor Acqua & Sapone is de 35-jarige Di Luca de derde aanwinst voor 2012. Eerder werden namelijk al Francesco Ginnani (Androni Giocattoli) en Francesco Reda (Quick Step) aangetrokken. Daarnaast blijven de meeste blikvangers van de ploeg, zoals Stefano Garzelli, Fabio Taborre en waarschijnlijk ook Carlos Betancur, de Italiaanse ProContinentale-formatie trouw.
pi_104195202
En ook Gustov blijft bij Saxo.
pi_104204978
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

Datzelfde hoop ik voor Ratto, maar daarover heb ik nog niets gehoord.
Hij gaat zeer waarschijnlijk naar Liquigas _O_
pi_104235051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hij gaat zeer waarschijnlijk naar Liquigas _O_
Zou mooi zijn.

Duggan blijft bij Liquigas.

Matteo Pelucchi (Geox) naar Europcar.
  zaterdag 12 november 2011 @ 09:27:56 #222
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_104278698
Alejandro Valverde naar Movistar ,hing ook al in de lucht .
http://www.movistarteam.c(...)elefonica-s-flagship
pi_104280634
Morris Possoni en Winner Anacona naar Lampre.
pi_104364282
Thomas Dekker waarschijnlijk naar Garmin - Cervelo aldus Vaughters tegen Algemeen Dagblad. Donderdag is de presentatie!
pi_104482583
Menchov staat dicht bij Katusha.
pi_104497781
Hoste naar Lotto-Belisol en Felline naar Androni.
pi_104502513
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:24 schreef Tricycle het volgende:
Thomas Dekker waarschijnlijk naar Garmin - Cervelo aldus Vaughters tegen Algemeen Dagblad. Donderdag is de presentatie!
En gepresenteerd.
pi_104502715
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 07:23 schreef Steven184 het volgende:

[..]

En gepresenteerd.
pi_104506008
Dekker is wel Belg geworden in het hele proces... ;(

http://www.denverpost.com/recommended/ci_19360512

Belgian star Dekker promoted to Garmin-Cervelo cycling team

BOULDER — Thomas Dekker, who served a two-year doping ban from 2010-2011, has been promoted to the Team Garmin-Cervelo cycling team from its developmental team.

Dekker was introduced to a packed Boulder Theatre Thursday night during the team's official 2012 team launch.

Dekker, 27, rode with the Belgium-based Silence-Lotto, in 2009 when he was tested positive for EPO three days before the Tour de France. During his two-year ban, he sent blood samples to Jonathan Vaughters, CEO of Team Garmin-Cervelo, and was placed on its developmental team, Chipolte, earlier this season.

"Before he started doping, he was probably the most promising rider of his generation," Vaughters said. "He was winning pro races when he was 20."

When Dekker first contacted Vaughters about joining the team in 2008, he admitted doping in 2007. The 2009 positive test was retroactive from a 2007 test.

"This team is 100 percent clean," Dekker said. "People probably doubt him; 'Why sign Thomas Dekker? He tested positive.' But it was a long process. I worked (hard) and he (Vaughters) also worked (hard). For him (Vaughters), it's much easier not to take me."

:')
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:53:09 #230
67640 SaintOfKillers
pi_104507738
Jammer voor Felline, weer geen World Tour.
pi_104509895
quote:
"Before he started doping, he was probably the most promising rider of his generation," Vaughters said
En na zijn dopinggebruik dan? :?

Maar de vraag blijft natuurlijk wanneer Dekker precies met doping is begonnen. Als hij bijvoorbeeld zijn 1ste grote zege (de Tirreno) clean heeft behaald, zal het vast wel goedkomen met z'n verdere carriere.
pi_104527788
quote:
Stefan Schumacher zal volgend jaar aan de zijde fietsen van Michael Rasmussen. De 30-jarige Duitser, lang aan de kant door een schorsing, kreeg een contract van het Deense Christina Watches. "Dit is een stap in de juiste richting", zegt hij.

Schumacher reed afgelopen jaar voor Miche, een klein Italiaans team. Hij is blij met de nieuwe kans. "Dit is een uitdaging. Ik ga voor een goeie ploeg rijden en er zit toekomst in. Dit is een nieuwe stap in de juiste richting", vertelt de Duitser.

Schumacher won in 2007 de Amstel Gold Race en was in 2008 sterk in de Tour. Maar achteraf bleek dat hij aan de verboden middelen had gezeten.

Christina Watches is het team waar ook Michael Rasmussen voor rijdt. Die werd in 2007 door zijn toenmalige ploeg als leider uit de Tour gezet, na geknoei met zijn whereabouts.
pi_104531225
Matthew Lloyd naar Lampre.
pi_104664607
Pauwels van Sky naar OPQS.
  woensdag 23 november 2011 @ 00:22:59 #235
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_104704575
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jammer voor Felline, weer geen World Tour.
Kerel is pas 21. Twee jaartjes bij een proconti ploeg kan geen kwaad. Kan hij mooi het gat opvullen wat Ginanni achterlaat. Inzetten op de Italiaanse rittenkoersen en semiklassiekers. Wellicht de Tirreno en de Giro, misschien MSR. Kan hij op z'n 23ste naar Lampre of Liquigas.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_104760786
Andy Cappelle en Kevyn Ista naar Accent.Jobs-Willems Veranda's.
pi_104768523
quote:
De Duitse wielrenner Martin Reimer, in 2009 nog kampioen van zijn land, beëindigt al op 24-jarige leeftijd zijn loopbaan. Reimer reed dit seizoen voor het Nederlandse Skil-Shimano en kreeg geen nieuw contract aangeboden.

'Ze hebben me nooit uitgespeeld in mijn wedstrijden', uitte Reimer zijn teleurstelling op de website radsport-news.com. 'Waar had ik resultaten moeten boeken? Ik heb aanbiedingen van teams op een lager niveau, maar dat zie ik niet zitten. Terugknokken vanuit zo'n positie, lukt bijna nooit.' Reimer kwam over van de opgeheven wielerploeg Cervélo.
bron: ad.nl
Net efkes anges
pi_104768605
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:29 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

bron: ad.nl
Schijnt problemen te hebben met een van de ploegleiders van Skil.
pi_104969648
Meersman naar Lotto-Belisol.
pi_104985500
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:17 schreef TheArt het volgende:
Hoste naar Lotto-Belisol en Felline naar Androni.
Hoste dan toch niet naar Lotto-Belisol, maar een stapje terug naar Accent Jobs-Willems Veranda's.
pi_105159481
We krijgen een nieuwe russische PCT, RusVelo, met o.a. Kachechkin, Khatuntsev, Klimov, Markov, Ovechkin, Rovny, Serov en Trussov. Al zou Kachechkin onzeker zijn.

Fairly, Selander en Kunzli naar Spidertech, waar Langlois en Batty vertrekken.
  zondag 4 december 2011 @ 12:07:49 #242
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105160891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:52 schreef wimderon het volgende:
Meersman naar Lotto-Belisol.
Mooi voor Meersman!
Trotse Belg.
pi_105224646
Hulsmans naar Farnese.
pi_105341671
Valls van het gestopte Geox naar Vacansoleil.
pi_105343418
quote:
Valls van het gestopte Geox naar Vacansoleil.
Ik neem aan dat het al bij al lekker goedkoop zal zijn: renner uit gestopte ploeg, die vrijwel gehele jaar ziek is geweest.

Toch heb ik het niet op die Spanjaarden, zodra ze bij een Nederlandse of Belgische ploeg komen dan presteren ze niks meer, Oscarito uitgezonderd dan.
pi_105343653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:07 schreef AXI-OMA het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het al bij al lekker goedkoop zal zijn: renner uit gestopte ploeg, die vrijwel gehele jaar ziek is geweest.

Toch heb ik het niet op die Spanjaarden, zodra ze bij een Nederlandse of Belgische ploeg komen dan presteren ze niks meer, Oscarito uitgezonderd dan.
Flecha (weet t, weinig gewonnen maar toch wel veel laten zien imo.)
  donderdag 8 december 2011 @ 17:32:51 #247
67640 SaintOfKillers
pi_105344306
Barredo en Garate presteerden ook naar verwachting bij Quickstep.

Degenen die tegenvallen, zijn meestal degenen waarvan iets verwacht wordt in grote rondes, en dan bedoel ik voor het klassement of als helper (ritjes winnen lukt meestal nog wel).
  donderdag 8 december 2011 @ 21:06:38 #248
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_105353679
Leuke renner, Valls :)
pi_105489265
Menchov naar Katusha.
pi_105571223
Kramer gaat in 2012 ook wielrennen
Laatste update: 14 december 2011 11:35 info
AMSTERDAM - Sven Kramer is van plan om zich komend jaar als wielrenner te manifesteren.
Foto: ANP De olympisch kampioen op de 5000 meter schaatsen gaat rijden voor de Groningse amateurploeg Bike4Air/NWVG.

Dat bevestigt teammanager John Kerstholt van de ploeg op Twitter. "Iedereen bij Team Bike4Air/NWVG staat klaar om te kijken hoe ver we samen komen in die ambitie van Sven."

In De Telegraaf meldt Kerstholt dat het aantrekken van Kramer zeker geen publiciteitsstunt is. "Hij kan daadwerkelijk een versterking voor de ploeg vormen."

Met Kramer binnen de gelederen hoopt Kerstholt op een startbewijs voor Olympia's Tour. "We gaan ervan uit dat we een streepje voor hebben."

ik heb me gek lopen zoeken maar ik heb dit ergens rond de tdf al gezegt, huphup
  woensdag 14 december 2011 @ 12:49:23 #251
14505 OProg
A Life in Music
pi_105571761
Hij won ook al wedstrijden bij de elite in het verleden, dus misschien wel een logische stap.
pi_105572044
Eric Heiden reed de Tour en Giro en werd nationaal kampioen wielrennen, benieuwd hoe ver Kramer komt.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:08:00 #253
14505 OProg
A Life in Music
pi_105572315
Denk ik ook wel hetzelfde verhaal. Heiden had ook alles gewonnen zo, dus als de uitdaging deels weg is. Kramer moet natuurlijk eerst weer helemaal terug komen maar kan me voorstellen dat je dan nieuwe prikkels zoekt.
pi_105579340
quote:
wat een ophef overal........
Om misverstanden te voorkomen, ben alleen overgestapt naar andere wielervereniging (NWVG) om aan wat meer trainingswedstrijden te kunnen meedoen, niet meer niet minder. Fietsen is voor mij goede trainingsmethode, ik ben en blijf gewoon professioneel schaatser!
  maandag 19 december 2011 @ 18:34:11 #255
67640 SaintOfKillers
pi_105780925
Volgens de laatste geruchten zou Cobo naar een Amerikaanse procontinentaal team overstappen, vermoedelijk Team Type 1, hij zou daarbij ook ploegmaats meenemen, waaronder De La Fuente.

Benieuwd of dit de Tour-wildcard-kansen van dat team vergroot, dat was voor 2012 toch een doel.
  maandag 19 december 2011 @ 19:26:32 #256
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_105783617
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens de laatste geruchten zou Cobo naar een Amerikaanse procontinentaal team overstappen, vermoedelijk Team Type 1, hij zou daarbij ook ploegmaats meenemen, waaronder De La Fuente.

Benieuwd of dit de Tour-wildcard-kansen van dat team vergroot, dat was voor 2012 toch een doel.
Het zou logisch zijn. ASO was dit jaar ontevreden over Saur en FDJ is nu WorldTour. Europcar, Cofidis, 1T4i, en Team Type 1 ieder een wildcard.

Mja, ze kunnen Saur nog steeds uitnodigen natuurlijk.
  maandag 19 december 2011 @ 19:35:28 #257
67640 SaintOfKillers
pi_105784182
En met Kocjan hebben ze iemand die zich in de Eroica netjes tussen Gilbert, Cunego, Ballan en Cancallara nestelde, al betekent dat natuurlijk niet zoveel in het kader van de Tour.
pi_105912207
In 2013 zullen Kozontchuk en Ardila weer met Menchov herenigd worden bij Katusha. Heeft Menchov in zijn contract laten vastleggen.
pi_105998690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:31 schreef Steven184 het volgende:
In 2013 zullen Kozontchuk en Ardila weer met Menchov herenigd worden bij Katusha. Heeft Menchov in zijn contract laten vastleggen.
Oke! Menchov is een goede renner:-P
pi_106125870
Goris blijft nog een jaar bij Accent Jobs, Gardeyn gaat naar Champion System, Keisse naar OPQS en Pliuschin naar het continentale team van Leopard Trek.
pi_106126741
Rob Goris, de oud-ijshockeyer.
pi_106203940
Cobo definitief naar Movistar. Benieuwd of hij opeens weer ruk presteert nu hij weer weg is bij Gianetti.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:30:56 #263
49615 Bismarck
pi_106519515
En De La Fuente naar Caja-Rural, daarmee hebben de belangrijkste namen van Geox-TMC toch wel onderdak elders gevonden.
pi_106956182
quote:
Garzelli to switch to Saxo Bank after Milan-San Remo?

Brother and agent denies rumoured move

Stefano Garzelli’s Acqua & Sapone team may have failed to land a wildcard invitation to the Giro d’Italia, but the veteran Italian might yet line up at the corsa rosa in May. According to a report in Wednesday’s Gazzetta dello Sport, Garzelli is on the verge of agreeing a switch to Saxo Bank, although his brother and agent has moved swiftly to downplay the rumour.

Gazzetta reports that Garzelli would continue to ride for Acqua & Sapone at Tirreno-Adriatico and Milan-San Remo before completing a move to Bjarne Riis’ squad. Garzelli was initially set to retire after this year’s Giro, but has allegedly been offered a two-year deal by Saxo Bank.

While the switch would present Garzelli with the possibility of riding the Giro once again, his primary role at the team would be to provide much-needed support to Alberto Contador in the high mountains of the Tour de France, provided, of course, that the Spaniard is cleared to ride. The long-awaited Court of Arbitration for Sport verdict on Contador's positive test for clenbuterol at the 2010 Tour de France is expected at the end of January.

Contador is understood to have requested Garzelli’s signing last season, and has encouraged Riis’ overtures to the 2000 Giro winner, who has lived in Valencia for a number of years.

Garzelli’s brother and agent Marco, however, has denied knowledge of the rumoured mid-season switch. He admitted that Garzelli had been close to signing for Saxo Bank in August of last year, but that he had since committed himself fully to Acqua & Sapone.

“Stefano was on the point of going to Saxo Bank in August, when the two parties were really very close, but after a meeting with [team manager] Palmiro Masciarelli at the Giro di Padania, Stefano decided to commit again to the Acqua & Sapone project,” Marco Garzelli told Tuttobici.

“Since then, we haven’t heard anything, so I reckon that the news which appeared on Gazzetta today is simply old or at least unfounded. To us, and especially to me, it doesn’t seem like anything.”

Gazzetta also reports that Bjarne Riis had looked to persuade Jakob Fuglsang to return to the fold during the winter as the merger between Leopard Trek and RadioShack came into effect. However, the Dane still has a year to run on his deal with the revamped RadioShack-Nissan outfit.
pi_106958126
Lijkt me tof, zie toch altijd graag die oude, toch een beetje obscure renners :) Zeker in de Giro omdat dat sowieso al een heerlijk aparte koers is.

Zou die lelijke foute helm van hem ook wel missen in het peloton.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:40:26 #266
pi_107487530
Hebben Rebellin en Pellizotti eigenlijk al een ploeg gevonden ?
pi_108621986
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hebben Rebellin en Pellizotti eigenlijk al een ploeg gevonden ?
Pellizotti neemt elke WT-ploeg aan die komt, o.a. Lampre schijnt wel te willen.

Rebellin gaat niet naar Christina-Watches en de vraag is of er nog een ploeg komt.

Contador zou niet willen terugkeren bij Saxobank. Hij zou liever een sterker team op zich heen willen hebben en schijnt nogal wat frictie tussen hem en het management(lees Riis te zijn). Movistar heeft uiteraard interesse.
pi_108870472
Marcel Wyss naar NetApp.
pi_108912182
quote:
Ploegen azen op vrijgesproken Kolobnev

Alexander Kolobnev, die een tijdje geleden door het Internationaal Dopingtribunaal TAS werd vrijgesproken na zijn positieve dopingplas in de Tour 2011, is gegeerd op de transfermarkt. De renner, vorig seizoen nog aan de slag bij Katusha, zit momenteel zonder ploeg, maar wil nog aan de bak voor de Ardense klassiekers.

Hij kan terecht bij heel wat ploegen en verwacht wordt dat eerstdaags een beslissing valt. Het enige obstakel is dat de UCI nog toestemming moet geven om de renner opnieuw een licentie te geven, maar het lijkt weinig waarschijnlijk dat ze de Rus iets in de weg zullen leggen.
pi_109107813
Vaughters twitterde op woensdag 14-03-2012 om 21:30:14 I wonder if journalists who write "rumor of transfer of xyz rider" stories realize how much turmoil and damage they cause to sponsors/teams? reageer retweet
Gewoon omdat ik het zelf ook altijd leuk vind om op dit soort nieuwtjes te jagen.
pi_109173021
Vandborg naar Spidertech.
pi_109393363
quote:
Cofidis wil Vanmarcke en Wallays

Sep Vanmarcke heeft al veel indruk gemaakt en wordt dan ook bijzonder gegeerd op de transfermarkt. De Waregemnaar is eind 2012 einde contract bij Garmin-Barracuda. Cofidis bijvoorbeeld ziet iets in de winnaar van de Omloop Het Nieuwsblad.

Ook Jelle Wallays (Topsport Vlaanderen-Mercator Verzekeringen) staat op het verlanglijstje. De Stadenaar werd vorig jaar al gepolst, maar hij verkoos toen zijn tweejaarscontract bij Walter Planckaert te respecteren.
pi_109599690
A_Kolobnev twitterde op woensdag 28-03-2012 om 09:52:12 Many thanks to @celiosi , specially to Paul De Geyter for assist in signing new conract with Team! :) reageer retweet
Maar nu, welk team?
pi_109610597
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:01 schreef Steven184 het volgende:
A_Kolobnev twitterde op woensdag 28-03-2012 om 09:52:12 Many thanks to @celiosi , specially to Paul De Geyter for assist in signing new conract with Team! :) reageer retweet
Maar nu, welk team?
Katusha.
pi_110087218
  woensdag 11 april 2012 @ 09:21:05 #277
67640 SaintOfKillers
pi_110170562
Sagan heeft tot 2015 bijgetekend bij Liquigas.
pi_110552982
quote:
Riis willing to sign riders to keep Saxo Bank in WorldTour

Team Saxo Bank is already struggling with gaining points this season to ensure its WorldTour licence for 2013. Team owner Bjarne Riis is still convinced that the riders will do well enough on the road to ensure the team's continuation in the top ranks, but he has not ruled out the possibility of buying riders with the necessary points.

The Danish team did not gain any points in Wednesday's Fleche Wallonne, where Nicki Sorensen was the best finisher as 33rd. Saxo Bank is last in the UCI's WorldTour team rankings, with only 32 points.

“I don't see why we shouldn't be able to get enough points for the coming year,” Riis told Ekstrabladet.dk.

But if that doesn't work, then he acknowledged another possibility. “If we don't have enough, we will have to go buy riders who have points. Those are the conditions.”

Riis' main difficulty is the Alberto Contador case. With Contador's two-year backdated doping suspension, the team lost more than two-thirds of the points with which it obtained this year's licence.

Contador is expected to return to Saxo Bank in August when his ban is over, but under UCI rules, any points he gains over the next two years would not count for the team. Riis has indicated he is willing to challenge those UCI rules.

“It's a tricky case, because there are many other rules to be observed. It's more complicated than that,” he said. “I'm getting tired of it, but it is evidently a part of the game. Right now though we ride our races and that is where we try to keep our focus.”

pi_110585813
quote:
Heel de wereld wil Sep Vanmarcke

Sep Vanmarcke heeft de teams voor volgend jaar voor het uitkiezen.
De winnaar van de Omloop Het Nieuwsblad is einde 2012 einde contract bij Garmin-Barracuda. Op de voormalige Oostblok-ploegen en het Spaanse Movistar na zitten zowat alle World-Tourteams achter de revelatie van het voorseizoen aan.

Bij die lange sliert zitten dus Omega Pharma-Quick Step, Lotto-Belisol, RadioShack-Nissan van Johan Bruyneel én BMC van onder meer Philippe Gilbert.

'Ik ga rustig de tijd nemen om over mijn toekomst te beslissen', stelt Vanmarcke. *Ik heb absoluut geen haast. De markt gaat maar in het najaar open. Zondag herbegin ik de fietstrainingen. Mijn geblesseerde knie is zo goed als hersteld. Ik kom op 13mei in Noorwegen opnieuw in competitie.'
pi_110724744
Nibali dicht bij nieuw contract met Liquigas.
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:28:50 #281
67640 SaintOfKillers
pi_110728929
Sagan zou ook al blijven, toch benieuwd of die Nibali én Basso én Sagan kunnen behouden. Al hebben ze dan de 2 interessantste al, bij Basso is 't misschien minder erg als die vertrekt
pi_110855132
Over de nieuwe zwitserse pct-ploeg:
Sponsor: IAM (fund management business)
Budget: 6 miljoen CHF
Duur: Minimaal 3 jaar.
20 renners: Minimaal 10 Zwitsers.
Ploegleider: Serge Beucherie.
Meer info

Gerucht: Landa van Euskaltel naar Movistar.

En de 37-jarige José Belda zou bij Movistar een contract krijgen indien hij een goede Vuelta a Asturias rijdt. Opvallend.
pi_110858158
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sagan zou ook al blijven, toch benieuwd of die Nibali én Basso én Sagan kunnen behouden. Al hebben ze dan de 2 interessantste al, bij Basso is 't misschien minder erg als die vertrekt
Ik denk heel eerlijk gezegd dat Basso ook blijft. Hij kan grotendeels zijn eigen schema rijden en heeft altijd een goede ploeg om zich heen. En heeft het voordeel dat ee Nibali en Sagan druk bij hem wegnemen.
pi_110859534
Hoe kun je als Basso zijnde zo'n knecht als Smzyd opgeven :P.
Die blijft denk ik.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_110860492
Ben vooral benieuwd of Szmyd zelf die rol nog accepteert. Hij liet dit jaar in Catalonië en Trentino wel zien dat hij het ook prima zelf kan.
  maandag 30 april 2012 @ 11:34:48 #286
67640 SaintOfKillers
pi_110959875
Pellizotti zou naar Androni gaan.
pi_111137175
Vacansoleil heeft Vanmarcke en Serry een aanbieding gedaan. Vanmarcke wil echter eerst praten met Garmin en Serry staat ook in de belangstelling van Garmin.

Gasparotto zou in de belangstelling staan van de drie grote Nederlandse ploegen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:57:11 #288
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_111139198
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Helaas voor Liquigas zou Nibali nu toch echt een akkoord met Astana hebben. Dat meldden Italiaanse media gisteren.
pi_111140782
Wynants blijft 2 jaar extra bij Rabobank.
pi_111164474
Volgens een journalist van de RTBF gaat Fuglsang na dit seizoen terug naar Saxo Bank.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:10:37 #291
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_111172131
Hoe lang staan de Schleck's nog onder contract? Kan me niet voorstellen dat die nu nog voor Bruyneel willen blijven rijden.
pi_111172308
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:57 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Helaas voor Liquigas zou Nibali nu toch echt een akkoord met Astana hebben. Dat meldden Italiaanse media gisteren.
Jammer.
pi_111242509
quote:
MTN ontstemd over belangstelling Rabo Janse van Rensburg
maandag 07 mei 2012

Het gebeurde net voordat Reinardt Janse van Rensburg de startlijst kwam tekenen, voor de ogen van journalisten en fotografen en temidden van zijn ploeggenoten: ploegleider Piet Kuys van het Rabobank Continental Team liet de proloog- en eindwinnaar van de Ronde van Overijssel weten dat Rabobank interesse had om over een contract te praten.De renner zelf bleef diplomatiek over zijn toekomst. ,,Er is van meer kanten interesse omdat ik dit jaar sterk presteer. Rabobank kwam daar vandaag bij. Ik zal me in de komende tijd over de aanbiedingen buigen, maar ik ben er nog niet uit waar dat zal zijn.'' Ploegleider Jens Zemke van MTN-Qhubeka- die rond zijn kopman een pro continental team hoopt te bouwen in 2013 - was ontstemd over de toenadering die Rabobank zocht. ,,Reinardt kwam het mij voor de start vertellen. Ik snap het eerlijk gezegd niet. Rabobank heeft over talent toch niet te klagen? Laat men hun energie steken in de opleiding van hun eigen talenten. Voor Reinardt is het beter om als kopman van een pro continental team de volgende stap in zijn loopbaan te zetten. En niet sprints aan te gaan trekken voor Theo Bos.''

Wielerland
pi_111242758
Pipo zou in gesprek zijn met verschillende WT teams.
  zondag 13 mei 2012 @ 22:21:19 #295
49615 Bismarck
pi_111513405
Davide Rebellin vindt onderdak bij Meridiana-Kamen-Guerciotti. Die zullen we in een aantal Italiaanse koersen dit jaar nog wel zien.

http://www.velonation.com(...)Guerciotti-team.aspx
pi_111697445
Enkele geruchten voor volgend seizoen:

Pozzato zou serieuze interesse van Garmin en Katusha hebben.
Astana wil verlengen met Gasparotto, al zijn er met Rabobank, Vancansoleil en Argos drie Nederlandse kapers op de kust (opvallend).
Cunego kan dan weer een nieuw contract tekenen bij Lampre. Vacansoleil en Europcar schijnen op hem te azen.
Liquigas bood Nibali 'slechts 1.8 mln salaris per jaar'. BMC 2,5 mln en Astana daartussen in. Naar Astana zou Nibali wel Capecchi, Szmyd, Vanotti en zelfs een ploegleider mee kunnen nemen.
Fuglsang gaat mogelijk terug naar Riis.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:09:47 #297
pi_111697677
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:00 schreef Steven184 het volgende:
Enkele geruchten voor volgend seizoen:

Pozzato zou serieuze interesse van Garmin en Katusha hebben.

Ik denk niet dat ie daar graag naar teruggaat eigenlijk ...
pi_111697920
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ie daar graag naar teruggaat eigenlijk ...
Ik verwacht het ook niet, maar Tchmil is wel weg natuurlijk.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:12:37 #299
67640 SaintOfKillers
pi_111699534
Gasparotto? Je moet renners kopen vlak voor hun grote gloriemoment, niet erna.
pi_111699587
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gasparotto? Je moet renners kopen vlak voor hun grote gloriemoment, niet erna.
Ik twijfel in het geval van Rabo er echt aan of het waar is. Het zou namelijk een behoorlijk trendbreuk zijn met het hiervoor gevoerde beleid.

Het zou wel een :') aankoop zijn voor wie hem ook koopt. Ik kan er nog wel een paar opnoemen die jonger zijn dan Gasparotto en waar je een stuk langer mee vooruit kan.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:24:53 #301
67640 SaintOfKillers
pi_111699957
Voor Argos zou het wel een versterking zijn, die hebben nu niemand voor de Gasparotto-koersen en alhoewel ik betwijfel dat hij ooit opnieuw een grote koers zal winnen, is 't natuurlijk wel een vrij veilige gok op ereplaatsen (meer dan Iglinsky). Ze kunnen niet blijven rekenen op hun 2 Duitsers om hun WT-ambities waar te maken.

Maar Rabo en Vacansoleil hebben al genoeg volk van niveau dat Gasparotto gemiddeld haalt. Of die ook ooit een uitschieter halen waarbij ze winnen... die kans lijkt me even groot dan dat Gasparotto het opnieuw doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')